Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Моделювання бізнес-процесів, КНЕУ
« Назад МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені Вадима ГетьманаКафедра інформаційного менеджменту МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ЩОДО ЗМІСТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ, ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЇХ ЗНАНЬ з дисципліни “Моделювання бізнес-процесів”(для бакалаврів спеціальності 6.050100 ”Економічна кібернетика”) КИЇВ КНЕУ 2006
1. ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ, ЩО ОХОПЛЮЮТЬ ЗМІСТ РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ ДИСЦИПЛІНИ
2. ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ЗАВДАНЬ, ЩО ВИНОСЯТЬСЯ НА ІСПИТІспит для даної дисципліни в навчальному плані не передбачено.
3. КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни „Моделювання бізнес-процесів”для студентів спеціальності „Економічна кібернетика”
3. ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ З ДИСЦИПЛІНИЗавданням поточного модульного контролю є відповідно до вимог Болонської декларації перевірка розуміння та засвоєння теоретичного та практичного матеріалу і вироблення навичок проведення розрахункових робіт, умінь самостійно опрацьовувати тексти, здатності осмислити зміст теми чи розділу, умінь публічно чи письмово представити певний матеріал чи презентації. Об'єктами поточного контролю знань студентів є: а) систематичність та активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях (20 балів); б) виконання завдань для самостійного опрацювання (20 балів); в) виконання модульних завдань (50 балів). При контролі систематичності та активності роботи студентів оцінці підлягають: відвідування семінарських та практичних занять; активність і рівень знань при обговорення проблемних питань; виконання додаткових завдань для самостійного вивчення; участь у студентських наукових конференціях, конкурсах та олімпіадах. Систематичність та активність роботи студентів оцінюється за такими критеріями: - присутність на заняттях (0 балів - пропущено більше 20% занять і відсутні оцінки за завдання; 10 балів - пропущено менше 20% занять, пропуски відпрацьовані і є оцінки на заняттях; 20 балів - пропуски відсутні, є позитивні оцінки, висока активність); - своєчасність захисту лабораторних та самостійних робіт (0 балів - не захистив хоча б однієї роботи; 5 балів - здав усі роботи, але не своєчасно (об'єктивні причини з дозволу декана); 10 балів - здав усі роботи своєчасно); - рівень знань експрес-контролю (0 балів - поточні оцінки низькі, 5 балів - поточні оцінки різні; 10 балів - поточні оцінки високі); - якість оформлення звітів (0 балів - звіт оформлений не за вимогами кафедри; 5 балів - звіт оформлений за вимогами кафедри, але є зауваження; 10 - звіт повністю оформлений за вимогами кафедри). Загальна оцінка за систематичність та активність розраховується як середня арифметична відповідних критеріїв. Оцінки в середині критерію мають експертний характер. Протягом семестру модульний контроль рівня засвоєння знань студентами проводиться два рази (на 10-му і 16-му тижнях семестру), після завершення лекційних і практичних занять, які відносяться до цього модулю. Контроль проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. При виконанні модульних контрольних завдань оцінці підлягають два тренінги, які оцінюються в 20 балів. Перший модульний контроль включає дві контрольні роботи. 1) Перша контрольна робота проводиться на 8-му тижні семестру і охоплює теми: ТЕМА 1. Введення в методологію управління процесами. ТЕМА 2. Система менеджменту якості і бізнес процеси. ТЕМА 3. Технологія моделювання бізнес-процесів ТЕМА 4. Документування й ідентифікація бізнес-процесів ТЕМА 5. Методологія реінжинірингу бізнес-процесів (BPR) ТЕМА 6. Структурний підхід до моделювання бізнес-процесів ТЕМА 7. Сімейство методологій моделювання IDEF ТЕМА 8. Огляд техніки моделювання IDEF1X ТЕМА 9. Методологія DATARUN 2) Друга контрольна робота проводиться на 10-му тижні семестру і охоплює теми: ТЕМА 10. Методологія і техніка моделювання ARIS ТЕМА 11. Методологія моделювання (Rational Unified Process) (RUP) ТЕМА 12. Аналіз інструментальних засобів моделювання бізнес-процесів Другий модульний контроль проводиться на 16-му тижні й охоплює теми: ТЕМА 13. Інструментальне середовище пакету AllFusion Process Modeler (BPwin 4.1) ТЕМА 14. Створення моделі в стандарті IDEF0 ТЕМА 15. Створення організаційних діаграм, діаграм DFD і Workwlow (IDEF3) ТЕМА 16. Вартісний аналіз (АВС) і якості, що визначаються користувачем (UDP) На другому модульному контролі студенти повинні виконати лабораторні роботи. Другий модульний контроль (16-й тиждень) включає виконання лабораторних робіт (три лабораторних роботи) з тренінгу по моделюванню бізнес-процесів за різними стандартами. Виконання лабораторних робіт оцінюється в 30 балів (по 10 за кожну лабораторну роботу). Якістьвиконання лабораторних робіт оцінюється за такими ознаками: 0 балів - невміння користуватися стандартними функціями системи (BPwin 4.1); 5 балів - уміння запускати стандартні функції програми на виконання; 10 балів - створювати проекти запропонованих завдань, запускати їх на виконання, отримувати результат роботи програми. Результати написання контрольних і виконання лабораторних робіт оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р. Підсумкова оцінка за модуль виводиться як сума оцінок за контрольні роботи, що включені у цей модуль. Завдання для модульного контролю теоретичної підготовки студента складені з урахуванням вимоги однакової складності для всіх студентів і містять 10 рівневих теоретичних питань. Кожне питання оцінюється за шкалою: 10 балів - студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал логічній послідовності; приводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання; 5 балів - студент володіє знанням матеріалу завдання на рівні п.1, але ним допущені незначні помилки у формулюванні термінів, категорій, розрахунків; 0 балів - студент дає на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки. Завдання поточного модульного контролю оцінюються в диапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р. Оцінювання знань студентів здійснюється відповідно до вимог Болонської декларації, за результатами поточного модульного контролю. Підсумкове оцінювання знань проводиться у вигляді заліку. Семестровий залік виставляється студенту за виконання усіх завдань поточного модульного контролю по всіх темах курсу. Підсумкова оцінка за виконання усіх завдань поточного модульного контролю обчислюється як середня арифметична суми балів за виконання усіх завдань протягом семестру. Для отримання заліку студенти мають набрати за результатами поточного контролю знань по всіх формах його проведення не менш 50 балів. Залік оформлюється під час останнього практичного заняття. У разі невиконання завдань поточного контролю з об'єктивних причин, студент має право, за дозволом декана, скласти їх до останнього практичного заняття. Час та порядок складання визначає викладач. Складання академічної заборгованості передбачає виконання всіх обов’язкових модульних завдань. Підсумкова оцінка знань переводиться до чотирибальної системи та шкали за системою ECTS за схемою:
Оскільки за виконання модульних (контрольних) завдань студент може набрати 20 балів (10 за перший модуль і 10 за другий модуль), остаточна оцінка за модуль буде на порядок меншою. Тобто, якщо за перший модульний контроль студент набрав 85 балів, а за контрольні роботи другого модуля 90 балів, то він отримає за перший модуль – 8,5, а за другий - 9 балів. 4. ОСОБЛИВОСТІ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ Об’єктом поточного контролю знань студентів заочної форми навчання є: 1) контроль систематичності роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни; 2) контроль за виконанням модульних завдань. Поточний контроль знань студентів заочної форми навчанняздійснюється у вигляді експрес-контролю в період установочних лекцій при проведенні лабораторної роботи перед заліком. Лабораторна робота проводиться безпосередньо в реальному масштабі часу на комп'ютері протягом двох-трьох стандартних занять. Це надає можливість контролювати ступінь освоєння матеріалу за критеріями своєчасність і якістьвиконання. Якістьвиконання лабораторної роботи оцінюється за такими ознаками: 0 балів - невміння користуватися стандартними функціями системи (BPwin 4.1); 10 балів - уміння запускати стандартні функції програми на виконання; 20 балів - створювати проекти запропонованих завдань, запускати їх на виконання, отримувати результат роботи програми. Оцінювання знань студентів здійснюється відповідно до вимог Болонської декларації, за результатами поточного контролю (експрес-контроль, лабораторні роботи № 1). Завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р. Залік виставляється під час останнього заняття. 5. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИОсновна: 1. Лазарєва С.Ф., Пахольчук Я.В. Тренінг: Моделювання бізнес-процесів засобами пакету AllFusion Process Modeler (BPwin 4.1). КНЕУ, 2006 р. (у видавництві). 3. Шеер А.В. Моделирование бизнес-процессов. – М.: Весть, МетаТехнология. 2000. – 152 с. 3. Каменкова М, Громов А. и др. Моделирование бизнеса. Методология ARIS. - М.: Весть-МетаТехнология, 2001. - 327 с. 4. Маклаков З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |