Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1148 Практична робота №1 на тему ТБ у комп’ютерному класі. Організація робочого місця в комп’ютерному класі. Системи кодування даних в комп’ютерній техніці

Практична робота №1 на тему ТБ у комп’ютерному класі. Організація робочого місця в комп’ютерному класі. Системи кодування даних в комп’ютерній техніці

« Назад

Практична робота №1

Тема. ТБ у комп’ютерному класі. Організація робочого місця в комп’ютерному класі. Системи кодування даних в комп’ютерній техніці

Мета. Ознайомитися з правилами ТБ під час роботи з комп’ютером, з особливостями організації робочого місця, набути практичні навички реєстрації та роботи в локальній мережі університету, повторити призначення клавіш на клавіатурі. Ознайомитися з різними системами кодування даних, з кодуванням різних типів даних та з типовими операціями з даними, що опрацьовуються з використанням комп’ютерної техніки. Підготувати письмовий звіт.

Технологія виконання роботи

Завдання 1. Зареєструватися в локальній мережі.

1) Включити комп’ютер

2) У діалоговому вікні Вхід в систему у полі Пользователь ввести групу та номер за списком групи,  у форматі а у полі Пароль ввести стандартний пароль входу 555, приклад:

Пользователь fb_31_номер за лекційним списком

Пароль 555

Вход в Terminus

3) На пропозицію системи змінити пароль, ввести власний пароль з кількістю символів не менше 3, враховуючи чутливість паролю до регістру, тобто lucky, Lucky, lucky – це різні паролі (краще вибрати числовий пароль, наприклад дату народження 25051995 чи ін.)

4) Відкрити вікно програми Мій комп’ютер та записати до звіту назву мереженого диску і його об’єм.

5) На власному диску створити папку з назвою Практичні роботи  <власне прізвище>  та ярлик для папки викладача.

6) Перевірити роботу ярлика і у папці викладача клацнути на ярлику Техніка безпеки.

7) Ознайомитися із змістом розділу для студентів і  здати залік.

Завдання 2. Розмістити перед собою клавіатуру, повторити назви  груп клавіш клавіатури (Див. Теоретичну довідку до ПР1) та  призначення окремих клавіш, а саме: Enter, Esc, Tab, CapsLock, Shift, Ctrl, Alt, Backspace, Delete(Del), Ins, Insert, Num Lock, Print screen, Home, End, Page Up(PgUp), Page Down(PgDn), Pause, Break, Scroll Lock і помістити у звіт таблицю:

Назва клавіші

Призначення

Enter

 

 

Scroll Lock

 

Завдання 3. Скопіювати на робочий стіл папку KEY, відкрити її, запустити на виконання файл Key.exe, вибрати перший рівень, натиснути СТАРТ та виконати вправу і записати результат швидкість роботи на клавіатурі =кількість символів за хвилину, добре якщо V=120c/хв). Для вивчення клавіатури можна скористатися програмою «Stamina».

Завдання 4. З наведеної нижче таблиці вибрати два десяткові числа за варіантом, що відповідає номеру у списку групи та виконати переведення десяткових чисел у 2-у сч, 8-у сч, 16-у сч різними способами:

1) діленням на 2;

2) за схемою  А10 → А8 → А2 (застосувати правило тріад);

3) за схемою А10 → А16 → А2 (застосувати правило тетрад);

4) Зробити перевірку зворотнім переведенням двійкових чисел у десяткову систему числення.

5) Виконати додавання, множення, віднімання та ділення над заданими числами у двійковій системі числення (з точністю до 4 знаків у дробовій частині) і у десятковій системі числення (ділення до 2 знаків у дробовій частині) та зробити перевірку.

№з/п

1-е число

2-е число

 

№з/п

1-е число

2-е число

1

31

80

15

45

74

2

32

81

16

46

65

3

33

82

17

47

66

4

34

83

18

48

67

5

35

84

19

49

68

6

36

85

20

50

69

7

37

75

21

51

60

8

38

76

22

52

61

9

39

77

23

53

62

10

40

78

24

54

63

11

41

79

25

55

64

12

42

71

26

56

30

13

43

72

27

57

24

14

44

73

28

58

21

Завдання 5. Використовуючи системи кодування ASCII та Windows 1251, записати код свого прізвища, ім’я та по-батькові і визначити необхідний для збереження об’єм пам’яті. Як зміниться об’єм пам’яті при використанні системи кодування UNICODE?

Завдання 6. Визначити  об’єм пам’яті, який займе при двійковому кодуванні кольорова картинка розміром 5 х 6 см при використанні системи кодування RGB та при використанні системи кодування CMYK, якщо в кожному квадратному сантиметрі міститься 24 х 24 точки. Обчислити роздільну здатність монітора.

Завдання 7. Помістити у звіт відповіді на контрольні запитання.

Завдання 8. По закінченню роботи вийти з сеансу:     Пуск → Завершення сеансу

Контрольні запитання до захисту практичної роботи

  1. Яка конфігурація ПК, розміщеного  на вашому робочому місці?

  2. На які групи розподілені клавіші на клавіатурі?

  3. Як переключаються регістри для введення верхніх і нижніх символів на клавішах?

  4. Як увімкнути цифрову клавіатуру?

  5. Як ввести символ „і”, символ ”ї” та символ „є” при українській розкладці клавіатури?

  6. Якою клавішею  вилучити символ зліва від курсору, справа від курсору?

  7. Як називаються символи _, @, &, ”, ’, `, ~, ^, №,  #  ? Як ввести ці символи?

  8. Якими одиницями вимірюється довжина двійкового коду?

  9. Скількома байтами кодується символ у системах кодування ASCII, Windows 1251 та UNICODE?

  10. Яку мінімальну основу повинна мати система числення, якщо в ній можна записати числа: 341, 123, 222, 101?

  11. Коли 2*2=100? Коли 2*2=11? Коли 2*3=11? Коли 3*3=13? Коли 10 число непарне.

  12. *Відгадати загадкову біографію одного дивака-математика, яка починалася словами: «Я закінчив курс університету в 44 роки. Через рік, 100-річною молодою людиною, я оженився на 34-річній дівчині. Незначна різниця у віці – всього 11 років – сприяла тому, що ми жили спільними інтересами і мріями. Через певний час у мене вже була і маленька сім’я з 10 дітей. В місяць я отримував лише 200 рублів, із яких 1/10 доводилося віддавати сестрі, так що ми з дітьми жили на 130 рублів» і т.д. Чим пояснити дивні протиріччя в числах цього уривку?

Практична  робота №2

Тема. Операційна система Windows. Прийоми роботи з об’єктами ОС Windows. Робота з файловою структурою в програмі Провідник. Пошук довідкової інформації в середовищі ОС

Мета. Закріпити практичні навички роботи з об’єктами ОС: створення, перейменування, копіювання, переміщення, видалення, перегляд властивостей та пошук. Виробити вміння використовувати довідкову систему в проблемних ситуаціях. Підготувати письмовий звіт.

Технологія виконання роботи

Завдання 1. Переглянути та записати до звіту наявні об’єкти Робочого столу.

Завдання 2. Виділити об’єкт Мій комп’ютер, переглянути  його властивості та записати у звіт характеристики вашого комп’ютера та операційної системи, встановленої на ньому (при роботі у локальній мережі дану інформацію можна отримати, виконавши вказівку dxdiag: Пуск ® Выполнить… ® dxdiag)

Завдання 3. Виконати операції над об’єктамиРобочого столу і записати до звіту, які прийоми та вказівки застосовувалися у кожному завданні.

1) Перемістити об’єкти Робочого столу, розмістивши їх по колу в центрі екрану.

2) Відкрити вікно програми Мій комп’ютер, визначити його тип і записати основні елементи даного вікна.

3) Зменшити розміри вікна на третину по горизонталі та перемістити вікно у центральну  частину.

4) Відкрити вікно об’єкту Корзина, змінити його  розміри  на третину екрану та перемістити його у праву частину екрану, порівняти структуру цих вікон, записати до звіту висновок.

5) Згорнути відкриті вікна на панель задач.

Завдання 4. Побудувати задану структуру каталогів засобами ОС:

1) Відкрити папку Мои документы, розгорнути вікно на повний екран.

2) Через меню вибрати  вказівку Файл ® Создать ® Папку. Записати ім’я створеної папки.

3) В цьому ж вікні створити папку за допомогою контекстного меню. Записати ім’я створеної папки.

4) Різними способами перейменувати створені папки у Експерименти_<своє ім’я> та Експерименти_<своє прізвище>.

5) Відновити розміри вікна папки Мои документы.

6) На своєму диску створити папку Temp. На Робочому столі створити для неї ярлик і відкрити її.

7) Перетягуванням перемістити папку Експерименти_<своє ім’я> у папку Temp і спеціальним перетягуванням перемістити папку Експерименти_<своє прізвище> у папку Temp.

8) Виділити вміст папки Temp і через буфер обміну за допомогою комбінації клавіш перемістити у папку Мои документы. Записати до звіту використані вказівки.

9) За допомогою контекстного меню виконати групову операцію по видаленню папок Експерименти_<своє ім’я> і Експерименти_<своє прізвище> (попередньо перевірити властивості корзини та переконатись у можливості відновлення видалених об’єктів).

10) Відкрити Корзину і переконатися, що видалені папки знаходяться там. Відновити їх.

11) Відкрити вікно папки Мои документы, переконатися , що відновилися обидві папки, виділити їх і видалити  не поміщаючи у корзину. Переконатися, що їх у корзині немає. Записати до звіту вказівки видалення, використанні в кожному з випадків.

Завдання 5. Виконати операції над файлами і каталогами у середовищі програми Провідник:

1) Запустити програму Проводник та записати до звіту, яка папка відкрита на лівій панелі у момент запуску.

2) На лівій панелі відкрити папку Мои документы, на правій панелі створити папку Експерименти_<своє прізвище> і в ній створити  текстовий файл Візитка_<своє прізвище>.txt та ярлик для Корзини.

3) Знайти всі графічні файли та файли з електронними таблицями, створені за останні 10 днів. Збережіть умови пошуку у папці Експерименти_<своє прізвище>.

4) Ознайомитися із вмістом диску stud або free. Встановити режим відображення типів всіх файлів. Впорядкувати об’єкти на правій панелі  за іменем, типом, розміром, датою створення.

5) Отримати інформацію про об’єм диску С: і D:.

6) Перемістити папку Експерименти_<своє прізвище>  на свій диск та перевірити роботу створеного ярлика.

Завдання 6. Використання програми Центр справки и поддержки:

1) Використовуючи пункт головного меню Справка и поддержка, відкрити вікно Центр справки и поддержки;

2)  Серед розділів довідки вибрати розділ Основы работы в Windows, вибрати пункт Советы по работе со справочной системой, отримати довідку про те, як копіювати розділ чи сторінку довідки.

3) Записати у звіт всі 12 порад по роботі з довідковою системою Windows.

4) Використовуючи засіб Найти одержати довідку про завантаження комп’ютера в безпечному режимі і записати її у звіт.

5) Знайти і записати до звіту інформацію про пошук файлів заданого типу («поиск файлов определенного типа») та збереження умов пошуку. Який тип цього файлу?

6) Використовуючи засіб Указатель знайти  інформацію про «автоматический перевод комп’ютера в спящий режим»?

7) Використовуючи Глоссарий знайти пояснення терміну «протокол» та записати його у звіт.

Завдання 7. Помістити до звіту відповіді на контрольні запитання.

Завдання 8. По закінченню роботи вийти з сеансу:     Пуск → Завершення сеансу

Контрольні запитання до захисту практичної роботи

  1. Яка структура головного вікна операційної системи MS Windows?

  2. Що таке Головне меню операційної системи MS Windows ? Яка його структура?

  3. Що означають дії з мишкою: зависання, клацання, подвійне клацання, клацання правою кнопкою, перетягування, протягування, спеціальне перетягування?

  4. Які операції можна виконувати над об’єктом ОС?  За допомогою яких вказівок?

  5. Які типи вікон і які особливості вікон кожного типу ?

  6. Яке призначення основних елементів вікон ? Які правила роботи з ними ?

  7. Які вказівки містить рядок меню у вікнах папок та програм? Яке їх призначення?

  8. Що таке контекстне меню?

  9. Яке призначення програми Проводник? Які можливі способи виклику програми Проводник? Яку структуру має вікно програми Проводник?

  10. Як виконуються операції пошуку об’єктів і за якими критеріями?

  11. Що означають шаблони  Р*?lesson, *.xls  та   А??    у тексті для пошуку файлів?

  12. Як зберегти умови пошуку?

Практична робота № 3

Тема. Операційна система Windows. Використання стандартних програм ОС: калькулятор, блокнот, адресна книга, WordPad, Paint, командний рядок

Мета. Виробити практичні навички використання стандартних додатків ОС Windows та вміння виконувати вказівки командного рядка. Навчитись застосовувати технологію OLE обміну даними між програмами.

Технологія виконання роботи

Завдання 1. На Робочому столі створити папку з назвою ПР_3, в яку поміщати результати своєї роботи(11 файлів).

Завдання 2. У редакторі  Word створити текстовий файл Звіт ПР3.docx та помістити його у папку ПР_3. Документ має містити номер практичної роботи, тему, мету, результати виконання завдань у вигляді скріншотів та супроводжуючого тексту.

Завдання 3. Використання програми Калькулятор:

1) Викликати програму Калькулятор, встановити вид – інженерний, отримати довідку про всі незнайомі кнопки і помістити до звіту.

2) обчислити значення виразів:

а) (tg2,5+ln6,5)/cos3=

б)  (17-3)*(15+13)/(59,6-12,7) =

в) =

3) заповнити порожні клітинки таблиці:

Зображення числа X у різних системах числення

Значення функцій

10-а СЧ

2-а СЧ

8-а СЧ

16-а СЧ

X^3

Sin X

Факторіал числа X

Остача від ділення

64 на X

0

0

0

0

 

 

 

 

5

101

5

5

 

 

 

 

8

1000

10

8

 

 

 

 

13

1101

15

D

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

23

 

 

 

 

 

 

 

35

 

 

 

 

 

 

 

64

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 4. Використання програми Адресна книга:

1) Відкрити адресну книгу і створити запис  про себе, ввівши всі дані.

2) Використовуючи адресну книгу створити власну візитну картку і зберегти її у файлі Візитка <Власне прізвище>. Який тип цього файлу?

Завдання 5. Використання програми Командная строка. Виконати наступні вказівки і помістити скріншот у звіт:

1) очистити екран;

2) вивести системну дату та системний час;

3) вивести версію ОС;

4) перейти на свій диск;

5) створити каталог PR3, перейти у нього і створити каталог PR3_1;

6) у каталозі PR3 створити текстовий файл  Vizitka <Власне прізвище>.txt і скопіювати його у PR3_1;

7) побудувати дерево каталогів свого диску;

8) вивести вміст диску PR3;

9) вивести на екран вміст файлу Vizitka <Власне прізвище>.txt;

10) Скопіювати зображення вікна з виконаними командами у звіт.

Завдання 6. Використання програми Блокнот.

1) За допомогою найпростішого текстового редактора Блокнот створити  перелік економічних термінів (не менше 3, наприклад:Лізинг, Амортизація,  Аренда, Комерція електронна і т.д.);

2) впорядкувати їх за алфавітом та розмістити у стовпчик;

3) зберегти результат у файлі Список <ваше прізвище>. Який тип цього файлу?

Завдання 7. Використання програми Paint.

1) У середовищі графічного редактора Paint  створити до кожного терміну графічні значки різними способами: намалювати вручну; взяти з програми Таблица символов (Пуск® Программы® Стандартные® Служебные® Таблица символов);скористатись заготівками значків операційної системи (Рис.1).

2) Для виконання цього завдання спочатку створюють ярлик, а потім змінюють його властивості, клацнувши на кнопці Изменение значка. У діалоговому вікні Изменение значка відкривається колекція стандартних значків Windows, з яких можна вибрати будь-який, передавши їх як картинку (клавіша PrintScrn) у програму Paint.

3) У вікні графічного редактора Paint виконати наступні операції: вирізати у буфер окремий значок, дати вказівку на створення нового файлу, вставити рисунок, визначити розміри робочої області (Рисунок/Атрибуты) 40 х 40 точок, відредагувати його і зберегти у окремому файлі.

4) Для кожного значка  використати різні способи створення і зберегти кожен значок у окремому файлі з відповідним іменем, наприклад Лізинг.bmp і т.д.

Завдання 8. Використання програми  WordPad.

1) У середовищі текстового редактора WordPad для кожного терміну створити текстовий документ з поясненням терміну (Рис.2):

<термін>

<пояснення терміну> 

2) Відформатувати введений текст, встановивши такі параметри форматування

для терміну

для пояснення терміну

шрифт Arial (Кириллица), розмір - 16 пт,

напівжирне накреслення, червоний колір;

шрифт TimesNewRoman (Кириллица),

розмір - 11 пт,

звичайне накреслення,

синій колір.

3) Зберегти кожен текст у окремому файлі з відповідним іменем, наприклад Амортизація.rtf,  Лізинг.rtf і т.д.

Завдання 9. У середовищі текстового редактора WordPad створити модель інтерактивного словника економічних термінів.

1) У вікні програми WordPad відкрити файл Список <ваше прізвище>.txt, встановити такі параметри форматування для термінів - шрифт TimesNewRoman (Кириллица), розмір - 20 пт, накреслення напівжирний курсив,  червоний колір і зберегти з новою назвою Словник <ваше прізвище>.rtf.

2) Ще раз запустити текстовий редактор WordPad - відкриється друге вікно. У ньому відкрити раніше збережений документ Амортизація.rtf. Вирізати весь текст у буфер обміну і закрити це вікно без збереження.

3) У вікні документа Словник <ваше прізвище>.rtf під словом Амортизація дати вказівку Вставка ®Обьект... у діалоговому вікні встановити перемикачі Создать новый. У списку  Тип обьектавибрати Документ WordPad. Встановити також прапорецьВ виде значка (для малюнка, створеного власноруч встановити прапорецьЗв’язаний об’єкт).

4) Після натиснення на кнопку ОК відкриється вікно редагування об’єкту WordPad. Скопіювати у нього текст з буферу обміну. Закрити вікно редагування і у основному вікні словника з’явиться значок вбудованого об’єкту після слова Амортизація. Утворений значок замінити на підготовлений власноруч.

5) Повторити вказані операції для інших термінів словника.

6) Зберегти створений документ у файлі з іменем Словник <ваше прізвище>.rtf.

Завдання 10. Помістити до звіту відповіді на контрольні запитання.

Завдання 11. Перемістити папку ПР_3 з Робочого столу на  диск Z:  у папку Практичні роботи Власне прізвище.

Завдання 12. По закінченню роботи вийти з сеансу:     Пуск → Завершення сеансу

Контрольні запитання до захисту практичної роботи

  1. Як дізнатися про призначення клавіш Калькулятора?

  2. Як здійснюється вибір шрифту у програмі Блокнот?

  3. Які існують прийоми редагування тексту у програмі Блокнот?

  4. Яку структуру має вікно програми Paint?  Як задати розмір робочої області для рисунка?

  5. Яке призначення має програма WordPad, основні функції та можливості використання?

  6. В чому суть принципу вбудовування та зв’язування об’єктів?

  7. Яке призначення вказівок командного рядка?

 

Практична робота №4

Тема: Вивчення  топології, апаратної та програмної конфігурації локальної мережі. Доступ до локальної мережі. Робота з мереженими ресурсами в операційних системах Windows. Спілкування та співпраця в локальній мережі

Мета: навчитись визначати топологію, апаратну та програмну конфігурацію локальної мережі; навчитись працювати з мережевими ресурсами; вивчити програмні засоби спілкування та співпраці в локальній мережі.

Технологія виконання роботи

Завдання 1. На Робочому столі створити папку з назвою ПР_4, в яку помістити результати своєї роботи.

Завдання 2. У редакторі  Word створити текстовий файл Звіт ПР4.docx та помістити його у папку ПР_4. Документ має містити номер практичної роботи, тему, мету, результати виконання завдань у вигляді скріншотів та супроводжуючого тексту.

Завдання 3. Ознайомитися з основними відомостями про локальну комп’ютерну мережу університету(ЛКМ) та ідентифікацію комп’ютера у ЛКМ.

  1. У вікні папки Сетевое окружение перейти у спеціальну папку Вся сеть, вибрати Microsoft Windows Network вибрати домен Terminus.

  2. Відобразити у звіті ієрархічну структуру локальної комп’ютерної мережі університету.

  3. Переглянути перелік комп’ютерів, відображених у вікні. Знайти ярлик свого комп’ютера та записати у звіт його ім’я.

  4. Вибрати Пуск - Панель управления – Система – Свойства системы – Имя комп’ютера та записати до звіту відомості про ідентифікацію комп’ютера в локальній мережі

Доменне ім’я - _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _ _  _

Повне ім’я комп’ютера - _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

5. На панелі Обозревателя вибрати Просмотр состояния подключения та записати властивості підключення по ЛКМ до таблиці 1:

Таблиця 1

Властивості підключення

Стан підключення по ЛКМ

Швидкість підключення

 

Мережева плата

 

Компоненти підключення та їх опис

 

 

 

 

6. У тому ж вікні вибрати закладинку Поддержка - Подробности…отримати відомості про мережу тазаповнити таблицю 2:

Таблиця 2

№ з/п

Найменування

Значення

1

Фізична адреса

 

2

IP-адреса

 

3

Маска підмережі

 

4

Основний шлюз

 

5

DNS-сервери

 

Завдання 4. Створити спільну папку Мережа  та встановити різні типи доступу до неї.

  1. На локальному диску D: (або E:) створити папку Мережа1_<власне прізвище> та встановити доступ на рівні ресурсів і папку Мережа2_ <власне прізвище> та встановити доступ на рівні користувачів.

  2. У мережевому оточенні знайти і помістити у звіт ресурси з доступом на рівні користувачів та ресурси з доступом на рівні ресурсів.

  3. Відкрити вікно програми Мій комп’ютер і описати вміст вікна. Підключити папку Мостіпан як мережевий диск і порівняти вміст вікна, записати висновок у звіт. Встановити прапорець Автоматически подключать при входе в систему та перевірити його роботу.

Завдання 5. Ознайомитися з призначенням та використанням програми NetMeeting.

Завдання 6.Помістити до звіту відповіді на контрольні запитання.

Завдання 7. Перемістити папку ПР_4 з Робочого столу на  диск Z:  у папку Практичні роботи Власне прізвище.

Завдання 8. По закінченню роботи вийти з сеансу:     Пуск → Завершення сеансу

Контрольні запитання до захисту практичної роботи

  1. Що таке локальна мережа комп’ютерів?

  2. Які існують схеми з’єднання комп’ютерів у локальну мережу?

  3. Які види електронного устаткування використовують у ЛКМ?

  4. Яке програмне забезпечення необхідне для забезпечення роботи ЛКМ?

  5. Що таке адміністрування в ЛКМ?

  6. Яким чином відбувається ідентифікація користувача ЛКМ?

  7. Що таке IP-адреса, маска підмережі, доменне ім’я комп’ютера, DNS-сервери, шлюз?

  8. Що таке робоча група?

  9. Які мережеві додатки називають клієнт-серверними?

  10. Що таке маршрутизація? Принципи маршрутизації.

  11. Для чого призначена програма NetMeeting?

  12. Які режими роботи надає програма NetMeeting?

 

Практична  робота №5

Тема: Робота в глобальній мережі Інтернет. Пошук  інформації в мережі Інтернет.  Електронна пошта. Групи новин. Телеконференції

Мета: набути навички роботи з браузером, ознайомитись з методами  пошуку та збереження  інформації в мережі Інтернет. Навчитись реєструвати поштову скриньку та користуватися електронною поштою, ознайомитися з правилами ведення адресної книги, з етикетом електронної пошти, підписуватися на групи новин, приймати участь в телеконференції, набути практичні навички використання хмарних технологій.

Технологія виконання роботи

Завдання 1. На Робочому столі створити папку з назвою ПР_5, в яку помістити результати своєї роботи.

Завдання 2. У редакторі  Word створити текстовий файл Звіт ПР5.docx та помістити його у папку ПР_5. Документ має містити номер практичної роботи, тему, мету, результати виконання завдань у вигляді скріншотів та супроводжуючого тексту.

Завдання 3. Виконати настроювання  програми – браузера Internet Explorer (Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera) та описати структуру його вікна.

  1. Відкрити вікно властивостей програми – браузера (у контекстному меню вибрати вказівку Свойства)

  2. Навчитися виконувати настроювання домашньої сторінки браузера (встановити адресу для початкового завантаження http://www.google.com.ua/).

  3. Навчитися виконувати настроювання тимчасових файлів Інтернет (зменшити максимальний розмір папки тимчасових файлів у два рази).

  4. Навчитися виконувати настроювання кольорів гіперпосилань.

  5. Навчитися виконувати настроювання вкладки Программы (редактором HTML вибрати Блокнот).

  6. Навчитися виконувати настроювання вкладки Дополнительно (відключити показ анімації).

  7. Навчитися виконувати настроювання вкладки Безопасность (додати до надійних вузлів www.unian.ua).

  8. Ознайомитись із настроюванням вкладки Содержание.

  9. Після виконання вказаних налаштувань у вікні Свойства натиснути кнопку Применить і закрити вікно властивостей.

  10. Запустити програму-браузер Internet Explorer та описати структуру його вікна: пункти меню, підменю, панель інструментів Обычные кнопки.

Завдання 4.  Ознайомитися з правилами складання запитів пошукової системи Google  (http://www.google.com.ua/) і застосувати їх для пошуку вказаної інформації.

  1. Вибрати «Складний пошук» ознайомитися з правилами написання запитів для конкретної пошукової служби.

  2. Перейти на сторінку  Державного комітету статистики України http://www.ukrstat.gov.ua/,  вибрати розділ регіони України  і виділити область для пошуку інформації (номер області відповідає порядковому номеру студента у групі).

  3. Користуючись правилами написання запитів,  знайти нижче вказану інформацію та зберегти її у звіті разом з використаним запитом:

– Web-сторінку головного управління статистики у заданій області;

– Основні соціально-економічні показники області;

– Знайти на офіційній сторінці Верховної ради «Конституцію України»;

– Скопіювати у звіт текст статті (номер статті відповідає порядковому номеру студента у групі);

– Перевірити, чи є в пошуковій системі інформація про Ваше рідне місто (обласний центр) та помістити її у звіт.

– Перевірити, чи є в пошуковій системі Google інформація про НУДПСУ?

Завдання 5. Перейти на сторінку Української пошукової системи МЕТА (http://meta.ua/)

  1. Побудувати складний запит для пошуку інформації про студентські конференції з менеджменту або маркетингу з використанням пошукової системи  і виконати цей запит (знайдену інформацію разом з використаним запитом помістити у звіт).

  2. Знайти в пошукових системах Мета та Google  своє прізвище і порівняти результат пошуку. Порівняння (кількість знайдених посилань, якість відбору і т.д.) занести у звіт.

  3. Користуючись правилами написання запитів,  знайти документи, в назві яких є назва вашого міста та  документи, назви розділів яких містять назву вашої спеціальності і зберегти їх у звіті разом з використаним запитом:

Завдання 6. Відкрити в середовищі браузера веб-сторінку пошукової системи Rambler (www.rambler.ru)

  1. Зберегти адресу відкритої веб-сторінки в папці Избранное з іменем Російська пошукова система

  2. Побудувати складний запит для пошуку документа,  в назві якого повинні бути слова “студенческая конференция”, а в його тексті – слова “компьютеры” або «графика» та знайти інформацію за цим запитом (знайдену інформацію з використаним запитом помістити у звіт).

  3. Зробити висновки щодо ефективності методів пошуку потрібної інформації в мережі Інтернет.

Завдання 7. На одному з сайтів безкоштовної пошти (http://ukr.net,  http://meta.ua) зареєструвати скриньку з Вашим логіном (що співпадає з логіном входу до домену в університеті) та відправити повідомлення про реєстрацію на адресу свого викладача (mostipan@ukr.net).

Завдання 8. Опишіть структуру та кнопки управління вашої поштової скриньки.

  1. Для перевірки функціонування скриньки створити та відправити самому собі повідомлення (його зображення помістіть у звіт). Лист має містити адресу одержувача, тему та текст повідомлення.

  2. Отримайте своє повідомлення (зображення скриньки з повідомлення помістити у звіт) та перегляньте його.

  3. Перейти на гіперпосилання Параметри та встановити фільтр на власні повідомлення. Як дію вибрати позначити зірочкою. Повторити пп.1-2.

Завдання 9.  В адресну книгу внесіть вручну адресу одногрупника, який сидить справа від вас(її зображення помістіть у звіт).

  1. Створіть для нього повідомлення, вказавши його адресу за допомогою адресної книги та встановіть підпис (на свій розсуд).

  2. Приєднайте до листа графічний файл і відправте створене повідомлення вказаному абоненту (1 ПК→ 2 ПК, 2 ПК→ 3 ПК, ..., 16 ПК → 1 ПК).

  3. Збережіть створене  повідомлення  у файлі з іменем  Лист <своє прізвище> –< прізвище сусіда>.eml, наприклад, Лист Іванова – Петрову.eml

  4. Отримайте відповідь від вашого абонента, прочитайте і збережіть у тій же папці  як Відповідь <прізвище сусіда> - <своє прізвище>.eml, наприклад, Відповідь Петрова - Іванову.eml

Завдання із зірочкою* відносяться до самостійної роботи!

Завдання 10.* Зареєструватися на сайті http://home.live.com з Вашим логіном (що співпадає з логіном входу до  мережі університету) та відправити повідомлення про реєстрацію на адресу свого викладача mostipan@ukr.net

Завдання 11.*  Створити на власному SkyDrive папку з ім`ям Практичні роботи та налаштувати доступ тільки на перегляд для викладача (mostipan@ukr.net)

Завдання 12.* Передати на SkyDrive у папку Практичні роботи результати попередніх практичних робіт (ПР_3, ПР_4).

Завдання 13*.  Перегляньте декілька форумів та надішліть декілька власних повідомлень на будь-який тестовий форум.

  • http://itc-ua.com/forums/ - форуми з комп'ютерної справи

  • http://tour.com.ua/wwwboard – форум, присвячений туризму, подорожам

  • http://tour.com.ua/uitt - дошка об’яв

  • http://autoua.net/auto_f/wwwthreads.php?Cat= форуми для автолюбителів

  • http://forum.hostmaster.net.ua/ - тестові форуми

Завдання 14*. Вибірково перегляньте повідомлення в групах новин. Випробуйте всі варіанти фільтрації й сортування повідомлень, що є в меню Вид.

  1. Надішліть нове повідомлення та візьміть участь у обговоренні наявних повідомлень у тестових групах новин. Враховуючи, що надіслані повідомлення можуть з’являтися в групах новин з певним запізненням, випробуйте декілька тестових груп, та виберіть для подальшої роботи ту, де повідомлення з’являються швидше.

  2. Відкрити групи новин, що містять в назві слово Internet ( етикет електронної пошти, загрози безпечної роботи електронної пошти).

  3. Переглянути повідомлення в одній з груп новин.

  4. Підпишіться на будь-які дві-три групи новин, перевірте у своїй поштовій скриньці наявність підтвердження про підписку.

  5. Відмовтесь від підписки на одну групу новин.

  6. Перегляньте доступні телеконференції, наприклад www.relcom.ru,  www.BBC.ukr.

Завдання 15. Помістити до звіту відповіді на контрольні запитання.

Завдання 16. Перемістити папку ПР_5 з Робочого столу на  диск Z:  у папку Практичні роботи Власне прізвище та передати на SkyDrive.

Завдання 17. По закінченню роботи вийти з сеансу:     Пуск → Завершення сеансу

Контрольні запитання до захисту практичної роботи

  1. Які переваги  та недоліки вибраної вами програми--браузера?

  2. Як зберегти веб-сторінку на диску? Які типи файлів при цьому застосовуються?

  3. Як зробити сторінку чи сайт доступними для перегляду у автономному режимі?

  4. Що таке кодова таблиця? Які кодові таблиці застосовуються для відображення літер українського алфавіту?

  5. Що таке тимчасові файли Інтернет і для чого вони використовуються?

  6. Що таке каталоги і як здійснюється пошук інформації за каталогами?

  7. Що таке індекси і як здійснюється пошук інформації за індексами?

  8. Що таке ftp сервер? Чим відрізняється ftp пошук від http пошуку?

  9. Що таке розширений пошук і які параметри можна у ньому задавати?

  10. Яка різниця між електронною поштою, що реалізується засобами сервісу WWW, і електронною поштою, як окремим сервісом Інтернету?

  11. Що таке етикет електронного листування?

  12. Що таке адресна книга і як нею користуватись?

  13. Що таке СПАМ і які способи боротьби із ним ви знаєте?

  14. Що таке групи новин і якими вони бувають?

 

Практична  робота № 6

Тема. Програмні засоби захисту інформації. Архівація та резервне копіювання даних. Антивірусні програми

Мета. Ознайомитись з основними службовими програмами для роботи з дисками, навчитись використовувати антивірусні програми для захисту інформації, виконувати резервне копіювання та архівування даних.

Технологія виконання роботи

Завдання 1. На Робочому столі створити папку з назвою ПР_6, в яку поміщати результати своєї роботи.

Завдання 2. У редакторі  Word створити текстовий файл Звіт ПР6.docx та помістити його у папку ПР_6. Документ має містити номер практичної роботи, тему, мету, результати виконання завдань у вигляді скріншотів та супроводжуючого тексту.

Завдання 3.  Пошук і усунення помилок на диску.

1) Закрити всі файли на диску С:

2) Використовуючи службову програму перевірки диску, виконати пошук помилок та пошкоджених секторів на диску С: (абоD:), для цього

  • відкрийте вікно Мой компьютер і виберіть локальний диск С: (абоD:);

  • в меню Файл виберіть команду Свойства;

  • на закладинці Сервис у групі Проверка диска натисніть кнопку Выполнить проверку;

  • у групі Параметры проверки диска установіть прапорець Проверять и восстанавливать поврежденные сектора.

Завдання 4. Очистка та дефрагментація дисків.

1) Запустіть програму Очистка диска і виконайте операцію очистки диску (С: абоD:), для цього натисніть кнопку Пуск, виберіть команди

Все программы→Стандартные→Служебные→ Очистка диска.

Для одержання довідки про використання цієї програми виберіть команду Справка в меню Действиеі збережіть її у звіті.

2) Виконайте дефрагментацію диску (C: абоD:),  для цього натисніть кнопку Пуск, виберіть команди Все программы, Стандартные, Служебные і Дефрагментация диска. Для одержання довідки про використання цієї програми виберіть команду Справка в меню Действие і збережіть її у звіті.

Завдання 5. Резервне копіювання власної папки з практичними роботами:

1) Викликати програму  Мастер архивации и восстановления, виконавши команди:

Пуск→Программы→Стандартные→Служебные→ Архивация данных

2) За допомогою програми Мастер архивации и восстановления виконати резервне копіювання власної папки ПР_<Власне прізвище> з практичними роботами та створити резервний архів з назвою <власне прізвище>.bkf.

3) Видалити один із файлів з папки та відновити його за допомогою створеного резервного архіву.

Завдання 6. Робота з програмою WinZip (або WinRar  )

1) Знайти програму-архіватор WinZip за допомогою вбудованих засобів пошуку файлів у середовищі ОС Windows і запустити її на виконання.

2) Помістити у звіт заповнену таблицю, яка містить основні інструменти програми-архіватора WinZip (або WinRar  ):

Таблиця 4_1

Інструмент

Переклад

Призначення

Відповідна вказівка меню

 

Новий

Створення нового архіву

 

 

Відкрити

Відкривання раніше створеного архіву

 

 

Улюблені

Виклик на екран списку всіх архівних файлів, що зберігаються на комп’ютері

 

 

Додати

До відкритого архіву додати нові файли

 

 

Вибрати (переписати)

Переписати виділені архівні файли із архіву

 

 

Переглянути

Переглянути вміст архівного файлу

 

 

Перевірити

Перевірити правильність виконання процесу архівування

 

 

Майстер

Виклик програми-майстра, за алгоритмом якої можна крок за кроком виконати будь-яку операцію з архівними файлами

 

3) Створити архів з іменем Скриня, до якого помістити папку Accessories, що знаходиться в папці Program Files на диску С:

4) За допомогою програми Провідник переглянути вміст папки та з’ясувати, який значок та розширення має файл Скриня і записати у звіт.

5) Визначити, в скільки разів файл-архів займає менше місця, ніж вміст папки Accessories.

6) Знайти місце розташування програми Calc на диску С: та додати його до архіву Скриня.

7) Перевірити правильність створення архіву. Визначити на скільки відсотків було стиснуто інформацію, яка зберігається у файлі Calc, записати у звіт.

8)  До архівованого файлу Скриня додати вказані нижче файли і записати висновки:

а) будь-який графічний файл (на скільки змінився його об’єм?);

б) будь-який текстовий документ (на скільки змінився його об’єм?);

в) будь-який звуковий (чи відео) файл (на скільки змінився його об’єм?);

9) Самостійно ознайомитись з додатковими вказівками програми WinZip і заповнити таблицю:

Таблиця 4_2

Дія

Вказівка

Закрити архів

 

Перемістити архів

 

Скопіювати архів

 

Перейменувати архів

 

Вилучити архів

 

Відправити архів електронною поштою

 

Створити архів, що розкривається автоматично

 

Змінити зовнішній вигляд діалогового вікна при роботі з архівами

 

Завдання 7. Перевірка ПК на наявність вірусів

1) На панелі задач знайти значок антивірусної програми та викликати її, отримати довідку про неї і помістити її у звіт.

2) Ознайомитися із структурою вікна програми та вказівками меню та зробити відповідні записи до звіту.

3) Ознайомитися з параметрами для перевірки оперативної пам’яті, робочого диску і завантажувального сектора на наявність вірусів і ”лікування” та зробити відповідні записи до звіту.

4) Перевірити файлову систему свого диску (або D:) на наявність вірусів.

5) Результати повідомлення програми скопіювати  у звіт.

Завдання 8. Помістити до звіту відповіді на контрольні запитання.

Завдання 9. Перемістити папку ПР_6 з Робочого столу на  диск Z:  у папку Практичні роботи Власне прізвище та передати на SkyDrive.

Завдання 10. По закінченню роботи вийти з сеансу:     Пуск → Завершення сеансу

Контрольні запитання до захисту практичної роботи

  1. Які службові програми для роботи з дисками входять до складу ОС Windows?

  2. Для чого потрібне форматування дисків? Які існують режими форматування?

  3. Для  чого потрібна дефрагментація диску? Для  чого потрібна очистка диску?

  4. У чому полягає перевірка диску?

  5. Що таке архівований файл ?

  6. Для чого потрібне резервне копіювання даних?

  7. Для чого проводять архівацію файлів? Який принцип стиснення інформації при архівації?

  8. Які операції можна виконувати з архівами ?

  9. Що таке комп’ютерний вірус? Як відбувається “зараження” вірусом диску та пам’яті ПК?

  10. Як діє антивірусна програма?  Які антивірусні програми вам відомі та  їх можливості ?

 

Індивідуальна робота до ЗМ1

Тема Формалізація та алгоритмізація фінансово-економічної задачі

Мета: Навчитися створювати інформаційну та математичну модель реальної задачі та записувати словесний алгоритм і блок-схему розв’язування задачі.

Загальне завдання

1. Скласти формалізовану схему розв’язування задачі, включивши в неї:

  • Опис вхідних даних та обмеження на їх значення

  • Опис та аналіз результатів

  • Математичну модель розв’язування задачі.

2. Записати словесний опис алгоритму розв’язування задачі.

3. Побудувати блок-схему алгоритму розв’язування задачі.

4. Роботу виконати на окремих аркушах А4 з титульною сторінкою та переліком літератури.

Постановка задачі.

Фінансова діяльність фірми (її дохід) за k-ий рік обчислюється за формулою yk=100fi(k)умовних одиниць, де  k=2000, 2001, ..., 2011;  і - номер варіанта, а fi  взяти з таблиці:

№ варіанта

Функція f(x)

№ варіанта

Функція f(x)


1

 

14

 

2

 

15

 

3

 

16

 

4

 

17

 

5

 

18

 

6

 

19

 

7

 

20

 

8

 

21

 

9

 

22

 

10

 

23

 

11

 

24

 

12

 

25

 

13

 

26

 

27

 

30

 

28

 

31

 

29

 

32

 

Якщо yk >0, то вважати, що фірма у відповідний рік мала прибуток, а у випадку yk <0 – збитки, в іншому випадку – нульовий баланс. Скласти таблицю доходів (з 12 рядків і 2 стовпчиків: номер року, величина доходу).  Виконати завдання свого варіанта, наведене нижче.

Перелік індивідуальних завдань за варіантами

1. Визначити мінімальний збиток фірми.

2. Визначити максимальний прибуток фірми.

3. Обчислити   суму   прибутків   фірми.  

4. У якому році збиток був мінімальний?

5. Скільки років прибутків було менше, ніж  1000,  але більше, ніж 500 у.о? 

6. Коли фірма мала  мінімальний прибуток?

7. Обчислити суму прибутків у межах 0< yk <710 (в у.о.).

8. Коли прибутки були в межах від 200 до 700 у.о?

9. Скільки років фірма була прибутковою?

10. Скільки років фірма мала прибутки, що були у межах 230< yk <8500 (в у.о.)?

11. Обчислити суму прибутків за перші сім років роботи фірми.

12. Визначити максимальний прибуток за перші п’ять років роботи фірми.

13. Коли був  нульовий баланс роботи фірми?

14. Обчислити середнє арифметичне всіх прибутків фірми.

15. Обчислити суму прибутків, які були в межах 315< yk <958 (в у.о.).

16. Коли збитки фірми перевищували -7000 у.о.?

17. У якому році вперше був збиток?

18. Визначити мінімальний прибуток фірми.

19. Визначити   максимальний збиток фірми.

20. Обчислити суму збитків фірми.

21. Коли прибуток був максимальний?

22. У якому році збиток був максимальний?

23. Скільки років прибутки були в межах від 200 до 700 у.о?

24. Обчислити суму тих збитків, для яких справджуються умови yk <-650 або yk >-150(в у.о.).

25. Скільки років фірма була збитковою?

26. Обчислити суму прибутків, що були у межах 230< yk <8500 (в у.о.).

27. Коли вперше був прибуток?

28. Обчислити суму збитків, які були в межах -750< yk <-200 (в у.о.).

29. Обчислити суму збитків за останні п’ять років роботи фірми.

30. Визначити максимальний збиток за остання сім років роботи фірми.

31.Скільки років був  нульовий баланс роботи фірми?

32. Обчислити середнє арифметичне всіх збитків фірми.

33. Коли прибутки фірми перевищували 7000 у.о.?

34. У якому році востаннє був збиток?

Практична  робота №7

Тема. Поточний контроль знань до ЗМ1

Мета. Визначити рівень опанування студентами навчального матеріалу за темами ЗМ1. Перевірити результати самостійної роботи студентів. Оцінити індивідуальну роботу студентів.

Теоретичні питання

  1. Сформулюйте визначення інформатики.

  2. Назвіть складові частини інформатики.

  3. Що вам відомо про історію розвитку обчислювальної техніки?

  4. Дайте визначення поняттю «інформація».

  5. Назвіть відмінності понять «інформація» i «дані».

  6. Які відомості, одержані після опрацювання даних, можуть сприйматися як інформація?

  7. Які системи числення використовуються в комп'ютерах і чому?

  8. Які інформаційні технології вам відомі?

  9. Що таке стандартна конфігурація персонального комп'ютера?

  10. Поясніть принцип функціонування ПК.

  11. Який з блоків ПК називають системним?

  12. Які елементи ПК знаходяться на системній платі?

  13. Яке призначення мікропроцесора?

  14. Які види пам'яті використовують персональні комп'ютери?

  15. Що таке BIOS i CMOS RAM?

  16. Системні шини ПК, їх склад, різновиди.

  17. Назвіть різновиди накопичувачів інформації персональних комп'ютерів.

  18. Дайте характеристику сучасних накопичувачів на жорстких магнітних дисках.

  19. Які пристрої введення інформації до комп'ютерів вам відомі?

  20. Яке призначення мають службові та спеціальні клавіші на клавіатурі?

  21. 3 якою метою використовуються сканери?

  22. Що таке програмний принцип роботи персонального комп'ютера?

  23. Що визначає термін «програмне забезпечення персонального комп'ютера»?

  24. Що таке «операційна система персонального комп'ютера»?

  25. Що вам відомо про прикладне програмне забезпечення ПЕОМ?

  26. Які програмні продукти входять до складу Microsoft Office?

  27. Що таке файлова система ПЕОМ? Назвіть її функції.

  28. Дайте визначення поняття «каталог».

  29. Що являє собою дерево каталогів на диску?

  30. Дайте визначення понять «повне ім’я файлу», «специфікація файлу».

  31. Що вам відомо про розміщення інформації на логічному диску?

  32. Дайте визначення поняття «алгоритм».

  33. Назвіть типи обчислювальних процесів i алгоритмів та дайте їх характеристику.

  34. Назвіть причини спрощення повсякденної роботи пересічного користувача на персональному комп'ютері з допомогою операційної системи Windows.

  35. Поясніть призначення Робочого столу (Desktop).

  36. Що таке Панель задач (Taskbar)?

  37. До чого відкриває доступ кнопка Пуск (Start)?

  38. Які піктограми постійно знаходяться на Робочому столі? Поясніть стисло їх призначення.

  39. Поясніть термін Папка (Folders).

  40. Поясніть призначення Ярликів (Shortcuts).

  41. Якого вигляду може набувати покажчик миші залежно від виконання операцій з її використанням?

  42. У чому полягає метод роботи з мишею Drag and Drop?

  43. Назвіть основні елементи вікна Windows.

  44. З допомогою якого меню вікна ОС Windows можна змінювати форму зображення інформації всередині його?

  45. Назвіть основні можливості Панели инструментов для управління вікном.

  46. Що таке Диалоговое окно (Dialog Boxes)? Назвіть елементи керування ним.

  47. Як викликається контекстне меню (Popup Menu)?

  48. У чому полягають можливості контекстного меню?

  49. Від чого залежить зміст контекстного меню?

  50. Яку інформацію одержує користувач з допомогою команди Свойства (Properties)?

  51. З допомогою якого діалогового вікна надається довідкова інформація про об'єкт і набір інструментів для зміни його властивостей?

  52. Яким чином можна одержати доступ до Главного меню (Start Menu)?

  53. Які опції завжди присутні в Главном меню (Start Menu)?

  54. До чого відкривають доступ команди Главного меню (Start Menu) Программы \ Документы?

  55. У чому призначення Проводника (Explorer)?

  56. Який засіб надає швидкий доступ до файлової структури комп‘ютера?

  57. Яка різниця між засобами Проводник (Explorer) й Мой компьютер (My computer) і що в них спільного?

  58. Де знайти і як викликати Проводник (Explorer)?

  59. Яким чином можна створити папку (Folder) на Рабочем столе (Desktop)?

  60. Як створити папку (Folder) з допомогою меню і з допомогою Панели инструментов (Toolbar)?

  61. Які можливі варіанти копіювання і переміщення об'єктів Windows?

  62. Яким чином виконуються операції копіювання і переміщення об'єктів з допомогою Буфера обмена (Clipboard)?

  63. Назвіть можливі варіанти перейменування (Renaming) об'єктів.

  64. Як виконати операцію вилучення (Delete) об'єктів?

  65. Що відбувається у файловій структурі комп'ютера при вилученні Ярлыка (Shortcut)?

  66. Що потрібно знати, щоб здійснити пошук (Find) будь-якого елемента файлової структури комп'ютера?

  67. Яким чином можна завантажити програму на виконання?

  68. Що таке технологія OLE?

  69. Назвіть послідовність кроків при виконанні операцій зв'язування і впровадження об'єктів з використанням Буфера обмена і команд Вставка \ Объект (Insert/Object).

  70. Як виконати персоналізацію Панели задач (Taskbar) з допомогою Главного меню (Start Menu)?

  71. Яким чином можна виконати персоналізацію Главного меню (Start Menu) ОС?

  72. Які об'єкти Windows входять в Панель управления (Control Panel)?

  73. Що таке Тема і як її встановити?

  74. Поясніть особливості роботи користувача у локальній комп'ютерній мережі.

  75. Які мережеві операційні системи вам відомі?

  76. У чому полягає технологія «клієнт - сервер» при використанні у локальних мережах?

  77. Які засоби використовуються для захисту інформації в мережах?

  78. Яким чином виконується доступ до ресурсів локальної мережі засобами" ОС Windows?

  79. Що таке доступні ресурси мережі?

  80.  Яким чином зробити файл доступним іншим користувачам мережі засобами ОС Windows?

  81. Яка різниця між електронною поштою, що реалізується засобами сервісу WWW, і електронною поштою, як окремим сервісом Інтернету?

  82. Що таке етикет електронного листування?

  83. Як відображаються дані про листи і як управляти їх відображенням?

  84. Як працювати з вкладеними (прикріпленими)  файлами та яких заходів безпеки при цьому треба дотримуватись?

  85. Що таке адресна книга і як нею користуватись?

  86. Що таке СПАМ і які способи боротьби із ним ви знаєте?

  87. Що таке групи новин і якими вони бувають?

  88. Чим відрізняються групи новин від форумів на World Wide Web?

  89. Як підписатися і відмовитись від підписки на групу новин?

  90. Як можна сортувати і фільтрувати дані у групах новин?

  91. Як виконується пошук інформації в групах новин?

  92. Як надіслати повідомлення в групу новин?

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!