Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 490 Методичні вказівки до самостійної роботи 1 на тему Використання технології Intranet для внутрішніх потреб компанії, НУДПСУ

Вказівки до самостійної роботи №1 на тему Використання технології Intranet для внутрішніх потреб компанії

« Назад

Самостійна робота1

Тема: Використання технології Intranet для внутрішніх потреб компанії

Мета: Ознайомитись з принципами організації електронної комерції.

ЗАВДАННЯ І ХІД ВИКОНАННЯ РОБОТИ

Умови завдань і послідовність дій з їх виконання оформіть в окремих текстових файлах MS Word, збережіть їх у власній папці в мережі.

1 Завдання. Розгляньте розгорнуте економічне обґрунтування організації територіально розподіленої корпоративної мережі установи на базі Extranet-технології і проведіть остаточні розрахунки за ним, спираючись на вхідні дані.

Вхідні дані: Місцевий Internet-провайдер у певній області України надає своїм клієнтам послуги з передавання інформації за протоколом FrameRelay для об'єднання філій установ клієнтів у корпоративні мережі (Extranet). Для побудови корпоративних мереж використовується сучасне обладнання фірми Nortel і високонадійні оптоволоконні транспортні магістралі, що дає змогу підключати цифрові канали на швидкостях від 64 Кбіт/с до 2 Мбіт/с. Місцевий провайдер має партнерів і представництва в районах області, що зумовить за потреби розвиток корпоративної мережі замовника і в цих регіонах. (Економічне обґрунтування варіантів, що пропонуються для реалізації цих послуг, подане нижче.)

В основу пропозиції зі створення корпоративної мережі певної установи в області покладено такі принципові моменти:

  • зважаючи на рівень і тенденції розвитку комунікацій зв'язку в області, мережа повинна будуватися за радіальним принципом з одним вузлом у головному офісі установи в обласному центрі;

  • у проекті повинна бути закладена можливість поступового переходу від використання асинхронних каналів зв'язку на цифрові в тих районах, у які можлива відносно дешева подача цифрових каналів. Кількість таких районів з кожним роком збільшується;

  • одноразові витрати на створення системи повинні максимально враховувати наявне обладнання; додаткові витрати мають бути економічно виправдані для стабільної роботи Extranet-мережі.

Для організації майбутньої корпоративної Extranet-мережі пропонується використовувати два маршрутизатори Cisco-3640 і Cisco-2511, що дасть змогу комплексно вирішити проблему об'єднання в одній мережі цифрових і аналогових каналів.

Терміни реалізації етапів проекту:

  • канал 256 /64 Кбіт/с FrameRelay обласний центр районний центр — до 30 календарних днів з часу оплати одноразових витрат на підключення;

  • цифрові канали по області — до 90 днів з часу оплати одноразових витрат на підключення;

  • аналогові телефонні канали по області — повинні бути замовлені в операторів, які мають розгалужену систему зв'язку по області («Укртелеком», «Інфоком» та ін.).

Розширення цифрових каналів для філій установи з високим пріоритетом може проводитися без додаткових одноразових витрат протягом 30 календарних днів. Поточні витрати, як правило, при цьому будуть зростати пропорційно збільшенню швидкості передавання даних за протоколом FrameRelay (вхідні дані для економічного обґрунтування етапів проекту наведені нижче). Спираючись на них, виконайте остаточні розрахунки вартості створення корпоративної Extranet-мережі установи:

Етап 1: Організація каналу обласний центр районний центр пропускною спроможністю 256/64 Кбіт/с.

Одноразові витрати:

  • встановлення порту в обласному центрі — 700 у.о.;

  • встановлення порту в районному центрі — 700 у.о.;

  • встановлення цифрового місцевого протягу по обласному центру — 600 у. о.;

  • встановлення цифрового місцевого протягу по районному центру — 600 у. о.

Разом одноразових витрат — ? у. о.

Щоб забезпечити органічне включення даного каналу до комплексного проекту корпоративної мережі, необхідно здійснити додаткові одноразові витрати в сумі 700 у. о..

В умовах комплексного проекту сума одноразових витрат становитиме ? у. о.

Поточні щомісячні витрати:

  • порт в обласному центрі  — 0 у. о.;

  • порт в районному центрі — 0 у. о.;

  • щомісяця за канал 256/64 Кбіт/с  — 345 у. о.;

  • оплата каналу цифрового місцевого протягу по обласному центру — 250 у. о.;

  • оплата цифрового місцевого протягу по районному центру — 250 у. о.

Разом щомісячних витрат — ? у. о. Етап 2:

  • Організація бездротового каналу 64 Кбіт/с до районної філії установи на основі технології RadioEthernet (радіоканал). Може здійснюватися водночас з етапом 1.

  • Одноразові витрати: 1600 у. о.

  • Поточні щомісячні витрати: 130 у. о.

  • Організація цифрових відокремлених каналів пропускною спроможністю 64 Кбіт/с з обласного центру до 5 філій установи у різних районних центрах: для того щоб забезпечити взаємозв'язок усіх цифрових каналів з районів у комплексному проекті корпоративної мережі, необхідно здійснити додаткові одноразові витрати в сумі 2600 у. о. При цьому одноразові витрати на організацію каналів на один район становитимуть 2000 у. о. (без урахування вартості організації «останньої милі»  — лінії зв'язку від районного представника провайдера до філії корпоративного клієнта).

Вартість організації «останньої милі» в кожному районному центрі визначається індивідуально, виходячи з місцевих умов (місцезнаходження кінцевих пунктів, наявності і можливості організації дротових або без­дротових каналів зв'язку). У тих районах, де при організації «останньої милі» є можливість подати її наземними каналами, одноразові витрати по «останній милі» становитимуть 600 у. о.

Якщо в якомусь районі немає можливості організації «останньої милі» наземними каналами, то можна організувати цифровий бездротовий канал районний центр 1 районний центр 2 64 Кбіт/с на основі технології RadioEthernet (радіоканал). У цьому випадку одноразові витрати на обладнання порайонному центру 2 становитимуть 1200 у. о., але потрібні додаткові витрати по районному центру 1 в сумі 1600 у. о.. Розміщення обладнання на цю суму в районному центрі 1 дасть змогу при необхідності на наступному етапі організувати цифрові канали в районних центрах 3 і 4. Одноразові витрати по них будуть дорівнювати аналогічним витратам по районному центру 1.

Отже, загальні одноразові витрати на два етапи проекту становитимуть:

? у. о. плюс ? у. о. на кожний район при можливості організації «останньої милі» наземними каналами або плюс ? у. о. для кожного району при організації каналів за технологією RadioEthernet (радіоканал).

Поточні щомісячні витрати на канали: 320 у. о. за кожні 100 км від обласного центру до місцезнаходження філії установи в районному центрі.

Обслуговування «останньої милі» доцільно здійснювати власними силами співробітників районних філій установ, для яких створюється корпоративна мережа, що може істотно знизити розмір щомісячних експлуатаційних витрат. При обслуговуванні «останньої милі» в районах обласним Internet- провайдером поточні витрати становитимуть 100 у. о. за один район. Орієнтовні щомісячні поточні витрати по 4 районах — 1300 у. о., при обслуговуванні «останньої милі»— 1700 у. о..

Отже, одноразові витрати на організацію всіх цифрових каналів у межах комплексного проекту становитимуть приблизно ? у. о. Поточні щомісячні витрати — ? у. о.

2 Завдання. Проведіть порівняльний аналіз витрат на програмне забезпечення при використанні Intranet- технології і технології клієнт-сервер (на прикладі локальної мережі на 25 робочих місць), спираючись на такі дані у таблицях 1–4.

Таблиця 1

Витрати на серверне програмне забезпечення за технологією клієнт - сервер

Назва програмного забезпечення

Вартість, у. о.

Кількість

Сума

MS BackOffice (на 50 клієнтів)

4153

1

?

Серверна частина клієнтської програми (наприклад, аавтоматизація комори)

500

1

?

Загальна сума

 

 

?

Таблиця 2

Витрати на клієнтське програмне забезпечення за технологією клієнт-сервер

Назва програмного забезпечення

Вартість,

у. о.

Кількість

Сума

MS Windows ME RU

77

50

?

Клієнтська програма (наприклад, автоматизації комори)

35

50

?

MS Office 2000 Professional RU

167

50

?

Загальна сума

 

 

?

Отже, загальні витрати становитимуть:

____ у. о. +______ у. о. =______ у. о.,

а витрати з розрахунку на робоче місце:

____ у. о./_____ =_____ у. о.

Таблиця З

Витрати на серверне програмне забезпечення за Intranet - технологією

Назва програмного забезпечення

Вартість,

у. о.

Кількість

Примітка

Сума

MS BackOffice (на 50 клієнтів)

4153

1

 

?

Internet Information Server

0

1

Постачається разом з операційною системою

0

Front Page 2000

98

1

 

?

MS Office 2000 Professional RU

178

1

 

?

Загальна сума

 

 

 

?

Таблиця 4

Витрати на клієнтське програмне забезпечення за Intranet-технологією

Назва програмного забезпечення

Вартість, у. о.

Кількість

Примітка

Сума

MS Windows ME RU

77

50

 

?

Програма-браузер MS Internet Explorer

0

50

Постачається разом з операційною системою

0

Клієнтські програ­ми: FTP, Gopher

0

50

Постачається з TCP/IP безкоштовно з Internet

0

Додаткові програми-переглядачі різноманітних застосувань

0

50

Безкоштовно з Internet

0

Загальна сума

 

 

 

?

Отже, загальні витрати становитимуть:

____ у. о. +____ у. о. =____ у. о.,

а витрати з розрахунку на робоче місце:

_____ у. о./______ =____ у. о.

Зробіть висновки щодо співвідношення витрат на програмне забезпечення локальної мережі установи за різними технологіями.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!