« Назад
Курсова робота
на тему: Проектування, розробка та використання інтелектуальної програми для вирішення творчої чи прогнозної задачі
Мета роботи: Виробити навики розробки і використання інтелектуальних програмних систем.
Задачі роботи:
- розробити алгоритм вирішення інтелектуальної задачі;
- розробити структуру інформаційної бази;
- розробити програмні засоби;
- наповнити інформаційну базу навчальною інформацією;
- вирішити поставлену задачі (не менше 10 прикладів);
- оформити звіт.
Звіт до курсової роботи
1. Завдання до індивідуальної роботи.
2. Постановка задачі і математична модель, яка використовується при вирішенні задачі.
3. Алгоритм і текст програм.
4. Структура інформаційної бази.
5. Навчальна вибірка.
6. Результати використання програми (не менше 10 прикладів).
7. Висновки.
8. Список літератури.
Математична модель несилової взаємодії
1. P(A1)…P(Aj)…P(Am) – імовірність появи на виході елементів A1…Aj…Am. Розраховується за формулою
,
де kj, ks - скільки раз в навчальній вибірці були вихідними елементи Aj, As.
2. P(Aj/Bi) – імовірність появи на виході елементу Aj, при умові, що серед вхідних елементів був елемент Bi. Розраховується за формулою
,
де kji, ksiскільки раз в навчальній вибірці були вихідними елементи Aj, As, при умові, що серед вхідних елементів був елемент Bi.
3. Розраховуємо кількість інформації і визначеність появи вихідних елементів (яка є в системі) (для всіх вихідних елементів)
,
де i(Aj)(t(Aj)) - кількість інформації про появу (визначеність) вихідного елементу Aj.
Пункти 1-3 виконуються для всієї навчальної вибірки. Наступні пункти для кожного випробовування (введення вхідних даних для вирішення задачі). Причому розрахунок виконується для всіх вихідних елементів, і тільки для тих вхідних, які є в поточному випробовуванні.
4. Розраховуємо нову кількість інформації і визначеність, яка зумовлена появою на вході елементу Bi
,
де i(Aj/Bi), t(Aj/Bi) - кількість інформації про появу (визначеність) вихідного елементу яка є у вхідного елементу Bi
5.Розраховуємо величину інформаційної дії вхідних елементів, що з’явились у випробовуванні на всі вихідні
6.Для кожного вихідного елементу розраховуємо величину спільної інформаційної дії і визначеність
.
7.Для кожного вихідного елементу розраховуємо кількість інформації про його появу в даному випробовуванні та визначеність його появи
.
8.Для кожного вихідного елементу розраховуємо оцінку імовірності його вибору в даному випробовуванні
.
9.Вибираємо як відповідь інтелектуальної програми (реакцію) вихідний елемент, для якого оцінка імовірності, чи кількість інформації найбільша
.
Індивідуальне завдання до курсової роботи
З використанням моделі несилової взаємодії розробити інтелектуальну програму на будь якій мові, яка вирішує задачі:
№ в-ту
|
Тема
|
Вхід
|
Вихід
|
Примітка
|
-
|
Прогнозування результатів футбольних матчів
|
Скільки очок набрано в останніх матчах; яке місце в турнірі; на чиєму полі гра; як зіграно останній матч
|
Який буде результат матчу між цими командами і який рахунок
|
Чемпіонат України (група 1), збірні (група 2)
|
-
|
Прогнозування курсу валюти
|
День тижня; на скільки змінився курс за 1,2,3,5,14 днів
|
На скільки і в який бік зміниться курс завтра (група 1 - $, група 2 - Є)
|
|
-
|
Прогнозування погоди
|
Яка була погода (температура, тиск, хмарність, вітер, пора року) за 1,2,3,4,5 днів до прогнозованого.
|
Яка буде погода (температура, тиск, хмарність, вітер) (група 1 – Київ, група 2 – Крим)
|
|
-
|
Прогнозування настрою викладача
|
ПІБ викладача, день тижня, погода, номер пари, вчорашні результати спортивних матчів (успішно, не успішно), які зміни в політиці (гарні, погані), відвідуваність занять
|
5 рівнів настрою (група 1). 3 рівні настрою (група 2)
|
|
-
|
Природно мовного спілкування (питання-відповіді)
|
Як в системі УМ
|
Російська (група 1), Українська (Група 2)
|
-
|
Перетворення запиту на природній мові на мову SQL запитів
|
Природно мовне звертання до бази даних
|
SQL запит (поля, таблиці – група 1; умова – група 2)
|
|
-
|
Визначення відношення природно мовних слів до заданої сфери застосування
|
Окремі слова і прості речення
|
Чи відносяться до сфери освіти (група 1) чи культури (група 2)
|
|
-
|
Перекладу на іноземну мову
|
Речення на українській (група 1) чи російській (група 2) мові.
|
Відповідне речення на українській (група 2) чи російській (група 1) мові.
|
|
-
|
Визначення типу слів
|
Слова
|
Тип слів
|
На українській (група 1) чи російській (група 2) мові.
|
-
|
Визначення, чоловіче чи жіноче ім’я задане
|
Імена на українській (група 1) чи російській (група 2) мові.
|
Чоловіче, Жіноче чи загальне ім’я.
|
|
-
|
Визначення впливу шкідливих домішок на здоров‘я населення
|
До 5 речовин у повітрі (група 1) чи воді (група 2)
|
Рівень захворюваності населення
|
Довільні дані
|
-
|
Визначення вигоди від інвестиційних пропозицій в девелопменті
|
Форма ділянки, наявність води, електроенергії, залізниці, чи багато жителів навколо, які є об’єкти поряд
|
Що краще побудувати (тип об’єкту) і його основні параметри (етажність, площа, вартість)
|
Статистичні дані. Житло (група 1), торгова нерухомість (група 2)
|
-
|
Визначення орієнтовної ціни квартири
|
Район, наявність метро, наявність іншого транспорту, поверх, площа, клас житла
|
Вартість
|
Будь яке місто України крім Києва (група 2), Київ (група 1)
|
№ в-ту
|
Тема
|
Вхід
|
Вихід
|
Примітка
|
-
|
Діагностика хвороб
|
Температура, тиск, тривалість, інші ознаки хвороб
|
Діагноз (група 1), ліки (група 2)
|
|
-
|
Діагностика несправностей комп’ютера
|
Довільний опис проявів несправності комп’ютера
|
Несправність (група 2), Що треба зробити (група 1)
|
|
-
|
Прогнозування оцінки на іспиті чи заліку з дисципліни
|
Що вчив, скільки часу витратив, рівень відвідуваності занять, рівень попередніх оцінок в університеті
|
Оцінка (група 2), залік (група 1)
|
Довільні дані
|
-
|
Діагностика несправностей автомобіля
|
Довільний опис проявів несправності автомобіля
|
Несправність (група 1), Що треба зробити (група 2)
|
|
-
|
Прогнозування ціни товарів
|
Яка змінилась ціна товару за 1,2,3,4,5 місяців до прогнозованого, назва товару
|
Яка буде ціна товару
|
Промислові товари (група 1), продукти (група 2)
|
-
|
Визначення, чи буде ця сімейна пара щасливою?
|
Імена, гороскоп, різниця в віці, різниця в рості, опис зовнішності, освіта
|
5 рівнів відповідності один одному (група 2). 3 рівні відповідності один одному (група 1)
|
|
-
|
Основні параметри програмного проекту
|
Довільний опис завдання
|
Мова розробки, тривалість (група 1), ПІБ програміста, вартість (група 2)
|
|
-
|
Визначення орієнтовної страхової суми автомобіля
|
Тип автомобіля, пробіг, чи був в аваріях, які є видимі пошкодження, якого року, клас автомобіля
|
Страхова сума
|
Автомобілі України, Росії, Китаю (група 1), інші (група 2)
|
-
|
Прогнозування результатів тенісних матчів
|
% перемог в останніх матчах; яке місце в рейтингу; на чиєму полі гра; як зіграно останній матч
|
Який буде результат матчу між цими тенісистами (група 1) чи командами (група 2) і який рахунок
|
|
-
|
Розробити примітивний україномовний (група 1)/російськомовний (група 2) інтерпретатор мови “Пролог”
|
|
Примітка:
Номер варіанту вибирається по номеру в списку групи. Допускається обмін між студентами однієї групи номерами варіантів, Але тільки в тому випадку, якщо вони проінформували викладача на протязі 1-го тижня після видачі викладачем завдання на курсову роботу.
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|