Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 496 Робочий тематичний план з курсу Інформаційні системи в менеджменті денна форма навчання, КСУ

Робочий тематичний план з предмету Інформаційні системи в менеджменті денна форма навчання, КСУ

« Назад

Київський славістичний університет

ДЕПАРТАМЕНТ МІЖРЕГІОНАЛЬНИХ ПІДРОЗДІЛІВ

 та перспективного розвитку

КАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ І УПРАВЛЯЮЧИХ СИСТЕМ

Затверджено

на засіданні кафедри

“ _____”_____________2010р.

РОБОЧИЙ (ТЕМАТИЧНИЙ) ПЛАН

навчального курсу ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ В МЕНЕДЖМЕНТІ

для спеціальності МЕНЕДЖМЕНТ ОРГАНІЗАЦІЙ (4 курс, денна форма навчання)

старшого викладача СЕМЕНОВОЇ РАЇСИ ЄГОРІВНИ 

1.   Структура навчального курсу:

Всього ауд. год. - 144 год.

Лекційних год. - 18 год.

Лабораторних год. - 36 год.

Самостійних год. - 90 год.

Викладач _______________        Зав. Кафедрою_______________

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

ОЧНА ФОРМА НАВЧАННЯ

 

Назви теми

 

Кількість годин

Очна форма навчання

Всього

Леції

Лаб.

Сам.

Індів.

Модуль І (1,5 кредиту)

Інформаційне та технологічне забезпечення інформаційних систем в управлінні підприємством

Змістовий модуль І. 1    Інформаційне та технологічне забезпечення ІС

 

Тема 1. Інформаційні системи та їх роль у менеджменті

 

8

 

2

 

 

 

4

2

Тема 2. Концептуальні основи інформаційних систем у менеджменті. Функціональні можливості інтегрованих систем

 

8

 

2

 

2

 

2

 

2

Тема 3. Інформаційні технології та технологічні процеси обробки інформації, пов’язаної з менеджментом

 

14

 

2

 

4

 

4

 

4

 

Змістовий модуль І.2.  Організаційно-методичні основи створення та функціонування ІС в менеджменті

Тема 4. Організація інформаційної бази для систем менеджменту

14

2

6

4

2

Тема 5. Інформаційна система виробничого менеджменту

8

2

2

2

2

Контрольний захід

2

 

2

 

 

Разом годин по модулю І

54

10

16

16

12

Модуль ІІ (2,5 кредиту)

Організація автоматизованої інформаційно - керуючій системи на підприємстві

 

 Змістовий модуль ІІ.1. Інформаційно-аналітичні технології управління бізнес-процесами

Тема 6. Системи управління корпоративними бізнес-процесами та розвиток інформаційних систем менеджменту на сучасному ринку інформаційних технологій

24

2

6

8

8

Тема 7. Інформаційна система підтримки прийняття рішень для управління

26

2

8

8

8

 

Змістовий модуль ІІ.2. Проблеми інтелектуалізації систем менеджменту

Тема 8. Проблеми інтелектуалізації систем менеджменту та основні принципи їх створення

20

2

2

8

8

Тема  9. Сучасні вітчизняні та закордонні фірми-розробники інформаційних систем менеджменту

18

2

2

6

8

КОНТРОЛЬНИЙ ЗАХІД

2

 

2

 

 

Разом годин по модулю ІІ

90

8

20

30

32

Разом годин

144

18

36

46

44

Форма контролю:   Іспит  у 7 семестрі.

Практичні роботи ІС у менеджменті  36 годин

 

               29.09.10

 

 

 

 

 

 

1.       

Фінансові розрахунки на підприємстві.

 

 

 

2

 

 

2.       

Фінансові функції. Аналіз інвестицій.

 

 

 

2

 

 

 

     13.10.10

 

 

 

 

 

 

3.       

Створення інформаційно-логічної моделі предметної області.

 

 

 

2

 

 

4.       

Обробка економічної інформації в БД підприємства

 

 

 

2

 

 

 

                19.10.10    

 

 

 

 

 

 

5.       

БД віртуального. підприємства.

 Розробка запитів та  форм..

 

 

 

2

 

 

6.       

БД віртуального. підприємства.

Розробка звітної документації.

 

 

 

2

 

 

 

27.10.10 

 

 

 

 

 

 

7.       

Факторний аналіз. Метод  однофакторної таблиці.

 

 

 

2

 

 

8.       

Факторний аналіз. Метод  двохфакторної таблиці.

 

 

 

2

 

 

 

                10.11.10  

 

 

 

 

 

 

9.       

Задачі пошуку рішень. Таблиці підстановок. 

 

 

 

2

 

 

10.   

Пошук рішення. 

 

 

 

2

 

 

 

              24.11.10   

 

 

 

 

 

 

11.   

Використання ІС Project Expert.

 

 

 

2

 

 

12.   

ІС Project Expert. Розробка календарного плану роботи підприємства.

 

 

 

2

 

 

 

              8.12.10         

 

 

 

 

 

 

13.   

 

Оптимізація роботи підприємства за допомогою ІС Project Expert

 

 

 

2

 

 

14.   

Оптимізація роботи підприємства  за допомогою ІС Project Expert

 

 

 

2

 

 

 

22.12.10

 

 

 

 

 

 

15.

1С – підприємство

 

 

 

2

 

 

16

1С – підприємство

 

 

 

2

 

 

 

29.12.10

 

 

 

 

 

 

17.

Задачі оптимізації та прогнозування

 

 

 

2

 

 

18

Задачі оптимізації та прогнозування

 

 

 

2

 

 

 

залік

 

 

 

 

 

 

 

 РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

  1. Вовчак І.С. Інформаційні системи та комп’ютерні технології в менеджменті. Навч. посіб. – Тернопіль: Карт-бланш, 2001.

  2. Інформаційні системи і технології в економіці. Посіб. /За ред. Пономаренка В.С. – К.: Видавничий центр „Академія”, 2002.

  3. Ситник В.Ф. та ін. Основи інформаційних систем: Навч.посіб. – Вид. 2-ге, перероб. і доп. /За ред. В.Ф. Ситника. – К.: КНЕУ, 2001.

  4. Інформатика: Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології. Посіб. /За ред. О.І. Пушкаря. – К.: Видавничий цент „Академія”, 2001. – 696 с.

  5. Тарасов В.К. Виртуальное предприятие – ключевая стратегия автоматизации и перестройки деловых процессов //„Электронный офис”, октябрь, 1996.

  6. Манюшис А., Смольянинов В., Тарасов В. Виртуальное предприятие как эффективная форма организации внешнеэкономической деятельности компании //Проблемы теории и практики управления. – 2003. – №4. –89-93 с.

  7. Патюрель Р. Создание сетевых организационных структур //Проблемы теории и практики управления. – 1997. – №3.

  8. Фінанси підприємств /За ред. професора А.М. Поддєрьогіна. – К.: КНЕУ, 1998. – 368 с.

  9. Гейтс Б. Бизнес со скоростью мысли. – М.: Изд-во ЭКСМО-Пресс, 2001. – 480 с.

  10. Ойхман Е.Г., Попов Э.В. Реинжиниринг бизнеса: реинжиниринг организаций и информационные технологии. – М.: Финансы и статистика, 1997. – 336 с.

  11. Васкевич Д. Стратегии клиент/сервер. Руководство по выживанию для специалистов по реорганизации бизнеса. – К.: „Диалектика”, 1996. – 384 с.

  12. Шеер А. Бизнес-процессы. Основные понятия, теория, методы. – М.: Весть-МетаТехнология, 1999. – 152 с.

  13. Автоматизация управления предприятием /Баронов В.В. и др.-–М.: ИНФРА-М, 2000. – 239 с. (Серия „Секреты менеджмента”).

  14. Тимашова Л.А., Козлова В.П., Лещенко В.А., Шейко О.Ю. Інформаційна підтримка організації віртуальних підприємств //Науковий вісник Національної академії державної податкової служби України. – 2004. – №1 (23). – С. 12–19.

  15. Левин А., Судов Е. CALS – сопровождение жизненного цикла //„Открытые системы”. – 2001. – №3.

  16. Гриценко В.И. Тимашова Л.А., Информационные средства и технологии виртуальных предприятий //Сб. науч. трудов „Проблемы внедрения информационных технологий в экономике и бизнесе”. – К., 2001.

  17. Азоев Г.Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика. – М.: Центр экономики и маркетинга, 1996. – 208 с.

  18. Алексеев А.В., Просина В.С. Типы неопределенности информации в системах поддержки принятия решений //Нечеткие системы: модели и программные средства. – Тверь: Твер. гос. ун-т, 1991. – С. 103-111.

  19. Аргинабаев К.М., Балабахин А.А. Моделирование производственной программы предприятий в условиях неопределенности //РАН Сиб. отделение. Ин-т экономики и орг. пром. производства. – Новосибирск: Препринт, 1993. – 30 с.

  20. Баканов М.И., Шеремет А.Д. Теория экономического анализа. – М.: Финансы и статистика, 1994. – 288 с.

  21. Беллман Р., Заде Л. Принятие решений в расплывчатых условиях //Вопросы анализа и процедуры принятия решений. – М.: Мир, 1976. – С. 172-215.

  22. Василенко В.О. Антикризове управління підприємством: Навч. посіб. – К.: ЦУЛ, 2003. – 504 с.

  23. Глазунов В.Н. Финансовый анализ и оценка риска реальных инвестиций. – М.: Финстатинформ, 1997. – 135 с.

  24. Горелик В.А., Горелов М.А., Кононенко А.Ф. Анализ конфликтных ситуаций в системах управления. – М.: Радио и связь, 1991. – 288 с.

  25. Медницкий В.Г. Анализ экономической эффективности с помощью оптимизационных моделей //Экономика и математические методы, 1996. – Т. 32. – Вып. 2. – С. 104-116.

 

ТЕМАТИКА КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ

  1. Понятодування. Технологія застосування штрихового кодування.

  2. Автоматизований банк даних. Його особливості.

  3. Інформаційні бази даних. Основні характеристики.

  4. Системи управління базами даних. Застосування професіональних СУБД.

  5. Експертні системи. Характеристика та напрями їх розвитку.

  6. Технологія застосування електронного документообігу.

  7. Технологія «клієнт – сервер». Моделі реалізації цієї технології.

  8. Методи захисту інформації від несанкціонованого доступу.

  9. Сучасні технології проектування економічних інформаційних систем та особливості їхнього застосування в обліку.

  10. Функціональні підсистеми та комплекси задач бухгалтерського обліку.

  11. Автоматизоване обчислення інформації в середовищі локальних мереж.

  12. Мережі автоматизованих робочих місць (АРМ) бухгалтерського обліку.

  13. Комп’ютерна система управління діяльністю підприємства.

  14. Загальна характеристика програмного комплексу 1С – бухгалтерія.

  15. Автоматизація ведення бухгалтерського обліку в системі 2С – бухгалтерія.

  16. Робота з документами в системі 1С – бухгалтерія.

 

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ

  1. Функціональні модулі інтегрованих систем управління. Основна ідея створення інтегрованих систем.

  2. Функціональне забезпечення системи ПАРУС в умовах автоматизації бізнес-процесів.

  3. Поняття масштабованості, модульності та відкритості інформаційних систем менеджменту.

  4. Простір рішень для електронної комерції в Internet.

  5. Сучасні вітчизняні та закордонні фірми-розробники інформаційних систем менеджменту.

  6. Розвиток інформаційних систем для управління організацією.

  7. Тенденції розвитку інформаційних систем на вітчизняних підприємствах.

  8. Нове системне проектування бізнес-процесів, реінжиніринг як засіб ефективності управління.

  9. Складові та джерела нового системного проектування.

  10. Структура організації регламентованої інформації.

  11. Етапи формування регламентуючої інформації.

  12. Характеристика та основні принципи інформаційних систем підтримки процесів прийняття рішень в економічній діяльності. Основні функціональні модулі.

  13. Поняття про корпоративні системи менеджменту. Етапи їх створення.

  14. Основні принципи створення автоматизованих систем управління акціонерних підприємств.

  15. Функціональні модулі автоматизованих систем управління.

  16. Поняття системи управління. Основні функціональні модулі для управління підприємством.

  17. Поняття та основні принципи праці в Internet.

  18. Internet як метод та технологія маркетингу.

  19. Інформаційна технологія CALS як основа проектування інформаційних систем.

  20. Концептуальні основи CASE-технології та її застосування і інформаційних технологіях.

  21. Інформаційна система виробничого менеджменту: основні задачі автоматизації на всіх рівнях управління.

  22. Характеристика технології оперативного аналітичного оброблення даних OLAP.

  23. Основі модулі та характеристика комплексної інформаційної системи управління підприємствами (IT-Підприємством).

  24. Структура і функції автоматизованого комплексу „Галактика”.

  25. Комплексна система управління ресурсами підприємства BAAN: функціональні модулі та технології підтримки.

  26. Структура і функції автоматизованого комплексу 1С-Підприємство.

  27. Поняття про сховище даних в інформаційних системах менеджменту.

  28. Віртуальні підприємства в сучасному менеджменті.

  29. Застосування віртуальних технологій в сучасному менеджменті.

  30. Характеристика підходів до проектування інформаційних систем менеджменту.

  31. Принципи створення динамічних інформаційних систем менеджменту.

  32. Інформаційне забезпечення системи керування взаємовідносинами з клієнтами.

  33. Інформаційне забезпечення системи планування ресурсів.

  34.  Призначення та необхідність бізнес-процесного моделювання підприємств ринкової економіки.

  35. Поняття бізнес-процеси та їх реінжинірингу в інформаційних системах менеджменту.

  36. Порівняльна характеристика реляційних та об’єктних СУБД при проектуванні ІС.

  37. Основні стратегічні напрямки проектування систем баз даних для ІС менеджменту.

  38. Основні вимоги до СУБД та сучасні підходи до їх створення.

  39. Призначення та функції інформаційної логістичної системи.

  40. Поняття про інформаційну логістику та основні функціональні модулі.

  41. Технології реалізацій інформаційної логістики та їх порівняльний аналіз.

  42. Можливості інформаційної системи  маркетингу та основні принципи створення.

  43. Модель оптимального вибору виробничої програми партнерів для з використанням  апарату лінійного програмування.

  44. Основні принципи проектування систем управління фінансовими потоками підприємства.

  45. Сучасні інформаційні технології управління фінансовими потоками.

  46. Інформаційні моделі планування надходжень та витрат грошових засобів.

  47. Економіко-математичні моделі прогнозування надходжень та витрат грошових засобів.

  48. Поняття про імітаційну модель грошових потоків та автоматизовані технології її реалізації.

  49. Проблеми інтелектуалізації систем менеджменту та основні принципи їх створення

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ

1. Які з модулів є складовими СППР?

  1. Модуль інтерфейсу користувача.
  2. Модуль управління базою даних.
  3. Модуль управління базою моделей.
  4. Один із окремо взятих модулів.

 

2. Які з технологій включаються до CALS-технологій?

  1. Технологія представлення даних про виріб в електронному вигляді.
  2. Технологія інтеграції даних про виріб.
  3. Технологія аналізу та реінжинірингу бізнес-процесів.
  4. Технологія імітаційного моделювання.

 

3. За рахунок чого забезпечується ефективність інформаційних систем менеджменту при застосуванні стандартів CORBA?

  1. Підтримки глобального об'єктного простору у масштабі Internet. Мови JAVA.  Єдиного стандарту для користувачів.
  2. Немає відповіді.
  3. Мови JAVA.
  4. Наявність доступу в Інтернет.

 

4. Хто є основними розробниками інтеропарабельних систем?

  1. Консорціум Object Management Group.
  2. Apple Computers.
  3. Sibase Incorporation.
  4. 1C-Підприємство.

 

5. Які технології супроводжують інтеропарабельні системи?

  1. Технології відкритих систем. Технології сумісного використання інформаційних ресурсів. Об'єктні технології та технології інтеграції систем.
  2. Технології створення локальних мереж підприємства.
  3. Технології Інтернет.
  4. СУБД.

 

6. Які модулі є основними в інтеропарабельних системах?

  1. Складні інтегровані системи, які засновані на інтеропарабельній взаємодії компонентів.
  2. Модулі управління базами даних.
  3. Модулі підтримки інтерфейсу користувачів.
  4. Тільки функціональні модулі.

 

7. Що таке інформаційне суспільство?

  1. Суспільство, що створене як єдиний інформаційний та комп'ютеризований світовий простір.
  2. Інформаційна технологія глобального характеру, яка автоматизує різні локальні системи.
  3. Електронні бібліотеки.
  4. Електронні технології.

 

8. Що таке база даних?

  1. Пойменована сукупність взаємопов'язаних файлів з мінімальною надмірністю, призначена для одночасного використання багатьма користувачами.
  2. Сукупність полів, об'єднаних за змістовим принципом.
  3. Пойменована сукупність полів, об'єднаних за змістовим принципом, яка є об'єктом одного кроку.
  4. Моделі обробки даних.

 

9. Які інформаційні технології є новими в сучасному менеджменті?

  1. OLAP. Сховища даних. Програмні агенти.
  2. Файл-сервер.
  3. Прогоамування на мові Фортран.
  4. Ієрархічні бази даних.

 

10. Які технології для створення інформаційних систем менеджменту різного рівня та призначення найбільш прогресивні?

  1. Об'єктно-орієнтовані. Інтелектуальні. CASE-технології.
  2. Файл-сервер.
  3. Прогоамування на мові Фортран.
  4. Ієрархічні бази даних.

 

11. Яке визначення СППР є правильним?

  1. Інтерактивна комп'ютерна система, призначена для підтримки різних видів діяльності у разі прийняття рішень.
  2. Інтерактивна комп'ютерна система, призначена для підтримки різних видів діяльності у разі прийняття рішень зі слабкоструктурованих або неструктурованих проблем.
  3. Інформаційна система управління підприємством.
  4. Інформаційно-пошукова система.

 

12. Дайте повну класифікацію інформаційних систем менеджменту за функціями і компонентами:

  1. Інформаційно-пошукові. Експертні. Системи зі штучним інтелектом. Виконавчі інформаційні системи.
  2. Операційна система (ОС).
  3. Локальна мережа підприємства.
  4. Немає відповіді.

 

13. Що входить до інформаційного забезпечення систем менеджменту?

  1. Інформаційні ресурси як предмет праці, засоби та методи ведення інформаційної бази. Засоби організації нормативно-довідкової інформації. Побудова банків даних.
  2. Операційна система (ОС).
  3. Локальна мережа підприємства.
  4. СУБД „Jasmine".

 

14. Що таке організаційне забезпечення системи?

  1. Сукупність документів, в яких описана технологія функціонування ІС, методи вибору і застосування користувачами технологічних прийомів.
  2. Математичні методи.
  3. Програмний продукт.
  4. Штатний розпис.

 

15. Що собою являє СУБД „Jasmine"?

  1. СУБД для складних мультимедійних бізнес-додатків в умовах об'єктно-орієнтованого середовища програмування.
  2. СУБД як ієрархічна модель даних.
  3. Прикладна програмна система. 
  4. Операційна система.

 

16. У чому полягають переваги інформаційних технологій ОLAP?

  1. У забезпеченні швидкого доступу до інформації та її представлення, що не потребують додаткового програмування.
  2. В існуванні багатовимірних засобів та технологій, що виконують попередню числову обробку даних та їх групування у великі індексні масиви.
  3. У можливості проводити аналіз тільки по закінченню звітного періоду.
  4. У можливості виконувати аналітичні функції за рахунок додаткового програмування.

 

17. Що таке масштабованість інформаційної системи?

  1. Багатоплатформність технологій. Розподілена обробка інформації.
    Наявність СУБД.
    Немає відповіді.
  2. Наявність доступу в Інтернет.

 

18. Які модулі управління існують в ERP-системах?

  1. Прогнозування.
  2. Планування продажу та випуску продукції.
  3. Управління витратами.
  4. Управління фінансами.

 

19. У чому складність управління і проектування розподіленими об'єктами (холдинг, корпорація)?

  1. Територіальна розподіленість. Багатопрофільність.
  2. Наявність СУБД.
  3. Наявність доступу в Інтернет.
  4. Проблеми відсутні.

 

20. Які програмні продукти управління базами даних ефективні для малих підприємств?

  1. СУБД Microsoft Fox Pro.
  2. СУБД Oracle.
  3. Microsoft Access.
  4. Нема відповіді.

 

21. В чому полягає принцип модульності інформаційної системи?

  1. Компоненти автономні. Компоненти представлені як пакет моделей. Програмні продукти взаємозамінні.
  2. Наявність локальної мережі.
  3. Наявність доступу в Інтернет.
  4. Наявність СУБД.

 

22. Які операції виконує інформаційна система електронних балансових послуг?

  1. Кредитне обслуговування за допомогою електронних карток.
  2. Залучення грошових коштів на депозити та розрахункові карткові рахунки.
  3. Розрахункове обслуговування за допомогою систем „Клієнт-банк".
  4. Реалізує пошук в Internet інформації про сплату податків платника.

 

23. Які фактори враховуються у інформаційній системі планування асортименту супермаркету при розрахунках валової маржі товарів?

  1. Фізичний обсяг продажу товарів.
  2. Ціна продажу.
  3. Площа розміщення під виставочні одиниці товарів.
  4. Кількість касових апаратів у супермаркеті.

 

24. Поняття інформаційної системи:

  1. Інформаційний контур системи управління. Засоби збору, передачі, опрацювання й зберігання інформації. Персонал, що здійснює дії над інформацією.
  2. Операційна система ПОЕМ.
  3. Операційна система.ПОЕМ + ПОЕМ.

З повагою "ІЦ “KURSOVIKS”!