Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1009 Практична робота № 6.7 на тему Використання формул і функцій при обробці табличної інформації в Microsoft Excel, НУДПСУ, КФЕК НУДПСУ, Національна академія державної податкової служби України

Практична робота № 6.7 на тему Використання формул і функцій при обробці табличної інформації в Microsoft Excel, НУДПСУ, КФЕК НУДПСУ, Національна академія державної податкової служби України

« Назад

Практична робота № 6.7

Тема. Використання формул і функцій при обробці табличної інформації в Microsoft Excel

Мета: ознайомитися з особливостями обробки текстової і числової інформації; навчитися вводити формули і функції в Microsoft Excel.

Матеріально-технічне забезпечення:

- Комп’ютер Pentium;

- кодопроектор;

- кодограми.

У комірку ЕТ можна записати число, текст, формулу.

Якщо вводиться число без будь-яких додаткових  символів, Excel сприймає його як число. Якщо перед числовою інформацією поставити знак « ‘ », то Excel сприйматиме введене значення як текст.

Це може бути число, текст, арифметичний вираз, функція або адреса комірки ЕТ.

Текст не завжди складається тільки з символів алфавіту. Він може містити в собі також і розділові знаки, пропуски, числа. За домовленістю припускається, що набір чисел з розділювачами, замість яких записаний знак “мінус”, є текстовою інформацією. Так, при введенні телефонного номера 446-523 Excel вважає, що ви заносите в комірку ЕТ текстові дані.

Формула ЕТ — це інструкція з обчислення. Формули є основним засобом  аналізу даних.

Правила запису формул:

• формула починається із знака “=”;

• у формулі не повинно бути пропусків (крім тих, що у текстах);

• якщо як елементи формул використовуються тексти, то вони записуються в лапках

Приклад запису формули:

=

СУММ

 

(D3 : D8)

*365

Знак рівності

Ім’я функції

Діапазон комірок

 

Функція ЕТ — це результат обчислення деяких аргументів, які записуються в дужках після імені функції.

Правила запису функцій

• якщо функція не використовує аргументів, то записуються порожні дужки без пропуску між ними;

• аргументи функції відокремлюються один від одного крапкою з комою, а якщо вказується діапазон — то двокрапкою;

• якщо як аргументи функцій використовуються тексти, то вони записуються в лапках.

Наприклад. Функція МАКС — повертає максимальне значення із списку аргументів.

Якщо в комірки С1:С6 записані відповідно числа 11, 8, 10, 29 і 3, то:

=МАКС (С1:С6) дорівнює 29

=МАКС (С1:С6; 48) дорівнює 48.

У середовищі ЕТ можна використовувати не тільки стандартні функції, але й самостійно створювати потрібні функції.

Завдання для виконання з коментарями

Таблиця 2

з/п

Назва

Книжково-

го

магазину

Назва

книги

Вартість

одного примірника книги (грн)

Замовлено книжок

Продано книжок

Залишок

Дохід  від

 реалізації

1.

НАУКА

WINDOWS 98/2000/XP

25

30

14

 

 

MATHCAD 7.0

19

30

15

 

 

EXCEL 97

26

20

9

 

 

WORD 97

24

25

12

 

 

2.

ТЕХНІЧНА КНИГА

WINDOWS 98/2000/XP

25

25

11

 

 

OFFICE 97

37

10

4

 

 

EXCEL 97

26

20

12

 

 

INTERNET 97

21

20

5

 

 

 

 

WORD 97

24

20

10

 

 

3.

КНИЖ- КОВИЙ СВІТ

WINDOWS 98/2000/XP

25

20

10

 

 

MATHCAD 7.0

19

35

18

 

 

EXCEL 97

26

30

15

 

 

WORD 97

24

30

17

 

 

4.

ЗНАННЯ

 

WINDOWS 98/2000/XP

25

20

10

 

 

MATHCAD 7.0

19

25

12

 

 

WORD 97

24

30

15

 

 

EXCEL 97

26

15

7

 

 

5.

ТЕХНІКА

OFFICE 97

37

15

7

 

 

WORD 97

24

25

12

 

 

MATHCAD 7.0

19

40

19

 

 

EXCEL 97

26

30

14

 

 

WINDOWS 98/2000/XP

25

25

12

 

 

Порядок виконання роботи

1. Включити комп’ютер.

2. Запустити програму Microsoft Excel.

3. Написати заголовок таблиці:

РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОДУКЦІЇ ФІРМИ ”ДІАЛЕКТИКА” КНИЖКОВИМИ МАГАЗИНАМИ

м. Києва за січень 1999 року

4. Ввести позначення рядків та стовпців ЕТ.

5. Ввести дані згідно з табл. 2.

6. У комірку G2 ввести формулу =E2-F2. Клацнути правою кнопкою миші по комірці G2 (визвати контекстне меню) і вибрати з контекстного меню команду “Копировать”. Позначити мишею діапазон комірок G2:G23, клацнути по цій ділянці правою кнопкою миші і вибрати команду “Вставить”. Відбудеться автоматичний перерахунок згідно з формулою по всіх комірках діапазону.

7. Виконати аналогічні дії в стовпчику H, куди ввести формулу =D*F.

8. Додати рядок „Усього” і занести туди сумарну кількість замовлених, реалізованих, нереалізованих книжок та сумарний дохід від реалізації книжкової продукції по всіх книжкових магазинах.

9. Підготувати таблицю до друку. Якщо таблиця не вміщується на аркуші по вертикалі, вибрати альбомну орієнтацію сторінки в пункті меню “Параметри сторінки”. (“Файл”).

10. За допомогою команди “Предварительный просмотр” перевірити, чи правильно розташована таблиця.

 

Завдання для самостійного виконання

Задача

  1. На новому листку побудувати таблицю, що складається з 4-х стовпчиків: назва книги, вартість книги, сумарна кількість і сумарна вартість реалізованих книжок кожної назви в мережі книжкових магазинів, та впорядкувати її за зростанням сумарної вартості реалізованих книжок кожної назви.

  2. Скласти список магазинів, що замовили не менше ніж 30 примірників книги з назвою „Mathcad 7.0”, та впорядкувати його за спаданням кількості реалізованих книжок цієї назви в кожному книжковому магазині.

  3. Скласти список назв книжок, вартість яких більша або дорівнює 25 грн, а дохід від їх реалізації має бути не менше 250 грн.

Питання для захисту практичної роботи

1. При введенні позначень стовпчиків виникла необхідність зробити запис, який складається з кількох рядків (інакше такий запис буде займати багато місця). Як практично виконати такий запис?

2. Як вводиться формула в Microsoft Excel?

3. Чи є необхідність вводити ідентичні формули в комірки ЕТ? Яким чином можна скопіювати формулу в інші комірки ЕТ?

4. Користувач має внести зміни в вихідні дані ЕТ? Чи потрібно йому вносити зміни у формули?

5. З’ясувалося, що формула в комірці ЕТ записана неправильно. Користувач вирішив виправити її. Чи буде це виправлення якимост чином впливати на формули, які до виправлення були скопійованими в інші комірки ЕТ?

6. Користувач готує таблицю до друку. Як зробити одні горизонтальні лінії видимими, а інші — ні?

Побудова діаграм

Програма Excel дозволяє використати найшвидший спосіб для створення діаграми. Не використовуючи програму „Майстер діаграм”, виділіть комірку з числовими даними і натисніть клавішу F11. За принципом замовчування, програма Excel створить діаграму на окремому листку. Майстер діаграм дозволяє створювати різноманітні типи і види діаграм, в тому числі ліній і стовпчасту. Для виклику майстра діаграм можна скористатися відповідною кнопкою на панелі інструментів або в меню “Вставка” вибрати відповідну команду.

1. Перший крок майстра діаграм дозволяє вибрати стандартний, або нестандартний тип діаграми. Лінійчата та стовпчаста (гістограма) діаграми розташовані  на закладці “Стандартная”.

Можна створювати діаграми для суміжних і несуміжних діапазонів. Потрібний стовпець виділяють при цьому за допомогою клавіші Ctrl.

2. Другий крок створення діаграми дозволяє зменшити діапазон і розташування даних.

3. Третій крок задає параметри діаграми: заголовок, підписи даних, назви по осях, задавати лінії сітки, ставити або відміняти пояснення до діаграми (легенда), ставити або відміняти таблицю даних.

4. Четвертий крок дозволяє розмістити діаграму на окремому листку чи на вже існуючому.

Гістограма – це діаграма (стовпчаста), у якій для початкової множини значень відображується число значень (“частоты” і “карманы”). Щоб вибрати інструмент “Гистограмма”, потрібно в меню “Сервис” вибрати команду “Анализ данных”, вказати інструмент “Гистограмма” і натиснути “ОК”. З’явиться вікно діалогу, воно має три аргументи:

  1. Місце розташування даних.

  2. Місце розташування границь інтервалів розбиття (у вхідних даних “интервал карманов” можна залишити пустим, Excel створить рівні інтервали розбиття).

  3. Верхня ліва комірка вихідного діапазону, в який виводяться результати – “Выходной интервал”.

Якщо у вікні “Гистограмма” поставити прапорець біля параметра “вывод графика”, то одночасно з видачею результату програма побудує діаграму на основі даних з робочого листка. З цією гістограмою можна працювати, як з будь-якою іншою діаграмою програми Excel.

 

Практична робота № 6.8

Тема. Створення стандартних і нестандартних діаграм в Microsoft Excel

Мета: ознайомитися з особливостями роботи програми „Майстер діаграм”; навчитися вводити назву діаграми, додавати „легенду”, встановлювати категорії значень у Microsoft Excel.

Матеріально-технічне забезпечення:

- Комп’ютер Pentium;

- кодопроектор;

- кодограми.

Порядок виконання роботи

1. Включити комп’ютер.

2. Запустити програму Microsoft Excel.

3. Створити стандартну діаграму на окремому листку „Вартість проданих книжок по магазину „Знання ”, використовуючи дані з табл.2 і включивши підписи значень для них.

4. Створити нестандартну діаграму на окремому листку „Вартість проданих книжок по магазину „Книжковий світ ”, використовуючи дані з табл. 2 без „легенды” і таблицю даних.

Питання для захисту практичної роботи

  1. Як поміняти розташування тексту в окремій чарунці таблиці?

  2. Як задати спеціальне обрамлення таблиці?

  3. Як підписати осі діаграми?

  4. Як зробити зміни в діаграмі?

  5. Як перемістити діаграму у потрібне місце?

  6. Як розтягнути Діаграму?

  7. Як сформатувати заголовок Діаграми?

  8. Як змінити тип діаграми?

  9. Чим відрізняється вісь категорій від осі значень?

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!