Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Моделі управління інформаційними технологіями, КНЕУ
« Назад МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені Вадима Гетьмана Кафедра інформаційного менеджменту
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ЩОДО ЗМІСТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ, ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЇХ ЗНАНЬ з дисципліни “Моделі управління інформаційними технологіями” (для бакалаврів спеціальності 6.050100 “Економічна кібернетика”)
КИЇВ КНЕУ 2006
1.ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ, ЩО ОХОПЛЮЮТЬ ЗМІСТ РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ ДИСЦИПЛІНИ
2. ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ЗАВДАНЬ, ЩО ВИНОСЯТЬСЯ НА ІСПИТ Іспит для даної дисципліни в навчальному плані не передбачено. 3. КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни „ Моделі управління інформаційними технологіями” для студентів спеціальності „Економічна кібернетика”
4. ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ З ДИСЦИПЛІНИ Завданням поточного модульного контролю є відповідно до вимог Болонської декларації перевірка розуміння та засвоєння теоретичного та практичного матеріалу і вироблення навичок проведення розрахункових робіт, умінь самостійно опрацьовувати тексти, здатності осмислити зміст теми чи розділу, умінь публічно чи письмово представити певний матеріал чи презентації. Об'єктами поточного контролю знань студентів є: а) систематичність та активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях (20 балів); б) виконання модульних завдань (40 балів); в) виконання завдань для самостійного опрацювання (30 балів). При контролі систематичності та активності роботи студентів оцінці підлягають: відвідування семінарських та практичних занять; активність і рівень знань при обговорення проблемних питань; виконання додаткових завдань для самостійного вивчення. Систематичність та активність роботи студентів здійснюється за такими критеріями: - присутність на заняттях (0 балів - пропущено більше 20% занять і відсутні оцінки за завдання; 10 балів - пропущено менше 20% занять, пропуски відпрацьовані і є оцінки на заняттях; 20 балів - пропуски відсутні, є позитивні оцінки, висока активність); - своєчасність захисту самостійних робіт (0 балів - не захистив хоча б однієї роботи; 10 балів - здав усі роботи, але несвоєчасно (об'єктивні причини з дозволу декана); 20 балів - здав усі роботи своєчасно); - рівень знань експрес-контролю (0 балів - поточні оцінки низькі, 10 балів - поточні оцінки різні; 20 балів - поточні оцінки високі); - якість оформлення звітів (0 балів - звіт оформлений не за вимогами кафедри; 10 балів - звіт оформлений за вимогами кафедри, але є зауваження; 20 - звіт повністю оформлений за вимогами кафедри). Загальна оцінка за систематичність та активність розраховується як середня арифметична відповідних критеріїв. Оцінки в середині критерію мають експертний характер. Протягом семестру двічі проводиться модульний контроль рівня засвоєння знань студентами. Контроль проводиться у вигляді виконання контрольних письмових завдань. Кожний модуль включає написання двох контрольних робіт після завершення лекційних і практичних занять, які відносяться до цього модуля. Загальна оцінка за кожний модуль виводиться як сума оцінок за контрольні роботи, що входять до цього модуля. Перший модульний контроль включає дві контрольні роботи. 1) Перша контрольна робота проводиться на 7-му тижні семестру і охоплює теми: ТЕМА 1. Криза управління інформаційними технологіями на підприємстві. ТЕМА 2. Огляд стандартів інформаційної індустрії. ТЕМА 3. Бібліотека передового досвіду організації інформаційної інфраструктури (Information Technology Infrastructure Library – ITIL). ТЕМА 4. Сервіс-менеджмент інформаційних технологій (IT Service Management - ITSM ). ТЕМА 5. Рівні сервісів в управлінні інформаційними технологіями підприємства. ТЕМА 6. Економічні аспекти використання моделі ITSM. 2) Друга контрольна робота проводиться на 10-му тижні семестру і охоплює теми: ТЕМА 7. Загальна характеристика стандарту СОВІТ (Контрольні Об’єкти для Інформаційних і суміжних Технологій). ТЕМА 8. Управління ІТ відповідно до СОВІТ. ТЕМА 9. Аудит інформаційних технологій відповідно до СОВІТ. ТЕМА 10. Економічні аспекти використання стандарту СОВІТ. Другий модульний контроль включає дві контрольні роботи. 1) Перша контрольна робота проводиться на 14-му тижні семестру і охоплює теми: ТЕМА 11. Загальна характеристика методології Microsoft Operations Framework. ТЕМА 12. Моделі корпоративної методології MOF. ТЕМА 13. Економічні аспекти використання методології MOF. 2) Друга контрольна робота проводиться на 17-му тижні семестру і охоплює теми: ТЕМА 14. Загальна характеристика методології управління інформаційною інфраструктурою від ІВМ. ТЕМА 15. Модель ІВМ Tivoli. ТЕМА 16. Економічні аспекти використання методології управління інформаційною інфраструктурою від ІВМ. Завдання для модульного контролю теоретичної підготовки студента складені з урахуванням вимоги однакової складності для всіх студентів і містять 10 рівневих теоретичних питань. Кожне питання оцінюється за шкалою: 10 балів - студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал логічній послідовності; приводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання; 5 балів - студент володіє знанням матеріалу завдання на рівні п.1, але ним допущені незначні помилки у формулюванні термінів, категорій, розрахунків; 0 балів - студент дає на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки. Завдання поточного модульного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р. Оскільки за виконання модульних (контрольних) завдань студент може набрати 40 балів (по 10 за кожну контрольну роботу і, відповідно, по 20 за кожний модуль), остаточна оцінка за модуль буде на порядок меншою. Тобто, якщо сума балів за контрольні роботи першого модуля складає 180 балів, то перший модуль буде оцінено у 18 балів. Виконання завдань для самостійного опрацювання включає написання реферату (есе), а також пошук (підбір) та огляд або переклад з іноземної мови літературних джерел за заданою проблематикою курсу. Загальна оцінка за виконання завдань для самостійного опрацювання складає 30 балів (20 – реферат і 10 робота над літературними джерелами). Підсумкове оцінювання знань проводиться у вигляді заліку. Оцінювання знань студентів здійснюється відповідно до вимог Болонської декларації, за результатами поточного модульного контролю. Семестровий залік виставляється студенту за виконання усіх завдань поточного модульного контролю по всіх темах курсу. Підсумкова оцінка за виконання усіх завдань поточного модульного контролю обчислюється як сума балів за виконання усіх завдань протягом семестру. Для отримання заліку студенти мають набрати за результатами поточного контролю знань по всіх формах його проведення не менше 50 балів. Залік оформлюється під час останнього практичного заняття. У разі невиконання завдань поточного контролю з об'єктивних причин, студент має право, за дозволом декана, скласти їх до останнього практичного заняття. Час та порядок складання визначає викладач. Складання академічної заборгованості передбачає виконання всіх обов’язкових модульних завдань. Підсумкова оцінка знань переводиться до чотирибальної системи та шкали за системою ECTS за схемою:
5. ОСОБЛИВОСТІ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ Об’єктом поточного контролю знань студентів заочної форми навчання є: 1) контроль систематичності роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни; 2) контроль за виконанням модульних завдань. 3) виконання завдань для самостійного опрацювання Поточний контроль знань студентів заочної форми навчання здійснюється у вигляді експрес-контролю при проведенні практичних занять перед заліком, при захисті контрольної роботи (реферату (есе), огляду літературних джерел) Практичні заняття проводяться протягом двох-трьох стандартних занять. Це надає можливість контролювати ступінь освоєння матеріалу за критеріями своєчасність і якість виконання. Оцінювання знань студентів здійснюється відповідно до вимог Болонської декларації, за результатами поточного модульного контролю. Завдання поточного модульного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р. 6. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ Основна:1. Скрипкин К.Г. Экономическая эффективность информационных систем. – М.: ДК Пресс, 2002.- 256 с. 2. ИТ сервис-менеджмент: введение. Под ред. М. Потоцкого, М. Григорьева. М.: IT Expert, 2003. - 225 с. 3. Лазарєва С.Ф. Тексти лекцій з дисципліни “Моделі управління інформаційними технологіями” (електронна версія). Додаткова:1. Матеріали з Інтернет-сайтів відповідних компаній (Microsoft, Неwlеtt-Расkаrd, ІВМ, ISACA тощо). З повагою "ІЦ “KURSOVIKS”! |