Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Інформаційний бізнес, КНЕУ
« Назад МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені Вадима Гетьмана
Факультет інформаційних систем і технологій Кафедра інформаційного менеджменту Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни "Інформаційний бізнес"(для бакалаврів спеціальності 6102 "Економічна кібернетика") КИЇВ КНЕУ 2006 1. Перелік питань, що охоплюють зміст робочої програми дисципліни
2. Приклади типових завдань, що виносяться на іспит
ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ЗАВДАНЬ, ЩО ВИНОСЯТЬСЯ НА ІСПИТ У VII СЕМЕСТРІ Задача 1 Електронний магазин призначений для збуту побутової техніки. Інформація, що використовується для висвітлення товарних позицій, містить наступне: назва товару; відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин порівняно з нормативними вимогами і протипоказаннями для вживання; правила і умови ефективного і безпечного використовування. Які, на Вашу думку, властивості товарів повинні висвітлюватись обов’язково та не висвітлені в даному електронному магазині?
Задача 2 Електронний магазин призначений для збуту продуктів харчування. Інформація, що використовується для висвітлення товарних позицій, містить наступне: назва товару; відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин порівняно з нормативними вимогами і протипоказаннями для вживання; ціну; умови придбання товарів. Які, на Вашу думку, властивості товарів повинні висвітлюватись обов’язково та не висвітлені в даному електронному магазині?
Задача 3 Електронний магазин забезпечує виконання наступних функцій: сприяння споживачу у вільному виборі товарів і послуг; надання документів про якість, безпеку споживання споживчих товарів. Які, на Вашу думку, додаткові обов'язки продавця перед покупцем повинен виконати власник електронного магазину щоб даний перелік був повним?
ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ЗАВДАНЬ, ЩО ВИНОСЯТЬСЯ НА ІСПИТ У VIII СЕМЕСТРІЗадача 1 Деякий умовний підприємець вирішує проблему вибору майбутньої діяльності. Існує альтернатива: влаштуватися працювати в якусь компанію, де йому будуть платити 30000 грн. в рік або організувати власний бізнес. У нього є деяка ідея в області програмування, що дозволить будувати ефективний відеообраз відомих героїв казок, а також ідея сценарію для комп'ютерної гри. Оцінка стратегічних потреб у такому виді продуктів показала, що можливий попит на нову відеогру видається як цілком надійний. Умови, за яких підприємець планує розгорнути свою діяльність:
На момент початку своєї діяльності умовний підприємець мав суму 2000 дол., купив 25 дискет і папір для буклетів; купив в розстрочку комп'ютер вартістю 2000 дол., заплативши початковий внесок 500 дол. з наступною виплатою 10% річних. Розрахувати обсяг виробництва, що забезпечує підприємцю (як мінімум) нормальну величину доходу, тобто min рентабельний обсяг випуску продукції (кількість комплектів відео ігор). Скласти баланс підприємства на початок року (за умови, що підприємство починає функціонувати з 1.01. 06). Скласти баланс підприємства на кінець року по результатах діяльності за рік. Протягом першого року підприємець до початкового запасу (25 дискет) купив ще 45 дискет і оплатив відповідну кількість буклетів. Протягом року виготовлено 55 комплектів гри. На власні потреби підприємець вилучив 7314 дол. На 31.12.07 р. на рахунок не надійшло ще 180 дол.
Задача 2 Підприємець Х, приймаючи рішення про можливу покупку бізнесу, стоїть перед проблемою оцінки вартості обраної ним фірми. Прогнозні оцінки його майбутніх доходів, виходячи з аналізу стану фірми на 5 років наперед, наведено в таблиці 1. Необхідно розрахувати очікувану вартість фірми методом майбутніх доходів, якщо ставка доходу на капітал становить 25%. . Використовуючи цей самий метод, оцінити вартість обраної фірми при ставці доходу на капітал 33% (тобто при верхній межі нормального рівня ризику). Порівняти отримані результати. Табл. 1.
Задача 3 Підприємець Х вирішив порівняти отриману оцінку вартості підприємства за методом майбутніх доходів з оцінкою, розрахованою ринковим методом. На біржі він вибрав для порівняльного аналізу чотири фірми, схожі за:
Отримана підприємцем інформація представлена в таблиці 2. Таблиця 2.
Задача 4 Фотографія використання робочого дня передбачає встановлення витрат і втрат робочого часу, виявлення причин втрат і розробку організаційно-технічних заходів щодо їх усунення, розрахунок нормативів оперативного часу, додаткового і інших витрат часу. За даними спостережливого листа фотографії робочого дня, наведеного нижче:
Лист спостереження
3. КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни "Інформаційний бізнес"для студентів спеціальності "Економічна кібернетика"
4. Порядок поточного і підсумкового оцінювання знань з дисципліни
ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ У VII-МУ СЕМЕСТРІ Поточний контроль знань студентів і підготовки їх до занять здійснюється шляхом усного опитування, письмовою перевіркою і перевіркою виконання завдань на комп'ютері. Завдання виконуються і захищаються кожним студентом самостійно. При виконанні й захисті завдання у встановленні терміни на практичних та лабораторних заняттях, завдання складатись з типових задач, що формулюються викладачем при проведенні заняття. У цьому випадку реалізація завдання представляється у вигляді машинних документів і захищається в класі обчислювального центра університету без представлення друкованого звіту. За власним бажанням студента, а також при порушенні графіка виконання або захисту завдання на практичних та лабораторних заняттях студенту дається індивідуальне завдання по відповідній темі з навчально-методичного посібника для самостійного вивчення дисципліни, яке він захищає з представленням друкованого звіту. Об'єктом поточного контролю знань студента з дисципліни є: 1) контроль систематичності та активності роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни; 2) контроль за виконанням модульних завдань. 1.1. Контроль систематичності та активності роботиПри контролі систематичності та активності роботи студентів оцінці підлягають: відвідування лекційних, семінарських і практичних занять. Максимально можлива оцінка за 100-відсоткове відвідування лекційних, семінарських і практичних занять, активність та рівень знань студента при відповідях на теоретичні питання, при розв'язанні завдань на практичних та лабораторних заняттях складає від 0 до 10 балів. У разі неявки студента на заняття оцінка знижується. Якщо студент не з'явився на більш ніж 20% занять, він може одержати максимум 5 балів. Порядок оцінювання наступний:
У продовж семестру студенти виконують п’ять лабораторних робіт. Кожна з яких оцінюється у 3 бали. 1.2. Контроль за виконанням модульних завданьПоточний контроль здійснюється під час самостійного вивчення основних тем дисципліни, проведення семінарів та індивідуальних занять і має на меті перевірку рівня засвоєння слухачем навчального матеріалу. Поряд з контролем знань з окремих тем дисципліни у поточному періоді застосовується контроль за допомогою модульної письмової роботи та у формі захисту лабораторних робіт. Упродовж семестру проводиться один модульний контроль рівня засвоєння студентами знань. Контрольні завдання передбачають однакову складність для всіх студентів. Загальна сума балів 10. Модульний контроль знань проводиться з урахуванням Положення про систему поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів Київського національного економічного університету. На виконання модульного контрольного завдання надається 30 хвилин. Результати модульної оцінки фіксуються на тексті виконаного контрольного завдання і заносяться в журнал обліку поточної успішності студентів. Кожне питання оцінюється за шкалою: 2 бали – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання; 1 бал – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання, але ним допущені незначні помилки у формуванні термінів, категорій, розрахунків. 0 балів – студент дає на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки. Модульний контроль охоплює теми: Тема 1. Основи технології електронної комерції Тема 2. Використання технологій електронної комерції в маркетингових дослідженнях Тема 3. Електронна комерція категорії бізнес-бізнес Тема 4. Електронна комерція категорії бізнес-споживач Тема 5. Розробка систем електронної торгівлі Тема 6. Електронні гроші Тема 7. Інформаційна безпека систем електронної комерції Тема 8. Віртуальні підприємства У продовж семестру, здійснюється оцінка виконання студентом завдань для самостійної роботи, що обираються ним довільно. До таких завдань відносяться: 1. написання реферату (есе) за заданою тематикою з наступним обговоренням та захистом матеріалів реферату (есе) під час ІКР; 2. пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу з наступним розглядом підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР. 3. участь у наукових студентських конференціях і семінарах, олімпіадах з наступною доповіддю на наукових студентських конференціях і семінарах. Кожне з завдань оцінюється в 5 балів. Студенту дозволяється обрати лише одне завдання на свій власний розсуд. ПОРЯДОК ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ У VII-МУ СЕМЕСТРІ Формою підсумкового контролю знань студентів є іспит, що здійснюється на основі результатів поточного і підсумкового контролю знань (іспиту). Іспити проводяться у формі виконання письмових екзаменаційних завдань у відповідності до "порядку оцінювання знань студентів КНЕУ з урахуванням вимог болонської декларації", що ухвалене Вченою радою університету (протокол №2 від 30.09.2004, зі змінами та доповненнями, затвердженими ухвалою Вченої ради протокол №9 від 28.04.2005). Екзаменаційний білет містить питання, що передбачають однакову складність для всіх студентів. Загальна сума балів, що їх може отримати студент на іспиті знаходитьсяв діапазоні від 0 до 60 (включно). На іспит відводиться 3 академічні години. Іспит проводиться комісією, яка створюється рішенням кафедри. В комісію включається лектор потоку і ще два викладачі кафедри інформаційного менеджменту. Екзаменаційний білет, містить 6 завдань, кожне з яких оцінюється за шкалою 10; 5; 0 балів. 10 балів – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання; 5 балів – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання, але ним допущені незначні помилки у формуванні термінів, категорій, розрахунків. 0 балів – студент дає на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки. В разі, коли відповіді студента оцінені менше ніж в 30 балів (0, 5, 10, 15, 20, 25), він отримує незадовільну оцінку за результатами іспиту (тобто 0 балів). Загальна підсумкова оцінка з дисципліни складається з суми балів за результати поточного контролю знань та за виконання завдань, що виносяться на іспит. До відомості обліку поточної і підсумкової успішності заносяться сумарні результати в балах поточного контролю та іспиту з подальшим переведенням у 4-бальну систему. При цьому рівень знань оцінюється наступним чином: 1. "Відмінно" - 100, 95, 90, 85 балів; 2. "Добре" - 80, 75, 70, 65 балів; 3. "Задовільно" - 60, 55, 50 балів; 4. "Незадовільно" - менше 50 балів. Підсумкова оцінка формується шляхом складання набраних балів та переведенням отриманого результату до 4-ри бальної системи та шкали за системою ECTS (European Credit Transfer System) за схемою:
ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ У VIII-МУ СЕМЕСТРІ Поточне оцінювання знань студентів і підготовки їх до занять здійснюється шляхом усного опитування, письмовою перевіркою і перевіркою виконання завдань на комп'ютері. Завдання виконуються і захищаються кожним студентом самостійно. Завдання, що виконуються на практичних та семінарських заняттях, складаються з типових задач і запитань, що формулюються викладачем при проведенні заняття. При виконанні та захисті завдань на лабораторних заняттях реалізація завдання представляється у вигляді машинних і паперових документів і захищається в класі обчислювального центра університету. За власним бажанням студента, а також при порушенні графіка виконання або захисту завдання на практичних та лабораторних заняттях студенту дається індивідуальне завдання по відповідній темі з навчально-методичного посібника для самостійного вивчення дисципліни, яке він захищає з представленням друкованого звіту. Об'єктами поточного контролю знань студента з дисципліни є: 1) систематичність та активність роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни; 2) виконання завдань для самостійного опрацювання; 3) виконання модульних завдань. Перелік завдань для самостійної роботи студентів (обов’язкових для виконання та за вибором студентів), форми її організації та звітності, терміни виконання та кількість балів, які можна отримати за виконання завдань, представлені у Карті самостійної роботи студентів. 1. Контроль систематичності та активності роботиПри контролі систематичності та активності роботи студентів оцінці підлягають: відвідування лекційних, семінарських, лабораторних і практичних занять. Максимально можлива оцінка за 100-відсоткове відвідування лекційних, семінарських і практичних занять складає 10 балів. У разі неявки студента на заняття оцінка знижується. Якщо студент не з'явився на більш ніж 20% занять, він одержує 0 балів. Оцінки активності та рівня знань студента при відповідях на теоретичні питання, при розв'язанні завдань на практичних та лабораторних заняттях (від 0 до 10 балів):
При проведенні підсумків наприкінці семестру враховується середня арифметична оцінка, поділена на 2. 2. Контроль виконання модульних завданьУ поточному періоді застосовується контроль засвоєння теоретичного матеріалу за допомогою модульної письмової роботи. Упродовж семестру проводиться два модульних контролі. Контрольні завдання передбачають однакову складність для всіх студентів. Загальна сума балів 10. Модульний контроль знань проводиться з урахуванням Положення про систему поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів Київського національного економічного університету. На виконання модульного контрольного завдання надається одна академічна година. Результати модульної оцінки фіксуються на тексті виконаного контрольного завдання і заносяться в журнал обліку поточної успішності студентів. 3. Контроль виконання завдань для самостійного опрацюванняТеми дисципліни, що не увійшли до лекційного матеріалу, опрацьовуються студентами самостійно і обговорюються зі студентами під час обов’язкових консультацій. Контроль виконання вибіркових завдань для самостійного опрацювання Протягом семестру здійснюється оцінка виконання студентом завдань для самостійної роботи, що обираються ним довільно. До таких завдань відносяться: 1) написання реферату (есе) за заданою тематикою з наступним обговоренням та захистом матеріалів реферату (есе) під час ІКР; 2) пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу з наступним розглядом підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР; 3) участь у наукових студентських конференціях і семінарах, олімпіадах з наступною доповіддю на наукових студентських конференціях і семінарах; 4) виконання завдань у рамках дослідних проектів кафедри. Кожне з завдань оцінюється у 5 балів. Студенту дозволяється обрати завдання на свій власний розсуд. ПОРЯДОК ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ У VIII-МУ СЕМЕСТРІ Підсумкове оцінювання знань студентів здійснюється на основі результатів поточного і підсумкового контролю знань (іспиту). Іспити проводяться у формі виконання письмових екзаменаційних завдань у відповідності до "порядку оцінювання знань студентів КНЕУ з урахуванням вимог болонської декларації", що ухвалене Вченою радою університету (протокол №2 від 30.09.2004, зі змінами та доповненнями, затвердженими ухвалою Вченої ради протокол №9 від 28.04.2005). Екзаменаційний білет містить питання, що передбачають однакову складність для всіх студентів. Загальна сума балів, що їх може отримати студент на іспиті знаходиться в діапазоні від 0 до 60 (включно). На іспит відводиться 3 академічні години. Іспит проводиться комісією, яка створюється рішенням кафедри. В комісію включається лектор і ще два викладачі кафедри інформаційного менеджменту. Екзаменаційний білет, містить 6 завдань, кожне з яких оцінюється за шкалою 10; 5; 0 балів. 10 балів – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання; 5 балів – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання, але ним допущені незначні помилки у формуванні термінів, категорій, розрахунків. 0 балів – студент дає на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки. В разі, коли відповіді студента оцінені менше ніж в 30 балів (0, 5, 10, 15, 20, 25), він отримує незадовільну оцінку за результатами іспиту (тобто 0 балів). Загальна підсумкова оцінка з дисципліни складається з суми балів за результати поточного контролю знань та за виконання завдань, що виносяться на іспит. До екзаменаційної відомості заносяться результати поточного контролю, іспиту та сумарні результати в балах з подальшим переведенням у 4-бальну систему. При цьому рівень знань оцінюється наступним чином: 1. "Відмінно" - 100, 95, 90, 85 балів; 2. "Добре" - 80, 75, 70, 65 балів; 3. "Задовільно" - 60, 55, 50 балів; 4. "Незадовільно" - менше 50 балів. Підсумкова оцінка формується шляхом переведення отриманого результату з 4-ри бальної системи за шкалою системи ECTS (European Credit Transfer System):
5. Особливості поточного контролю знань студентів заочної форми навчання
ОСОБЛИВОСТІ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ У VIII-МУ СЕМЕСТРІ Об'єктом поточного контролю студентів заочної форми навчання є: 1) контроль систематичності роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни; 2) контроль за виконанням модульних завдань. 1.1.Контроль систематичності роботи При контролі систематичності роботи студентів оцінці підлягає рівень знань виявлений підчас відвідування лекційних, семінарських і практичних занять. Оцінка рівня знань відбувається за шкалою 0, 2.5 та 5 балів. Студент отримує: 5 балів - якщо всі поточні оцінки "відмінно"; 2.5 балів - якщо є оцінки "добре" та "задовільно"; 0 балів - якщо є оцінки "незадовільно". У продовж семестру студенти виконують п’ять лабораторних робіт. Кожна з яких оцінюється у 3 бали. 1.2. Контроль за виконанням модульних завдань Студенти складають модульний контроль, що містить теоретичні питання та індивідуальні завдання. Контрольні завдання складені з урахуванням вимоги однакової складності для всіх студентів. Загальна сума балів 15. На виконання модульного контрольного завдання надається 30 хвилин. Результати модульної оцінки фіксуються на тексті виконаного контрольного завдання і заносяться в журнал обліку поточної успішності студентів. Кожне питання оцінюється за шкалою: 3 бали – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання; 1,5 балів – студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал в логічній послідовності; проводить узагальнення і висновки; вкладається у відведений час; грамотно і акуратно оформлює завдання, але ним допущені незначні помилки у формуванні термінів, категорій, розрахунків. 0 балів – студент діє на запитання малообгрунтовану невичерпну відповідь, або дає неправильну відповідь, допускає грубі помилки. Модульний контроль охоплює теми: Тема 1. Основи технології електронної комерції Тема 2. Використання технологій електронної комерції в маркетингових дослідженнях Тема 3. Електронна комерція категорії бізнес-бізнес Тема 4. Електронна комерція категорії бізнес-споживач Тема 5. Розробка систем електронної торгівлі Тема 6. Електронні гроші Тема 7. Інформаційна безпека систем електронної комерції Тема 8. Віртуальні підприємства У продовж семестру, здійснюється оцінка виконання студентом завдань для самостійної роботи, що обираються ним довільно. До таких завдань відносяться: 1. написання реферату (есе) за заданою тематикою з наступним обговоренням та захистом матеріалів реферату (есе) під час ІКР; 2. пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу з наступним розглядом підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР. Кожне з завдань оцінюється в 5 балів. Студенту дозволяється обрати лише одне завдання на свій власний розсуд.
ОСОБЛИВОСТІ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ У IХ-МУ СЕМЕСТРІ
Об'єктами поточного контролю студентів заочної форми навчання є: 1. Ділова гра № 1: Розпочинаємо власну справу. Підготовка документації. 2. Ділова гра № 2: Організація та проведення презентації фірми. 3. Вивчення методів розв'язання задач, підготовка до практичних занять. 4. Завдання для самостійного вивчення. 5. Модульні завдання. 6. Курсова робота. 7. Реферат, есе із заданої тематики. 8. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу з наступним розглядом підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР. Загальна сума балів, яку студент може отримати при поточному оцінюванні знань – 40 балів. Дати контролю та оцінки за окремі завдання наведені у Карті самостійної роботи студента. Кожне з трьох останніх завдань оцінюється в 5 балів. Студенту дозволяється обрати лише одне з них на свій власний розсуд.
6. Зразок екзаменаційного білета
ЗРАЗОК ЕКЗАМЕНАЦІЙНОГО БІЛЕТА У VII-МУ СЕМЕСТРІ
ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ № ____
ЗРАЗОК ЕКЗАМЕНАЦІЙНОГО БІЛЕТА У VIІI-МУ СЕМЕСТРІ
ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ № ____
7. Список рекомендованої літератури
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |