Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 5133 Методичні вказівки до виконання курсової роботи з курсу Системи штучного інтелекту

Методичні вказівки до виконання курсової роботи з предмету Системи штучного інтелекту

« Назад

Курсова робота

на тему: Проектування, розробка та використання інтелектуальної програми для вирішення творчої чи прогнозної задачі

Мета роботи: Виробити навики розробки і використання інтелектуальних програмних систем.

Задачі роботи:

- розробити алгоритм вирішення інтелектуальної задачі;

- розробити структуру інформаційної бази;

- розробити програмні засоби;

- наповнити інформаційну базу навчальною інформацією;

- вирішити поставлену задачі (не менше 10 прикладів);

- оформити звіт.

Звіт до курсової роботи

1. Завдання до індивідуальної роботи.

2. Постановка задачі і математична модель, яка використовується при вирішенні задачі.

3. Алгоритм і текст програм.

4. Структура інформаційної бази.

5. Навчальна вибірка.

6. Результати використання програми (не менше 10 прикладів).

7. Висновки.

8. Список літератури.

Математична модель несилової взаємодії

М5133, 1, Математична модель несилової взаємодії

1. P(A1)…P(Aj)…P(Am) – імовірність появи на виході елементів A1Aj…Am. Розраховується за формулою

М5133, 2,

де kj, ks - скільки раз в навчальній вибірці були вихідними елементи Aj, As.

2. P(Aj/Bi) – імовірність появи на виході елементу Aj, при умові, що серед вхідних елементів був елемент Bi. Розраховується за формулою

М5133, 3,

де kji, ksiскільки раз в навчальній вибірці були вихідними елементи Aj, As, при умові, що серед вхідних елементів був елемент Bi.

3. Розраховуємо кількість інформації і визначеність появи вихідних елементів (яка є в системі) (для всіх вихідних елементів)

М5133, 4,

де i(Aj)(t(Aj)) - кількість інформації про появу (визначеність) вихідного елементу Aj.

Пункти 1-3 виконуються для всієї навчальної вибірки. Наступні пункти для кожного випробовування (введення вхідних даних для вирішення задачі). Причому розрахунок виконується для всіх вихідних елементів, і тільки для тих вхідних, які є в поточному випробовуванні.

4. Розраховуємо нову кількість інформації і визначеність, яка зумовлена появою на вході елементу Bi

М5133, 5,

де i(Aj/Bi), t(Aj/Bi) - кількість інформації про появу (визначеність) вихідного елементу яка є у вхідного елементу Bi

5.Розраховуємо величину інформаційної дії вхідних елементів, що з’явились у випробовуванні на всі вихідні

М5133, 6

6.Для кожного вихідного елементу розраховуємо величину спільної інформаційної дії і визначеність

М5133, 7.

7.Для кожного вихідного елементу розраховуємо кількість інформації про його появу в даному випробовуванні та визначеність його появи

М5133, 8.

8.Для кожного вихідного елементу розраховуємо оцінку імовірності його вибору в даному випробовуванні

М5133, 9.

9.Вибираємо як відповідь інтелектуальної програми (реакцію) вихідний елемент, для якого оцінка імовірності, чи кількість інформації найбільша

М5133, 10.

Індивідуальне завдання до курсової роботи

З використанням моделі несилової взаємодії розробити інтелектуальну програму на будь якій мові, яка вирішує задачі:

№ в-ту

Тема

Вхід

Вихід

Примітка

  1.  

Прогнозування результатів футбольних матчів

Скільки очок набрано в останніх матчах; яке місце в турнірі; на чиєму полі гра; як зіграно останній матч

Який буде результат матчу між цими командами і який рахунок

Чемпіонат України (група 1), збірні (група 2)

  1.  

Прогнозування курсу валюти

День тижня; на скільки змінився курс за 1,2,3,5,14 днів

На скільки і в який бік зміниться курс завтра (група 1 - $, група 2 - Є)

 

  1.  

Прогнозування погоди

Яка була погода (температура, тиск, хмарність, вітер, пора року) за 1,2,3,4,5 днів до прогнозованого.

Яка буде погода (температура, тиск, хмарність, вітер) (група 1 – Київ, група 2 – Крим)

 

  1.  

Прогнозування настрою викладача

ПІБ викладача, день тижня, погода, номер пари, вчорашні результати спортивних матчів (успішно, не успішно), які зміни в політиці (гарні, погані), відвідуваність занять

5 рівнів настрою (група 1). 3 рівні настрою (група 2)

 

  1.  

Природно мовного спілкування (питання-відповіді)

Як в системі УМ

Російська (група 1), Українська (Група 2)

  1.  

Перетворення запиту на природній мові на мову SQL запитів

Природно мовне звертання до бази даних

SQL запит (поля, таблиці – група 1; умова – група 2)

 

  1.  

Визначення відношення природно мовних слів до заданої сфери застосування

Окремі слова і прості речення

Чи відносяться до сфери освіти (група 1) чи культури (група 2)

 

  1.  

Перекладу на іноземну мову

Речення на українській (група 1) чи російській (група 2) мові.

Відповідне речення на українській (група 2) чи російській (група 1) мові.

 

  1.  

Визначення типу слів

Слова

Тип слів

На українській (група 1) чи російській (група 2) мові.

  1.  

Визначення, чоловіче чи жіноче ім’я задане

Імена на українській (група 1) чи російській (група 2) мові.

Чоловіче, Жіноче чи загальне ім’я.

 

  1.  

Визначення впливу шкідливих домішок на здоров‘я населення

До 5 речовин у повітрі (група 1) чи воді (група 2)

Рівень захворюваності населення

Довільні дані

  1.  

Визначення вигоди від інвестиційних пропозицій в девелопменті

Форма ділянки, наявність води, електроенергії, залізниці, чи багато жителів навколо, які є об’єкти поряд

Що краще побудувати (тип об’єкту) і його основні параметри (етажність, площа, вартість)

Статистичні дані. Житло (група 1), торгова нерухомість (група 2)

  1.  

Визначення орієнтовної ціни квартири

Район, наявність метро, наявність іншого транспорту, поверх, площа, клас житла

Вартість

Будь яке місто України крім Києва (група 2), Київ (група 1)


№ в-ту

Тема

Вхід

Вихід

Примітка

  1.  

Діагностика хвороб

Температура, тиск, тривалість, інші ознаки хвороб

Діагноз (група 1), ліки (група 2)

 

  1.  

Діагностика несправностей комп’ютера

Довільний опис проявів несправності комп’ютера

Несправність (група 2), Що треба зробити (група 1)

 

  1.  

Прогнозування оцінки на іспиті чи заліку з дисципліни

Що вчив, скільки часу витратив, рівень відвідуваності занять, рівень попередніх оцінок в університеті

Оцінка (група 2), залік (група 1)

Довільні дані

  1.  

Діагностика несправностей автомобіля

Довільний опис проявів несправності автомобіля

Несправність (група 1), Що треба зробити (група 2)

 

  1.  

Прогнозування ціни товарів

Яка змінилась ціна товару за 1,2,3,4,5 місяців до прогнозованого, назва товару

Яка буде ціна товару

Промислові товари (група 1), продукти (група 2)

  1.  

Визначення, чи буде ця сімейна пара щасливою?

Імена, гороскоп, різниця в віці, різниця в рості, опис зовнішності, освіта

5 рівнів відповідності один одному (група 2). 3 рівні відповідності один одному (група 1)

 

  1.  

Основні параметри програмного проекту

Довільний опис завдання

Мова розробки, тривалість (група 1), ПІБ програміста, вартість (група 2)

 

  1.  

Визначення орієнтовної страхової суми автомобіля

Тип автомобіля, пробіг, чи був в аваріях, які є видимі пошкодження, якого року, клас автомобіля

Страхова сума

Автомобілі України, Росії, Китаю (група 1), інші (група 2)

  1.  

Прогнозування результатів тенісних матчів

% перемог в останніх матчах; яке місце в рейтингу; на чиєму полі гра; як зіграно останній матч

Який буде результат матчу між цими тенісистами (група 1) чи командами (група 2) і який рахунок

 

  1.  

Розробити примітивний україномовний (група 1)/російськомовний (група 2) інтерпретатор мови “Пролог”

 

Примітка:

Номер варіанту вибирається по номеру в списку групи. Допускається обмін між студентами однієї групи номерами варіантів, Але тільки в тому випадку, якщо вони проінформували викладача на протязі 1-го тижня після видачі викладачем завдання на курсову роботу.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!