Методичні вказівки до практичної роботи Застосування глобальної мережі для здійснення комерційної діяльності
« НазадПрактична робота № 1Тема: Застосування глобальної мережі для здійснення комерційної діяльностіМета: Ознайомитись з принципами організації електронної комерції, проведення купівлі і продажу через Internet, пошук бізнес-пропозицій. ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ На сьогодні активними темпами розвиваються нові галузі Internet - економіки. Серед найбільш перспективних можна визначити наступні: віртуальний капіталізм та віртуальні організації, реклама в Інтернет, надання фінансових послуг через Internet, побудова суспільств націлених на електронну комерцію, інфраструктура підтримки Internet - бізнесу. Internet - галузь в Україні має великий потенціал, проте конкурентноздатність українського ринку Інтернет послуг на сьогодні є досить обмеженою. Певною мірою виною цьому відносна відсутність правового поля, в межах якого українські та закордонні інвестори мали шанс легітимно працювати. В травні 1997 року Національний Банк України одним з пріоритетних напрямів своєї роботи визначив розробку та впровадження системи масових електронних платежів, передбачаючи створення двох платіжних інструментів на базі смарт-карток: електронного чека та електронного гаманця, передбачалось що ці платіжні засоби використовуватимуться для розрахунків в Internet - магазинах. В Україні діє поки що тільки одна система “цифрових грошей” - “Система Internet - комерції”, платежі якої підтримуються одним українським банком. Кілька електронних магазинів приймають оплату в режимі on-line н та з використанням пластикових карток різних систем. Від недавно з`явилась також віртуальна “ Internet - карта”. Але найчастіше оплата за товари в українських WEB-магазинах здійснюється готівкою за фактом доставки товару покупцю або перерахуванням коштів через банк. За оцінками експертів, Україна демонструє просто феноменальні показники, займаючи по кількості випущених карток четверте місце серед країн з перехідною економікою (кілька років тому - на 24-му). Кожен сімнадцятий українець є власником картки Visa (у цьому ми обганяємо Росію в два рази), кожні п’ять секунд випускається нова. До речі, цей вид оплати за придбані товари і послуги застосовується в 150 країнах світу. Електронні гроші не збільшують масу грошей, але певним чином збільшують швидкість обігу - адже це, насамперед, засіб прискорення і забезпечення операцій там, де використання звичайних грошей або незручне, або взагалі неможливе. Тому деяке збільшення інфляції за рахунок прискорення обігу можливе, однак, мабуть, в цілому це процес позитивний: адже не можна ж визнати за благо стримування інфляції за рахунок грошового обігу. При використанні електронних грошей частина грошової маси не може бути використана, тому що завжди знаходиться в шляху. Використовуючи існуючі форми можуть виникати проблеми з їхньою ліквідністю, вираженою у вартості в реальних грошах і з зобов’язаннями, що накладаються на емітента - аналогічно проблемам з використанням цінних паперів. Звідси випливає, що дана сфера діяльності буде мати потребу в регулюванні, можливо аналогічному існуючому на ринку цінних паперів. Оскільки, як правило, практика появи нових фінансових інструментів йде вперед, а відповідне регулювання створюється потім, то, імовірно, не вдасться уникнути як мінімум локальних катаклізмів, пов’язаних зі злетами і падіннями курсів запущених в обіг електронних грошей. Напевне, масову свідомість в ледь-ледь стабілізованій Україні мало хвилюють питання Інтернет технологій і проблема оподаткування в цій сфері може видатися принаймні передчасно поставленою. Але ж не забуваймо, що Мережа - явище глобальне, нею Україна вже міцно прив’язана до світу. І це наша проблема: чи світ реалізовуватиме свої інтереси в Україні, чи Україна реалізує власні державні інтереси. Зрозуміло, що розвинені країни надзвичайно гостро переймаються правовим регулюванням електронної комерції, в тому числі визначенням правил її оподаткування. Відповідно, Україна, яка намагається інтегруватися в європейські структури і гармонізувати своє законодавство з європейським, повинна здійснювати адекватні дії. Проте, можна сказати, що на сьогодні сформувалася загальноприйнята думка: бізнес в Інтернеті не може бути повністю звільнений від оподаткування та митного регулювання, тому що таким чином порушуються системні ринкові принципи, зокрема, рівність умов конкуренції. Визнання такого підходу призвело до того, що на конференції Всесвітньої організації торгівлі угода про подовження на рік мораторію на оподаткування електронних трансакцій не була прийнята. Отже, країни-учасниці отримали можливість передбачати в національному законодавстві оподаткування міжнародної електронної комерції. Сьогодні можна назвати лише деякі проблеми, без вирішення яких важко і підступитися до комерції у віртуальному просторі: - як визначати основне місцезнаходження об’єкта оподаткування в глобальному віртуальному просторі; - як нараховувати ПДВ на електронні продукти і визначати відшкодування чи стягнення; - як визначати об’єкт оподаткування в разі надання послуг із забезпечення електронних продаж; - як визначати тип продажу - чи це товар, чи роялті (коли йдеться про електронні продукти); - як оподатковувати рекламу в Інтернеті; - законодавче врегулювання правомочності електронного підпису; - введення правил оподаткування електронного бізнесу до угод про уникнення подвійного оподаткування. Деякі починаючі Internet - комерсанти, можливо, наївно думають, якщо їхній бізнес відбувається у віртуальному просторі, то в реальному світі вони нікому нічого не повинні. З таким підходом, однак, категорично не згодні податкові влади всіх країн миру. З їхнього погляду, Інтернет є лише спосіб спілкування між продавцем і покупцем, що ніяк не скасовує податкових обов’язків, що виникають у результаті угод між ними. Однак же безсумнівно, що в оподатковуванні електронної комерції є своя специфіка. Насамперед, є проблеми чисто технічні. Припустимо, Internet - магазин торгує квітами у Києві, квіти поставляються кур’єром, а оплата приймаються готівкою в момент доставки. Безсумнівно, така діяльність підлягає оподатковуванню, але податковій владі не так-те просто неї контролювати. "Магазин" може не мати не тільки торговельного приміщення, але також ні офісу, ні складу, ні персоналу (не вважаючи самих кур’єрів). Квіти ж можуть здобуватися безпосередньо на складі постачальника. Тому податкової інспекції нікуди, властиво, навіть прийти з перевіркою. Що стосується самого Web-сайта Internet - магазина, то сервер, на якому він розміщений, взагалі може перебувати чи ледве не в будь-якій країні світу. Найбільш очевидний випадок, коли основний бізнес Internet - магазина відбувається в одній країні (наприклад, у США), а замовлення приходить із іншої (наприклад, з України), причому оплата виробляється карткою, а товар доставляється поштою. Ясно, що ніякого представництва, а виходить, і податку на прибуток в Україні в американської компанії при цьому не виникає Ще одна проблема у податковому змісті той випадок, коли мова йде про продаж не "фізичних", а "цифрових" продуктів, причому про доставку їх не у вигляді компакт-диску поштою, а у вигляді файлу й безпосередньо по мережі. Тоді, мабуть, єдина можлива прив’язка для визначення наявності або відсутності представництва - місцезнаходження сервера Internet - магазина. Створення специфічного податку, застосовуваного до електронної торгівлі, було запропоновано під ім’ям «bit tax». Ідея впровадження цього нового податку з’явилася в 1996 році в результаті звіту, виробленого групою експертів Європейського Економічного Співтовариства. Оподатковування здійснювалося б відповідно до системи виміру інтенсивності передачі повідомлень або телефонних розмов. Це оподатковування, засноване на споживанні бітів, без якого-небудь зв’язку з вартістю переданої інформації обкладало б однаковим митом самі з’єднання, які, незважаючи на рівний обсяг використаних байтів, не представляють однієї й тієї ж економічної вартості. Неприйнятно обкладати однаковою сумою податку операції, які приносять різні доходи. У той час як ми шукаємо загальну базу оподатковування, ПДВ, здається, є ідеальним інструментом оподатковування електронної торгівлі. ЗАВДАННЯ І ХІД ВИКОНАННЯ РОБОТИ1. Завантажити програму Internet Explorer. 2. Зайти на український фінансовий сервер ufs.kiev.ua і ознайомитись з головною сторінкою і бізнес-новинами. 3. Вибрати ярлик «Рынки/фондовый рынок/торговцы ЦБ» переглянути рейтинг банков і страхових компаний України. 4. Перейти до ярлика «Товарный рынок» ознайомитись з цінами на паливо та дорогоцінні метали. Перейти до ярлика «Кредитный рынок» ознайомитись з умовами надання кредитів різними банками. 5. Увійти на сайт Верховної Ради rada.kiev.ua і познайомитись і переглянути ярлики: - останні новини; - законодавство України; - міжнародна діяльність 6. Ознайомитись із загальнополітичними новинами через Internet www.lenta.ru (економіка, фінанси, бізнес). 7. Познайомитись з принципами роботи електронної мапи України travel.kyiv.org/map. 8. Зайти на бізнес-портал «Рада молодих підприємців України» ukrbusiness.com.ua переглянути бізнес-пропозиції. 9. Зайти на сайт „Фінанси України” finance.com.uaукраїнського фінансового порталу і переглянути ярлики: - кредити для фізичних осіб; - депозити для фізичних осіб; - фондові індекси; - офіційні курси металів; - статті за останній рік за довільним напрямом. 10. Зайти на сайт Правекс банку pravex.com ознайомитись з головною сторінкою. 11. Вибрати ярлик «Контакты» / «Услуги» і ознайомитись: - з умовами надання послуг банком щодо депозитів, кредитів; - з умовами надання відкриття рахунків; - з умовами оплати за комунальні послуги, - SMS-банкінг. 12. Зайти на віртуальну біржу forex.ukr.net. Ознайомитись з екранною сторінкою і переглянути календар подій. 13. У розділі „Торговля”: - відкрити учбовий демо рахунок, - війти на форум трейдерів і ознайомитись з пропозиціями, 14. У розділі „Обучение” ознайомитись з підрозділами: - інвестування на ринку - фундаментальний аналіз 15. Увійти на сайт "Галицьких контрактів" www.gc.kiev.ua, де познайомитись з аналітикою та інформацією поданою у номері. 16. Увійти на сайт електронного магазину „Bambook” (bambook.com.ua): - ознайомитись з колекцією товарів і заповнити картку покупця, - познайомитись з способами доставки і формами оплати, - ознайомитись з принципами реалізації товарів. 17. Познайомитись з принципами працевлаштування через Internet на сайті ROBOTA.com.ua Ознайомитись як здійснюється через Internet пошук персоналу. 18. Увійти на сайт www.all-hotels.com.ua (повна інформація про українські готелі) познайомитись з принципами on-line замовлення номерів, резервування квитків на транспорт. 19. Познайомитися можливостями Internet щодо замовлення оптових поставок товарів на прикладі партії металопродукції безпосередньо у ВАТ "Запоріжсталь" з сайту підприємства zaporizhstal.com. 20. Знайти через пошукову систему Internet адресу корпоративного сайту „Приватбанку” і познайомитись з принципами і умовами надання і оформлення кредиту фізичним та юридичним особам, умов щодо депозитних вкладів. 21. Ознайомитись з принципами роботи Internet-аукціону www.galamarket.stavka.ru: - з категоріями товарів, - принципами і правилами реєстрації, - правилами покупки і способами продажу. 22. Ознайомтесь з роботою платіжної системи PayCash (www.paycash.ru) щодо: - відкриття віртуальних рахунків, - управління віртуальним рахунком, - переліком товарів і послуг, - формами оформлення договорів на постачання товарів, - методикою отримання цифрового підпису. 23. Результати роботи оформити у вигляді текстового документу з відповідними екранними сторінками. Відповісти на контрольні питання. Контрольні питання
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |