Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1240 Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсуикового контролю знань з дисципліни Системи оброблення економічної інформації, КНЕУ

Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсуикового контролю знань з дисципліни Системи оброблення економічної інформації, КНЕУ

« Назад

 МІНІСТЕРСТВО  ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

імені ВАДИМА ГЕТЬМАНА

ФАКУЛЬТЕТ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ І ТЕХНОЛОГІЙ

КАФЕДРА ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ В ЕКОНОМІЦІ

МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ

щодо змісту та організації самостійної роботи студентів,

поточного і підсуикового контролю знань з дисципліни

“Системи оброблення економічної інформації

(для бакалаврів спеціальності  “Інтелектуальні системи прийняття рішень”)

Київ КНЕУ 2006

1. Перелік питань, що охоплюють зміст робочої програми:

  1. Інформаційні системи в економіці, їх  структура та роль в удосконаленні управління.

  2. Основні типи автоматизованих систем.

  3. Сучасні види інформаційного обслуговування.

  4. Інтегровані АСУП.

  5. Загальна характеристика АРМ промислового підприємства та їх мереж.

  6. Класифікація і кодування економічної інформації промислового підприємства. Види постійної і змінної економічної інформації.

  7. Організація інформаційних масивів в  АСУ підприємством.

  8. Загальна характеристика технічного забезпечення АСУП.

  9. Організація пакетного, діалогового і режиму реального часу оброблення інформації.

  10. Параметри економічних задач і їх вплив на технологію оброблення інформації.

  11. Функціональний аналіз економічних задач, розподіл їх на модулі і побудова схеми алгоритму розв’язання задач на ЕОМ.

  12. Підсистема технічно підготовлення виробництва (ТПВ),  склад і характеристика основних комплексів задач ТВП.

  13. Алгоритми і технологія автоматизованого розв’язання основних задач ТВП.

  14. Підсистема техніко-економічного планування (ТЕП), склад і характеристика основних комплексів задач ТЕП.

  15. Алгоритми і технологія автоматизованого розв’язання основних задач ТЕП.

  16. Підсистема оперативно-календарного планування і диспетчерування (ОКП), склад і характеристика основних комплексів задач ОКП.

  17. Алгоритми і технологія автоматизованого розв’язання основних задач ОКП.

  18. Автоматизоване управління з матеріально-технічного забезпечення виробництва. Автоматизоване розв’язання задач з управління збутом продукції в умовах АСУ виробництвом.

  19. Призначення та структура інформаційної системи маркетингових досліджень.

  20. Автоматизоване оброблення інформації з дослідження і аналізу ринку,    дослідженню і аналізу товарів.

  21. Автоматизація прогнозування попиту.

  22. Ситуаційний аналіз і планування маркетингової діяльності в інформаційних  системах маркетингу.

  23. Оброблення інформації з ціноутворення та прибутків. Автоматизація функцій рекламної діяльності.

  24. Характеристика комплексів задач з управління трудовими ресурсами (УТР)  на промислових підприємствах.

  25. Склад та зміст інформаційної бази задач УТР.

  26. Алгоритми й технологія розв’язання задач з нормування, планування, обліку, контролю і аналізу трудових показників.

  27. Системи управління персоналом підприємства – “Персонал”.

  28. Характеристика єдиної інформаційно-аналітичної системи «Служба зайнятості».

  29. Методика автоматизованого розв’язування задач з обліку безробітних.

  30. Основи побудови бухгалтерських інформаційних систем.

  31. Інформаційні системи обліку для великих підприємств.

  32. Інформаційні системи обліку для підприємств малого і середнього бізнесу.

  33. Методика розв’язання задач в інформаційній системі “1С:Підприємство”.

  34. Методика розв’язання задач в інформаційній системі “Парус-підприємство”.

  35. Основні задачі, структура і концепція функціонування інформаційної системи  органів державної статистики.

  36. Інформаційне забезпечення  органів державної статистики.

  37. Технічне і програмне забезпечення статистичних розрахунків.

  38. Організація розв’язування регламентних статистичних задач.

  39. Автоматизоване рішення задач аналізу статистичних показників.

  40. Основні завдання, структура та концепція функціонування інформаційно-аналітичної систем Міністерства фінансів України.

  41. Організація та підтримка інформаційних баз у державних фінансових установах.

  42. Методика та комп’ютерна технологія складання й виконання державного бюджету.

  43. Методика та комп’ютерна технологія складання й виконання місцевих бюджетів. 5.Технологія розв'язування задач АСФР у центральних і місцевих фінансових органах.

  44. Основні завдання, структура та зв’язки інформаційної – аналітичної системи Державної податкової служби (ДПС) України.

  45. Організація інформаційного забезпечення податкової служби

  46. Телекомунікаційна мережа ДПС України.

  47. Комп’ютерні технології обліку і контролю за сплатою податків фізичними особами в районних податкових інспекціях.

  48. Комп’ютерні технології обліку і контролю за сплатою податків юридичними особами в районних податкових інспекціях.

  49. Основні типи комп¢ютерних технологій при адмініструванні податків на регіональному та державному рівнях.

  50. Інформаційні зв'язки автоматизованої інформаційної системи  «Податки» з іншими інформаційними системами.

  51. Структура і принципи функціонування автоматизованих систем в страхових компаніях.

  52. Інформаційне забезпечення автоматизованого розв’язання задач в страхових компаніях.

  53. Склад функціональних задач і  технології їх автоматизованого розв¢язання.

  54. Визначення автоматизованої банківської системи, її структура та концепція функціонування.

  55. Загальна характеристика складу функціональних та забезпечуючих підсистем.

  56. Організація інформаційних баз в банківських системах, технологія їх  формування та підтримки.

  57. Забезпечення безпеки банківської інформаційної системи.

  58. Сучасні технології автоматизованого оброблення банківської інформації.

  59. Структура та концепція функціонуваннф інтегрованої системи  комерційного банку.

  60. Характеристика програмно-технічного комплексу  “Операційний день банку“.

  61. Технологія автоматизованого оброблення інформації в наступних  модулях: розрахункові операції, оброблення касових документів, управління кредитами, управління депозитами, облік та регулювання валютних операцій, аналіз банківської діяльності, банківська звітність .

  62. Інформаційні взаємозв’язки АБС з іншими банківськими системами.

  63. Призначення та принципи функціонування системи міжбанківських електронних платежів (СЕП).

  64. Архітектура СЕП і характеристика функцій АРМ-3, АРМ-2,  АРМ-1.

  65. Типи інформаційних файлів СЕП та принципи їх організації.

  66. Моделі підключення комерційних банків до СЕП.

  67. Загальна характеристика інтерфейсних систем “ Клієнт-банк“, SWIFT та інших.

  68. Перспективні банківські та їх характеристики: “Interhet-банкінг“, “Телефонний банкінг“ тощо.

  69. Зальна характеристика фондового ринку,  як об’єкту автоматизації.

  70. Функції та АРМи  інформаційних систем з обліку прав власності на цінні папери.

  71. Функції та АРМи  інформаційної системи біржової торгівлі.

  72. Функції та АРМи інформаційні системи позабіржової торгівлі “організованого” ринку.

  73. Функції та АРМи інформаційних систем торгівців цінними паперами.

  74. Функції інформаційної системи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

2. Приклади типових завдань, що виносяться на іспит:

2.1. Побудувати структурну схему автоматизованої системи управління виробництвом, відтворивши на ній взаїмозв¢язки функціональних і забезпечуючих підсистем.

2.2. Розробити інформаційну модель атизованого розв’язання задач з управління збутом продукції в умовах АСУ виробництвом.

2.3. Скласти схему функціонування СЕП Національного банку України.

2.4. Розробити схему комп’ютерної технології обліку і контролю за сплатою податків юридичними особами в районних податкових інспекціях.

3. КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

з дисципліни „Системи оброблення економічної інформації”

Види самостійної роботи

Планові терміни виконання

Форми контролю та звітності

Максимальна кількість балів

Денна, вечірня  та заочна форми навчання, 7 семестр

І. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи

1.1. Підготовка до практичних занять та відвідування занять

Протягом семестру

Активна участь в практичних   заняттях

10

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.2.Модуль1.Інформаційні системи  у виробничій сфері.ЛР №1

1-6 тиждень семестру

Звіт про лабораторну роботу

 

30

1.3. Модуль 2.Автоматизоване оброблення маркетингової інформації. ЛР №2

10-13 тиждень семестру

 

Звіт про лабораторну роботу

20

4 Модуль 3.Автоматизоване оброблення бухгалтерської інформації. ЛР №3

15-17 тиждень семестру

Звіт про лабораторну роботу

20

Разом балів за обов’язкові види СРС

90

ІІ. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Підготовка реферату за заданою викладачем темою

До кінця семестру

Захист матеріалів під час ІКР

10

2.2. Участь в наукових студентських конференціях

До кінця семестру

Доповіді на наукових студентських конференціях

10

Разом балів за вибіркові види СРС

10

Всього балів у семестрі

Максимум 100

 

 

Денна, вечірня  та заочна форми навчання 8й семестри та 9-й для заоч.

І. Обов’язкові

Види самостійної роботи

Планові терміни виконання

Форми контролю та звітності

Максимальна кількість балів

За виконання модульних завдань

1.1. Підготовка до практичних занять та відвідування занять

Протягом семестру

Активна участь в практичних   заняттях

10

1.2.Модуль 4.Інформаційно- аналітична система Державної податкової служби

1-10 тижні семестру

Захист звіту з виконаної роботи

10

1.3  Модуль5.Автоматизоване оброблення інформації в страхуванні. ЛР №5

11-13 тижні семестру

Захист звіту з виконаної роботи в середовищі ППП”Парус – страхування” та ZVP 85

5

1.4.Модуль 4.Інформаційні системи в банках

15-17 тижні семестру

Захист звіту з виконаної роботи з використанням ППП “ІСК за ВБН”

5

Підготовку та виконання індивідуальних практичних завдань

1.5Виконання постановки задач модулів 4,5 

11-17 тижні семестру

Захист звіту з виконаної роботи

5

Разом балів за обов’язкові види робіт

35

ІІ. Вибіркові

За виконання завдань для самостійного опрацювання

2.1. Огляд літературних джерел та написання реферату за заданою тематикою з інформаційних систем в фінансових установах

10-13 тижні семестру

Захист реферату

5

2.2. Огляд літературних джерел та написання реферату за заданою тематикою з інформаційних систем в банках

15-17 тижні семестру

Захист реферату

5

Разом балів за вибіркові види СРС

5

Всього балів за СРС

40

4. Порядок поточного і підсумкового оцінювання знань студентів
4.1. Поточний контроль знань студентів

4.1.1. Завдання і об’єкти поточного контролю знань студентів

Основним завданням поточного контролю знань студентів з дисципліни "Системи оброблення економічної інформації" є перевірка засвоєння та розуміння програмного матеріалу дисципліни, здатності осмислити її теми, уміння в усній формі чи письмово представити повний матеріал (відповіді на практичних заняттях, при виконанні контрольних робіт, написанні рефератів, виконанні лабораторних робіт, тощо); перевірка вироблених навичок проведення проектно – розрахункових робіт з постановки і алгоритму рішення економічних задач, розробки програмного забезпечення і реалізації задачі на ЕОМ в середовищі сучасних СУБД.

Об’єктом поточного контролю знань студента є:

- контроль систематичності та активності роботи на протязі семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни;

- виконання завдань для самостійного опрацювання навчального матеріалу;

- контроль за виконанням модульних завдань;

- контроль за самостійною роботою студентів.

4.1.2. Контроль системності та активності роботи

При контролі систематичності та активності роботи студентів на протязі семестру оцінці підлягають:

- відвідування практичних і лабораторних занять;

- активність і рівень знань при обговоренні питань з тем курсу, виконані практичних завдань;

- результати експрес-контролю;

- результати виконання лабораторних робіт;

- виконання завдань для самостійного вивчення окремих тем дисципліни, літературних джерел;

- участь у студентських наукових конференціях, олімпіадах, конкурсах наукових студентських робіт  та інших формах публічного представництва.

При підготовці до поточного контролю знань слід ретельно опрацювати відповідні теми за конспектом лекцій і рекомендованою літературою. Усі пропущені з будь-яких причин практичні та лабораторні заняття студент має відпрацювати і здати викладачеві у вигляді заліку з теорії та виконаних відповідних письмових чи лабораторних завдань. Усі завдання потрібно виконувати і оформляти у спеціальному зошиті для практичної і самостійної роботи.

Для перевірки засвоєння теоретичного матеріалу з дисципліни СОЕІ використовуються слідуючи методи контролю: усне або письмове експрес опитування, перевірка виконання домашніх завдань, виконання контрольної роботи в аудиторії. Перелік тем і питань, які повинен засвоїти студент, наведені в робочій програмі з дисципліни СОЕІ (14 тем,  88 питань першого та другого розділів).

З лабораторних робіт складаються відповідні звіти, які захищаються на ПЕОМ.

- оцінка за систематичну роботу, самостійне опрацювання навчального матеріалу та активність студентів протягом семестру не перевищує 10 балів і має експертний характер. Використовуються слідуючи критерії :

- за систематичне відвідування практичних і лабораторних  занять,  якщо пропущено більше 50% занять  ставиться " 0 " балів.

- активність роботи студента  протягом   семестру, яка враховує активність і рівень знань при обговоренні питань з тем курсу, виробничих ситуацій, експрес опитуванні, контролі виконання домашніх завдань для самостійної роботи і  лабораторних робіт, участь у олімпіадах, конференціях тощо може бути оцінена максимально 10 балами.

За слабку активність і недостатній рівень знань оцінка студенту може бути знижена  до 5 балів.

Нуль  балів виставляється студентам, які з’явилися на заняття непідготовленими, не виконували домашні завдання, лабораторні роботи, самостійне опрацювання навчального матеріалу, відмовлялися відповідати на практичних заняттях. Але як правило "0" балів отримують студенти, які не відвідували занять.

Таким чином активність роботи студента має експертний характер і оцінюється викладачем за шкалою 0-5-10 балів.

4.1.3. Контроль за виконанням модульних завдань

Модуль – це частина програми дисципліни, яка включає пов'язаний між собою матеріал відповідної галузевої орієнтації і практичних компонентів його змісту, тобто  практичної направленості.

В дисципліні СОЕІ відповідно до змісту тем і їх орієнтації на галузеві СОЕІ виділяються  шість модулів:

Модуль 1  – "Інформаційні системи у виробничій сфері". Він включає теми 1 –3.

Модуль 2  – "Інформаційні системи в  сфері маркетингу ". Він включає тем 4.

Модуль 3  – "Інформаційні системи бухгалтерського обліку". Він включає тему 6.

Модуль 4  – "Інформаційні системи у фінансових установах".  Модуль включає теми 8,9.

Модуль 5  – "Інформаційні системи в страхуванні".  Модуль включає тему10.

Модуль 6  – "Інформаційні системи в банках".  Включає теми 11 –13.

Згідно навчального плану і графіку навчального процесу для студентів ІV – курсу, спеціальності 6404 "Інтелектуальні системи прийняття рішень" дисципліна СОЕІ  читається в двох  семестрах – 7 і 8. В 7 семестрі читаються теми 1 – 6, а у 8 – теми 7-8.

Завдання до модуля №1. На початку 7 семестру кожному  студенту видається індивідуальне завдання для лабораторної роботи 1 з теми 3 згідно додатку 1, яке має комплексний характер і включає реалізацію конкретної економічної задачі на ЕОМ в середовищі СУБД ACCESS. У відповідності до вимог, наведених в методичному посібнику[1, c.209], виконується постановка задачі і її розв¢язання на ЕОМ. Максимальна оцінка за модуль №1 становить 50 балів.

Завдання до модуля №2. Лабораторна робота 2 з теми 4 -  “Автоматизоване оброблення маркетингової інформації” виконується  з теми 4 в комп’ютерному класі згідно індивідуальних завдань, виданих викладачем . Максимальна оцінка за модуль №2 становить 25 балів.

Завдання до модуля №3. Лабораторна робота 3 з теми 6 виконується з теми 6  в комп’ютерному класі в процесі занять  в середовищі програмного комплексу “1С:Бухгалтерія”за вимогами, викладеними в навчальному посібнику [1,с.240]. Максимальна оцінка за модуль №3 становить 25 балів

На основі практичних і лабораторних заняттях та результатів експрес опитування в 7-му семестрі студенту заноситься " зараховано" або " не зараховано" до заліково-екзаменаційної відомості.

Модулі 4,5 і 6 включаються до поточного контролю знань студентів у 8 семестрі .

Завдання до модуля  №4. Лабораторна робота 4 (ЛР4) виконується по темі  9 -  "Інформаційно-аналітична системи  Державної податкової служби”  в процесі занять в комп’ютерному класі з метою формування й оброблення податкової звітності платників податків із застосуванням ППП”БЕСТ – ЗВІТ” за вимогами, викладеними в навчальному посібнику [1,с.260]:

- формування податкової звітності платниками податків – пакет ZVP85;

- прийом і перевірка податкової звітності в податковій інспекції – пакет ZVTI108.

Звіт з ЛР4 захищається на комп’ютері. Максимальна оцінка за модуль №4 становить 10 балів.

Завдання до модуля №5. Лабораторна робота №5 (ЛР5) виконується за темі № 10 "Інформаційні системи в страхуванні"   з використанням ППП "ПАРУС-СТРАХУВАННЯ". Студент повинен ввести інформацію про клієнта страхової компанії, сформувати новий договір (поліс), завести інформацію про заступлення страхового випадку та провести по ньому розрахунки суми відшкодування. Звіт з ЛР5 захищається на комп’ютері і може бути оціненим максимально в10 балів.

Завдання до модуля 6. Модульний контроль знань з блоку "Інформаційні системи в банках" охоплює теми 11-13 і передбачає виконання лабораторної роботи з використанням пакету "Автоматизована система контролю за виконанням банківських нормативів".

При виконанні роботи студенти повинні  вивчити основні банківські нормативи: достатність капіталу банку, ліквідність (загальна та миттєва), валютна позиція банку та інші, а також ознайомитись зі структурою інформаційного забезпечення та підходами до автоматизованого розв'язання задач подібного класу.

Виконання лабораторної робіт оцінюється в 10 балів за результатами захисту відповідного звіту на ПЕОМ.. Звіт з лабораторної роботи має містити титульний аркуш згідно встановленої форми та результати виконання роботи згідно завдань, наведених нижче. До захисту приймаються тільки звіти, підготовлені і роздруковані за допомогою програмних засобів оброблення текстів та ділової графіки.

Шкала оцінок для модульного контролю:

– 10 балів – звіт повністю відповідає вимогам, грамотно і акуратно оформлений; роботу виконано правильно або з незначними похибками, студент дає обґрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання викладача, може припускатися незначних помилок, які може виправити самостійно;

– 5 балів – звіт про виконання лабораторних робіт є неповним, завдання виконані з помилками; у процесі захисту студент припускається помилок, які може виправити тільки за допомогою викладача;

– 0 балів – звіт не відповідає вимогам, містить результати виконання чужого індивідуального варіанта; студент представляє звіт про виконання лабораторних робіт пізніше вказаного викладачем терміну, дає неправильні відповіді, припускається грубих помилок, не може їх виправити, ухиляється від захисту без поважних причин.

Результатом поточного контролю знань студентів у восьмому семестрі в цілому з урахуванням систематичності і активності самостійної роботи та виконання модульних завдань оцінюється в діапазоні від 0 до 40 балів.

4.2. Система підсумкового контролю знань студентів

Підсумковий контроль знань студентів у 8 семестрі здійснюється у формі письмового іспиту за білетами, розробленими кафедрою.

1. Кожний білет включає 5 теоретичних питань і одну задачу, які охоплюють різні розділи програми. Послідовність відповідей не має значення. На екзаменінедозволяється користуватись допоміжними матеріалами: довідниками, навчально-методичними посібниками, конспектами, тощо.

2. Кожне питання оцінюється окремо за 10-ти бальною системою, яка в свою чергу, передбачає диференціацію балів за такою шкалою: 10, 5, 0 балів. Максимальна сума балів за відповіді на білет-60 балів.

3. Відповідь на теоретичні питання оцінюється в 10 балів за умови, що студент дав повну, теоретично правильну та аргументовану відповідьна поставлені питання, вона свідчить про глибоку обізнаність студента в області побудови систем обробки економічної інформації, знання сучасного стану та перспектив розвитку інформаційних систем. Така відповідь розкриває сутність та структуру питання і включає:

- розгорнутий, вичерпний виклад змісту виділеного питання;

- чітке знання теоретичного матеріалу, змісту, постановки економічної задачі, уміння розробити математичний і машинний алгоритм рішення задачі на ЕОМ, технології обробки інформації;

- використання існуючих пакетів прикладних програм для рішення відповідного класу задач;

- обізнаність студента з літературним джерелом даного питання;

- здатність студента висловити та аргументувати своє ставлення до альтернативних поглядів на дане питання.

4. Оцінка 5 балів ставиться за відповідь, яка є достатньо повною та обгрунтова-ною, логічно побудованою, але містить ряд недоліків, основними з яких є:

- часткові недоліки при розкритті змісту питання і пояснень його складових елементів;

- незнання окремих складових елементів АСУ, постановки задачі і алгоритм її рішення на ЕОМ;

- недостатнє знання сутності економічних задач з автоматизованого управління виробничими і невиробничими системами, їх взаємозв'язку і технології рішення в умовах мережі АРМ;

- недостатня обізнаність студента з літературними джерелами з даного питання і практичного використання ППП.

5. Оцінка “0” балів ставиться, коли відповідь носить поверхневий, безсистемний характер і не розкриває сутності питання, має грубі помилки і перекручування його змісту або зовсім не відповідає поставленому питанню, що свідчить про незнання студентом матеріалу з даного питання.

6. В разі, коли студент на іспиті набрав менше ніж 30 балів, він отримує незадовільну оцінку за результатами іспиту та незадовільну загальну підсумкову оцінку. В цьому випадку отримані результати поточного контролю не враховуються.

7. Загальна підсумкова оцінка з дисципліни складається з суми балів за результатами поточного контролю знань і іспиту. До екзаменаційної відомості заносяться сумарні результати в балах поточного контролю та іспиту.

8. Переведення даних 100-бальної шкали в 4-х бальну здійснюється в такому поряду:

- 85-100 балів – А – відмінно;

- 80 балів – В – добре;

- 65-75 балів – С – добре;

- 60  балів -  D  - задовільно;

- 50-55 балів -   E  - задовільно;

- 20-45 балів -  FX   - незадовільно з можливістю повторної перездачі;

- 0-15 балів -  F - незадовільно з можливістю повторного вивчення дисципліни.

Оцінка за 4-х бальною шкалою виставляється в заліково – екзаменаційній відомості поряд із загальною підсумковою оцінкою в 100 – бальній шкалі

9. Складання академічної заборгованості студентами всіх форм навчання з дисципліни СОЕІ у формі заліку передбачає виконання всіх завдань, передбачених даними методичними матеріалами для денної , вечірньої та заочної форм навчання. При заборгованості у формі іспиту студент повинен виконати всі модульні (модулі 1, 2, 3) і контрольні завдання та екзаменаційні завдання. Ліквідація заборгованості проводиться згідно “Положення про екзаменаційну сесію студентів I – IV курсів КНЕУ зі змінами і доповненнями (Ухвала Вченої ради університету від 29.11.2001 р.)”

 

5. Особливості поточного контролю знань студентів заочної форми навчання

Об'єктом поточного контролю знань студентів заочної форми навчання є домашня індивідуальна письмова робота.

Перелік контрольних робіт для студентів заочної форми навчання і методичні вказівки до їх виконання наведені у відповідних методичних вказівках.

Самостійно виконані домашні письмові роботи перевіряються викладачем і захищаються з використанням ЕОМ в ході співбесіди зі студентом.

Оцінюванню підлягають слідуючи складові домашньої контрольної роботи:

Частина 1

- розроблені належним чином оформлені згідно методичним вказівкам “Постановка  задачі”, “Алгоритм розв’язання задачі” і “Структура інформаційних масивів” оцінюються максимально 20 балами;

Частина 2

- розроблений контрольний приклад і програмне забезпечення для реалізації задачі на ЕОМ, а також реалізація її безпосередньо на ЕОМ оцінюється максимально 20 балами.

Максимальна кількість балів, яку може отримати студент за результатами поточного контролю знань, дорівнює 40.

 

 Шкала оцінок поточного контролю знань студентів заочної форми навчання

Перша частина контрольної роботи оцінюється:

Ø 20 балами, якщо звіт повністю відповідає вимогам, грамотно і акуратно оформлений; опис постановки задачі, алгоритму її рішення і структури інформаційних масивів виконані згідно з вимогами держстандарту РД 50-34.698-90 “Автоматизовані системи. Вимоги до  змісту документів”;роботу виконано правильно або з незначними помилками, які студент в процесі бесіди з викладачем самостійно виправляє;

Ø 15 балів – звіт до контрольної роботи є повним, але має незначні похибки, які студент може виправити за допомогою викладача;

Ø 10 балів – звіт до контрольної роботи містить суттєві помилки, але в процесі співбесіди з викладачем демонструє задовільні знання і окремі помилки може самостійно виправити;

Ø 5 балів – звіт до контрольної роботи є не повним, містить суттєві помилки, які студент здебільшого самостійно не може виправити;

Ø 0 балів – звіт не відповідає вимогам, студент представляє звіт чужого індивідуального завдання, завдання повністю списане або ж виконане сторонньою особою, при цьому студент не може пояснити суті виконаної роботи, дає неправильні відповіді, припускається грубих помилок, ухиляється від захисту роботи.

Друга частина контрольної роботи оцінюється:

Ø 20 балами, якщо контрольний приклад і програмне забезпечення задачі розроблені правильно, результати роботи програми додані до контрольної роботи, програма продемонстрована на комп’ютері, студент чітко відповідає на питання викладача з приводу роботи програми;

Ø 15 балів – задача реалізована на комп’ютері і продемонстрована викладачеві але має незначні помилки при складанні контрольного прикладу;

Ø 10 балів – контрольний приклад і прикладна програма мають суттєві помилки. В процесі співбесіди з викладачем студент показує задовільні знання, окремі помилки виправляє самостійно.

Ø 5 балів – задача не реалізована на комп’ютері в повному обсягу, але студент намагався її реалізувати, про що свідчать окремі фрагменти, наприклад роздруковані зміст масивів, їх структура, структура вихідної машинограми тощо.

Ø 0 балів – повністю відсутня реалізація задачі на комп’ютері, не підготовлені контрольний приклад і прикладна програма, студент взагалі не приступав до реалізації задачі на ЕОМ.

Таким чином, загальний результат поточного контролю знань студентів заочної форми навчання заноситься до екзаменаційної відомості, за інших результатів у відомості проставляється “0” (нуль) балів.

6. Зразок екзаменгаційного білета

  1. Дати загальну характеристику забезпечуючих підсистем АСУ підприємством.

  2. Основні етапи маркетингових досліджень та їх характеристика.

  3. Основні  функції та АРМи інформаційної системипозабіржової торгівлі.

  4. Характеристика функціональної підсистеми АБС  “Управління кредитними            ресурсами” .

  5. Склад і загальна характеристика задач з обліку і контролю повноти сплати податків фізичними особами в інформаційній системі районної ДПІ.

  6. Побудувати структурну схему автоматизованої системи управління виробництвом, відтворивши на ній взаїмозв¢язки функціональних і забезпечуючих підсистем.


7. РЕКОМЕНДОВАНА  ЛІТЕРАТУРА

Основна:

  1. Системи оброблення економічної інформації: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисцп./ за заг.ред. В.Ф.Ситника. - К.: КНЕУ, 2004.-332 с.
  2. Основи  інформаційних  систем: Навч. посібник./ За ред.проф. В.Ф. Ситника.-К.: КНЕУ, 2001.-420 с.

  3. Сендзюк М.А. Інформаційні системи  в державному управлінні: Навч.посіб.––К.: КНЕУ, 2004 –– 339c.

Додаткова

  1. Автоматизованные информационные технологии в экономике: Учебник\ Под ред.проф. Г.А. Титоренко- М.: Компьютер, 1998.-400 с.

  2. Годун В.М., Орленко Н.С.,Сендзюк М.А.Інформаційні системи і технології в статистиці: Навч. посібник/ За ред. д-ра екон. наук,проф. В.Ф.Ситкника. – К.: КНЕУ,2003.—267 с.

  3. Єрьоміна Н.В. Банківські інформаційні системи: Навчальний посібник.-К.: КНЕУ, 2000.-220 с.

  4. Информационные системы в экономике: Учебник\ Под.ред. В.В.Дика.- М.: Финансы и статистика,1996.-272 с.

  5. Компьютеризация информационных процесов на промышленных предприятиях\ В.Ф. Сытник, Х. Сорока, Н.Н. Еремина, и др..-. К.: Техніка; Катовице: Экономическая акдемияим. Карола Адамецкого,1991.-216с.

  6. Орленко Н.С., Гужва В.М. Інформаційні системи фодового ринку: Навч.   посіб.—К.:КНЕУ,2004.-388с.

  7. Пінчук Н.С., Галузинський Г.П., Орленко Н.С.Інформаційні системи і технології в маркетингу: Навчальний посібник.-К.: КНЕУ,1999.-328 с.

  8. Писаревська Т.А. Інформаційні системи в управлінні трудовими ресурсами:    Навчальний посібник.- К.: КНЕУ, 2001.-240 с.

  9. Писаревська Т.А. Інформаційні системи обліку та аудиту: Навчальний посібник.- К.: КНЕУ, 1997.-252 с.

  10. Рогач І.Ф., Сендзюк М.А., Антонюк В.А. Інформаційні системи фінансово- кредитних установах: Навчальний посібник.-К.: КНЕУ,1999.-216с.

Додаток

ПЕРЕЛІК ПРЕДМЕТНИХ ОБЛАСТЕЙ, РЕКОМЕНДОВАНИХ  ДЛЯ ВИКОНАННЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА ДЛЯ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ:

1. Облік внутрицехового переміщення деталей та збірних одиниць.

2. Облік міжцехового переміщення деталей та збірних одиниць.

3. Облік готової продукції.

4. Облік прибутку основних засобів.

5. Облік вибуття основних засобів.

6. Облік надходження матеріальних цінностей на склад.

7. Облік видачі матеріальних цінностей зі складу.

8. Інвентаризація матеріальних цінностей на складі.

9. Облік матеріальних цінностей в цеховій каморі.

10.  Облік малоцінних і швидкозношувальних предметів в експлуатації.

11. Облік основного складу.

12. Облік використання робочого часу.

13. Облік праці та нарахування відрядної заpoáiòíoї плати.

14. Облік праці та нарахування заробітної плати бригадам.

15. Облік браку.

16. Нарахування премій.

17. Облік листків непрацездатності.

18.  Облік касових операцій.

19. Облік банківських операцій.

20. Облік розрахункових операцій.

21. Облік попиту на готову продукцію.

22. Облік договорів на постачання матеріальних цінностей.

23. Облік праці та нарахування погодинної заробітної плати.

24. Інвентаризація основних аасобів.

25. Застосування у виробі збірних одинець та деталей власного виробництва.

26.  Покупні вироби.

27. Комплектація запасних деталей до виробу.

28. Трудомісткість виробу ва групами устаткування стосовно цехів.   

29. Трудомісткості виробу за групами устаткування.

30. Подетальні норми витрат матеріалу на виріб.

31. Поопераційні розцінки на деталі й збірні одиниці.

32. Нормативна потреба технічного оснащення на виготовлення виробу.

33.  Нормативні затрати праці та заробітної плати на виготовлення виробу в цеху.

34. Нормативні затрати праці та заробітної плати на виготовлення виробу.

35. Нормативна собівартість продукції.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!