Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1251 Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Електронна комерція, КНЕУ

Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Електронна комерція, КНЕУ

« Назад

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

 імені Вадима Гетьмана

Кафедра інформаційного менеджменту

МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ЩОДО ЗМІСТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ, ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЇХ ЗНАНЬ з дисципліни “Електронна комерція”

(для студентів-бакалаврів напрямку “Економіка і підприємництво”)

КИЇВ КНЕУ 2006

 

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ, ЩО ОХОПЛЮЮТЬ ЗМІСТ РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ ДИСЦИПЛІНИ

  1. Дайте визначення поняття "електронна комерція".

  2. У чому різниця між "електронною комерцією та електронним бізнесом"?

  3. Назвіть суб’єктів електронної комерції.

  4. Що означають абревіатури B2C, B2B, G2C?

  5. Назвіть сфери, у яких на сьогодні використовується електронна комерція.

  6. На яких рівнях може здійснюватися електронна комерція?

  7. Охарактеризуйте сучасний стан ринку електронної комерції у світі, Україні.

  8. Яке правове підгрунття для здійснення електронної комерції існує в Україні?

  9. Що таке Інтернет-платіжна система?

  10. Що таке електронні гроші?

  11. Назвіть платіжні системи на основі електронних грошей, які використовуються в Україні.

  12. Які ви знаєте українські платіжні системи на основі кредитних карток? На основі смарт-карток?

  13. Що потрібно мати для роботи через Інтернет з платіжною системою на основі смарт-карток?

  14. Які послуги можуть надавати системи Інтернет-банкінгу?

  15. Які послуги надають системи Інтернет-брокерідж?

  16. У чому відмінність між поняттями "Інтернет-брокерідж" та "Інтернет-трейдінг"?

  17. Які етапи процесу страхування можуть бути реалізовані через Інтернет?

  18. Що розуміють під інформаційною безпекою системи електронної комерції?

  19. Які існують основні проблеми безпеки інформації в системах електронної комерції?

  20. Назвіть рівні, на яких можуть здійснюватися заходи щодо безпеки систем електронної комерції.

  21. Які ви знаєте групи процедурних заходів безпеки.

  22. Назвіть основні механізми безпеки систем електронної комерції.

  23. Які типи загроз безпеці систем електронної комерції існують?

  24. У чому полягає розробка концепції інформаційної безпеки?

  25. Назвіть основні групи програмного забезпечення, що може бути використане для захисту систем електронної комерції.

  26. Що таке Firewall? Наведіть приклади.

  27. Якими засобами в Інтернет можна проводити вторинні маркетингові дослідження?

  28. Опишіть основні методи первинних маркетингових досліджень в Інтернет.

  29. Об’єкти дослідження на Інтернет-ринку.

  30. Назвіть основні форми реклами.

  31. Що таке банер? Які типи банерів Ви знаєте?

  32. Які основні методи реклами слід використовувати при рекламі електронного магазину?

  33. Як знайти цільову аудиторію для електронної розсилки?

  34. Які моделі оплати реклами в Інтернет Ви знаєте?

  35. В чому основна особливість маркетингу в Інтернет?

  36. Сформулюйте основні принципи, які має використовувати електронний ринок.

  37. Які основні відмінності і переваги електронного ринку у порівнянні з традиційним?

  38. Які існують основні сектори Інтернет-ринку?

  39. Визначте особливості та основні показники електронного споживчого ринку.

  40. Які існують види фінансових електронних ринків?

  41. На основі чого функціонує електронний споживацький ринок?

  42. Назвіть дві основні складові електронного магазину.

  43. Назвіть програмні засоби, які можуть використовуватися для створення електронного магазину (чи іншої системи для електронної комерції).

  44. Які існують принципи ціноутворення на електронному ринку?

  45. Які існують способи створення електронних магазинів?

  46. Які є варіанти розміщення електронного магазину?

  47. Дайте визначення поняттю “віртуальне підприємство”.

  48. Опишіть структуру віртуального підприємства.

  49. На основі яких ознак можна здійснювати класифікацію віртуальних підприємств?

  50. Як класифікуються віртуальні підприємства на основі топологій?

  51. Чим відрізняються віртуальні підприємства структурного типу “федерація” від віртуальних підприємств структурного типу “зірка”?

  52. Назвіть та схарактеризуйте основні кроки при проектуванні та створенні віртуальних підприємств.

  53. Що таке “життєвий цикл віртуального підприємства” і які етапи він включає?

  54. Які ролі окремих підприємств можна виділити у мережній організації віртуального підприємства ?

  55. Які функціональні можливості щодо обробки інформації повинні бути передбачені  в ВП ?

  56. Назвіть та охарактеризуйте креатині та конфігураційні функціональні можливості, які повинні бути передбачені в ВП.

  57. Які технологічні заходи повинен  об’єднувати процес синтезу ВП?

  58. Назвіть та охарактеризуйте складові технології, які сприяють створенню середовища ВП ?

  59. Які етапи створення ВП існують? Охарактеризуйте їх.

  60. Які основні вимоги пред”являються до систем workflow в складі ВП?

  61. Охарактеризуйте еволюцію стандартів електронного обміну комерційними та фінансовими повідомленнями.

  62. Назвіть та охарактеризуйте основні компоненти міжнародного стандарту EDIFACT, що використовується в системах електронної комерції.

  63. Як утворюються елементи та сегменти даних в міжнародному стандарті EDIFACT, що використовуються в системах електронної комерції?

  64. Опишіть синтаксичні правила міжнародного стандарту EDIFACT, що використовуються в системах електронної комерції.

  65. Які електронні документи, що циркулюють в системах електронної комерції, регламентує міжнародний стандарт OBI (Open Buying on Internet)?

  66. Опишіть взаємодію суб”єктів електронної комерції класу В2В при використанні міжнародного стандарту OBI (Open Buying on Internet).

  67. Які основні стадії поведінки покупців при купівлі товарів в системах електронної комерції можуть бути автоматизовані за допомогою програмних агентів?

  68. Що таке ідентифікація потреби покупця, продуктовий та товарний брокерінг?

  69. Опишіть функціональність програмного агента Copernic Shopper при використанні його в системах електронної комерції.

  70. Як слід розуміти гнучкість організаційної структури в системах електронної комерції?

  71. Які основні зміни в роботі фірми можуть мати місце в разі впровадження електронної комерції?

  72. Яким чином використання інформації про замовників та їх потреби, комерції, може вплинути на економічну діяльність фірми, яка впровадила систему електронної комерції?

  73. Чим пояснюється необхідність експериментування в ринковому просторі в разі використання систем електронної комерції?

  74. Схарактеризуйте основні організаційні питання, що виникають при впровадженні систем електронної комерції.

  75. Які маркетингові заходи слід здійснювати та правові питання вирішувати при впровадженні систем електронної комерції?

  76. Назвіть інструментальні засоби по створенню, настройці і управлінню Internet-магазином.

  77. Проведіть перелік типової конфігурації Internet-магазину.

  78. Дайте характеристику та аналіз сайту.

  79. Проведіть технологію створення сайту для корпоративних комунікацій.

  80. Дайте характеристику Web-вузла.

  81. Дайте аналіз Web-вузла.

  82. Яка технологія впровадження та розвитку  Web-вузла.

  83. Назвіть основні компоненти програмного забезпечення для електронної комерції.

  84. Проведіть загальну класифікацію та аналіз програмного забезпечення систем електронної комерції.

  85. Назвіть основні Броузери, які використовуються в системах електронної комерції.

  86. Дайте характеристику Броузерів, які використовуються в системах електронної комерції.

  87. Проведіть аналіз Броузерів, які використовуються в системах електронної комерції.

  88. Проведіть аналіз функцій системи Explorer.

  89. Проведіть аналіз функцій системи Netscape.

  90. Проведіть аналіз системи електронної пошти Outlook.

  91. Проведіть аналіз системи електронної пошти в Netscape.

  92. Які принципи інтеграції систем обробки даних на основі сучасних систем  передачі даних?

  93. В чому суть розподільних  процесів обробки інформації?

  94. Яким чином формується багатоплатформність?

 

КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА

З дисципліни “Електронна комерція”

для студентів спеціальності „Економічна кібернетика”

Види самостійної роботи

Планові терміни виконання

Форми контролю та звітності

Максимальна кількість балів

Денна форма навчання

7-й семестр

І. Обовязкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняття

1.1. Вивчення обов’язкової та додаткової літератури, текстів лекцій тощо

16

Активна участь у різних видах аудиторних занять

10

1.2. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

 

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

40

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.3. Підготовка до модульних контрольних робіт

 

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

40

Разом балів за обов’язкові види СРС

 

ІІ. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Написання реферату за заданою тематикою

 

Обговорення (захист) матеріалів реферату під час ІКР

10

2.2. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

 

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

10

Разом балів за вибіркові види СРС

10

Всього балів за СРС

100

 

Види самостійної роботи

Планові терміни виконання

Форми контролю та звітності

Максимальна кількість балів

Вечірня форма навчання

7-й семестр

І. Обовязкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняття

1.1. Вивчення обов’язкової та додаткової літератури, текстів лекцій тощо

16

Активна участь у різних видах аудиторних занять

10

1.2. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

 

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

40

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.3. Підготовка до модульних контрольних робіт

 

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

40

Разом балів за обов’язкові види СРС

90

ІІ. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Написання реферату за заданою тематикою

 

Обговорення (захист) матеріалів реферату під час ІКР

10

2.2. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

 

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

10

Разом балів за вибіркові види СРС

10

Всього балів за СРС

100

 

Види самостійної роботи

Планові терміни виконання

Форми контролю та звітності

Максимальна кількість балів

Заочна форма навчання

7-й семестр

І. Обовязкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняття

1.1. Вивчення обов’язкової та додаткової літератури, текстів лекцій тощо

16

Активна участь у різних видах аудиторних занять

10

1.2. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

 

Активна участь в семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

40

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.3. Підготовка до модульних контрольних робіт

 

Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт

40

Разом балів за обов’язкові види СРС

90

ІІ. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Написання реферату за заданою тематикою

 

Обговорення (захист) матеріалів реферату під час ІКР

10

2.2. Пошук (підбір) та огляд літературних джерел за заданою проблематикою курсу

 

Розгляд підготовлених матеріалів під час аудиторних занять або ІКР

10

Разом балів за вибіркові види СРС

10

Всього балів за СРС

100

 

ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ З ДИСЦИПЛІНИ

Завданням поточного модульного контролю є відповідно до вимог Болонської декларації перевірка розуміння та засвоєння теоретичного та практичного матеріалу і вироблення навичок проведення розрахункових робіт, умінь самостійно опрацьовувати тексти, здатності осмислити зміст теми чи розділу, умінь публічно чи письмово представити певний матеріал чи презентації.

Об'єктами поточного контролю знань студентів є:

а) систематичність та активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях (50 балів);

б) виконання завдань для самостійного опрацювання; (10 балів)

в) виконання модульних завдань. (40 балів)

При    контролі    систематичності    та    активності    роботи    студентів оцінці підлягають: відвідування семінарських та практичних занять; активність і рівень знань при обговорення проблемних питань; виконання додаткових завдань для самостійного вивчення,  участь у студентських наукових конференціях, конкурсах та олімпіадах.

При контролі систематичності та активності студентів студент може отримати до 50 балів із 100 балів, якими оцінюється поточна робота. Оцінці підлягають відвідування лекційних, практичних занять (5 балів), результати виконання лабораторних робіт. З них:

  • 5 балів – за відвідування семінарських та практичних занять; активність і рівень знань при обговорення проблемних питань.

  • 10 балів – за виконання додаткових завдань для самостійного вивчення,  участь у студентських наукових конференціях, конкурсах та олімпіадах.

  • Виконання нерозривного ланцюга лабораторних робіт оцінюється 45 балами.

Протягом VII семестру модульний контроль рівня засвоєння знань студентами проводиться два рази (на 10-му і 15-му тижнях VII семестру), після завершення лекційних і практичних занять, які відносяться до цього модулю.

При виконанні модульних контрольних завдань оцінці підлягають дві лабораторні роботи, які оцінюється в у 20 балів. Усього протягом семестру проводиться два модульні контролі і оцінка виводиться як середня арифметична з оцінок, отриманих на модульних контролях

Перший модульний контроль охоплює теми:

Тема 1. Електронна комерція.

Тема 2. Нові інформаційні технології в комерційній діяльності.

Тема 3. Рух грошей в мережі

Тема 4. Безпека  інформації при електронній комерції

Тема 5. Комерція на споживчому ринку і між підприємствами

На перший модульний контроль студенти повинні виконати дві лабораторні роботи.

Другий модульний контроль проводиться на 15-му тижні VII семестру.

Другий модульний контроль охоплює теми:

Тема 6. Електронний ринок

Тема 7. Електронна підтримка споживачів

Тема 8. Віртуальне підприємство

Тема 9. Тактичні прийоми електронної комерції

Тема 10. Перспективи електронної комерції

На другий модульний контроль студенти повинні виконати дві лабораторні роботи.

Студентам, що з поважних причин не пройшли поточний контроль, надається можливість на заліковому тижні його виконати.

Для отримання заліку студенти мають набрати за результатами поточного контролю знань по всіх формах його проведення не менш 50 балів. Складання академічної заборгованості передбачає виконання всіх обов’язкових модульних завдань.

Оцінювання знань студентів здійснюється відповідно до вимог Болонської декларації,  за результатами поточного модульного контролю. Завдання поточного модульного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р.

Підсумкова оцінка формується шляхом складання набраних балів та переведенням отриманого результату до чотирьох бальної системи та шкали за системою ECTS за схемою:

Загальна кількість балів

Оцінка за 4-ри бальною системою

Оцінка за шкалою ECTS

85-100

5 (відмінно)

А

80

4 (добре)

В

65-75

С

60

3 (задовільно)

D

50-55

Е

20-45

2 (незадовільно) з можливістю повторного складання

FX

0-15

2 (незадовільно) з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

F

 

ОСОБЛИВОСТІ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ

Об”єктом поточного контролю знань студентів заочної форми навчання є:

1) контроль систематичності роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни;

2) контроль за виконанням модульних завдань.

При виконанні модульних завдань оцінці підлягають:

  • Практичні завдання, що виконуються на практичних заняттях з дисципліни в аудиторії під контролем викладача - VІІ семестр (45 балів).

  • Дві лабораторні роботи, що виконуються самостійно протягом семестру (по 20 балів кожна).

Самостійно виконані лабораторні роботи  перевіряються та оцінюються викладачем у співбесіді зі студентом під час захисту ним своєї роботи.

Оцінювання знань студентів здійснюється відповідно до вимог Болонської декларації,  за результатами поточного модульного контролю. Завдання поточного модульного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів відповідно до наказу ректора КНЕУ № 261 від 29.04.2005 р.

Підсумковий бал за результатами поточного модульного контролю оформлюється під час останнього семінарського (практичного, лабораторного) заняття.

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Основна

  1. Електронна комерція : Навч. посібник / А.М. Береза, І.А. Козак, Ф. А. Левченко  та ін. – К.: КНЕУ, 2002.-320 с.

  2. Електронна комерція : Навч.-метод. посібник для СВД/ А.М. Береза, І.А. Козак, Ф. А. Левченко та ін. – К.: КНЕУ, 2004.-108 с.

  3. ftp://10.1.1.66/frank/komerzij (сервер Університету, 2000. – 450 с.: ил  Левченко Ф.А.)

  4. ftp://10.1.1.66/frank/netws (сервер Університету, 2000. – 1250 с.: ил  Левченко Ф.А.)

Додаткова

1. Галіцин В.К., Левченко Ф.А. Багатокористувацькi обчислювальнi системи та мережi: навч. посібник — К.: КНЕУ, 1997. —   408  с.

ПЕРЕЛІК РЕКОМЕНДОВАНИХ ТЕМ ДЛЯ НАПИСАННЯ РЕФЕРАТІВ

  1. Розвиток електронної комерції на Заході, в Росії та в Україні

  2. Перспективи електронної комерції

  3. Розвиток електронної комерції напрямку В2В у світі та в Україні.

  4. Правове забезпечення електронної комерції - світовий досвід і українські реалії

  5. Використання платіжних систем в електроній комерції - проблеми та перспективи

  6. Перспективи Інтернет - банкінгу

  7. Концепція Віртуального Уряду в Україні - проблеми та перспективи.

  8. Розробка електронного магазину на основі порталу магазинів - українські можливості

  9. Де знаходиться ринок FOREX?

  10. Як "просунути" свій сайт в Інтернет.

  11. Організація системи безпеки електронного магазину

  12. Електронний цифровий підпис та його використання в електронній комерції.

  13. Впровадження електронного цифрового підпису в Україні.

  14. Віртуальні організації - приклади створення.

  15. Напрямки G2C, G2B - реальність в Україні чи далека перспектива?

  16. Страховий Інтернет України

  17. Інтернет-реклама, як форма бізнесу на українському ринку Інтернет-послуг.

  1. Системи на основі електронних грошей на України

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!