Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1256 Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Моделювання бізнес-процесів, КНЕУ

Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Моделювання бізнес-процесів, КНЕУ

« Назад

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені Вадима Гетьмана

Кафедра інформаційного менеджменту

МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ЩОДО ЗМІСТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ, ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЇХ ЗНАНЬ з дисципліни “Моделювання бізнес-процесів”

(для бакалаврів спеціальності 6.050100 ”Економічна кібернетика”)

КИЇВ КНЕУ 2006

 

1. ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ, ЩО ОХОПЛЮЮТЬ ЗМІСТ РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ ДИСЦИПЛІНИ

  1. Виробничо- та клієнтоорієнтованадіяльність підприємства.

  2. Основні принципи оптимізації діяльності компанії.

  3. Загальна характеристика методології управління процесами.

  4. Бізнес-процес як основа організаційного проектування й оптимізації діяльності компанії.

  5. Класифікація бізнес-процесів. Основні та допоміжні бізнес-процеси.

  6. Сутність та вимоги до системи менеджменту якості.

  7. Призначення стандартів ISO 9000, 9001.

  8. Бізнес-процеси, відповідно до стандартів ISO.

  9. Сертифікація підприємств на відповідність стандартам якості ISO.

  10. Що таке моделювання діяльності і чому необхідно його робити?

  11. Моделювання бізнес-процесів – інструмент для змін.

  12. Огляд підходів до моделювання бізнес-процесів.

  13. Моделювання діяльності.

  14. Моделювання даних.

  15. Функціонально-вартісний аналіз.

  16. Економічний аналіз.

  17.  Краща бізнес-практика.

  18.  Функціональний економічний аналіз.

  19. Нормативно-методичне документування бізнес-процесів: описування; формування регламенту; здійснення аудиту.

  20. Функції та відповідальність учасників описування, формування регламенту й аудиту бізнес-процесу.

  21. Основні принципи реінжинірингу бізнес-процесів.

  22. Аналіз бізнес-процесу: пошук проблем та можливостей.

  23. Функціональні діаграми (SADT).

  24. Діаграми потоків даних (DFD).

  25. Діаграми “сутність-зв’язок” (ERD).

  26. Система стандартів IDEF.

  27. Компоненти IDEF0.

  28. Принципи, вимоги й методи побудови діаграм бізнес-процесів відповідно до методики ІDEF0.

  29.  Стандарт ІDEF1. Загальна характеристика методології.

  30. Мета Моделі Даних.

  31. Формати Моделі Даних.

  32. Компоненти Моделі Даних.

  33.  Використання Моделі Даних.

  34. Принципи, вимоги й методи побудови діаграм потоків даних відповідно до методик DFD і IDEF3.

  35. Сутність методології DATARUN.

  36. Моделі, що створюються за допомогою підходу DATARUN.

  37. Архітектура інтегрованих інформаційних систем (ARIS). Основні положення методики ARIS, методологічні особливості.

  38.  Імітаційне моделювання в ARIS.

  39.  Технологія застосування ARIS.

  40. Сутність методологіїRUP.

  41.  Основні концепції RUP.

  42. Моделі, що створюються за допомогою підходу Rational Unified Process.

  43. Класифікація інструментальних засобів моделювання бізнес-процесів.

  44. Фактори, що впливають на вибір інструментальних засобів моделювання бізнес-процесів.

  45. Порівняння найпоширеніших пакетів та визначення їх переваг/недоліків.

  46. Загальний опис інтерфейсу BPwin 4.1.

  47. Створення нової моделі. Установка кольору і шрифту об’єктів.

  48. Model Explorer – навігатор моделі процесів.

  49. Принципи побудови моделі IDEF0.

  50. Опис робіт.

  51.  Опис стрілок.

  52. Побудова діаграм декомпозиції.

  53. Використання словників.

  54. Даграми потоків даних (Data Flow Diagramming).

  55. Метод опису процесів IDEF3.

  56. Побудова дерева вузлів.

  57. Побудова організаційної діаграми.

  58. Створення змішаної моделі.

  59. Імітаційне моделювання.

  60. Проведення функціонально-вартісного аналізу моделі в BPwin 4.1.

  61. Якості, що визначаються користувачем (User Defined Properties).

 

2. ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ЗАВДАНЬ, ЩО ВИНОСЯТЬСЯ НА ІСПИТ

Іспит для даної дисципліни в навчальному плані не передбачено.

 

3. КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни „Моделювання бізнес-процесів”

для студентів спеціальності „Економічна кібернетика”

Види самостійної роботи

Планові терміни виконання

Форми контролю та звітності

Максимальна кількість балів

Денна форма навчання

5-й семестр

І. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняття

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

Протягом семестру

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

20

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт

7,17

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

40

1.3. Виконання лабораторної роботи з моделювання бізнес-процесів

15

Своєчасне і якісне виконання лабораторних робіт

10

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.4. Написання реферату (есе) за заданою тематикою

17

Обговорення (захист) матеріалів реферату під час ІКР

10

1.5. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

17

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

10

Разом балів за обов’язкові види СРС

90

ІІ. Вибіркові

2.1. Підготовка доповіді та участь у наукових студентських конференціях, олімпіадах

Протягом семестру

Текст доповіді та участь у конференції, олімпіаді

10

2.2. Участь у наукових розробках кафедри

Протягом семестру

Використання матеріалів у наукових звітах кафедри

10

Разом балів за вибіркові види СРС

10

Всього балів за СРС

100


Вечірня форма навчання

5-й семестр

І. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняття

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

Протягом семестру

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

20

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт

10, 16

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

20

1.3. За виконання лабораторних робіт

Протягом семестру

Своєчасне і якісне виконання лабораторних робіт

30

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Написання реферату за заданою тематикою

16

Обговорення (захист) матеріалів реферату під час ІКР

10

2.2. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

17

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

10

Разом балів за обов’язкові види СРС

90

ІІ. Вибіркові

2.1 Участь у наукових розробках кафедри

Протягом семестру

Використання матеріалів у наукових звітах кафедри

10

2.2. Підготовка доповіді та участь у наукових студентських конференціях

Протягом семестру

Текст доповіді

10

Разом балів за вибіркові види СРС

10

Всього балів за СРС

100

Заочна форма навчання

5-й семестр

І. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняття

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

Протягом семестру, залікова сесія

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

20

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт

Залікова сесія

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

20

1.3. Виконання лабораторних робіт

Протягом семестру, залікова сесія

Своєчасне і якісне виконання лабораторних робіт

40

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.4. Написання реферату за заданою тематикою

Залікова сесія

Обговорення (захист) матеріалів реферату під час ІКР

10

Разом балів за обов’язкові види СРС

90

ІІ. Вибіркові

2.1 Участь у наукових розробках кафедри

Протягом семестру

Використання матеріалів у наукових звітах кафедри

10

2.2. Відбірка й аналіз літератури з нових наукових джерел

Протягом семестру

Виступ на семінарі під час екзаменацій-ної сесії

10

Разом балів за вибіркові види СРС

10

Всього балів за СРС

100

3. ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ З ДИСЦИПЛІНИ

Завданням поточного модульного контролю є відповідно до вимог Болонської декларації перевірка розуміння та засвоєння теоретичного та практичного матеріалу і вироблення навичок проведення розрахункових робіт, умінь самостійно опрацьовувати тексти, здатності осмислити зміст теми чи розділу, умінь публічно чи письмово представити певний матеріал чи презентації.

Об'єктами поточного контролю знань студентів є:

а) систематичність та активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях (20 балів);

б) виконання завдань для самостійного опрацювання (20 балів);

в) виконання модульних завдань (50 балів).

При контролі систематичності та активності роботи студентів оцінці підлягають: відвідування семінарських та практичних занять; активність і рівень знань при обговорення проблемних питань; виконання додаткових завдань для самостійного вивчення; участь у студентських наукових конференціях, конкурсах та олімпіадах.

Систематичність та активність роботи студентів оцінюється за такими критеріями:

- присутність на заняттях (0 балів - пропущено більше 20% занять і відсутні оцінки за завдання; 10 балів - пропущено менше 20% занять, пропуски відпрацьовані і є оцінки на заняттях; 20 балів - пропуски відсутні, є позитивні оцінки, висока активність);

- своєчасність захисту лабораторних та самостійних робіт (0 балів - не захистив хоча б однієї роботи; 5 балів - здав усі роботи, але не своєчасно (об'єктивні причини з дозволу декана); 10 балів - здав усі роботи своєчасно);

- рівень знань експрес-контролю (0 балів - поточні оцінки низькі, 5 балів - поточні оцінки різні; 10 балів - поточні оцінки високі);

- якість оформлення звітів (0 балів - звіт оформлений не за вимогами кафедри; 5 балів - звіт оформлений за вимогами кафедри, але є зауваження; 10 - звіт повністю оформлений за вимогами кафедри).

Загальна оцінка за систематичність та активність розраховується як середня арифметична відповідних критеріїв. Оцінки в середині критерію мають експертний характер.

Протягом семестру модульний контроль рівня засвоєння знань студентами проводиться два рази (на 10-му і 16-му тижнях семестру), після завершення лекційних і практичних занять, які відносяться до цього модулю.

Контроль проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. При виконанні модульних контрольних завдань оцінці підлягають два тренінги, які оцінюються в 20 балів.

Перший модульний контроль включає дві контрольні роботи.

1) Перша контрольна робота проводиться на 8-му тижні семестру і охоплює теми:

ТЕМА 1. Введення в методологію управління процесами.

ТЕМА 2. Система менеджменту якості і бізнес процеси.

ТЕМА 3. Технологія моделювання бізнес-процесів

ТЕМА 4. Документування й ідентифікація бізнес-процесів

ТЕМА 5. Методологія реінжинірингу бізнес-процесів (BPR)

ТЕМА 6. Структурний підхід до моделювання бізнес-процесів

ТЕМА 7. Сімейство методологій моделювання IDEF

ТЕМА 8. Огляд техніки моделювання IDEF1X

ТЕМА 9. Методологія DATARUN

2) Друга контрольна робота проводиться на 10-му тижні семестру і охоплює теми:

ТЕМА 10. Методологія і техніка моделювання ARIS

ТЕМА 11. Методологія моделювання (Rational Unified Process) (RUP)

ТЕМА 12. Аналіз інструментальних засобів моделювання бізнес-процесів

Другий модульний контроль проводиться на 16-му тижні й охоплює теми:

ТЕМА 13. Інструментальне середовище пакету AllFusion Process Modeler (BPwin 4.1)

ТЕМА 14. Створення моделі в стандарті IDEF0

ТЕМА 15. Створення організаційних діаграм, діаграм DFD і Workwlow (IDEF3)

ТЕМА 16. Вартісний аналіз (АВС) і якості, що визначаються користувачем (UDP)

На другому модульному контролі студенти повинні виконати лабораторні роботи.

Другий модульний контроль (16-й тиждень) включає виконання лабораторних робіт (три лабораторних роботи) з тренінгу по моделюванню бізнес-процесів за різними стандартами. Виконання лабораторних робіт оцінюється в 30 балів (по 10 за кожну лабораторну роботу).

Якістьвиконання лабораторних робіт оцінюється за такими ознаками: 0 балів - невміння користуватися стандартними функціями системи (BPwin 4.1); 5 балів - уміння запускати стандартні функції програми на виконання; 10 балів - створювати проекти запропонованих завдань, запускати їх на виконання, отримувати результат роботи програми.

Результати написання контрольних і виконання лабораторних робіт оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р. Підсумкова оцінка за модуль виводиться як сума оцінок за контрольні роботи, що включені у цей модуль.

Завдання для модульного контролю теоретичної підготовки студента складені з урахуванням вимоги однакової складності для всіх студентів і містять 10 рівневих теоретичних питань. Кожне питання оцінюється за шкалою:

10 балів - студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал логічній послідовності; приводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання;

5 балів - студент володіє знанням матеріалу завдання на рівні п.1, але ним допущені незначні помилки у формулюванні термінів, категорій, розрахунків;

0 балів - студент дає на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки.

Завдання поточного модульного контролю оцінюються в диапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р.

Оцінювання знань студентів здійснюється відповідно до вимог Болонської декларації, за результатами поточного модульного контролю. Підсумкове оцінювання знань проводиться у вигляді заліку. Семестровий залік виставляється студенту за виконання усіх завдань поточного модульного контролю по всіх темах курсу. Підсумкова оцінка за виконання усіх завдань поточного модульного контролю обчислюється як середня арифметична суми балів за виконання усіх завдань протягом семестру. Для отримання заліку студенти мають набрати за результатами поточного контролю знань по всіх формах його проведення не менш 50 балів. Залік оформлюється під час останнього практичного заняття.

У разі невиконання завдань поточного контролю з об'єктивних причин, студент має право, за дозволом декана, скласти їх до останнього практичного заняття. Час та порядок складання визначає викладач. Складання академічної заборгованості передбачає виконання всіх обов’язкових модульних завдань.

Підсумкова оцінка знань переводиться до чотирибальної системи та шкали за системою ECTS за схемою:

Загальна кількість балів

Оцінка за 4-ри бальною системою

Оцінка за шкалою ECTS

85-100

5 (відмінно)

А

80

4 (добре)

В

65-75

С

60

3 (задовільно)

D

50-55

Е

20-45

2 (незадовільно) з можливістю повторного складання

FX

0-15

2 (незадовільно) з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

F

Оскільки за виконання модульних (контрольних) завдань студент може набрати 20 балів (10 за перший модуль і 10 за другий модуль), остаточна оцінка за модуль буде на порядок меншою. Тобто, якщо за перший модульний контроль студент набрав 85 балів, а за контрольні роботи другого модуля 90 балів, то він отримає за перший модуль – 8,5, а за другий - 9 балів.

4. ОСОБЛИВОСТІ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ

Об’єктом поточного контролю знань студентів заочної форми навчання є:

1) контроль систематичності роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни;

2) контроль за виконанням модульних завдань.

Поточний контроль знань студентів заочної форми навчанняздійснюється у вигляді експрес-контролю в період установочних лекцій при проведенні лабораторної роботи перед заліком.

Лабораторна робота проводиться безпосередньо в реальному масштабі часу на комп'ютері протягом двох-трьох стандартних занять. Це надає можливість контролювати ступінь освоєння матеріалу за критеріями своєчасність і якістьвиконання.

Якістьвиконання лабораторної роботи оцінюється за такими ознаками: 0 балів - невміння користуватися стандартними функціями системи (BPwin 4.1); 10 балів - уміння запускати стандартні функції програми на виконання; 20 балів - створювати проекти запропонованих завдань, запускати їх на виконання, отримувати результат роботи програми.

Оцінювання знань студентів здійснюється відповідно до вимог Болонської декларації, за результатами поточного контролю (експрес-контроль, лабораторні роботи № 1). Завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р.

Залік виставляється під час останнього заняття.

5. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Основна:

1. Лазарєва С.Ф., Пахольчук Я.В. Тренінг: Моделювання бізнес-процесів засобами пакету AllFusion Process Modeler (BPwin 4.1). КНЕУ, 2006 р. (у видавництві).

3. Шеер А.В. Моделирование бизнес-процессов. – М.: Весть, МетаТехнология. 2000. – 152 с.

3. Каменкова М, Громов А. и др. Моделирование бизнеса. Методология ARIS. - М.: Весть-МетаТехнология, 2001. - 327 с.

4. Маклаков

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!