Програма практики для магістрів з предмету Адміністративний менеджмент, НАУ, Національний авіаційний університет
« Назад Програма практики розроблена на основі робочого навчального плану №РМ-16-8.18010018-1/12 підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр» за спеціальністю 8.18010018 «Адміністративний менеджмент», затвердженого проректором з навчальної роботи 06.03.2012 p., «Тимчасового Положення про організацію навчального процесу за кредитно-модульною системою (в умовах педагогічного експерименту)» та «Тимчасового Положення про рейтингову систему оцінювання», затверджених наказом ректора від 15.06.2004 р. №122/од, та наказу ректора від 12.04.2005 р. №81/од.
Програма практики обговорена та схвалена на засіданні випускової кафедри технологій управління спеціальності 8.18010018 «Адміністративний менеджмент», протокол № 7 від 20.02.2013 р. Завідувач кафедри _____________________________В. Шпильовий Програма обговорена та схвалена на засіданні науково-методично-редакційної ради Інституту післядипломного навчання, протокол № 6 від «22» лютого 2013 р. Голова НМРР__________________________________І. Іванова УЗГОДЖЕНО Директор ІПН __________________О. Михальченко. «____» _______________ 2013 р. Рівень документа – 36 Плановий термін між ревізіями – 1 рік Врахований примірник №1 ЗМІСТ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 1.1. Місце науково-дослідної практики в системі професійної підготовки магістра Програма науково-дослідної практики складена для студентів 5 курсу Інституту технологій управління НАУ, які навчаються за спеціальністю 8.18010018 «Адміністративний менеджмент». Тривалість практики – 2 тижня. Науково-досліднапрактика завершує загальну та практичну підготовку студентів з професійно-орієнтованої частини (модуля) програми дисциплін за спеціальністю 8.18010018 «Адміністративний менеджмент». Науково-дослідна практика є першою підготовчою стадією до розробки теми та завдань магістерської роботи. Завдання науково-дослідної практики полягає в узагальненні матеріалів, накопичених студентом під час навчання та практичної діяльності. Як правило, відомості та дані щодо обґрунтування теми магістерської роботи студенти починають збирати під час засвоєння дисциплін професійно-орієнтованого кредитного модулю і завершують під час науково-дослідної практики. У процесі проходження практики перед студентами постають такі завдання закріпити на практиці здобуті теоретичні знання з дисциплін професійно-орієнтованого модуля: 1.1. Дослідження систем, 1.2. Системна організація професійної діяльності, 1.3. Організація інноваційної діяльності, 1.4. Професійна психологія, 1.5. Прийняття рішень, 1.12. Інтелектуальна власність (згідно навчального плану №РМ-16-8.18010018-1/12, затвердженого 06. 03. 2012 р.). 1.2. Відомості щодо спеціальності Курс «Адміністративний менеджмент» відноситься до міждисциплінарної інтегрованої частини циклів економічних та гуманітарних дисциплін, завдання яких: навчальна, методологічна, світоглядна та загальнокультурна підготовка топ-менеджерів. Студенти магістратури мають оволодіти комплексом компетенцій, що дозволить кваліфіковано виконувати керівні функції експерта, аналітика, розробника, менеджера-координатора. Специфіка підготовки магістрів з адміністративної діяльності полягає в набутті вмінь приймати рішення, брати на себе відповідальність, проводити аналіз, здійснювати комунікативні функції. У цілому, курс орієнтований на формування навичок практичного аналізу проблем, що виникають у конкретних ситуаціях практичної діяльності, набутті умінь находити раціональні та ефективні способи розв’язання проблем. Випускники вміють генерувати нові пропозиції, обґрунтовано відстоювати їх та транслювати іншим особам. 1.3. Відомості про бази практики та їх особливості Науково-дослідна практика студентів кафедри технологій ІПН НАУ проводиться на базах практики, які забезпечують виконання програми відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня або в науково-навчальному підрозділі вищого навчального закладу. Базою науково-дослідної практики може бути випускаюча кафедра – кафедра технологій управління ІПН НАУ, а також багато структурні підприємства різноманітних галузей народного господарства, наукові установи та організації, котрі за рівнем організації науково-виробничих процесів та управлінської праці здатні забезпечити вичерпне виконання теоретичної частини дипломної роботи. 1.4. Цілі, які повинен досягнути практикант під час проходження практики Цілі науково-дослідноїпрактики – оволодіння практичними навичками організації адміністративної роботи з прийняття управлінських рішень, а також визначення особливостей науково-дослідної діяльності за обраними темами. За результатами практики студент повинен знати: - методи відбору наукового матеріалу; - процедури керівництва науковою розробкою; - процес здійснення аналізу теоретичного матеріалу; - вимоги до бібліографічному опису наукової літератури. УМІТИ: - формулювати завдання науково-аналітичної роботи; - здійснювати відбір наукової літератури; - оцінювати відповідність наукових матеріалів щодо конкретної наукової проблеми; - розробляти план виконання наукової роботи на прикладі планування написання дипломної роботи; - складати звітні документи щодо наукової розробки. 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА КЕРІВНИЦТВО НАУКОВО-ДОСЛІДНОЮ ПРАКТИКОЮ 2.1. Організаційні питання Перед початком керівник практики від випускної кафедри – кафедри технологій управління проводить установчу конференцію для студентів, на якій роз'яснює мету, завдання та вимоги до проходження практики, а також знайомить студентів з основами охорони праці. Студентам-практикантам видаються необхідні документи: робоча програма практики та план-графік проходження практики. До відома студентів доводиться також система звітності про проходження практики, а саме: підготовка письмового звіту та доповіді під час захисту практики. Після закінчення терміну практики студенти звітують про виконання програми. Робочий день студента-практиканта визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку та режимом роботи кафедри технологій управління (або підприємства), що є базою практики, та закріпленими наказом ректора часами роботи з керівником. Маючи комп’ютеризоване робоче місце в аудиторії кафедри, студенти знайомляться з джерелами, літературою в міру виконання програми практики в бібліотеках НАУ та інших наукових бібліотеках за необхідністю. Під час практики студенти у хронологічному порядку записують зміст роботи кожного дня практики. Тривалість робочого часу студентів при проходженні науково-дослідної практики для студентів складає – 36 годин на тиждень. Студент, що не виконав програму науково-дослідної практики і отримав негативний відгук про роботу чи незадовільну оцінку при захисті звіту, направляється на практику повторно або відраховується з інституту. При порушенні студентом трудової дисципліни і правил внутрішнього розпорядку кафедри за поданням керівника практики від інституту він може бути відсторонений від проходження практики, про що повідомляється завідувачу кафедри технологій управління та директору Інституту післядипломного навчання НАУ. На їх пропозицію ректор може розглядати питання про відрахування студента з навчального закладу. 2.2. Обов'язки керівника практики від університету Загальне керівництво практикою здійснює керівник науково-дослідної практики від кафедри технологій управління. Керівник практики призначається наказом ректора НАУ, відповідно до затвердженого педагогічного навантаження на рік. До обов’язків керівника науково-дослідної практики належить: - контролювати готовність студентів до проведення практики; - забезпечувати проведення всієї організаційної роботи: інструктаж про порядок проходження практики, надання студентам-практикантам необхідних документів: програма науково-дослідної практики, календарний план-графік, індивідуальне завдання; - контролювати забезпечення нормальних умов праці і побуту студентів та проведення з ними обов’язкових інструктажів з охорони праці; - консультувати студентів та забезпечувати написання відповідних розділів звіту з практики; - узгоджувати зміст індивідуальної частини практики та дипломної роботи, контролювати хід та терміни виконання, здійснювати контроль за дотриманням студентами календарного графіку проходження практики; - систематично інформувати кафедру про хід проходження практики; - перевіряти та рецензувати звіти практикантів, приймати участь у роботі комісії з прийому їх захисту; - подавати на кафедру після закінчення практики письмовий звіт щодо якості проведення практики із зауваженнями та пропозиціями щодо її вдосконалення. 2.3. Обов'язки керівника практики від бази практики Загальне керівництво практикою здійснюють керівник науково-дослідної практики від підприємства (організації, установи), що є базами практики та керівник практики від кафедри технологій управління ІПН НАУ. Керівник практики від підприємства призначається наказом керівника підприємства. Керівник практики від підприємства повинен: - організувати проходження практики студентами відповідно до вимог цієї програми; - створити необхідні умови для виконання студентами програми та завдань з практики; - організовувати проведення інструктажів з правил охорони праці і відповідати за дотримання студентами безпечних умов праці; - забезпечувати виконання погоджених з навчальним закладом графіків проходження практики по структурних підрозділах підприємства (організації); - надавати допомогу у підборі матеріалів для дипломної роботи; - забезпечувати студентам-практикантам можливість користування науково-технічною бібліотекою, лабораторіями, уставною, нормативною та іншою документацією, необхідною для виконання програми практики; - ознайомлювати та контролювати дотримання студентами-практикантами правил внутрішнього розпорядку; - створювати необхідні умови для ознайомлення і засвоєння практикантами інновацій в управлінській діяльності; - після закінчення практики оформити письмовий відгук про виконану студентами-практикантами роботу, перевіряти та затверджувати звіти студентів. 2.4. Обов'язки та права студентів Під час проходження науково-дослідної практики студенти мають право: - отримувати необхідну інформацію для виконання індивідуального завдання та програми практики, а також для виконання дипломної роботи; - користуватися бібліотекою та іншими інформаційними фондами НАУ; - отримувати компетентну консультацію фахівців кафедри з питань, передбачених завданнями науково-дослідної практики, а також дипломної роботи; - з дозволу керівника практикою користуватися обчислювальною і оргтехнікою для обробки інформації, пов’язаної з виконанням завдань науково-дослідної практики. В період практики студенти зобов’язані: - до початку практики уважно ознайомитися з програмою, у випадку виникнення будь-яких запитань вирішити їх на інструктивній нараді; - перед початком практики обрати тему дипломної роботи та отримати від керівника індивідуальні завдання на практику; - своєчасно прибути на місце практики і приступити до неї, маючи при собі необхідні документи включаючи робочу програму; - вивчити правила охорони праці, техніки безпеки і науково-дослідної санітарії на робочих місцях та дотримуватися їх під час практики; - повністю і самостійно виконувати завдання, передбачені програмою і календарним планом практики; - здійснювати збирання, систематизацію, обробку і аналіз первинної науково-технічної, управлінської та обліково-статистичної інформації для виконання магістерських робіт; - забезпечити необхідну якість і нести відповідальність за виконувану роботу та її результати; - регулярно вести записи про характер виконуваної роботи і завдань та своєчасно представляти їх для контролю керівникам практики; - дотримуватися діючих правил внутрішнього трудового розпорядку, правил охорони праці; - своєчасно підготувати звіт з практики та здати на кафедру під час проходження практики; - захистити звіт з практики у встановлений кафедрою термін. 3. ЗМІСТ ПРОГРАМИ ПРАКТИКИ 3.1. Мета науково-дослідної практики Головна метапроведення науково-дослідної практики для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» – складання розгорнутого плану та обґрунтування теми власного науково-практичного дослідження, що буде реалізовуватися в продовж навчального року та виробничої практики на певному, обраному студентом, підприємстві чи в організації. 3.2. Головні завдання науково-дослідної практики Програма науково-дослідної практики для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня магістр передбачає виконання робіт за двома взаємопов’язаними напрямами: 1) формування практичних навичок магістра-дослідника під час вивчення, аналізу, проектування процесів, об’єктів, систем у сфері менеджменту конкретного закладу – бази практики; 2) робота над темою магістерського дослідження, застосування прийомів, методів, технології, методик науково-дослідної роботи. В процесі практики студент повинен виконати наступні завдання: - визначити основні положення дипломної роботи; - комплексно проаналізувати завдання науково-дослідної діяльності визначених організацій; - сформувати навички у сфері управління розробкою науково-дослідної діяльності, враховуючи комплексний та системний підходи до процесу управління організацією в цілому; - виконати комплекс науково-практичних досліджень у галузі управління організацією, що разом з іншими зібраними і підготовленими науково-методичними матеріалами можна було б використати водночас при підготовці магістерської роботи. В процесі практики студент повинен визначити основні положення дипломної роботи та проявити професійні уміння і навички: - здійснення аналізу та визначення оцінки проблем та тенденцій розвитку соціально-економічних процесів господарського комплексу України у цілому, а також окремих галузей, в яких здійснюється діяльність підприємств; - проведення наукових досліджень за профілем спеціальності; - володіння методологією аналізу за основними напрямами досліджень; - володіння комп'ютерною технікою та інформаційними системами; - розробки рекомендацій подальшого практичного виконання науково-практичного дослідження за визначеною темою. Студент під час проходження науково-дослідної частини практики повинен зібрати статистичний, джерельний та бібліографічний матеріал, ознайомитися з інформацією за темою дипломної роботи, зібрати і підготувати графічний матеріал. Календарний план складається на основі програми практики та плану роботи таким чином, щоб він був конкретним і реальним для виконання. Цим планом обов’язково має передбачатися виконання студентом-практикантом індивідуального завдання, що формулюється керівником практики. Змістовно науково-дослідна частина практики складається із загальнотеоретичної, індивідуальної та рекомендаційної частин. 3.3. План-графік виконання програми практики
3.4. Індивідуальні завдання Конкретна робота студентів під час практики відображається в індивідуальному календарному плані проходження практики. До плану включаються основні види робіт, поточні доручення керівника та власні завдання, що погоджується з керівником. Крім виконання загальної частини науково-дослідної практики студент обов’язково виконує індивідуальну частину. За допомогою наукового керівника практики студент обирає індивідуальне (тематичне) завдання для ретельного дослідження на прикладі конкретного підприємства (організації, установи). Індивідуальна частинанауково-дослідної практики передбачає обґрунтування теми магістерського дослідження, визначення її актуальності на сучасному етапі розвитку, формулювання завдання дослідження, визначення об’єкта та предмета дослідження, а також основних напрямків дослідження відповідно до обраної теми дипломної роботи. Актуальність – це одна з основних вимог, яким повинна відповідати тема дипломної роботи. Шляхом критичного аналізу та порівняння з відомими розв'язаннями проблеми (наукового завдання) обґрунтовується актуальність та доцільність даної роботи для розвитку відповідної галузі науки чи виробництва. Обґрунтування актуальності має відповідати наступним конкретним вимогам: по-перше, необхідно стисло висвітлити причини обрання ним цієї теми і по-друге, пояснити, чому ця тема назріла саме тепер, як звернення до неї зумовлено динамікою розвитку науки, техніки, суспільства, накопиченням інформації з даної проблеми, недостатністю її опрацювання, необхідністю дослідження проблеми в нових ракурсах із застосуванням нових методів тощо. Висвітлення актуальності концентрується на визначенні суті проблеми та визначенні наукового завдання. Розробляються завдання роботи, які необхідно вирішити для досягнення поставленої мети. Обов’язковим є визначення об'єкта і предмета дослідження. Об'єкт – це процес або явище, що породжує проблемну ситуацію і обране для дослідження. Предмет – це те, що знаходиться в межах об'єкта. Об'єкт і предмет дослідження є категоріями наукового процесу і співвідносяться між собою як загальне і часткове. У об’єкті виділяється та його частина, що служить предметом дослідження. Саме на нього і спрямована основна увага дослідника, саме предмет дослідження визначає тему дипломної роботи. 3.5. Тематика занять Під час проходження науково-дослідної практики увага студентів повинна бути направлена на професійну адміністративну діяльність керівного апарату, а саме на: - реалізацію загальних функцій управління шляхом здійснення переважно творчих та адміністративних і частково операторських процедур праці; - прийняття оперативних, функціональних і стратегічних рішень в межах компетенції професійного управління; - тактичне з елементами стратегічного управління первинними підрозділами, а також самостійними організаціями; - керівництво підлеглими, компетенція яких не вище за спеціалістів та бакалаврів. Завданням науково-дослідної практики є також практична підготовка студентів до здійснення наступних управлінських функцій. 1. Функція планування: - розробка стратегії обраного науково-практичного дослідження; - розробка методології дослідження. 2. Організаційна функція: - детальне планування проведення та оформлення науково-дослідної роботи; - розробка технологій прийняття управлінських рішень; - організація обміну досвідом, оформлення проміжних звітів щодо виконання роботи. 3. Мотиваційна функція: - вивчення ефективних систем мотивації праці на аналогічних підприємствах; - вивчення та визначення необхідних методів формування сприятливого організаційно-психологічного клімату в колективі. 4. Контрольна функція: - розробка і реалізація системи контролю за виконанням науково-дослідної роботи; - оцінювання ефективності запропонованих заходів щодо покращення діяльності закладу в цілому і окремих його підрозділів зокрема. 5. Навчальна функція: - виявлення потреб в освітніх послугах; - розробка плану (програми) підвищення рівня (обміну досвідом) адміністративного апарату та професійного складу; - підготовка тренінгів для навчання слухачів – співробітників організації; 6. Дослідницька функція: - розробка плану (програми) науково-дослідної роботи організації; - розробка плану (програми) аналізу фінансово-економічних та управлінських процесів в організації; - розробка систем оцінювання результатів та ефективності діяльності підприємств (організацій, установ) та їхніх окремих підрозділів. Загальнотеоретична частинапередбачає вивчення, висвітлення та аналіз теоретичних матеріалів, що розкривають сутність розкриття проблем за обраною темою магістерської роботи, вивчення стану проблеми у конкретній галузі, опрацювання літературних джерел, збирання фактичних матеріалів впровадження передових технологій. Майбутні магістри-менеджери повинні вивчити та проаналізувати цілісну систему менеджменту організації в цілому та розробити рекомендації з вдосконалення управління конкретним підприємством враховуючи: - новітні технології щодо удосконалення системності організації професійної діяльності; - систематизації процесів; - втілення інноваційних та передових технологій; -обґрунтування можливості або необхідності організації інноваційної діяльності; - ідентифікації, оформлення, охорони та захисту інтелектуальної власності. При цьому організацію, що виступає об’єктом дослідження, потрібно розглядати перш за все як «відкриту» систему, а успіх її пов’язувати з тим, наскільки вдало організація пристосовується до свого зовнішнього середовища і чи зможе вона отримати максимальну користь від наданих можливостей. Необхідним для розробки завдання є ознайомлення з літературою, в якій висвітлюється не тільки вітчизняний, але й зарубіжний досвід діяльності фірм, організацій і підприємств. Рекомендаційна частина науково-дослідної практики.Другим комплексом завдань науково-дослідної практики є розробка пропозицій щодо виконання власного науково-практичного дослідження. Рекомендаційна частина передбачає складаннякалендарного плану-графіку (перелік та планові терміни виконання конкретних завдань за кожним розділом роботи, послідовність та зміст яких фактично визначають програму дій студента, причому, формулювання конкретних завдань має бути в наказовому нахилі, тобто починатися зі слів: «Розробити...», «Обґрунтувати...», «Провести аналіз...», «Розрахувати...» тощо. В рекомендаційній частині обґрунтовуються засоби та методи, які мають бути використані відповідно до спрямованості наукового дослідження, конкретизується методика розв'язання теоретичних проблем та проведення експерименту, технічні та програмні засоби; основні конструктивні, технологічні та інші прийоми проведення та оформлення дослідження в цілому для досягнення поставленої в роботі мети. Описати методи необхідно стисло та змістовно зазначаючи, де саме необхідно застосовувати той чи інший метод, що дозволить переконатися в логічності та прийнятності вибору саме цих методів. На завершальному етапі науково-дослідної практики студент повинен узагальнити матеріал, зібраний за період проходження практики, визначити його достовірність і достатність для розробки магістерської роботи, розробити рекомендації щодо успішного проведення дослідження з удосконалення управління підприємством (організацією), оформити звіт з практики, а також підготувати тези для участі в науково-практичній конференції з проблем адміністративного менеджменту. 3.6. Список рекомендованих літературних джерел
4. ЗВІТ З ПРАКТИКИ 4.1. Інформація про порядок підведення підсумків практики На завершальному етапі науково-дослідної практики студенти представляють на кафедру технологій управління на перевірку звіт по практиці, що містить матеріали, які відображають вирішення передбачених програмою практики завдань. Звіт з практики складається індивідуально кожним студентом і повинен відображати його роботу в період практики та підготовленість до написання магістерської роботи. 4.2. Форма звітності Оформлення звіту про проходження практики проводиться за загальними вимогами щодо творчої роботи студентів на аркушах паперу формату А 4, з наскрізною нумерацією, з обов'язковим дотриманням стандартів (ЄСКД, ЄСПД), обсягом не менше 25-30 аркушів, дотримуючись наступної структури: - титульний аркуш; - вступ (резюме практичної діяльності); - науково-дослідна частина практики (завдання – залежно від теми практики та магістерської роботи); пропозиції щодо проведення дослідження з удосконалення управлінської діяльності підприємства; - висновки; - список використаної літератури; - додатки. На останній сторінці студент-практикант ставить особистий підпис і дату його написання. Звіт повинен бути конкретним та стислим. Обов’язково повинен мати графічний матеріал (схеми, таблиці, рисунки, діаграми, графіки), який наочно розкриває суть виконаної роботи. Звіт складається із декількох розділів: вступу, основної частини, практичних рекомендацій і загальних висновків. У вступі узагальнюються зібрані матеріали і розкриваються основні питання і напрями, якими займався студент під час практики. Основна частина містить 3 складові: загальнотеоретичну, індивідуальну та рекомендаційну. Загальні висновки мають містити узагальнений аналіз науково-практичної діяльності та пропозиції щодо проведення дослідження з вдосконалення діяльності визначеної організації. Додатками до звіту можуть бути копії зібраних первинних документів (організаційних, господарських, ділових та інше), значні за обсягом аналітичні таблиці, складні схеми, зразки інших матеріалів. 4.3. Форма оцінювання проходження практики Оцінювання результатів переддипломної практики здійснюється згідно з «Положенням про рейтингову систему оцінювання результатів переддипломної практики» для студентів спеціальності 8.18010018 «Адміністративний менеджмент», затвердженим на засіданні кафедри технологій управління 17.10.2012 р. (протокол №3). При оцінці підсумків роботи студента-практиканта комісія бере до уваги, зміст звіту, хід його захисту та відгук керівника від бази практики. Оцінка за практику за кредитно-модульною системою вноситься до заліково-екзаменаційної відомості та до залікової книжки студента за підписом керівника практики від університету. Захист звіту з практики проводиться перед спеціально створеною комісією, до складу якої включаються: завідувач (заступник) кафедри технологій управління (голова комісії), відповідальний від кафедри за організацію і проведення практики, наукові керівники з практики. Комісія приймає залік у студентів у визначений кафедрою час. В процесі захисту студент повинен стисло викласти основні результати виконаної роботи, висновки і рекомендації, структуру та аналіз матеріалів, які будуть включені до магістерської роботи, оцінити їх повноту і обсяг роботи, які необхідно здійснити для її завершення. Під час захисту звіту студент повинен продемонструвати знання і досвід. Кожен студент повинен представити остаточно вибрану тему магістерської роботи. 4.4. Інформація про підсумки практики За результатами захисту комісія виставляє студенту диференційовану оцінку, дає рекомендації щодо підготовки магістерської роботи. Диференційована оцінка за практику за кредитно-модульною системою вноситься до заліково-екзаменаційної відомості та до залікової книжки студента за підписом керівника практики. Після захисту звіт зберігається на відповідній кафедрі протягом одного року. Оцінка студента за практику враховується стипендіальною комісією інституту при призначенні стипендії разом з іншими оцінками, отриманими за результатом підсумкового контролю. Студенту, який не виконав програму практики з поважних, підтверджених документально, причин може бути надано право її повторного проходження за індивідуальним графіком, у наступному семестрі. Студент, який не виконав програму практики з неповажних причин або отримав незадовільну оцінку, відраховується з університету. Керівник практики від університету за її підсумками подає завідувачу кафедри технологій управління письмовий звіт із зазначенням позитивних досягнень практикантів, зауваженнями та пропозиціями щодо вдосконалення організації та проведення практик студентів. Звіт керівника практики зберігається на кафедрі протягом трьох років. Підсумки практики обговорюються на засіданні кафедри після її закінчення, а загальні підсумки всіх практик підводяться на Вченій раді ІПН не рідше одного разу протягом навчального року. (Ф 03.02 - 01) АРКУШ Поширення документа
(Ф 03.02 -02) АРКУШ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З документом
(Ф 03.02 -03) АРКУШ ОБЛІКУ ЗМІН
(Ф 03.02 -04) АРКУШ РЕЄСТРАЦІЇ РЕВІЗІЙ
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |