Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1206 Робоча навчальна програма з курсу Інформатика, НУДПСУ, КФЕК НУДПСУ, Національний університет державної податкової служби України

Робоча навчальна програма з курсу Інформатика, НУДПСУ, КФЕК НУДПСУ, Національний університет державної податкової служби України

« Назад

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

Кафедра інформаційних систем і технологій

РОБОЧА  НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

«ІНФОРМАТИКА»

для підготовки бакалаврів

в галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво»

за напрямом підготовки:

6.030503 «Міжнародна економіка»,

6.030504 «Економіка підприємства»,

6.030508 «Фінанси і кредит»,

6.030509 «Облік і аудит»,

6.030502 «Економічна кібірнетика»

денної (заочної) форми навчання

статус дисципліни:  нормативна

Ірпінь – 2010

Робоча навчальна програма курсу "Інформатика" складена на основі ОПП, затвердженої в 2010 році.

ЗМІСТ

ПЕРЕДМОВА

ОПИС  НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ОПИС  НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ЗМІСТОВИМИ МОДУЛЯМИ

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. ІНФОРМАТИКА ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ

Тема 1.1. Основи інформатики  (Лекція)

Тема 1.2. Системне забезпечення інформаційних процесів (Лекція)

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ  2.  МЕРЕЖЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ В ЕКОНОМІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Тема 2.1. Мережеві технології. Застосування Інтернету в економіці (Лекція)

Тема 2.2. Основи Веб-дизайну. (Лекція)

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 3. ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ ІЗ СТРУКТУРОВАНИМИ ДОКУМЕНТАМИ

Тема 3.1. Програмні засоби роботи зі структурованими документами (Лекція)

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ  4. ОСНОВИ РОЗРОБКИ ДОДАТКІВ

Тема 4. Основи офісного програмування (Лекція)

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 5. КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ  РОБОТИ З БАЗАМИ ДАНИХ

Тема 5. Програмні засоби роботи з базами та сховищами даних

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 6. ВИКОРИСТАННЯ ПЕРСПЕКТИВНИХ  ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ЕКОНОМІЦІ

Тема 6.1. Експертні і навчальні системи (Лекція)

Тема 6.2. Перспективи розвитку інформаційних технологій (Лекція)

МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ  ТА РОЗПОДІЛ БАЛІВ ЗА РЕЙТИНГОВОЮ СИСТЕМОЮ

ПЕРЕЛІК ТЕМ РЕФЕРАТІВ та ТЕМАТИКИ НАУКОВОЇ РОБОТИ

ТЕМИ РЕФЕРАТІВ

ТЕМАТИКА НАУКОВОЇ РОБОТИ

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО МОДУЛЯ 1

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО МОДУЛЯ 2

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ З КУРСУ

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

ОСНОВНА ЛІТЕРАТУРА

ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА

РЕСУРСИ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ

ПЕРЕДМОВА

На початку третього тисячоліття інформація перетворилася на найважливіший ресурс  суспільства. Величезні обсяги інформації і необхідність її оброблення з метою прийняття адекватних управлінських рішень потребує від фахівців використання автоматизованих інформаційних технологій. Інформатизація суспільства є одним з головних показників соціально-економічного розвитку держави.

Щодо  інформатизації державної податкової служби, то як свідчить світовий досвід, її ефективна діяльність може здійснюватися лише за умови використання новітніх інформаційних технологій, зокрема, корпоративної інформаційно-аналітичної системи та комп’ютерно-телекомунікаційного середовища, які мають з’єднують в одне ціле всі рівні податкової служби – державний, регіональний, місцевий.

„ІНФОРМАТИКА” – це нормативна навчальна дисципліна циклу гуманітарної підготовки бакалаврів за напрямом „Економіка і підприємництво”.

1. Предмет дисципліни: засоби автоматизації інформаційних процесів обробки та використання економічної інформації.

2. Мета дисципліни: формування знань про принципи побудови та функ­ціонування обчислювальних машин, організацію обчислюва­льних процесів на персональних комп'ютерах та їх алгоритмі­зацію, програмне забезпечення персональних комп'ютерів і комп'ютерних мереж, а також ефективне використання сучас­них інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності.

3. Завдання  дисципліни: вивчення теоретичних основ інформатики і набуття навичок використання прикладних систем оброблення економіч­них даних та систем програмування для персональних комп'ю­терів і локальних комп'ютерних мереж під час дослідження соціально-економічних систем та розв'язування завдань фахового спрямування.

4. Зміст дисципліни розкривається в темах:

  • Предмет, методи і завдання дисципліни.

  • Теоретичні основи економічної інформатики.

  • Системне забезпечення інформаційних процесів.

  • Мережні технології.

  • Застосування Інтернету в економіці.

  • Організація комп’ютерної безпеки та захисту інформації.

  • Основи веб-дизайну.

  • Програмні засоби роботи зі структурованими документами.

  • Програмні засоби роботи з базами та сховищами даних.

  • Основи офісного програмування.

  • Експертні і навчальні системи.

  • Перспективи розвитку інформаційних систем.

5. Міжпредметні зв’язки: вивчення дисципліни передбачає міжпредметні зв’язки з такими дисциплінами як „Вища математика”, „Економетрія”, „Гроші і кредит”, “Облік і аудит”, “Теорія операцій”, „Теорія ймовірності”, ”Математична статистика”. Дисципліна є базовою для вивчення насамперед дисципліни “Інформаційні системи і технології в економічній діяльності (фінансовій, обліковій, контрольно-ревізійній, податковій)”, а також дисциплін професійного спрямування “Фінанси”, “Облік та аудит”, “Контроль та ревізія”, “Податки”, “Банківська справа”, „Страхова справа” та інших; є основою для інтенсифікації навчання, виконання курсових та дипломних робіт, проведення наукових досліджень, формує інформаційну культуру особистості фахівця в умовах інформатизації суспільства.

Розроблена та наведена авторами навчальна програма дисципліни охоплює всі теми, визначені анотацією для мінімальної кількості навчальних годин, передбачених стандартом. Її складено відповідно до місця та значення дисципліни за структурно-логічною схемою програми підготовки бакалаврів за напрямом “Економіка і підприємництво”. Під час вивчення дисципліни передбачається систематична практична робота студентів за комп’ютерами як під керівництвом викладача, так і самостійно.

ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

"ІНФОРМАТИКА"

в галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво»

за напрямом підготовки:

6.030503 «Міжнародна економіка», 6.030504 «Економіка підприємства»,

6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030509 «Облік і аудит»,

6.030502 «Економічна кібернетика»

(денна форма навчання)

1. Предмет: засоби автоматизації інформаційних процесів обробки та використання економічної інформації.

2. Мета: формування знань про принципи побудови та функ­ціонування обчислювальних машин, організацію обчислюва­льних процесів на персональних комп'ютерах та їх алгоритмі­зацію, програмне забезпечення персональних комп'ютерів і комп'ютерних мереж, а також ефективне використання сучас­них інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності.

Змістово-модульна структура дисципліни

Курс: 1

Семестр: 1,2

Галузь знань, напрям ,

 освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

Кількість кредитів:

4 - національних                      6 - ЕCTS

0305 «Економіка і підприємництво»

 

6.030503 «Міжнародна економіка»,

6.030504 «Економіка підприємства»,

6.030508 «Фінанси і кредит»,           6.030509 «Облік і аудит», 6.030502 «Економічна кібірнетика»

 

Освітньо-кваліфікаційний рівень - бакалавр

Нормативна

Лекції:                               20

Практичні:                        88

Індивідуально-консультативна робота:  22                    

Самостійна робота:          86

Підсумковий контроль     2

Розрахункова робота

 

Вид контролю:

1 семестр – ПМК

2 семестр – іспит

Модулів:                2

Змістових модулів: 6

Загальна кількість годин:                    216

Попередні дисципліни:

«Основи інформатики», «Математика» - дисципліни середньої школи

 

 СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

"ІНФОРМАТИКА"

для підготовки бакалаврів

в галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво»

за напрямом підготовки 6.030503 «Міжнародна економіка»,

6.030504 «Економіка підприємства», 6.030508 «Фінанси і кредит»,

6.030509 «Облік і аудит», 6.030502 «Економічна кібернетика»

(денна форма навчання)

Змістові модулі

Кількість годин, відведених на:

 

Лек.

Семін. та практ. заняття

Індивід.-консульт. робота

Сам. роботу

Усього годин

МОДУЛЬ 1 =3 кредити  ( 108 год.)

Змістовий модуль 1.ІНФОРМАТИКА ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Тема 1.1. Основи інформатики. Комп’ютерна безпека

1

2

2

3

8

Тема 1.2. Системне забезпечення інформаційних процесів

1

12

 

15

28

Усього по заліковому кредиту

2

14

2

18

36

Контрольний захід - тестування

Змістовий модуль 2. МЕРЕЖЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ В ЕКОНОМІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Тема 2.1. Мережні технології. Застосування Інтернету в економіці

2

4

 

8

14

Тема 2.2. Основи Веб-дизайну

2

10

4

6

22

Усього по заліковому кредиту

4

14

4

14

36

Контрольний захід – тестування

Змістовий модуль 3. ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ ІЗ СТРУКТУРОВАНИМИ ДОКУМЕНТАМИ  

Тема 3. Програмні засоби роботи зі структурованими документами

4

16

4

12

36

Усього по заліковому кредиту

4

16

4

12

36

Контрольний захід – тестування

УСЬОГО ПО МОДУЛЮ 1

10

44

10

44

108

ФОРМА ЗДІЙСНЕННЯ МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ ПО МОДУЛЮ 1 – ФОРМУВАННЯ СУМАРНОЇ ОЦІНКИ

 

МОДУЛЬ 2 = 3кредити  (108 год.)

 

Змістовий модуль 4.ОСНОВИ РОЗРОБКИ ДОДАТКІВ

 

Тема 4. Основи офісного програмування

4

24

6

2

36

 

Усього по заліковому кредиту

4

24

6

2

36

 

Контрольний захід –тестування

Змістовий модуль 5.  КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ  РОБОТИ З ДАНИМИ

Тема 5. Програмні засоби роботи з базами та сховищами даних

4

16

6

10

36

Усього по заліковому кредиту

4

16

6

10

36

Контрольний захід – тестування

 

Змістовий модуль 6. ПЕРСПЕКТИВНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ

 

Тема 6.1. Експертні і навчальні системи

1

4

 

8

13

 

Тема 6.2. Перспективи розвитку інформаційних технологій

1

 

 

22

23

 

Усього по по заліковому кредиту

2

4

 

30

36

 

УСЬОГО ПО МОДУЛЮ 2

10

44

12

44

108

 

ФОРМА ЗДІЙСНЕННЯ МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ ПО МОДУЛЮ 2 – ФОРМУВАННЯ СУМАРНОЇ ОЦІНКИ

 

УСЬОГО у І та ІІ семестрах

20

88

22

86

216

 

ІСПИТ

 

 

 

 

2

 

УСЬОГО З  ДИСЦИПЛІНИ

20

88

22

86

216

 

ОПИС  НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

"ІНФОРМАТИКА"

для підготовки бакалаврів

в галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво»

за напрямом підготовки 6.030504 «Економіка підприємства»,

6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030509 «Облік і аудит»

 (заочна форма навчання)

1. Предмет: засоби автоматизації інформаційних процесів обробки та використання економічної інформації.

2. Мета: формування знань про принципи побудови та функ­ціонування обчислювальних машин, організацію обчислюва­льних процесів на персональних комп'ютерах та їх алгоритмі­зацію, програмне забезпечення персональних комп'ютерів і комп'ютерних мереж, а також ефективне використання сучас­них інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності.

Змістово-модульна структура дисципліни

Курс: 1

Семестр: 1,2

Галузь знань, напрям,

освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

Кількість кредитів:

4 - національних                      6 - ЕCTS

0305 «Економіка і підприємництво»

 

6.030504 «Економіка підприємства»,

6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030509 «Облік і аудит»

 

 

Освітньо-кваліфікаційний рівень - бакалавр

Нормативна

Лекції:                               4

Практичні:                        8

Самостійна робота:        204

Підсумковий контроль    

Розрахункова робота

 

Вид контролю:

1 семестр – ПМК (залік)

2 семестр – іспит

Модулів:                2

Змістових модулів: 6

Загальна кількість годин:                    216

Попередні дисципліни:

«Основи інформатики», «Математика» - дисципліни середньої школи

 

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

"ІНФОРМАТИКА"

для підготовки бакалаврів

в галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво»

за напрямом підготовки

6.030504 «Економіка підприємства», 6.030508 «Фінанси і кредит»,

6.030509 «Облік і аудит»

 (заочна форма навчання)

Назва тем

Кількість годин, відведених на:

 

Лекції

практичні заняття

Індивідуально-консультативна робота

Самостійну роботу

Усього годин

Тема 1.1. Основи інформатики. Комп’ютерна безпека

 

 

 

7

7

Тема 1.2. Системне забезпечення інформаційних процесів

 

 

 

29

29

Тема 2.1. Мережні технології. Застосування Інтернету в економіці

 

 

 

18

18

Тема 2.2. Основи Веб-дизайну

 

2

 

16

18

Тема 3. Програмні засоби роботи зі структурованими документами

 

 

 

36

36

Тема 4. Основи офісного програмування

2

2

 

32

36

Тема 5. Програмні засоби роботи з базами та сховищами даних

2

4

 

30

36

Тема 6.1. Експертні і навчальні системи

 

 

 

13

13

Тема 6.2. Перспективи розвитку інформаційних технологій

 

 

 

13

13

УСЬОГО у І та ІІ семестрах

4

8

 

204

216

ІСПИТ

 

 

 

 

2

УСЬОГО З  ДИСЦИПЛІНИ

4

8

 

204

216

 

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ЗМІСТОВИМИ МОДУЛЯМИ

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. ІНФОРМАТИКА ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ

Тема 1.1. Основи інформатики  (Лекція)

  1. Предмет, методи і завдання дисципліни ІНФОРМАТИКА.

  2. Інформатизація суспільства.

  3. Інформація та дані. Інформаційний процес.

  4. Економічна інформація та її особливості.

  5. Одиниці економічної інформації.

  6. Формалізація, алгоритмізація та автоматизована обробка економічної інформації.

  7. Класифікація та кодування економічної інформації.

  8. Методи класифікації. Системи кодування. Єдина система класифікації техніко-економічної    інформації

Література: 1, 2, 3, 9, 22.

 

Практична робота

Тема: ” Подання інформації в ЕОМ”

Мета роботи: набути знань стосовно кодування інформації в ЕОМ та практичного застосування систем кодування знакової та графічної інформації.

Самостійна робота

  1. Інформаційні ресурси та концепція інформатизації в Україні.
  2. Системи класифікація та кодування економічної інформації.

Залікова індивідуальна робота 1

Класифікація та кодування економічної інформації.

Форми оцінювання: оцінка в балах

Література: 1, 3, 4, 5, 15, 22, 24, 25.

 

Тема 1.2. Системне забезпечення інформаційних процесів (Лекція)

  1. Принципи побудови та функціонування ЕОМ.
  2. Апаратне  забезпечення інформаційних процесів.
  3. Програмне забезпечення інформаційних процесів.
  4. Класифікація та структура операційних систем.
  5. Організація та робота з об’єктами файлової системи ОС  MS Windows, Linux.
  6. Інформаційна безпека, основи захисту інформації.
  7. Політика інформаційної безпеки держави та підприємства. Законодавчі заходи України щодо забезпечення   захисту інформації.
  8. Захист інформації в комп’ютерних мережах.

Практична  робота

Тема: „Апаратна конфігурація персонального комп’ютера. Клавіатура – основний пристрій введення символьних даних. Будова системного блока персонального комп’ютера. Засоби підключення зовнішніх пристроїв персонального комп’ютера.”

Мета роботи: вивчити апаратну конфігурацію персонального комп’ютера, встановленого на робочому місці студента в комп’ютерному класі; вивчити структуру клавіатури, призначення груп клавіш, розклади клавіатур української, російської та англійської мов. Вивчити складові системного блока; вивчити складові материнської плати персонального комп’ютера; визначити їх розміщення, набути навичок розпізнавання складових материнської плати, різновидів модулів пам’яті; навчитись визначати їх характеристики, розпізнавати різновиди шин і їх призначення; переконатись в тому, що сучасний персональний комп’ютер побудований за магістрально-модульним принципом. Вивчити різновиди портів та їх призначення, засоби підключення зовнішніх пристроїв.

Практична  робота

Тема: „Операційні системи сімейства Windows. Вивчення об’єктів Робочого столу, їх властивостей та технології Drag & Drop. Головне меню та його структура. Операційні системи Windows. Робота з вікнами програм та діалоговими вікнами.”

Мета роботи: вивчити об’єкти Робочого столу та їх властивості, набути навички застосування технології Drag & Drop для виконання різноманітних операцій; вивчити структуру, призначення та використання Головного меню операційних систем Windows. Засвоїти основні методи роботи з типовими вікнами програм та діалоговими вікнами; набути навички переміщення вікон, зміни розміру типових вікон програм; вивчити основні елементи управління діалогових вікон та вікон програм.

Практична  робота

Тема: „Операційні системи Windows. Пошук документів, папок та файлів. Робота з довідковою системою ОС Windows. Технологія роботи з файловою системою. Програма Продник. ОС Windows. Сервісні програми. Робота з дисками: форматування дисків (програма Scandisk), дефрагментація дисків та оптимізація їх розміщення (програма Defrag), робота з програмою Мастер планирования заданий (Task Scheduler).”

Мета роботи: навчитись здійснювати пошук папок, файлів та документів в операційних системах сімейства Windows, враховуючі різноманітні умови пошуку; набути навички роботи з довідковою системою. Засвоїти технологію з файловою структурою в операційних системах Windows; сформувати навички виконання основних операцій: перегляду, копіювання, перейменування, створення папок і документів, переміщення, вилучення та відновлення вилучених файлів та папок засобами програми Проводник (Windows Explorer); засвоїти можливі способи подання об’єктів у папках та їх впорядкування. Навчитись виконувати форматування дисків, перевірку дисків за допомогою програми Scandisk та де фрагментацію, налагоджувати найважливіші параметри роботи операційної системи Windows, здійснювати перевірку комп’ютера на наявність вірусів.

Практична  робота

Тема: „Прикладні програми ОС Windows: графічний редактор Paint, найпростіший текстовий редактор Блокнот, текстовий редактор WordPad, программа Калькулятор, Таблиця символів.”

Мета роботи: навчитись використовувати довідкову систему в середовищах прикладних програм, вивчити можливості графічного редактора Paint, найпростішого текстового редактора Блокнот, текстового редактора WordPad, програми Калькулятор, використовувати Таблицю символів, навчитись створювати і зберігати документи, засвоїти технологію OLE обміну даними між програмами.

Практична  робота

Тема: „Програмні засоби захисту інформації. Антивірусні програми. Архівація та резервне копіювання даних. Робота з архівами. Саморозпаковувальні архіви.”

Мета роботи: навчитись використовувати антивірусні програми для захисту інформації, виконувати резервне копіювання, стиснення NTFS та архівацію даних програмами-архіваторами WinZip та WinRar, створювати саморозпаковувальні архіви, переглядати архіви, додавати нові архівні файли, вилучати файли з архіву, розпаковувати архіви та видобувати з архіву потрібні файли.

Самостійна робота

  1. Зовнішні пристрої персонального комп’ютера та засоби їх .підключення.
  2. Принципи роботи та функціональні характеристики сучасних моніторів, принтерів, сканерів.
  3. Поняття файлу. Ім’я файлу. Шлях до файлу. Повне ім’я файлу. Атрибути файлів та їх зміст.
  4. Операційна система Linux:  система команд.
  5. Файлові менеджери ОС Windows.

 

Література: 1, 2, 4, 5, 6, 9, 12, 13, 27, 31, 36, 37.

Самостійна робота

  1. Класифікація методів і засобів захисту комп’ютерних систем від несанкціонованого доступу. Засоби ідентифікації та аутентифікації.
  2. Криптографічні методи і засоби захисту інформації.
  3. Класифікація комп’ютерних вірусів. Сучасні антивірусні програмні засоби.

Література: 2, 4, 5, 8, 9, 14.

 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ  2.  МЕРЕЖЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ В ЕКОНОМІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Тема 2.1. Мережеві технології. Застосування Інтернету в економіці (Лекція)

  1. Комп’ютерні комунікації.
  2. Internet та Intranet-технології.
  3. Організація та використання ресурсів комп’ютерної мережі.
  4. Основні сервіси мережі Інтернет та їх протоколи.
  5. Інформаційний пошук та спільне використання інформаційних ресурсів.
  6. Телеконференції в економічній діяльності.
  7. Електронна комерція та біржові операції через Інтернет.
  8. Віртуальна корпорація та віртуальний офіс.
  9. Мережні технології в економіці.

Практична  робота

Тема: „Вивчення  топології, апаратної та програмної конфігурації локальної мережі. Доступ до локальної мережі. Робота з мереженими ресурсами в операційних системах Windows. Спілкування та співпраця в локальній мережі.”

Мета роботи: навчитись визначати топологію, апаратну та програмну конфігурацію локальної мережі; навчитись працювати з мережевими ресурсами; вивчити програмні засоби спілкування та співпраці в локальній мережі.

Практична  робота

Тема: „Робота в Інтернеті. Пошук  інформації.  Електронна комерція та біржові операції через Інтернет. Технологія роботи з браузером Microsoft Internet Explorer. Технологія пошуку інформації в мережі Інтернет. Технологія роботи з пошуковою системою МЕТА.”

Мета роботи: набути навички роботи з браузером,  пошуку інформації в мережі Інтернет та збереження інформації у зовнішній пам’яті локального комп’ютера; знайомство з електронною комерцією та біржовими операціями через Інтернет”.

Практична  робота   

Тема: „Електронна пошта в Інтернеті. Поштовий клієнт Microsoft Express. Відкриття власної поштової скриньки на веб-сервері та технологія листування.”

Мета роботи: навчитись працювати з електронною поштою, надсилати і отримувати повідомлення.

Самостійна робота

  1. Локальна комп’ютерна мережа, доступ та технологія використання мережних ресурсів.
  2. Надання статусу мережних ресурсів ресурсам локального комп’ютера.

Література: 1, 3, 8, 9, 19, 29, 38.

Самостійна робота

  1. Система адресації в мережі Інтернет: IP – адреси, DNS – адреси, URL- адреси; їх структура.
  2. Технологія переміщення файлів в глобальній комп’ютерній мережі Інтернет, служба  Ftp.
  3. Технологія пошуку інформації в мережі Інтернет.

Література: 1, 8, 9, 10, 11.

Тема 2.2. Основи Веб-дизайну. ( Лекція)

  1. Етапи проектування та розробки веб-сайту.
  2. Структура веб-сторінки та її об’єкти.
  3. Основні теги мови HTML.
  4. Фрейми.
  5. Створення списків, таблиць, графічних об’єктів.
  6. Оформлення тексту, створення заголовків.
  7. Гіперпосилання на веб-сторінці.
  8. Динамічні ефекти та засоби їх створення.
  9. Поняття про інтерактивні веб-сторінки та засоби розробки сценаріїв.

Практична  робота

Тема: „Розробка веб-сайта засобами HTML та текстового редактора Блокнот Веб-дизайн.”

Мета роботи: навчитись створювати веб-сторінки засобами мови HTML і текстового редактора Блокнот, вивчити засоби веб-дизайну.

Самостійна робота

  1. Сутність веб-дизайну.
  2. Засоби мови HTML.

Залікова індивідуальна робота 2

Основи веб-дизайну

Форми оцінювання: оцінка в балах

Література: 2, 4, 5, 30, 33, 34, 36, 37, 39, 40, 44.

 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 3. ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ ІЗ СТРУКТУРОВАНИМИ ДОКУМЕНТАМИ

Тема 3.1. Програмні засоби роботи зі структурованими документами ( Лекція)

  1. Концепція структурованого документа та SGML.
  2. Поняття про XML – мову структурованого зберігання інформації.
  3. Веб-документ як реалізація структурованого документу засобами мови  HTML.
  4. Технологія роботи із структурованими документами у текстовому процесорі MS Word.
  5. Технологія роботи із структурованими документами у табличному процесорі MS Excel.
  6. Технологія роботи із презентаціями у MS Power Point.

Практична  робота

Тема: „Текстовий процесор MS Word. Способи введення та редагування тексту. Перевірка правопису. Форматування документів. Застосування стилів. Створення власного стилю.”

Мета роботи: навчитись працювати з текстовим процесором Microsoft Word, встановлювати параметри роботи програми, створювати найпростіші текстові документи, редагувати їх, зберігати для повторного використання та завантажувати в наступному сеансі. Сформувати поняття про рівні форматування тексту в документі та елементи форматування кожного рівня, сформувати навички виконання форматування текстових документів, застосування та створення стилів.

Практична  робота          

Тема: „Текстовий процесор MS Word. Технологія створення списків, виносок, приміток, закладок, гіперпосилань, колонтитулів. Робота з текстовими фрагментами та графічними об’єктами.”

Мета роботи:сформувати практичні навики створення списків, виносок, приміток, закладок, гіперпосилань і колонтитулів. Навчитися виконувати дії з фрагментами тексту, застосовуючи наявні в MS Word технології, використовувати буфер обміну Office, додавати рисунки та графічні об’єкти.

Практична  робота  

Тема: „Текстовий процесор MS Word. Упровадження в текстовий документ математичних формул і схематичних діаграм. Створення таблиць. Обчислення в таблицях. Побудова діаграм. Особливості опрацювання й оформлення економічної інформації.”

Мета роботи:  навчитись створювати та редагувати в текстовому документі математичні формули й організаційні схеми і діаграми. Навчитись створювати в текстовому документі таблиці, виконувати необхідні обчислення, будувати діаграми на основі табличних даних.

Практична  робота

Тема: „Текстовий процесор MS Word. Створення змісту, предметного покажчика та списку ілюстрацій. Використання засобу Слияние для автоматизації створення документів. Друкування документів.”

Мета роботи: навчитись у процесі створення документів у середовищі Microsoft Word використовувати засоби автоматизації з метою створення змісту, предметного покажчика та списку ілюстрацій. Навчитись використовувати функцію Слияние для автоматизації створення документів та друкувати документи або певні сторінки документа.

Практична  робота

Тема: „Табличний процесор MS Excel. Базові технології. Обчислення в таблицях. Відносні й абсолютні посилання на комірки.”

Мета роботи: навчитись виконувати основні операції в середовищі електронної таблиці Excel – налагодження робочого вікна, переміщення таблицею, виділення окремих елементів тощо. Навчитись виконувати обчислення в MS Excel та використовувати у формулах відносні й абсолютні посилання на комірки.

Практична  робота

Тема: „Табличний процесор MS Excel. Використання логічних функцій. Створення колонтитулів сторінок. Застосування статистичних функцій для розв’язання економічних задач.”

Мета роботи: засвоїти технологію адресації в Excel, проведення розрахунків, використання логічних функцій для реалізації обчислювальних процесів з розгалуженням, створювати колонтитули сторінок. Навчитись застосовувати статистичні функції, усвідомити їх зміст і порядок використання.

Практична  робота

Тема: „Табличний процесор MS Excel. Аналіз даних: підбір параметра, таблиці підстановки, консолідація даних. Функція Поиск решения.”

Мета роботи: навчитись застосовувати для аналізу даних засоби надбудови MS Excel- Підбор параметра, Таблица подстановки та Консолидация. Навчитись застосовувати засіб – надбудова MS Excel Поиск решения.

Практична  робота

Тема: „Табличний процесор MS Excel. Робота з базою даних: сортування, фільтрація даних, проміжні підсумки. Зведені таблиці та зведені діаграми. Функції для роботи з базою даних. Побудова лінії тренда. Засоби прогнозування даних.”

Мета роботи: навчитись виконувати сортування даних, їх фільтрацію, створювати проміжні підсумки, зведені таблиці та діаграми, застосовувати функції баз даних для розв’язання задач. Навчитись використовувати засоби MS Excel для побудови кількісних прогнозів на наступний часовий період на основі даних за минулий часовий період.

Самостійна робота

  1. Текстовий процесор MS Word. Режими  відображення документа. Режим структури.
  2. Текстовий процесор MS Word. Структура тексту. Панель структура та технологія її використання.
  3. Текстовий процесор MS Word. Впровадження в документ рисунків, схематичних діаграм та математичних формул. Взаємне розміщення тексту та об’єктів.
  4. Текстовий процесор MS Word. Створення змісту, предметного покажчика, списку ілюстрацій та списку таблиць у великому документі.
  5. Значення мультимедійних презентацій у економічній  діяльності.

Залікова індивідуальна робота 3

Програмні засоби роботи із структурованими документами.

Форми оцінювання: оцінка в балах

Залікова індивідуальна робота 4

Реалізація обчислювальних алгоритмів та аналіз даних в MS Excel.

Форми оцінювання: оцінка в балах

Література: 1, 5, 9, 20, 23, 30, 35.

 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 4. ОСНОВИ РОЗРОБКИ ДОДАТКІВ

Тема 4. Основи офісного програмування ( Лекція)

  1. Програмне розширення офісних пакетів MS Office. Обмін даними між додатками.
  2. Призначення та основні поняття системи об’єктно-орієнтованого програмування VBА: редактор, процедури та функції, основні конструкції та оператори мови.
  3. Створення макросів, функцій користувача, форм з елементами управління у додатках MS Office.
  4. Автоматизація комп’ютерних проектів.

Практична робота

Тема: „Табличний процесор MS Excel. Visual Basic for Application: створення макросів, розробка функцій користувача, розробка модулів.”

Мета роботи: навчитись використовувати засоби Visual Basic Application: MS Excel для розробки макросів, функцій користувача та програм для автоматизації обчислювальних процесів.

Практична  робота

Тема: „ Visual Basic. Розробка додатків, що реалізують лінійний обчислювальний процес.”

Мета роботи: навчитись використовувати засоби Visual Basic для розробки додатків з лінійним обчислювальним процесом.

Практична  робота

Тема: „ Visual Basic. Розробка додатків, що реалізують розгалужений обчислювальний процес.”

Мета роботи: навчитись використовувати засоби Visual Basic для розробки додатків із розгалуженим обчислювальним процесом.

Практична  робота

Тема: „ Visual Basic. Розробка додатків, що реалізують циклічний обчислювальний процес.”

Мета роботи: навчитись використовувати засоби Visual Basic для розробки додатків, що реалізують циклічний обчислювальний процес.

Практична  робота

Тема: „Visual Basic. Розробка додатків, що реалізують обчислювальний процес з масивами.”

Мета роботи: навчитись використовувати засоби Visual Basic для розробки додатків з використанням в обчислювальному процесі масивів.

Самостійна робота

  1. Оператори, вирази та операції.
  2. Стандартні функції та їхнє застосування. Розробка інтерфейсу користувача. Діалогові вікна та їх різновиди.
  3. Проектування та реалізація лінійних обчислювальних процесів. Умовні оператори та оператор вибору.
  4. Проектування та реалізація розгалужених обчислювальних процесів.
  5. Оператори циклу.
  6. Проектування та реалізація обчислювальних процесів з циклами.
  7. Масиви даних. Опис масивів. Типові процедури обробки масивів.
  8. Проектування та реалізація обчислювальних процесів з масивами.
  9. Стандартні функції. Функції  VBA для роботи з файлами. Приклади розробки  додатків з обчислювальним процесом обробки масивів.

Залікова індивідуальна робота 5

Основи офісного програмування.

Форми оцінювання: оцінка в балах

Література: 1, 2, 4, 5, 8, 40.

 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 5. КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ  РОБОТИ З БАЗАМИ ДАНИХ

Тема 5.1. Програмні засоби роботи з базами та сховищами даних

  1. Поняття  бази даних та сховища даних.
  2. Різновиди моделей даних.
  3. Проектування реляційної бази даних: метод нормальних форм; метод суть-зв'язок (ER-діаграм); засоби автоматизації проектування.
  4. Програмні засоби роботи з базами даних. СУБД.
  5. Структура сховищ даних та програмні засоби роботи зі сховищами даних.

Практична робота

Тема: „Інформаційне проектування реляційної бази даних”

Мета роботи: розробити ER-діаграму, визначити тип і встановити  відношення між даними, що характеризують економічний процес.

Самостійна робота

  1. Сутності та атрибути. Взаємовідношення між сутностями.
  2. Базові взаємовідношення даних.

Література: 1, 2, 3, 9, 17, 26, 32, 41.

Тема 5.2. Робота з базами даних засобами MSOffice (Лекція)

  1. Побудова реляційної бази даних в MS Excel.
  2. Засоби роботи з базою даних в MS Excel.
  3. Створення БД та робота з БД в СУБД Microsoft Access.
  4. Мову структурованих запитів SQL.  Розробка SQL –запитів.
  5. Розв’язання економічних задач, аналіз даних та прогнозування економічних показників в MS Excel та в MS Access.

Практична  робота

Тема: „Microsoft Access. Розробка бази даних. Створення таблиць.”

Мета роботи: навчитись створювати базу даних, розробляти таблиці, використовуючи засоби СУБД Microsoft Access.

Практична  робота

Тема: „Microsoft Access. Введення даних із використанням форми. Пошук і заміна даних.”

Мета роботи: навчитись створювати форми для введення даних у таблиці, використовуючи СУБД Microsoft Access; вводити дані, застосовуючи форми, та здійснювати пошук і заміну даних у базі даних.

Практична  робота

Тема: „Microsoft Access. Модифікація бази даних. Зв’язування таблиць.”

Мета роботи: навчитись змінювати таблиці, модифікувати базу даних шляхом створення нових таблиць, використовуючи засоби СУБД Microsoft Access.

Практична  робота

Тема: „СУБД Microsoft Access. Створення звітів.”

Мета роботи: навчитись створювати звіти в середовищі MS Access.

Практична  робота

Тема: „Microsoft Access. Створення та використання запитів. SQL запити.”

Мета роботи: навчитись розробляти запити, використовуючи засоби СУБД Microsoft Access та мову SQL.

Практична  робота

Тема: „Microsoft Access. Створення та використання запитів. SQL- запити.”

Мета роботи: засвоїти технологію розробки запитів реляційної бази даних  Microsoft Access, застосовувати мову SQL для створення запитів.

Самостійна робота

  1. СУБД Microsoft Access: запуск, віконний інтерфейс. Шаблони баз даних Microsoft Access та їх використання.
  2. Використання алгебраїчних та логічних виразів для створення запитів та звітів. “Построитель” виразів та робота з ним: метасимволи, арифметичні оператори, оператор подібності, оператори порівняння та логічні оператори.
  3. Основні конструкції та оператори SQL, синтаксис мови.

Залікова індивідуальна робота 6

Програмні засоби роботи з базами та сховищами даних

Література: 1, 2, 4, 5, 8, 9, 17, 21, 26, 28, 41.

Форми оцінювання: оцінка в балах

 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 6. ВИКОРИСТАННЯ ПЕРСПЕКТИВНИХ  ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ЕКОНОМІЦІ

Тема 6.1. Експертні і навчальні системи (Лекція)

  1. Системи штучного інтелекту, їхня структура.
  2. Експертні системи, їхня будова та застосування в економіці.
  3. Системи підтримки прийняття рішень.
  4. Навчальні інформаційні системи.

Практична  робота

Тема: „Експертні системи в економіці”

Мета роботи: набути навичок створення та роботи з експертною системою визначення ліквідності підприємства.

Практична  робота

Тема: „Навчальні інформаційні системи. Знайомство з системою «Прометей» ”

Мета роботи: набути навичок роботи з системою «Прометей»

Самостійна робота

  1. Поняття про мови програмування для створення баз знань.
  2. Навчальні системи та принципи їх розробки.

Тема 6.2. Перспективи розвитку інформаційних технологій (Лекція)

  1. Напрями удосконалення новітніх інформаційних технологій в економіці та управлінні.
  2. Комп’ютерні технології інтелектуального аналізу даних.
  3. Інформаційні системи управління бізнес-процесами.

Самостійна робота

Поняття про комп’ютерне моделювання бізнес-процесів.

Література: 2, 9, 18, 26, 39.

 

РОЗРАХУНКОВА РОБОТА

Завдання, теми і форми виконання розрахункової роботи визначені в методичних рекомендаціях до розрахункової роботи з даного курсу. 

Форми оцінювання: оцінка в балах

Література: 2, 9, 18, 26, 39.

 

МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ ТА РОЗПОДІЛ БАЛІВ ЗА РЕЙТИНГОВОЮ СИСТЕМОЮ

При визначенні підсумкової оцінки  за кредитно – модульною системою при  заключному контролі враховується загальна кількість балів, отриманих студентом при поточному контролі у процесі виконання навчального плану дисципліни, та кількість балів, отриманих студентом на іспиті. Передбачено два підсумкових контролі: 1-й семестр - ПМК та 2-й семестр - іспит.

Максимальна сумарна кількість балів підсумкового  контролю становить:

- у 1 семестрі 50 балів;

- у 2-му – 50 балів;

- на іспиті – 50 балів.

До іспиту допускаються  студенти, які успішно склали ПМК у 1 семестрі та у підсумку 2 семестру набрали  20 балів.

При визначенні кількості балів підсумкового контролю за два семестри обчислюється середнє значення кількості балів, набраних студентом у 1 та 2 семестрах.

При визначенні підсумкового рейтингу студентів з усього курсу дисципліни до суми балів отриманих за два семестри додається кількість балів, отриманих на  іспиті.

На підставі отриманої кількості балів з усього курсу дисципліни за кредитно – модульної системи згідно до вимог Болонської декларації застосовується наступна шкала оцінки знань: 

Оцінка за шкалою ЕСТS

Оцінка за бальною

шкалою

Оцінка за розширеною

шкалою

Еквівалент

оцінки за п’ятибальною шкалою

A

90-100

«відмінно»

5

B

80-89

«дуже добре»

4,5

C

65-79

«добре»

4

D

55-64

«задовільно»

3,5

E

50-54

«достатньо»

3

FX

35-49

«незадовільно»

2

F

1-34

«неприйнятно»

1

Поточний контроль засвоєння матеріалу з кожної  теми здійснюється у відповідності з навчальним планом дисципліни і включає:

  • оцінювання виконання та захисту кожної практичної  роботи;

  • оцінювання виконання самостійної роботи;

  • оцінювання виконання та захисту індивідуальної роботи студента.

Враховується дисциплінованість студента: за несвоєчасність виконання завдань кількість запланованих з даної теми балів може бути зменшена.

При підсумковому контролі знань по кожному модулю враховується загальна кількість балів, отриманих студентом по кожній з тем модуля.

Враховується  науково- дослідницька робота студента та участь у науково-практичних конференціях та наукових семінарах (максимальна кількість балів у кожному семестрі - 5).

Нижче наведена таблиця розподілу балів по кожному напрямку роботи, змістовому модулю, модулю та загалом по курсу.

Вид роботи

Кількість балів за рік

1

Практичні роботи

46 балів

2

Індивідуальні роботи

24 бали

3

Самостійні роботи

12 балів

4

Контрольні роботи

6 КР * 2 = 12 балів

5

Розрахункова робота

6 балів

 

Сума

100

 

Кількість балів до іспиту

= сума / 2

МОДУЛЬ І (50балів)

Всього по 1 семестру

 

ЗМ1=14

ЗМ2 = 14

ЗМ3 = 22

50

практичні роботи

6

6

10

22

індивідуальні роботи

4

4

8

16

самостійні роботи

2

2

2

6

розрахункова робота

 

 

 

 

контрольний захід

2

2

2

6

МОДУЛЬ 2 (50балів)

Всього по 2 семестру

 

ЗМ4 = 21

ЗМ5 = 18

ЗМ6 = 11

50

практичні роботи

12

10

2

24

індивідуальні роботи

4

4

 

8

самостійні роботи

 

2

4

6

розрахункова робота

3

 

3

6

контрольний захід

2

2

2

6

 

МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ ТА РОЗПОДІЛ БАЛІВ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ

Студенти заочної форми навчання отримують підсумкову оцінку на іспиті за «чотирьохбальною» системою (2 – не задовільно, 3 - задовільно, 4 - добре, 5 – відмінно). Передбачено два підсумкових контролі: 1-й семестр – залік та 2-й семестр – іспит. До іспиту допускаються студенти які позитивно виконали практичні завдання, індивідуальні завдання, написали аудиторну контрольну роботу та виконали розрахункову роботу. Усі види вище вказаних робіт оцінюються за «чотирьохбальною» системою Кількість практичних, індивідуальних та самостійних робіт, що виносяться на сесію визначаються викладачем окремо згідно заданій робочій навчальні й програмі.

 

ПЕРЕЛІК ТЕМ РЕФЕРАТІВ та ТЕМАТИКИ НАУКОВОЇ РОБОТИ

ТЕМИ РЕФЕРАТІВ

  1. Комп’ютерні мережі і економічна  діяльність в Україні.

  2. Корпоративні мережі банківських установ Європи.

  3. Комп’ютерні мережі в роботі менеджера.

  4. Віртуальні корпорації.

  5. Використання мережі Інтернет у бізнесі і підприємництві.

  6. Мережні інформаційні технології.

  7. Методи доступу у глобальних мережах.

  8. Електронна комерція в Україні: перспективи розвитку.

  9. Концепція відкритих систем і її значення у розвитку глобальних комп’ютерних мереж.

  10. Технологія «клієнт – сервер» і перспективи  її використання у мережі Інтернет.

  11. Протоколи у локальних та  глобальних мережах.

  12. Сучасні інформаційні технології в освіті.

  13. Вплив комп’ютерних мереж на людину.

  14. Засоби захисту інформації у мережі Інтернет та корпоративних мережах.

  15. Перспективні напрями розвитку інформаційно-комунікаційних технологій.

ТЕМАТИКА НАУКОВОЇ РОБОТИ

  1. Розробка алгоритмів шифрування інформації.

  2. Алгоритми і програми для розв’язання оптимізаційних задач.

  3. Комп’ютерне моделювання економічних процесів.

  4. Інформаційні технології в економіці.

  5. Інтерфейс програм доступу до баз даних мережі Інтернет.

  6. Застосування імітаційного моделювання для розв’язання економічних задач.

  7. Розробка модулів для автоматизації обчислювальних процесів в Excel.

  8. Інтернет – програмування.

 

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО МОДУЛЯ 1

  1. Інформаційне суспільство та його основні ознаки.

  2. Інформаційні ресурси та концепція інформатизації в Україні.

  3. Поняття інформації та інформаційного процесу.

  4. Економічна інформація та її особливості.

  5. Економічна інформація як стратегічний  ресурс управління економікою.

  6. Структурні одиниці економічної інформації.

  7. Методи класифікації економічної інформації.

  8. Методи кодування економічної інформації.

  9. Класифікатори та їх різновиди. Єдина система класифікації та кодування техніко-економічної інформації.

  10. Принципи функціонування сучасних комп’ютерів.

  11. Внутрішня пам’ять ПК. Принцип адресації внутрішньої пам’яті і його зміст.

  12. Мікропроцесори. Призначення, склад, характеристики. Сучасні багатоядерні процесори та їх особливості.

  13. Внутрішня пам’ять ПК. Склад та призначення. Характеристики.

  14. Принципи адресації у внутрішній пам’яті.

  15. Зовнішня пам’ять ПК. Магнітні та оптичні накопичувачі. Принципи запису та зчитування інформації.

  16. Флеш-пам’ять, її особливості та  використання.

  17.  Принципи адресації у зовнішній пам’яті ПК.

  18. Пристрої введення інформації в комп’ютер.

  19. Пристрої виведення інформації.

  20. Мультимедійне обладнання, основні  характеристики.

  21. Поняття, основні функції і складові операційної системи персонального комп’ютера.

  22. Класифікація операційних систем ПК.

  23. Файлова система та  її функції. Файлові системи сучасних операційних систем ПК.

  24. Внутрішні команди операційної системи MS DOS.

  25. Зовнішні пристрої персонального комп’ютера та засоби їх підключення.

  26. Технологія роботи з буфером обміну Office.

  27. Створення змісту великого текстового документа з гіперпосиланнями засобами MS Word.

  28. База даних Microsoft Access. Запит на виборку мовою SQL.

  29. База даних Microsoft Access. Запит на оновлення мовою SQL.

  30. База даних Microsoft Access.  Запити на виборку з параметром мовою SQL.

  31. База даних Microsoft Access. Запит на виборку мовою SQL.

  32. База даних Microsoft Access.  Перехресний запит мовою SQL.

  33. База даних Microsoft Access. Запит на  вилучення запису мовою SQL.

  34. База даних Microsoft Access. Запит на додавання записів мовою SQL.

  35. База даних База даних Microsoft Access. Запит на створення нової таблиці мовою SQL.

  36. База даних Microsoft Access. Запит на виборку з груповою операцією мовою SQL.

  37. База даних Microsoft Access. Запит на виборку з розрахунковим полем мовою SQL.

  38. Засоби автоматизації розробки документів.

  39. Принципи роботи та функціональні характеристики сучасних моніторів, принтерів, сканерів.

  40. Поняття файлу. Ім’я файлу. Шлях до файлу. Повне ім’я файлу. Атрибути файлів та їх зміст.

  41. Операційна система Linux. Загальна характеристика та особливості файлової системи.

  42. Операційна система MS Windows. Робота з файловою системою. Технологія виконання базових операцій за допомогою програми Проводник.

  43. Файлові менеджери ОС Windows.

  44. Операційна система Windows. Діалогові вікна, їх призначення та елементи управління.

  45. Операційні системи сімейства Windows. Робочий стіл, стилі Робочого столу, основні об’єкти та їх призначення.

  46. Панель задач операційної системи Windows: складові та властивості.

  47. Поняття контекстного меню в операційній системі Windows. Технологія використання та конфігурування.

  48. Поняття ярлика в операційній системі Windows. Технологія створення та використання.

  49. Сервісні програми операційної системи Windows.

  50. Технології та способи обміну даними в середовищі операційних систем Windows.

  51. Технологія роботи з буфером обміну операційної системи Windows.

  52. Технологія роботи з діалоговими вікнами та вікнами програм. Структурні елементи вікон та елементи управління у вікнах.

  53. Поняття архівації та резервного копіювання даних.. Призначення та основні функції програм - архіваторів. Сучасні засоби  архівації.

  54. Проблеми  захисту інформації. Політика інформаційної безпеки держави та підприємства.

  55. Законодавчі заходи України щодо забезпечення   захисту інформації.

  56. Організаційно-технічні заходи щодо забезпечення  захисту інформаційних ресурсів.

  57. Методи несанкціонованого доступу до інформації у комп’ютерних системах.

  58. Класифікація методів і засобів захисту комп’ютерних систем від несанкціонованого доступу. Засоби ідентифікації та аутентифікації.

  59. Розробка структурованих документів у текстових процесорах (MS Word). Режими відображення документу. Структура тексту. Панель Структура та технологія її використання.

  60. Розробка структурованих документів у текстових процесорах (MS Word).

  61. Розробка структурованих документів у табличному процесорі (MS Excel).

  62. Розробка  презентацій на основі  структурованих документів (MS PowerPoint).

  63. Технологія створення та використання закладок в текстових документах MS Word .

  64. Технологія створення таблиць та виконання обчислень в таблицях засобами текстового процесора MS Word.

  65. Технологія впровадження в текстовий документ MS Word графічних об’єктів та схематичних діаграм.

  1. Поняття  бази даних та сховища даних.

  2. Сутності та атрибути. Взаємовідношення між сутностями.

  3. Базові взаємовідношення даних.

  4. Етапи проектування і розробки бази даних.

  5. Різновиди моделей даних.

  6. Поняття ієрархічної  та мережевої (сіткової)  моделей даних. 

  7. Основні поняття реляційної моделі даних. Поняття відношення та схеми даних.

  8. Етапи розробки  бази даних.

  9. Поняття про ER-діаграми.

  10. Інформаційне проектування.

  11. Нормалізація відношень.

  12. Програмні засоби роботи з базами даних. СУБД.

  13. Структура сховищ даних.

  14. Програмні засоби роботи зі сховищами даних.

  15. Побудова реляційної бази даних в MS Excel.

  16.  MS Excel. Засоби роботи з базою даних: сортування та  фільтрація даних. Різновиди фільтрів.

  17. MS Excel. Засоби роботи з базою даних: створення проміжних підсумків.

  18. MS Excel.  Засоби роботи з базою даних: створення зведених таблиць та зведених діаграм та їх використання.

  19. MS Excel.  Засоби роботи з базою даних: застосування стандартних функцій для роботи з базою даних.

  20. MS Excel.  Аналіз даних з використанням засобу Подбор параметра та Сценарии.

  21. MS Excel.  Аналіз даних з використанням засобу Таблица подстановки.

  22. MS Excel.  Аналіз даних з використанням засобу Консолидация данных.

  23. MS Excel. Аналіз даних та підтримка прийняття управлінських рішень шляхом використанням засобу Поиск решения.

  24. MS Excel.  Прогнозування даних на основі лінії тренду.

  25. MS Excel.  Прогнозування даних з використанням стадартних функцій.

  26. СУБД Microsoft Access. Шаблони баз даних Microsoft Access та їх використання.

  27. Основні об’єкти бази даних: таблиці, форми, запити, звіти, макроси,  модулі та веб-сторінки. Призначення об’єктів.

  28. Microsoft Access. Створення бази даних та  створення таблиць бази даних. Режими створення таблиць. Режим Конструктор.

  29. База даних  Microsoft Access. Поняття ключа таблиці реляційної бази даних. Їх різновиди та технологія задання ключів таблиць у MS Access.

  30. База даних  Microsoft Access. Типи полів таблиць бази даних та їх властивості.

  31. База даних  Microsoft Access. Створення схеми даних.

  32. База даних  Microsoft Access. Поняття цілісності даних.

  33. База даних  Microsoft Access. Різновиди форм та режими їх створення.

  34. База даних  Microsoft Access. Сортування та фільтрація даних у таблицях.

  35. База даних Microsoft Access. Фільтрація даних засобами форми.

  36. База даних Microsoft Access. Пошук та заміна даних у таблицях.

  37. База даних  Microsoft Access. Різновиди та режими створення звітів.

  38. База даних Microsoft Access. Групові операції та їх зміст. Групові операції у звітах.

  39. База даних Microsoft Access. Різновиди запитів.

  40. База даних Microsoft Access. Режими створення запитів на виборку.

  41. База даних Microsoft Access. Використання алгебраїчних та логічних виразів для створення запитів та звітів. “Построитель” виразів та робота з ним: метасимволи, арифметичні оператори, оператор подібності, оператори порівняння та логічні оператори

  42. База даних Microsoft Access.  Групові операції у запитах. Режим конструктора.

  43. База даних Microsoft Access.  Розрахункові поля у запитах. Режим конструктора.

  44. База даних Microsoft Access.  Запити на виборку з параметром. Режим конструктора.

  45. База даних Microsoft Access. Створення перехресного запиту. Режим конструктора.

 

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО МОДУЛЯ 2

  1. Криптографічні методи і засоби захисту інформації.

  2. Поняття комп’ютерних вірусів. Класифікація вірусів. Сучасні антивірусні програмні засоби.

  3. Визначення і призначення комп’ютерних мереж.

  4. Загальні принципи побудови корпоративних та глобальних мереж.

  5. Семирівнева модель взаємодії відкритих систем.

  6. Фізичні передавальні середовища комп’ютерних мереж та їх характеристики.

  7. Використання мережі  Інтернет в економічній діяльності.

  8. Електронна пошта. Адреса поштової скриньки та її структура. Технологія листування в мережі Інтернет.

  9. Спільне використання ресурсів та співпраця в корпоративних мережах.

  10. Локальна комп’ютерна мережа, доступ та технологія використання мережних ресурсів. Надання статусу мережних ресурсів ресурсам локального комп’ютера.

  11. Система адресації в мережі Інтернет: IP – адреси, DNS – адреси, URL- адреси; їх структура.

  12. Технологія переміщення файлів в глобальній комп’ютерній мережі Інтернет, служба  Ftp.

  13. Інформаційний пошук  в мережі Інтернет.

  14. Поняття про віртуальну корпорацію та віртуальний офіс.

  15. Етапи проектування та розробки веб-сайту. Структура веб-сторінки та її об’єкти

  16. Основні теги мови HTML, створення фреймів, форматування тексту на веб-сторінці..

  17. Мова HTML: створення списків на веб-сторінці, їх дизайн.

  18. Мова HTML: робота з графічними об’єктами.

  19. Мова HTML: динамічні ефекти на веб-сторінці.

  20. Мова HTML: заголовки на веб-сторінці. 

  21. Мова HTML: форматування тексту на веб-сторінці.

  22. Мова HTML: створення таблиць на веб-сторінці, їх форматування.

  23. Мова HTML: гіперпосилання на веб-сторінці та їх різновиди.

  24. Концепція структурованого документа та SGML.

  25. Веб-документ як реалізація структурованого документу засобами мови  HTML.

  26. Призначення та основні поняття системи програмування Visual Basic.

  27. Об’єктна модель додатків MS Office.

  28. Вікно редактора Visual Basic та його складові: вікно проекту, панель елементів управління, вікно форми та вікно властивостей.

  29. Visual Basic. Об’єкти та події.

  30. Процедури обробки подій. Вікно коду та його складові.

  31. Visual Basic. Типи даних та їхні різновиди. Поняття константи та змінної. Ідентифікатори.

  32. Visual Basic. Типи констант та змінних та їх  опис у програмі.

  33. Visual Basic. Локальні та глобальні змінні.

  34. Visual Basic. Оператори, вирази та операції.

  35. Visual Basic. Стандартні функції та їхнє застосування. Розробка функцій користувача.

  36. Visual Basic. Розробка функцій користувача.

  37. Visual Basic. Розробка інтерфейсу користувача. Діалогові вікна та їх різновиди.

  38. Visual Basic. Проектування та реалізація лінійних обчислювальних процесів.

  39. Visual Basic. Умовні оператори та оператор вибору.

  40. Visual Basic. Оператор вибору.

  41. Visual Basic. Проектування та реалізація розгалужених обчислювальних процесів.

  42. Visual Basic. Оператори циклу.

  43. Visual Basic. Проектування та реалізація обчислювальних процесів з циклами.

  44. Visual Basic. Масиви даних. Опис масивів.

  45. Типові процедури обробки масивів.

  46. Visual Basic. Проектування та реалізація обчислювальних процесів з масивами.

  47. Створення макросів в MS Word.

  48. Створення макросів та модулів документах MS Excel.

  49. Створення макросів та модулів у базі даних Microsoft Access.

  50. Поняття штучного інтелекту.

  51. Поняття експертної системи.

  52. Складові експертної системи. Бази знань та засоби їх розробки.

  53. Принципи побудови та функціонування експертних систем.

  54. Системи підтримки прийняття рішень.

  55. Поняття про мови програмування для створення баз знань.

  56. Навчальні системи та принципи їх розробки

  57. Нейронні мережі та перспективи їх використання в економіці та управлінні.

  58. Поняття про комп’ютерні технології інтелектуального аналізу даних.

  59. Поняття про інформаційні системи управління бізнес-процесами                 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

ОСНОВНА ЛІТЕРАТУРА

  1. Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології: Підручник / За ред. О.І.Пушкаря.– К.: Академія, 2002.—703с.

  2. Л.М.Дибкова. Інформатика та комп’ютерна техніка: Посібник.–  К.: Академвидав, 2002.– 318с.

  3. Інформаційні системи і технології в економіці: Посібник / За ред. В.С.Пономаренка.– К.: Академія, 2002.— 542 с.

  4. Мамченко С.Д., Одинець В.А. Економічна інформатика. Практикум: Навч.посібник-К.:Знання, 2006.-460с.

  5. Мамченко С.Д., Одинець В.А. Індивідуальні завдання з економічної інформатики: Навч.посібник - Ірпень: Національний університет ДПС України, 2009.  – 268 с.

  6. Экономическая информатика / Под ред. П.В. Конюховского и Д.Н. Колесова. – СПб.: Питер, 2001. – 560 с.

  7. Гиляревський Р.С. Основы информатики: Курс лекций. – М., «Экзамен», 2003.– 320с.

  8. Галузинський Г.П. Перспективні  технологічні засоби оброблення інформації: Навч.– метод. посібник  для самостійного вивчення дисципліни.– К.:КНЕУ, 2002.– 280с.

  9. В.М.Беспалов та ін. Інформатика для економістів: Навч. посібник.– К.: ЦУЛ, 2003.– 799с.

  10. Клименко О.Ф., Головко Н.Р., Шарапов О.Д. Інформатика та комп’ютерна техніка: Навч.– метод. посібник.–  К.: КНЕУ, 2002.– 534с.

  11. Автоматизированные информационные технологии в налоговой и бюджетной системах: Учебное пособие для вузов / Под ред. Професора Г.А. Титоренко.– М.: Юнити– Дана, 2001.–  191с.

  12. Автоматизація роботи в органах ДСП: Підручник /За ред. Росоловського В.М. та Ріппи С.П. –  Ірпінь: Академія ДСП України, 2002.– 401с.

  13. Операционные системы: Учебник для вузов / А.В.Гордеев.– СПб.: Питер, 2004.–  416с.

  14. Іванов В.Г. та ін. Основи інформатики та обчислювальноЇ техніки: Навч. Посібник. –К.: Юрінком Інтер, 2004.– 328с.

  15. Антонюк А.О. Основи захисту інформації в автоматизованих  системах. Навчальний посібник. – К.: Видавничий дім «KM Академія», 2003. –  244 с.

ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА

  1. Информационная культура: Кодирование информации. Информационные модели. / А.К.Кушниренко и др. –М.: Дрофа, 2000.– 208с.

  2. Андрейчикова О.Н., Андрейчикова А.В. Анализ, синтез, планирование решений в экономике.– М.: Финансы и статистика, 2000.– 386с.

  3. Архипенков С. Хранилища данных. От концепции до внедрения.–  М,: Диалог Мифи, 2002.– 528с.

  4. Береза А.М. Інформаційні системи і технології в економіці: Навч.– метод посібник для самостійного вивчення дисципліни.– К.: КНЕУ, 2002.– 80с.

  5. Буров Е. Комп’ютерні мережі. – Л.: Бак, 2003. – 584 с.

  6. Борланд Р. Эффективная работа с Word 2000.–  СПб: Питер, 2000.

  7. Вальдрат О. Робота з Microsoft Excel 2000: Навч. посібник.–  К.:ЦУЛ, Фітоосоціоцент, 2002. – 186с.

  8. Вовчак І.С. Інформаційні системи та комп’ютерні технології в менеджменті.– Навч. посібник.– Тернопіль: Карт– бланш, 2001.– 354с.

  9. Волков В. Понятный самоучитель работы в Microsoft Word.– М.: Питер, 2003.– 224с.

  10. Колин  К.К. Фундаментальные основы информатики: социальная информатика: Учебное пособие для вузов.–М.: академический проект 2000.– 350с.

  11. Информатика для юристов и экономистов / Симонович С.В. и др. – СПб.: Изд– во “Питер”, 2004. – 688с.

  12. Хоменко и др. Базы данных: Учебное пособие для высших учебных заведений.– СПб.: Корона Принт, 2003.– 672с.

  13. Информатика: Практикум по технологии работы на компьютере/ Под ред. Макаровой Н.Ф. – М.: “Финансы и статистика”, 2000.–  256с.

  14. Колесников А. Excel 2000.–  К.:ВНV,1999.

  15. Леонтьев В.П. Новейшая энциклопедия Интернет.– М.:ОЛМА– ПРЕСС, 2002.–  607с.

  16. Леонтьев Б. Web– дизайн. Тонкости, хитрости и секреты. .– М.: Солон– ПРЕСС, 2003.–  640с.

  17. Пасько Виктор. Энциклопедия ПК. Аппаратура. Программы. Интернет. – К.: Издательская група BHV, 2004. – 800с.

  18. Пикуза В., Гаращенко А. Экономические и финансовые расчеты в Excel. Самоучитель.—СПб.: Питер; К.: Издательская группа BHV, 2003. – 400с.

  19. Шафран Энди. Создание Web– страниц. Самоучитель. – СПб.: Питер, 1999.– 320с.

  20. Интернет. Самоучитель/ А.Денисов и др.–  СПб.: Питер, 2003.– 368с.

  21. Рогоза М.Є., Клименко В. І. XP: Windows, Word, Excel для самостійного вивч.: Навч. посіб.–  К.: „Центр навчальної літератури”, 2003.– 294с.

  22. Симпсон, Алан, Андердал, Брайан. Windows XP. Библия пользователя: Пер. с англ.– М.: «Вильямс», 2004.– 704с.

  23. Фигурнов В.Є. IBM PC для пользователя. Краткий курс. –М., 2004.– 480с.

  24. Microsoft TCP / IP. Учебный курс: Официальное пособие Microsoft для самостоятельной подготовки: Пер. с англ. – 3– е изд., испр. – М.: Издательско– торговый дом «Русская Редакция», 2001.

  1. Хорев В.Д. Самоучитель программирования на VBA в Microsoft Office.–К.: Юниор, 2001.–296c.

  2. Харрингтон Д.Л.Проектирование реляционных баз данных. Пер. с англ.- М.: Издательство «Лори», 2006. -230.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!