Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни Інформаційні системи в економіці, КНЕУ
« Назад МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТімені ВАДИМА ГЕТЬМАНАФАКУЛЬТЕТ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ І ТЕХНОЛОГІЙ кафедра інформаційних систем в економіці МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИщодо змісту та організації самостійної роботи студентів,поточного і підсумкового контролю їх знань здисципліни "Інформаційні системи в економіці“для студентів-бакалаврів спеціальності 6502 “Економічна кібернетика” всіх форм навчання Київ КНЕУ 2007 САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВСамостійна робота студентів передбачає самостійне вивчення окремих тем і розділів дисципліни, повторення пройденого матеріалу на лекційних заняттях, ознайомлення з Державними стандартами України щодо проектування інформаційних систем, роботу з літературними джерелами, розвиток навиків самостійного творчого мислення. Основними її видами є: - вивчення програмного матеріалу за літературними джерелами і текстами лекцій; - підготовка до практичних і лабораторних занять; - підготовка для контрольних робіт і комплексної перевірки знань з дисципліни; - виконання модульних завдань; - виконання індивідуальних домашніх завдань, підготовка до розгляду виробничих ситуацій; - виконання курсового проекту з дисципліни; Передбачені слідуючи форми допомоги студентам в організації їх самостійної роботи: консультації, допомога відстаючим студентам з боку відмінників навчання, використання комп’ютерних класів при виконанні лабораторних робіт і курсових проектів, використання Держстандартів з АСУ і наукових розробок. Відповідні методичні вказівки та інструктивні матеріали наведені в навчально – методичному посібнику для самостійного вивчення дисципліни [2]. Контроль самостійної роботи студентів здійснюється шляхом усного опитування, відпрацювання пропущених занять, перевірки виконаних домашніх завдань, проведення контрольних робіт, захисту лабораторних робіт. Перелік предметних областей, рекомендованих для виконання самостійної роботи наведено в додатку 1. КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТАз дисципліни „Інформаційні системи в економіці”
ІНДИВІДУАЛЬНО – КОНСУЛЬТАТИВНА РОБОТАІндивідуально – консультативна робота проводиться під контролем викладача з тем дисципліни. Основною метою індивідуальних занять є створення умов для повної реалізації творчих можливостей студентів, поглиблення, узагальнення та закріплення знань, одержаних студентами в процесі навчання, а також застосування цих знань на практиці. Практичне застосування отриманих знань за фахом реалізується студентом при підтримці викладача в таких видах роботи: підготовка реферату, наукової статті чи доповіді на наукову конференцію, виконання лабораторної роботи, написання курсового проекту. Таблиця 1. Графік проведення індивідуально-консультативної роботи з дисципліни „Інформаційні системи в економіці” на 7 семестр
Таблиця 2 Графік проведення індивідуально – консультативної роботи (ІКР) з дисципліни “Інформаційні системи в економіці” на 8 семестр
Курсове проектуванняНавчальним планом підготовки бакалаврів з економічної кібернетики передбачено написання і захист в комісії курсового проекту по одній з 3-х дисциплін за вибором студента: " Інформаційні системи в економіці, " Інформаційний бізнес", " Моделювання економіки". Тематика курсових проектів і методичні вказівки до їх написання наведені в окремих виданнях кафедр, на яких читаються вказані дисципліни. СИСТЕМА ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ
Поточний контроль знань студентівЗавдання і об’єкти поточного контролю знань студентів Основним завданням поточного контролю знань студентів з дисципліни "Інформаційні системи в економіці" є перевірка засвоєння та розуміння програмного матеріалу дисципліни, здатності осмислити її теми, уміння в усній формі чи письмово представити повний матеріал (відповіді на практичних заняттях, при виконанні контрольних робіт, написанні рефератів, виконанні лабораторних робіт, тощо); перевірка вироблених навичок проведення проектно – розрахункових робіт з постановки і алгоритму рішення економічних задач, розробки програмного забезпечення і реалізації задачі на ЕОМ в середовищі сучасних СУБД. Об’єктом поточного контролю знань студента є: - контроль систематичності та активності роботи на протязі семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни; - виконання завдань для самостійного опрацювання навчального матеріалу; - контроль за виконанням модульних завдань; - контроль за самостійною роботою студентів. Контроль системності та активності роботиПри контролі систематичності та активності роботи студентів на протязі семестру оцінці підлягають: - відвідування практичних і лабораторних занять; - активність і рівень знань при обговоренні питань з тем курсу, виконані практичних завдань; - результати експрес-контролю; - результати виконання лабораторних робіт; - виконання завдань для самостійного вивчення окремих тем дисципліни, літературних джерел; - участь у студентських наукових конференціях, олімпіадах, конкурсах наукових студентських робіт та інших формах публічного представництва. При підготовці до поточного контролю знань слід ретельно опрацювати відповідні теми за конспектом лекцій і рекомендованою літературою. Усі пропущені з будь-яких причин практичні та лабораторні заняття студент має відпрацювати і здати викладачеві у вигляді заліку з теорії та виконаних відповідних письмових чи лабораторних завдань. Усі завдання потрібно виконувати і оформляти у спеціальному зошиті для практичної і самостійної роботи. Для перевірки засвоєння теоретичного матеріалу з дисципліни СОЕІ використовуються слідуючи методи контролю: усне або письмове експрес опитування, перевірка виконання домашніх завдань, виконання контрольної роботи в аудиторії. Перелік тем і питань, які повинен засвоїти студент, наведені в робочій програмі з дисципліни ІСЕ (23 теми, 129 питань з першого розділу курсу і 88 питань з другого та третього розділів). З лабораторних робіт складаються відповідні звіти, які захищаються на ПЕОМ. - оцінка за систематичну роботу, самостійне опрацювання навчального матеріалу та активність студентів протягом семестру не перевищує 10 балів і має експертний характер. Використовуються слідуючи критерії : - за систематичне відвідування практичних і лабораторних занять, якщо пропущено більше 50% занять ставиться " 0 " балів. - активність роботи студента протягом семестру, яка враховує активність і рівень знань при обговоренні питань з тем курсу, виробничих ситуацій, експрес опитуванні, контролі виконання домашніх завдань для самостійної робіти і лабораторних робіт, участь у олімпіадах, конференціях тощо може бути оцінена максимально 10 балами. За слабку активність і недостатній рівень знань оцінка студенту може бути знижена до 5 балів. Нуль балів виставляється студентам, які з’явилися на заняття непідготовленими, не виконували домашні завдання, лабораторні роботи, самостійне опрацювання навчального матеріалу, відмовлялися відповідати на практичних заняттях. Але як правило "0" балів отримують студенти, які не відвідували занять. Таким чином активність роботи студента має експертний характер і оцінюється викладачем за шкалою 0-5-10 балів. Контроль за виконанням модульних завдань:Модуль – це частина програми дисципліни, яка включає пов'язаний між собою матеріал відповідної галузевої орієнтації і практичних компонентів його змісту, тобто практичної направленості. В дисципліні СОЕІ відповідно до змісту тем і їх орієнтації на галузеві СОЕІ виділяються чотири модулі: Модуль 1 – "Проектування інформаційних систем". Він включає теми 1 – 9. Модуль 2 – "Інформаційні системи у виробничій сферіі". Він включає теми 10 – 15. Модуль 3 – "Інформаційні системи в фінансових установах". Модуль 2 включає теми 17 – 19, 23. Модуль 4 – "Інформаційні системи в банках". Включає теми 20 –22. Згідно навчального плану і графіку навчального процесу студентів ІV – курсу, спеціальності 6502 "Економічна кібернетика" дисципліна ІСЕ читається в 2 – х семестрах – 7 і 8. В 7 семестрі читаються теми 1 – 9, тобто теми модуля 1. Основним завданням цього модулю є вивчення теоретичного матеріалу і виконання індивідуальних лабораторних робіт з тем 4, 8 з використанням СASS-засобів проектування. Максимальна оцінка за модуль №1 становить 20 балів. У 8 симемтрі виконуються модулі 2, 3 і 4. На початку 8 семестру кожному студенту видається індивідуальне завдання для лабораторної роботи з теми 12, яке має комплексний характер і включає реалізацію реальної економічної задачі на ЕОМ в середовищі СУБД ACCESS. Лабораторна робота з теми 14 виконується в комп’ютерному класі в процесі занять в середовищі програмного комплексу “1С:Бухгалтерія” Склад і зміст завдань, а також правила їх виконання визначаються окремимиметодичними розробками до лабораторних робіт, які знаходяться в електронному вигляді на ПК в ауд. 411, корп.7 за адресою: D:// HMПСOEI.dok. Максимальна оцінка за модуль №2 становить 10 балів На основі практичних і лабораторних заняттях та результатів експрес опитування в 7-му семестрі студенту заноситься " зараховано" або " не зараховано" до заліково-екзаменаційної відомості. Модулі 1 , а також 2, 3 і 4 включаються до поточного контролю знань студентів, відповідно у 7 і 8 семестрах. Завдання до Модуля 3. Інформаційні системи в фінансових установах. Модуль 3 включає теми 17-19, 23. Лабораторна робота № 1 (ЛР1). Виконується ЛР1 по темі № 17 "Інформаційні системи в податковій сфері" (А: "Податки"): - формування податкової звітності платниками податків – пакет ZVP85; - прийом та перевірка податкової звітності в податковій інспекції – пакет ZVTI108. Звіт з ЛР1 захищається на комп’ютері. Лабораторна робота № 2 (ЛР2). ЛР2 виконується по темі № 19 "Інформаційні системи в страхуванні" (А: "Страхування") з використанням ППП "ПАРУС-СТРАХУВАННЯ". Студент повинен ввести інформацію про клієнта страхової компанії, зформувати новий договір (поліс), завести інформацію про заступлення страхового випадку та провести по ньому розрахунки суми відшкодування. Звіт з ЛР2 захищається на комп’ютері. Під час вивчення дисципліни (теми 17-19, 23) студенти готують та захищають реферати за призначеними викладачем або обраним самостійно та узгодженими з викладачем темами. Оцінка за виконані реферати включається в контроль за виконанням модульного завдання. Теми рефератів, практичні завдання та методичні рекомендації по виконанню лабораторних робіт наведені в Навчально-методичному посібнику для самостійного вивчення дисципліни "Інформаційні системи в фінансово-кредитних установах". Критерії оцінювання роботи студента за виконання модульного завдання №2. Оцінка за виконання завдання Модуля 3 (максимальна оцінка 10 балів). Оцінка за виконання завдань Модуля 3 складається з оцінки за захист лабораторних робіт №№ 3-4 і розробку та презентацію реферату. Оцінка "10" балів виставляється при умові: - режими роботи відповідних пакетів прикладних програм, які передбачені для виконання по ЛР №№ 3-4 продемонстровані на комп’ютері у відповідності з завданням і графіком проведення поточного контролю, студент чітко відповідає на питання викладача з переліку питань для самоперевірки по Модулю 3; - студент підготовив реферат за обраною з переліку або самостійно запропонованою та узгодженою з викладачем актуальною темою, зробив його презентацію перед аудиторією. Оцінка "5" балів виставляється при умові: - режими роботи відповідних пакетів прикладних програм, які передбачені для виконання по ЛР №№ 3-4, продемонстровані на комп’ютері у відповідності з графіком проведення поточного контролю, студент не достатньо чітко відповідає на питання викладача з переліку питань для самоперевірки по Модулю 3; має окремі зауваження з підготовки і презентації реферату; Оцінка "0" балів виставляється: - ЛР №№ 3-4 не відпрацьовані або не захищені на комп’ютері у відповідності з графіком проведення поточного контролю; студент не відповідає на питання викладача з переліку питань для самоперевірки по Модулю 2, реферат не підготовлений. Завдання до Модуля 4. Модульний контроль знань з блоку "Інформаційні системи в банках" охоплює теми 20-22 в передбачає виконання лабораторної роботи з використанням пакету "Автоматизована система контролю за виконанням банківських нормативів". При виконанні роботи студенти повинні вивчити основні банківські нормативи: достатність капіталу банку, ліквідність (загальна та миттєва), валютна позиція банку та інші. , а також ознайомитись зі структурою інформаційного забезпечення та підходами до автоматизованого розвязання задач подібного класу. Виконання лабораторної робіт оцінюється за результатами захисту відповідного звіту на ПЕОМ.. Звіт з лабораторної роботи має містити титульний аркуш згідно встановленої форми та результати виконання роботи згідно завдань, наведених нижче. До захисту приймаються тільки звіти, підготовлені і роздруковані за допомогою програмних засобів обробки текстів та ділової графіки. Шкала оцінок для модульного контролю : – 10 балів – звіт повністю відповідає вимогам, грамотно і акуратно оформлений; роботу виконано правильно або з незначними похибками, студент дає обгрунтовані, теоретично вірні відповіді на запитання викладача, може припускатися незначних помилок, які може виправити самостійно; – 5 балів – звіт про виконання лабораторних робіт є неповним, завдання виконані з помилками; у процесі захисту студент припускається помилок, які може виправити тільки за допомогою викладача; – 0 балів – звіт не відповідає вимогам, містить результати виконання чужого індивідуального варіанта; студент представляє звіт про виконання лабораторних робіт пізніше вказаного викладачем терміну, дає неправильні відповіді, припускається грубих помилок, не може їх виправити, ухиляється від захисту без поважних причин. Оцінка модульних завдань не перевищує 30 балів. Кожний із модулів оцінюється максимально в 10 балів з діапазоном оцінки 0-5-10 балів. Результатом поточного контролю знань студентів в цілому з урахуванням систематичності, і активності самостійної роботи та виконання модульних завдань оцінюється в діапазоні від 0 до 40 балів. Завдання для поточного контролю знань студентів заочної форми навчанняОб’ктом поточного контролю знань студентів заочної форми навчання є домашня індивідуальна письмова робота. Перелік контрольних робіт для студентів заочної форми навчання і методичні вказівки до їх виконання наведені у відповідних методичних вказівках. Самостійно виконані домашні письмові роботи перевіряються викладачем і захищаються з використанням ЕОМ в ході співбесіди зі студентом. Оцінюванню підлягають слідуючи складові домашньої контрольної роботи: Частина 1 - розроблені належним чином оформлені згідно методичним вказівкам “Постановка задачі”, “Алгоритм розв’язання задачі” і “Структура інформаційних масивів” оцінюються максимально 20 балами; Частина 2 - розроблений контрольний приклад і програмне забезпечення для реалізації задачі на ЕОМ, а також реалізація її безпосередньо на ЕОМ оцінюється максимально 20 балами. Максимальна кількість балів, яку може отримати студент за результатами поточного контролю знань, дорівнює 40. Шкала оцінок поточного контролю знань студентів заочної форми навчання Перша частина контрольнлї роботи оцінюється: Ø 20 балами, якщо звіт повністю відповідає вимогам, грамотно і акуратно оформлений; опис постановки задачі, алгоритму її рішення і структури інформаційних масивів виконані згідно з вимогами держстандарту РД 50-34.698-90 “Автоматизовані системи. Вимоги до змісту документів”;роботу виконано правильно або з незначними помилками, які студент в процесі бесіди з викладачем самостійно виправляє; Ø 15 балів – звіт до контрольної роботи є повним, але має незначні похибки, які студент може виправити за допомогою викладача; Ø 10 балів – звіт до контрольної роботи містить суттєві помилки, але в процесі співбесіди з викладачем демонструє задовільні знання і окремі помилки може самостійно виправити; Ø 5 балів – звіт до контрольної роботи є не повним, містить суттєві помилки, які студент здебільшого самостійно не може виправити; Ø 0 балів – звіт не відповідає вимогам, студент представляєзвіт чужого індивідуального завдання, завдання повністю списане або ж виконане сторонньою особою, при цьому студент не може пояснии суті виконаної роботи, дає неправильні відповіді, припускається грубих помилок, ухиляється від захисту роботи. Друга частина контрольної роботи оцінюється: Ø 20 балами, якщо контрольний приклад і і програмне забезпечення задачі розроблені правильно, результати роботи програми додані до контрольної роботи, програма продемонстрована на комп’ютері, студент чітко відповіає на питання викладача з приводу роботи програми; Ø 15 балів – задача реалізована на комп’ютері і продемонстрована викладачеві але має незначні помилки прискладанні контрольного прикладу; Ø балів – контрольнтй приклад і прикладна програма мають суттєві помилки. В процесі співбесіди з викладачем студент показує задовільні знання, окремі помтлки виправляє самостійно. Ø 5 балів – задача не реалізована на комп’ютері в повному обсягу, але студент намагався її реалізувати, про що свідчать окремі фрагменти, наприклад роздруковані зміст масивів, їх структура, структура вихідної машинограми тощо. Ø 0 балів – повністю відсутня реалізація задачі на комп’ютері, не підготовлені контрольний приклад і прикладна програма, студент взагалі не приступав до реалізації задачі на ЕОМ. Таким чином, загальний результат поточного контролю знань студентів заочної форми навчання заноситься до екзаменаційної відомості, за інших результатів у відомості проставляється “0” (нуль) балів.
Система підсумкового контролю знань студентівПідсумковий контроль знань студетів з дисципліни ІСЕ за 7 семестр здійснюється у формі іспиту. Оцінка знань студентів здійснюється за результатами поточного контролю впродовж семестру та іспиту. Підсумковий контроль знань проходить у формі іспиту. Екзаменаційний білет складається з 4-х теоретичних питань (2 питання по першій частині курсу і 2 питання по другій частині курсу) та двох задач (1 по першій частині курсу, 1 по другій). Для фіксації підсумкової оцінки у відповідних документах її переводять у традиційну форму за такою шкалою: 85-100 балів – А – відмінно 80 балів – В – добре 65-75 балів – С – добре 60 балів - D - задовільно 50-55 балів - E - задовільно 20-45 балів - FX - незадовільно з можливістю повторної перездачі 0-15 балів - F - незадовільно з можливістю повторного вивчення дисципліни. Завдання для поточного контролю студентів заочної форми навчання По першій частині курсу Кожен студент отримує окреме завдання із списку наведеного в додатку 1. Для вибраної задачі студент повинен зпроектувати нормалізовану реляційну базу даних і реалізувати їх засобами СКБД Access (методичні вказівки для виконання роботи надаються студентам в електронному вигляді). Виконана робота надається у вигляді звіту та на носії. Захист роботи виконується на ПЕОМ. Тема завдання для поточного контролю може співпадати з темою курсового проекту. По другій частині курсу Обрати зі списку, що наведений в додатку 2, тему завдання. Для обраної предметної області: 1) зробити опис постановки задачі; 2) зпроектувати форми вхідних та вихідних повідомлень; 3) розробити систему класифікації та кодування; 4) описати структури інформаційних масивів. Виконана робота надається у вигляді звіту на паперовому носії. 9.5. Зразок екзаменаційного білету
Підсумковий контроль знань студентыв у 8 семестрі здійснюється у формі письмового іспиту за білетами, розробленими кафедрою. 1. Кожний білет включає 6 теоретичних питань, які охоплюють різні розділи програми. Послідовність відповідей не має значення. На екзаменінедозволяється користуватись допоміжними матеріалами: довідниками, навчально-методичними посібниками, конспектами, тощо. 2. Кожне питання оцінюється окремо за 10-ти бальною системою, яка в свою чергу, передбачає диференціацію балів за такою шкалою: 10, 5, 0 балів. Максимальна сума балів за відповіді на білет-60 балів. 3 Відповідь на теоретичні питання оцінюється в 10 балів за умови, що студент дав повну, теоретично правильну та аргументовану відповідьна поставлені питання, вона свідчить про глибоку обізнаність студента в області побудови систем обробки економічної інформації, знання сучасного стану та перспектив розвитку інформаційних систем. Така відповідь розкриває сутність та структуру питання і включає: - розгорнутий, вичерпний виклад змісту виділеного питання; - чітке знання теоретичного матеріалу, змісту, постановки економічної задачі, уміння розробити математичний і машинний алгоритм рішення задачі на ЕОМ, технології обробки інформації; - здатність студента здійснювати порівняльний аналіз різних підходів до рішення задач на ЕОМ і самостійно робити логічні висновки та узагальнення; - використання існуючих пакетів прикладних програм для рішення відповідного класу задач; - обізнаність студента з літературним джерелом даного питання; - здатність студента висловити та аргументувати своє ставлення до альтернативних поглядів на дане питання. 4. Оцінка 5 балів ставиться за відповідь, яка є достатньо повною та обгрунтованою, логічно побудованою, але містить ряд недоліків, основними з яких є: - часткові недоліки при розкритті змісту питання і пояснень його складових елементів; - незнання окремих складових елементів АСУ, постановки задачі і алгоритм її рішення на ЕОМ; - недостатнє знання сутності економічних задач з автоматизованого управління виробничими і невиробничими системами, їх взаємозв'язку і технології рішення в умовах мережі АРМ; - недостатня обізнаність студента з літературними джерелами з даного питання і практичного використання ППП; 5. Оцінка “0” балів ставиться, коли відповідь носить поверхневий, безсистемний характер і не розкриває сутності питання, має грубі помилки і перекручування його змісту або зовсім не відповідає поставленому питанню, що свідчить про незнання студентом матеріалу з даного питання. 6. В разі, коли студент на іспиті набрав менше ніж 30 балів, він отримує незадовільну оцінку за результатами іспиту та незадовільну загальну підсумкову оцінку. В цьому випадку отримані результати поточного контролю не враховуються. 7. Загальна підсумкова оцінка з дисципліни складається з суми балів за результатами поточного контролю знань і іспиту. До екзаменаційної відомості заносяться сумарні результати в балах поточного контролю та іспиту. 8. Переведення даних 100-бальної шкали в 4-х бальну здійснюється в такому поряду: 85-100 балів – А – відмінно 80 балів – В – добре 65-75 балів – С – добре 60 балів - D - задовільно 50-55 балів - E - задовільно 20-45 балів - FX - незадовільно з можливістю повторної перездачі 0-15 балів - F - незадовільно з можливістю повторного вивчення дисципліни Оцінка за 4-х бальною шкалою виставляється в заліково – екзаменаційній відомості поряд із загальною підсумковою оцінкою в 100 – бальній шкалі 9. Складання академічної заборгованості студентами всіх форм навчання з дисципліни ІСЕ у формі заліку передбачає виконання всіх завдань, предбачених даними методичними матеріалами для денної , вечірньої та заочної форм навчання. При заборгованості у формі іспиту студент повинен виконати всі модульні (модулі 2, 3, 4) і контрольні завдання та екзаменаційні завдання. Ліквідація заборгованості проводиться згідно “Положення про екзаменаційну сесію студентів I – IV курсів КНЕУ зі змінами і доповненнями (Ухвала Вченої ради університету від 29.11.2001 р.)” РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРАОсновна:
Додаткова: 5. Горин С.В., Тандоев А.Ю. Применение CASE-средств Erwin 2.0 для информационного моделирования в системах обработки даних. М.: Диалог – МИФИ, 1999, 256 с. 6. Маклаков С.В. Bpwin и Erwin CASE-средства разработки информационных систем. М.: Диалог – МИФИ, 2000, 250 с. 7. Марка Д.А., Мак Гоуэн К. Методология структурного и системного анализа и проектирования SADT. . М.: Метатехнология, 1993. 8. Маклаков С.В. Создание информационних систем с All Fusion Modeling Suite. М.: Диалог – МИФИ, 2003, 432 с. 9. Петров В.Н. Информационные системы. – СПб.:Питер, 2002. – 688 с. 10. Трофимов С.А. CASE-технологии: практическая работа в Rational Rose. – М.: ЗАО «Издательство БИНОМ», 2001. – 272 с. 11. Ларман К. приминение UML и шаблонов проектирования. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2001. – 496 с. 12. Програмное обеспечение IBM Rational. Методология и инструментальные средства разработки програмних систем. IBM Rational Software, 2003 – 52 с. 13. Компьютеризация информационных процесов на промышленных предприятиях\ В.Ф. Сытник, Х. Сорока, Н.Н. Еремина, и др..-.: К.: Техніка; Катовице: Экономическая акдемия им. Карола Адамецкого,1991.-216 с. 14. Автоматизованные информационные технологии в экономике: Учебник\ Под ред.проф. Г.А. Титоренко- М.: Компьютер, 1998.-400 с. 15. Єрьоміна Н.В. Банківські інформаційні системи: Навчальний посібник.-К.: КНЕУ, 2000.-220 с. 16. Пінчук Н.С., Галузинський Г.П., Орленко Н.С.Інформаційні системи і технології в маркетингу: Навчальний посібник.-К.: КНЕУ,1999.-328 с. 17. Писаревська Т.А. Інформаційні системи в управлінні трудовими ресурсами: Навчальний посібник.- К.: КНЕУ, 1997.-252 с. 18. Рогач І.Ф., Сендзюк М.А., Антонюк В.А. Інформаційні системи фінансово- кредитних установах: Навчальний посібник.-К.: КНЕУ,1999.-216с. Додаток 1 ПЕРЕЛІК ПРЕДМЕТНИХ ОБЛАСТЕЙ, РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЛЯ ВИКОНАННЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА ДЛЯ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ1. Облік внутрицехового переміщення деталей та збірних одиниць. 2. Облік міжцехового переміщення деталей та збірних одиниць. 3. Облік готової продукції. 4. Облік прибутку основних засобів. 5. Облік вибуття основних засобів. 6. Облік надходження матеріальних цінностей на склад. 7. Облік видачі матеріальних цінностей зі складу. 8. Інвентаризація матеріальних цінностей на складі. 9. Облік матеріальних цінностей в цеховій каморі. 10. Облік малоцінних і швидкозношувальних предметів в експлуатації. 11. Облік основного складу. 12. Облік використання робочого часу. 13. Облік праці та нарахування відрядної заpoбітнoї плати. 14. Облік праці та нарахування заробітної плати бригадам. 15. Облік браку. 16. Нарахування премій. 17. Облік листків непрацездатності. 18. Облік касових операцій. 19. Облік банківських операцій. 20. Облік розрахункових операцій. 21. Облік попиту на готову продукцію. 22. Облік договорів на постачання матеріальних цінностей. 23. Облік праці та нарахування погодинної заробітної плати. 24. Інвентаризація основних аасобів. 25. Застосування у виробі збірних одинець та деталей власного виробництва. 26. Покупні вироби. 27. Комплектація запасних деталей до виробу. 28. Трудомісткість виробу ва групами устаткування стосовно цехів. 29. Трудомісткості виробу за групами устаткування. 30. Подетальні норми витрат матеріалу на виріб. 31. Поопераційні розцінки на деталі й збірні одиниці. 32. Нормативна потреба технічного оснащення на виготовлення виробу. 33. Нормативні затрати праці та заробітної плати на виготовлення виробу в цеху. 34. Нормативні затрати праці та заробітної плати на виготовлення виробу. 35. Нормативна собівартість продукції. З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |