« Назад
Практична робота № 18
Тема. Створення форм та звітів у середовищі СУБД MS Access
Мета. Навчитися створювати форму, підпорядковану форму, вводити та редагувати дані з використанням форми та конструювати запити на оформлення підсумкових звітів.
Завдання
-
За допомогою Майстра форм створити форму Факультет з підпорядкованою формою Кафедра.
-
Створити складну форму Кафедра з елементами управління
-
Створити та відредагувати простий звіт Викладачі.
-
Створити електронний звіт з назвою Звіт_ПР18_<власне прізвище>.doc, в який помістити використані засоби MS Access до виконання завдань практичної роботи та відповіді на контрольні запитання.
Технологія виконання роботи
-
Зробити копію БД ПР17_<Власне прізвище>.mdb та перейменувати її у ПР18_<Власне прізвище>.mdb.
-
Відкрити базу даних ПР18_<Власне прізвище>.mdb.
-
За допомогою Майстра форм створити форму, вибравши всі поля таблиці Факультети та розмістіть на ній підпорядковану форму Кафедра з усіма полями таблиці Кафедри, крім поля Код_факультету. Вид подання даних та вид підпорядкованої форми залишити без змін. Самостійно вибрати стиль форми, ім’я форми вказати Факультет. Вибрати пункт Змінити макет форми і підтвердити закінчення
-
В режимі конструктора в підпорядкованій формі Кафедра видалити поле Завідувач і вставити елемент Поле зі списком, вибрати спосіб отримання значень з таблиці Співробітники і вказати поля Таб_номер, Прізвище та Ім’я. Встановити потрібну ширину полів, для збереження значень вкажемо поле Завідувач і підтвердимо закінчення роботи майстра створення поля зі списком.
-
Перейти в режим форми, переглянути та відредагувати записи, зберегти структуру форми як Факультет, структуру підпорядкованої форми як Кафедра.
-
Створити складну форму Кафедра з даними двох таблиць Кафедри і Співробітники. З таблиці Кафедри перемістити на форму всі поля, вибрати вид форми – в один стовпчик і зміну макету форми. Збільшити область даних форми і вставити елемент Вкладка. Через команду Властивості контекстного меню об’єкту Вкладка змінити назву першої закладинки на Викладачі, а другої – на Інж_Лаб_Склад.Що таке реляційна форма?
-
На закладинку Викладачі перенести елемент Підпорядкована форма і перенести всі поля таблиці Співробітники і всі, крім Таб_номер, поля таблиці Викладачі. Зв'язок встановити самостійно по полю Код_кафедри і видалити поле Код_кафедри.
-
Аналогічно помістити підпорядковану форму на закладинку Інж_Лаб_Склад
-
У властивості форми Разрешить добавления встановити значення Нет, закрити вікно конструктора та зберегти структуру форми як Кафедра.
-
Відкрити форму Факультет в режимі конструктора, збільшити розмір області даних і розмістити на формі елемент Кнопка для виконання вказівки Відкрити форму Кафедра для відібраних записів. Для зв’язку вказати поле Код_факультету, а напис на кнопці змінити на Співробітники і завершити роботу майстра.\
-
Закрити режим конструктора і зберегти всі зміни. Відкрити форму Факультет і переглянути записи.
-
Створити простий звіт Викладачі за допомогою майстра з групуванням даних. У звіт помістити всі поля таблиці Факультети, всі поля таблиці Кафедри, крім поля Код_факультету, всі поля таблиці Співробітники, крім поля Код_кафедри і поля Адреса, Кількість_друк_робіт, Посада, Пед_стаж з таблиці Викладачі. Як вид подання даних вибрати Факультети. Впорядкування записів вибрати за прізвищами, вид макету – по лівому краю і стиль вибрати самостійно. Ім’я звіту ввести Викладачі і завершити роботу майстра.
-
Переглянути створений звіт, відкрити його в режимі конструктора і відредагувати назви заголовків, перебудувати поля та записи, щоб вони не перекривалися та покращити зовнішній вигляд звіту засобами форматування (можна додати малюнок).
-
Здати роботу викладачу.
Контрольні запитання
-
Яке призначення форм?
-
Як створити форму?
-
Які способи створення форм?
-
Що таке макет форми і як його змінити?
-
Що таке панель елементів форми?
-
Які функції основних елементів форми: Майстри, Напис, Кнопка, Рисунок, Вкладка?
-
Що таке Поле зі списком?
-
Що таке підпорядкована форма?
-
Як створити головну кнопкову форму БД з елементами управління?
-
Що таке реляційний звіт?
-
Яке призначення звіту?
-
Яка структура звіту?
-
Яке призначення має розділ Заголовок отче та?
-
Яке призначення має розділ Верхний колонтитул?
-
Яке призначення має розділ Область даннях?
-
Яке призначення має розділ Нижний колонтитул?
-
Яке призначення має розділ Примечание отчета?
-
Які можливі способи створення звіту?
-
У чому полягає комбінований спосіб створення звіту?
-
Як змінити стиль звіту?
-
Як здійснити групування даних у звіті?
-
Як здійснити розрахунки проміжних підсумків у звітах?
-
Де у звітах виконуються розрахунки загальних функцій?
-
Які загальні функції можна розрахувати у звітах?
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!
|