Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 80 Методичні вказівки до виконання курсової роботи, маркетинг, АМС України

Методичні вказівки до виконання курсової роботи з предмету Маркетинг, АМС України, Академія митної служби України

« Назад

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

АКАДЕМІЯ МИТНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

КАФЕДРА МЕНЕДЖМЕНТУ ЗЕД

Методичні вказівки

щодо виконання курсової роботи

з дисципліни “Маркетинг”

для напряму 6.030601 – “Менеджмент”

Затверджено на засіданні кафедри

менеджменту ЗЕД,

протокол №14 від 29.08.2014 р.

Дніпропетровськ 2014 р.

Методичні вказівки щодо виконання курсової роботи з дисципліни “Маркетинг” / В.Ю. Петруня. – Дніпропетровськ: АМСУ, 2014.  – 12 с.

Укладач: В.Ю. Петруня, кандидат економічних наук, доцент

1. МЕТА І ЗАВДАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ

1.1. В сучасних умовах управлінська діяльність все більше наповнюється маркетинговим компонентом. Це стосується як приватного, так і державного секторів економіки. У зв’язку з цим зростає значення дисципліни „Маркетинг”, яка передає майбутнім спеціалістам знання у сфері управління організацією на основі маркетингового підходу.

1.2. Підготовка курсової роботи з маркетингу є одним із елементів навчального плану підготовки фахівця.

1.3. Метою курсової роботи є поглиблення теоретичних знань, що одержані в процесі вивчення навчальної дисципліни, та розвиток вмінь практичного застосування цих знань.

1.4. Написання курсової роботи передбачає самостійне вивчення якогось явища, процесу, тощо, виділення різних аспектів, показу його зв’язків з іншими явищами. При розробці тем враховуються вимоги відповідних державних стандартів освіти (ОКХ, ОПП).

1.5. Курсова робота має бути логічно побудована, теоретично обґрунтована та спрямована на аналіз та вирішення відповідних практичних проблем маркетингового менеджменту організації.

 2.     ОБСЯГ І СТРУКТУРА КУРСОВОЇ РОБОТИ

2.1.Загальний обсяг курсової роботи повинен складати 25-30 сторінок.

2.2.Структурними елементами курсової роботи повинні бути – вступ, розділи та підрозділи (параграфи), висновки, перелік використаної літератури.

Рекомендована кількість розділів – 2-4, рекомендована кількість підрозділів (параграфів) – 2-3 для кожного розділу.

У Вступі (1-2 сторінки) визначається актуальність теми курсової роботи, формулюється мета та розкриваються основні завдання курсової роботи).

В основних розділах роботи аналізуються різні аспекти тієї проблеми, яка розглядається в курсовій роботі, наводяться дані, розрахунки, що підтверджують певні висновки. При цьому автор повинен робити посилання на джерело тих даних, які він використовує в роботі.

Розгляд різних аспектів проблеми повинен мати логічний характер.

У Висновках (приблизно 2 сторінки) автор повинен узагальнити основні результати проведеного аналізу, при цьому зміст висновків повинен кореспондувати меті та основним завданням роботи, які були сформульовані у Вступі.

Перелік використаної літератури повинен включати ті джерела, які були використані студентом в процесі написання курсової роботи, й на які є посилання в тексті роботи. Ці джерела подаються в алфавітному порядку або в порядку посилань на них в роботі.

  3.     Оформлення курсової роботи

3.1. Курсова робота виконується на стандартних листах (формат А4) шляхом комп’ютерного набору (через 1,5 інтервалу, розмір шрифту 14). Перша сторінка роботи оформлюється як титульна (додаток 1).

На другій сторінці подається зміст роботи із зазначенням номера сторінки – початку кожного структурного елемента роботи.

Усі сторінки тексту повинні бути пронумеровані, починаючи з другої сторінки (першою вважається титульна сторінка).

3.2. Посилання на літературні джерела та список використаної літератури оформляється згідно стандарту.

3.3. У роботі можуть бути додатки (один чи кілька) у вигляді таблиць, графіків, схем тощо. Усі додатки виносяться у кінець роботи, після списку літератури.

 4. ОСНОВНІ ЕТАПИ ПІДГОТОВКИ КУРСОВОЇ РОБОТИ

Велике значення має правильна організація самого процесу роботи насамперед самим автором.

Впроцесі підготовки курсової роботи необхідно:

- з’ясувати цілі та вимоги щодо виконання курсової роботи

- отримати тему курсової роботи

- підібрати   необхідну   літературу та ознайомитися з нею

- скласти план курсової роботи

- отримати консультацію у викладача щодо плану курсової роботи

- підготувати текст курсової роботи

- оформити та здати курсову роботу на кафедру.

Основні вимоги до курсової роботи

Підготовка курсової роботипередбачаєформування(розвиток) навичок самостійного вивчення якогось економічного явища, вміння виділити в ньому різні аспекти, вірно показати його зв'язок з іншими явищами. При цьому перевіряється ступінь вміння курсанта (студента) користуватися різними джерелами інформації.

Критерії оцінки курсової роботи такі:

- правильне визначення питань, на яких необхідно зупинитися, щоб достатньо повно розкрити тему

- логічно вірна послідовність викладення питань

- правильне викладення відповідей на поставлені питання, вміння робити висновки, узагальнення

- відповідний підбір літературних джерел до теми, уміння використовувати статистичний та фактичний матеріал для обґрунтування різних залежностей та тенденцій

- правильність оформлення роботи

- своєчасність виконання та захисту роботи.

Тема курсової роботи

Тематика курсових робіт пропонується викладачем.

Протягом перших двох тижнів навчання викладач знайомить студентів із порядком та умовами виконання курсової роботи, розподіляє теми курсових робіт (як правило, в алфавітному порядку). При цьому викладач визначає теми й тим студентам, які є відсутніми в цей час на занятті, і дає доручення старості академічної групи передати відповідну інформацію відсутнім студентам.

За ініціативою студента та за згодою викладача йому може бути змінено тему курсової роботи на іншу (зі списку викладача, якщо залишилися вільні теми, або шляхом внесення певних коректив у формулювання отриманої теми).

Підбір необхідної літератури, ознайомлення з нею

Після того, як визначено тему, треба скласти попередній план роботи. У ньому необхідно визначити основні питання, які будуть розкриватися в роботі. Але щоб правильно скласти план, необхідно попередньо вивчити літературу з обраної теми.

Почніть з базового підручника з маркетингу.  Ознайомтеся з тим, як розглядається в ньому обрана вами тема. Після цього можна проаналізувати підручники з поглиблено курсу маркетингу, маркетингового менеджменту, окремих розділів маркетингу. Потім підберіть іншу літературу - книги,  статті з журналів, інформація з Інтернет. Користуйтесь тематичними каталогами, що ведуться в бібліотеках. На цьому етапі роботи з літературою слід визначити самі питання, які обов'язково потрібно розкрити в курсовій роботі.

Складання плану

Студентам рекомендується звернутися до викладача за консультацією щодо плану роботи. За допомогою викладача можна уникнути серйозних помилок у структурі роботи, послідовності викладення питань.

Підготовка тексту

Написанню тексту повинне передуватиповторне, більш глибокевивчення джерел – економічної та управлінської літератури, нормативних документів з даного питання, статистичних, аналітичних та інших матеріалів.

Робота за стилем не повинна носити характер реферату, тобто, в основному, копіювати частини тексту з будь-якого джерела. Викладення треба вести, зберігаючи власний стиль. У тих місцях роботи, де подаються оціночні погляди, слід чітко зазначити - чи це особиста точка зору автора, чи думка якогось автора. В останньому випадку треба посилатися на джерело, з якого запозичене це висловлювання. Необхідно також робити посилання на джерело, якщо в курсовій роботі використовується статистичний матеріал.

Основні структурні елементи курсової роботи - вступ, розділи, висновки у текстівідокремлюються, а їх написання починається з нової сторінки.. Параграфи не починаються з нової сторінки.

У кінці роботи наводиться список використаної літератури, який повинен включати не менше 10-15 джерел та оформлюватися відповідно до існуючих нормативів.

 Посилання

Посилання в тексті курсової роботи слід зазначати у квадратних дужках порядковим номером за переліком джерел, наприклад: „… у працях [1-7] …”, або [4, с. 52].

Посилання на ілюстрації курсової роботи вказують порядковим номером, наприклад, „рис. 1.2”, на формули – порядковим номером формули в дужках „…у формулі (4.1)”.

На всі таблиці в тексті мають бути посилання, при цьому слово „таблиця” пишуть скорочено, наприклад: „… в табл. 1.2”.

 Перелік використаних джерел (літератури)

Перелік використаних джерел будують у порядку появи посилань у тексті або в алфавітному порядку. Вимоги до оформлення посилань:

а) посилання на навчальний посібник:

1. Петруня Ю.Є. Маркетинг: навч. посіб. / Петруня Ю.Є. – 2-ге  вид., переробл. і допов. – К.: Знання, 2010. – 351 с.

б) посилання на статтю:

1. Петруня Ю.Є., Горб К.М. Міжнародний туристичний маркетинг регіону / Ю.Є. Петруня, К.М. Горб // Механізм регулювання економіки. – 2009. - №3, т.2. – С. 243-249.

в) посилання на монографію:

1. Управління в умовах економічної глобалізації [Текст] : монографія / за ред. д. е. н. Ю. Є. Петруні. – Дніпропетровськ: АМСУ, 2010. – 200 с.

Г) посилання на електронні джерела інформації:

1. Державний комітет статистики України [Електронний ресурс] / Режим доступу: http: // www.ukrstat.gov.ua/, вільний. – Загол. з екрану.

Оформлення та здача курсової роботи

Оформлена відповідним чином робота здається на кафедру. Зразок оформлення титульного листа наведено у додатку 1.

 5. СТРОКИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ

5.1. Курсова робота виконується протягом семестру. Викладач встановлює конкретний строк подачі студентами курсових робіт на кафедру

Передана на кафедру студентом курсова робота (у зброшурованому вигляді) реєструється в спеціальному журналі.

.2. Рецензування курсової роботи викладачем здійснюється протягом 5  календарних днів з дня реєстрації поданої роботи на кафедрі (в особливих випадках – протягом 7  календарних днів).

За результатами рецензування на титульному листі курсової роботи рецензент робить напис: “Рецензування - ____________ (кількість балів). До захисту. Дата. Підпис” або: Рецензування – на доопрацювання. Дата. Підпис.

Свої зауваження щодо курсової роботи рецензент може викласти студенту усно під час особистої зустрічі з ним.

5.3. Курсова робота, що не отримала позитивної оцінки рецензента,  повертається студенту на доопрацювання, після чого повторно представляється на кафедру зі збереженням старого титульного листа. На титульному листі такої роботи робиться позначка Після доопрацювання.

 6. ЗАХИСТ ТА ПОРЯДОК ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ

6.1. Захист курсової роботи проводиться при наявності позитивної оцінки за результатами її рецензування. Дата захисту визначається керівником курсової роботи за погодження з викладачем-лектором.

Захист курсових робіт проводиться до складання екзамену з дисципліни (як правило, до початку сесії). Курсова роботи є окремим кредитним модулем, окремим видом роботи студента й відповідно відповідним чином оцінюється, результат включається до додатку до диплома бакалавра.

6.2. Процедура захисту передбачає постановку питань автору за темою його курсової роботи. Головне завдання захисту – виявити дійсну ступінь самостійності автора у виконанні курсової роботи та глибину його розуміння тих питань, які викладені у курсовій роботі.

Максимальна кількість балів, якою оцінюється курсова робота, складає 100 балів. Із них:

- за своєчасне подання курсової роботи на кафедру (виконання графіку підготовки роботи) – максимум 20 балів;

- оцінка за результатами рецензування (відповідність роботи вимогам щодо змісту, структури та оформлення) – максимум 40 балів (при повторному представленні роботи (після доопрацювання) – максимум 20 балів);

- оцінка захисту роботи – максимум 40 балів.

Рекомендується використовувати таку шкалу відповідності 40-бальної системи оцінки 4-бальній: 0, 10, 19 балів – “незадовільно”; 20, 26“задовільно”; 27, 34 – “добре”; 35, 40 – “відмінно”.

6.5. Своєчасним вважається подання курсової роботи на кафедру відповідно до терміну, визначеному викладачем-лектором. У цьому випадку автор отримує 20 балів.

При запізненні з представленням курсової роботи не більше, ніж на 5 (п’ять) днів автор отримує 10 балів. В інших випадках – 0 балів.

Переведення результатів 100-бальної шкали в 4-бальну  здійснюється на основі шкали, що діє на відповідний час в Академії.

Студент повинен повторно виконати курсову роботу за новою темою:

а) при загальній підсумковій оцінці “незадовільно”;

б) при отриманні за результатами захисту 0 або 10 балів.

Студент повинен пройти повторний захист курсової роботи, якщо його оцінка за результатами захисту дорівнює 19 балам. При цьому повторний захист не може бути оцінений викладачем більше ніж на 26 балів.

 7. ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ

  1. Об’єктивна необхідність використання маркетингу в умовах ринкової економіки.
  2. Концепції управління маркетингом: переваги та недоліки.
  3. Стратегічне планування і маркетинг в організації.
  4. Аналіз факторів мікросередовища організації: методи, моделі, підходи? значення.
  5. Аналіз факторів макросередовища: методи, моделі, підходи, значення.
  6. Соціальна відповідальність та етика в маркетингу.
  7. Маркетингові дослідження і маркетингові інформаційні системи.
  8. Організація і роль маркетингових досліджень в діяльності організації.
  9. Споживчі ринки і особливості поведінки споживачів.
  10. Особливості маркетингу митних послуг.
  11. Зв’язки з громадськістю в діяльності митних органів.
  12. Ринки організованих споживачів і поведінка компаній-покупців.
  13. Сегментування споживчих ринків.
  14. Сегментування ринків організацій.
  15. Управління позиціюванням товару, торговельної марки, компанії.
  16. Товарна політика  організації.
  17. Торгівельна марка і марочна стратегія.
  18. Створення нових товарів і етапи їх життєвого циклу.
  19. Ціноутворення: задачі, методи, стратегії.
  20. Управління каналами збуту.
  21. Роль оптових і роздрібних торговців в розподілі товарів і послуг.
  22. Інтегровані маркетингові комунікації: роль і значення реклами.
  23. PR-менеджмент в компанії.
  24. Система особистих продаж і стимулювання збуту в компанії.
  25. Управління рекламою на підприємстві.
  26. Основні характеристики життєвого циклу товару, маркетингове управління на різних його стадіях.
  27. Організаційна структура компанії, орієнтованої на маркетинг.
  28. Ринок: основні складові маркетингового аналізу.
  29. Конкурентні стратегії компаній: переваги та недоліки.
  30. Прямий маркетинг: основні форми і переваги.
  31. Інтерактивний маркетинг і електронна торгівля.
  32. Глобальний маркетинг, особливості його організації і перспективи.
  33. Стратегічний і оперативний маркетинг: особливості та побудова управління.

33. Особливості маркетингу некомерційних організацій

34. Особливості маркетингу послуг

35. Організація маркетингу на підприємстві

 8. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА 

  1. Армстронг Г., Котлер Ф. Введение в маркетинг / Г. Амстронг, Ф. Котлер. – М.: Издательский дом "Вильямс", 2000.- 640 с.
  1. Гаркавенко С.С. Маркетинг. Підручник / Гаркавенко С.С. - К.: Лібра, 2002. – 712 с.
  2. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Пер. с англ. под ред. Л.А. Волковой, Ю.Н. Каптуревского. – С.Пб.: Питер, 2002. - 752 с.
  3. Петруня Ю.Є. Маркетинг: Навч. посібник. / Петруня Ю.Є. – К.: Знання, 2007. – 325 с.
  4. Петруня Ю.Є. Маркетинг: навч. посіб. / Петруня Ю.Є. – 2-ге  вид., переробл. і допов. – К.: Знання, 2010. – 351 с.
  5. Павленко А.Ф., Войчак А.В. Маркетинг / А.Ф. Павленко, А.В. Войчак. - К.: КНЕУ, 2001. - 106 с.
  6. Джоббер Д. Принципи и практика маркетинга: пер. с англ.: учеб. пособие / Д. Джоббер.- М.: Узд. Дом "Вильямс", 2000.- 688 с.
  7. Котлер Ф., Ли Н. Маркетинг для государственных и общественных организаций. – СПб.: Питер, 2008. – 384 с.

 

 Додаток 1

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

АКАДЕМІЯ МИТНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

Кафедра менеджменту ЗЕД

КУРСОВА РОБОТА

з дисципліни “Маркетинг”

 на тему ________________________________________

_______________________________________________

Студента______ _______

(ПІБ)

Групи________________

 Керівник курсової роботи

_____________________

                                       _____________________

                                   (ПІБ, науковий ступень, вчене звання)

Дніпропетровськ – 20__     

Навчально-методичне видання

 Методичні вказівки

щодо виконання курсової роботи

з дисципліни “Маркетинг”для напряму

6.030601 – “Менеджмент”

Укладач: Віра Юріївна Петруня

Редактори: Дерев’янко Т.П., Масюк Н.Г.

Підписано до друку 01.09.2014. Формат 60х84 1/16.

Ум. друк. арк. 0,7.  Тираж 10 прим. Зам. № ___

Дніпропетровськ: Академія митної служби України.

49000, м. Дніпропетровськ, вул. Рогальова, 8. 

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!