Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1258 Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Об’єктно-орієнтоване програмування, КНЕУ

Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Об’єктно-орієнтоване програмування, КНЕУ

« Назад

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

імені Вадима Гетьмана

Факультет інформаційних систем і технологій

Кафедра інформаційного менеджменту

 

Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань

з дисципліни "Обєктно-орієнтоване програмування"

(для бакалаврів спеціальності 6102 "Економічна кібернетика")

 

КИЇВ КНЕУ 2006

 

1. Перелік питань, що охоплюють зміст робочої програми дисципліни

1.Скласти програму на мові Java, яка виводить на екран такі дані:

-         ім¢я;

-         по-батькові;

-         прізвище;

-         число, місяць, рік народження;

-         рік закінчення школи.

В тексті програми використовуйте коментарі.

  2. За допомогою операції ++ спростити цикл while в тексті програми

class WhileCount {

public static void main (string, args[])

{

int count =0;

while (count<10) {

count ++;

System.out.print (“Count =      “. + count);

}

}

}

3. Скласти програму очищення екрану.

4. Скласти програму, яка виводить двоїчне представлення цілої змінної.

5. Скласти програму виводу результату, який отримується при переповненні, загублені значимості та діленні на нуль. 

6. Скласти програму аналізатора імені файлу, який виділяє можливе розширення з строки з ім¢ям файла.

7. Скласти програму, яка перевіряє – є дана строка полідромом, або ні.

8. Скласти програму, яка відображає мінімальні і максимальні цілі значення основи та символи, дозволені класом Character.

9. Скласти програму, яка складає одно або декілька значень з плаваючею крапкою, які введені у вигляді параметрів командної строки. Наприклад:

jview_fpsum_3.14159_7.88_123.5

10. Скласти програму Powerof, яка обчислює будь-яке число в будь-яку степінь, використовуючи параметри командної строки.

11. Скласти метод, який повертає об¢єкт класу String, заданий кількістю символів. Символи вибираються випадково.

12. Скласти програму, яка проводить будь-яке ціле значення в його 16-й та 2-й еквіваленти.

13. Скласти клас, який автоматично підраховує кількість об¢єктів даного класу, складених програмою.

14. Скласти програму, яка читає і виводить на екран свій власний код.

15. Скласти клас Point, який може зберігати значення координат X,Y. Використовуйте специфікатори доступу для контролю звернення до змінних екземпляру класу.

16. Скласти метод, який виводить ім¢я класу вільного об¢єкту.

17. Дати визначення класу і об’єкту.

18. Ідентифікація класів і об’єктів в конкретних додатках.

19. Як описується схема об’єктно-орієнтованої системи?

20. Побудова добре структурованих об’єктно-орієнтованих систем.

21. Об’єктно-орієнтований метод організації управління процесом розробки програмної системи.

22. Характеристики об’єкту.

23. Як описати поведінку однакових об’єктів?

24. Які властивості визначають стан об’єкту?

25. На яких принципах будується ієрархія об’єктів?

26. Визначення класу. Приклад.

27. Шість типів ієрархії класів та їх характеристика.

28. Ключові абстракції: визначення, приклади.

29. Вимір якості абстракцій.

30. Класифікація: труднощі та приклади класифікації.

31. Ідентифікація класів і об’єктів: класичний і сучасний підходи.

32. Об’єктно-орієнтований аналіз.

33.  Ключові абстракції і механізми.

34. Три підходи до класифікації.

35. Метод сценаріїв.

36. Система означень об’єктно-орієнтованого проектування: діаграма класів.

37. Система означень об’єктно-орієнтованого проектування: діаграма об’єктів.

38. Система означень об’єктно-орієнтованого проектування: діаграма модулів.

39. Система означень об’єктно-орієнтованого проектування: діаграма процесів.

40. Система означень об’єктно-орієнтованого проектування: діаграма станів і переходів.

41. Система означень об’єктно-орієнтованого проектування: діаграма взаємодій.

42. Утілити командної строки для Java .

43. Компіляція і запуск програм в  Java .

44. Компіляція    Java-додатків.

45. Компіляція аплетів.

46. Літерали в  Java : чисельні, символьні, строкові змінні.

47. Типи даних і змінних: змінні цілого типу, з плаваючею крапкою, булеві та символьні змінні.

48. Типи даних і змінні: об’ява змінних, строкові змінні.

49. Операції та вирази: пріоритетність операцій, унарні та бінарні операції з різними числами, приведення типів.

50. Оператори управління в Java: вирази відношень.

51. Мова Java: об’ява класів.

52. Мова Java: об’ява об’єктів.

53. Мова Java: модифікація класів.

54. Мова Java : імпортування класів.

55. Мова Java: успадкування класів.

56. Мова Java: підклас і суперклас.

57. Використовуючи клас JavaDate скласти програму, яка б відображала день тижня для кожної дати, введеної з клавіатури.

58. Сформувати клас за допомогою методу GetString(), який повертає введену з клавіатури строку.

59. До існуючого класу додати метод Boolean з ім’ям yes(), який пропонує користувачу ввести  <Y> або  <N>  у  відповідь на відображаєму підказку.

Цей метод повторюється до тих пір, поки користувач не потребує завершення програми.

60. Сформувати клас MenuClass, який відображає меню і дозволяє користувачу обрати одну або декілька команд.

61. Скласти метод, який повертає індекс заданої підстроки в об’єкти класу StringBuffer.

62. Мова Java.. Об’ява строкових об’єктів та їх використання.

63. Мова Java . Об’ява символьних змінних та їх використання.

64.  Класи JavaString та StringBuffer .

65. Мова Java. Методи класів String та StringBuffer.

66. Мова Java. Інтерфейсний клас Character.

67. Методи класу Math.

68. Мова Java. Генератори випадкових чисел.

69. Мова Java.Чисельні інтерфейсні класи.

70. Класи та об’єкти: конструктори.

71. Класи та об’єкти: специфікатори доступу.

72. Класи та об’єкти: успадкування, зарезервовані ідентифікатори.

73. Класи та об’єкти: поліморфізм.

74. Статичні члени класу.

75. Класи та об’єкти: конструктори private.

76. Абстрактні класи, об’ява та використання  абстрактного класу.

77. Інтерфейси: використання інтерфейсів.

78. Інтерфейси: побудова інтерфейсів.

79. Інтерфейси: дані інтерфейсів..

80. Пакети Java. Стандартні пакети Java.

81. Програмування з використання пакетів: ім’я пакету , як скласти пакет.

82. Побудова аплету. Дескриптор HTML <applet>. Мінімальні вимоги.

83. Методи класу Applet. Способи програмування аплетів.

84. Події, класи Event i Toolhit.

85. Обробка подій. Події звернення до кнопок.

86. Події клавіатури. Модіфікатори подій “миши” та клавіатури.

87. Події полос прокрутки. Події звернення до об’єктів List i Choice.

88. Загальні поняття про компановки.

89. Вікна, область вікна. Клас Window.

90. Клас Frame і його події.

91. Меню, складання меню: MenuContainer, MenuComponent, MenuItem, MenuBar.

92. Побудова діалогових вікон.

93. Основи роботи з графікою.

94. Програмування метода paint.        

95. Побудова об’єкту класу Graphics.

96. Обробка відображень. Позаекранні відображення.

97. Фільтрація відображень. Мультиплікація.

98. Поняття виключних ситуацій. Обробка виключних ситуацій.

99. Програмування виключних ситуацій.

100. Блок finally. Вкладені блоки  try.

101. Бібліотека класів виключних ситуацій: підкласи Error, Excaption, RuntimeException.

102. Cтандартний ввод і вивід.

103. Файли і каталоги та їх програмування.

104. Маски файлів. Потоки та буфери. Програмування файлів.

105. Ввод і вивід для типізованих файлів. Програмування типізованих файлів.

106. Ввод і вивід для файлів вільного доступу. Програмування файлів вільного доступу.

 

2. Карта самостійної роботи студентів

КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА

з дисципліни " Об’єктно-орієнтоване програмування "

для студентів спеціальності "Економічна кібернетика"

Види самостійної роботи

Планові терміни виконання

Форми контролю та звітності

Максимальна кількість балів

Денна форма навчання

I. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

на протязі семестру

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

30

За виконання модульних (контрольних)завдань

1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт

8 тиждень

15 тиждень

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

15 за 1

модуль

15 х 2 = 30

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.3. Написання реферату (есе) за заданою тематикою

14 тиждень

Обговорення (захист) матеріалів реферату (есе) під час ІКР

10

1.4. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

11 тиждень

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

10

Разом балів за обов’язкові види СРС

80

II. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій

11 тиждень

Обговорення результатів проведеної роботи під час аудиторних занять або ІКР

20

2.2. Формування аналітичних звітів (із побудовою діаграм, графіків, таблиць тощо) за заданою тематикою

11 тиждень

Обговорення результатів проведеної роботи під час аудиторних занять або ІКР

20

2.3. Участь у наукових студентських конференціях і семінарах, олімпіадах

5 тиждень

Доповідь на наукових студентських конференціях і семінарах

20

Разом балів за вибіркові види СРС

20

Всього балів за СРС

100

 

КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА

з дисципліни " Об’єктно-орієнтоване програмування "

для студентів спеціальності "Економічна кібернетика"

Види самостійної роботи

Планові терміни виконання

Форми контролю та звітності

Максимальна кількість балів

Вечірня форма навчання

I. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

на протязі семестру

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

30

За виконання модульних (контрольних)завдань

1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт

8 тиждень

15 тиждень

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

15 за 1

модуль

15 х 2 = 30

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.3. Написання реферату (есе) за заданою тематикою

14 тиждень

Обговорення (захист) матеріалів реферату (есе) під час ІКР

10

1.4. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

11 тиждень

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

10

Разом балів за обов’язкові види СРС

80

II. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій

11 тиждень

Обговорення результатів проведеної роботи під час аудиторних занять або ІКР

20

2.2. Формування аналітичних звітів (із побудовою діаграм, графіків, таблиць тощо) за заданою тематикою

11 тиждень

Обговорення результатів проведеної роботи під час аудиторних занять або ІКР

20

2.3. Участь у наукових студентських конференціях і семінарах, олімпіадах

5 тиждень

Доповідь на наукових студентських конференціях і семінарах

20

Разом балів за вибіркові види СРС

20

Всього балів за СРС

100

 

КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА

з дисципліни " Об’єктно-орієнтоване програмування "

для студентів спеціальності "Економічна кібернетика"

Види самостійної роботи

Планові терміни виконання

Форми контролю та звітності

Максимальна кількість балів

Заочна форма навчання

I. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

 

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

30

За виконання модульних (контрольних)завдань

1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт

 

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

20

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.3. Виконання домашніх (розрахункових) завдань

 

Перевірка правильності виконання завдань

10

1.4. Написання реферату (есе) за заданою тематикою

 

Обговорення (захист) матеріалів реферату (есе) під час ІКР

10

1.5. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

 

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

10

Разом балів за обов’язкові види СРС

80

II. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій

 

Обговорення результатів проведеної роботи під час аудиторних занять або ІКР

20

2.2. Формування аналітичних звітів (із побудовою діаграм, графіків, таблиць тощо) за заданою тематикою

 

Обговорення результатів проведеної роботи під час аудиторних занять або ІКР

20

 

 

 

 

Разом балів за вибіркові види СРС

20

Всього балів за СРС

100

 

3. Порядок поточного і підсумкового оцінювання знань з дисципліни

ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ

Об'єктами поточного контролю знань студентів є:

  • систематичність та активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях;
  • виконання завдань для самостійного опрацювання;
  • виконання модульних (контрольних) завдань.

При контролі систематичності та активності роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований у відповідях і виступах на семінарських і практичних заняттях; активність при обговоренні питань, що винесені на семінарські (практичні) заняття; результати виконання і захисту лабораторних робіт або експрес-контролю. Максимальна сума балів дорівнює 30.

Під час вивчення матеріалу дисципліни студенти складають два модульні контролі. При виконанні модульних завдань оцінці підлягають теоретичні знання та практичні навички, яких набули студенти після опанування певного модуля. Модульний контроль проводиться у формі відповідей на теоретичні питання та розв’язання практичних завдань під час проведення контрольних робіт, виконання індивідуальних завдань та розв'язання виробничих ситуацій. Кожний з модульних контролів складається з 5 питань. Контрольні завдання передбачають однакову складність для всіх студентів. Загальна сума балів 15.

Модульний контроль знань проводиться з урахуванням Положення про систему поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів Київського національного економічного університету.

На виконання модульного контрольного завдання надається 30 хвилин.

Результати модульної оцінки фіксуються на тексті виконаного контрольного завдання і заносяться в журнал обліку поточної успішності студентів.

Кожне питання оцінюється за шкалою:

3 бали – студент дає обгрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання;

1.5 бала – студент дає обгрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання, але ним допущені незначні помилки у формуванні термінів, категорій, розрахунків.

0 балів – студент дає на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки.

Перший модульний контроль охоплює теми:

Тема 1. Вступ до дисципліни: поняття, сутність, зміст.

Об’єктно-орієнтована методологія створення програмних систем. Мова програмування Java. Інструментальне середовище JBuilder.

Тема 2. Управління ходом дій операторів програми.

Тема 3. Ініціалізація і завершення дії змінних в програмі.

Тема 4. Реалізація і спеціфікатори доступу.

Тема 5. Особливості успадкування в мові Java.

Тема 6. Динамічне зв’язування (поліморфізм) .

Другий модульний контроль охоплює теми:

Тема 7. Інтерфейси та внутрішні класи.

Тема 8. Обробка помилок і виключних ситуацій

Тема 9. Система вводу/виводу в Java.

Тема 10. Створення вікон і аплетів.

Тема 11. Розподільне програмування

При контролі виконання завдань для самостійного опрацювання оцінці можуть підлягають: написання рефератів – максимум 10 балів, пошук та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу – максимум 10 балів.

У продовж семестру, здійснюється оцінка виконання студентом завдань для самостійної роботи, що обираються ним довільно. До таких завдань відносяться:

1. аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій з наступним обговоренням результатів проведеної роботи під час аудиторних занять або ІКР;

2. формування аналітичних звітів (із побудовою діаграм, графіків, таблиць тощо) за заданою тематикою з наступним обговоренням результатів проведеної роботи під час аудиторних занять або ІКР;

3. участь у наукових студентських конференціях і семінарах, олімпіадах з наступною доповіддю на наукових студентських конференціях і семінарах.

Кожне з завдань оцінюється в 20 балів. Студенту дозволяється обрати лише одне завдання на свій власний розсуд.

 

ПОРЯДОК ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ

Підсумкове оцінювання рівня знань студентів здійснюється за результатами поточного модульного контролю, завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів (включно).

В разі невиконання певних завдань поточного контролю з об'єктивних причин, студенти мають право, за дозволом декана, скласти їх до останнього семінарського (практичного, лабораторного) заняття.

Підсумковий бал за результатами поточного модульного контролю оформлюється під час останнього семінарського (практичного, лабораторного) заняття відповідного семестру.

Загальна підсумкова оцінка з дисципліни складається з суми балів за результати поточного контролю знань. До екзаменаційної відомості заносяться сумарні результати в балах поточного контролю з подальшим переведенням в 4-бальну систему.

При цьому рівень знань оцінюється наступним чином:

  1. "Відмінно" - 100, 95, 90, 85 балів;
  2. "Добре" - 80, 75, 70, 65 балів;
  3. "Задовільно" - 60, 55, 50 балів;
  4. "Незадовільно" - менше 50 балів.

Підсумкова оцінка формується шляхом складання набраних балів та переведенням отриманого результату до 4-ри бальної системи та шкали за системою ECTS (European Credit Transfer System) за схемою:

Загальна кількість балів

Оцінка за 4-ри бальною системою

Оцінка за шкалою ECTS

85-100

5 (відмінно)

A

80

4 (добре)

B

65-75

C

60

3 (задовільно)

D

50-55

E

20-45

2 (незадовільно) з можливістю повторного складання

FX

0-15

2 (незадовільно) з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

F

 

4. Особливості поточного контролю знань студентів заочної форми навчання

Об'єктами поточного контролю знань студентів є:

  • активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях;
  • виконання завдань для самостійного опрацювання;
  • виконання модульних (контрольних) завдань.

При контролі систематичності та активності роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований у відповідях і виступах на семінарських і практичних заняттях; активність при обговоренні питань, що винесені на семінарські (практичні) заняття; результати виконання і захисту лабораторних робіт або експрес-контролю. Максимальна сума балів дорівнює 30.

Під час вивчення матеріалу дисципліни студенти складають модульний контроль знань. При виконанні модульних завдань оцінці підлягають теоретичні знання та практичні навички, яких набули студенти після опанування певного модуля. Модульний контроль проводиться у формі відповідей на теоретичні питання та розв’язання практичних завдань під час проведення контрольних робіт, виконання індивідуальних завдань та розв'язання виробничих ситуацій. Модульних контроль складається з 10 питань. Контрольні завдання передбачають однакову складність для всіх студентів. Загальна сума балів 20.

Модульний контроль знань проводиться з урахуванням Положення про систему поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів Київського національного економічного університету.

На виконання модульного контрольного завдання надається 60 хвилин.

Результати модульної оцінки фіксуються на тексті виконаного контрольного завдання і заносяться в журнал обліку поточної успішності студентів.

Кожне питання оцінюється за шкалою:

2 бали – студент дає обгрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання;

1 бал – студент дає обгрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання, але ним допущені незначні помилки у формуванні термінів, категорій, розрахунків.

0 балів – студент дає на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки.

Модульний контроль охоплює теми:

Тема 1. Вступ до дисципліни: поняття, сутність, зміст.

Об’єктно-орієнтована методологія створення програмних систем. Мова програмування Java. Інструментальне середовище JBuilder.

Тема 2. Управління ходом дій операторів програми.

Тема 3. Ініціалізація і завершення дії змінних в програмі.

Тема 4. Реалізація і спеціфікатори доступу.

Тема 5. Особливості успадкування в мові Java.

Тема 6. Динамічне зв’язування (поліморфізм) .

Тема 7. Інтерфейси та внутрішні класи.

Тема 8. Обробка помилок і виключних ситуацій

Тема 9. Система вводу/виводу в Java.

Тема 10. Створення вікон і аплетів.

Тема 11. Розподільне програмування

Під час установчої сесії (начитки лекцій) студенти отримують індивідуальні завдання для домашнього самостійного виконання, що включають в себе: індивідуальне домашнє завдання, обрана тема реферату та завдання на огляд літературних джерел за визначеним напрямком.

Виконані індивідуальні домашні завдання студенти здають або пересилають поштою на кафедру за місяць до початку сесії. Дата подання робіт фіксується на кафедрі в спеціальному журналі. Роботи студентів перевіряються у семиденний термін, і в разі недопущення їх до захисту, повертаються студентам для доопрацювання. Під час сесії студенти обов'язково захищають свої домашні роботи в ході співбесіди з викладачем. Максимальна оцінка виконаної домашньої роботи складає 10 балів.

При контролі виконання завдань для самостійного опрацювання оцінці можуть підлягають: написання рефератів – максимум 10 балів, пошук та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу – максимум 10 балів.

У продовж семестру, здійснюється оцінка виконання студентом завдань для самостійної роботи, що обираються ним довільно. До таких завдань відносяться:

1. аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій з наступним обговоренням результатів проведеної роботи під час аудиторних занять або ІКР;

2. формування аналітичних звітів (із побудовою діаграм, графіків, таблиць тощо) за заданою тематикою з наступним обговоренням результатів проведеної роботи під час аудиторних занять або ІКР;

3. участь у наукових студентських конференціях і семінарах, олімпіадах з наступною доповіддю на наукових студентських конференціях і семінарах.

Кожне з завдань оцінюється в 20 балів. Студенту дозволяється обрати лише одне завдання на свій власний розсуд.

 

5. Список рекомендованої літератури

  1. Алешина И.В. Маркетинг для менеджеров: Учебное пособие/ - М.: ФАИР-ПРЕСС, 2003. – 456 с.
  2.  Бадд Т. Объектно-ориентированное программирование в действии.- СПб.: Питер паблишинг,1997 – 460с.
  3. Бєгун А.В. Технологія програмування: об’єктно-орієнтований підхід. Навч.-метод.посібник для самост.вивч.дисц. – К.: КНЕУ, 2000 – 200с.
  4. Бєгун А.В. Алгоритмізація і програмування: обєктно-орєнтоване програмування: Навч. посібник. – К.:КНЕУ, 2005. – 176 с.
  5. Буч Г. Объектно-ориентированое проектирование с примерами применения: Пер. с англ. М.:Конкорд, 1992

З повагою "ІЦ “KURSOVIKS”!