Робоча навчальна програма Алгоритмізація та програмування, НУДПСУ, Національний університет державної податкової служби України
« Назад ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИКафедра інформаційних систем і технологійРозглянуто і схвалено на засіданні Вченої ради університету протокол № ___ від “__”________ 2009р. РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМААлгоритмізація та програмуваннядля підготовки бакалаврівгалузі знань 0305 “Економіка та підприємництво”напряму підготовки 6.030502 “Економічна кібернетики”,статус дисципліни: вибіркова Ірпінь 2009 Робоча навчальна програма дисципліни «Алгоритмізація та програмування» складена на основі навчального плану, затвердженого у 2009 році. Зміст Передмова Опис навчальної дисципліни Структура навчальної дисципліни Зміст навчальної дисципліни за змістовими модулями Зм1. Теоретичні основи алгоритмізації Вступ. Предмет, методи і завдання дисципліни Тема 1. Основні поняття алгоритмізації Тема 2. Методи алгоритмізації задач Зм2. Основи роботи в системі Visual Basic Тема 3. Система програмування VB 6.0 Тема 4. Мова програмування Visual Basic Тема 5. Створення та редагування програмного коду у середовищі VB 6.0 Зм3. Техніка застосування типових рішень Тема 6. Використання масивів та матриць у середовищі VB 6.0. Тема 7. Розробка користувацького інтерфейсу у середовищі VB 6.0 Тема 8. Графічні засоби мови Visual Basic Зм4. Бази даних у додатках Visual Basic Тема 9. Робота з базами даних у середовищі VB 6.0 Тема 10. Створення та використання довідкової системи в додатках Методи оцінювання та розподіл балів за модульною системою Курсова робота Тематика курсових робіт Перелік питань до залікових кредитів Рекомендована література Інформаційні Ресурси мережі Інтернет
|
Кількість балів |
Ступінь |
Оцінка |
84-100 |
A |
5 “відмінно” |
67-83 |
BC |
4 “добре” |
50-66 |
DE |
3 “задовільно” |
33-49 |
FX |
2 “незадовільно” з можливістю доопрацювання і повторного складання |
1-32 |
X |
2 “незадовільно” з обов’язковим повторним вивченням дисципліни |
Опис навчальної дисципліни
„Алгоритмізація та програмування”
Предмет: засоби і методи автоматизації програмування інформаційних процесів на прикладі середовища візуального програмування VB 6.0.
Мета: формування науково обґрунтованих поглядів на сучасні технологічні процеси в інформаційній галузі, організацію, алгоритмізацію та програмування інформаційних процесів на персональних комп'ютерах.
Змістово-модульна структура дисципліни Курс: 1 Семестр: 2 |
Галузь знань, напрям, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
Кількість кредитів: - ЕCTS - 4
Модулів: 2
Змістових модулів: 4
Заг. кількість годин - 144 |
Галузь знань 0305
напрям підготовки 6.030502 “Економічна кібернетика”,
Освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр |
Вибіркова Рік підготовки: 1 Лекції: 36 год. Лабораторні заняття: 36 год. Самостійна робота: 49год. Індивідуально – консультаційні заняття: 23год.Вид контролю: Курсова робота ПМК |
Передумови вивчення (попередні дисципліни): базові знання із шкільного курсу “Інформатика”, "Математика", курсу «Проблеми сучасної інформатики» та практичні навички користувача ПК.
Структура навчальної дисципліни
Алгоритмізація та програмування
галузі знань 0305 “Економіка та підприємництво”
напряму підготовки 6.030502 “Економічна кібернетика”
№ теми з/п |
Змістові модулі |
Кількість годин |
|||||||||
Усього |
Лекції |
Лабораторні заняття |
ІКЗ |
СРС |
|||||||
Модуль І = 2 залікових кредити |
|||||||||||
ЗМ1 (Т.1-3). Теоретичні основи алгоритмізації |
|||||||||||
Вступ. Предмет, методи і завдання дисципліни |
2 |
2 |
|
|
|
||||||
Тема 1. Основні поняття алгоритмізації |
10 |
2 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Тема 2. Методи алгоритмізації задач |
24 |
4 |
8 |
4 |
8 |
||||||
Усього по заліковому кредиту Форма контролю – контрольний тест |
36 |
8 |
10 |
6 |
12 |
||||||
ЗМ2 (Т.4-6). Основи роботи в системі VІSUAL BASІC |
|||||||||||
Тема 3. Система програмування VB 6.0 |
10 |
4 |
2 |
|
4 |
||||||
Тема 4. Мова програмування Visual Basic |
12 |
4 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Тема 5. Створення та редагування програмного коду у середовищі VB 6.0 |
14 |
4 |
4 |
2 |
4 |
||||||
Усього по заліковому кредиту Форма контролю – контрольний тест |
36 |
12 |
8 |
4 |
12 |
||||||
Усього по Модулю І |
72 |
20 |
18 |
10 |
24 |
||||||
МКР1 |
|||||||||||
Модуль ІІ = 2 залікових кредити |
|||||||||||
ЗМ3 (Т.7-9). Техніка застосування типових рішень |
|||||||||||
Тема 6. Використанням масивів та матриць у середовищі VB 6.0 |
12 |
4 |
4 |
|
4 |
||||||
Тема 7. Розробка користувацького інтерфейсу у середовищі VB 6.0 |
12 |
2 |
4 |
2 |
4 |
||||||
Тема 8. Графічні засоби мови Visual Basic |
12 |
4 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Усього по заліковому кредиту Форма контролю – контрольний тест |
36 |
10 |
10 |
4 |
12 |
||||||
ЗМ4 (Т.10-11). Бази даних у додатках VІSUAL BASІC |
|||||||||||
Тема 9. Робота з базами даних у середовищі VB 6.0 |
20 |
4 |
4 |
4 |
8 |
||||||
Тема 10. Створення та використання довідкової системи в додатках |
16 |
2 |
4 |
5 |
5 |
||||||
Усього по заліковому кредиту Форма контролю - контрольний тест |
36 |
6 |
8 |
9 |
13 |
||||||
Усього по Модулю ІІ |
72 |
16 |
18 |
13 |
25 |
||||||
МКР2 |
|||||||||||
Усього по курсу |
144 |
36 |
36 |
23 |
49 |
||||||
Курсова робота |
|||||||||||
ПМК |
|||||||||||
Зміст навчальної дисципліни за змістовими модулями
Зм1. Теоретичні основи алгоритмізації
Вступ. Предмет, методи і завдання дисципліни
Лекційне заняття № 1
План
-
Предмет, методи і завдання дисципліни.
-
Зміст навчальної дисципліни.
-
Методи оцінювання в умовах кредитно-модульної системи навчання.
- Вказівки до виконання курсової роботи.
Тема 1. Основні поняття алгоритмізації
Лекційне заняття № 2
- Етапи розв’язування задач на ПК.
- Формалізація розв’язування реальної задачі.
- Визначення алгоритма. Основні властивості алгоритма. Виконавець алгоритму.
- Способи запису алгоритмів.
- Блок-схема як форма візуального подання алгоритму.
- Базові алгоритмічні структури.
Практичні заняття
Лабораторна робота № 1
Тема. Формалізація процесу розв’язування задачі (побудова інформаційної моделі). Розв’язування задач на складання лінійних алгоритмів.
Мета. Навчитись складати формалізовану схему розв’язування задачі та записувати математичну модель до задачі. Виробити вміння складати і описувати лінійні алгоритми різними способами.
Завдання для самостійної роботи
1) Опрацювання лекційного матеріалу.
2) Робота з літературними джерелами і доповнення конспекту.
3) Підготовка до практичних занять.
4) Підготовка до захисту лабораторних робіт.
5) Підготовка до тестування.
6) Виконання завдання курсової роботи.
Індивідуальні завдання
Завдання № 1. Ознайомитися з основами роботи в середовищі редактора блок-схем. Створити блок–схему до задачі з ЛР № 1.
Методи навчання:
1) за джерелом одержування знань: вербальні, наочні , практичні;
2) за рівнем пізнавальної активності і самостійності: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемне навчання, евристичний, дослідницький.
Методи оцінювання:
1) комп’ютерне тестування;
2) оцінка за індивідуальне завдання;
3) оцінка за самостійну роботу;
4) захист лабораторної роботи.
Літературні джерела: 3,11,12,13
Тема 2. Методи алгоритмізації задач
Лекційне заняття №3
План
-
Алгоритми лінійної структури.
-
Алгоритми розгалуженої структури.
-
Алгоритми циклічної структури.
Лекційне заняття № 4
План
-
Обчислення в циклі з декількома параметрами, що змінюються одночасно.
-
Обчислення суми і добутку.
-
Знаходження найбільшого та найменшого значення.
- Алгоритми із структурою вкладених циклів.
Практичні заняття
Лабораторна робота № 2-3
Тема. Розв’язування задач на складання алгоритмів з розгалуженим обчислювальним процесом.
Мета. Навчитись складати формалізовану схему розв’язування задачі та записувати математичну модель до задачі. Виробити вміння складати і описувати алгоритми з розгалуженим обчислювальним процесом.
Лабораторна робота № 4-5
Тема. Розв’язування задач на складання алгоритмів з циклічним обчислювальним процесом.
Мета. Виробити вміння складати формалізовану схему задачі, математичну модель і описувати алгоритми з циклічним обчислювальним процесом.
Завдання для самостійної роботи
1) Опрацювання лекційного матеріалу.
2) Робота з літературними джерелами і доповнення конспекту.
3) Підготовка до практичних занять.
4) Підготовка до захисту лабораторних робіт.
5) Підготовка до тестування.
6) Виконання завдання курсової роботи.
Індивідуальні завдання
Завдання № 2. У середовищі редактора блок-схем створити блок – схему до задачі з ЛР № 2-3.
Завдання № 3. У середовищі редактора блок-схем створити блок – схему до задачі з ЛР № 4 – 5 з використанням циклу ДЛЯ.
Методи навчання:
1) за джерелом одержування знань: вербальні, наочні , практичні;
2) за рівнем пізнавальної активності і самостійності: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемне навчання, евристичний, дослідницький.
Методи оцінювання:
1) комп’ютерне тестування;
2) оцінка за індивідуальні завдання;
3) оцінка за самостійну роботу;
4) захист лабораторних робіт.
Літературні джерела: 3,11,12,13,14,17
Зм2. Основи роботи в системі Visual Basic
Тема 3. Система програмування VB 6.0
Лекційне заняття № 5
План
-
Комп’ютерні програми і мови програмування.
-
Процедурне, об’єктно-орієнтоване та візуальне програмування.
-
Середовище візуального програмування VB 6.0.
-
Основні вікна і панелі управління.
-
Форма. Візуальні елементи управління виконанням програми.
Лекційне заняття № 6
План
-
Властивості, методи, події.
-
Правила запису операторів у вихідному тексті програми.
-
Поняття процедури і функції. Формальні і фактичні параметри.
-
Способи визначення та виклику процедур і функцій.
-
Стандартні елементи управління.
-
Програма, як сукупність реакцій на події, що генерують елементи управління.
Практичні заняття
Лабораторна робота № 6
Тема. Вивчення середовища програмування VB 6.0.
Мета. Ознайомитися із структурою вікон та їх призначенням. Виробити практичні навички настроювання середовища програмування VB 6.0.
Завдання для самостійної роботи
1) Опрацювання лекційного матеріалу.
2) Робота з літературними джерелами і доповнення конспекту.
3) Підготовка до практичних занять.
4) Підготовка до захисту лабораторних робіт.
5) Підготовка до тестування.
6) Виконання завдання курсової роботи.
Методи навчання:
1) за джерелом одержування знань: вербальні, наочні , практичні;
2) за рівнем пізнавальної активності і самостійності: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемне навчання, евристичний, дослідницький.
Методи оцінювання:
1) комп’ютерне тестування;
2)оцінка за самостійну роботу;
3) захист лабораторної роботи.
Літературні джерела: 2,3,5,6,7,9
Тема 4. Мова програмування Visual Basic
Лекційне заняття № 7
План
-
Основні елементи мови Visual Basic (VB).
-
Типи даних VB.
-
Змінні. Типи змінних. Оголошення змінних. Область видимості змінних.
-
Константи. Коментарі.
Лекційне заняття № 8
План
-
Операції і стандартні математичні функції VB.
-
Оператор присвоювання. Оператори введення та виведення даних.
-
Рядки. Процедури і функції для роботи з рядками.
-
Функції дати і часу.
- Перетворення типів даних.
Практичні заняття
Лабораторна робота № 7
Тема: Виконання обчислень значень виразів у середовищі VB 6.0.
Мета: Виробити практичні навички запису математичних виразів за правилами мови VB.
Завдання для самостійної роботи
1) Опрацювання лекційного матеріалу.
2) Робота з літературними джерелами і доповнення конспекту.
3) Підготовка до практичних занять.
4) Підготовка до захисту лабораторної роботи.
5) Підготовка до тестування.
6) Виконання завдання курсової роботи.
Методи навчання:
1) за джерелом одержування знань: вербальні, наочні , практичні;
2) за рівнем пізнавальної активності і самостійності: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемне навчання, евристичний, дослідницький.
Методи оцінювання:
1) комп’ютерне тестування;
2)оцінка за самостійну роботу;
3) захист лабораторної роботи.
Літературні джерела: 2,4,5,6,7
Тема 5. Створення та редагування програмного коду у середовищі VB 6.0
Лекційне заняття № 9
План
-
Програмування лінійних обчислювальних процесів.
-
Програмування розгалужених обчислювальних процесів.
-
Оператор прийняття рішень. Логічні функції.
-
Оператор вибору.
Лекційне заняття № 10
План
-
Програмування циклічних обчислювальних процесів. Типи циклів.
-
Арифметичний цикл.
-
Ітераційний цикл з передумовою.
- Ітераційний цикл з післяумовою.
Практичні заняття
Лабораторна робота № 8
Тема. Створення, редагування та виконання програм розгалуженої структури.
Мета. Виробити практичні навички введення, редагування, виконання програм розгалуженої структури.
Лабораторна робота № 9
Тема. Створення, редагування та виконання програм циклічної структури.
Мета. Виробити практичні навички введення, редагування, виконання програм циклічної структури.
Завдання для самостійної роботи
1) Опрацювання лекційного матеріалу.
2) Робота з літературними джерелами і доповнення конспекту.
3) Підготовка до практичних занять.
4) Підготовка до захисту лабораторних робіт.
5) Підготовка до тестування.
6) Виконання завдання курсової роботи.
Індивідуальні завдання
Завдання № 4. У середовищі редактора блок-схем створити блок – схему до задачі з ЛР № 4 – 5 з використанням ітераційного циклу ДО і циклу ПОКИ
Методи навчання:
1) за джерелом одержування знань: вербальні, наочні , практичні;
2) за рівнем пізнавальної активності і самостійності: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемне навчання, евристичний, дослідницький.
Методи оцінювання:
1) комп’ютерне тестування ;
2) оцінка за індивідуальне завдання;
3) оцінка за самостійну роботу;
4) захист лабораторних робіт.
Літературні джерела: 1,3,4,6
Зм3. Техніка застосування типових рішень
Тема 6. Використання масивів та матриць у середовищі VB 6.0.
Лекційне заняття № 11
План
-
Оголошення масивів.
-
Введення – виведення елементів масивів.
-
Програмування типових алгоритмів на опрацювання масивів:
-
заповнення масиву за визначеним правилом,
-
обчислення суми і добутку елементів масиву,
-
пошук елементів масиву,
-
знаходження максимального і мінімального елементу в масиві.
Лекційне заняття № 12
План
-
Оголошення матриць.
-
Введення – виведення матриць.
-
Програмування типових алгоритмів на опрацювання матриць:
-
транспонування матриці,
-
впорядкування матриці,
- вставка та видалення елементів матриці.
Практичні заняття
Лабораторна робота № 10
Тема: Розв’язування задач на використання масивів.
Мета: Освоїти технології опрацювання масивів.
Лабораторна робота № 11
Тема. Розв’язування задач на використання матриць.
Мета. Освоїти технології опрацювання матриць.
Завдання для самостійної роботи
1) Опрацювання лекційного матеріалу.
2) Робота з літературними джерелами і доповнення конспекту.
3) Підготовка до практичних занять.
4) Підготовка до захисту лабораторних робіт.
5) Підготовка до тестування.
6) Виконання завдання курсової роботи.
Методи навчання:
1) за джерелом одержування знань: вербальні, наочні , практичні;
2) за рівнем пізнавальної активності і самостійності: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемне навчання, евристичний, дослідницький.
Методи оцінювання:
1) комп’ютерне тестування;
2) оцінка за індивідуальне завдання;
3) оцінка за самостійну роботу;
4) захист лабораторних робіт.
Літературні джерела: 1,3,4,6,8,10,11
Тема 7. Розробка користувацького інтерфейсу у середовищі VB 6.0
Лекційне заняття № 13
План
-
Типи інтерфейсів.
-
Елементи інтерфейсу: меню, панелі інструментів.
-
Вбудовані діалогові вікна.
-
Використання стандартних елементів управління Visual Basic.
-
Введення та виведення даних із файлів.
- Введення та виведення даних з електронних таблиць.
Практичні заняття
Лабораторна робота № 12-13
Тема: Задача табулювання функції.
Мета: Освоїти роботу з об’єктами: форма, текстове поле, кнопка, прапорець, рамка.
Завдання для самостійної роботи
1) Опрацювання лекційного матеріалу.
2) Робота з літературними джерелами і доповнення конспекту.
3) Підготовка до практичних занять.
4) Підготовка до захисту лабораторних робіт.
5) Підготовка до тестування.
6) Виконання завдання курсової роботи.
Індивідуальні завдання
Завдання № 5. В програмі табулювання функції створити додатковий пункт меню або вставити кнопку «Побудувати графік» та записати програмний код для побудови графіка функції.
Методи навчання:
1) за джерелом одержування знань: вербальні, наочні , практичні;
2) за рівнем пізнавальної активності і самостійності: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемне навчання, евристичний, дослідницький.
Методи оцінювання:
1) комп’ютерне тестування;
2) оцінка за індивідуальні завдання;
3) оцінка за самостійну роботу;
4) захист лабораторних робіт.
Літературні джерела: 1,3,4,6,8,10,11
Тема 8. Графічні засоби мови Visual Basic
Лекційне заняття № 14
План
-
Прості елементи управління для роботи з графікою (лінія, контур, рамка) та їх властивості.
-
Об’єкти для роботи з графічними зображеннями та їх властивості.
-
Встановлення та видалення зображень.
-
Функції кольору.
Лекційне заняття № 15
План
-
Графічні методи, функції та константи.
-
Анімаційна графіка.
-
Використання відеофайлів.
- Мультимедіа у Visual Basic
Практичні заняття
Лабораторна робота № 14
Тема. Задача про анкету.
Мета: Освоїти роботу з об’єктами: форма, текстове поле, зображення, кнопка.
Завдання для самостійної роботи
1) Опрацювання лекційного матеріалу.
2) Робота з літературними джерелами і доповнення конспекту.
3) Підготовка до практичних занять.
4) Підготовка до захисту лабораторних робіт.
5) Підготовка до тестування.
6) Виконання завдання курсової роботи.
Індивідуальні завдання
Завдання № 6. Вставити у форму «Анкета» з ЛР № 14 третю фотографію і ще одну кнопку з відповідним написом, яка буде її відкривати.
Методи навчання:
1) за джерелом одержування знань: вербальні, наочні , практичні;
2) за рівнем пізнавальної активності і самостійності: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемне навчання, евристичний, дослідницький.
Методи оцінювання:
1) комп’ютерне тестування;
2) оцінка за індивідуальне завдання;
3) оцінка за самостійну роботу;
4) захист лабораторних робіт.
Літературні джерела: 1,3,4,6,8,10,11
Зм4. Бази даних у додатках Visual Basic
Тема 9. Робота з базами даних у середовищі VB 6.0
Лекційне заняття № 16
План
-
Проектування БД.
-
Нормалізація даних, індекси.
-
Створення бази даних.
-
Створення таблиць.
Лекційне заняття № 17
План
-
Перегляд та модифікація таблиць.
-
Перейменування та видалення таблиць.
-
Копіювання структури таблиць.
- Пошук інформації в базі даних.
Практичні заняття
Лабораторна робота № 15-16
Тема. Задача про адресну книжку.
Мета. Ознайомитися з використанням в програмі файлу записів. Створити програму для роботи з базою даних – адресною книжкою.
Завдання для самостійної роботи
1) Опрацювання лекційного матеріалу.
2) Робота з літературними джерелами і доповнення конспекту.
3) Підготовка до практичних занять.
4) Підготовка до захисту лабораторних робіт.
5) Підготовка до тестування.
6) Виконання завдання курсової роботи.
Індивідуальні завдання
Завдання № 7. На форму «Адресна книжка» вставити і запрограмувати кнопку «Вилучити запис».
Методи навчання:
1) за джерелом одержування знань: вербальні, наочні , практичні;
2) за рівнем пізнавальної активності і самостійності: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемне навчання, евристичний, дослідницький.
Методи оцінювання:
1) комп’ютерне тестування;
2) оцінка за індивідуальне завдання;
3) оцінка за самостійну роботу;
4) захист лабораторних робіт.
Літературні джерела: 1,3,4,6,8,10,11,17,23
Тема 10. Створення та використання довідкової системи в додатках
Лекційне заняття № 18
План
-
Проектування довідкової системи.
-
Створення змісту довідкової системи.
-
Створення ключів для пошуку тем.
-
Створення довідкової системи у форматі WinHelp.
-
Створення довідкової системи у форматі HTML.
- Використання довідкової системи в додатках.
Практичні заняття
Лабораторна робота № 17
Тема: Створення навчальної програми перевірки знань англійських слів.
Мета: Освоїти технології використання об’єктів фігура, таймер, мультимедійний програвач, індикатор стану.
Лабораторна робота № 18
Тема. Створення довідкової системи до навчальної програми.
Мета. Освоїти технологію створення довідкової системи у форматі WinHelp.
Завдання для самостійної роботи
1) Опрацювання лекційного матеріалу.
2) Робота з літературними джерелами і доповнення конспекту.
3) Підготовка до практичних занять.
4) Підготовка до захисту лабораторних робіт.
5) Підготовка до тестування.
6) Виконання завдання курсової роботи.
Індивідуальні завдання
Завдання № 8. У форму навчальної програми вставити три додаткові рисунка, фігури та підписи до них та доповнити програму вказівками опрацювання доданих об’єктів.
Методи навчання:
1) за джерелом одержування знань: вербальні, наочні , практичні;
2) за рівнем пізнавальної активності і самостійності: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемне навчання, евристичний, дослідницький.
Методи оцінювання:
1) комп’ютерне тестування;
2) оцінка за індивідуальне завдання;
3) оцінка за самостійну роботу;
4) захист лабораторних робіт.
Літературні джерела: 1,3,4,8,10,11,17,23,24
Методи оцінювання та розподіл балів за модульною системою
з навчальної дисципліни “Алгоритмізація та програмування”
Кожен вид навчальної діяльності студента:
Ø аудиторна робота: 18 лекційних та 18 практичних занять,
Ø індивідуальна робота: 8 завдань
Ø самостійна робота,
Ø наукова робота
оцінюється в межах залікового кредиту і має питому частку в підсумковій оцінці з залікового кредиту. При цьому використовуються наступні методи оцінювання:
1) комп’ютерне тестування
2) оцінка за індивідуальні завдання
3) оцінка за самостійну роботу
4) захист лабораторних робіт
5) оцінка за модульні контрольні роботи
Враховується дисциплінованість студента: за несвоєчасність виконання завдань студентом кількість запланованих з теми балів може бути зменшена.
При підсумковому контролі знань по кожному змістовому модулю враховується загальна кількість балів, отриманих студентом за кожну тему в межах змістового модуля. При семестровому підсумковому контролі враховується сумарна кількість балів, отриманих студентом за два модуля (чотири змістові модуля). А також оцінюється науково-дослідницька робота студента і участь у науково-практичних конференціях та наукових семінарах.
Докладна схема оцінювання наведена нижче.
Курсова робота
Метою курсової роботи є розробка повноцінного програмного продукту, доповненого комплектом програмної документації.
Завдання студентам видаються в загальному вигляді, тобто не формалізовано. Повна формалізація завдання здійснюється в технічному завданні, яке розробляється студентами і затверджується викладачем.
Робота виконується одним студентом або колективом із 2-3 студентів, кожен з яких виконує чітко визначену частину роботи, специфіковану в технічному завданні і в плані-графіку розробки. Підсумкова оцінка кожного студента формується як з урахуванням якості виконаної своєї частини роботи так і з урахуванням якості розробленого колективом продукту в цілому.
Робота виконується впродовж всього семестру поетапно. Термін здачі етапів визначається календарним планом в технічному завданні. Кожен етап здається викладачу та оцінюється за ступенем його виконання.
Основні етапи виконання курсової роботи та їх питома частка в загальній сумі балів:
-
Розробка і затвердження Технічного завдання – 5%
-
Ескізне проектування (варіанти використання, користувацький інтерфейс) – 20%
-
Програмна реалізація – 30%
-
Тестування програми та виправлення помилок – 15%
-
Документування (Інструкція користувачу) – 15%
-
Оформлення пояснювальної записки – 10%
-
Захист роботи - 5%
Курсова робота оцінюється за наступними критеріями:
-
якість програмного продукту;
-
якість похідного коду;
-
якість розробленої програмної документації;
-
виступ та відповіді на запитання;
- ступінь виконання календарного плану проекту.
Максимальна кількість балів за курсову роботу – 100 балів.
Тематика курсових робіт
-
Розрахунок фінансового показника
-
Побудова графіків функцій з введенням формули з клавіатури.
-
Переведення чисел із однієї системи числення в іншу.
-
Створення бази даних з використанням структур.
-
Розробка календаря на будь-який рік з урахуванням високосних років.
-
Розв’язування системи лінійних рівнянь довільної розмірності методом Гауса.
-
Створення генеалогічного дерева з використанням списків.
-
Розробка програми для роботи з файлами і директоріями.
-
Розробка тестового середовища для перевірки знань студентів з курсу «Алгоритмізація і програмування».
-
Автоматизація проведення заліку з Техніки безпеки (Додаток до програми за допомогою технології ActiveX).
-
Реалізація гри «Життя», «Лабіринт».
-
Розробка довідково-інформаційної системи «Бюро зайнятості населення»
-
Розробка інформаційної системи "Відеопрокат".
-
Розробка інформаційної системи "Довідник банків".
-
Розробка довідково-інформаційної системи "Довідник ДАІ".
-
Розробка довідково-інформаційної системи "Довідник магазинів міста".
-
Розробка довідкової системи "Довідник меломана".
-
Розробка довідкової системи "Довідник туриста".
-
Розробка ІС та БД "Документообіг будівельного підприємства".
-
Інформаційна система адміністратора готелю.
-
Інформаційно-пошукова система по продукції торговельної марки Gallina Blanca.
-
Програма тестування знань правил дорожнього руху.
-
Реалізація алгоритмів матричної алгебри.
-
Розробка довідково-інформаційної системи "Рецепти української кухні".
-
Розробка ІС "Ріелтер".
-
Методи сортування числових послідовностей.
-
ІПС платників податків.
-
ІПС бібліотеки.
-
Розробка ІДС «Облік комп’ютерів у підрозділах університету».
-
ІПС «Ведення каталогу компакт-дисків».
-
Електронний каталог домашньої бібліотеки.
-
Розробка програми, яка імітує калькулятор для цілочислових обчислень високої точності (60-80 розрядів).
-
ІДС "Відомість успішності студентів групи в поточній сесії".
-
.ІДС "Залізнична каса".
-
Демонстраційна програма "Сортування матриць".
-
ІС "Запис хворих на прийом до лікаря в поліклініці".
-
ІДС "Програма телепередач на тиждень".
-
ІПС "Склад".
-
ІДС "Довідник кулінарних рецептів".
-
ІПС "Телефонний довідник підприємства".
-
ІС "Облік виконання плану підприємства і його підрозділів".
-
ІС "Облік кадрів на підприємстві".
-
ІС "Облік пацієнтів в лікарні".
-
ІС "Облік результатів спортивних змагань"
-
Електронний англо-український словник.
-
Імітаційна модель бензоколонки.
-
Довідкова служба аеропорту.
-
Шифрування та дешифрування тексту методом простої заміни
Перелік питань до залікових кредитів
Змістовий модуль № 1 (ЗМ1)
-
Етапи розв’язування задач на ПК.
-
Формалізація розв’язування реальної задачі.
-
Визначення алгоритма. Основні властивості алгоритма. Виконавець алгоритму.
-
Способи запису алгоритмів.
-
Блок-схема як форма візуального подання алгоритму.
-
Базові алгоритмічні структури.
-
Приклад алгоритма лінійної структури.
-
Приклад алгоритма розгалуженої структури.
-
Приклад алгоритма циклічної структури.
-
Приклад алгоритма на обчислення в циклі з декількома параметрами, що змінюються одночасно.
-
Приклад алгоритма на обчислення суми і добутку значень.
-
Приклад алгоритма на знаходження найбільшого та найменшого значення.
-
Приклад алгоритма із структурою вкладених циклів.
-
Комп’ютерні програми і мови програмування.
-
Процедурне, об’єктно-орієнтоване та візуальне програмування.
-
Особливості середовища візуального програмування VB 6.0.
-
Основні вікна і панелі управління середовища візуального програмування VB.
-
Форма. Візуальні елементи управління виконанням програми.
-
Властивості, методи, події.
-
Правила запису операторів у вихідному тексті програми мовою VB.
-
Поняття процедури і функції. Формальні і фактичні параметри.
-
Способи визначення та виклику процедур і функцій у середовищі VB 6.0.
-
Стандартні елементи управління у середовищі VB 6.0.
-
Основні елементи мови Visual Basic (VB).
-
Типи даних VB.
-
Змінні. Типи змінних. Оголошення змінних. Область видимості змінних.
-
Константи. Коментарі.
-
Операції і стандартні математичні функції VB.
-
Оператор присвоювання. Оператори введення та виведення даних.
-
Рядки. Процедури і функції для роботи з рядками.
-
Функції дати і часу.
-
Перетворення типів даних.
-
Програмування лінійних обчислювальних процесів.
-
Програмування розгалужених обчислювальних процесів.
-
Оператор прийняття рішень. Логічні функції.
-
Оператор вибору.
-
Програмування циклічних обчислювальних процесів. Типи циклів
-
Арифметичний цикл
-
Ітераційний цикл з передумовою
-
Ітераційний цикл з післяумовою
-
Оголошення масивів.
-
Програмування ведення – виведення елементів масивів.
-
Приклад програми на заповнення масиву елементами за визначеним правилом
-
Приклад програми на обчислення суми і добутку елементів масиву
-
Приклад програми на пошук елементів масиву
-
Приклад програми на знаходження максимального(мінімального) елемента в масиві.
-
Оголошення матриць.
-
Програмування введення – виведення матриць.
-
Приклад програми на транспонування матриці
-
Приклад програми на впорядкування матриці
-
Приклад програми на вставку та видалення елементів матриці.
-
Типи інтерфейсів.
-
Елементи інтерфейсу: меню, панелі інструментів.
-
Використання вбудованих діалогових вікон у середовищі VB 6.0.
-
Використання стандартних елементів управління у середовищі VB 6.0.
-
Програмування введення та виведення даних із файлів мовою VB.
-
Програмування введення та виведення даних з електронних таблиць мовою VB.
-
Прості елементи управління для роботи з графікою (лінія, контур, рамка) та їх властивості у мові VB.
-
Об’єкти для роботи з графічними зображеннями та їх властивості у мові VB.
-
Встановлення та видалення зображень у програмах мовою VB.
-
Функції кольору у мові VB.
-
Графічні методи, функції та константи у мові VB.
-
Анімаційна графіка у програмах мовою VB.
-
Використання відео файлів у програмах мовою VB..
-
Мультимедіа у VB.
-
Створення бази даних засобами VB
-
Створення таблиць бази даних у середовищі VB 6.0.
-
Перегляд та модифікація таблиць бази даних у середовищі VB 6.0.
-
Перейменування та видалення таблиць бази даних у середовищі VB 6.0.
-
Копіювання структури таблиць бази даних у середовищі VB 6.0.
-
Пошук інформації в базі даних бази даних у середовищі VB 6.0.
-
Проектування довідкової системи у додатках мовою VB.
-
Створення змісту довідкової системи мовою VB
-
Створення ключів для пошуку тем у довідковій системі додатків VB/
-
Створення довідкової системи у форматі WinHelp
-
Створення довідкової системи у форматі HTML
-
Використання довідкової системи в додатках VB.
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!