Програма технологічної практики Розділ 12 Ознайомлення з автоматизацією процесів оподаткування, НУДПСУ
« НазадРозділ 12. Ознайомлення з автоматизацією процесів оподаткування
Управління інформатизації процесів оподаткування є самостійним підрозділом Броварської ОДПІ і безпосередньо підпорядковується начальнику інспекції. Управління здійснює роботу відповідно до завдань визначених положенням про Управління, річними квартальними та місячними планами. Усвоїй діяльності керується законодавчими та нормативними актами ВРУ, Президента, Кабінету Міністрів України з питань оподаткування. Управління безпосередньо займається: -- обліком платників податків і зборів до бюджетів і до державних цільових фондів: - ідентифікація фізичних осіб; - взяття на облік суб”єкта оподаткування фізичної або юридичної особи; - перереєстрація суб”єкта оподаткування; - видача довідок, свідоцтв про реєстрацію в податковій інспекції; - контроль за своєчасністю та повнотою надання установами банків та СПД відомостей про відкриття рахунків; -- введенням даних у систему автоматизованої обробки даних: - введення даних з первинних документів на паперових носіях; збір та обробка світної інформації платників податків, що надається в електронному вигляді; - контроль відповідальності введених даними документами платників, наданим на паперових носіях; -- формуванням звітів та зведених інформацій: - формування оперативних звітів по нарахуваннях та надходженнях податків, інших платежів; - формування оперативних звітів про суми переплат; - формування статистичних звітів про суми отриманих пільг платниками податків; -- забезпеченням автоматизації систем оподаткування: - навчання користувачів роботі в автоматизованих системах, надання консультацій; - встановлення нових версій прикладного програмного забезпечення та його супроводження; - підготовка зауважень та пропозицій по вдосконаленню ППЗ; -- збереженням податкових документів на паперових носіях: - контроль за використанням архівних документів; - копіювання архівних документів з паперових носіїв; - забезпеченя захисту інформації на паперових носіях; -- захистом податкової інформації: - забезпечення антивірусного захисту; - забезпечення захисту інформації в телекомунікаційній системі; -- веденням єдиного інтегрованого банку даних: - ведення реєстрів платників податків юридичних та фізичних осіб: - ведення Державного реєстру фізичних осіб; - ведення Реєстру платників податків юридичних осіб; - ведення реєстру платників ПДВ; - ведення реєстру неприбуткових організацій. - ведення реєстрів податкової інформації; - ведення реєстрів документів платників податків; - контроль за веденням довідників та класифікаторів; -- забезпеченням функціонування технічних засобів,системного програмного забезпечення та адміністрування телекомунікаційних мереж: - проведення робіт по впровадженню системного програмного забезпечення; - організація та проведення робіт по побудові телекомунікаційних мереж; - забезпечення функціонування технічних засобів виконання умов експлуатації та дотримання техніки безпеки. В Броварській ОДПІ використовуються АРМ та ПК в підрозділах, де вони функціонують та вивчають вхідну та вихідну інформацію, функціональні завдання, які вирішуються за допомогою АРМ та ПК. Порядок прийняття вхідної інформації: - уся кореспонденція, що надходить до ОДПС поштою, факсом, електронною поштою, кур”єром, приймається централізовано протягом робочого дня діловодною службою. Телеграми і термінова кореспонденція у вихідні і святкові дні, а також після закінчення робочого дня приймається відповідальним черговим працівником; - у діловодній службі розкриваються всі конверти за винятком тих, що мають напис “особисто” або адресовані громадським організаціям ОДПС, які не розкриваються, а передаються за призначенням; - при розкритті конвертів перевіряється правильність доставки, цілісність упаковки документів, відповідність номерів на документах і конвертах; - неправильно оформлені (непідписані, незасвідченні), пошкодженні або надіслані не за адресою документи повертаються відправнику або пересилаютьяс за належністю. Реєстрація вхідної інформації - це фіксування факту надходження документа до ОДПС шляхом проставлення на ньому умовного позначення – реєстраційного індексу і дати надходження з подальшим записом у журналах реєстрації вхідної кореспонденції необхідних відомостей про документи. Реєстрація вхідної інформації здійснюється централізованою діловодною службою ОДПС. Основним принципом реєстрації документів є однократність. Для реєстрації вхідної інформації застосовується журнал реєстрації, який ведеться окремо по кожній реєстраційній групі кореспондентів. Реєстрація вихідної інформації - це фіксування факту створення і надсилання документа відповідному кореспонденту шляхом проставлення на ньому умовного позначення - реєстраційного індексу і дати надходження з подальшим записом у журналах реєстрації вихідної інформації необхідних відомостей про документ. Під час приймання вихідної інформації на реєстрацію, обробку і відправлення діловодна служба обов”язково перевіряє: - повноту зазначення адреси кореспондента; - правильність оформлення документа і розміщення на ньому всіх реквізитів; - наявість усіх необхідних підписів на документі та додатків на нього; - наявність на документі відмітки про додатки; - відповідність кількості примірників кількості адресатів. Діловодна служба реєструє вихідну інформацію, здійснює її обробку та відправлення. Вихідна інформація в залежності від її важливості відправляється: простими ,рекомендованими, цінними відправленнями; простими, рекомендованими , цінними бандеролями;електронною поштою та факсом. Вартість поштового збору за відправлену інформацію визначаються за спеціальною таблицею і відбивається на конверті з допомогою маркувальної машини . Основними функціональними завданнями які вирішуються за допомогою АРМ та ПК є: - ведення обліку платників в ОДПІ; - дозволяє скоротити строки складання вихідних документів,створити внутрішній документообіг. Автоматизує наступні операції: - реєстрація і облік платників (введення основних та статистичних даних про платників податків); - формування вихідної документації( список до державного банку,фінансового органу, книги обліку та книги за Ф№2); - формування довідок; - друк даних по реєстрам. Разом з форматом електронної звітності платників податків поширюються такі довідники: - Довідник державних податкових інспекцій; - Довідник звітних документів; - Довідник звітних періодів документів. Для даних довідників застосовуються такі правила: - Кожний довідник фізично є файлом. Один файл містить один довідник - Довідники поширюються у вигляді ХМL – структури у відкритому вигляді - Інформація подається в кодовій сторінці “windows -1251” - Кореневим елементом є елемент з іменем ROWSET - Кожний логічний рядок довідка міститься у відповідному елементі ROW - Всі елементи довідників іменуються у верхньому регістрі. Ефективність роботи податкової служби – один з ключових чинників економічного розвитку країни, успішного реформування її економіки. Тому надзвичайно важливо є взаєморозуміння й налагодження партнерських стосунків між податковою службою та платниками податків. Однією з перешкод на цьому шляху є встанослена система подання податкової звітності в класичному, паперовому вигляді. Але вона пов’язана з втратами часу, чергами та, власне, з витратами коштів на придбання паперових бланків кожної форми звітності. Ідеальним вирішенням цієї проблеми може бути передача звітних документів до податкової інспекції засобами електронного зв’язку. Для реалізації такого задуму необхідні дві речі: стандарт, що описує електронний вигляд звітного документа, та нормативна база, що надає такому документу юридичної сили. З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |