Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1079 Комплексна контрольна робота з курсу «Інформатика», НУДПСУ, Національний університет державної податкової служби України

Комплексна контрольна робота з курсу «Інформатика», НУДПСУ, Національний університет державної податкової служби України

« Назад

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

КИЇВСЬКИЙ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ НУДПСУ

КОМПЛЕКСНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА

з курсу «Інформатика»

для підготовки молодших спеціалістів

за галузями знань 0305 «Економіка і підприємництво», 0304 «Право»

спеціальностей 5.03050901 «Бухгалтерський облік»

5.03050801 «Фінанси і кредит»

5.03040101 «Правознавство»

Ірпінь 2013

Завдання для комплексної контрольної роботи складені відповідно до тематичного плану з курсу «Інформатика» розроблені на основі програми курсу, затвердженої  у 201_ році.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Комплексна контрольна робота з курсу “Інформатика” проводиться з метою перевірки рівня теоретичних знань студентів та вміння використовувати набуті знання на практиці.

Комплексна контрольна робота складена у відповідності до програми та включає перелік питань з таких тем:

- Основні поняття інформатики;

- програмне забезпечення ПК;

- текстовий процессор;

- комп’ютерні презентації та публікації;

- служби Інтернету;

- інформаційні технології у навчанні;

- основи програмування;

- системи обробки табличної інформації;

- системи управління базами даних;

- створення, публікація веб-ресурсів;

- основи інформаційної безпеки;

- інформаційні технології у проектній діяльності.

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

Шкала оцінювання дванадцятибальна.

Завдання для студентів містить чотири частини:

1 частина – теоретична – складена у тестовій формі.

Кількість тестових питань – 20. Всі тестові питання поділені на секції, відповідно до тем.

Критерії оцінювання 1 частини – 3 бали:

Набраний відсоток:

Рівень оцінки:

85 – 100%

3

65 – 84%

50 – 64%

< 50%

2

 1

   0,5 

 

 

2 частина – практичне завдання Excel – містить:

завдання з теми «Створення електронних таблиць у табличному процесорі Microsoft Excel та застосування формул і функцій».

Критерії оцінювання 2 частини – 3 бали:

Завдання 1 (створення таблиці відповідно до зразка) – 1 бал.

Завдання 2 (застосування формул та функцій) – 2 бали.

3 частина – практичне завдання Access – містить:

- завдання з теми «Створення бази даних у СУБД Microsoft Access і їх застосування».

Критерії оцінювання 3 частини – 3 бали:

- Створення таблиці, її структури  та заповнення даними – 1,5 бали;

- Створення одного з об’єктів бази даних (запит, форма, звіт) – 1,5 бали.

4 частина – практичне завдання Visual Basic – містить:

завдання з теми «Створення екранної форми «Калькулятор»».

Критерії оцінювання 3 частини – 3 бали:

- створення програмного коду  – 1 бал;

- створення калькулятора, який здійснює підрахунок введених дій – 2 бали.       

Оцінюються чотири частини роботи окремо, а в якості загальної оцінки за контрольну роботу ставиться сума чотирьох вказаних оцінок.

Результат оцінки залежить також від наявності похибок, допущених при виконанні завдань. Серед похибок можна виділити помилки, недоліки, дрібні похибки. Похибка вважається помилкою, якщо вона свідчить про те, що студент не оволодів основними знаннями і вміннями та їх застосуванням. До недоліків відносяться похибки, що свідчать про недостатньо міцне засвоєння основних знань та вмінь або відсутність знань, що відповідно до програми не вважаються основними. Недоліком також вважається похибка, яка могла б розцінюватися як помилка, але яка допущена в одних випадках і не допущена в інших, аналогічних випадках. До недоліків відносяться похибки, допущені через неуважність або недогляд, неохайний запис. До дрібних похибок відносяться похибки у завданнях, що не спотворюють змісту відповіді або розв’язку, тощо.

Завдання вважається виконаним бездоганно, якщо зміст відповіді точно відповідає запитанню, вказує на наявність у студента необхідних теоретичних знань та практичних навичок, вірний хід розв’язування. Завдання вважається не виконаним, якщо студент не приступав до його виконання або допустив у ньому похибку, що вважається відповідно до мети роботи помилкою.

На виконання комплексної контрольної роботи відводиться 1 год. 20 хв.

Користування допоміжними даними не передбачено.

Перелік питань, що виносяться на комплексну контрольну роботу, додається.

Варіант тестового завдання додається.

Варіант практичного завдання Excel додається.

Варіант практичного завдання Access додається.

Варіант практичного завдання Visual Basic додається.

 

Перелік питань комплексної контрольної роботи

  1. Предмет інформатики. Об‘єкти та їх властивості.

  2. Поняття інформації, властивості інформації.

  3. Інформаційні процеси. Інформаційні технології.

  4. Способи передачі та збереження інформації. Носії інформації.

  5. Математичні основи інформатики. Кодування інформації. Загальні відомості про системи числення.

  6. Інформаційна система. Комп’ютер, як інформаційна система. Типи сучасних комп’ютерів. Сфери використання. Перспективи розвитку.

  7. Інформаційна складова інформаційної системи. Програмне забезпечення. Відкрите програмне забезпечення.

  8. Операційні системи, призначення. Класифікація операційних систем. Основні функції. Інтерфейс.

  9. Сервісне програмне забезпечення. Програми обслуговування дисків. Програми архівації файлів.

  10. Файл. Файлова система. Ім‘я файлу, шлях до файлів. Властивості файлів.

  11. Прикладне програмне забезпечення.

  12. Віконний, графічний інтерфейс.

  13. Робота з вікнами. Структура вікон Windows. Робочий стіл. Панель задач.

  14. Технологічні механізми Windows. Буфер обміну.  Система меню.

  15. Стандартні додатки Windows.

  16. Об‘єкти Windows. Папки. Документи. Додатки, Ярлики. Створення файлів. Дії визначені над об‘єктами Windows. Пошук об‘єктів. Властивості об‘єктів. 

  17. Програми навігатори.  Призначення та можливості. Мій комп’ютер. Провідник. Файлові менеджери.

  18. Призначення, можливості використання текстового процесора MS Word та настроювання середовища текстового процесора.

  19. Поняття про шаблон документа; створення документа за допомогою майстра.

  20. Фрагменти тексту та дії з ними.

  21. Форматування символів, абзаців, документів.

  22. Створення нумерованих і маркованих списків.

  23. Вставка зображень у текстовий документ і настроювання їх властивостей.

  24. Таблиці в текстових документах.

  25. Використання стилів, поняття про схему документа.

  26. Перегляд документа в різних режимах.

  27. Автоматичне створення змісту документа.

  28. Настроювання параметрів сторінок. Створення колонтитулів. Друк документа.

  29. Поняття комп’ютерної презентації, їх призначення. Поняття про слайдові та потокові презентації. Огляд програмних і технічних засобів, призначених для створення і демонстрації презентацій.

  30. Створення презентації за допомогою майстра автовмісту та шаблонів оформлення, створення пустої презентації, а також однієї презентації на базі іншої. Відкриття презентації та збереження її в різних форматах.

  31. Створення текстових написів і вставка графічних зображень на слайдах презентації.

  32. Принципи стильового оформлення презентацій. Основні принципи дизайну слайдів.

  33. Використання гіперпосилань та кнопок дій.

  34. Поняття комп’ютерної публікації. 3асоби створення публікацій. Види публікацій та їх шаблони. Структура публікації.

  35. Принципи функціонування електронної пошти. Огляд програм для роботи з електронною поштою.

  36. Робота з електронною поштою через веб-інтерфейс: реєстрація поштової скриньки, надсилання, отримання й перенаправлення повідомлень, навігація папками, видалення повідомлень, вкладання файлів.

  37. Етикет електронного листування.

  38. Інтерактивне спілкування.Поняття миттєвого повідомлення. Обмін миттєвими повідомленнями: принципи функціонування служби, огляд популярних програм.

  39. Інформаційні технології у навчанні.Використання електронних посібників, інтерактивних навчальних програм та мультимедійних курсів

  40. Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми: дані, логіка, інтерфейс. Способи зберігання даних.

  41. Поняття об’єкта у програмуванні. Властивості об’єкта: ідентичність, стан, поведінка. Атрибути і методи об’єкта.  Поняття події та обробника події.

  42. Поняття алгоритму, властивості алгоритмів. Поняття мови програмування, програмного коду, середовища розробки програм, компілятора.

  43. Принципи роботи у середовищі візуальної розробки програм. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Відкриття програмного проекту, його компіляція, збереження, виконання.

  44. Створення найпростішого програмного проекту.

  45. Поняття оператора. Різновиди операторів. Оператори введення й виведення даних.

  46. Конструювання форм. Настроювання властивостей форм та елементів керування. Використання вікон повідомлень.

  47. Поняття змінної. Оголошення змінної. Типи даних. Оператор присвоювання.

  48. Поняття операції та виразу. Основні правила побудови, обчислення та використання виразів. Присвоювання значень виразів змінним. Пріоритет операцій. Арифметичні операції.

  49. Форми опису алгоритмів. Складання й запис алгоритмів. Базові алгоритмічні  структури.

  50. Логічні значення та логічні операції. Запис логічних виразів мовою програмування.

  51. Алгоритмічна конструкція розгалуження. Оператори одно- дво- та поліальтернативного розгалуження. 

  52. Вкладені оператори розгалуження.

  53. Алгоритмічна конструкція повторення та її різновиди:  визначені та невизначені цикли, цикли з після умовою та з передумовою.

  54. Оператори циклів.

  55. Обчислення сум, добутків, середніх значень наборів чисел.

  56. Розв’язування задач, що потребують обчислень за ітеративними формулами.

  57. Розв’язування задач, що потребують комбінування циклічних операторів з операторами розгалуження.

  58. Поняття підпрограми. Оголошення підпрограми, її тіло та оператор її виклику. Створення і виклик підпрограм. Підпрограми з аргументами.

  59. Поняття локальної та глобальної змінної. Поняття процедури і функції

  60. Призначення, можливості використання табличного процесора, відкриття й збереження документа.

  61. Огляд інтерфейсу табличного процесора. Поняття про книги, аркуші, рядки, стовпці,  клітинки. Навігація аркушем і книгою; виділення  елементів книги й аркушу.

  62. Введення даних до клітинок і редагування їх вмісту.

  63. Форматування даних, клітинок і діапазонів клітинок.

  64. Використання найпростіших формул.

  65. Абсолютні, відносні та мішані посилання на клітинки і діапазони клітинок. Посилання на клітинки інших аркушів та інших книг.

  66. Копіювання формул та модифікація посилань під час копіювання.

  67. Сортування й фільтрація даних у таблицях.

  68. Призначення й використання основних математичних, статистичних, логічних, текстових і фінансових функцій табличного процесора.

  69. Використання розширених фільтрів.

  70. Автоматизоване вибирання даних із таблиць.

  71. Графічний аналіз рядів даних. Різновиди діаграм, їх створення та настроювання.

  72. Поняття моделі даних, бази даних. Поняття й призначення систем управління  базами даних.

  73. Огляд реляційної моделі даних. Модель «сутність-зв’язок». Поняття відношення, атрибута, ключа, зв’язку. Класифікація зв’язків за множинністю та повнотою. Правила побудови моделі даних предметної області.

  74. Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних у середовищі системи керування базами даних. Відображення моделі «сутність-зв’язок» на базу даних. Властивості полів, типи даних. Введення даних у таблиці. Сортування, пошук і фільтрація даних.

  75. Поняття запиту до реляційної бази даних. Поняття про мову запитів SQL.

Поняття про мову HTML. Основні теги і атрибути.

  1. Огляд середовища редактора сайтів. Створення сайту за допомогою майстра.

  2. Створення веб-сайту вручну: установлення параметрів сторінки, введення й форматування елементів сторінки: тексту, гіперпосилань, зображень.

  3. Графіка та мультимедійна інформація на веб-сторінках. Структурування веб-сторінок за допомогою таблиць.

  4. Основні принципи ергономічного розміщення інформації на веб-сторінках. Просторовий дизайн веб-сторінок. Дизайн кольору, форми, шрифтів, текстури. Дизайн інформаційного наповнення та структури веб-сайтів.

  5. Автоматизоване створення й публікація веб-ресурсів  Структура веб-сайтів, різновиди веб-сторінок.

  6. Реєстрація веб-сайту на сервері безкоштовного хостингу. Автоматизоване створення статичної веб-сторінки, вибір її типу й оформлення. Наповнення веб-сторінки інформацією, створення посилань, завантаження файлів на сервер.

  7. Завдання з обробки даних, що розв’язуються за допомогою кількох офісних програм.

  8. Обмін даними між графічним редактором, текстовим і табличним процесором, системою керування базами даних, засобом для розробки комп’ютерних презентацій.

  9. Імпорт та експорт файлів документів.

  10. Середовище для спільної роботи  з документами.

  11. Керування версіями, змінами і правами доступу.

  12. Колективне виконання завдань з обробки даних, що вимагають застосування кількох інформаційних технологій.

1. Варіант тестового завдання:
2. Варіант практичного завдання Excel:
3. Варіант практичного завдання Access:

До таблиці, яка містить інформацію про Вашу поточну успішність, створити звіти для друку даних:

  • звіт у стовпець;

  • звіт стрічковий;

  • звіт за допомогою майстра:

    • до звіту включити поля: «Предмет», «Бал», «Дата», «Тематична»;

    • групування за датою;

    • підсумки: максимальний бал;

    • упорядкування за предметом.

Створити таблицю відповідно до наданої структури:

Інформацію у дужках використати як описання поля.

Предмет

Бал

(оцінка)

Дата

Темат.

(Чи є оцінка тематич.)

Коментар

(Рекомендації щодо самовдоск.)

Враж.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рекомендується використати такі типи даних:

Ім’я поля

Тип даних

Предмет

Текстовий

Бал

Числовий

Дата

Дата/Час

Тематична

Логічний

Коментар

Поле MEMO

Враження

Поле об'єкта OLE

4. Варіант практичного завдання Visual Basic:

Створити екранну форму “Калькулятор, призначену для виконання арифметичних операцій віднімання та множення за зразком:

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

1. Симонович С.В. (ред.) Информатика. Базовый курс. Учебник для вузов. С.Петербург, 2002. – 640 с.

2. Пушкар О.І. (ред.) Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології. Посібник. – К.: “Академія» , 2001. – 696 с

3. Руденко В.Д., Макарчук О.М., Патланжоглу М.О. Практичний курс інформатики. – К.: Фенікс, 1997. – 304 с.

4. Гаєвський О.Ю. Інформатика Навчальний посібник. Київ, А.С.К., 2003-502 с.

5. Дибкова Л.М. Інформатика та комп’ютерна техніка. Посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: “Академвидав» , 2002. – 320 с.

6. Іванов В.Г. та ін. Основи інформатики та обчислювальної техніки. Навч. посіб. – К.: Юрінком Інтер, 2004.– 328 с.

7. Леонтьев В.П. Новейшая энциклопедия ПК 2002. – М.: ОЛМА_Пресс, 2002. – 920 с.

8. Глинський Я.М., Анохін В.Є., Ряжська В.А. Бейсік, Qbasic, Visual basic і VBA. 4-е доп. вид. Львів: Деол, СПД Глинський, 2004. – 160 с.

9. Беспалов В.М., Вакула А.О., інші. Інформатика для економістів. Навч. Посібник для студ. Внз екон. Спеціальностей. – К.: ЦУЛ, 2003 – 788 с.

10. Мамченко С.Д., Одинець В.А. Основи інформатики та обчислювальної техніки. Практикум: Навч. Посібник. – Ірпінь: НАДПСУ, 2006. – 328 с.

11. Вертузаєв М.С., Юрченко О.М. Захист інформації у комп’ютерних системах від несанкціонованого доступу. – К.: “Академвидав”, 2002. – 320 с.

12. Росоловський В.М. та інші Основи інформаційної безпеки АІС ДПС України, Ірпінь, Академія ДПС України, 2003. – 466 с.

13. Росоловський В.М. та інші Автоматизація роботи в органах ДПС України, Ірпінь, Академія ДПС України, 2003. – 401 с.

14. Березин С., Раков С. Internet у вас дома. – СПб.: ВНV-Санкт-Петербург, 1999. – 752 с.

15. Стил Х. Освой самостоятельно Microsoft Word 2000 за 24 часа. Пер с англ.: Уч. пособие. – М.: Изд дом “Вильямс”, 2000. – 432 с.

16. Клименко А. Нортон Н. и др. Эффективный самоучитель работы на ПК. Пер. с англ. и нем. – СПб: ООО Диасофт ЮП, 2001. – 736 с.

17. Чиртик А.А. HTML. Популярный самоучитель – СПб: БХВ – Петербург, 2002. – 1088 с.

18. Долженков В.А., Колесников А. Microsoft Excel 2000. – CПб.: БХВ – Петербург, 2002. – 1088 c.

19. Лук’янова В.В. Комп’ютерний аналіз даних. Посібник.– Київ: Видавничий центр “Академія”, 2003.– 344 с.

20. Куртер Дж., Маркви А. Microsoft Office 2000: учебный курс. – СПб: Питер, 2002. – 640 с.

21. Пономаренко В.С. (ред.) Інформаційні системи і технології в економіці. Пос. для студ. ВНЗ. – К.: Вид. Центр “Академія”, 2002. – 544 с.

22. Под ред. Макаровой И.В. Информатика. Учебник. – 3-е перераб. Изд.– М.: Финансы и статистика, 2000. – 768 с. С. 111 –113, 332, 592 – 616.

23. Гужва В.М. Інформаційні системи і технології на підприємствах: Навч. Посібник. – К.: КНЕУ, 2001. – 400 с.

24. Глинський Я.М. Практикум з інформатики. Навч. Посібник. 5-е вид. Львів: Деол, 2002. – 224 с.

25. Бабій П.І., Баловсяк Н.В., Валецька Т.М. та інші Інформатика та комп’ютерна техніка в лабораторних роботах: Навч. посібник: у 3-х ч. – Київ: Центр навч. літератури, 2004.– Ч. 1.– 320 с.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!