Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1253 Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Інформаційний менеджмент, КНЕУ

Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Інформаційний менеджмент, КНЕУ

« Назад

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені Вадима Гетьмана

Кафедра інформаційного менеджменту

МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ЩОДО ЗМІСТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ, ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЇХ ЗНАНЬ з дисципліни “Інформаційний менеджмент”

для бакалаврів економічних спеціальностей

за напрямком “Економка і підприємництво”

КИЇВ КНЕУ 2006

1.ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ, ЩО ОХОПЛЮЮТЬ ЗМІСТ РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ ДИСЦИПЛІНИ

  1. Інформаційні ресурси як економічна категорія.

  2. Класифікація інформаційних ресурсів.

  3. Особливості інформаційних ресурсів.

  4. Напрямки державної політики у сфері інформаційних ресурсів.

  5. Загальна характеристика інформаційних ресурсів України.

  6. Управління формуванням і використанням інформаційних ресурсів України.

  7. Формування та управління інформаційними ресурсами організації.

  8. Основи інформаційної культури сучасного менеджера.

  9. Інформація як стратегічний ресурс виробничої та комерційної діяльності

  10. Стратегічне використання інформації та знань для підвищення конкурентноздатності підприємства.

  11. Джерела отримання інформації для прийняття управлінських рішень.

  12. Методи пошуку джерел інформації.

  13. Аналіз, синтез та розвиток джерел інформації.

  14. Канали отримання інформації для прийняття управлінських рішень.

  15. Сутність інформаційної логістики.

  16. Моделювання інформаційних потоків організації.

  17. Бізнес-процес як основа організаційної побудови та оптимізації інформаційних потоків компанії.

  18. Методологія реінжинірингу бізнес-процесів (BPR).

  19. Технологія моделювання бізнес-процесів.

  20. Створення моделі в стандарті IDEF0.

  21. Створення організаційних діаграм, діаграм DFD і Workwlow (IDEF3).

  22. Функціонально-вартісний аналіз моделі в BPwin 4.1.

  23. Якості, що визначаються користувачем (User Defined Properties).

  24. Документаційна система офісу (організації).

  25. Інформаційні технології в управлінні документообігом.

  26. Технологія workflow та її використання для управління інформаційними потоками.

  27. Огляд пакетів офісної автоматизації.

  28. Методологія роботи з документами в системі OPTIMA WorkFlow.

  29. Проблема комплексної захищеності інформаційних ресурсів.

  30. Правова захищеність інформаційних ресурсів.

  31. Технологічна захищеність інформаційних ресурсів.

  32. Технічна захищеність інформаційних ресурсів.

  33. Криза управління інформаційними технологіями на підприємстві та шляхи її подолання.

  34. Поняття інформаційної інфраструктури і проблеми управління нею.

  35. Міжнародні стандарти управління інформаційною інфраструктурою.

  36. Бібліотека передового досвіду організації інформаційної інфраструктури (Information Technology Infrastructure Library – ITIL.

  37. Основні переваги застосування ITIL.

  38. Введення в методологію сервіс-менеджменту інформаційних технологій - ITSM (IT Service Management)

  39. Модель управління інформаційними технологіями за COBIT (Control Objectives for Information and related Technology)

  40. Введення в методологію управління інформаційними технологіями Microsoft Operations Framework (MOF)

  41. Введення в методологію управління інформаційною інфраструктурою від ІВМ.

  42. Місце інформаційного менеджменту в організаційній структурі підприємства.

  43. Формування організаційної структури в галузі інформатизації.

  44. Оптимізація бізнес-процесів інформаційної служби.

  45. Формування інноваційної політики у сфері інформатизації.

  46. Особливості виконання проектів і програм у сфері інформатизації.

  47. Управління персоналом у сфері інформатизації.

  48. Економіка інформатизації.

  49. Економічна ефективність інформаційних систем.

  50. Поняття економічної ефективності ІС та проблеми її оцінки.

  51. Методики оцінки ефективності ІТ- інвестицій та їх використання.

  52. Моделі сукупної вартості володіння (ТСО) інформаційними технологіями.

  53. Економічна ефективність діяльності інформаційної служби (підрозділу) організації.

2. ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ЗАВДАНЬ, ЩО ВИНОСЯТЬСЯ НА ІСПИТ

Іспит для даної дисципліни в навчальному плані не передбачено.

3. КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни ”Інформаційний менеджмент”

для студентів економічних спеціальностей за напрямком

“Економіка і підприємництво”

Види самостійної роботи

Планові терміни виконання

Форми контролю та звітності

Максимальна кількість балів

Денна форма навчання

6-й семестр

І. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

Протягом семестру

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

20

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт

10, 17

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

20 за один модуль

20 х 2 = 40

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.3. Написання реферату (есе) за заданою тематикою

18

Обговорення (захист) матеріалів реферату під час ІКР

20

1.4. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

18

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

10

Разом балів за обов’язкові види СРС

90

ІІ. Вибіркові

2.1. Підготовка доповіді та участь у наукових студентських конференціях, олімпіадах

Протягом семестру

Текст доповіді та участь у конференції, олімпіаді

10

2.2. Участь у наукових розробках кафедри

Протягом семестру

Використання матеріалів у наукових звітах кафедри

10

Разом балів за вибіркові види СРС

10

Всього балів за СРС

100

Вечірня форма навчання

6-й семестр

І. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

Протягом семестру

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

20

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт

10, 17

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

40

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Написання реферату за заданою тематикою

18

Обговорення (захист) матеріалів реферату під час ІКР

20

2.2. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

18

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

10

Разом балів за обов’язкові види СРС

90

ІІ. Вибіркові

2.1 Участь у наукових розробках кафедри

Протягом семестру

Використання матеріалів у наукових звітах кафедри

10

2.2. Участь у наукових розробках кафедри

Протягом семестру

Використання матеріалів у наукових звітах кафедри

10

Разом балів за вибіркові види СРС

10

Всього балів за СРС

100

Заочна форма навчання

6-й семестр

І. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських

(практичних, лабораторних) заняття

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

Протягом семестру, залікова сесія

Активна участь у семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

20

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт

Залікова сесія

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

40

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.3. Написання реферату за заданою тематикою

Залікова сесія

Обговорення (захист) матеріалів реферату під час ІКР

30

Разом балів за обов’язкові види СРС

90

ІІ. Вибіркові

2.1 Участь у наукових розробках кафедри

Протягом семестру

Використання матеріалів у наукових звітах кафедри

10

2.2. Участь у наукових розробках кафедри

Протягом семестру

Використання матеріалів у наукових звітах кафедри

10

Разом балів за вибіркові види СРС

10

Всього балів за СРС

100

3. ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ З ДИСЦИПЛІНИ

Завданням поточного модульного контролю є відповідно до вимог Болонської декларації перевірка розуміння та засвоєння теоретичного та практичного матеріалу і вироблення навичок проведення розрахункових робіт, умінь самостійно опрацьовувати тексти, здатності осмислити зміст теми чи розділу, умінь публічно чи письмово представити певний матеріал чи презентації.

Об'єктами поточного контролю знань студентів є:

а) систематичність та активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях (20 балів);

б) виконання модульних завдань (40 балів);

в) виконання завдань для самостійного опрацювання (30 балів).

При контролі систематичності та активності роботи студентів оцінці підлягають: відвідування семінарських та практичних занять; активність і рівень знань при обговорення проблемних питань; виконання додаткових завдань для самостійного вивчення.

Систематичність та активність роботи студентів здійснюється за такими критеріями:

- присутність на заняттях (0 балів - пропущено більше 20% занять і відсутні оцінки за завдання; 10 балів - пропущено менше 20% занять, пропуски відпрацьовані і є оцінки на заняттях; 20 балів - пропуски відсутні, є позитивні оцінки, висока активність);

- своєчасність захисту самостійних робіт (0 балів - не захистив хоча б однієї роботи; 10 балів - здав усі роботи, але несвоєчасно (об'єктивні причини з дозволу декана); 20 балів - здав усі роботи своєчасно);

- рівень знань експрес-контролю (0 балів - поточні оцінки низькі, 10 балів - поточні оцінки різні; 20 балів - поточні оцінки високі);

- якість оформлення звітів (0 балів - звіт оформлений не за вимогами кафедри; 10 балів - звіт оформлений за вимогами кафедри, але є зауваження; 20 - звіт повністю оформлений за вимогами кафедри).

Загальна оцінка за систематичність та активність розраховується як середня арифметична відповідних критеріїв. Оцінки в середині критерію мають експертний характер.

Протягом семестру двічі проводиться модульний контроль рівня засвоєння знань студентами. Контроль проводиться у вигляді виконання контрольних письмових завдань. Кожний модуль включає написання двох контрольних робіт після завершення лекційних і практичних занять, які відносяться до цього модуля. Загальна оцінка за кожний модуль виводиться як сума оцінок за контрольні роботи, що входять до цього модуля.

Перший модульний контроль включає дві контрольні роботи.

1) Перша контрольна робота проводиться на 7-му тижні семестру і охоплює теми першого модуля «Управління інформаційними ресурсами».

2) Друга контрольна робота проводиться на 10-му тижні семестру і охоплює теми другого модуля «Інформаційна логістика».

Другий модульний контроль включає дві контрольні роботи.

1) Перша контрольна робота проводиться на 14-му тижні семестру і охоплює теми третього модуля «Управління інформаційними технологіями».

2) Друга контрольна робота проводиться на 17-му тижні семестру і охоплює теми четвертого модуля «Економіко-організаційні аспекти інформаційного менеджменту».

Завдання для модульного контролю теоретичної підготовки студента складені з урахуванням вимоги однакової складності для всіх студентів і містять 10 рівневих теоретичних питань. Кожне питання оцінюється за шкалою:

10 балів - студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал логічній послідовності; приводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання;

5 балів - студент володіє знанням матеріалу завдання на рівні п.1, але ним допущені незначні помилки у формулюванні термінів, категорій, розрахунків;

0 балів - студент дає на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки.

Завдання поточного модульного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р.

Оскільки за виконання модульних (контрольних) завдань студент може набрати 40 балів (по 10 за кожну контрольну роботу і, відповідно, по 20 за кожний модуль), остаточна оцінка за модуль буде на порядок меншою. Тобто, якщо сума балів за контрольні роботи першого модуля складає 180 балів, то перший модуль буде оцінено у 18 балів.

Виконання завдань для самостійного опрацювання включає написання реферату (есе), а також пошук (підбір) та огляд або переклад з іноземної мови літературних джерел за заданою проблематикою курсу. Загальна оцінка за виконання завдань для самостійного опрацювання складає 30 балів (20 – реферат і 10 робота над літературними джерелами).

Підсумкове оцінювання знань проводиться у вигляді заліку. Оцінювання знань студентів здійснюється відповідно до вимог Болонської декларації, за результатами поточного модульного контролю. Семестровий залік виставляється студенту за виконання усіх завдань поточного модульного контролю по всіх темах курсу. Підсумкова оцінка за виконання усіх завдань поточного модульного контролю обчислюється як сума балів за виконання усіх завдань протягом семестру. Для отримання заліку студенти мають набрати за результатами поточного контролю знань по всіх формах його проведення не менше 50 балів. Залік оформлюється під час останнього практичного заняття.

У разі невиконання завдань поточного контролю з об'єктивних причин, студент має право, за дозволом декана, скласти їх до останнього практичного заняття. Час та порядок складання визначає викладач. Складання академічної заборгованості передбачає виконання всіх обов’язкових модульних завдань.

Підсумкова оцінка знань переводиться до чотирибальної системи та шкали за системою ECTS за схемою:

Загальна кількість балів

Оцінка за 4-ри бальною системою

Оцінка за шкалою ECTS

85-100

5 (відмінно)

А

80

4 (добре)

В

65-75

С

60

3 (задовільно)

D

50-55

Е

20-45

2 (незадовільно) з можливістю повторного складання

FX

0-15

2 (незадовільно) з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

F

 

4. ОСОБЛИВОСТІ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ

Об’єктом поточного контролю знань студентів заочної форми навчання є:

1) контроль систематичності роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни;

2) контроль за виконанням модульних завдань.

3) виконання завдань для самостійного опрацювання

Поточний контроль знань студентів заочної форми навчання здійснюється у вигляді експрес-контролю при проведенні практичних занять перед заліком, при захисті контрольної роботи (реферату (есе), огляду літературних джерел)

Практичні  заняття проводяться протягом двох-трьох стандартних занять. Це надає можливість контролювати ступінь освоєння матеріалу за критеріями своєчасність і якість виконання.

Оцінювання знань студентів здійснюється відповідно до вимог Болонської декларації, за результатами поточного модульного контролю. Завдання поточного модульного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р.

5. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Основна:

  1. Годин В.В., Корнеев И.К. Управление информационными ресурсами. - М. ИНФРА , 1999. - 402 с., - (Модульная программа для менеджеров). Модуль 17.

  2. ИТ сервис-менеджмент: введение. Под ред. М. Потоцкого, М. Григорьева. М.: IT Expert, 2003. 225 с.

  3. Костров А.В. Основы информационного менеджмента Уч. пособие. - М: Финансы и статистика, 2001. -336 с.

  4. Лазарєва С.Ф. Тексти лекцій з дисципліни “Інформаційний менеджмент” (електронна версія).

  5. Лазарєва С.Ф., Пахольчук Я.В. Тренінг: Моделювання бізнес-процесів засобами пакету AllFusion Process Modeler (BPwin 4.1). КНЕУ, 2006 р

  6. Родкина Т.А. Информационная логистика. – М.: “Экзамен”, 2001 г. – 288 с. 

  7. Скрипкин К.Г. Экономическая эффективность информационных систем. – М.: ДМК Пресс, 2002.- 256 с.

Додаткова:

1. Матеріали з Інтернет-сайтів відповідних компаній (Microsoft, Неwlеtt-Расkаrd, ІВМ, ISACA тощо).

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!