Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1252 Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Інформаційний бізнес, КНЕУ

Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Інформаційний бізнес, КНЕУ

« Назад

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені Вадима Гетьмана

Факультет інформаційних систем і технологій

Кафедра інформаційного менеджменту

Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни "Інформаційний бізнес"

(для бакалаврів спеціальності 6102 "Економічна кібернетика")

КИЇВ КНЕУ 2006

1. Перелік питань, що охоплюють зміст робочої програми дисципліни

  1. Основні поняття. Історія становлення електронної комерції.

  2. Основні сфери електронного бізнесу.

  3. Типи, принципи та можливості електронної комерції.

  4. Концепція електронного уряду.

  5. Ринок електронної комерції.

  6. Комунікаційні технології, які використовуються для підтримки електронної комерції.

  7. Правові аспекти електронної комерції.

  8. Поняття та основні характеристики економічної моделі електронного бізнесу.

  9. Нові ролі на ринку електронної комерції.

  10. Концепції інтерактивного і вірусного маркетингу.

  11. Віртуальні підприємства.

  12. Еволюція електронної комерції між підприємствами ("business to business" – В2В).

  13. Функції електронної комерції між підприємствами.

  14. Переваги електронної комерції "business to business" для бізнес-партнерів.

  15. Інформаційні технології підтримки форми електронної комерції між бізнес-партнерами.

  16. Перспективи розвитку електронної комерції "business to business" в Україні.

  17. Сутність і класифікація електронних ринків.

  18. Механізми функціонування електронних ринків.

  19. Нові технології електронної торгівлі та їх вплив на розвиток електронних ринків.

  20. Джерела доходу електронних ринків.

  21. Ризики функціонування електронних ринків.

  22. Переваги і проблеми функціонування електронних ринків.

  23. Internet як основа розвитку системи електронної комерції.

  24. Міжнародні стандарти електронної комерції.

  25. Розвиток систем Інтранет і Екстранет з позицій електронного бізнесу. Web-портали як засіб організації електронного бізнесу.

  26. Тенденції Web-інтеграції.

  27. Інформаційні технології підтримки систем спільної роботи .

  28. Сутність роздрібної електронної комерції ("business to customer" - В2С).

  29. Сфери застосування роздрібної електронної комерції .

  30. Фактори успіху та джерела доходу роздрібної електронної комерції.

  31. Технології електронної підтримки споживачів.

  32. Вузол інтерактивної технічної підтримки Web Response.

  33. Перспективи розвитку роздрібної електронної комерції в Україні.

  34. Сутність електронних платіжних систем.

  35. Характеристика сучасних платіжних систем та їх класифікація.

  36. Системи Internet-банкінгу.

  37. Тенденції розвитку Internet-банкінгу в Україні та світі.

  38. Вимоги до забезпечення режиму інформаційної безпеки та політика інформаційної безпеки.

  39. Заходи забезпечення захисту інформації.

  40. Категорії захисту інформації.

  41. Типи загроз, засоби захисту інформації та підходи до забезпечення режиму інформаційної безпеки.

  42. Захист цілісності даних і програм від комп'ютерних вірусів.

  43. Безпека в Internet.

  44. Сутність та особливості Internet-маркетингу.

  45. Принципи маркетингу в Internet.

  46. Маркетингові дослідження в мережі Internet.

  47. Реклама в електронній комерції та її ефективність.

  48. Internet-реклама як вид інформаційного бізнесу.

  49. Основні елементи ринкової економіки та її інформаційна складова.

  50. Інформаційна сфера економіки та її структура.

  51. Класифікація видів інформаційної діяльності.

  52. Концепція інформаційного суспільства.

  53. Роль інформатизації при переході до інформаційного суспільства.

  54. Інформаційна культура

  55. Інформаційні тенденції.

  56. Роль держави у формуванні інформаційного суспільства.

  57. Особливості інформаційної політики Японії.

  58. Особливості інформаційної політики США.

  59. Особливості інформаційної політики Європейського Співтовариства.

  60. Канадський досвід побудови інформаційної магістралі.

  61. Міжнародне співробітництво у сфері інформатизації.

  62. Форми державного регулювання процесів інформатизації в розвинених країнах

  63. Етапи розвитку інформаційної сфери економіки в Україні та їх характеристика.

  64. Загальні положення та принципи державної політики інформатизації України.

  65. Стан та розвиток інформатизації в Україні.

  66. Сутність інформаційного бізнесу.

  67. Інформаційні продукти і послуги.

  68. Функції інформаційного бізнесу.

  69. Середовище підприємництва.

  70. Модель інформаційного бізнесу.

  71. Особливості інформаційного бізнесу

  72. Поняття інформаційного виробництва.

  73. Особливості кінцевого продукту інформаційного виробництва.

  74. Особливості процесу праці в інформаційному виробництві.

  75. Закони функціонування суспільного інформаційного виробництва.

  76. Основні принципи управління інформаційним виробництвом.

  77. Технологія формування і використання інформаційних ресурсів в інформаційному виробництві

  78. Поняття та структура інформаційного ринку.

  79. Механізм функціонування інформаційного ринку.

  80. Етапи та тенденції розвитку інформаційного ринку України

  81. Класифікація організаційних форм інформаційного бізнесу.

  82. Венчурний бізнес в інформаційній сфері.

  83. Основні напрямки удосконалення інформаційного бізнесу.

  84. Критерії оцінювання фірм інформаційного бізнесу

  85. Визначення, основні умови і принципи підприємництва.

  86. Види підприємницької діяльності.

  87. Організаційно-правові форми бізнесу.

  88. Переваги та недоліки організаційно-правих форм бізнесу.

  89. Засновники інформаційно-обчислювальної фірми.

  90. Установчі документи.

  91. Державна реєстрація підприємництва

  92. Варіанти входження в світ бізнесу.

  93. Пошук ніші: вибір господарської ніші; вибір ринкової ніші.

  94. Визначення стратегічних потреб в інформаційних продуктах і послугах.

  95. Вибір юридичної форми бізнесу.

  96. Вибір стратегії поведінки.

  97. Вибір засобів реалізації підприємницької ідеї.

  98. Ціновий вибір.

  99. Вибір збутової поведінки.

  100. Поняття франчайзингу та його типи.

  101. Переваги та недоліки франчайзингу для франчайзера.

  102. Переваги та недоліки франчайзингу для франчайзі.

  103. Як стати франчайзі; самоаналіз; розгляд ринкових позицій франчайзингової системи; оцінка франчайзера; оцінка ділової пропозиції.

  104. Правові аспекти: угода про пільгове підприємництво.

  105. Франчайзинг в інформаційному бізнесі

  106. Переваги та недоліки купівлі існуючого бізнесу.

  107. Теоретичні засади оцінювання бізнесу. Що таке вартість бізнесу?

  108. Принципи оцінювання бізнесу. Процес оцінювання вартості бізнесу.

  109. Методи оцінювання вартості фірми

  110. Купівля, злиття і поглинання в інформаційному бізнесі

  111. Бізнес-план та його функціональні ролі.

  112. Зміст і структура бізнес-плану.

  113. Послідовність складання бізнес-плану.

  114. Вимоги і правила оформлення бізнес-плану.

  115. Поетапний опис кампанії по залученню капіталу

  116. Що таке презентація?

  117. Типи презентацій та особливості їх організації.

  118. Організація і планування презентації.

  119. Основні етапи підготовки презентації.

  120. Аналіз мети презентації.

  121. Розробка головної ідеї.

  122. Планування і прогнозування тривалості презентації.

  123. Аналіз аудиторії та вибір стилю проведення презентації.

  124. Розробка структури виступу.

  125. Відповіді на запитання

  126. Методи підвищення ефективності презентації.

  127. Наочні матеріали у проведенні презентації

  128. Поняття організаційної структури.

  129. Фактори формування організаційних структур.

  130. Типи організаційних структур.

  131. Етапи побудови організаційної структури фірми.

  132. Принципи створення хорошої організації.

  133. Функції осіб, що керують фірмою

  134. Визначення чисельності окремих категорій персоналу інформаційно-обчислювальної фірми

  135. Сутність виробничої функції.

  136. Структура виробничої системи.

  137. Класифікація виробничих систем.

  138. Проектування виробничої системи фірми.

  139. Особливості проектування виробничої системи інформаційно-обчислювальної фірми.

  140. Проектування виробів.

  141. Проектування виробничого процесу.

  142. Визначення виробничих потужностей і місця їх розташування.

  143. Проектування підприємства.

  144. Розробка виробничих операцій.

  145. Зміст та задачі наукової організації праці.

  146. Зміст та задачі охорони праці.

  147. Правове забезпечення заходів щодо охорони праці в інформаційному бізнесі.

  148. Національне законодавство з охорони праці.

  149. Нормативно-технічна документація з охорони праці в інформаційному виробництві.

  150. Міжнародний досвід з розробки нормативних документів для користувачів ВДТ.

  151. Система управління охороною праці в структурах інформаційного бізнесу.

  152. Методи нормування праці та класифікація витрат робочого часу.

  153. Методи вивчення витрат робочого часу та встановлення норм часу та норм виробітку.

  154. Нормування праці операторів ЕОМ.

  155. Нормування праці програмістів.

  156. Методичні засади нормування праці програмістів.

  157. Особливості нормування праці програмістів за допомогою Типових норм.

  158. Особливості нормування праці програмістів з використанням Укрупнених норм.

  159. Нормування праці фахівців, зайнятих технічним обслуговуванням і ремонтом засобів ОТ.

  160. Інформаційний маркетинг (ІМ): деякі визначення та особливості.

  161. Основні функції і стратегії маркетингу.

  162. Концептуальне моделювання інформаційного маркетингу.

  163. Система маркетингової інформації.

  164. Процес маркетингового дослідження в інформаційній сфері.

  165. Методи вивчення інформаційних потреб користувачів.

  166. Методи аналізу інформаційного ринку, вивчення конкурентів.

  167. Аналіз життєвого циклу інформаційних продуктів і послуг та його особливості.

  168. Організаційно-структурні форми управління інформаційним маркетингом

  169. Зміст та методи планування.

  170. Організація планування виробничо-господарської діяльності інформаційних структур.

  171. Роль маркетингу в плануванні.

  172. Сутність, задачі і види планування.

  173. Зміст і взаємозв’язок стратегічного, поточного і оперативного планування, їх нормативна база.

  174. Принципи та порядок розробки виробничої програми.

  175. Формування виробничої програми на основі виявленого попиту та укладених договорів.

  176. Зміст і порядок розрахунку обсягів продажу різних видів інформаційних товарів.

  177. Розробка бюджету фірми.

  178. Організація договірних взаємовідносин зі споживачами інформаційних товарів (продукції, робіт, послуг).

  179. Зміст та порядок укладання договорів на інформаційне обслуговування, розробку програмних засобів, проектів інформаційних систем та інше.

  180. Визначення трудомісткості та вартості робіт, що виконуються.

 

2. Приклади типових завдань, що виносяться на іспит

ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ЗАВДАНЬ, ЩО ВИНОСЯТЬСЯ НА ІСПИТ У VII СЕМЕСТРІ

Задача 1

Електронний магазин призначений для збуту побутової техніки. Інформація, що використовується для висвітлення товарних позицій, містить наступне: назва товару; відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин порівняно з нормативними вимогами і протипоказаннями для вживання; правила і умови ефективного і безпечного використовування. Які, на Вашу думку, властивості товарів повинні висвітлюватись обов’язково та не висвітлені в даному електронному магазині?

 

Задача 2

Електронний магазин призначений для збуту продуктів харчування. Інформація, що використовується для висвітлення товарних позицій, містить наступне: назва товару; відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин порівняно з нормативними вимогами і протипоказаннями для вживання; ціну; умови придбання товарів. Які, на Вашу думку, властивості товарів повинні висвітлюватись обов’язково та не висвітлені в даному електронному магазині?

 

Задача 3

Електронний магазин забезпечує виконання наступних функцій: сприяння споживачу у вільному виборі товарів і послуг; надання документів про якість, безпеку споживання споживчих товарів. Які, на Вашу думку, додаткові обов'язки продавця перед покупцем повинен виконати власник електронного магазину щоб даний перелік був повним?

 

ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ЗАВДАНЬ, ЩО ВИНОСЯТЬСЯ НА ІСПИТ У VIII СЕМЕСТРІ

Задача 1

Деякий умовний підприємець вирішує проблему вибору майбутньої діяльності. Існує альтернатива: влаштуватися працювати в якусь компанію, де йому будуть платити 30000 грн. в рік або організувати власний бізнес. У нього є деяка ідея в області програмування, що дозволить будувати ефективний відеообраз відомих героїв казок, а також ідея сценарію для комп'ютерної гри.

Оцінка стратегічних потреб у такому виді продуктів показала, що можливий попит на нову відеогру видається як цілком надійний.

Умови, за яких підприємець планує розгорнути свою діяльність:

  • середня ціна однієї дискети - 3 дол.; (а)

  • матеріальні витрати на буклет - 5 дол.; (в)

  • середньоринкова ціна продукту даного класу - 200 дол.; (с)

  • оплата реклами - 100 дол. в місяць; (R)

  • витрати на зв'язки з крамницями (включаючи витрати на транспорт) - 200 дол. в рік; (Т)

  • норма амортизації основних фондів (комп'ютерної техніки) - 25% в рік (виходячи з 4-х річного терміну), що складе 500 дол. в рік; (А)

  • величина нормального доходу дорівнює середньодушовому доходу і складає 2400 грн. в місяць; (N)

  • витрати, пов'язані з веденням бізнесу (ел. енергія, канц. товари) складає 200 дол. в рік.

На момент початку своєї діяльності умовний підприємець мав суму 2000 дол., купив 25 дискет і папір для буклетів; купив в розстрочку комп'ютер вартістю 2000 дол., заплативши початковий внесок 500 дол. з наступною виплатою 10% річних.

Розрахувати обсяг виробництва, що забезпечує підприємцю (як мінімум) нормальну величину доходу, тобто min рентабельний обсяг випуску продукції (кількість комплектів відео ігор).

Скласти баланс підприємства на початок року (за умови, що підприємство починає функціонувати з 1.01. 06).

Скласти баланс підприємства на кінець року по результатах діяльності за рік.

Протягом першого року підприємець до початкового запасу (25 дискет) купив ще 45 дискет і оплатив відповідну кількість буклетів. Протягом року виготовлено 55 комплектів гри.

На власні потреби підприємець вилучив 7314 дол.

На 31.12.07 р. на рахунок не надійшло ще 180 дол.

 

Задача 2

Підприємець Х, приймаючи рішення про можливу покупку бізнесу, стоїть перед проблемою оцінки вартості обраної ним фірми. Прогнозні оцінки його майбутніх доходів, виходячи з аналізу стану фірми на 5 років наперед, наведено в таблиці 1.

Необхідно розрахувати очікувану вартість фірми методом майбутніх доходів, якщо ставка доходу на капітал становить 25%. .

Використовуючи цей самий метод, оцінити вартість обраної фірми при ставці доходу на капітал 33% (тобто при верхній межі нормального рівня ризику). Порівняти отримані результати.

Табл. 1.

Рік

Песимістичний прогноз покупця бізнесу ($)

Найбільш реальний прогноз покупця бізнесу ($)

Оптимістичний прогноз покупця ($)

Середньозважена величина ($)

2005

60000

62000

82000

 

2006

72000

80000

88000

 

2007

76000

82000

94000

 

2008

82000

87000

98000

 

2009

84000

90000

102000

 

 

Задача 3

Підприємець Х вирішив порівняти отриману оцінку вартості підприємства за методом майбутніх доходів з оцінкою, розрахованою ринковим методом. На біржі він вибрав для порівняльного аналізу чотири фірми, схожі за:

  • сферою діяльності;

  • продуктами, що виробляються;

  • ступенем «зрілості» бізнесу;

  • фінансовими показниками;

  • стратегічними напрямами (в т.ч. маркетингу) тощо.

Отримана підприємцем інформація представлена в таблиці 2.

Таблиця 2.

Ринкова ціна акції

Прибуток з акції

1220

357

1640

428

2570

540

820

303

 

Задача 4

Фотографія використання робочого дня передбачає встановлення витрат і втрат робочого часу, виявлення причин втрат і розробку організаційно-технічних заходів щодо їх усунення, розрахунок нормативів оперативного часу, додаткового і інших витрат часу.

За даними спостережливого листа фотографії робочого дня, наведеного нижче:

  • визначити витрати часу по кожному рядку;

  • виконати класифікацію витрат робочого часу;

  • розрахувати коефіцієнти ефективності використання робітника і корисного часу;

  • розрахувати коефіцієнт втрат робочого часу по шанобливих і неуважних причинах;

  • розподілити втрати робочого часу, пов'язані з виробничим процесом, на оперативне і підготовчо-заключне.

Лист спостереження

№ п/п

Витрати часу

Поточний час

1

Початок роботи

9.00

2

Спізнення оператора на робоче місце

 

3

Підготовка до роботи

9.05

4

Підготовка робочого місця і розкладка документів

9.09

5

Включення машини в мережу

9.12

6

Перевірка роботи машини

9.12.06

7

Робота на машині

9.15

8

Відхід з робочого місця по особистих потребах

9.55

9

Сторонні розмови

9.58

10

Отримання наряду та інструктажу

10.12

11

Підготовка первинних документів

10.25

12

Робота на машині

11.30

13

Виклик техніка

11.37

14

Робота на машині

12.05

15

Уточнення записів в документах

12.28

16

Робота на машині

12.31

17

Здавання виконаної роботи і отримання наряду

12.50

18

Перерва

13.00

19

Підготовка документів до роботи

14.00

20

Робота на машині

14.03

21

Простій по технічних причинах

15.01

22

Робота на машині

15.08

23

Заправлення паперової стрічки

15.32

24

Робота на машині

15.34

25

Простій через відсутність електроенергії

16.32

26

Включення машини

16.52

27

Перевірка роботи машини

16.53

28

Робота на машині

16.55

29

Здавання наряду

17.30

30

Відключення машини

17.45

31

Прибирання робочого місця

17.46

32

Кінець робочого дня

18.00

 

3. КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни "Інформаційний бізнес"

для студентів спеціальності "Економічна кібернетика"

Види самостійної роботи

Планові терміни виконання

Форми контролю та звітності

Максимальна кількість балів

Денна форма навчання

VII-й семестр

I. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Вивчення обов’язкової та додаткової літератури, текстів лекцій тощо

на протязі семестру

Активна участь у різних видах аудиторних занять

10

1.2. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

7 тиждень

8 тиждень

9 тиждень

10 тиждень

11 тиждень

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

3 за 1 лабораторну роботу

3 х 5 = 15

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.3. Підготовка до модульних контрольних робіт

12 тиждень

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

10

Разом балів за обов’язкові види СРС

35

II. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Написання реферату (есе) за заданою тематикою

14 тиждень

Обговорення (захист) матеріалів реферату (есе) під час ІКР

5

2.2. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

11 тиждень

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

5

2.3. Участь у наукових студентських конференціях і семінарах, олімпіадах

5 тиждень

Доповідь на наукових студентських конференціях і семінарах

5

Разом балів за вибіркові види СРС

5

Всього балів за СРС у VII семестрі

40

VIII-й семестр

I. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Ділова гра № 1: Розпочинаємо власну справу. Підготовка документації.

10

Звіт та захист

5

1.2. Ділова гра № 2:  Планування підприємницької діяльності

12

Звіт та захист

5

1.3. Ділова гра №3: Організація та проведення презентації фірми

15

Демонстрація презентації, звіт і захист

5

1.4. Участь в обговоренні проблем інформаційного бізнесу на семінарах і розв’язання задач на практичних заняттях

Протягом семестру

Оцінки за відповіді в журналі групи

5

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.5. Модульний контроль по темах 11-18

11

Письмові відповіді на запитання

5

1.6. Модульний контроль по темах 19-32

17

Письмові відповіді на запитання

5

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.7. Виконання додаткових завдань для самостійного вивчення

Протягом семестру

Звіт та захист

5

Разом балів за обов’язкові види СРС

35

II. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Підготовка реферату та його презентація

Протягом семестру

Обговорення (захист) матеріалів реферату (есе) під час ІКР

5

2.2. Презентація  курсової роботи

Протягом семестру

Обговорення курсової роботи під час ІКР

5

2.3. Виконання завдань у рамках дослідних проектів кафедри

Протягом семестру

Аналітичні матеріали до наукового звіту кафедри

5

2.4. Підготовка доповіді та виступ на студентській конференції

Протягом семестру

Доповідь на наукових студентських конференціях і семінарах

5

Разом балів за вибіркові види СРС

5

Всього балів за СРС у VIII семестрі

40

Вечірня форма навчання

VII-й семестр

I. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Вивчення обов’язкової та додаткової літератури, текстів лекцій тощо

на протязі семестру

Активна участь у різних видах аудиторних занять

10

1.2. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

7 тиждень

8 тиждень

9 тиждень

10 тиждень

11 тиждень

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

3 за 1 лабораторну роботу

3 х 5 = 15

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.3. Підготовка до модульних контрольних робіт

12 тиждень

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

10

Разом балів за обов’язкові види СРС

35

II. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Написання реферату (есе) за заданою тематикою

14 тиждень

Обговорення (захист) матеріалів реферату (есе) під час ІКР

5

2.2. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

11 тиждень

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

5

2.3. Участь у наукових студентських конференціях і семінарах, олімпіадах

5 тиждень

Доповідь на наукових студентських конференціях і семінарах

5

Разом балів за вибіркові види СРС

5

Всього балів за СРС у VII семестр

40

VIII-й семестр

I. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Участь у семінарах та практичних заняттях

1-16 т.

Оцінки за відповіді в журналі групи

5

1.2. Ділова гра № 1: Розпочинаємо власну справу. Підготовка документації.

8 т.

Звіт і захист

5

1.3. Ділова гра №2 : Планування підприємницької діяльності

12 т.

Звіт і захист

5

1.4. Ділова гра №3 : Організація та проведення презентації фірми

17 т.

Демонстрація презентації, звіт і захист

5

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.4. Модульний контроль по темах 11-18

8 т.

Письмові відповіді на запитання

5

1.5. Модульний контроль по темах 19-32

16 т.

Письмові відповіді на запитання

5

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.6. Виконання завдань для самостійного вивчення

Протягом семестру

Звіт та захист

5

Разом балів за обов’язкові види СРС

35

II. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Підготовка реферату та його презентація

Протягом семестру

Звіт та захист

5

2.2. Презентація курсової роботи

Протягом семестру

Обговорення курсової роботи

5

2.3. Підготовка доповіді та виступ на студентській конференції

Протягом семестру

Доповідь

5

Разом балів за вибіркові види СРС

5

Всього балів за СРС у VIII семестрі

40

Заочна форма навчання

VIІI-й семестр

I. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Вивчення обов’язкової та додаткової літератури, текстів лекцій тощо

на протязі семестру

Активна участь у різних видах аудиторних занять

5

1.2. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

на протязі семестру

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

3 за 1 лабораторну роботу

3 х 5 = 15

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.3. Підготовка до модульних контрольних робіт

Під час екз. сесії

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

15

Разом балів за обов’язкові види СРС

35

II. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Написання реферату (есе) за заданою тематикою

Під час екз. сесії

Обговорення (захист) матеріалів реферату (есе) під час ІКР

5

2.2. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

Під час екз. сесії

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

5

Разом балів за вибіркові види СРС

5

Всього балів за СРС у VII семестрі

40

IX-й семестр

I. Обов’язкові

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.1. Ділова гра № 1: Розпочинаємо власну справу. Підготовка документації.

Під час екзамен. сесії

Звіт та захист

10

1.2. Ділова гра №2: Планування підприємницької діяльності

Під час екзамен. сесії

Звіт та захист

10

1.3. Ділова гра №3: Організація та проведення презентації фірми

Під час екзамен. сесії

Демонстрація презентації, звіт і захист

10

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.4. Виконання завдань для самостійного вивчення

Протягом семестру

Звіт та захист

5

Разом балів за обов’язкові види СРС

35

II. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Підготовка реферату із заданої тематики

Протягом семестру

Звіт і захист

5

2.2. Презентація курсової роботи

Протягом семестру

Обговорення курсової роботи

5

Разом балів за вибіркові види СРС

5

Всього балів за СРС у VIII семестрі

40

 

4. Порядок поточного і підсумкового оцінювання знань з дисципліни

ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ У VII-МУ СЕМЕСТРІ

Поточний контроль знань студентів і підготовки їх до занять здійснюється шляхом усного опитування, письмовою перевіркою і перевіркою виконання завдань на комп'ютері.

Завдання виконуються і захищаються кожним студентом самостійно. При виконанні й захисті завдання у встановленні терміни на практичних та лабораторних заняттях, завдання складатись з типових задач, що формулюються викладачем при проведенні заняття. У цьому випадку реалізація завдання представляється у вигляді машинних документів і захищається в класі обчислювального центра університету без представлення друкованого звіту.

За власним бажанням студента, а також при порушенні графіка виконання або захисту завдання на практичних та лабораторних заняттях студенту дається індивідуальне завдання по відповідній темі з навчально-методичного посібника для самостійного вивчення дисципліни, яке він захищає з представленням друкованого звіту.

Об'єктом поточного контролю знань студента з дисципліни є:

1) контроль систематичності та активності роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни;

2) контроль за виконанням модульних завдань.

1.1. Контроль систематичності та активності роботи

При контролі систематичності та активності роботи студентів оцінці підлягають: відвідування лекційних, семінарських і практичних занять.

Максимально можлива оцінка за 100-відсоткове відвідування лекційних, семінарських і практичних занять, активність та рівень знань студента при відповідях на теоретичні питання, при розв'язанні завдань на практичних та лабораторних заняттях складає від 0 до 10 балів.

У разі неявки студента на заняття оцінка знижується. Якщо студент не з'явився на більш ніж 20% занять, він може одержати максимум 5 балів.

Порядок оцінювання наступний:

  • всі поточні оцінки "відмінно" та наявність пропусків занять більша за 20% - 10 балів;

  • є оцінки "добре" та "задовільно" або наявність пропусків занять більша за 20% - 5 балів

  • є оцінки "незадовільно" - 0 балів.

У продовж семестру студенти виконують п’ять лабораторних робіт. Кожна з яких оцінюється у 3 бали.

1.2. Контроль за виконанням модульних завдань

Поточний контроль здійснюється під час самостійного вивчення основних тем дисципліни, проведення семінарів та індивідуальних занять і має на меті перевірку рівня засвоєння слухачем навчального матеріалу.

Поряд з контролем знань з окремих тем дисципліни у поточному періоді застосовується контроль за допомогою модульної письмової роботи та у формі захисту лабораторних робіт.

Упродовж семестру проводиться один модульний контроль рівня засвоєння студентами знань. Контрольні завдання передбачають однакову складність для всіх студентів. Загальна сума балів 10.

Модульний контроль знань проводиться з урахуванням Положення про систему поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів Київського національного економічного університету.

На виконання модульного контрольного завдання надається 30 хвилин.

Результати модульної оцінки фіксуються на тексті виконаного контрольного завдання і заносяться в журнал обліку поточної успішності студентів.

Кожне питання оцінюється за шкалою:

2 бали – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання;

1 бал – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання, але ним допущені незначні помилки у формуванні термінів, категорій, розрахунків.

0 балів – студент дає на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки.

Модульний контроль охоплює теми:

Тема 1. Основи технології електронної комерції

Тема 2. Використання технологій електронної комерції в маркетингових дослідженнях

Тема 3. Електронна комерція категорії бізнес-бізнес

Тема 4. Електронна комерція категорії бізнес-споживач

Тема 5. Розробка систем електронної торгівлі

Тема 6. Електронні гроші

Тема 7. Інформаційна безпека систем електронної комерції

Тема 8. Віртуальні підприємства

У продовж семестру, здійснюється оцінка виконання студентом завдань для самостійної роботи, що обираються ним довільно. До таких завдань відносяться:

1. написання реферату (есе) за заданою тематикою з наступним обговоренням та захистом матеріалів реферату (есе) під час ІКР;

2. пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу з наступним розглядом підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР.

3. участь у наукових студентських конференціях і семінарах, олімпіадах з наступною доповіддю на наукових студентських конференціях і семінарах.

Кожне з завдань оцінюється в 5 балів. Студенту дозволяється обрати лише одне завдання на свій власний розсуд.

ПОРЯДОК ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ У VII-МУ СЕМЕСТРІ

Формою підсумкового контролю знань студентів є іспит, що здійснюється на основі результатів поточного і підсумкового контролю знань (іспиту). Іспити проводяться у формі виконання письмових екзаменаційних завдань у відповідності до "порядку оцінювання знань студентів КНЕУ з урахуванням вимог болонської декларації", що ухвалене Вченою радою університету (протокол №2 від 30.09.2004, зі змінами та доповненнями, затвердженими ухвалою Вченої ради протокол №9 від 28.04.2005).

Екзаменаційний білет містить питання, що передбачають однакову складність для всіх студентів. Загальна сума балів, що їх може отримати студент на іспиті знаходитьсяв діапазоні від 0 до 60 (включно).

На іспит відводиться 3 академічні години. Іспит проводиться комісією, яка створюється рішенням кафедри. В комісію включається лектор потоку і ще два викладачі кафедри інформаційного менеджменту.

Екзаменаційний білет, містить 6 завдань, кожне з яких оцінюється за шкалою 10; 5; 0 балів.

10 балів – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання;

5 балів – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання, але ним допущені незначні помилки у формуванні термінів, категорій, розрахунків.

0 балів – студент дає на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки.

В разі, коли відповіді студента оцінені менше ніж в 30 балів (0, 5, 10, 15, 20, 25), він отримує незадовільну оцінку за результатами іспиту (тобто 0 балів).

Загальна підсумкова оцінка з дисципліни складається з суми балів за результати поточного контролю знань та за виконання завдань, що виносяться на іспит. До відомості обліку поточної і підсумкової успішності заносяться сумарні результати в балах поточного контролю та іспиту з подальшим переведенням у 4-бальну систему.

При цьому рівень знань оцінюється наступним чином:

1. "Відмінно" - 100, 95, 90, 85 балів;

2. "Добре" - 80, 75, 70, 65 балів;

3. "Задовільно" - 60, 55, 50 балів;

4. "Незадовільно" - менше 50 балів.

Підсумкова оцінка формується шляхом складання набраних балів та переведенням отриманого результату до 4-ри бальної системи та шкали за системою ECTS (European Credit Transfer System) за схемою:

Загальна кількість балів

Оцінка за 4-ри бальною системою

Оцінка за шкалою ECTS

85-100

5 (відмінно)

A

80

4 (добре)

B

65-75

C

60

3 (задовільно)

D

50-55

E

20-45

2 (незадовільно) з можливістю повторного складання

FX

0-15

2 (незадовільно) з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

F

ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ У VIII-МУ СЕМЕСТРІ

Поточне оцінювання знань студентів і підготовки їх до занять здійснюється шляхом усного опитування, письмовою перевіркою і перевіркою виконання завдань на комп'ютері.

Завдання виконуються і захищаються кожним студентом самостійно. Завдання, що виконуються на практичних та семінарських заняттях, складаються з типових задач і запитань, що формулюються викладачем при проведенні заняття. При виконанні та захисті завдань на лабораторних заняттях реалізація завдання представляється у вигляді машинних і паперових документів і захищається в класі обчислювального центра університету.

За власним бажанням студента, а також при порушенні графіка виконання або захисту завдання на практичних та лабораторних заняттях студенту дається індивідуальне завдання по відповідній темі з навчально-методичного посібника для самостійного вивчення дисципліни, яке він захищає з представленням друкованого звіту.

Об'єктами поточного контролю знань студента з дисципліни є:

1) систематичність та активність роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни;

2) виконання завдань для самостійного опрацювання;

3) виконання модульних завдань.

Перелік завдань для самостійної роботи студентів (обов’язкових для виконання та за вибором студентів), форми її організації та звітності, терміни виконання та кількість балів, які можна отримати за виконання завдань, представлені у Карті самостійної роботи студентів.

1. Контроль систематичності та активності роботи

При контролі систематичності та активності роботи студентів оцінці підлягають: відвідування лекційних, семінарських, лабораторних і практичних занять.

Максимально можлива оцінка за 100-відсоткове відвідування лекційних, семінарських і практичних занять складає 10 балів. У разі неявки студента на заняття оцінка знижується. Якщо студент не з'явився на більш ніж 20% занять, він одержує 0 балів.

Оцінки активності та рівня знань студента при відповідях на теоретичні питання, при розв'язанні завдань на практичних та лабораторних заняттях (від 0 до 10 балів):

  • всі поточні оцінки "відмінно" - 10 балів
  • є оцінки "добре" та "задовільно" - 5 балів
  • є оцінки "незадовільно" - 0 балів.

При проведенні підсумків наприкінці семестру враховується середня арифметична оцінка, поділена на 2.

2. Контроль виконання модульних завдань

У поточному періоді застосовується контроль засвоєння теоретичного матеріалу за допомогою модульної письмової роботи. Упродовж семестру проводиться два модульних контролі. Контрольні завдання передбачають однакову складність для всіх студентів. Загальна сума балів 10.

Модульний контроль знань проводиться з урахуванням Положення про систему поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів Київського національного економічного університету.

На виконання модульного контрольного завдання надається одна академічна година. Результати модульної оцінки фіксуються на тексті виконаного контрольного завдання і заносяться в журнал обліку поточної успішності студентів.

3. Контроль виконання завдань для самостійного опрацювання

Теми дисципліни, що не увійшли до лекційного матеріалу, опрацьовуються студентами самостійно і обговорюються зі студентами під час обов’язкових консультацій.

Контроль виконання вибіркових завдань для самостійного опрацювання

Протягом семестру здійснюється оцінка виконання студентом завдань для самостійної роботи, що обираються ним довільно. До таких завдань відносяться:

1) написання реферату (есе) за заданою тематикою з наступним обговоренням та захистом матеріалів реферату (есе) під час ІКР;

2) пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу з наступним розглядом підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР;

3) участь у наукових студентських конференціях і семінарах, олімпіадах з наступною доповіддю на наукових студентських конференціях і семінарах;

4) виконання завдань у рамках дослідних проектів кафедри.

Кожне з завдань оцінюється у 5 балів. Студенту дозволяється обрати завдання на свій власний розсуд.

ПОРЯДОК ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ У VIII-МУ СЕМЕСТРІ

Підсумкове оцінювання знань студентів здійснюється на основі результатів поточного і підсумкового контролю знань (іспиту). Іспити проводяться у формі виконання письмових екзаменаційних завдань у відповідності до "порядку оцінювання знань студентів КНЕУ з урахуванням вимог болонської декларації", що ухвалене Вченою радою університету (протокол №2 від 30.09.2004, зі змінами та доповненнями, затвердженими ухвалою Вченої ради протокол №9 від 28.04.2005).

Екзаменаційний білет містить питання, що передбачають однакову складність для всіх студентів. Загальна сума балів, що їх може отримати студент на іспиті знаходиться в діапазоні від 0 до 60 (включно).

На іспит відводиться 3 академічні години. Іспит проводиться комісією, яка створюється рішенням кафедри. В комісію включається лектор і ще два викладачі кафедри інформаційного менеджменту.

Екзаменаційний білет, містить 6 завдань, кожне з яких оцінюється за шкалою 10; 5; 0 балів.

10 балів – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання;

5 балів – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання, але ним допущені незначні помилки у формуванні термінів, категорій, розрахунків.

0 балів – студент дає на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки.

В разі, коли відповіді студента оцінені менше ніж в 30 балів (0, 5, 10, 15, 20, 25), він отримує незадовільну оцінку за результатами іспиту (тобто 0 балів).

Загальна підсумкова оцінка з дисципліни складається з суми балів за результати поточного контролю знань та за виконання завдань, що виносяться на іспит. До екзаменаційної відомості заносяться результати поточного контролю, іспиту та сумарні результати в балах з подальшим переведенням у 4-бальну систему.

При цьому рівень знань оцінюється наступним чином:

1. "Відмінно" - 100, 95, 90, 85 балів;

2. "Добре" - 80, 75, 70, 65 балів;

3. "Задовільно" - 60, 55, 50 балів;

4. "Незадовільно" - менше 50 балів.

Підсумкова оцінка формується шляхом переведення отриманого результату з 4-ри бальної системи за шкалою системи ECTS (European Credit Transfer System):

Загальна кількість балів

Оцінка за 4-ри бальною системою

Оцінка за шкалою ECTS

85-100

5 (відмінно)

A

80

4 (добре)

B

65-75

C

60

3 (задовільно)

D

50-55

E

20-45

2 (незадовільно) з можливістю повторного складання

FX

0-15

2 (незадовільно) з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

F

 

5. Особливості поточного контролю знань студентів заочної форми навчання

ОСОБЛИВОСТІ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ У VIII-МУ СЕМЕСТРІ

Об'єктом поточного контролю студентів заочної форми навчання є:

1) контроль систематичності роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни;

2) контроль за виконанням модульних завдань.

1.1.Контроль систематичності роботи

При контролі систематичності роботи студентів оцінці підлягає рівень знань виявлений підчас відвідування лекційних, семінарських і практичних занять. Оцінка рівня знань відбувається за шкалою 0, 2.5 та 5 балів. Студент отримує:

5 балів - якщо всі поточні оцінки "відмінно";

2.5 балів - якщо є оцінки "добре" та "задовільно";

0 балів - якщо є оцінки "незадовільно".

У продовж семестру студенти виконують п’ять лабораторних робіт. Кожна з яких оцінюється у 3 бали.

1.2. Контроль за виконанням модульних завдань

Студенти складають модульний контроль, що містить теоретичні питання та індивідуальні завдання. Контрольні завдання складені з урахуванням вимоги однакової складності для всіх студентів. Загальна сума балів 15.

На виконання модульного контрольного завдання надається 30 хвилин.

Результати модульної оцінки фіксуються на тексті виконаного контрольного завдання і заносяться в журнал обліку поточної успішності студентів.

Кожне питання оцінюється за шкалою:

3 бали – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання;

1,5 балів – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання, але ним допущені незначні помилки у формуванні термінів, категорій, розрахунків.

0 балів – студент діє на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки.

Модульний контроль охоплює теми:

Тема 1. Основи технології електронної комерції

Тема 2. Використання технологій електронної комерції в маркетингових дослідженнях

Тема 3. Електронна комерція категорії бізнес-бізнес

Тема 4. Електронна комерція категорії бізнес-споживач

Тема 5. Розробка систем електронної торгівлі

Тема 6. Електронні гроші

Тема 7. Інформаційна безпека систем електронної комерції

Тема 8. Віртуальні підприємства

У продовж семестру, здійснюється оцінка виконання студентом завдань для самостійної роботи, що обираються ним довільно. До таких завдань відносяться:

1. написання реферату (есе) за заданою тематикою з наступним обговоренням та захистом матеріалів реферату (есе) під час ІКР;

2. пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу з наступним розглядом підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР.

Кожне з завдань оцінюється в 5 балів. Студенту дозволяється обрати лише одне завдання на свій власний розсуд.

 

ОСОБЛИВОСТІ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ У IХ-МУ СЕМЕСТРІ

Об'єктами поточного контролю студентів заочної форми навчання є:

1. Ділова гра № 1: Розпочинаємо власну справу. Підготовка документації.

2. Ділова гра № 2: Організація та проведення презентації фірми.

3. Вивчення методів розв'язання задач, підготовка до практичних занять.

4. Завдання для самостійного вивчення.

5. Модульні завдання.

6. Курсова робота.

7. Реферат, есе із заданої тематики.

8. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу з наступним розглядом підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР.

Загальна сума балів, яку студент може отримати при поточному оцінюванні знань – 40 балів. Дати контролю та оцінки за окремі завдання наведені у Карті самостійної роботи студента. Кожне з трьох останніх завдань оцінюється в 5 балів. Студенту дозволяється обрати лише одне з них на свій власний розсуд.

 

6. Зразок екзаменаційного білета

ЗРАЗОК ЕКЗАМЕНАЦІЙНОГО БІЛЕТА У VII-МУ СЕМЕСТРІ

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ № ____

  1. Дайте визначення поняття "електронна комерція".

  2. Дайте характеристику посередницької моделі електронного бізнесу.

  3. Переваги електронної комерції "бізнес-бізнес".

  4. Переваги роботи на електронних ринках з позиції покупців.

  5. Джерела доходу роздрібної електронної комерції.

  6. Електронний магазин призначений для збуту побутової техніки. Інформація, що використовується для висвітлення товарних позицій, містить наступне: назва товару; відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин порівняно з нормативними вимогами і протипоказаннями для вживання; правила і умови ефективного і безпечного використовування. Які, на Вашу думку, властивості товарів повинні висвітлюватись обов’язково та не висвітлені в даному електронному магазині?

 

ЗРАЗОК ЕКЗАМЕНАЦІЙНОГО БІЛЕТА У VIІI-МУ СЕМЕСТРІ

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ № ____

  1. "Перерахуйте відомі "інформаційні тенденції". В чому полягає їх сутність, взаємозв'язок та взаємозумовленість.

  2. Мета і зміст робіт з нормування праці в інформаційному виробництві. Основні методи нормування праці, їх сутність.

  3. Поняття виробничої функції та її зв'язок з іншими функціями бізнесу. Структура виробничої системи. Класифікація виробничих систем (ВС).

  4. У чому полягає вибір господарської та ринкової ніші? Назвіть відомі Вам підходи до пошуку такої ніші. Які об'єкти є обов'язковими для спостереження при виборі спеціалізації фірми (ринкової ніші)?

  5. Визначення понять: інформаційний ринок, інформаційні продукти та послуги. Структура інформаційного ринку.

  6. Задача.

7. Список рекомендованої літератури

  1. Галіцин В.К., Левченко Ф.А. Багатокористувацькi обчислювальнi системи та мережi: навч. посібник – К.: КНЕУ, 1997. – 408 с.

  2. Лазарєва С.Ф. Економіка та організація інформаційного бізнесу. Навчальний посібник. К.: КНЕУ, 2002.

  3. Електронна комерція: Навч. посібник / А.М. Береза, І.А.Козак, Ф.А. Шевченко та ін.. – К.: КНЕУ, 2002. – 326 с.

  4. Имери В. Как сделать бизнес в Internet — К.: Диалектика 1998. – 464 с.

  5. Меджибовська Н.С. Електронна комерція: Навч. Посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 384 с.11. Эффективная работа с Netscape Communicator 4 – СПб; Питер Ком, 1998 – 784 с.

  6. Ситник В.Ф., Козак І.А. Телекомунікації в бізнесі: Навч.-метод. посібник для самост. вивч. дисц. - К.: КНЕУ, 1999. – 204 с.

  7. Введение в информационный бизнес. / Под ред. Хорошилова В. А.- М.: Финансы и статистика, 1995.

  8. Джон Р.Кєрол Б. Секреты Internet - Киев: Диалектика, 1996. – 461 с.

  9. Крупник А. Как продать товар й получить деньги в Internet (введение в электронную коммерцию). Москва: "МикроАрт", 2000г – 240 с.

  10. Джон Вакка, Секреты безопасности в Internet. - К.: Диалектика, 1997. – 512 с.

  11. Квинтин А. Наиболее эффективные методы внедрения систем управления. М.: Радио и связь, 1999. – 340 с.

  12. Козье Д. Электронная коммерция: Пер. с англ. - Москва: Издательсько- торговый дом "Русская редакция". 1999. – 288 с.

  13. Эффективная работа с Netscape Communicator 4 –СПб; Питер Ком, 1998 – 784 с.

  14. Семенов П.П. Безопасность против безопасности. М: Центр защиты информации, 1999. – 351 с.

  15. Хан Х. Желтые страницы Internet & Web ’98. Международные ресурсы – СПб: Питер, 1998. – 840 с.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!