Програма технологічної практики Розділ 5 Організація податкового аудиту та валютного контролю, НУДПСУ
« НазадРозділ 5. Організація податкового аудиту та валютного контролю
Управління податкового аудиту та валютного контролю є структурним підрозділом Броварської ОДПІ він безпосередньо підпорядковується начальнику інспекції. Начальник Управління керується Положеннями про Управління податкового аудиту та валютного контролю в Броварській ОДПІ та посадовою інструкцією. Призначення переміщення і звільнення начальника Управління з посади здійснюється у встановленому законодавством порядку. На період відсутності начальника Управління його обов’язки покладаються на заступника начальника. До функціональних обов’язків відділу документальних перевірок СПД - юридичних осіб відноситься: - організація та контроль за справлянням податку на прибуток: визначення податкового зобов’язання платника податку; участь у тематичних документальних перевірках та проведенні аналізу фінансово - господарського стану платників; системний аналіз результатів роботи державної податкової інспекції; організація та контроль за справлянням податку на додану вартість; здійснення заходів щодо забезпечення надходжень до бюджету податку на додану вартість; участь у формуванні прогнозних показників по податку на додану вартість, визначення бази оподаткування; визначення податкового зобов’язання платника податку при: проведенні попередніх (камеральних) перевірок податкових; декларацій (розрахунків); визначення податкового зобов’язання платника податку; участь у тематичних документальних перевірках та проведені аналізу фінансово-господарського стану платників. У відділі перевірки відшкодування податку на додану вартість здійснюється: застосування непрямих методів; підготовка рішень про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне подання податкової звітності та несвоєчасну оплату платниками узгодженої суми податкового зобов’язання по податку на додану вартість протягом граничних термінів; проведення заходів направлених на встановлення місця знаходження суб’єктів підприємницької діяльності, якщо ухиляються від сплати податку на додану вартість; організація та контроль за справлянням податків спеціальних режимах оподаткування; участь у формуванні прогнозних показників надходжень до бюджету єдиного податку та плати за торговий патент, визначення бази оподаткування; застосування штрафних санкцій до платників єдиного податку юридичних осіб за несвоєчасну сплату узгодженої суми подальшого зобов’язання протягом граничних термінів; інформаційна робота з органами державної податкової служби і зовнішніми організаціями; контроль за своєчасним нарахуванням та сплатою платежів до бюджетів усіх рівнів; збереження податкових документів на паперових носіях; забезпечення надходження податків інших платежів у бюджет; адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів. Попередня перевірка податкових операцій (камеральна перевірка) складається з кількох послідовних етапів і здійснюється податковим інспектором на підставі аналізу даних податкової декларації та додатків до неї без отримання додаткових відомостей платника: перевіряється правильність оформлення податкової декларації та наявність усіх документів, які платнику необхідно додавати до декларації. Проведення податкового аудиту регламентують такі законодавчі та інші нормативні акти: Закон України “Про податок на додану вартість” (зі змінами та доповненнями) № 168/97 – ВР від 03.03.97р., Закон України “Про порядок погашення зобов”язань платників податків перед бюджетами та державними цілювими фондами” № 2181 – ІІІ від 21.12.2000р., Наказ державної податкової адміністрації України “ Про затвердження методичних вказівок по організації порядку адміністрування відшкодування ПДВ” № 376 від 14.08.98р., Наказ ДПА України “Про затвердження Порядку відшкодування податку на додану вартість” № 209/72 від 2 липня 1997р., Наказ ДПА України “Про затвердження Інструкції про порядок застосування та стягнення сум штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби” №110 від 17 березня 2001 року, зі змінами та допоненнями, Наказ ДПА України “Про затвердження Порядку оформлення результатів документальних перевірок щодо дотримання податкового та валютного законодавства суб’єктами підприємницької діяльності – юридичними особами, їх філіями, відділеннями та іншими відокремленими підрозділами” №429 від 16 вересня 2002 року, Наказ ДПА України “Про затвердження форм актів перевірок” № 50, від 31 січня 2003 року, та інші. Принцип відбору платників для проведення документальної перевірки полягає у визначенні в першу чергу, грунтуючись на відомих даних (податкова звітність, база даних ДПА України, Держмитслужби та інші доступні документи), категорій платників, які можуть допустити помилки при визначенні сум податкових зобов”язань та податкового кредиту та окремих видів діяльності, при здійсненні яких платники можуть допустити помилки такого ж характеру.
Одним з елементів перевірки правильності визначення платником сум податкового кредиту, а значить і правомірності відшкодування є зустрічна перевірка основних постачальників платника податку, який претендує на отримання бюджетного відшкодування. У зв”язку з обмеженим терміном проведення такої перевірки рекомндується здійснювати попередній відбір кандидатів на зустрічну перевірку з урахуванням принципів відбору платників для документальної перевірки, визначивши попередньо, внаслідок чого виникає сума до відшкодування: - закупки товарно – матеріальних цінностей; - введення в експлуатацію основних фондів; - відсутності обсягів реалізації, та інше. Податковий інспектор має право на здійснення перевірки клієнтів та постачальників платника шляхом звернення до загальної бази даних чи здійснення відповідного запиту до податкового органу, в якому зареєстрований клієнт чи постачальник платника в залежності від фактів, які треба вияснити, тобто, чи необхідно підтвердити факт існування продавця чи постачальника чи необхідно підтвердити факт здійснення операції. При цьому зустрічна перевірка основних продавців здебільшого потрібна при здійсненні платником закупок товарно – матеріальних цінностей у великих обсягах, хоча і при введенні в дію основних фондів, що будувалися, теж необхідно визначити, чи зареєстровані в якості платників податку організації – підрядчики, які здійснювали для платника їх будівництво і відповідність розмірів оплати та податкового кредиту за таке будівництво фактичним обсягам виконаної роботи. Якщо під час перевірки порушень не виявлено то результати оформляються довідкою. Якщо ж виявлено порушення, то результати оформляються актом, і виноситься рішення про накладення штрафних санкцій. Законом України “Про ПДВ” при експорті товарів не передбачено обов”язкової умови надходження грошових коштів від покупця – нерезидента, для проведення відшкодування експортерам, що приводить до втрат бюджету ще до закриття взаєморозрахунків з бюджетом. Тільки після зміни форми розрахунків передбачена сторніровка податкового кредиту по ПДВ, що приводить до виникнення недоїмки. З метою недопущення цього треба своєчасно встановити можливість зміни форми розрахунків з грошової на бартерну, по якій не епредбачено бюджетне відшкодування. З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |