« Назад
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
імені ВАДИМА ГЕТЬМАНА
ФАКУЛЬТЕТ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ І ТЕХНОЛОГІЙ
кафедра інформаційних систем в економіці
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ
щодо змісту та організації самостійної роботи студентів,
поточного і підсумкового контролю їх знань
з дисципліни
“Інформаційні системи і технології в статистиці”
(для бакалаврів спеціальності 6110 “Статистика”)
Київ КНЕУ 2006
САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ
Самостійна робота студентів є важливим етапом при в опануванні знань по учбовій дисципліні. Від інтенсивності виконання самостійної роботи студентів та її контролю залежить якість їх підготовки. До самостійної роботи студентів відноситься підготовка до лекційних, практичних, лабораторних занять та екзамену, виконання індивідуального завдання. А також самостійна робота за ПЕОМ при виконанні частини лабораторної роботи.
КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА
з дисципліни “Інформаційні системи і технології в статистиці”
для спеціальності 6110 “Статистика”
Види самостійної роботи
|
Планові терміни виконання
|
Форми контролю
та звітності
|
Максимальна кількість балів
|
Денна форма навчання
|
1. Обов’язкові
|
За систематичність і активність на семінарських (практичних заняттях)
|
1.1. Підготовка до семінарських (практичних , лабораторних) занять
|
Протягом семестру
|
Активна участь в семінарських (практичних ) заняттях
|
10
|
За виконання модульних завдань
|
1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт
|
10 за один модуль
3 * 10 =30
|
За виконання завдань для самостійного опрацювання
|
1.3. Виконання індивідуального завдання
№ 3
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт
|
10 балів
|
1.4. Виконання лабораторних робіт №1,2,
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт
|
5 балів за одну роботу
5*2=10
|
1.5. Виконання лабораторних робіт №3,5,7
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт
|
10 балів за одну роботу
10*3=30
|
Разом максимальний бал за обов’язкові види СРС -- 90
|
2. Вибіркові
|
За виконання завдань для самостійного опрацювання
|
2.1.. Виконання індивідуального завдання №1
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання завдання
|
5
|
2.2. Виконання індивідуального завдання №2
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання завдання
|
5
|
2.3. Виконання лабораторних робіт №4,8,
|
|
|
5 балів за одну роботу
5*2=10
|
2.4. Виконання лабораторних робіт №9,10
|
|
|
10 балів за одну роботу
10*2=20
|
Разом максимальний бал за вибіркові види СРС -- 40
|
Всього максимальна кількість балів за СРС -- 100
|
Види самостійної роботи
|
Планові терміни виконання
|
Форми контролю
та звітності
|
Максимальна кількість балів
|
Вечірня форма навчання
|
1. Обов’язкові
|
За систематичність і активність на семінарських (практичних заняттях)
|
1.1. Підготовка до семінарських (практичних , лабораторних) занять
|
Протягом семестру
|
Активна участь в семінарських (практичних ) заняттях
|
10
|
За виконання модульних завдань
|
1.2. Підготовка до модульних контрольних робіт
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт
|
10 за один модуль
3 * 10 =30
|
За виконання завдань для самостійного опрацювання
|
1.3. Виконання індивідуального завдання
№ 3
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт
|
10 балів
|
1.4. Виконання лабораторних робіт №1,2,
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт
|
5 балів за одну роботу
5*2=10
|
1.5. Виконання лабораторних робіт №3,5,7
|
|
|
10 балів за одну роботу
10*3=30
|
Разом максимальний бал за обов’язкові види СРС -- 90
|
2. Вибіркові
|
За виконання завдань для самостійного опрацювання
|
2.1.. Виконання індивідуального завдання №1
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання завдання
|
5
|
2.2. Виконання індивідуального завдання №2
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання завдання
|
5
|
2.3. Виконання лабораторних робіт №4,8,
|
|
|
5 балів за одну роботу
5*2=10
|
2.4. Виконання лабораторних робіт №9,10
|
|
|
10 балів за одну роботу
10*2=20
|
Разом максимальний бал за вибіркові види СРС -- 40
|
Всього максимальна кількість балів за СРС -- 100
|
Види самостійної роботи
|
Планові терміни виконання
|
Форми контролю
та звітності
|
Максимальна кількість балів
|
Заочна форма навчання
|
1. Обов’язкові
|
За виконання модульних завдань
|
1.1. Підготовка до модульних контрольних робіт
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання модульних контрольних робіт
|
10 за один модуль
2 * 10 =20
|
За виконання завдань для самостійного опрацювання
|
1.2. Виконання індивідуального завдання №1
|
|
|
5 балів
|
1.3. Виконання індивідуального завдання
№ 3
|
|
|
10 балів
|
1.4. Виконання лабораторних робіт №1,2,
|
|
|
5 балів за одну роботу
5*2=10
|
1.5. Виконання лабораторних робіт №3,5,7
|
|
|
10 балів за одну роботу
10*3=30
|
Разом максимальний бал за обов’язкові види СРС -- 75
|
2. Вибіркові
|
За виконання завдань для самостійного опрацювання
|
2.1.. Виконання індивідуального завдання №1
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання завдання
|
5
|
2.2. Виконання індивідуального завдання №2
|
Відповідно до робочої навчальної програми
|
Перевірка правильності виконання завдання
|
5
|
2.3. Виконання лабораторних робіт №4,8,
|
|
|
5 балів за одну роботу
5*2=10
|
2.4. Виконання лабораторних робіт №9,10
|
|
|
10 балів за одну роботу
10*2=20
|
Разом максимальний бал за вибіркові види СРС -- 40
|
Всього максимальна кількість балів за СРС -- 100
|
Перелік тем для опрацювання теоретичних основ прослуханого лекційного матеріалу:
1. Інформаційні системи та їхня роль в управлінні народним господарством.
2. Економічна інформація та засоби її формалізованого опису.
3. Інформаційні технології та технологічні процеси оброблення економічної інформації.
4. Організація інформаційної бази систем оброблення економічної інформації
5. Організаційно-методичні основи створення та функціонування інформаційних систем в статистиці.
6. Технічне забезпечення інформаційної системи статистики.
7. Програмне забезпечення вирішення статистичних задач.
8. Інформаційна технологія розв’язання регламентних статистичних задач.
9. Інформаційна технологія розв’язання задач статистичних спостережень.
Перелік тем, що передбачені для самостійного опрацювання:
1) Інформаційна технологія розв’язання задач статистичних спостережень.
2) Технологічні особливості захисту інформації
Підготовка до виступу до семінарському занятті-дискусії з питань:
1) Організація інформаційного обслуговування споживачів на комерційних засадах.
2) Рух грошей в мережі та безпека інформації при електронній комерції.
ІНДИВІДУАЛЬНО–КОНСУЛЬТАЦІЙНА РОБОТА
Індивідуально – консультативна робота – це вид навчальної роботи викладача зі студентами, яка здійснюється за графіком індивідуально – консультативної роботи у формі: індивідуальних занять, консультацій, перевірки виконання індивідуальних завдань, що винесені на поточний контроль тощо.
Індивідуально – консультативної роботи проводиться у відповідності з графіком, що надається студентам на початку семестру.
Консультація зі студентами проводиться в аудиторії та у комп’ютерному класі.
При проведенні консультації у аудиторії студент отримує відповіді від викладача на конкретні запитання, що пов’язані з теоретичним матеріалом дисципліни, а також певних аспектів виконання індивідуальних завдань.
Графік проведення індивідуально-консультативної роботи з дисципліни
“Інформаційні системи і технології в статистиці”
для спеціальності 6110 “Статистика”
на 7 семестр 200_ н.р.
№
|
Форми індивідуально-консультативної роботи
|
Навчальні тижні
|
Кількість годин
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
Денна форма навчання
|
1
|
Індивідуальні заняття
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
2
|
4
|
2
|
Консультації
|
|
|
|
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
12
|
3
|
Перевірка
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
4
|
|
12
|
Разом
|
|
28
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
|
Вечірня форма навчання
|
1
|
Індивідуальні заняття
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
2
|
4
|
2
|
Консультації
|
|
|
|
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
12
|
3
|
Перевірка
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
4
|
|
12
|
Разом
|
|
28
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
|
Заочна форма навчання
|
1
|
Індивідуальні заняття
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
2
|
4
|
2
|
Консультації
|
|
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
16
|
3
|
Перевірка
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
4
|
|
12
|
Разом
|
|
32
|
СИСТЕМА ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ, ЩО ОХОПЛЮЮТЬ ЗМІСТ РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ ДИСЦИПЛІНИ “ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ І ТЕХНОЛОГІЇ У СТАТИСТИЦІ”:
-
Необхідність автоматизації інформаційних процесів у органах державної статистики.
-
Стан і розвиток у Україні інформаційних систем управління, роль і місце серед них статистичних систем.
-
Основні концепції, напрямки і перспективи розвитку сучасних інформаційних технологій в органах державної статистики.
-
Завдання і функції державної статистики в системі еконоиічного управління.
-
Концепція побудови національної статистики України.
-
Структура статистичної інформаційної системи.
-
Характеристика функціональної підсистеми інформаційної системи статистики.
-
Характеристика задач, які розв’язуються у функціональних підсистемах інформаційної системи статистики.
-
Характеристика забезпечуючих підсистем інформаційної системи статистики.
-
Організація робіт по створенню, впровадженню та функціонуванню інформаційної системи статистики.
-
Структура та рівні інформаційної сукупності, реквізити і показники
-
Поняття, призначення, принципи побудови та вимоги до інформаційного забезпечення інформаційної системи статистики.
-
Класифікація статистичної інформації.
-
Кодування статистичної інформації.
-
Перелік і структура класифікаторів, які використовуються в статистичній інформаційній системї.
-
Характеристика загальнодержавних класифікаторів.
-
Організація ведення загальнодержавних класифікаторів.
-
Потоки статистичної інформації. Схеми потоків статистичної інформації.
-
Процедури роботи із статистичними даним
-
Позамашинна і внутрімашинна база даних інформаційної статистичної системи.
-
Вхідні, вихідні, проміжні і постійні масиви інформаційної бази даних статистики.
-
Використання уніфікованої системи документів в інформаційній системі
-
Особливості передачі статистичної інформації по каналам зв’язку.
-
Характеристика системи телеобробки статистичної інформації.
-
Структура комплексу технічних засобів інформаційної системи ДКС.
-
Обчислювальні мережі та їх рівні.
-
Локальні обчислювальні мережі.
-
Регіональні обчислювальні мережі.
-
Глобальна обчислювальна мережа ДКС України.
-
Електронна пошта.
-
Комутуємі канали зв’язку.
-
Радіозв’язок та супутниковий зв’язок.
-
Напрямки подальшого розвитку телекомунікаційних мереж.
-
Структура і склад програмного забезпечення ІС ДКС.
-
Характеристика систем управління базами даних, що використовуються в забезпечення інформаційної системи статистики.
-
Використання пакетів прикладних програм для обробки статистичної інформації в забезпечення інформаційної системи статистики.
-
Поняття технологічного процесу обробки статистичної інформації та його етапи.
-
Склад і зміст типових технологічних операцій та організація їх виконання на державному рівні
-
Склад і зміст типових технологічних операцій та організація їх виконання на регіональному рівні.
-
Загальна характеристика та типи регламентних статистичних задач.
-
Перелік та характеристика функціональних пісистем в рамках яких вирішуються регламентні задачі..
-
Зміст результатних та вхідних даних регламентних статистичних задач.
-
Інформаційна технологія розв’язання регламентних статистичних задач на районному рівні.
-
Інформаційна технологія розв’язання регламентних статистичних задач на обласному рівні.
-
Інформаційна технологія розв’язання регламентних статистичних задач на державному рівні.
-
Типові алгоритми вирішення регламентної задачі.
-
Характеристика та напрямки інформаційного обслуговування.
-
Організація комерційної діяльності по розповсюдженню інформації
-
Комплекси задач інформаційного обслуговування.
-
Характеристика інформаційного ринку.
-
Типи інформаційно пошукових систем інформаційного обслуговування.
-
Склад та структура баз даних задач інформаційного обслуговування
-
Основи побудови статистичного банку даних для комерційної діяльності.
-
Інформаційна технологія вирішення задач інформаційного обслуговування.
-
Робота користувача з системою інформаційного обслуговування.
-
Характеристика статистичного спостереження, форми його проведення.
-
Організаційні формами, класифікація та склад задач статистичних спостережень.
-
Формування інформаційної бази для вирішення задач статистичного спостереження.
-
Автоматизована обробка статистичних даних спостережень ділової активності підприємств.
-
Автоматизована обробка статистичних даних обстежень умов життя домогосподарств.
-
Автоматизована обробка статистичних даних спостережень економічної активності громадян
-
Організаційна суть і особливості проведення Всеукраїнського перепису населення.
-
Концептуальна модель автоматизованої обробки матеріалів Всеукраїнського перепису населення.
-
Характеристика інформаційної бази Всеукраїнського перепису населення.
-
Інформаціна технологія обробки матеріалів Всеукраїнського перепису населення на регіональному рівні
-
Інформаціна технологія обробки матеріалів Всеукраїнського перепису населення на державному рівні.
Завданням поточного контролю є систематична перевірка рівня засвоєння знань студентами з дисципліни, а об’єктом поточного контролю з дисципліни є :
а) контроль систематичності та активності роботи студентів протягом семестру над вивченням матеріалу дисципліни
б) контроль за виконанням модульних завдань.
Порядок встановлення підсумкової оцінки за завдання поточного контролю:
Завдання поточного контролю оцінюються в інтервалі від 0 до 100 балів.
При оцінці систематичності роботи студентів оцінці підлягають відвідування практичних та лабораторних робіт, здача робіт у встановлений термін.
При оцінці активності роботи оцінці підлягають рівень знань студентів при обговорені питань практичних занять та рівень захисту контрольних робіт. При виконанні модульних завдань оцінці підлягають рівень реалізації завдань лабораторних робіт, виконання індивідуальних завдань, виконання контрольних робіт.
Якщо за результатами поточного контролю знань студент у виставляється залік у відповідності зі шкалою оцінок.
Оцінці систематичності роботи студентів оцінці підлягають відвідування практичних та лабораторних робіт, а також здача робіт у встановлений термін.
1-6 тижні
Модуль 1 включає наступні роботи
1. Захист лабораторної роботи №1
2. Захист лабораторної роботи №2
3. Захист лабораторної роботи №3
4. Захист лабораторної роботи №4
6. Виконання практичних завдань
7. Контрольна робота
7-10 тиждень
Модуль 2 включає наступні роботи
1.Захист лабораторної роботи №5
2.Захист лабораторної роботи №6
3. Виконання та захист індивідуального завдання.
4. Контрольна робота
11 – 16 тиждень
Модуль 3 включає наступні роботи
1.Захист лабораторної роботи №7
2.Захист лабораторної роботи №8
3.Захист лабораторної роботи №9
4.Захист лабораторної роботи №10
5. Виконання та захист індивідуального завдання.
6. Контрольна робота
Для оцінювання знань для фіксації оцінки в нормативних документах приймається така шкала:
Переведення даних 100-бальної шкали оцінювання в 4-х бальну та шкалу за системою ECTS здійснюється в такому порядку:
Оцінка за шкалою ECTS
|
Оцінка за бальною шкалою, що використовується в КНЕУ
|
Оцінка за національною шкалою
|
A
|
85—100
|
5 (відмінно)
|
B
|
80
|
4 (добре)
|
C
|
65—75
|
D
|
60
|
3 (задовільно)
|
E
|
50—55
|
FX
|
20—45
|
2 (незадовільно) з можливістю повторного складання
|
F
|
0—15
|
2 (незадовільно) з обов’язковим повторним вивченням дисципліни
|
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
(основна)
-
Годун В.М. ,Орленко Н.С. Сендзюк М.А. Інформаційні системи і технології в статистиці.Навч.посібник / За ред. В.Ф. Ситника. –К.:КНЕУ,2003, -267.
-
Основи інформаційних систем.Навч. посібник./ За ред. В.Ф. Ситника.- К: КНЕУ, 2001.-420 с.
-
Божко В.П., Брага В. В., Бубнов Н.Г.и др. Информатика: данные, технология, маркетинг.-М.: Финансы и статистика, 1991, 224 c.
-
STATISTIKA. Статистический анализ и обработка данных в среде Windows : В.П. Боровиков, И.П. Боровиков- М. “Филин”,1998, 608 с.
-
Access для Windows 95, Киев, Торгово-издательское бюро BNV 1997, 479с.
-
Методичні вказівки та навчальні завдання до практичних занять, лабораторних і самостійних робіт з дисципліни “ Інформаційні системи в статистиці “. В.М. Годун, Н.С. Орленко, М. С. Каранфілов.- К.: КДЕУ, 1996- 72 c.
-
Методичні вказівки та завдання до практичних занять, лабораторних і самостійних робіт з дисципліни “Інформаційні системи і технології в статистиці”. В.М. Годун , М.С. Каранфілов, Н.С. Орленко.-К.: КНЕУ 2000 р.- 60 с.
(додаткова)
-
Адамов С.Ю. , Айвазян С. А. и др. Информатика в статистике: словарь – справочник. – М. “Финансы и статистика”, 1994, 208 с.
-
Г. С. Столяров, Д. Г. Емшанов, Н. В. Ковтун. АРМ статистика. Навчальний посібник.. – К. : КНЕУ, 1999 р. 266 с.
-
М. Р. Эйдельман, М. К. Рахманов, Е. М. Андреев и др. АСГС теория и практика.- М. “Финансы и статистика”, 1983 г., 336 с.
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!
|