Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Інформаційні системи і технології на підприємствах, КНЕУ
« Назад МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТімені ВАДИМА ГЕТЬМАНАФАКУЛЬТЕТ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ І ТЕХНОЛОГІЙ кафедра інформаційних систем в економіці МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИщодо змісту та організації самостійної роботи студентів,поточного і підсумкового контролю їх знань
з дисципліни“Інформаційні системи і технології на підприємствах”(для бакалаврів спеціальності 6107/1 “Економіка агропромислових формувань”) Київ КНЕУ 2006 САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ
КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТАз дисципліни «Інформаційні системи і технології на підприємствах» для студентів спеціальності 6107/1 «Економіка агропромислових формувань»
ІНДИВІДУАЛЬНО-КОНСУЛЬТАТИВНА РОБОТАІндивідуально-консультативна робота проводиться у вигляді консультацій за щотижневим графіком консультацій, проведенням індивідуальних занять в позаурочний час, під час перевірки і захисту завдань, що винесені на поточний контроль (див. розд. 9). Графік проведення індивідуально-консультативної роботиз дисципліни «Інформаційні системи і технології на підприємствах»для студентів спеціальності 6107/1 «Економіка агропромислових формувань» на 7-ий семестр __________ н.р.
СИСТЕМА ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬПерелік питань, що охоплюють зміст робочої програми дисципліни
75. Організація і технологія автоматизованого розв”язування задач нормування в аграрних підприємствах з використанням системи АРМ-ОРЕНДАРЯ. 76. Організація і технологія автоматизованого розв”язування задач нормування в аграрних підприємствах з використанням системи ГАЛАКТИКА. 77. Організація і технологія автоматизованого розв”язування задач нормування в аграрних підприємствах з використанням системи ПРАЙС. 78. Організація і технологія автоматизованого розв”язування задач оперативного планування в аграрних підприємствах з використанням системи АРМ-ОРЕНДАРЯ. 79. Організація і технологія автоматизованого розв”язування задач оперативного планування в аграрних підприємствах з використанням системи АРМ-ЗООТЕХНІКА. 80. Організація і технологія автоматизованого оперативного складання бізнес-планів в аграрних підприємствах з використанням системи SUCCESS. 81. Організація і технологія автоматизованого розв”язування задач поточного планування в аграрних підприємствах. з використанням системи АРМ-РІЛЬНИКА. 82. Організація і технологія автоматизованого розв”язування задач поточного планування в аграрних підприємствах з використанням системи ПРАЙС. 83. Організація і технологія автоматизованого розв”язування задач поточного планування в аграрних підприємствах з використанням системи ПРОГНОЗ. 84. Організація і технологія автоматизованого розв”язування задач поточного планування в аграрних підприємствах з використанням системи ГАЛАКТИКА. 85. Організація і технологія автоматизованого розв”язування задач складання бізнес-планів в аграрних підприємствах з використанням системи PROJECT EXPERT. 86. Організація і технологія управління проектами з використанням системи MS PROJECT. 87. Організація і технологія автоматизованого розв”язування обліково-аналітичних задач в аграрних підприємствах з використанням системи ПАРУС. 88. Організація і технологія автоматизованого розв”язування обліково-аналітичних задач в аграрних підприємствах з використанням системи 1С. 89. Організація і технологія автоматизованого розв”язування обліково-аналітичних задач в аграрних підприємствах з використанням системи ЛУКА. 90. Організація і технологія автоматизованого розв”язування задач з використанням однієї з систем: ОРСЕК, РАЦІОН1, АССТР, WINMIX. 91. Організація і технологія автоматизованого розв”язування маркетингових задач в аграрних підприємствах. 92. Організація і технологія електронної комерції. 93. Організація і технологія роботи з порталом “Агротрейдер”. 94. Технологія роботи з WEB-сервером Мінагрополітики України. Порядок поточного і підсумкового оцінювання знань з дисципліниПоточний контроль з даної дисципліни передбачається здійснювати вибірковим опитуванням (в т.ч. і на лекціях), виконанням контрольних робіт, проведенням і захистом лабораторних робіт, комп’ютерним тестуванням з використанням АНС «Адоніс», застосуванням рейтингової оцінки. Суть контрольних робіт полягає в тому, що студент повинен на протязі 10 - 15 хвилин в аудиторії дати відповідь у письмовій формі на одне із питань, яке йому попадеться, з розглянутих раніше тем навчального модуля. Перелік питань для поточного контролю попередньо повідомляється викладачем. За результатами якості контрольної роботи нараховується 0 або 5 балів. Контроль з допомогою лабораторної роботи полягає у виявленні знань та навиків студента в процесі виконання ним роботи безпосередньо на ПЕОМ і в процесі захисту звіту. За кожну достатньо якісно виконану лабораторну роботу нараховується 5 чи 10 балів. Не зарахована чи не виконана робота оцінюється в 0 балів. Тестовий контроль знань і навиків на ПЕОМ здійснює і оцінює результати сама ПЕОМ. Якість здачі кожного тесту оцінюється в 0, 2, 3, 4, і 5 балів (2 – 5 балів нараховує ПЕОМ, 0 – якщо тестування не було). Для включення тестових балів в загальну кількість балів за модуль набрані бали за кожен тест підсумовуються, а підсумок ділиться на кількість передбачуваних для здачі тестів у модулі. Частка від ділення додається до інших балів, набраних за контрольну і лабораторні роботи. За активність експертним шляхом викладач нараховує максимум 10 балів. При цьому враховується якість відповідей студента на заняттях, своєчасність здачі лабораторних робіт тощо. Нараховані бали фіксуються у відомості поточної (рейтингової) оцінки, що складається на комп'ютері. У такій відомості поточної успішності кожному студенту виводиться загальна оцінка успішності в балах (яка не буде перевищувати 100 балів). Загальна схема віднесення тем дисципліни до навчальних модулів та форми поточного контролю приведені в таблиці форм поточного модульного контролю. Таблиця форм модульного контролю
Зміст модульних завданнь та завдань для самостійного опрацювання:
Контрольна робота №1 1. Побудувати структурну модель одної з АС /за вказівкою викладача/ у вигляді такої таблиці:
2. Знайти коефіцієнти стабільності показників на основі таких даних про їх використання в періоді, що аналізується.
3. За наданою формою вхідного документа вказати приналежність атрибутів (реквізитів) до відповідних класифікаційних ознак. 4. Побудувати схеми класифікації трудових ресурсів сільсько господарського підприємства з використанням фасетного та ієрархічного методів класифікації і з урахуванням наявності таких ознак класифікації: працюючі всього підприємства, жінки, чоловіки, працюючі відділку, працюючі бригади чи ферми, військовозобов”язані, військово не зобов”язані, працюючі ланки, з вищою освітою, допенсійного віку, без вищої освіти, пенсіонери. Приклад побудованої схеми наведено нижче:
5. Описати визначення методів класифікації інформації. 6. Описати визначення методів кодування інформації. 7. Описати різновиди і призначення класифікаторів інформації. 8. Привести формулу розрахунку контрольного розряду за модулем 11 та розрахувати контрольні розряди до кодів інвентарних номерів : 1324, 2242, 1346, 2334. 9. Описати визначення і структуру позамашинної інформаційної бази. 10. Описати визначення і структуру машинної інформаційної бази. 11. Описати різновиди баз даних і СУБД. 12. (Лаб. робота №1). Засобами СУБД на основі даних звіту створити файл балансу підприємства (фірми), який має таку структуру:
Створений файл перемістити в електронну таблицю та виконати розрахунки оцінки джерел власних коштів за формою:
13. Оптимізація рішень засобом Пошук рішень в MS Excel ХР (лабораторна робота №2). Знайти оптимальне рішення вибору способу переробки свинини для одержання максимального прибутку з врахуванням даних про норми витрат сировини на три види продукції, прибуток від реалізації однієї тони продукції і наявну сировину (табл.1). Показники переробки свининиТаблиця 1.
Для розв”язування завдання необхідно: а) Описати математичну модель. Цільова функція: у = 95,5х1+94,97х2+94,89х3→ мах за умови: х1, х2, х3 ³ 0, 0,96х1+0,954х2+0,953х3 £ 70 де х1 – план випуску продукту «Свинина «Нова»; 0,03х1 +0,031х2+0,035х3 £ 4 х2 - план випуску продукту «Свинина «Домашня»; 0,01х1+0,015х2+0,012х3 £ 0,79, х3 - план випуску продукту «Свинина Селянська». Ввести змінні і значення в комірки таблиці, як показано нижче на рис.1:
б) Записати у комірки інші дані математичної моделі: - до комірки А7 ввести формулу цільової функції з використанням початкових значень змінних в комірках В3:В5: = 95,5*В3+94,97*В4+94,89*В5 - до комірки А9 ввести формулу 1-го обмеження: = 0,96*В3+0,954*В4+0,953*В5 - до комірки А10 ввести формулу 2-го обмеження: = 0,03*В3+0,031*В4+0,035*В5 - до комірки А11 ввести формулу 3-го обмеження: = 0,01*В3+0,015*В4+0,012*В5 в) Виконати команду Сервис/Поиск решения. г) У діалоговому вікні Поиск решения вказати необхідні параметри: - у полі Установить целевую ячейку вказати адресу комірки з формулою цільової функції – А7 (клацанням мишею на А); - активізувать перемикач Равной на максимальне значення; - у полі Изменяя ячейки вказати адресу змінних – В3:В5 (можна виділенням мишею); - у полі Ограничения натиснути на кнопку Добавить і у вікні, що з”явиться, у полі Ссылка на ячейкувказати адресу блоку комірок з формулами обмежень – А9:А11; зі списку вибрати знак обмеження- <=, а у полі Ограничение вказати адресу блоку комірок обмежень – В9:В11; натиснути <OK> і в діалоговому вікні Поиск решения натиснути кнопку Параметры, установити галочки лінійної моделі і невід'ємних значень,натиснути<OK> , потім – Выполнить, зробить активним пункт Сохранить найденные значения. д) Побачити результатирозв'язування задачі можна у комірках В3:В5 (Рис.2).
В даному випадку оптимальним рішенням для отримання максимального прибутку є випуск продукту «Свинина «Нова» в кількості 43,78 т і випуск продукту «Свинина «Селянська» - 29,34 т. е). Внести зміни в показник наявної сировини м”яса, додавши до цифри 70 свій номер у списку групи, та знайти нове оптимальне рішення. Формули і обмеження залишаються без змін. Розробка постановки задачі та її розв’язок на ЕОМ (Лабораторна робота №3А. Для самостійного опрацювання). Суть завдання полягає у виконанні постановки задачі і заданні алгоритму її автоматизованого ріозв’язування на основі використання табличного процесора або СУБД. При виконанні роботи обов"язковим є створення форми (форм) вихідних повідомлень, які видаються на друк або на екран і визначення переліку необхідних первинних атрибутів (даних), які представлені у вигляді файлу типу .DBF і можуть бути оброблені в подальшому табличним процесором або СУБД. Методичні вказівки і приклад до виконання роботи дані в [2, стор.42-48]. Тему постановки задачі можна взяти з указаного джерела (стор.171-173) чи вибрати самостійно згідно тематики курсової, наукової чи іншої роботи. Інформаційно-пошукові системи в системі Інтернет (Лабораторна робота №3Б). Відповідно до одержаного від викладача завдання проаналізувати можливості однієї з інформаційно-пошукових систем в системі Інтернет (МЕТА.КHARKIV.NET; VISTI.NET; APORT.RU; RAMBLER.RU; YANDEX.RU; ALTAVISTA.COM; AGROTRADER.COM. UA і ін.). В процесі відпрацювання завдання необхідно: А. Ввійти в систему Інтернет і здійснити зв’язок з відповідною пошуковою системою. Б. З допомогою інструментарію пошукової системи виконати тематичні процедури пошуку інформації з аграрного менеджменту і надрукувати відповідну її частину (декілька сторінок), яка потім додається до звіту про лабораторну роботу. В. Оформити (з описом можливостей, переваг і недоліків системи) і захистити звіт про роботу. Контрольна робота №2 1. Спроектувати схему коригування нормативів.(Процеси: введення даних чи програми з клавіатури, формування і друк машинограми. Дані: нормативна відомість, постіний масив нормативів чи текст програми, скоригований масив нормативів, дисплейний шаблон вводу, машинограма нормативів, оперативні дані в пам’яті ЕОМ). 2. Описати сновні комплекси та види автоматизовано розв”язуваних задач нормування в аграрних підприємствах. 3. Описати склад та зміст інформаційної бази для автоматизованого розв”язування задач нормування в аграрних підприємствах. 4. Дати опис призначення та характеристику наданих файлів для рішення задачі чи комплексу задач. 5. Дати характеристику вихідної інформації при розв”язуванні задач нормування в аграрних підприємствах. 6. Описати технологію рішення задач нормування на одному з вказаних викладачем програмних продуктів (АРМ-РІЛЬНИКА, ОРЕНДАР, ПРАЙС). Техніко-економічне планування з використанням програмного комплексу «ГАЛАКТИКА» (Лабораторна робота №3В) Відповідно до одержаного від викладача завдання з допомогою програмного комплексу «ГАЛАКТИКА» виконати відповідні розрахунки, оформити та захистити звіт про виконану роботу. В процесі відпрацювання завдання необхідно: А. Підготувати контрольний приклад розрахунку і ввести вхідні дані в базу даних з допомогою модуля ТЕП програмного комплексу «ГАЛАКТИКА». Б. З допомогою процедур указаного модуля виконати планові розрахунки і надрукувати один із звітів, який потім додається до звіту про лабораторну роботу (про потребу у матеріалах на виріб, про потребу у матеріалах на замовлення, про потребу у матеріалах на план випуску, про потребу у матеріалах на виробничу програму, про потребу у трудовитратах на замовлення, про потребу у трудовитратах на план випуску, про потребу у трудовитратах на виробничу програму, з калькуляції собівартості виробу). В. Оформити і захистити звіт про лабраторну роботу. Складання бізнес-планів. Лабораторна робота №4А. (для самостійного опрацювання). За допомогою системи Project Expert сформувати з дотриманням заданих параметрів та віддрукувати бізнес-план створення і функціонування виробничо-бізнесової структури з одержання і реалізації сільськогосподарської продукції. В процесі відпрацювання завдання необхідно: а) вибрати галузь та форму бізнесу і підготувати основні показники діяльності; б) з допомогою інструментарію системи Project Expert сформувати і віддрукувати бізнес-план . Обов’язковими у бізнес-пані повинні бути: - наявність прибутку; - задіяння певних основних засобів, власного і позичкового капіталу, матеріальних і людських ресурсів; - врахування сучасного рівня інфляції тощо. Лабораторна робота №4Б (для самостійного опрацювання) Консалтингова фірма "Маркетолог" одержала замовлення на розробку бізнес-плану, що оплачується замовником після його здачі, в розмірі 20 тис. грн. Термін виконання робіт - з 1.01.2005 по 30.06.2005. Для виконання роботи фірма використовує одного фахівця з фінансового аналізу з щомісячною зарплатою 10 тис. грн., одного лаборанта з щомісячною зарплатою 3 тис. грн., а також послуги фірми "Информсервис", що оплачуються протягом усього проекту в розмірі 12 тис. грн./міс. Необхідно розробити імітаційну модель фінансово-економічної діяльності фірми по реалізації цього проекту, вибрати схему фінансування та оцінити показники економічної ефективності проекту. Управління проектами. (лабораторна робота №5). З допомогою системи MS Project скласти проектне завдання для виконання господарського проекту (збудувати майстерню, впровадити технологію вирощування сільськогосподарської культури тощо). В проектному завданні повинні бути задіяні трудові, матеріальні і грошові ресурси. До звіту необхідно додати відповідні графіки та таблиці, одержані з допомогою MS Project. Завдання для 1С-Підприємство. (Лабораторна робота №6А). Введення вхідних залишків. Вхідні залишки в “1С: Бухгалтерія” можуть вводитися як звичайні операції, в яких в якості проводок в кореспонденції з спеціальним допоміжним рахунком “00” вводяться власне залишки за рахунками й об’єктами аналітики. Допоміжний рахунок “00” є штучним і в подальшому не використовується. Краще починати вести облік із початку кварталу або місяця. Починаючи з цієї дати в подальшому потрібно вводити поточні бухгалтерські операції. Уведення залишків (або будь-яких документів) у програмі зручніше виконувати через меню Журналы. Така технологія дає змогу після проведення документу переглянути бухгалтерські проводки. Для визначення дати введення вхідних залишків користувачеві необхідно: Ввійти в менюОперации – Управление бухгалтерскими итогами. У випадаючому вікні Управление бухгалтерскими итогамистрілками на панелі вікна обрати період, до якого входить дата введення залишків –: 4-й квартал 2005 року, натиснути кнопку Установить расчет. В результаті на панелі Расчет итогов по встановлюється потрібний період. Виходять з цього вікна і входять в меню Сервис – Параметры,закладку Бухгалтерские итогита встановлюють період уведення залишків, наприклад, 1-й квартал 2005 року, ОК. (Дата введення залишків повинна бути менше за дату початку обліку). Далі потрібно аиконати тимчасовий розрахунок, натиснувши кнопку Полный пересчет итогов. Для роботи в реальному часі система підтримує точку актуальности итогов (ТА). Змінити її можуть документи, що проводяться, але перший раз її потрібно встановити примусово. Для цього з меню Операции виконується команда Управление оперативными итогами. Після появи діалогового вікна в розділі Установка актуальности итогов вводять кінцеву дату поточного робочого місяця та підтверджують її кнопкою Установить. Після появи діалогового вікна з запитом натискають “Да”, “Выполнить”, ОК, Выход. Для ручного введення залишків спочатку встановлюють інтервал, необхідний для введення залишків. Для цього з меню Операциивиконують команду Журнал операций, після чого у вказаному вікні натискають кнопку Интервал і далі у випливаючому вікні Параметрыжурнала кнопкою поруч із датою встановлюють потрібний інтервал -, наприклад, з 29 -го лютого поточного року по 31 березня цього ж року. Перенесять дані в електронний документ, заповнюючи табличну частину, в якій кожний рядок є відображенням кореспонденції проводки. Залишки по дебету вводяться по дебету даного рахунка й кредиту рахунка 00. Кредитові залишки вводяться по кредиту даного рахунка й дебету рахунка 00. При введенні проводок після вибору рахунка можуть бути викликані довідники “Контрагенти”, “Покупці”, “Матеріали” та інші. Якщо у довіднику відсутній потрібний елемент, його можна ввести в процесі введення проводки (залишків). Уведення залишків (або будь-яких документів) краще здійснювати через меню Журналы тому, що це дає можливість після проведення документа переглянути бухгалтерські проводки. Для цього входять в меню Журналы – прочие - Ввод остатков. Встановлюють інтервал уведення залишків. Уведенню даних, наприклад, з рахунків 20, 26, 28 - відповідає документ Ост. ТМЦ; рахунків 36, 63, 37, 71, 68.5 – документ ОВ (остатки по взаиморасчетам) (рис. 3). Після заповнення реквізитів шапки електронного документа і його табличної частини натискають кнопку “ОК”, що знаходиться в нижній частині документа, і далі відповідають ствердно на питання діалогових вікон. Вхідні залишки по рахунках 10,11,12, 22 вводяться у ручному режимі через журнал операцій (Операции – Журнал операций - клавіша INSERT) Залишки за рахунками 30, 31, 40, 64, 65, 66 вводяться ручними проводками. Суть уведення залишків за взаємозаліками зводиться до правильного обирання знаку операції у залежності від того, хто кому винен. Таблиця 2 Залишки, які вводяться документом “Операція” (ручні проводки), грн.
Залишки ТМЦ за дебетом рахунків
Таблиця 3 Залишки за взаємозаліками, грн.
Таблиця 4 Залишки необоротних активів (ручні проводки), грн.
Після введення всіх залишків треба переконатись у їх відповідності реальним залишкам, скориставшись для цього звітом “Оборотно-сальдовая ведомость”( Меню –Звіти – оборотно-сальдовая ведомость). Завдання для 1С-Підприємство. (Лабораторна робота №6Б). Банк, каса, розрахункові операції. 1.Заповнити відповідні довідники (у довіднику Фірми під своїм прізвищем зареєструвати фірму, Клієнти – клієнта, Основні засоби – назву із завдання). 2. З допомогою пункту Документ головного меню заповнити декілька документів із приведеного нижче переліку операцій і один документ роздрукувати. При заповненні документа нееобхідний довідник визивається одним клацанням лівого клавіша миші, а рядок з довідника – двома. При відсутності запису запис добавляється клавішем Insert чи відповідною піктограмою. При наявності відповідної графи обов’язково проставляти кількість, а перехід в інший рядок таблиці виконувати клавішем Insert чи відповідною піктограмою. Зміст операцій такий: 10.10.2005р. Рахунок, прийнятий від постачальника 1 (ТЦ «Світовид»). Комп’ютер «Корифей» вартістю 5500,00 грн., в т.ч. ПДВ 20%. 12.10.2005р. Прибуткова накладна від постачальника 1 (виписується на підставі рахунку в режимі «ввод на основании»). 16.10.2005р. Рахунок-фактура для покупця 1 (ТОВ «Колос»). Послуги ремонтної майстерні на суму 700-00, в т.ч. ПДВ 20%. 25.10.2005р. Банківська виписка. Отримана оплата від покупця 1 за рахунком-фактурою від 16.10.2001р. на суму 700-00. 01.11.2005р. Банківська виписка. Отримана готівка в касу для виплати заробітної плати – 12000 грн. При цьому стягнена банком плата за касове обслуговування 1% від суми отриманої готівки. 01.11.2005р. Прибутковий касовий ордер. Оприбуткована до каси отримана в банку готівка. Документ лише реєструється, оскільки проводки здійснені у документі Банківська виписка. Лабораторна робота №7. Продемонструвати знання і уміння роботи з інформаційно-аналітичним порталом на прикладі портала “Агротрейдер” – комп”ютерною торговою площадкою для купівлі і продажу сільськогосподарської продукції . Адреса порталу - www.agrotrader.com.ua. Для цього: А. Увійти в портал за вказаною адресою, проаналізувати його розділи та динаміку цін в табличному і графічному вигляді. Б. Роздрукувати або виписати останні новини і останні аналітичні статті. В. Проголосувати в розділі “Общественное мнение” і виписати найцікавіші, на погляд студента, результати голосування. Г. Праналізувати останні об”яви відносно продажу товарів без торгів в розділі “Объявления”. Д. Проаналізувати пропозиції відносно торгів на борошно, картоплю, мед, міндобрива, трактори. Е. Виписати кількість зареєстрованих учасників торгів та кількість заявок з кількісю пропозицій більшою 3. Є. Вказати ім”я “student1” та пароль “1”, або “student2” та “2” відповідно, та увійти в торгову систему як зареєстрований учасник. Ж. Опублікувати заявку на продаж чи закупівлю продукції. При цьому необхідно вказати назву продукції, кількість, ціну та умови поставки. В умовах поставки обов”зково вкажіть “Теsт”, щоб учасники торгів могли її відрізнити від реальної. З. Знять заявку з торгів. Особливості поточного контролю знань студентів заочної форминавчання Поточний контроль знань студентів-заочників здійснюється шляхом написання і захисту контрольної роботи [2, стор. 170-173] та виконанням завдань під час практичних і лабораторних занять за учбовим графіком. За виконання завдань студентам нараховується відповідна кількість балів, загальна сума яких не перевищує 100. За виконання контрольної роботи нараховується 0-5-10-15-20 балів (в залежності від змісту роботи і результатів захисту). Оцінка тестового контролю знань і навиків здійснюється підсумовуванням одержаних оцінок за кожен тест з наступним діленням на кількість тестів та множенням на три (максимум 15 балів). За виконання завдань: ЛР №3А, ЛР №3Б, КР №2, ЛР №6а и 6Б - нараховується по 5 балів, за виконання лабораторних робіт №1 та №5 – 15 балів, вибіркових робіт – 10 балів. Переведення даних 100-бальної шкали оцінювання в 4-х бальну та шкалу за системою ЕСТS здійснюється в такому порядку:
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Основна 1. Ситник В.Ф. та інш. Основи інформаційних систем; друге видання. — К.: КНЕУ, 2001. – 420с. 2. Тесленко Г.С. Інформаційні системи в аграрних підприємствах.-К.: КНЕУ,1999.- 232с. 3. Тесленко Г.С. Інформаційні системи і технології в аграрному менеджменті. Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни.-К.: КНЕУ,2002.- 190с. Додаткова
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |