Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1262 Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Управління інформаційними ресурсами, КНЕУ

Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Управління інформаційними ресурсами, КНЕУ

« Назад

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені Вадима Гетьмана

Кафедра інформаційного менеджменту

МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ЩОДО ЗМІСТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ, ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЇХ ЗНАНЬ з дисципліни “Управління інформаційними ресурсами”

(для бакалаврів спеціальності 6.050100  ”Економічна кібернетика”)

КИЇВ КНЕУ 2006

 

1. ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ, ЩО ОХОПЛЮЮТЬ ЗМІСТ РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ ДИСЦИПЛІНИ

1. Поняття інформаційного ресурсу.

2. Класифікація інформаційних ресурсів.

3. Особливості інформаційних ресурсів як економічної категорії.

4. Напрямки державної політики у сфері інформаційних ресурсів.

5. Державні інформаційні ресурси України: склад і основні категорії інформаційних ресурсів.

6. Управління державними інформаційними ресурсами.

7. Формування інформаційних ресурсів підтримки підприємництва.

8. Державна реєстрація електронних інформаційних ресурсів

9. Типи та категорії управлінської інформації. Якості ділової інформації та її значення для менеджера.

10. Прийняття рішень та менеджмент. Моделі прийняття рішень в організаціях.

11. Основні етапи розробки управлінських рішень.

12. Прийняття рішення, реалізація, аналіз результату.

13. Фактори ризику в менеджменті та шляхи їх зниження.

14.Інформація та менеджер. Інформаційна складова компонентів менеджменту.

15. Інформація для стратегічних рішень.

16. Інформація для тактичних рішень.

17. Інформація для вирішення оперативних питань.

18. Інформаційні ресурси та їх вплив на конкурентоздатність підприємства.

19. Джерела отримання інформації для прийняття управлінських рішень.

20.Методики пошуку джерел інформації. Аналіз, синтез та розвиток джерел інформації.

21. Канали отримання інформації для прийняття управлінських рішень.

22. Сутність логістики.

23. Сутність та особливості інформаційної логістики.

24. Цілі та задачі логістичної інформаційної системи.

25.Актуальність і передумови  моделювання інформаційних потоків підприємства.

26. Технологія та стандарти моделювання інформаційних потоків.

27. Огляд інструментальних засобів моделювання інформаційних потоків.

28. Моделювання інформаційних потоків засобами пакету AllFusion Process Modeler (BPwin 4.1).

29. Документаційна система офісу (організації).

30. Інформаційні технології в управлінні документообігом.

31.Системи автоматизації технологічних процесів формування документів і організації конфіденційного документообігу та вимоги до них.

32. Огляд пакетів офісної автоматизації.

33.Концепція, технологія і засоби управління життєвим циклом інформації - ILM (Information Lifecycle Management).

34. Методологія роботи з документами в системі OPTIMA WorkFlow.

35. Функціональні можливості системи OPTIMA WorkFlow.

36. Модулі системи OPTIMA WorkFlow та їх функції.

37.Загальна характеристика умов комплексної захищеності інформаційних ресурсів.

38. Інформатизація як сфера правового регулювання.

39.Законодавство з питань інформатизації.

40. Правопорушення в сфері інформатизації.

41. Формування технологічної сумісності інформаційних ресурсів.

42. Міжнародні стандарти.

43. Організація захисту інформаційних систем.

44. Правопорушення в сфері технічної захищеності систем.

45. Побудова раціонального захисту інформаційних ресурсів.

 

2. ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ЗАВДАНЬ, ЩО ВИНОСЯТЬСЯ НА ІСПИТ

Іспит для даної дисципліни в навчальному плані не передбачено.

 

3. КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА

з дисципліни „Управління інформаційними ресурсами”

для студентів спеціальностіЕкономічна кібернетика”

Види самостійної роботи

Планові терміни виконання

Форми контролю та звітності

Максимальна кількість балів

Денна форма навчання

7-й семестр

І. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

Протягом семестру

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

20

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт

7, 17

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

20

1.3. Виконання лабораторної роботи з моделювання бізнес-процесів

10

Своєчасне і якісне виконання лабораторних робіт

10

1.4. Виконання лабораторних робіт з організації документообігу

15

Своєчасне і якісне виконання лабораторних робіт

20

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.5. Написання реферату (есе) за заданою тематикою

18

Обговорення (захист) матеріалів реферату під час ІКР

20

Разом балів за обов’язкові види СРС

90

ІІ. Вибіркові

2.1. Підготовка доповіді та участь у наукових студентських конференціях, олімпіадах

Протягом семестру

Текст доповіді та участь у  конференції, олімпіаді

10

2.2. Участь у наукових розробках кафедри

Протягом семестру

Використання матеріалів у наукових звітах кафедри

10

Разом балів за вибіркові види СРС

10

Всього балів за СРС

100

Вечірня форма навчання

7-й семестр

І. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняття

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

Протягом семестру

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

10

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт

7, 17

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

20

1.3. Виконання лабораторної роботи з моделювання інформаційних потоків

10

Своєчасне і якісне виконання лабораторних робіт

10

1.4. Виконання лабораторних робіт з організації документообігу

15

Своєчасне і якісне виконання лабораторних робіт

20

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.5. Написання реферату за заданою тематикою

18

Обговорення (захист) матеріалів реферату під час ІКР

20

1.6. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

18

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

10

Разом балів за обов’язкові види СРС

90

ІІ. Вибіркові

2.1 Участь у наукових розробках кафедри

Протягом семестру

Використання матеріалів у наукових звітах кафедри

10

2.2.Підготовка доповіді та участь у наукових студентських конференціях

Протягом семестру

Текст доповіді

10

Разом балів за вибіркові види СРС

10

Всього балів за СРС

100

Заочна форма навчання

7-й семестр

І. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських  практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

Протягом семестру, залікова сесія

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

20

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт

Залікова сесія

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

20

1.3. Виконання лабораторних робіт

Протягом семестру, залікова сесія

Своєчасне і якісне виконання лабораторних робіт

40

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.4. Написання реферату за заданою тематикою

Залікова сесія

Обговорення (захист) матеріалів реферату під час ІКР

10

Разом балів за обов’язкові види СРС

90

ІІ. Вибіркові

2.1 Участь у наукових розробках кафедри

Протягом семестру

Використання матеріалів у наукових звітах кафедри

10

2.2. Відбірка й аналіз літератури з нових літературних джерел

Протягом семестру

Виступ на семінарі під час екзаменаційної сесії

10

Разом балів за вибіркові види СРС

10

Всього балів за СРС

100

4. ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ З ДИСЦИПЛІНИ

Завданням поточного модульного контролю є відповідно до вимог Болонської декларації перевірка розуміння та засвоєння теоретичного та практичного матеріалу і вироблення навичок проведення розрахункових робіт, умінь самостійно опрацьовувати тексти, здатності осмислити зміст теми чи розділу, умінь публічно чи письмово представити певний матеріал чи презентації.

Об'єктами поточного контролю знань студентів є:

а) систематичність та активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях (20 балів);

б) виконання модульних завдань (50 балів).

в) виконання завдань для самостійного опрацювання (20 балів);

При контролі систематичності та активності роботи студентів оцінці підлягають: відвідування семінарських та практичних занять; активність і рівень знань при обговорення проблемних питань; виконання додаткових завдань для самостійного вивчення.

Систематичність та активність роботи студентів оцінюється за такими критеріями:

- присутність на заняттях (0 балів - пропущено більше 20% занять і відсутні оцінки за завдання; 10 балів - пропущено менше 20% занять, пропуски відпрацьовані і є оцінки на заняттях; 20 балів - пропуски відсутні, є позитивні оцінки, висока активність);

- своєчасність захисту лабораторних та самостійних робіт (0 балів - не захистив хоча б однієї роботи; 5 балів - здав усі роботи, але невчасно (об'єктивні причини з дозволу декана); 10 балів - здав усі роботи своєчасно);

- рівень знань експрес-контролю (0 балів - поточні оцінки низькі, 5 балів - поточні оцінки різні; 10 балів - поточні оцінки високі);

- якість оформлення звітів (0 балів - звіт оформлений не за вимогами кафедри; 5 балів - звіт оформлений за вимогами кафедри, але є зауваження; 10 - звіт повністю оформлений за вимогами кафедри).

Загальна оцінка за систематичність та активність розраховується як середня арифметична відповідних критеріїв. Оцінки в середині критерію мають експертний характер.

Виконання завдань для самостійного опрацювання оцінюється за такими критеріями: кожна тема містить перелік завдань. Якщо студент не виконав хоча б одне завдання теми, то він отримує 0 балів, якщо студент виконав всі завдання теми, то він отримує 1 (один) бал. Загальна оцінка за виконання завдань для самостійного опрацювання обчислюється як сума балів за виконання всіх завдань усіх тем.

Протягом семестру модульний контроль рівня засвоєння знань студентами проводиться два рази, після завершення лекційних і практичних занять, які відносяться до цього модуля.

Контроль проводиться у вигляді виконання контрольних завдань.

Перший модульний контроль проводиться на 7-му тижні й охоплює теми:

ТЕМА 1. Вступ.

ТЕМА 2. Інформаційні ресурси як економічна категорія.

ТЕМА 3. Загальна характеристика інформаційних ресурсів України.

ТЕМА 4. Основи інформаційної культури сучасного менеджера.

ТЕМА 5. Інформаційне забезпечення стратегії розвитку організації.

ТЕМА 6. Формування та управління інформаційними ресурсами підприємства.

ТЕМА 7. Основи інформаційної логістики.

ТЕМА 8. Моделювання інформаційних потоків підприємства.

Другий модульний контроль включає дві контрольні роботи.

1) Перша контрольна робота проводиться на 12-му тижні семестру і охоплює теми:

ТЕМА 9. Автоматизація технологічних процесів формування документів та організації конфіденційного документообігу.

ТЕМА 10. Організація документообігу засобами конкретного програмного пакету.

2) Друга контрольна робота проводиться на 17-му тижні семестру і охоплює теми:

ТЕМА 11. Правові аспекти комплексної захищеності інформаційних ресурсів.

ТЕМА 12. Технологічна і технічна захищеність інформаційних ресурсів.

Результати написання контрольних і виконання лабораторних робіт оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р. Підсумкова оцінка за модуль виводиться як сума оцінок за контрольні роботи, що включені у цей модуль.

Завдання для модульного контролю теоретичної підготовки студента складені з урахуванням вимоги однакової складності для всіх студентів і містять 10 рівневих теоретичних питань. Кожне питання оцінюється за шкалою:

10 балів - студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал логічній послідовності; приводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання;

5 балів - студент володіє знанням матеріалу завдання на рівні п.1, але ним допущені незначні помилки у формулюванні термінів, категорій, розрахунків;

0 балів - студент дає на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки.

Оскільки за виконання модульних (контрольних) завдань студент може набрати 30 балів (10 за перший модуль і 20 за другий модуль), остаточна оцінка за модуль буде на порядок меншою. Тобто, якщо за перший модульний контроль студент набрав 85 балів, а за контрольні роботи другого модуля 150 балів, то він отримає за перший модуль – 8,5, а за другий - 15 балів.

При виконанні модульних контрольних завдань оцінці підлягають два тренінги, які оцінюються в 30 балів.

Перший модульний контроль (10-й тиждень) включає виконання лабораторної роботи № 1 з тренінгу по моделюванню інформаційних потоків. Виконання лабораторної роботи оцінюється в 10 балів.

Якістьвиконання лабораторної роботи №1 оцінюється за такими ознаками: 0 балів - невміння користуватися стандартними функціями системи (BPwin 4.1); 5 балів - уміння запускати стандартні функції програми на виконання; 10 балів - створювати проекти запропонованих завдань, запускати їх на виконання, отримувати результат роботи програми.

Другий модульний контроль (15-й тиждень) включає виконання лабораторної роботи № 2 з тренінгу по організації документообігу з використання пакету OPTIMA Work Flow.

За виконання лабораторної роботи по цьому тренінгу студент може набрати 20 балів.

Якістьвиконання лабораторної роботи №2 оцінюється за такими ознаками: 0 балів - невміння користуватися стандартними функціями системи (OPTIMA WorkFlow); 10 балів - уміння запускати стандартні функції програми на виконання; 20 балів - створювати проекти запропонованих завдань, запускати їх на виконання, отримувати результат роботи програми.

Підсумкове оцінювання знань проводиться у вигляді заліку. Оцінювання знань студентів здійснюється відповідно до вимог Болонської декларації, за результатами поточного модульного контролю. Семестровий залік виставляється студенту за виконання усіх завдань поточного модульного контролю по всіх темах курсу. Підсумкова оцінка за виконання усіх завдань поточного модульного контролю обчислюється як сума балів за виконання усіх завдань протягом семестру. Для отримання заліку студенти мають набрати за результатами поточного контролю знань по всіх формах його проведення не менше 50 балів. Залік оформлюється під час останнього практичного заняття.

У разі невиконання завдань поточного контролю з об'єктивних причин, студент має право, за дозволом декана, скласти їх до останнього практичного заняття. Час та порядок складання визначає викладач. Складання академічної заборгованості передбачає виконання всіх обов’язкових модульних завдань.

Підсумкова оцінка знань переводиться до чотирибальної системи та шкали за системою ECTS за схемою:

Загальна кількість балів

Оцінка за 4-ри бальною системою

Оцінка за шкалою ECTS

85-100

5 (відмінно)

А

80

4 (добре)

В

65-75

С

60

3 (задовільно)

D

50-55

Е

20-45

2 (незадовільно) з можливістю повторного складання

FX

0-15

2 (незадовільно) з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

F

5. ОСОБЛИВОСТІ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ

Об’єктом поточного контролю знань студентів заочної форми навчання є:

1) контроль систематичності роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни;

2) контроль за виконанням модульних завдань.

Поточний контроль знань студентів заочної форми навчанняздійснюється у вигляді експрес-контролю в період установочних лекцій при проведенні тренінгових занять перед заліком.

Тренінгові  заняття проводяться безпосередньо в реальному масштабі часу на комп'ютері протягом двох-трьох стандартних занять. Це надає можливість контролювати ступінь освоєння матеріалу за критеріями своєчасність і якістьвиконання.

Якістьвиконання лабораторної роботи по кожному тренінгу оцінюється за такими ознаками: 0 балів - невміння користуватися стандартними функціями системи (BPwin 4.1 і OPTIMA WorkFlow); 10 балів - уміння запускати стандартні функції програми на виконання; 20 балів - створювати проекти запропонованих завдань, запускати їх на виконання, отримувати результат роботи програми.

Оцінювання знань студентів здійснюється відповідно до вимог Болонської декларації, за результатами поточного контролю (експрес-контроль, лабораторні роботи з тренінгів № 1 і 2). Завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р.

Залік виставляється під час останнього заняття.

 

6. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Основна:

1. Годин В.В., Корнеев И.К. Управление информационными ресурсами.- М. ИНФРА , 1999. - 402 с., - (Модульная программа для менеджеров). Модуль 17).

2. Костров А.В. Основы информационного менеджмента.  Учебное пособие. - М: Финансы и статистика, 2001. - 336 с.

3. Родкина Т.А. Информационная логистика. – М.: “Экзамен”, 2001 г. – 288 с.

Додаткова:

1. Перряр М. Стратегическое управление внешним информационным потоком // Проблемы теории и практики управления. – 1994. – №6. – С. 99-104.

2. Васильев Ю.П. Управление внутрифирменной информацией. М.: Экономика, 1984. – 231 с.

3. Чарльз Хант, Вахе Зартарьян. Разведка на службе вашего предприятия. Информация – основа успеха. – К.: Укразкоронвазасервис, 1992. – 159 с.

4. Твердохліб М.Г. Організація інформування керівників: Навчальний посібник/ М.Г. Твердохліб, О.Д. Шарапов.- К: КНЕУ, 1997. - 180 с.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!