Методичні рекомендації до виконання курсових робіт з предмету Маркетинг, НУДПСУ
« Назад Метою виконання курсової роботи є засвоєння та формування комплексної системи знань з маркетингу на основі роботи з фаховою літературою та виконанні практичної частини роботи. У процесі виконання курсової роботи студенти самостійно підбирають та працюють з науковою та науково-практичною літературою з маркетингової проблематики, науковою періодикою, статистичними джерелами, аналізують матеріал, роблять необхідні розрахунки, приймають рішення стосовно маркетингової діяльності конкретного підприємства. Курсовий проект складається з двох частин: теоретичного дослідження та аналізу проблеми і практичної частини. Виконання курсової роботи рекомендується планувати в такій послідовності: 1)вибір підприємства, що працює на ринку України. Вибір підприємства повинен бути погоджений із викладачем; 2)робота з літературою; збір, аналіз та узагальнення даних для виконання курсового проекту; 3)оформлення першої частини курсового проекту; 4)аналіз маркетингової діяльності підприємства та формулювання висновків щодо її удосконалення; 5)оформлення курсовою проекту; 6)здача курсового проекту на перевірку; захист курсового проекту Обсяг курсової роботи - 25-30 сторінок без урахування додатків. Підбір та дослідження літературних джерел - основна частина підготовчого етапу виконання курсової роботи. На основі цього етапу формується перша частина роботи з інтеграцією отриманої інформації, її аналізом та власними висновками. Результати першої частини курсової роботи повинні бути відображені в другій частині - практичній. Для цього доцільно з увагою віднестися до наукових публікацій останніх 3 років. Не слід допускати дослівного копіювання, переписування прочитаної літератури. Виклад повинен вестися самостійно і свідчити, що автор розібрався в суті даних питань і вміє чітко та логічно викладати свої думки. 2. Структура і зміст курсової роботи Структура курсової роботи складається з двох частин: теоретичного дослідження актуального питання маркетингу та практичної частини. Розділ І. Теоретичні основи маркетингу. Вибір теми першого розділу повинен бути усвідомлений, логічно поєднуватися з вибором організації для практичної частини курсової роботи та закріплений за студентом. За бажанням студента можливо обрати інше актуальне теоретичне питання, що обов'язково повинно бути узгоджено з викладачем. Обсяг першого розділу 15-20 сторінок. Перший розділ складається з двох частин: 1 частина – 5-10 сторінок – слід оцінити основні напрямки розвитку наукової думки в Україні з обраної теми і відзначити проблемні аспекти, проаналізувати стан проблеми, провести аналіз та узагальнення існуючих концепцій, визначити дискусійні аспекти і невирішені питання, розглянути еволюцію підходів до їх вирішення, визначити необхідність виконання подальших досліджень. 2 частина – включає 3-4 підрозділа теоретичного характеру.У цьому розділі слід викласти теоретичні основи обраної теми.
Теоретичні питання: 1. Сутність та еволюція розвитку маркетингу. 2. Соціальна відповідальність та етика маркетингу. 3. Види сучасного маркетингу. 4. Інноваційний маркетинг у системі управління підприємством. 5. Використання інформаційних технологій у маркетингу. 6. Вплив маркетингового макроссрсдовища на підприємство. 7. Вплив маркетингового мікросередовища на підприємство. 8. Система маркетингової інформації підприємства. 9. Роль маркетингу в управлінні інноваційними процесами підприємства. 10.Товар та його життєвий цикл. 11.Сутність та особливості інформаційного товару. 12.Вивчення кон'юнктури ринку підприємства. 13.Розвиток глобального маркетингу. 14.Розвиток екологічного маркетингу. 15.Міжнародний маркетинг у діяльності підприємства. 16.Маркетинг послуг. 17.Некомерційний маркетинг. 18.Сегментація ринку. 19.Сутність та система маркетингових досліджень. 20.Розвиток маркетингового аутсорсингу. 21.Сутність та значення маркетингової товарної політики. 22.Розробка нового товару та значення товарних інновацій. 23.Конкурентоспроможність товару і шляхи її підвищення. 24.Сутність маркетингової цінової політики та фактори ціноутворення. 25.Сутність бренда та брендингу. 26.Маркетингова політика розподілу. 27.Розвиток маркетингових комунікацій у сучасних умовах. 28.Міжнародний досвід субконтрактації як форми маркетингової діяльності підприємства. 29.Маркетинг знань. 30.Просування інноваційних товарів.
Розділ II. Маркетингова діяльність підприємства. Студент для написання курсової роботи обирає конкретне підприємство України для дослідження та погоджує його з керівником курсової роботи. У другій частині курсової роботи потрібно використати результати першої частини. При виконанні курсової роботи студент повинен надати коротку характеристику підприємства та проаналізувати такі блоки завдань за певними напрямками: 1)макросередовище:(економічні, політико-правові, науково-технічні, демографічні, культурні, екологічні фактори, що впливають або можуть вплинути на діяльність підприємства як позитивно, так і негативно) за допомогою STEP-аналізу
2)мікросередовище: 2.1) споживачі: визначити основні характеристики споживачів та особливості сегменту (сегментів), на якому працює підприємство, за якими факторами виділені сегменти; 2.2) конкуренти: визначити основних конкурентів підприємства, проаналізувати їх конкурентні переваги, визначити слабкі сторони конкурентів. При дослідженні конкурентів доцільно виявити: а) частки ринку основних конкурентів; б) стратегії та методи конкурентної боротьби. Чи існують товари-субститути? Якщо так, дати оцінку їх впливу на діяльність підприємства. Оцінити легкість входу в галузь та її привабливість, чи можлива поява потенційних конкурентів? 2.3) постачальники: визначити основних постачальників підприємства. Надати оцінку якості продукції, що пропонується постачальником, цін на продукцію, репутації постачальника. 2.4) посередники: визначити, з якими посередниками співпрацює підприємство. Дати оцінку охоплення ринку, потенціалу торгового посередника, збутової мережі, репутації посередника; 2.5) контактні аудиторії: визначити основні характеристики та особливості контактних аудиторій, які впливають на роботу підприємства; 3) визначити показники попиту на товари підприємства: - місткість ринку - можливий обсяг продажу товару при даному рівні цін за конкретний проміжок часу; - частка ринку фірми - питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збуту; - насиченість ринку - показник, який характеризує перспективи зміни попиту (у %) і визначається як відношення кількості покупців, які вже придбали товари, до загальної кількості споживачів; 3) Планування проведення маркетингового дослідження: розробка анкети, моделювання фокус-групи 4) Проведення сегментування ринку за основними ознаками та вибір цільового сегменту
5)Аналіз товарної політики: визначення 3 і 5 рівнів товару, Оцінка товарного асортименту за основними показниками, проаналізувати конкурентні переваги продукції підприємства. Оцінити рівень конкурентоспроможності товару підприємства по відношенню до головного конкурента. 6)Оцінка цінової політики: визначення цінових стратегій, які використовує підприємство, характеристика основних видів знижок 7)Оцінка політики просування: характеристика основних видів . 8) Надати рекомендації щодо удосконалення маркетингової діяльності підприємства.
3. Вимоги до оформлення курсової роботи Основу курсової роботи складають матеріали, зібрані відповідно до індивідуальних завдань студента та змісту курсової роботи. У роботі також наводяться відповідні таблиці, розрахунки, схеми, графіки. Правильно оформлена курсова робота повинна включати такі складові:
Зміст повинен бути поданий у лаконічній формі і не містити нагромадження пунктів. У ВСТУПІ відбиваються такі основні моменти: - обгрунтування актуальності обраної теми; - визначення мети і завдань написання курсової роботи; - визначення практичної спрямованості курсової роботи з вказівкою об'єкта дослідження; - пояснення того, як студент має намір вирішувати поставлені завдання, обґрунтування логічної послідовності розкритих питань, загального порядку дослідження і структури роботи. ВСТУП має бути коротким (2 сторінки) і чітким. Його не слід перенавантажувати загальними фразами. ОСНОВНА ЧАСТИНА складається з двох розділів, які повинні розглядатися за напрямками, що надані в пункті 2 методичних вказівок. ПЕРШИЙ РОЗДІЛ (теоретична частина) розуміє глибоке вивчення теоретичного матеріалу з досліджуваної проблеми. Закінчити перший розділ слід короткими висновками. ДРУГИЙ РОЗДІЛ (практична частина) розуміє аналіз маркетингового середовища підприємства та оцінку конкурентоспроможності його продукції з формулюванням власних пропозицій і рекомендацій щодо удосконалення маркетингової діяльності підприємства. Результати аналізу повинні бути проілюстровані таблицями, схемами, графіками, діаграмами з відповідними поясненнями. У ВИСНОВКАХ (2-3 сторінки) слід чітко сформулювати основні результати дослідження та висновки, до яких прийшов автор. Висновки мають бути чіткими і логічно витікати із вмісту роботи. СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ має містити не менш 25 джерел. У методичних вказівках даний рекомендований список літератури, але не слід обмежуватися лише ним. Обов'язковим є дослідження наукових публікацій за заданою темою за останні три роки. ДОДАТКИ друкуються при необхідності, коли доцільно надати допоміжний матеріал, студент використовує значну кількість громіздких таблиць та ілюстрацій. В основній частині роботи повинно бути посилання на додатки, якщо вони існують. Курсова робота виконується в редакторіWord.Роздрук робиться на білому стандартному аркуші паперу формату А4 з одного боку. Установлення полів: верхнє, ліве і нижнє - не менше 20 мм, праве — не менше 10 мм. Роботу виконують шрифтом TIMESNEWROMAN кегль № 14, інтервал 1,5. У межах таблиць розмір шрифту та міжрядкового інтервалу може бути зменшений. Текст прийнято висловлювати знеособлене (проаналізовано, з'ясовано, досліджено, пропонується, подано, вважається і т.п.). Заголовки структурних частин курсової роботи «ЗМІСТ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ», «ВИСНОВКИ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ», «ДОДАТКИ» друкують великими літерами по центру. Кожна структурна частина повинна бути оформлена з нової сторінки.
Без захисту курсової роботи студент не допускається до іспиту. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |