Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1233 Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Інформаційні системи i технології в юридичній діяльності, КНЕУ

Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Інформаційні системи i технології в юридичній діяльності, КНЕУ

« Назад

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

імені ВАДИМА ГЕТЬМАНА

ФАКУЛЬТЕТ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ І ТЕХНОЛОГІЙ

кафедра інформаційних систем в економіці

МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ

щодо змісту та організації самостійної роботи студентів,

поточного і підсумкового контролю їх знань

з дисципліни

  "Інформаційні системи i технології в юридичній діяльності”

(для бакалаврів спеціальності 6601 "Правознавство"

всіх форм навчання)

Київ КНЕУ 2006

САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ

Самостійна робота з дисципліни передбачає вивчення теоретичного матеріалу дисципліни, виконання індивідуальних самостійних робіт, написання рефератів. Види самостійної роботи, терміни їх виконання, форми контролю і звітності, а також максимальна кількість балів за їх виконання наведено у Карті самостійної роботи студентів.

КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

з дисципліни "Інформаційні системи i технології в юридичній діяльності"

для студентів спеціальності 6601 "Правознавство"

Види самостійної роботи

Планові

 терміни

виконання

Форми

 контролю

та звітності

Максимальна

кількість

балів

1

2

3

4

Денна і вечірні форми навчання, 7-й семестр

1. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять; відвідування та опрацювання лекцій

 

Протягом семестру, звіт з   лабораторної роботи має бути поданий до початку наступної роботи

Активна участь у практичних заняттях, звіти про виконання індивідуальних завдань з лабораторних робіт

22

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.2. Підготовка до модульних (контрольних) робіт

Протягом семестру

Перевірка правильності виконання модульних (контрольних) робіт

12 за 1 модуль

12 × 2 = 24

За виконання завдань для самостійного опрацювання

1.3. Пошук правових документів у системі “Закони та підзаконні акти України в Інтернет”

До передостаннього практичного заняття з дисципліни

Перевірка правильності виконання завдання за письмовим звітом

4

До 15 листопада

7

1

2

3

4

1.6. Пошук інформації в реєстрах Міністерства юстиції України

До передостаннього практичного заняття з дисципліни

Перевірка правильності виконання завдання за письмовим звітом

4

До 15 листопада

— ” —

7

Разом балів за обов’язкові види СРС

Із заохочувальними балами

54

70

2. Вибіркові

2.1. Використання правових інформаційно-пошукових систем

До передостаннього практичного заняття з дисципліни

Перевірка правильності виконання завдання за

письмовим звітом

4

До 15 листопада

7

2.2. Пошук правових документів у Глобальній правовій інформаційній мережі (GLIN)"

До передостаннього практичного заняття з дисципліни

— ” —

6

До 15 листопада

— ” —

9

2.3. Розробка консультації за допомогою експертних систем ICAR

До передостаннього практичного заняття з дисципліни

— ” —

30

2.4. Науково-дослідна робота

За планом проведення наукової студентської конференції

Тези і доповідь на науковій студентській конференції

40

Разом балів за вибіркові види СРС

46 (30)

Всього балів за СРС

100

 

1

2

3

4

Заочна форма навчання, 8-ий семестр

1. Обов’язкові

За систематичність і активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях

1.1. Підготовка до семінарських (практичних, лабораторних) занять

 

Протягом семестру

Активна участь у практичних заняттях,  виконання індивідуальних завдань з лабораторних робіт

25

За виконання модульних (контрольних) завдань

1.2. Підготовка до модульних (контрольних) робіт

Протягом семестру

Перевірка правильності виконання модульних (контрольних) робіт

48

Разом балів за обов’язкові види СРС

73

2. Вибіркові

2.1. Підготовка рефератів

До останнього практичного заняття

Обговорення матеріалів реферату

27

Разом балів за вибіркові види СРС

27

Всього балів за СРС

100

Самостійна робота № 1

 "Пошук правових документів у системі “Закони та підзаконні акти України в Інтернет”

Мета роботи – вивчити структуру підсистеми ІС Верховної ради України, представленої в Internet, оцінити повноту та якість представлених у ній матеріалів, здобути навички пошуку законів та інших нормативних актів, за допомогою інформаційно-пошукової системи Web-сайта Верховної Ради України.

Максимально можлива оцінка – 4 бали.

Література: [3, с. 149–162].

Завдання:

- ознайомитись з Web-сайтом Верховної Ради України (http://www.rada.gov.ua/);

- користуючись посиланнями на Web-сайті Верховної Ради України або пошуковими сервісами Інтернет, знайти сайт парламенту іншої держави та порівняти його з сайтом Верховної Ради України за такими характеристиками – структура, інформаційний вміст, послуги, що пропонуються, зручність користування, оформлення. Вибір сайта для порівняння в обов’язковому порядку слід узгодити з викладачем;

- знайти за допомогою інформаційно-пошукової системи на сайті Верховної Ради України закон або інший нормативний акт України згідно індивідуального варіанта. У звіті навести такі реквізити знайденого документа: повна назва, номер, дата прийняття, видавник, статус документа, номер і дата реєстрації у Міністерстві юстиції, реквізити документів, згідно яких були внесені зміни у документ, що розглядається, а також навести витяг з тексту документа (перші 20-30 рядків).

Самостійна робота № 2

"Використання правових інформаційно-пошукових систем”

Мета роботи – вивчити підходи до використання інформаційно-пошукових систем з метою пошуку правових документів та одержати практичні навички з застосування однієї з систем для пошуку законів і нормативних актів України.

Максимально можлива оцінка – 4 бали.

Література: [3, с. 162–182].

Завдання:

- за допомогою однієї з інформаційно-пошукових систем знайти документ згідно індивідуального варіанта. У звіті навести такі реквізити знайденого документа: повна назва, номер, дата прийняття, видавник, статус документа, номер і дата реєстрації у Міністерстві юстиції, реквізити документів, згідно яких були внесені зміни у документ, що розглядається, а також навести витяг з тексту документа (перші 20-30 рядків). Завдання вважається виконаним за умов опису у звіті змістовної складової процесу пошуку (склад реквізитів, за якими проведено пошук, послідовність вибору гілок дерева документів або ін.) в обсязі, достатньому для повторного виконання операції (2 бали);

- визначити і знайти за допомогою інформаційно-пошукової системи документи, які регламентують проведення господарської операції згідно індивідуального варіанта. У звіті навести список документів з указівкою їх реквізитів і статей (пунктів), які стосуються операції, що розглядається. Навести відповідні короткі витяги з документів – не більше двох сторінок тексту (2 бали).

Самостійна робота № 3

"Пошук правових документів у Глобальній правовій інформаційній мережі (GLIN)"

Мета роботи – ознайомитися з вмістом та організацією Глобальної правової інформаційної мережі (Global Legal Information Network, GLIN), дослідити організацію тезаурусів інформаційно-пошукових систем на прикладі тезаурусів GLIN і EUROVOC.

Максимально можлива оцінка – 6 балів.

Література: [3, с. 182–200].

Завдання:

- вивчити структуру Міжнародної правової інформаційної мережі (http://www.loc.gov/law/glin/);

- ознайомитись з українськими ресурсами нормативних документів, доступними у режимі он-лайн, що їх представлено у GLIN;

- вивчити сервіси з пошуку нормативних документів та резюме правових документів (розділ Guest Search);

- вивчити структуру тезаурусу EUROVOC (http://europa.eu.int/celex/eurovoc/), у звіті навести схему, що ілюструє залежності між елементами тезаурусу згідно індивідуального варіанта, та пояснення до неї. Назви дескрипторів і недескрипторів мають бути наведені українською мовою (2 бали);

- порівняти склад і взаємозв’язки дескрипторів та не дескрипторів тезаурусу GLIN зі змістом тезаурусу EUROVOC на прикладі термінів зі свого індивідуального варіанта; організувати пошук документів у GLIN, використавши дескриптори, що їх було проаналізовано, у звіті навести результати пошуку та проаналізувати їх (2 бали);

- на основі результатів проведеного аналізу зробити висновки щодо можливого україномовного варіанта тезаурусу EUROVOC. При виконанні останнього завдання рекомендується враховувати досвід добору ключових слів в українських інформаційно-пошукових системах (2 бали).

Самостійна робота № 4

"Пошук інформації в реєстрах Міністерства юстиції України"

Мета роботи – вивчити реєстри, що ведуться Міністерством юстиції України і навчитись використовувати їх.

Максимально можлива оцінка – 4 бали.

Завдання:

- ознайомитись з реєстрами Міністерства юстиції України за допомогою Web-сайта Держінформ’юсту (http://www.informjust.kiev.ua/);

- користуючись Єдиним державним реєстром об'єднань громадян та благодійних організацій, визначити для організації згідно індивідуального варіанта адресу, номер і дату видачі свідоцтва про реєстрацію, статус і код в реєстрі (2 бали);

- користуючись Єдиним реєстром нотаріусів України, визначити чи зареєстрована в ньому особа згідно індивідуального варіанта і якщо так, визначити її посаду, номер і дату отримання свідоцтва, реєстраційний номер і дату реєстрації, статус, ознаку дії, дату зміни статусу, нотаріальний округ, місце роботи, адресу і телефон (2 бали).

 

ІНДИВІДУАЛЬНО-КОНСУЛЬТАТИВНА РОБОТА (ІКР)

Цей вид навчальної роботи здійснюється за затвердженим на кафедрі графіком індивідуально-консультативної роботи у формі консультацій, перевірки виконання завдань, вказаних у розділах "Плани практичних і лабора­торних робіт" і "Самостійна робота студентів" даної робочої програми, та їх захисту.

Графік проведення ІКР

з дисципліни "Інформаційні системи i технології в юридичній діяльності"

для студентів спеціальності 6601 "Правознавство"

Форми ІКР

Навчальні тижні

Години

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

XI

XII

XIII

XIV

XV

XVI

 

Денна форма навчання

1

Консультації

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

4

2

Перевірка виконання завдань СРС

 

 

 

 

 

 

2

 

 

2

 

 

 

 

 

2

6

Разом

10

Вечірня форма навчання

1

Консультації

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

4

2

Перевірка виконання завдань СРС

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

2

4

Разом

8

Заочна форма навчання

1

Консультації

 

 

 

 

2

 

2

 

2

 

2

 

2

 

2

 

12

2

Перевірка виконання завдань СРС

 

 

 

 

 

 

 

2

 

2

 

2

 

2

 

2

10

Разом

22

СИСТЕМА ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

Порядок поточного і підсумкового оцінювання знань студентів

Підсумковий контроль знань студентів з дисципліни – поточно-модульний контроль, здійснюється на основі результатів поточного контролю.

Об’єктами поточного контролю знань студентів є:

1) систематичність та активність роботи студента на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях;

2) виконання завдань для самостійного опрацювання;

3) виконання модульних (контрольних) завдань.

Кожен етап контролю знань закінчується оцінюванням результатів у балах. Крім перехованих вище, передбачено деякі завдання (об’єкти контролю) для заохочення студентів – за їх виконання виставляються додаткові бали. При цьому максимально можлива загальна кількість балів, здобута у результаті поточного контролю з дисципліни, не може перевищувати 100 балів. Максимально можливі оцінки за кожне завдання наведено у попередніх розділах.

Залік з дисципліни виставляється автоматично при одержанні студентом не менше 50 балів під час останнього семінарського (практичного) заняття відповідного семестру. Якщо студент отримав менше 50 балів за результатами поточного контролю, він отримує підсумкову оцінку “не зараховано”. Результати складання семестрового заліку ("зараховано", "не зараховано") вносяться у залікову відомість разом з загальною підсумковою оцінкою за результати поточного контролю, округленою до найближчого числа, кратного 5.

Студенти, які набрали за результатами поточного і підсумкового контролю від 30 до 45 балів, після належної підготовки мають право повторно складати залік. Студенти, які набрали за результатами поточного і підсумкового контролю від 0 до 25 балів, зобов’язані пройти повторний курс вивчення дисципліни перед повторним складанням заліку

При контролі систематичності та активності роботи студентів оцінці підлягають результати виконання лабораторних робіт.

Виконання лабораторних робіт оцінюється за результатами захисту відповідних звітів. Звіт з лабораторної роботи має бути представлений викладачеві до початку виконання наступної лабораторної роботи. Звіт з лабораторної роботи має містити титульний аркуш згідно встановленої форми та результати виконання роботи згідно індивідуальних завдань, що надаються викладачем. До захисту приймаються тільки звіти, підготовлені і роздруковані за допомогою програмних засобів обробки текстів та ділової графіки. Рекомендується мінімально використовувати у тексті звіту ілюстрації, графічні елементи, роздруківки екранів і Web-сторінок і т.ін.

Кожна складова лабораторної роботи, яка має бути представлена у звіті, оцінюється за такою шкалою:

- 2 бали – подані результати є правильними, звіт повністю відповідає вимогам, грамотно і акуратно оформлений; студент виконав роботу згідно свого індивідуального завдання;

- 1 бал – звіт оформлений з порушенням встановлених вимог, завдання виконано з незначними похибками;

- 0 балів – звіт не відповідає вимогам, містить результати виконання чужого індивідуального варіанта; студент представляє звіт про виконання лабораторних робіт пізніше вказаного викладачем терміну.

Оформлення та оцінювання виконання самостійних робіт відбувається у порядку, описаному вище для лабораторних робіт. В разі здачі звіту про виконання самостійної роботи до 15 листопада та одержання максимально можливої оцінки, передбаченої за цю роботу, з метою заохочення студентів оцінка збільшується на 3 бали. Звіти про виконання самостійних робіт не приймаються після передостаннього практичного заняття з дисципліни.

Дисципліна складається з 2 модулів, оцінювання яких здійснюється за результатами двох контрольних робіт. Контрольні роботи виконуються письмово.

На контрольну роботу № 1 виносяться питання, які не опрацьовані студентами під час виконання лабораторних і практичних робіт з тем № 1‑6. На контрольну роботу № 2 виносяться питання, які не опрацьовані студентами під час виконання лабораторних і практичних робіт з тем № 7‑10.

Кожний білет з контрольної роботи № 1 містить 2 теоретичних питання і задачу. Білети з контрольної роботи № 2 містять 3 теоретичних питання. Рекомендовані питання для підготовки до контрольних робіт і задачі наведено в [3]

Відповідь на питання оцінюється за такою шкалою:

- 4 бали – всебіч­не системні і глибокі знання програмного матеріалу; засвоєння інформації з лекційного курсу, основної і додаткової лі­тератури; чітке володіння понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вміння використо­вувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій;

- 2 бали – знання основного програмного матеріалу; засвоєння інформації в основ­ному з лекційного курсу; володіння основним понятійним апара­том, методами та інструментарієм, передбаченими програмою, вміння використовувати їх для рішення типових ситуацій з окремими непринциповими помилками;

- 0 балів – знач­ні прогалини в знаннях основного програмного матеріалу; володіння окремими поняттями, методами і інструментарієм з принциповими помилками; відсутність відповіді на питання або наявність відповіді, на питання, яке не входять до виданого завдання.

Підсумкова оцінка за контрольну роботу визначається як підсумок оцінок за кожне питання.

Об’єктом заохочення студентів є:

- відвідування лекційних, семінарських і практичних занять. У разі 100-відсоткового відвідування лекційних, семінарських і практичних занять студент одержує 10 балів, які додаються до результатів поточного контролю, за умови, що загальна оцінка при цьому не перевищує 100 балів.

- науково-дослідна робота. Участь у роботі студентських конференцій оцінюється у рамках поточного контролю, якщо студент протягом семестру, в якому вивчається дисципліна, підготував матеріал і виступив на науковій конференції з доповіддю з питань створення і використання інформаційних систем в юридичній діяльності або правових проблем, пов’язаних з використанням інформаційних технологій (орієнтовні теми доповідей наведено у [3]). Представлені роботи оцінюються залежно від повноти проведеного дослідження та ступеня обґрунтованості викладених положень.  Максимально можлива оцінка за підготовку тез доповіді – 30 балів. Максимально можлива оцінка за виступ на конференції – 10 балів.

Особливості поточного контролю знань студентів заочної форми навчання

Об’єктом поточного контролю знань студентів заочної форми навчання є:

- реферати (максимально можлива оцінка – 27 балів). Реферат готується студентом вдома на індивідуально вибрану тему, яку студент узгоджує з викладачем. Тема реферату має стосуватись питань створення, використання, перспектив розвитку інформаційних систем і технологій або супутніх правових проблем. Написання реферату передбачає пошук і опрацювання літературних та електронних джерел, список яких слід обов’язково навести наприкінці роботи, аналіз та узагальнення практичного досвіду, постановку і визначення шляхів вирішення певної проблеми;

- виконання лабораторних робіт в аудиторії під контролем викладача (максимально можлива оцінка – 25 балів). Зміст і порядок оцінювання лабораторних робіт наведено вище. Виконання лабораторних робіт перевіряється викладачем протягом занять за результатами, одержаними на екран;

- контрольна робота (максимально можлива оцінка – 48 балів). Загальний порядок проведення та оцінювання результатів контрольної роботи описано вище. Кожний білет містить 6 питань.

Підсумкова оцінка за контрольну роботу визначається як підсумок оцінок за кожне питання. Відповідь на окреме запитання оцінюється за такою шкалою:

- 8 балів – всебіч­не системні і глибокі знання програмного матеріалу; засвоєння інформації з лекційного курсу, основної і додаткової лі­тератури; чітке володіння понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вміння використо­вувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій;

- 5 балів – знання основного програмного матеріалу; засвоєння інформації в основ­ному з лекційного курсу; володіння основним понятійним апара­том, методами та інструментарієм, передбаченими програмою, вміння використовувати їх для рішення типових ситуацій з окремими непринциповими помилками;

- 2 бали – знач­ні прогалини в знаннях основного програмного матеріалу; володіння окремими поняттями, методами і інструментарієм з принциповими помилками;

- 0 балів – відсутність відповіді на питання або наявність відповіді, на питання, яке не входять до виданого завдання.

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Основна

  1. Денісова О.О. Інформаційні системи і технології в юридичній діяльності. – К.: КНЕУ, 2003. – 252 с.

  2. Ситник В.Ф. та ін. Основи інформаційних систем. – К.: КНЕУ, 1997. – 252с.

  3. Денісова О.О. Інформаційні системи і технології в юридичній діяльності: Навч.-метод. посібник для сам ост. вивч. дисципліни. – К.: КНЕУ, 2005. – 256 с.

Додаткова

  1. Береза А.М. Основи створення інформаційних систем. – К.: КНЕУ, 1998. – 140 с.

  2. Гаврилов О. А. Основы правовой информатики. — М.: Академ. правовой ун-т при Ин-те государства и права РАН, 1998. – 42 с.

  3. Горьовий Л.Є. та ін. Комп'ютеризована система інформаційно-аналітичного забезпечення законотворчої та правозастосовної діяльності. – К.: Парламентське видавництво, 1998. – 149с.

  4. ДСТУ 2394-94. Інформація та документація. Базові поняття. Терміни та визначення. – К.: Держстандарт України, 1994. – 53 с.

  5. ДСТУ 2938-94. Системи оброблення інформації. Основні поняття. Терміни і визначення. – К.: Держстандарт України, 1994. – 55 с.

  6. ДСТУ 2429-94. Система "людина–машина". Ергономічні та техніко-естетичні вимоги. Терміни та визначення. – К.: Держстандарт України, 1994. – 35 с.

  7. ДСТУ 2481-94. Системи оброблення інформації. Інтелектуальні інформаційні технології. Терміни та визначення. – К.: Держстандарт України, 1994. – 72 с.

  8. ДСТУ 2938-94. Системи оброблення інформації. Основні поняття. Терміни і визначення. – К.: Держстандарт України, 1994. – 55 с.

  9. Єрьоміна Н.В. Проектування баз даних. – К.: КНЕУ, 1999. – 214с.

  10. Информационно-поисковый тезаурус. Русская версия тезауруса EUROVOC. Т. 1: Тематическое представление/Федер. собр. – Парламент РФ. Гос. Дума; [Науч. ред. и сост. Т.А. Москаленко]. –  М.: Изд. Гос. Думы, 2001. – 500 с.

  11. Информационно-поисковый тезаурус. Русская версия тезауруса EUROVOC. Т. 2: Тематическое представление/Федер. собр. – Парламент РФ. Гос. Дума; Парламент. б-ка; [Науч. ред. и сост. Т.А. Москаленко]. –М.:Изд. Гос. Думы, 2001. – 180 с.

  12. Информационно-поисковый тезаурус. Русская версия тезауруса EUROVOC. Т. 3: Многоязычное представление/Федер. собр. - Парламент РФ. Гос. Дума; Парламент. б-ка; [Науч. ред. и сост. Т.А. Москаленко]. – М.: Изд. Гос. Думы, 2001. – 126 с.

  13. Каратыгин С.А. Access 97. – М.: Восточная книжная компания, 1997. – 368с.

  14. Кісельов М. Про створення єдиної інформаційної системи органів юстиції України // Право України. – 1997. – № 3.

  15. Компьютерные технологии в юридической деятельности. Учебное и практическое пособие: Под. ред. проф. Н. Полевого, канд. юрид. наук В.Крылова. – М.: Издательство БЕК, 1994. – 304 с.

  16. Ситник В.Ф. та ін. Системи підтримки прийняття рішень. – К.: Техніка, 1995. – 162 с.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!