Робочий зошит з основ інформатики та комп’ютерних технологій, Тема 8 Практичні роботи зі створення та використання бази даних, НУДПСУ, КФЕК НУДПСУ
« НазадТема 8. Практичні роботи зі створення та
|
Номер поля |
Ім’я поля |
Тип даних |
Розмір поля |
Формат поля |
Індексоване поле |
1 |
Номер запису |
Лічильник |
„Длинное целое” |
Основний |
|
2 |
Код учня |
Текстовий |
6 |
|
Так |
3 |
Прізвище |
Текстовий |
30 |
|
|
4 |
Ім’я |
Текстовий |
30 |
|
|
5 |
По батькові |
Текстовий |
30 |
|
|
6 |
Дата народження |
Дата/час |
|
Короткий формат дати |
|
7 |
Адреса |
Текстовий |
15 |
|
|
Поле з ідентифікаційними кодами учнів ми оголосили полем первинного ключа (ключовим полем). При цьому для властивості Індексоване поле програма автоматично встановила значення ТАК (Збіги не допускаються). Завдяки цьому два різних записи в базі даних не можуть мати однакові ідентифікаційні номери.
Заповнення таблиці
Щоб заповнити таблицю, потрібно перейти з вікна Конструктора на листок даних, натиснувши кнопку Вид на панелі інструментів (перша зліва).
11. Заповніть базу даних відповідно до таблиці 2:
Таблиця 2
Номер запису |
Код учня |
Прізвище |
Ім’я |
По батькові |
Дата народж. |
адреса |
Телефон |
1 |
Ч-45 |
Чехов |
Антон |
Іванович |
12.01.89 |
пр.Бажана, 46/5 |
565-67-89 |
2 |
М-5 |
Михайлов |
Олексій |
Петрович |
23.02.88 |
вул.Руденко, 5/7 |
564-78-12 |
3 |
С-67 |
Сімаков |
Андрій |
Петрович |
06.05.88 |
вул.Ревуцького, 6/4 |
565-23-05 |
4 |
М-7 |
Молохова |
Світлана |
Яківна |
12.03.89 |
пр.Бажана, 46/9 |
575-56-43 |
5 |
Ч-12 |
Чорна |
Світлана |
Дмитрівна |
01.01.89 |
пр.Бажана, 26/15 |
565-07-09 |
6 |
А-78 |
Антонов |
Олександр |
Петрович |
04.05.89 |
вул.Ревуцького, 1/8 |
565-16-15 |
7 |
Б-23 |
Баліцька |
Ольга |
Іванівна |
12.07.89 |
пр.Бажана, 20/35 |
575-80-44 |
8 |
Б-14 |
Баліцька |
Марія |
Савівна |
04.06.88 |
вул.Ревуцького, 7/8 |
565-34-34 |
9 |
Г-34 |
Гуменюк |
Дмитро |
Якович |
05.05.89 |
вул.Руденко, 8/7 |
575-14-07 |
10 |
Г-78 |
Габа |
Людмила |
Іванівна |
01.12.88 |
вул.Руденко, 12/17 |
574-23-49 |
11 |
Ч-2 |
Чехов |
Іван |
Якович |
23.02.88 |
вул.Руденко, 18/5 |
565-23-12 |
12 |
М-19 |
Молохова |
Людмила |
Савівна |
04.05.89 |
вул.Руденко, 8/47 |
565-09-00 |
13 |
Б-17 |
Бойко |
Олександр |
Петрович |
12.07.89 |
вул.Руденко, 9/2 |
574-11-54 |
14 |
В-5 |
Варава |
Сергій |
Дмитрович |
06.05.88 |
вул.Ревуцького, 17/8 |
565-28-25 |
15 |
О-16 |
Ольшанська |
Лариса |
Артемівна |
06.05.88 |
пр.Бажана, 24/5 |
574-17-19 |
12. Виконайте пошук елемента в таблиці. Для цього зробити активним те поле, у якому здійснюється пошук, а потім вибрати пункт меню Правка/Знайти.
З’являється вікно пошуку та заміни (рис. 9).
13. Зберегти таблицю під назвою “Учень”. Це буде перша таблиця бази даних “Навчальний заклад”.
Післямова:
Під час виконання першої частини практичної роботи (завдання з коментарями) ми навчилися створювати таблицю в режимі конструктора таблиць та вводити дані в режимі відкритої таблиці. Можна також створити таблицю за допомогою Майстра таблиць або шляхом імпортування таблиці, створеної іншим додатком Windows (наприклад, Excel). Заповнити таблицю можна не тільки в режимі відкритої таблиці, але й шляхом заповнення форми. Таблиці “Предмет”, “Викладач”, “Клас” створюються аналогічно. А ось таблицю “Оцінка” таким чином створювати не доцільно. Тому що для кожного учня необхідно виконати перебір всіх предметів. Тому таблиця “Оцінка” створюватиметься в результаті запиту на створення таблиці, а заповнюватиметься автоматично.
Те саме можна сказати і про таблицю “Предмет-Клас” (ці таблиці створюватимуться в практичній роботі №2).
Завдання для самостійного виконання
1. Створити таблицю “Клас” в режимі конструктора таблиць.
2. Заповнити таблицю в режимі відкритої таблиці.
Таблиця 3
Номер запису |
Назва класу |
... |
1 |
10-А |
РВВ |
2 |
10-Б |
БАВ |
3 |
10-В |
БЗІ |
4 |
10-Г |
ОЩВ |
5 |
10-Д |
РНІ |
6 |
11-А |
РЛВ |
... |
... |
... |
3. Зберегти під назвою “Клас”. Це буде друга таблиця бази даних “Навчальний заклад”.
4. Створити таблицю “Викладач” за допомогою Майстра таблиць.
5. Заповнити таблицю в режимі відкритої таблиці.
Таблиця 4
Номер запису |
... |
Прізвище |
Ім’я |
По батькові |
1 |
РВВ |
Розумовська |
Валентина |
Вікторівна |
2 |
БАВ |
Бардакова |
Анна |
Валеріївна |
3 |
БЗІ |
Баришева |
Зінаїда |
Іллівна |
4 |
ОГВ |
Огінська |
Ганна |
Володимирівна |
5 |
РНІ |
Романюк |
Наталія |
Іванівна |
6 |
РЛВ |
Романюк |
Леся |
Василівна |
... |
... |
... |
... |
... |
6. Зберегти під назвою “Викладач”. Це буде третя таблиця бази даних “Навчальний заклад”.
7. Створити таблицю “Предмети”.
8. Заповнити таблицю “Предмети”.
Таблиця 5
Номер запису |
Назва предмета |
1 |
Алгебра |
2 |
Геометрія |
3 |
Фізика |
4 |
Інформатика |
5 |
Хімія |
6 |
Біологія |
9. Зберегти таблицю під назвою “Предмети”. Це буде четверта таблиця бази даних “Навчальний заклад”.
Питання для захисту практичної роботи
1. Управління якими базами даних забезпечує програма Microsoft Access?
2. На основі якої моделі даних будується реляційна база даних?
3. Які типи зв’язків між даними підтримуються в реляційній моделі даних?
4. Яким чином інтерпретуються об’єкти в реляційній базі даних?
5. Які існують способи створення таблиць в Microsoft Access?
6. З якою метою одне з полів таблиці оголошується ключовим?
7. Як відбувається заповнення таблиці?
8. Як можна виконати пошук елемента в таблиці? Що таке “маска”?
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!