Робоча програма з курсу Основи інформатики та обчислювальної техніки, НУДПСУ, КФЕК НУДПСУ, Національний університет державної податкової служби України
« Назад МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ ТА ЗБОРІВ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИКИЇВСЬКИЙ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ НУДПС УКРАЇНИ
РОБОЧА ПРОГРАМАз курсу “Основи інформатики та обчислювальної техніки”для підготовки молодших спеціалістівза галуззю знань 0304 „Право“спеціальності 5.03040101 „Правознавство”Ірпінь – 2013 Робоча програма з курсу "Основи інформатики та обчислювальної техніки" складена на основі навчальної програми, затвердженої у 2010 році.
Зміст Передмова ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИ ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДЛЯ ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ Критерії оцінювання знань студентів ТЕСТИ ЗАГАЛЬНИЙ СПИСОК використаних джерел
ПередмоваАктуальність дисципліни полягає в тому, щоінформатика має глобальний і універсальний характер застосування у всіх соціальних і економічних напрямках. Формування у студентів інформаційної культури містить у собі насамперед виразне уявлення ролі цієї науки в розвитку цивілізації в цілому та у їх професійній юридичній діяльності зокрема. Застосування досягнень інформатики, обчислювальної техніки, комп’ютерних та мережених технологій відіграє важливу роль у розвитку та модернізації податкової системи України. Зміст дисципліни розкривається у темах курсу: “Теоретичні основи інформатики”, “Комп'ютерна техніка”, “Операційні системи”, “Комп'ютерні мережі й телекомунікації”, “Глобальна співдружність комп'ютерних мереж Internet”, “Системи обробки тексту”, “Системи табличного оброблення даних”, “Системи управління базами даних”, “Експертні й навчальні системи”, “Технологія використання комп'ютерної техніки в юридичній діяльності”. У результаті вивчення дисципліни студент повинен одержати знання з теорії і практики використання сучасних комп’ютерних технологій обробки інформації, які зорієнтовані на розподільну обробку даних на основі автоматизованих робочих місць, експертних і навчальних систем, локальних і глобальних комп‘ютерних мереж і впровадження інформаційних систем нового покоління – систем підтримки прийняття рішень. Мета дисципліна “Основи інформатики та обчислювальної техніки” полягає в розкритті цілісного уявлення про інформатику та її ролі у розвитку суспільства, розкритті суті та можливостей технічних та програмних засобів інформатики для оволодіння майбутніми спеціалістами фундаментальними основами знань з комп’ютерних технологій на базі яких провадиться подальше вивчення спеціальних дисциплін, пов’язаних із фаховою діяльністю. Мета курсу “Основи інформатики та обчислювальної техніки” — дати студентам знання: з теоретичних основ принципів побудови і функціонування сучасних та перспективних обчислювальних машин (hardware); з основ сучасного програмного забезпечення (software) персональних комп‘ютерів; виробити вміння і навички для застосування сучасних програмних продуктів у майбутній фаховій діяльності, орієнтуватися у складних комп'ютерних мережах. Завдання вивчення дисципліни “Основи інформатики та обчислювальної техніки” полягає у визначенні теоретичних загальних закономірностей, відповідно до яких створюється інформація, відбувається її перетворення, передавання та використання у різних сферах діяльності людини та полягає у практичній розробці найефективніших методів і засобів здійснення інформаційних процесів, у визначенні способів оптимальної комунікації у самій дисципліні та між дисципліною і майбутньою професійною діяльністю з урахуванням специфіки ДПС України. Вимоги до знань і вмінь студентів сформулював М. І. Жалдак, який визначив головні компоненти основ інформаційної культури, які необхідно формувати в учнів у результаті використання засобів НІТ при вивченні предмета інформатики та інших навчальних предметів: 1. Розуміння сутності інформації та інформаційних процесів, їх ролі в пізнанні навколишньої дійсності та творчої діяльності людини, в управлінні технічними і соціальними процесами, в забезпеченні зв'язку живого із зовнішнім оточенням. 2. Розуміння проблем подання, оцінки і вимірювання інформації, її сприймання і розуміння, сутності формалізації суджень, зв'язку між змістом та формою, ролі інформаційного моделювання в сучасній інформаційній технології. 3. Розуміння сутності неформалізованих, творчих компонент мислення. 4. Уміння добирати і формулювати мету, здійснювати постановку задач, висувати гіпотези, будувати інформаційні моделі досліджуваних процесів і явищ, аналізувати їх за допомогою засобів НІТ та інтерпретувати отримані результати, систематизувати факти, осмислювати і формулювати висновки, узагальнювати спостереження, передбачати наслідки рішень, що приймаються, та вміти їх оцінювати. 5. Вміння добирати послідовність операцій і дій у професійній діяльності, розробляти програму спостереження, досліду, експерименту. 6. Володіння знаряддєвими застосуваннями ЕОМ, системами опрацювання текстової, числової і графічної інформації, баз даних і знань, предметно–орієнтованими прикладними системами, системами телекомунікацій. 7. Розуміння сутності штучного інтелекту. 8. Уміння адекватно формалізувати наявні у людини знання й адекватно інтерпретувати формалізовані описи, дотримуватися належної рівноваги між формалізованою і неформалізованою складовими. 9. Однією з найважливіших складових інформаційної культури є здатність людини, що володіє необхідним інструментарієм, передбачати наслідки власних дій, підпорядковувати свої інтереси нормам поведінки, яких необхідно дотримуватись в інтересах суспільства, свідоме прийняття всіх тих обмежень, що вироблені „колективним інтелектом”. На провідну роль та значення дисципліни “Основи інформатики та обчислювальної техніки” в процесі формування інформаційної культури майбутнього фахівця вказує Б. Гершунський, який зазначає, що знання, вміння, навички, яких набуває студент у процесі вивчання даного курсу, не тільки характеризують у цілому рівень комп’ютерної чи інформаційної грамотності, а й формують ті особистісні якості, які сприяють розвитку інформаційної культури – необхідної компоненти загальної культури людини у сучасному, а тим більше у майбутньому суспільстві. Міжпредметні зв’язки. Дисципліна “Основи інформатика та обчислювальної техніки” вивчається на другому курсі і базується на попередньо отриманих на першому курсі знаннях і вміннях з дисципліни “Основи інформатики”, а також дана дисципліна є пропедевтичною для вивчення на третьому курсі дисципліни “Комп’ютерні технології в юридичній діяльності”. При вивченні даної дисципліни студенти повинні мати знанням з математики, логіки, ділової української мови. Методи і форми викладання дисципліни. Вивчення дисципліни передбачає лекційні і лабораторні заняття в спеціалізованих лабораторіях персональних комп‘ютерів, які повинні бути з’єднані у локальну комп‘ютерну мережу. Під час вивчення курсу студенти самостійно опрацьовують значну частину матеріалу та виконують індивідуальні завдання. Самостійна та індивідуальна робота студентів сприяє закріпленню набутих знань та практичних навичок. При викладанні дисципліни застосовується метод проблемного викладання, метод проектів, мозкова атака, аналіз неординарних ситуацій, самостійна робота з книгою та інше. Форми і засоби поточного та підсумкового контролю. Поточний контроль знань і вмінь студентів здійснюється шляхом перевірки виконання лабораторних робіт, самостійних та індивідуальних завдань, рубіжної та комплексної контрольних робіт, шляхом проведення усного опитування, комп’ютерного та паперового тестування, написання самостійних, перевірки відповідей на контрольні питання до лабораторних робіт, перевірки практичних умінь роботи на ПК. Вивчення дисципліни завершується заліком. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИТЕМА 1. Теоретичні основи інформатики
Завдання до самостійної робот
Завдання до індивідуальної роботи Перевести з десяткової системи числення в двійкову і назад (здійснити перевірку) число, яке відповідає власній даті народження. Література [17,33,38,39,48,53]
ТЕМА 2. Архітектура персонального комп’ютера
Лабораторна робота №1Тема: Правила техніки безпеки в комп’ютерному класі. Основи роботи на клавіатурі ПК „сліпим” десятипальцевим методомМета: Познайомитися з основними теоретичними прийомамироботи на клавіатурі ПК „сліпим” десятипальцевим методом, набути практичних вмінь і навичок ударів по клавішам всіма десятьма пальцями. Завдання до самостійної роботи
Завдання до індивідуальної роботи Комп’ютер моєї мрії. Література [9,31,33,35,37,39,41] ТЕМА 3. Операційні системи
Лабораторна робота №2Тема: Операційна система WINDOWS. Робота з вікнами, папками та файлами. Робота з папками та файлами в програмі Провідник ОС WINDOWS. Архівація даних. Антивірусні програми. Робота з довідковою системою ОС Windows. Пошук документів, папок та файлівМета: Набути практичних умінь та навичок по роботі з об’єктами WINDOWS. Набути практичних умінь та навичок по роботі з папками та файлами в програмі Провідник. Навчитися архівувати дані та перевіряти об’єкти на наявність вірусів. Набути практичних навичок та вмінь по використанню довідкової системи ОС Windows в проблемних ситуаціях. Навчитись здійснювати пошук папок, файлів та документів у операційних системах сімейства Windows, враховуючи різноманітні умови пошуку. Завдання до самостійної роботи
Література [3,18,21,22,24,29,30,36,43,46,48,51] ТЕМА 4. Комп'ютерні мережі й телекомунікації
Література [12,17,25,33,46]
ТЕМА 5. Глобальна співдружність комп`ютерних мереж Internet
Лабораторна робота № 3Тема: Робота в локальній мережі. Спілкування та співпраця в локальній мережі. Internet. Електронна пошта. Пошук даних в мережі Internet. Електронні бібліотекиМета: Навчитись працювати з мережними ресурсами; вивчити програмні засоби спілкування та співпраці в локальній мережі. Вміти користуватися ресурсами Internet та працювати з електронною поштою. Набути практичних навичок роботи з пошуковими системами в мережі Internet, вміти користуватися різними способами пошуку даних.
Лабораторна робота №4Тема: Основи Web–дизайну. Створення Web–сайтуМета: Познайомитись з мовою програмування HTML. Навчитись створювати веб–сторінки засобами мови HTML і текстового редактора Блокнот, вивчити засоби веб–дизайну. Завдання до самостійної роботи
Література [1,2,10,12,13,17,25,26,28,32,40,47,50,52]ТЕМА 6. Системи обробки тексту
Лабораторна робота № 5Тема: Робота з таблицями та об’єктами у текстовому процесорі MS WordМета: Закріпити вміння редагування, форматування та збереження документа у текстовому процесорі MS Word. Набути навичок роботи з таблицями та об’єктами.
Лабораторна робота № 6Тема: Редагування та форматування тексту та абзаців. Робота з вставками в текстовому процесорі MS Word. Створення візиткиМета: Закріпити вміння завантаження та збереження документів у текстовому процесорі MS Word. Набути навичок редагування та форматування тексту та абзаців. Закріпити вміння роботи з таблицями та об’єктами у текстовому процесорі MS Word. Набути навичок роботи з вставками. Завдання до самостійної роботи
Примітка. Розмір файлу повинен бути якомога меншим, тобто не потрібно вводити лишні пропуски (Space) та знаки абзацу (Enter). Література [4,17,20,27,33,44,45]
ТЕМА 7. Системи табличного оброблення даних
Лабораторна робота №7Тема: Редагування та форматування даних у табличному процесорі MS ExcelМета: Закріпити уміння завантажувати, зберігати та виконувати пошук документа у табличному процесорі MS Excel. Набути навичок редагування та форматування електронних таблиць.
Лабораторна робота № 8Тема: Табличний процесор MS Excel. Складання формулМета: Закріпити уміння редагування та форматування електронних таблиць у табличному процесорі MS Excel. Набути навичок роботи з формулами.
Лабораторна робота № 9Тема: Побудова та редагування діаграм у табличному процесорі MS EXCELМета: Закріпити уміння редагування та форматування даних у електронних таблицях та навички роботи з формулами у табличному процесорі MS Excel. Набути навичок роботи з діаграмами. Завдання до самостійної роботи
Література [6,7,14,17,19,27,34,44,49] ТЕМА 8. Системи управління базами даних
Лабораторна робота № 10Тема: Створення та редагування таблиць в СУБД AccessМета: Ознайомитись з методами створення і редагування таблиць вСУБД Access.
Лабораторна робота № 11Тема: Створення та редагування запитів і форм в СУБД AccessМета: Ознайомитись з методами створення і редагування запитів і форм вСУБД Access.
Лабораторна робота №12Тема: Створення та редагування запитів різних типів і звітів в СУБД AccessМета: Ознайомитись з методами створення і редагування запитів різних типів і звітів вСУБД Access. Завдання до самостійної роботи
Література [8,15,16,23,33,42,44] ТЕМА 9. Експертні й навчальні системи
Лабораторна робота №13Тема: Комплексна контрольна роботаМета: Здійснити перевірку знань та вмінь попередньо вивченого матеріалу.
Лабораторна робота №14Тема: Створення презентаційМета: Удосконалити навики роботи в програмі Power Point. Завдання до самостійної роботи
Література [5,11,23]
ТЕМА 10. Технологія використання комп’ютерної техніки в юридичній діяльності
Завдання до самостійної роботи
Література [26,35,44,47,50]
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДЛЯ ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДЛЯ РУБІЖНОГО КОНТРОЛЮ
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДЛЯ КОМПЛЕКСНОГО КОНТРОЛЮ1. Загальні сучасні поняття інформаційного суспільства 2. Історичний огляд розвитку обчислювальної техніки: від абака до сьогодення. Покоління ЕОМ 3. Архівація файлів. Віруси та антивіруси. 4. Поняття інформації, шуму. Приклади. Властивості інформації. 5. Мікропроцесор. Його призначення, склад та характеристики 6. Пам’ять ПК. Її призначення та види. Запам’ятовуючі пристрої ПК. Їх характеристики. 7. Периферійні пристрої. Їх класифікація. 8. Програмне забезпечення. Його призначення та склад. Поняття програми. 9. Поняття про файли, каталоги (папки), та їх специфікацію. Типи файлів. Поняття підкаталог, активний каталог, кореневий каталог. 10. Означення операційної системи. Перерахувати складові операційної системи і написати їх призначення. 11. Робочий стіл. Його призначення, визначення та елементи. Курсор миші. Його призначення та види. 12. Меню. Їх види, підвиди, призначення і особливості. Меню ПУСК. 13. Поняття вікна. Типи вікон, їх вигляд та елементи. Робота з вікнами у Windows. 14. Перемикачі. Їх призначення, види, графічне зображення та істотні відмінності. Лінійка прокрутки, списки, піктограми, ярлики, кнопки. Їх призначення, види та елементи. 15. Виділення об’єктів (одного, блоку, деяких, за шаблоном) різними способами 16. Поняття БД та СУБД. 17. Типи зв’язків в СУБД MS Асcess, їх створення. 18. Типи полів у БД СУБД MS Асcess. 19. Формування ключових полів у БД за допомогою СУБД MS Асcess. 20. Гіпертекст, гіперпосилання. Web–документ (Web–сторінка), Web–сайт. 21. Команди (теги) мови HTML: HEAD, TITLE, BODY, FONT, теги для створення нумерованих і маркірованих списків, гіперпосилань, графічних об’єктів. 22. Визначення файлу даних: запис, таблиця, поле та його реквізити (ім'я, тип, розмірність) у СУБД MS Асcess. 23. Параметри форматування символів та абзаців у текстовому процесорі Word. 24. Створення презентацій. Види презентацій. 25. Редагування структури БД у СУБД MS Асcess. 26. Поняття запиту в СУБД MS Асcess. Їх типи. 27. Формули в Exсel. Абсолютні та відносні посилання на адреси комірок. Функції та їх типи. 28. Штучний інтелект. Експертні, навчальні системи. Електронні підручники 29. Дати визначення поняттям теми: комп’ютерна мережа, робочі станції, сервери, клієнти мережі. 30. Класифікація комп’ютерних мереж. Критерії оцінювання знань студентівКритерії оцінки успішності повинні відповідати навчальній програмі й найбільш важливим вимогам до знань студентів: 1. Знання фактів, явищ. Правильне, науково достовірне їх пояснення. 2. Оволодіння науковими термінами, поняттями, законами, методами, правилами; вміння користуватися ними при пояснені нових фактів, розв‘язуванні різних питань і виконанні практичних завдань. 3. Максимальна ясність, точність думки, вміння відстоювати свої погляди, захищати їх. 4. Знання повинні мати практичну значимість: застосування їх безпосередньо на комп‘ютері. Усні відповіді повинні бути повними, логічними, доведеними. Письмові відповіді, у тому числі звіти з практичних і лабораторних, індивідуальних самостійних робіт, повинні бути виконані з точним дотриманням методичних вказівок, інструкцій, акуратно оформлені. Перевіряючи відповіді, викладач оцінює рівень знань по кожному питанню. До заліку допускаються студенти, які засвоїли всі теми програми, виконали лабораторні, рубіжну та комплексну контрольну роботи. Знання студента за кожний вид робіт протягом семестру оцінюють за 4-бальною системою: «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». Оцінка «відмінно» ставиться студенту в тому випадку, коли під час відповіді на питання він володіє термінологією дисципліни, оцінює та застосовує відомі з програми факти та теорії, використовує набуті знання в нестандартних ситуаціях, демонструє власний кругозір, вміло поєднує знання з різних тем дисципліни та інших дисциплін, а також вміло доводить власну точку зору з проблемних питань. Оцінка «добре» ставиться студентові в тому випадку, коли під час відповіді він правильно формулює поняття та явища з дисципліни, встановлює найпростіші зв’язки між поняттями, формулює більш поширені відомості з дисципліни, вміє пояснювати та ототожнювати факти та теорії, ілюструє прикладами набуті знання. Оцінка «задовільно» ставиться студенту в тому випадку, коли під час відповіді на питання він аналізує, порівнює, систематизує відомості про основні поняття, явища, теорії, наводить приклади, робить висновки. Оцінка «незадовільно» ставиться студенту в тому випадку, коли під час відповіді на питання він не знає основних понять та явищ з дисципліни, не вміє встановлювати найпростіші зв’язки між ними, не порівнює явища, теорії, не наводить приклади та не робить висновки. Оцінювання письмових робіт та лабораторних робіт. При оцінюванні письмових робіт враховують ступінь самостійності студентів; етап навчання; обсяг роботи. Оцінка «відмінно» ставиться, якщо виконано всі завдання. Оцінка «добре» ставиться, якщо виконано не менш, як 3/4 завдання. Оцінка «задовільно» ставиться, якщо виконано більш, як половина завдання. Оцінка «незадовільно» ставиться, якщо виконано менш, як половина завдання.
ТЕСТИ 1. Процесор, це: a) математичний пристрій, який прискорює виконання математичних команд; b) арифметико-логічний пристрій, який синхронізує обробку інформації і керує роботою комп’ютера c) пристрій для підключення контролерів і адаптерів. 2. Якими показниками характеризується швидкодія комп’ютера? a) тактовою частотою роботи процесора; b) ємністю постійної пам’яті; c) роздільною здатністю монітора; d) розміром материнської плати. 3. Паралельний порт ПК позначається: a) CON; b) COM; c) LPT; d) USB. 4. “Драйвер” це: a) програма для забезпечення роботи периферійного пристрою з комп¢ютером; b) програма для обслуговування дисків комп¢ютера; c) програма ініціалізації командних файлів IO.SYS та MSDOS.SYS; 5. Чим відрізняється системний диск від несистемного: a) нічим; b) FAT-таблицею; c) Наявністю файлів: IO.SYS, MSDOS.SYS, COMMAND.COM. 6. Шлях до файлу це: a) послідовність внутрішніх команд DOS; b) послідовність з імен каталогів, розділених символом \ ; c) вивід вмісту файлу на екран монітора; 7. Сканери призначені: a) для зберігання графічної інформації; b) для виводу інформації на екран монітору; c) для введення в ПК інформації. 8. Форматування дискети – це: a) розбиття дискети на сектори та доріжки; b) видалення системних файлів; c) видалення текстових файлів. 9. На жорсткий магнітний диск можна записати значно більше інформації, ніж гнучкий магнітний диск. З якого з цих дисків інформація швидше завантажується в оперативну пам'ять комп’ютера? a) Однаково. b) Із жорсткого диска. c) Із гнучкого диска. 10. Тактова частота процесора це: а) кількість імпульсів, що може опрацьовувати процесор за один такт б) кількість імпульсів, що може опрацьовувати процесор за 1с. в) кількість тактів, що може опрацьовувати процесор за один програмний цикл г) кількість тактів, що може опрацьовувати процесор за один життєвий цикл д) ні один із варіантів 11. Кеш це: а) блок пам’яті для узгодження швидкості роботи процесора та оперативної пам’яті б) блок пам’яті для синхронізації тактової частоти процесора та оперативної пам’яті в) блок пам’яті для узгодження роботи процесора та контролера пам’яті г) блок пам’яті для синхронізації процесора та системної шини д) ні один із варіантів 12. Теоретично модем, що передає інформацію з швидкістю 57600 біт/с, може передати 2 сторінки тексту загальним об’ємом 3600 байт на протязі: а) 0,5 год б) 0,5 хв в) 0,5 сек г) 3 хв 15 сек 13. В паралельному порті інформація передається а) побітно б) побайтно в) по кілобайтно г) по мегабайтно д) ні один із варіантів 14. Кеш першого рівня працює на частоті а) процесора б) материнської плати в) половині частоти процесора г) третині частоти процесора д) ні один із варіантів 15. Для організації кешу використовується пам’ять типу а) DDR б) DRAM в) SRAM г) RD RAM д) ні один із випадків 16. Що таке FAT? а) таблиця розміщення файлів в Linux б) таблиця розбиття ЖМД на логічні диски в) зовнішня команда DOS г) внутрішня команда DOS д) ні один із варіантів 17. Які файлові системи використовуються у Windows XP? а) FAT б) VFAT в) NTFS г) варіанти (б) та (в) д) ні один із варіантів 18. Каталог це: а) спеціальний файл, що містить список файлів та інших каталогів б) спеціальний файл, що містить список файлів, каталогів та інших об’єктів в) спеціальне місце на диску, що містить список файлів та інших каталогів г) спеціальне місце на диску, що містить список файлів, каталогів та інших об’єктів д) ні один із варіантів 19. Якщо файл був змінений або скопійований, то він отримує атрибут а) змінений б) системний в) архівний г) індексований д) ні один із випадків 20. Що таке віртуальна пам’ять? а) умовна пам’ять в якій знаходиться окрема програма б) пам’ять що вирівнює швидкодію процесора та оперативної пам’яті в) продовження оперативної пам’яті на жорсткому диску г) частина оперативної пам’яті, що використовується віртуальною машиною д) ні один із варіантів 21. Яку програму можна використовувати для керування віддаленим робочим столом? а) Remote Desktop б) Remote Assistance в) Remote Desktop Manager г) варіанти (а) та (б) д) варіанти (а), (б) та (в) 22. Для перейменування об’єктів у Windows Explorer (Проводник) використовується комбінація клавіш а) Ctrl+A б) Ctrl+Z в) Shift+F2 г) F2 д) Ctrl+F4 23. Яка програма використовується для планування автоматичного завантаження програм а) Scheduled Tasks б) Automatic Update в) Automatic Tasks г) Organizer Tasks д) ні один із перерахованих 24. Ярлик це: а) невеликий файл, що встановлює зв’язок з віддаленим комп’ютером б) спеціальне місце на диску де міститься набір однотипної інформації в) невеликий файл, що встановлює зв’язок із об’єктом, що може знаходитись в будь-якій іншій папці г) ні один із варіантів 25. Для відміни останньої виконаної операції потрібно натиснути комбінацію клавіш: а) Ctrl+R б) Ctrl+Z в) Ctrl+A г) Ctrl+X д) ні один із варіантів 26. Комбінація клавіш Ctrl+A призначена: а) відміна останньої виконаної операції б) виділення всіх об’єктів в папці в) виклик у вікні папки панелі History г) виклик у вікні папки панелі пошуку д) ні один із варіантів 27. Комбінація клавіш Ctrl+F призначена: а) відміна останньої виконаної операції б) виділення віх об’єктів в папці в) виклик у вікні папки панелі History г) виклик у вікні папки панелі пошуку д) ні один із варіантів Комбінація клавіш Start (Windows)+L призначена: а) згортання всіх вікон в лінійку задач б) згортання активного вікна в лінійку задач в) блокування доступу до комп’ютера г) встановлення налаштувань для людей із фізичними вадами д) ні один із варіантів 28. Файл не потрапить в корзину, якщо а) він знищений по мережі б) корзина повністю заповнена в) натиснуто комбінацію клавіш Ctrl+Delete г) у всіх перерахованих випадках д) ні одному із перерахованих випадків 29. Програма - архіватор це: 1) програма для стиску інформаційного об’єму файлів; 2) програма резервного копіювання файлів; 3) інтерпретатор; 4) транслятор. 30. Стиснутий файл являє собою: 1) файл, яким довго не користувались; 2) файл, захищений від копіювання; 3) файл, стиснутий за допомогою програм; 4) файл, захищений від несанкціонованого доступу. 31. Стиснутий файл відрізняється від початкового тим, що: 1) доступ до нього займає менше часу; 2) він зручніший для редагування; 3) він займає менше місця; 4) краще захищений від несанкціонованого доступу. 32. Формат файлів, що підтримує стискування із втратами інформації: а) MPEG б) TIFF в) BMP г) СDR д) ні один із варіантів 33. SFX – це а) багатотомний файлів б) метод компресії з втратами інформації в) обновлений архіву г) архів, що самостійно розпаковується д) ні один із варіантів 34. Ступінь стиснення файлу залежить: А) від типу файлу та програми-архіватора; Б) від об'єму оперативної пам'яті персонального комп'ютера, на якому проводиться архівація файлу; В) тільки від програми-архіватора; Г) виключно від типу файла; 35. Стиснення інформації при архівації є по суті: А резервне копіювання інформації; Б) особливий вид кодування інформації; В) зміна інформації; Г) збереження інформації на електронному носії; 36. Багатотомний архів – це архів, в якому: А) всі томи мають одне ім'я з різними розширеннями; Б) всі томи мають один розмір; В) розмір останнього тому менше ніж розміри решти томів; Г) всі томи мають різні імена і різні розширення; 37. Яка умова повинна виконатися для успішного розархівування багатотомного архіву? А) всі томи повинні бути виділені; Б) всі томи повинні бути в одній папці; В) необхідно, щоб в папці був тільки перший том; Г) необхідно, щоб в папці був один будь-який том; 38. Яку дію треба вибрати в контекстному меню для перегляду (без розархівування) змісту SFX-архіву: А) відкрити; Б) відкрити за допомогою WinRAR; В) витягнути файли; 39. Комп’ютерним вірусом є… 1) Програма перевірки та лікування дисків 2) Будь-яка програма, що створена на мовах низького рівня 3) Програма, що скопійована з погано відформатованої дискети 4) Спеціальна програма невеликого об’єму, яка може переписувати себе до інших програм і має властивість розмножуватися 40. Яка із перерахованих програм не є антивірусом? 1) NOD32; 2) DirectX; 3) Kaspersky Anti-Virus; 41. Комп’ютерні віруси класифікуються за такими ознаками (невірну відповідь виділити): а) програмні; б) завантажувальні; в) архівні 42. Зараження комп'ютерними вірусами можливе при: а) роботі з файлами; б) форматуванні дискети; в) виключенні комп’ютера 43. Web-сторінки мають розширення а) *.htm б) *.web в) *.www г) *.php д) *.txt 44. DNS-сервер здійснює а) перетворення ІР-адресу в МАС -адресу б) перетворення доменної адреси в ІР-адресу в) перетворення ІР-адреси в доменну адресу г) встановлення доменного імені 45. «Біла» ІР-адреса в класі адрес С починається з а) 10.10 б) 127.0 в) 192.168 г) 255.255 46. Браузер – це а) сервер Інтернет б) сервер електронної пошти в) засіб для роботи з web-сторінками г) транслятор 47. Комплекс апаратних і програмних засобів, що дозволяють комп’ютерам обмінюватися даними: 1) інтерфейс; 2) магістраль; 3) комп’ютерна мережа; 4) адаптери. 48. Глобальна комп’ютерна мережа - це: 1) інформаційна система з гіперзв’язками; 2) множина комп’ютерів, пов’язаних каналами передачі інформації, що знаходяться в межах одного приміщення; 3) система обміну інформацією на певну тему; 4) сукупність локальних мереж і комп’ютерів, розміщених на великих відстанях, поєднаних в одну мережу. 49. Як розповсюдити встановлені параметри на документи, що будуть далі створюватися? 1) клацнути на кнопці "По умолчанию..." 2) клацнути на кнопці "З мовчазної згоди..." 3) клацнути на кнопці "ОК..." 4) клацнути на кнопці "Размер бумаги.." 5) клацнути на кнопці "Параметры страницы" 50. Які розміри шрифту пропонує Word? 1) 8, 9, 10, 11, 12,.... 2) 10, 11, 12, 14, 16,... 3) 14, 16, 18, 20, 22,... 4) 10, 11, 12, 13, 14,... 5) 14, 15, 16, 18, 20,... 51. Чим прапорець відрізняється перемикача? 1) прапорець квадратний, перемикач круглий 2) прапорець круглий, перемикач квадратний 3) прапорець не залежить від інших прапорців 4) прапорець залежить від інших прапорців 5) має кнопки для збільшення або зменшення значення 52. Які особливості діалогового вікна у порівнянні з вікном редактора Word? 1) не завантажується з робочого столу 2) відсутня панель інструментів 3) неможливо набирати який-небудь текст 4) є своя особлива панель інструментів 5) текст команди набирається в особливому вікні 53. Які елементи може мати діалогове вікно? 1) перемикач 2) прапорець 3) кнопка команди 4) панель інструментів 5) рядок меню 54. Які можливості надає засіб "Найти и заменить" 1) знайти в документі потрібний фрагмент 2) замінити вказаний фрагмент на інший 3) проводити багаторазовий пошук і заміну 4) вставка заздалегідь підготовлених фраз і речень 5) робити першу літеру речення великою 55. У чому полягає засіб автоматизації "Автотекст"? 1) заміна слова з помилками на правильне 2) заміна скорочення на повну назву 3) вставка заздалегідь підготовлених фраз і речень 4) робити першу літеру речення великою 5) виправлення граматичних помилок 56. У чому полягає засіб автоматизації "Автозамена"? 1) заміна слова з помилками на правильне 2) заміна скорочення на повну назву 3) вставка заздалегідь підготовлених фраз 4) робити першу літеру речення великою 5) виправлення граматичних помилок 57. Які основні структурні елементи таблиці? 1) Рядок, стовпчик, клітинка, блок клітинок 2) Блок клітинок, стовпчики, рядки 3) Розміри таблиці 4) Розміри стовпців і рядків 58. Які способи створення таблиць надає текстовий процесор MS Word? 1) За допомогою кнопки панелі інструментів Нарисовать таблицу 2) За допомогою кнопки панелі інструментів Добавить таблицу 3) Виконати вказівки:Таблица>Преобразовать>Преобразовать в таблицу... 4) Виконати вказівки: Таблица>Добавить>Таблица 59. Яке розширення мають файли електронної таблиці? 1) xls 2) slx 3) xlsx 4) exe 5) lxs 60. Які з даних елементів присутні на рядку заголовку? 1) рядок з заголовками стовпців 2) кнопка системного меню 3) назва програми 4) назва поточного документу 5) виклик довідки 61. Які з даних елементів знаходяться у робочій області (зоні)? 1) рядок з заголовками стовпців 2) рядок стану 3) рядок, який містить ярлички листів 4) вертикальна полоса прокрутки 5) горизонтальна полоса прокрутки 62. В будь-який момент часу скільки може бути активних комірок? 1) безліч 2) діапазон комірок 3) блок комірок 4) невідомо 63. Як у програмі Excel називається електронна таблиця? 1) робоча книга 2) робочий лист(аркуш) 3) діапазон 4) блок комірок 64. Сукупність робочих листів розміщених у одному файлі - це? 1) робоча книга 2) робочий лист(аркуш) 3) діапазон комірок 4) блок комірок 5) електронна таблиця 65. Як ідентифікуются рядки електронної таблиці? 1) літерами латинського алфавіту 2) числами 3) значеннями 4) вмістом 66. Як ідентифікуються стовпці електронної таблиці? 1) числами 2) літерами англійського алфавіту 3) значеннями 4) літерами латинського алфавіту 67. Виведення на екран представлення чисел та текстових констант - це? 1) значення 2) вміст 3) адреса 4) формат 68. Як у програмі Excel адресуються діапазони комірок? 1) А3:F3 2) C3;В3 3) С1:F11 4) D8-D11 5) A3>D3 69. На якій вкладці у програмі Access розміщується подання Backstage? 1) Главная 2) Файл 3) Внешние данные 4) Работа с базами данных 5) Создание 70. Що дає змогу зручно працювати з об’єктами бази даних? 1) подання Backstage 2) стрічка 3) область переходів 4) панель інструментів 5) керуюче меню 71. За допомогою якого елементу інтерфейсу бази данихможна здійснювати перехід між поданнями або вікнами та масштабування? 1) подання Backstage 2) стрічка 3) область переходів 4) рядок стану 5) панель інструментів 72. Як у програмі Access зробити поле ключовим? 1) в режимі Конструктора виділити поле або поля 2) в режимі Таблиці виділити поле або поля 3) натиснути піктограму ключа на Стрічці 4) скористатися ПКМ 5) скористатися ЛКМ 73. У якому режимі у програмі Access можна вказати властивості полів? 1) у режимі Конструктора 2) у режимі форми 3) у режимі макета 74. За допомогою якої вкладки можна імпортувати таблицю в базу даних? 1) Главная 2) Файл 3) Внешние данные 4) Работа с базами данных 5) Создание 75. Який обєкт бази даних використовують для пошуку з однієї чи кількох таблиць та видачі на екран даних які відповідають умові, визначеній користувачем. 1) звіт 2) форма 3) запит 4) таблиця 5) схема даних 76. Який обєкт бази даних забезпечує простий доступ до визначеної співмножини полів і записів однієї або більше таблиць. 1) звіт 2) форма 3) таблиця 4) запит 5) схема даних 77. Який обєкт бази даних можна зберігати, але дані, які одержуються при його виконанні, не зберігаються разом з ним. 1) звіт 2) запит 3) таблиця 4) форма 5) схема даних 78. Виберіть вірний тип запиту: 1) простий 2) складний 3) перехресний 4) записи,що повторюються 5) записи, що не повторюються 79. Виберіть вірні варіанти виведення запиту у майстрі запитів: 1) простий 2) складний 3) перехресний 4) докладний 5) підсумковий 80. Який тип запиту найчастіше використовується у базі даних? 1) на створення таблиці; 2) на додавання; 3) на оновлення; 4) на вибірку; 5) на знищення. Тематика рефератів
Загальний список використаних джерелОсновна
Додаткова
ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ ІНТЕРНЕТНаціональна бібліотека України ім. В.І.Вернадського http://www.nbuv.gov.ua/ Бібліотека ВР України http://www.rada.kiev.ua/LIBRARY/index.htm Національна парламентська бібліотека України http://nplu.kiev.ua/ Електрона бібліотека України http://www.lib.com.ua/ Бібліотека економічної та ділової літератури http://ek-lit.agava.ru/ Українська система науково-технічної та економічної інформації http://www.uintei.kiev.ua/ Бібліотека Києво–Могилянської Академії http://library.div.ukma.kiev.ua/ Бібліотека Консорціуму економічної освіти та досліджень (EERC) http://intranz.eerc.kiev.ua/ Застосування інформаційних технологій у фінансово-економічній сфері. http://www.consulting.ru/mag/ Новини бізнесу в Україні. http://www.dinai.com/ Ділова Україна. http://www.inf.kiev.ua/ Інформаційно-довідкова система. http://www.trader.utlc.com/ Пошукова система. http://www.meta-ukraine.com/ Інформаційно-пошукова система законодавства України. http://www.liga.kiev.ua/ Каталог “Хто є хто на ринку інформаційних технологій України”. http://www.whoiswho.com.ua/ Організація Об’єднаних Націй. http://www.un.org/ Сайт Європейського Союзу. http://www.europa.eu.com/ З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |