Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1241 Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Системи підтримки прийняття рішень, КНЕУ

Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Системи підтримки прийняття рішень, КНЕУ

« Назад

МІНІСТЕРСТВО  ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

імені ВАДИМА ГЕТЬМАНА

ФАКУЛЬТЕТ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ І ТЕХНОЛОГІЙ

кафедра інформаційних систем в економіці

МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ

щодо змісту та організації самостійної роботи студентів,

поточного і підсумкового контролю їх знань

з дисципліни

“Системи підтримки прийняття рішень”

(для  студентів-бакалаврів спеціальності 6102 “Економічна кібернетика”)

Київ КНЕУ 2006

САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ

Вивчення дисципліни передбачає самостійне опрацювання студентами роботи з одною СППР за вибором, а також набуття практичних навичок машинної імітації випадкових величин. Відповідні методичні вказівки та інструктивні матеріали наведені у навчально- методичних посібниках для самостійного вивчення дисциплін [ 2; 4 ].

Самостійному опрацюванню підлягає теоретичний матеріал за темами "Засоби штучного інтелекту в СППР", "СППР на основі сховищ даних та OLAP-технологій", "Групові СППР" [1; 2].

Крім того, до самостійної відносяться такі види робіт як:

- підготовка до практичних і лабораторних робіт;

- систематика вивченого матеріалу курсу перед іспитом тощо.

КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА

з дисципліни “Системи підтримки прийняття рішень”

для спеціальності 6102 “Економічна кібернетика”

Види самостійної роботи

Планові терміни виконання

Форми контролю та звітності

Максимальна кількість балів

Денна форма навчання

7-й семестр

І. Обов’язкові

За виконання модульних завдань

1.1. Підготовка до модульних лабор. робіт (Decision Grid, Oracle Express Analyzer, Expert Choice)

3-4, 6-7 та 9--10 тижні семестру

Захист звітів з лабораторних робіт

20

Разом балів за обов’язкові види СРС

20

ІІ. Вибіркові

За систематичність і активність роботи на практичних заняттях

 

 

 

10

2.1. Підготовка до практичних занять

Протягом семестру

Активна участь у практичних заняттях

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.2. Самостійне вивчення теоретич. матеріалу за вибором за темами курсу

Протягом семестру

Відповіді на індивідуальних заняттях

За виконання модульних завдань

 

 

 

 

10

2.3. Підготовка до модульної лабор. роботи (GPSS)

12-13 тижні семестру

Захист звітів з лабораторних робіт

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.4. Підготовка до лабор. робіт (Prime Decision, ДА-система, IFPS)

14-15 тижні семестру

Захист звітів з лабораторних робіт

Разом балів за вибіркові види СРС

20

Всього балів за СРС

40

Вечірня форма навчання

8-й семестр

І. Обов’язкові

За виконання модульних завдань

1.1. Підготовка до модульних лабор. робіт (Decision Grid, Oracle Express Analyzer, Expert Choice)

3-4, 6-7 та 9--10 тижні семестру

Захист звітів з лабораторних робіт

20

Разом балів за обов’язкові види СРС

20

ІІ. Вибіркові

За систематичність і активність роботи на практичних заняттях

 

 

 

10

2.1. Підготовка до практичних занять

Протягом семестру

Активна участь у практичних заняттях

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.2. Самостійне вивчення теоретич. Матеріалу за вибором за темами курсу

Протягом семестру

Відповіді на індивідуальних заняттях

За виконання модульних завдань

 

 

10

2.3. Підготовка до модульної лабор. роботи (GPSS)

12-13 тижні семестру

Захист звітів з лабораторних робіт

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.4. Підготовка до лабор. робіт (Prime Decision, ДА-система, IFPS)

14-15 тижні семестру

Захист звітів з лабораторних робіт

Разом балів за вибіркові види СРС

20

Всього балів за СРС

40

Заочна форма навчання

7-й семестр

І. Обов’язкові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.1. Виконання домашньої контрольної роботи

Протягом семестру

Захист контрольної роботи

 

20

Разом балів за обов’язкові види СРС

20

ІІ. Вибіркові

За виконання модульних завдань

2.1. Підготовка до модульних лабор. робіт (Decision Grid, Oracle Express Analyzer)

Протягом сесії

Захист звітів з лабораторних робіт

20

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.2. Підготовка до лабор. робіт (Prime Decision, ДА-система, IFPS)

Протягом сесії

Захист звітів з лабораторних робіт

 

20

Разом балів за вибіркові види СРС

20

Всього балів за СРС

40

ІНДИВІДУАЛЬНО-КОНСУЛЬТАТИВНА РОБОТА

Індивідуально-консультативна робота з дисципліни здійснюється у формі консультацій за графіком (одна консультація кожного тижня). На консультаціях студентам надаються пояснення з виконання самостійної роботи, підготовки до лабораторних робіт, здійснюється перевірка та захист завдань, винесених на поточний контроль, тощо.

Графік проведення індивідуально-консультативної роботи (ІКР) з дисципліни "Системи підтримки прийняття рішень" на VII (VIII) семестр

№ п/п

Форми індивідуально -консульт. роботи

Навчальні тижні

 

Кільк. годин

 

I

 

II

 

III

 

IV

 

V

 

VI

 

VII

 

VIII

 

IX

 

X

 

XI

 

XII

 

XIII

 

XIV

 

XV

 

XVI

 

XVII

 

XVIII

Денна форма навчання

1.

Консультації

2

2

2

2

2

2

2

2

2

36

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2.

Перевірка виконання завдань СРС

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

2

 

4

Разом

40

Вечірня форма навчання

1.

Консультації

 

2

 

2

 

2

 

2

 

18

2

 

2

 

2

 

2

 

2

2.

Перевірка виконання завдань СРС

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

2

 

3

Разом

21

Заочна форма навчання

1.

Консультації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

2.

Перевірка виконання завдань СРС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

Разом

0

СИСТЕМА ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ

Перелік питань, що охоплюють зміст робочої програми дисципліни

1. Історична довідка про розвиток систем підтримки прийняття рішень (СППР).

2. Чинники, які сприяють сприйняттю і поширенню СППР.

3. Сучасний підхід до концепції інформація.

4. 12 ознак корисності інформації для користувача СППР.

5. Інформаційні ресурси та їх характеристика.

6. Розвиток інформаційних технологій.

7. Характеристики нової інформаційної технології.

8. Загальна схема автоматизованого розв'язку задач.

9. Три покоління інформаційних систем.

10. Схема до обгрунтування концепції бази моделей.

11. Загальна характеристика сучасних інформаційних систем в економіці (континуум прикладних інформаційних систем).

12. Загальна схема підготовки і прийняття рішення.

13. Характеристики раціональних рішень.

14. Класифікація Саймона проблем прийняття рішень в  організаційному управлінні.

15. Загальні характеристики і особливості слабоструктурованих проблем, для яких в основному призначені СППР.

16. Класифікація працівників організаційного управління.

17. Особливості роботи керівників з технологічної точки зору.

18. Нормативні моделі підтримки управлінських рішень.

19. Дескриптивні (описові) моделі підтримки управлінських рішень.

20. Система ПЕРТ для прийняття упорядкувальних рішень.

21. Графіки Ганта для прийняття упорядкувальних рішень.

22. Системний підхід в організаційному управлінні.

23. Суть і компоненти СППР.

24. Концепції побудови систем підтримки прийняття рішень.

25. Три покоління СППР.

26. Характеристика СППР третього поколінння.

27. Характеристики сучасних СППР.

28. Галузі застосування СППР.

29. СППР Marketing Expert.

30. Система підтримки прийняття багатокритеріальних рішень Decision Grid.

31. СППР RealPlan, TAX ADVISOR, Advanced Scout.

32. СППР Federal Express, ShopKo.

33. Система підтримки прийняття фінансових рішеньVisual IFPS/Plus.

34. СППР PLEXSYS.

35. Загальна архітектура СППР.

36. Ключові аспекти та механізми користувацького інтерфейсу.

37. Основні принципи (вимоги) до користувацького інтерфейсу.

38. Питання проектування користувацького інтерфейсу.

39. Симулятори користувацького інтерфейсу.

40. Підсистема даних в СППР.

41. Схема підсистеми даних в СППР.

42. Аналіз систем управління базами даних для СППР.

43. База моделей в СППР.

44. Системи управління базою моделей (СУБМ) в СППР.

45. Представлення моделей в СУБМ.

46. Структурне моделювання.

47. Управління поштою (повідомленнями) в СППР.

48. Використання ресурсів Інтернет в СППР.

49. Основи та загальна схема класифікації СППР .

50. Таксономія СППР Альтера та розширена рамка СППР Пауера.

51. Класифікація СППР на основі інструментального підходу.

52. Класифікація СППР за ступенем залежності ОПР в процесі прийняття рішень.

53. Класифікація СППР за ознакою часового горизонту.

54. Способи взаємодії особи, яка приймає рішення, з СППР.

55. Моделі СППР в рамках інформаційного підходу.

56. Модель СППР, основана на знаннях.

57. Модель СППР  ієрархії управління.

58. Моделі СППР, орієнтовані на особистість ОПР.

59. Моделі СППР для планування і прогнозування.

60. Модель СППР для конторської діяльності (для офісу).

61. Орієнтовані на моделі СППР.

62. СППР Analytica.

63. СППР Expert Choice.

64. Родове дерево методологій в СППР.

65. Рейтинг сімейств методологій .

66. Процес прийняття рішень.

67. Ситуації, пов’язані з прийняттям рішень.

68. Функції і задачі прийняття рішень.

69. Узагальнена матриця методів/ситуацій рішень.

70. Оцінка програмного забезпечення СППР: техніко-економічний аналіз.

71. Оцінка програмного забезпечення СППР: метод ціни (вартості) інформації.

72. Оцінка програмного забезпечення СППР: моделі багатоатрибутної корисності.

73. Фактори, які визначають інженерію СППР.

74. Загальні фази аналізу, проектування та розробки СППР (загальна схема створення СППР).

75. Методологія СППР: визначення опису системи і попереднє проектування.

76. Методологія СППР: детальне проектування і розробка програм та задач користувача.

77. Методологія СППР: тестування, перетворення даних і реалізація системи, експлуатація і супроводження системи.

78. Суть і стратегія макетування СППР.

79. Дев’ятиетапна модель макетування СППР: загальна схема.

80. Дев’ятиетапна модель макетування СППР: аналіз вимог.

81. Дев’ятиетапна модель макетування СППР: моделювання.

82. Дев’ятиетапна модель макетування СППР: вибір методів.

83. Дев’ятиетапна модель макетування СППР: вибір і проектування програмного забезпечення.

84. Дев’ятиетапна модель макетування СППР: вибір і компонування апаратних засобів; складання (комплектація) системи.

85. Дев’ятиетапна модель макетування СППР: передача системи; оцінка системи; зворотний зв’язок.

86. Базові засоби штучного інтелекту і їх застосування в системах оброблення інформації.

87. Дейтамайнінг - засоби інтелектуального аналізу даних в СППР.

88. Застосування нейромереж в СППР.

89. Використання генетичних алгоритмів в СППР.

90. Програмні (інтелектуальні) агенти в СППР.

91. Розвиток та застосування СППР на основі сховищ даних та OLAP-систем.

92. Загальне проектування і процес розробки орієнтованих на дані СППР.

93. Сховище даних  і створення на цій основі СППР. Вітрини даних.

94. Система аналітичної інтерактивної обробки OLAP.

95. Система оперативної аналітичної обробки Oracle Express.

96. Суть підтримки прийняття групових рішень.

97. Групове програмне забезпечення (Groupware) і його застосування в групових системах підтримки прийняття рішень (ГСППР).

98. Підтримуючі засоби ГСППР.

99. ГСППР GroupSystems.

100. Підсистема управління сеансами в ГСППР PLEXSYS.

101. Управління моделями в ГСППР PLEXSYS.

102. Виконавчі інформаційні системи як різновид СППР.

103. Організаційно-технологічні основи створення та прийняття виконавчих рішень.

104. Модель та компоненти ВІС.

105. Сутністьмашинної імітації (імітаційного моделювання).

106. Переваги і головні вади методу машинної імітації.

107. Програмна реалізація імітаційних моделей.

108. Мови машинного моделювання.

109. Основні етапи побудови імітаційних моделей.

110. Поняття про метод Монте-Карло.

111. Генерування рівномірно розподілених на відрізку [0,1] випадкових чисел.

112. Генерування випадкових подій, дискретних і неперервних величин.

113. Планування імітаційних експериментів: основні визначення.

114. Одержання апроксимуючих поліномів.

115. Статистична перевірка результатів імітаційних експериментів.

116. Планування імітаційних експериментів при дослідженні та оптимізації систем.

117. Задачі СППР, реалізовані за допомогою машинної імітації.

Приклади типових завдань, що виносяться на іспит

  1. Зробіть аналіз і класифікацію задач управління виробництвом.

  2. Проаналізуйте основні типи даних в СППР для управління виробництвом.

  3. Проаналізуйте основні типи моделей в  СППР для управління виробництвом.

  4. Дайте обгрунтування до вибору СППР для управління виробництвом.

  5. Зробіть аналіз і класифікацію задач дослідження маркетингу.

  6. Проаналізуйте основні типи даних в СППР для управління маркетингом.

  7. Проаналізуйте основні типи моделей в СППР для управління маркетингом.

  8. Дайте обгрунтування до вибору СППР для управління маркетингом.

  9. Зробіть аналіз і класифікацію задач фінансового менеджменту.

  10. Проаналізуйте основні типи даних в СППР для фінансового менеджменту.

  11. Проаналізуйте основні типи моделей в СППР для фінансового менеджменту.

  12. Дайте обгрунтування до вибору СППР для фінансового менеджменту.

  13. Виберіть довільну предметну область індивідуального вибору і сформуйте основні вимоги до відповідної СППР або дайте обгрунтування застосування відомої вам СППР.

  14. Виберіть довільну предметну область багатокритеріального вибору і сформуйте основні вимоги до відповідної СППР або дайте обгрунтування застосування відомої вам СППР.

  15. Опишіть, які на вашу думку характеристики повинна мати транснаціональна СППР.

  16. Опишіть роль і значення телеконференцій в ГСППР.

  17. Опишіть роль і значення підтримки прийняття рішень в електронній комерції.

Порядок поточного і підсумкового оцінювання знань з дисципліни

Об'єктом поточного контролю знань студентів з дисципліни є:

1) контроль систематичності та активності роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни;

2) контроль за виконанням модульних завдань;

3) контроль виконання завдань для самостійного опрацювання.

Контроль систематичності та активності роботи студентів денної та вечірньої форм навчання

Максимальна оцінка за систематичну і активну роботу студента дорівнює 10 балам і складається з оцінок, отриманих студентом на практичних заняттях під час розв'язання завдань та відповідей на теоретичні питання.

Контроль за виконанням модульних завдань студентів денної та вечірньої форм навчання

Програма дисципліни умовно поділяється на два модулі, яким відповідають такі теми і модульні завдання.

1. Перший модуль об'єднує теми "Історична довідка про розвиток методів підтримки прийняття рішень і СППР та застосування їх в Україні", "Ретроспективний аналіз еволюції інформаційних технологій та інформаційних систем", "Організаційно-технологічні засади створення та прийняття рішень", "Розвиток і запровадження СППР", "Базові компоненти СППР", "Класифікація СППР", "Стратегія оцінювання та вибору методів підтримки прийняття рішень", "Створення, впровадження та оцінювання СППР", "СППР на основі сховищ даних та OLAP-технологій".

Модульне завдання передбачає виконання лабораторної роботи №1 "Підтримка прийняття рішень у багатокритеріальних задачах з дискретними альтернативами із застосуванням СППР Decision Grid" та №2 "Створення OLAP-презентацій із застосуванням інструментального засобу Oracle Express Analyzer"

Максимальна оцінка за виконання лабораторних робіт становить 15 балів (10 балів -  Decision Grid та 5 балів - Oracle Express Analyzer).

2. Другий модуль об'єднує теми "Засоби штучного інтелекту в СППР", "Групові СППР", "Виконавчі інформаційні системи", "Засоби машинної імітації в СППР".

Модульне завдання передбачає виконання лабораторних робіт №3 "Орієнтована на моделі СППР Expert Choice" та №4 "Реалізація імітаційної моделі з використанням мови моделювання GPSS".

Максимальна оцінка за виконання модульного завдання становить 10 балів (по 5 балів за роботу).

Контроль виконання завдань для самостійного опрацювання студентів денної та вечірньої форм навчання

Максимальна оцінка за виконання самостійної роботи становить 5 балів.

Особливості поточного контролю знань з дисципліни студентів заочної форми навчання

Об’єктами поточного контролю знань студентів заочної форми навчання є такі завдання:

1. Домашня контрольна робота, що включає теоретичне і практичне завдання. Максимальна оцінка за виконання і захист контрольної роботи - 20 балів.

2. Модульне завдання - виконання лабораторної роботи №1 "Підтримка прийняття рішень у багатокритеріальних задачах з дискретними альтернативами із застосуванням СППР Decision Grid".

Максимальна оцінка за виконання лабораторної роботи №1 становить 10 балів.

2. Модульне завдання - виконання лабораторної роботи №2 "Створення OLAP-презентацій із застосуванням інструментального засобу Oracle Express Analyzer".

Максимальна оцінка за виконання лабораторної роботи №2 становить 10 балів.

Загальні результати поточного контролю знань студента (з урахуванням систематичності і активності роботи, виконання модульних завдань та самостійної роботи) оцінюються в діапазоні від 0 до 40 балів. Результати поточного контролю знань студента вносяться до заліково-екзаменаційної відомості.

У разі невиконання завдань поточного контролю з об'єктивних причин, студент має право за дозволом декана скласти їх до останнього практичного заняття. Порядок складання визначає викладач.

Порядок підсумкового оцінювання знань

Екзаменаційні білети вміщують п'ять теоретичних питань і одне практичне завдання. Кожна відповідь на питання або завдання оцінюється за шкалою 10, 5, 0 балів. Далі оцінки підсумовуються в межах білета. Результати іспиту оцінюються у діапазоні від 0 до 60 балів.

Оцінювання рівня знань при відповіді на питання або завдання білету здійснюється за такими критеріями:

• Відмінному рівню (10 балів) відповідає виявлення всебіч­ного системного і глибокого знання програмного матеріалу; за­своєння інформації з лекційного курсу, основної і додаткової лі­тератури; чітке володіння понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вміння використо­вувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій.

• Задовільному рівню (5 балів) відповідає виявлення знання основного програмного матеріалу; засвоєння інформації в основ­ному з лекційного курсу; володіння основним понятійним апара­том, методами та інструментарієм, передбаченими програмою, вміння використовувати їх для рішення типових ситуацій, допускаючи окремі непринципові помилки.

• Незадовільному рівню (0 балів) відповідає виявлення знач­них прогалин в знаннях основного програмного матеріалу; воло­діння окремими поняттями, методами і інструментарієм, допус­каючи при їх використанні принципові помилки; відсутність відповіді на питання.

Далі оцінки за окремі питання й завдання підсумовуються в межах білета. Результати іспиту оцінюються у діапазоні від 0 до 60 балів.

Якщо на іспиті студент набрав менше 30 балів, він отримує незадовільну оцінку, а загальна підсумкова оцінка включає лише результати поточного контролю.

Інакше загальна підсумкова оцінка знань студента з дисципліни складається з суми балів за результати поточного контролю та суми балів за результати іспиту (за умови, що ця сума складає 30 балів або вище).

Переведення загальної підсумкової оцінки зі 100-бальної шкали оцінювання у 4-бальну здійснюється у такий спосіб:

- від 0 до 15 балів - оцінка "незадовільно" з повторним вивченням дисципліни;

- від 20 до 45 балів - оцінка "незадовільно" з можливістю повторного складання іспиту;

- від 50 до 60 балів - оцінка "задовільно";

- від 65 до 80 балів - оцінка "добре";

- від 85 до 100 балів - оцінка "відмінно".

Переведення даних 100-бальної шкали в оцінку за системою ECTS: 85-100 - A; 80 - B; 65-75 -  C; 60 -  D; 50-55 - E; 20-45 - FX; 0-15 - F.

 

Завдання для поточного контролю знань студентів заочної форми навчання

Варіанти контрольних робіт з дисципліни "Системи підтримки прийняття рішень" для заочної форми навчання наведені у таблиці 10.4.1.

                                                                             Таблиця

Варіант за першою літерою прізвища

 

Питання і завдання

А, Б

  1. Охарактеризувати основні класи проблем прийняття рішень. Навести конкретні приклади структурованих, слабоструктурованих і неструктурованих проблем у галузі фінансового менеджменту.
  2. Описати засоби і можливості групових СППР. Навести приклади задач, що можуть розв’язуватись за допомогою групових СППР.

В, Г

  1. Охарактеризувати основні класи проблем прийняття рішень. Навести конкретні приклади структурованих, слабоструктурованих і неструктурованих проблем у галузі маркетингу.
  2. Дати характеристику СППР на основі технології OLAP. Запропонувати конкретну предметну область для використання OLAP-СППР та відповідну модель багатовимірної БД (виміри, ієрархія міток виміру, показники (міри) тощо).

Д, Е

  1. Охарактеризувати основні класи проблем прийняття рішень. Навести конкретні приклади структурованих, слабоструктурованих і неструктурованих проблем у галузі менеджменту трудових ресурсів.
  2. Описати можливості використання засобів штучного інтелекту в СППР. Для яких задач доцільно використовувати СППР з елементами штучного інтелекту? Навести приклади.

Є, Ж

  1. Описати можливості використання засобів інтелектуального аналізу даних Data Mining в СППР. Для яких задач доцільно використовувати СППР з елементами Data Mining? Навести приклади.
  2. Чим характеризуються відкриті, закриті і кризові ситуації прийняття рішень? Навести приклади відкритих і закритих ситуацій прийняття рішень у галузі фінансового менеджменту.

З, И, І, Ї, Й

  1. Описати суть методу нейронних мереж та можливості їх використання при прийнятті рішень. Навести приклади.
  2. Чим характеризуються відкриті, закриті і кризові ситуації прийняття рішень? Навести приклади відкритих і закритих ситуацій прийняття рішень при управлінні будівництвом промислових об’єктів.

К, Л

  1. Описати суть генетичних алгоритмів та можливості їх використання при прийнятті рішень. Навести приклади.
  2. Чим характеризуються відкриті, закриті і кризові ситуації прийняття рішень? Навести приклади відкритих і закритих ситуацій прийняття рішень у галузі аграрного менеджменту.

М, Н

  1. Описати характерні властивості системи управління моделями СППР. Запропонувати основні типи моделей для СППР з управління інвестиціями.
  2. Розкрити зміст етапів підготовки і прийняття рішень. Розробити ескізні постановки для 2-3 задач прийняття рішень з області управління виробництвом, виділивши цілі, альтернативні варіанти рішень, суттєві обмеження.

О, П

  1. Описати характерні властивості системи управління даними СППР. Запропонувати склад бази даних СППР для індивідуального вибору місця роботи.
  2. Як класифікуються СППР за інструментальним підходом та за типом моделі? До яких класифікаційних угруповань за категоріями загальної схеми класифікації належать СППР: а) Decision Grid; б) Visual IFPS/Plus?

Р, С

  1. Які категорії методів підтримки прийняття рішень можуть реалізовуватись в СППР? Які методи доцільно застосовувати в СППР з проблем оподаткування?
  2. Як класифікуються СППР за способом взаємодії користувача з системою та за часовим горизонтом? До яких класифікаційних угруповань за категоріями загальної схеми класифікації належать СППР: а) Marketing Expert; б) Analytica?

Т, У, Ф

  1. У чому полягає суть стратегії оцінки і вибору методів підтримки прийняття рішень в СППР? Обгрунтувати вибір методів для СППР з управління віддаленими транспортними перевезеннями.
  2. Як класифікуються СППР за ієрархічним рівнем управління та за ступенем залежності осіб в процесі прийняття рішень? До яких класифікаційних угруповань за категоріями загальної схеми класифікації належать СППР: а) Expert Choice; б) PLEXSYS?

Х, Ц, Ч

  1. Розкрити зміст етапів створення СППР. Які фактори впливають на процеси розробки СППР для маркетингової діяльності?
  2. Описати моделі СППР у рамках інформаційного підходу та основану на знаннях. У яких областях можуть використовуватись такі СППР? Дати пропозиції щодо змісту баз даних, баз моделей, баз текстів, баз правил, систем знань СППР для конкретних предметних областей (2-3 приклади).

Ш, Щ, Ю, Я

  1. Яке місце займають СППР серед ІС організаційного типу? У чому полягають відмінності СППР від інформаційних систем менеджменту, виконавчих інформаційних систем, експертних систем? Навести приклади задач, що доцільно розв’язувати в умовах СППР.
  2. Як класифікуються СППР за мірою підтримки прийняття рішень? У яких галузях і для розв’язання яких проблем доцільно застосовувати СППР, що належать до окремих угруповань за цією класифікацією?

 

Зразок екзаменаційного білета

Київський національний економічний університет

Навчальний предмет Системи підтримки прийняття рішень

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ № …

  1. Класифікація Саймона проблем прийняття рішень в  організаційному управлінні

  2. 12 ознак корисності інформації для користувача СППР

  3. Система підтримки прийняття фінансових рішеньVisual IFPS/Plus

  4. Класифікація СППР на основі інструментального підходу

  5. Планування імітаційних експериментів.      

  6. Виберіть довільну предметну область індивідуального вибору і сформуйте основні вимоги до відповідної СППР або дайте обгрунтування застосування відомої вам СППР

Затверджено на засіданні кафедри ІСЕ , протокол №  ____ від  ______р.

Зав.кафедри ІСЕ                 Ситник В.Ф.  Екзаменатор          Ситник В.Ф.

Список рекомендованої літератури

Основна

  1. Ситник В.Ф. Системи підтримки прийняття рішень: Навч. посібник.. -- К: КНЕУ, 2004. – 624с.

  2. Ситник В.Ф., Гордієнко І.В.  Системи підтримки прийняття рішень: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. -- К: КНЕУ, 2004. – 427 с.

  3. Ситник В.Ф., Орленко Н.С. Імітаційне моделювання: Навч. посібник. —К.: КНЕУ, 1998. — 232 с.

  4. Ситник В.Ф., Орленко Н.С. Імітаційне моделювання:. Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. — К.: КНЕУ, 1999. — 208с.

  5. Ситник В. Ф. та ін.  Основи інформаційних систем: Навч. посібник. —  Вид. 2-ге, перероб. і доп. —К.: КНЕУ, 2001. — 420 с.

  6. Ситник В.Ф. та інші. Системи підтримки прийняття рішень. – К.: Техніка, 1995. – 162 с.

  7. Архипенков С.Я. Аналитические системы на базе Oracle Express OLAP. – М.: ДИАЛОГМИФИ, 2000. – 320 с.

  8. Дюк В., Самойленко А. Data mining: учебный курс. – СПб: Питер, 2001. – 368 с.

  9. Компьютеризация информационных процессов на промышленных предприятиях/ В.Ф.Сытник, Х.Срока, Н.В.Еремина, и др. - К.: Техніка; Катовице: Экономическая академия им. Карола Адамецкого, 1991. - 216 с.

  10. Петровский А.В., Стернин М.Ю., Маргоев В.К. Системы поддержки принятия решений. - М.: ВНИИ системных исследований, 1987. – 42 с.

  11. Тоценко В.Г. Методы и системы поддержки принятия решений. Алгоритмический аспект. -- К.: Наукова думка, 2002. – 382 с.

  12. Gray, Paul. Visual IFPS/Plus for Business. PRENTICE HALL, Upper Saddle River, NJ 07458, 1996.—322 p.

  13. Sauter V.  Decision Support Systems. -- Printed in United States of America, 1997. --  408 . (http://www.umsl.edu/~sauter/DSS/book.html)

  14. Hopple G.W. The state of the decision support systems. Printed in USA, 1988. – 246 p.

  15. Raymond McLeon, Jr., George Schell. Management Information Systems. Prentice Hall, Upper Sadle River, New Jersey 07458, 2001. – 478 p.

  16. Watson, Hugh J., Houdeshel, George and Rainer R. Kelly. Bulding Executive Information Systems and other Decision Support  Applications. New York: John Wiley & Sons Inc. 1997. – 479 p.

  17. Power D. J. DSS Hyperbook. -- http:// dssresources.com/dssbook/index.html. – 252 p.

  18. Efraim Turban, Jay E. Aronson. Decision Support Systems and Intelligent Systems.-- Printed in United States of America, 2001. – 867 p.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!