Методичний комплекс з предмету Електронна комерція для спеціальності Менеджмент організацій, КСУ
« НазадКиївський славістичний університетДЕПАРТАМЕНТ РЕГІОНАЛЬНИХ ПІДРОЗДІЛІВ та перспективного розвиткуКАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ І УПРАВЛЯЮЧИХ СИСТЕМ
ЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ
НАВЧАЛЬНО – МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС
СПЕЦІАЛЬНОСТІ: менеджмент організацій
СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ: інформаційні системи в менеджментіКиїв – 2009
НМК дисципліни “Електронна комерція” призначена для вивчення теоретичних і практичних основ створення і використання систем електронної комерції та інформаційної підтримки комерційної діяльності, які дозволяють підвищити ефективність існуючих підприємств і розширити сфери їх діяльності. Розробники: О.Є. Коваленко, к.т.н., доцент кафедри Інформатики і управляючих систем КСУ
ЗМІСТ МЕТА І ЗАВДАННЯ ВИВЧЕННЯ КУРСУ НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ТЕМАТИКА ТА ЗМІСТ КУРСУ Тема 1. Цілі і бізнес-моделі електронної комерції Тема 2. Специфіка організації підприємств електронної комерції різних видів Тема 3. Електронні платіжні системи Тема 4. Маркетингові дослідження і планування у електронній комерції ТЕМАТИКА ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТЕМАТИКА ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ МОДУЛЬНИЙ ТА ПІДСУМКОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З КУРСУ ТЕМАТИКА РЕФЕРАТІВ З КУРСУ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗАВДАННЯ НА ЗАЛІК РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ
МЕТА І ЗАВДАННЯ ВИВЧЕННЯ КУРСУ
Навчально – методичним комплексом передбачено вивчення теоретичних і практичних основ створення і функціонування систем електронної комерції, які дозволяють підвищити ефективність і розширити сферу підприємницької діяльності. Мета дисципліни “Електронна комерція” - формування у студентів системи теоретичних і практичних знань у галузі побудови і функціонування систем і комп’ютерних технологій у комерційній діяльності. Завдання дисципліни “ Електронна комерція ”: - вивченнябізнес-моделей електронної комерції; - вивчення основних видів електронної комерції; - вивчення основ організації електронної комерції; - набуття навичок у створенні систем електронної комерції. Робоча програма з дисципліни поряд з навчальною програмою є нормативним документом, в якому для виконання визначених мети і завдань відповідно до програми, містяться тематичні плани вивчення дисципліни із погодинним розподілом на лекційні, лабораторні та семінарські заняття, структурна декомпозиція змісту дисципліни, яка визначає основні вимоги до вивчення кожної теми; визначені форми, методи і завдання для перевірки знань студентів. До складу робочої програми також входять рекомендації щодо змісту практичних занять, індивідуальної та самостійної роботи студентів, контролю знань; контрольні питання з курсу; орієнтовна тематика індивідуальних завдань; перелік рекомендованої основної та додаткової літератури. Предмет дисципліни – цеорганізація електронних підприємств з використанням технологій Інтернет. Зміст дисципліни охоплює 4 теми, під час вивчення яких студенти (курсанти) мають засвоїти основи інформаційних систем і нових технологій електронної комерції. Матеріал дисципліни базується на знаннях навчальних курсів “Інформатика та комп`ютерна техніка”, “Технології Інтернет” тощо і є основою для подальшого навчання та професійної діяльності, а також виконання курсових, дипломних і магістерських робіт. Викладач при погодженні з кафедрою має право вносити зміни у зміст, послідовність вивчення навчального матеріалу та розподіл годин за темами у межах загального бюджету часу (до 12 %). Вимоги до основних знань й умінь У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні уміти:
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
Розподіл балів по модулям: 100=30+50+20
МОДУЛЬ ІОснови систем електронної комерції
Тема 1. Цілі і бізнес-моделі електронної комерції Цілі і концепції електронної комерції. Бізнес-моделі електронної комерції. Модель B2C: комерція орієнтована на кінцевих споживачів. Модель B2B: підтримка комерційної діяльності. Модель С2С: електронні торгівельні площадки. Модель С2В: електронні каталоги. Модель В2А: організація взаємодії комерційних і державних організацій. Модель С2А: електронний уряд.
Тема 2. Специфіка організації підприємств електронної комерції різних видів Корпоративні сайти. Інтернет- магазини. Електронні каталоги, рейтинги, пошукові системи. Електронна інформація та інформаційна діяльність. Електронна фінансова діяльність. Електронна реклама. Електронний зв’язок і спілкування. Електронні торгівельні площадки. Електронне навчання та електронні консультації. Організація електронних розваг.
МОДУЛЬ ІІОрганізація функціонування систем електронної комерції
Тема 3. Електронні платіжні системи Види електронних платіжних систем. Види електронних грошових розрахунків. Організація електронних розрахунків. Електронні платіжні системи. Електронні гроші. Безпека електронних платежів.
Тема 4. Маркетингові дослідження і планування у електронній комерції Аналіз ринку електронної комерції. Дослідження сегментів ринку. Вивчення мотивацій партнерів і споживачів. Методи маркетингових досліджень. Складання бізнес-плану електронної комерції.
ТЕМАТИКА ТА ЗМІСТ КУРСУ
Тема 1. Цілі і бізнес-моделі електронної комерціїЛекція Цілі і концепції електронної комерції. Бізнес-моделі електронної комерції. Модель B2C: комерція орієнтована на кінцевих споживачів. Модель B2B: підтримка комерційної діяльності. Модель С2С: електронні торгівельні площадки. Модель С2В: електронні каталоги. Модель В2А: організація взаємодії комерційних і державних організацій. Модель С2А: електронний уряд. Самостійна робота Робота з літературою, доповнення конспекту лекцій. Література [1-12]
Тема 2. Специфіка організації підприємств електронної комерції різних видів
Лекція Корпоративні сайти. Інтернет- магазини. Електронні каталоги, рейтинги, пошукові системи. Електронна інформація та інформаційна діяльність. Електронна фінансова діяльність. Електронна реклама. Електронний зв’язок і спілкування. Електронні торгівельні площадки. Електронне навчання та електронні консультації. Організація електронних розваг.
Самостійна робота Робота з літературою, доповнення конспекту лекцій. Підготовка даних для виконання практичної роботи . Лабораторні роботи Розробка бізнес-плану електронного підприємства. Література [1-12] Тема 3. Електронні платіжні системи
Лекція Види електронних платіжних систем. Види електронних грошових розрахунків. Організація електронних розрахунків. Електронні платіжні системи. Електронні гроші. Безпека електронних платежів.
Самостійна робота Робота з літературою, доповнення конспекту лекцій. Підготовка даних для виконання практичної роботи .
Лабораторні роботи Розробка структури сайту електронного підприємства. Література [1-12]
Тема 4. Маркетингові дослідження і планування у електронній комерції
Лекція Аналіз ринку електронної комерції. Дослідження сегментів ринку. Вивчення мотивацій партнерів і споживачів. Методи маркетингових досліджень. Складання бізнес-плану електронної комерції.
Самостійна робота Робота з літературою, доповнення конспекту лекцій. Підготовка даних для виконання практичної роботи .
Лабораторні роботи Реалізація структури електронного підприємства. Література [1-12]
ТЕМАТИКА ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ
Лабораторні роботи виконуються в комп’ютерному класі протягом відведеного часу для студентів даної групи. Для проведення лабораторних робіт потрібно студенту заздалегідь підготуватись до неї: - ознайомитись з теоретичними питаннями по темі лабораторної роботи; - ознайомитись з ходом лабораторної роботи; - дома підготувати відповіді на контрольні питання лабораторної роботи
Тема 2. Специфіка організації підприємств електронної комерції різних видів Лабораторні роботи Розробка бізнес-плану електронного підприємства.
Тема 3. Електронні платіжні системи. Лабораторні роботи Розробка структури сайту електронного підприємства
Тема 4. Маркетингові дослідження і планування у електронній комерції. Лабораторні роботи Реалізація структури електронного підприємства
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИСамостійна робота студентів (СРС) складається з роботи з літературою (доповнення конспектів лекцій, написання рефератів) та на ПК. Кожен студент повинен написати реферат або виконати завдання за погодженням із викладачем. Теми для самостійної роботи студентів (у тому числі рефератів) та їх обсяг визначаються даною програмою. Завдання для самостійної роботи за темами дисципліни: Тема 1.Доповнити конспект лекції матеріалами із літературних джерел. Підготовка даних для виконання практичної роботи. Тема 2. Доповнити конспект лекції матеріалами із літературних джерел. Підготовка даних для виконання практичної роботи. Тема 3. Розробка бізнес-плану підприємства електронної комерції. Тема 4. Розробка структури бази даних для автоматизованого виконання завдань з тем індивідуальних робіт по спеціальності. До усіх тем. Написати реферат за темою, запропонованою викладачем згідно орієнтовної тематики. Зміст, обсяг самостійної роботи, термін виконання, форма контролю представлені у таблиці:
ТЕМАТИКА ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬІндивідуальна робота студентів (ІРС) складається з роботи з літературою (доповнення конспектів лекцій, написання рефератів), роботи на ПК та виконання Індивідуального завдання. Кожен студент повинен виконати індивідуальне завдання за погодженням із викладачем. Теми для с індивідуальної роботи студентів та їх обсяг визначаються даною програмою. Особлива увага під час Індивідуальної роботи повинна приділятись набуттю навичок практичної роботи на комп’ютерах з різноманітним програмним забезпеченням. Для цього потрібно ознайомитись із основними теоретичними відомостями про програмний продукт за допомогою спеціальної літератури, лекційного та методичного матеріалу або довідкової системи програми. Після цього можна виконувати конкретні практичні завдання для ІРС. Індивідуальне (контрольне) завдання виконується на практичному матеріалі конкретного підприємства чи установи. Воно може бути надруковане або написане від руки. Загальний обсяг звіту з індивідуального завдання повинен складати 10-12 сторінок рукописного або друкованого тексту формату паперу А4. Для друкованої роботи шрифт повинен відповідати 14 розміру текстового редактора Word. До звіту повинні входити:
У пояснювальній записці потрібно розкрити актуальність обраної теми, навести інформацію про роль та місце інформаційних систем в управлінні господарством. Головна частина звіту з індивідуальної роботи – це інформація про дослідження предметної області та обґрунтування проектних рішень, до якої можуть входити наступні питання: 1.Характеристика, склад та постановка задачі в умовах автоматизованого обліку. 2.Алгоритм розв'язування задачі згідно теми індивідуального завдання. 3.Iнформацiйне забезпечення системи автоматизованого обліку економічної інформації (опис нормативно-довідкової, .вхідної та вихідної інформації, систем кодування та класифікації інформації; інформаційна модель розв'язку задачі). 4.Технологія розв'язку задачі та результати обробки даних. 5.Висновки. 6.Додатки. 7.Лiтература.
Теми індивідуальних завдань:
МОДУЛЬНИЙ ТА ПІДСУМКОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
Об‘єктивність оцінки знань студентів залежить від форм та засобів поточного й підсумкового контролю. Форми проведення поточного контролю, їх періоди визначаються робочим планом викладача. Поточний контроль проводиться у вигляді рубіжних контрольних робіт, заліків з лабораторних і самостійних робіт. Форми підсумкового семестрового контролю визначаються навчальним планом спеціальності.
Рекомендації щодо змісту контрольної роботиКонтрольна робота призначена для перевірки вміння використовувати набуті знання, вміння та навички під час розв‘язку задач фахового напрямку, екзамен (залік) – для перевірки основних теоретичних знань. Завдання комплексної контрольної роботи повинні відповідати вимогам до практичних вмінь студентів і містити наступний зміст:
Критерії оцінки знань, складання заліку та іспитуКритерії оцінки успішності повинні відповідати навчальній програмі й найбільш важливим вимогам до знань студентів:
Усні відповіді повинні бути повними, логічними, доказовими. Письмові відповіді, у тому числі звіти про лабораторні, самостійні, індивідуальні роботи повинні бути виконані з точним дотриманням методичних вказівок, інструкцій, акуратно оформлені.
Шкала оцінок контролю знань студентівОцінювання знань студентів виконується згідно порядку оцінювання знань студентів КСУ в умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу. (Див. нижче Тимчасове положення ) Критерії оцінки знаньКритерії оцінки успішності повинні в відповідати навчальній програмі й найбільш важливим вимогам до знань студентів: 1.Знання фактів, явищ. Вірне, науково достовірне їх пояснення. 2.Оволодіння науковими термінами, поняттями, законами, методами, правилами; вміння користуватися ними при пояснені нових фактів, розв‘язуванні різних питань і виконанні практичних завдань. 3.Максимальна ясність, точність думки, вміння відстоювати свої погляди, захищати їх. 4.Знання повинні мати практичну значимість: застосування їх безпосередньо на комп‘ютері. Усні відповіді повинні бути повними, логічними, доведеними. Письмові відповіді, у тому числі звіти з практичних, індивідуальних та самостійних робіт повинні бути виконані з точним дотриманням методичних вказівок, інструкцій, акуратно оформлені. На оцінку “відмінно” відповідь студента повинна відповідати всім вказаним пунктам, на “добре” – 1, 2, 4, на “задовільно” – 4. Тимчасове положення про порядок оцінювання знань студентів КСУ в умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу І. Загальні положення 1.1. Це Положення розроблене на основі матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації і має на меті удосконалити існуючу в КСУ систему контролю якості знань студентів та адаптацію її до загальноєвропейських вимог, визначених Європейською системою залікових кредитів (далі ECTS). При укладанні Положення врахований досвід українських вузів, що працюють в кредитно-модульній системі організації навчального процесу, зокрема, Київського національного економічного університету, Тернопільського педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, Національного університету «Києво-Могилянська академія», Національної академії державної податкової служби України та інших. 1.2. Положення розкриває основні принципи організації поточного і підсумкового контролю знань студентів, що навчаються за кредитно-модульною системою, а також методику переведення показників академічної успішності студентів в шкалу ECTS, і спрямований на ефективну реалізацію таких завдань: - ефективне засвоєння студентами знань, умінь та навичок упродовж навчального року та їх систематизація при підсумковому контролі ; - підвищення мотивації студентів до систематичної активної роботи впродовж навчального року; - прозорість контролю: ознайомлення студентів на початку вивчення дисципліни з усіма видами робіт, формами контролю і критеріями оцінювання; - розширення можливостей для всебічного розкриття здібностей студентів, розвитку їх творчого мислення та підвищення ефективності роботи викладацького складу. 1.3. Оцінювання знань студентів з кожної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного і підсумкового контролю за 100-бальною шкалою. Якщо дисципліна вивчається протягом 2-х і більше семестрів, то семестрові оцінки визначаються в установленому порядку в межах 100-бальної шкали, а підсумкова – визначається як середня оцінка.
ІІ. Поточний контроль
2.1. З навчальних дисциплін, формою підсумкового контролю яких є іспит, оцінювання здійснюється на основі результатів поточного і підсумкового контролю знань (іспиту). Завдання поточного контролю в цьому разі оцінюються в діапазоні від 0 до 60 балів (включно), а завдання, що виносяться на іспит — від 0 до 40 балів (включно). Вибір іншого співвідношення кількості балів на поточний контроль та семестровий іспит затверджується на засіданні кафедри з подальшим поданням обґрунтованого рішення кафедри до робочої групи для супроводу експерименту та управління з навчально-методичної та виховної роботи. 2.2. З навчальних дисциплін, формою підсумкового контролю яких є залік (диференційований залік) оцінювання знань студентів здійснюється, як правило, за результатами поточного контролю. У цьому випадку завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів. 2.3. При організації поточного контролю кафедри самостійно визначають види робіт (усні відповіді, тести, розрахунки, індивідуальні завдання, реферативні матеріали, виконання та захист лабораторних та практичних робіт, модульні контрольні роботи, завдання для самостійного опрацювання тощо), розподіляють кількість балів, за якими вони оцінюються, визначають форми проведення контрольних заходів та критерії оцінювання, включають їх до робочих навчальних програм і доводять до відома студентів на початку семестру. Структура завдань, система та критерії оцінювання результатів їх виконання розглядаються відповідними кафедрами та затверджуються завідувачем кафедри. Обов'язковим є виконання всіх видів робіт. Студентам не дозволяється підміняти один вид роботи іншим. Поточному оцінюванню можуть також підлягати систематичність та активність роботи на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях, регулярність відвідування навчальних занять. 2.4. За рішенням кафедри студентам, які брали участь у позанавчальній науковій діяльності — виступи на конференціях, підготовка наукових публікацій тощо — можуть присуджуватись додаткові бали. При цьому сумарна кількість балів, що вноситься до залікової або екзаменаційної відомості за поточну роботу не може перевищувати 60 балів (при підсумковому контролі у формі іспиту) або 100 балів (при підсумковому контролі у формі заліку). 2.5. Результати поточного контролю знань студентів вносяться до залікової або екзаменаційної відомості (зразки відомостей додаються).
ІІІ. Підсумковий контрольПідсумковий контроль знань студентів у формі іспиту3.1. Оцінювання знань студентів з навчальних дисциплін, формою підсумкового контролюяких є іспит, здійснюється на основі результатів поточного і підсумкового контролю знань (іспиту). 3.2. Іспити, передбачені навчальним планом є обов’язковими. 3.3. Студент не допускається до складання іспиту, якщо він за результатами поточного контролю набрав менше, ніж 30 балів, поки не виконає необхідні види робіт і акумулює мінімальну кількість балів. 3.4. Перелік екзаменаційних питань (завдань), що охоплює зміст програми дисципліни, критерії оцінювання визначаються кафедрою, включаються до робочої програми дисципліни і доводяться до відома студентів на початку семестру. 3.5. Результати іспиту оцінюються в діапазоні від 0 до 40 балів (включно), якщо кафедра не обрала інший діапазон відповідно до пункту 2.1. 3.6. Загальна підсумкова оцінка ( в балах) з дисципліни є сумою балів за результати поточного контролю знань та за відповідь на іспиті (при умові, що на іспиті студент набрав не менше 20 балів). 3.7. У разі, коли відповідь студента на іспиті оцінена кількістю балів, меншою за 20, вона (відповідь) не зараховується і набрані бали (1-19) не додаються до балів, набраних за результатами поточного контролю.
Підсумковий контроль знань студентів у формі заліку 3.9. З навчальних дисциплін, формою підсумкового контролю яких є залік, підсумкова оцінка виставляється, як правило, за результатами поточного контролю. При цьому завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів. За обґрунтованою пропозицією кафедри і погодженням з робочою групою для супроводу експерименту можливе виділення певної кількості балів для проведення підсумкової залікової роботи (чи опитування) в межах до 25 балів. 3.10. Позитивна оцінка («зараховано») виставляється за умови, коли студент успішно виконав усі види робіт, передбачені навчальною програмою дисципліни для поточного контролю, і набрав при цьому 60 та більше балів. 3.11. У разі невиконання певних обов'язкових видів робіт з об'єктивних причин, студенти мають право виконати їх і прозвітувати в термін до останнього семінарського (практичного, лабораторного) заняття. Час та порядок виконання і звітування визначає викладач. 3.12. Результати складання семестрових заліків оцінюються за двобальною шкалою ("зараховано", "не зараховано") в національній шкалі оцінювання, та за шкалою ECTS у відповідності з кількістю набраних балів (див. ІV).
ІV. Переведення академічних успіхів студентів КСУ, виражених в балах, у національну 4-бальну та шкалу ECTS5.1. Переведення результатів, отриманих за 100-бальною шкалою оцінювання в 4-х бальну та шкалу за системою ECTS здійснюється за наступною схемою:
5.2. Студент, який отримав за результатами підсумкового контролю оцінку «незадовільно» (0 – 30 балів, F), зобов’язаний пройти повторний курс вивчення дисципліни (під час додаткового семестру) і скласти іспит. 5.3. Результати підсумкового контролю знань із навчальних дисциплін, з яких передбачено іспит, заносяться до екзаменаційної відомості (зразок відомості додається). ДОДАТОК до тимчасового положення На засіданні кафедри Інформатики і управляючих систем (протокол № 3 від 20.10.2005 р. ) прийнятий такий розподіл балів в межах кожного семестра - поточна кількість балів = 0 - 80, кількість балів за іспит = 0 - 20. Розподіл балів між модулями та видами робіт дисципліни «Електронна комерція»
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З КУРСУ
ТЕМАТИКА РЕФЕРАТІВ З КУРСУ
Написання реферату – один із видів самостійної роботи студентів. Реферат пишуть або друкують розміром шрифту 14 пунктів з одного боку аркушу паперу стандарту А 3 через 2 міжрядкових інтервали та нумерують, залишаючи береги таких розмірів: лівий – 30 мм, правий – 10 мм, верхній та нижній – по 20 мм. Загальний обсяг реферату – до 20 сторінок. Оформляють реферат відповідно до загальноприйнятих вимог. На титульному аркуші вказують назву академії, факультет, спеціальність, дисципліну, тему, курс, групу, прізвище й ініціали студента та викладача. Зміст реферату складається із вступу, розділів основної частини, висновків, списку використаної літератури, які виокремлюються в тексті. Завершений та оформлений реферат студент підписує і проставляє дату виконання. Роботи, які виконані несамостійно, а також такі, що не можуть бути оцінені позитивно, переписуються з урахуванням зауваження викладача. Захист реферату проводиться шляхом публічного захисту або індивідуальної бесіди викладача зі студентом. Тема рефератів:
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ1. Система це: A. Сукупність взаємозалежних частин (елементів) складених в єдине ціле, які взаємодіють між собою і з зовнішнім середовищем для досягнення певної мети. B. Система взаємозалежних частин (елементів) складених в єдине ціле, які взаємодіють між собою і з зовнішнім середовищем для досягнення певної мети. C. Сукупність взаємозалежних частин (елементів), які взаємодіють між собою і з зовнішнім середовищем для досягнення певної мети. D. Сукупність частин (елементів) складених в єдине ціле, які взаємодіють між собою і з зовнішнім середовищем для досягнення певної мети.
2. ERP складається з підсистем управління: A. Фінансами; матеріальними потоками; виробництвом; проектами; сервісним обслуговуванням; якістю; персоналом. B. Фінансами; матеріальними потоками; будівництвом; проектами; сервісним обслуговуванням; якістю; персоналом. C. Фінансами; матеріальними потоками; будівництвом; продажами; сервісним обслуговуванням; якістю; персоналом. D. Фінансами; матеріальними потоками; виробництвом; проектами; інформаційним обслуговуванням; якістю; персоналом.
3. Електронна комерція це: A. Спеціальним чином побудована модель реального бізнесу, в основі якого лежить використання інформаційних технологій. B. Спеціальним чином побудований бізнес, в основі якого лежить використання інформаційних технологій. C. Логічна модель реального бізнесу, в основі якого лежить використання інформаційних технологій. D. Спеціальним чином побудована модель реального бізнесу, в основі якого лежить використання технологій управління.
4. До 3 рівня досконалості бізенс-процесів відноситься: A. Оптимізація. B. Контроль. C. Світовий рівень. D. Адаптація.
5. До складу сучасної ІАС входять: A. Aпаратне забезпечення; програмне забезпечення; інформаційне забезпечення (бази даних); методичне і технологічне забезпечення; персонал (користувачі й адміністратори). B. Системне забезпечення; програмне забезпечення; інформаційне забезпечення (бази даних); методичне і технологічне забезпечення; персонал (користувачі й адміністратори). C. Апаратне забезпечення; програмне забезпечення; предметне забезпечення (бази даних); методичне і технологічне забезпечення; персонал (користувачі й адміністратори). D. Системне забезпечення; програмне забезпечення; інформаційне забезпечення (бази даних); автоматичне і технологічне забезпечення; персонал (користувачі й адміністратори).
6. Архітектура BI включає: A. Зовнішні джерела даних, ETL, BI-платформи, EBIS, EIS, DSS. B. Аналітичні джерела даних, ETL, BI-платформи, EBIS, EIS, DSS. C. Аналітичні джерела даних, RTL, BI-платформи, EBIS, EIS, DSS. D. Зовнішні джерела даних, RTL, BI-платформи, BIS, EIS, DSS.
7. CMS це: A. Система управління контентом (Content Management System). B. Загальний стандарт управління (менеджменту) (Common Management Standard). C. Комп’ютерна система управління (Computer Management System). D. Система підтримки клієнтів (Clients Maintaining System).
8. До стандартних сервісів інформаційного комплексу відносяться: A. Адміністративна система, віртуальний офіс, розрахункова система, торгівельна система, реєстраційно-пошукова система, генератор договорів, банерна система, розважальна система, бізнес-карта, підписка на новини. B. Інформаційна система, віртуальний офіс, розрахункова система, торгівельна система, реєстраційно-пошукова система, генератор договорів, банерна система, розважальна система, бізнес-карта, підписка на новини. C. Автоматизована система, віртуальний офіс, розрахункова система, торгівельна система, реєстраційно-пошукова система, аналізатор договорів, банерна система, розважальна система, бізнес-карта, підписка на новини. D. Аналітична система, віртуальний офіс, розрахункова система, торгівельна система, реєстраційно-пошукова система, генератор договорів, банерна система, розважальна система, бізнес-план, підписка на новини.
9. Вертикальний портал це: A. Веб-сайт вузької тематичної спрямованості, що надає різні сервіси в рамках своєї тематики. B. Веб-сайт загального характеру, що пропонує набір сервісів, які обслуговують різні теми. C. Веб-сайт вузької тематичної спрямованості, що надає один сервіс в рамках своєї тематики. D. Веб-сайт спеціального характеру, що пропонує набір сервісів, які обслуговують одну тему.
10. Горизонтальний портал це: A. Веб-сайт загального характеру, що пропонує набір сервісів, які обслуговують різні теми. B. Веб-сайт загального характеру, що пропонує набір посилань, до різних тем. C. Веб-сайт вузької тематичної спрямованості, що надає різні сервіси в рамках своєї тематики. D. Веб-сайт спеціального характеру, що пропонує набір сервісів, які обслуговують одну тему.
11. База даних це: A. Сукупність даних, організованих за певними правилами, що передбачають загальні принципи опису, зберігання і маніпулювання, незалежна від прикладних програм. B. Автоматизована інформаційна система централізованого зберігання і колективного користування даних. C. Семантична модель, призначена для уявлення в комп'ютері знань, накопичених людиною в певній предметній області. D. Тематична сукупність даних, яка містить інформацію щодо окремих аспектів діяльності підприємства або організації.
12. База знань це: A. Семантична модель, призначена для уявлення в комп'ютері знань, накопичених людиною в певній предметній області. B. Сукупність даних, організованих за певними правилами, що передбачають загальні принципи опису, зберігання і маніпулювання, незалежна від прикладних програм. C. Автоматизована інформаційна система централізованого зберігання і колективного користування даних. D. Тематична сукупність даних, яка містить інформацію щодо окремих аспектів діяльності підприємства або організації.
13. Банк даних це: A. Автоматизована інформаційна система централізованого зберігання і колективного користування даних. B. Сукупність даних, організованих за певними правилами, що передбачають загальні принципи опису, зберігання і маніпулювання, незалежна від прикладних програм. C. Семантична модель, призначена для уявлення в комп'ютері знань, накопичених людиною в певній предметній області. D. Тематична сукупність даних, яка містить інформацію щодо окремих аспектів діяльності підприємства або організації.
14. BPM включає такі етапи: A. Розробку стратегії бізнесу, планування бізнесу, контроль за виконанням, виконання дій і регулювання. B. Розробку стратегії бізнесу, планування бізнесу, інтеграцію даних, виконання дій і регулювання. C. Розробку стратегії бізнесу, планування бізнесу, інтеграцію даних, моделювання дій і регулювання. D. Розробку стратегії бізнесу, планування бізнесу, контроль за виконанням, моделювання дій і регулювання.
15. MRP це: A. Планування матеріальних ресурсів (Material Requirements Planning). B. Планування виробничих ресурсів (Manufacturing Resource Planning). C. Процес визначення порушення функцій (Malfunction Recognition Process). D. Основний протокол запису (Master Recording Protocol).
16. MRP I I це: A. Планування виробничих ресурсів (Manufacturing Resource Planning). B. Планування матеріальних ресурсів (Material Requirements Planning). C. Процес визначення порушення функцій (Malfunction Recognition Process). D. Основний протокол запису (Master Recording Protocol).
17. Електронний документообіг це: A. Обмін діловими документами в стандартизованій електронній формі між різними підрозділами однієї організації або між різними організаціями з використанням комп'ютерних програм. B. Оперативний обмін діловими документами між комп'ютерними програмами різних організацій в стандартизованій формі. C. Електронний обмін діловими документами між комп'ютерними програмами організації в стандартизованій формі. D. Стандартизований обмін діловими документами між комп'ютерними програмами різних організацій в електронній формі.
18. Інформаційна технологія це: A. Сукупність методів, виробничих і програмно-технологічних засобів, з'єднаних в технологічний ланцюжок, що забезпечує збір, зберігання, обробку, виведення і розповсюдження інформації для зниження трудомісткості процесів користування інформаційних ресурсів, підвищення надійності і оперативності. B. Сукупність методів, виробничих і програмно-технологічних засобів, з'єднаних в технологічний ланцюжок, що забезпечує збір, зберігання, обробку, виведення і розповсюдження інформації для забезпечення трудомісткості процесів користування інформаційних ресурсів, підвищення надійності і оперативності. C. Сукупність методів, аналітичних і програмно-технологічних засобів, з'єднаних в технологічний ланцюжок, що забезпечує збір, зберігання, обробку, виведення і розповсюдження інформації для зниження трудомісткості процесів користування інформаційних ресурсів, підвищення надійності і оперативності. D. Сукупність методів, виробничих і програмно-технологічних засобів, з'єднаних в технологічний ланцюжок, що забезпечує збір, зберігання, обробку, виведення і розповсюдження інформації для визначення трудомісткості процесів користування інформаційних ресурсів, підвищення надійності і оперативності.
19. Транзакція це: A. Короткий за часом цикл взаємодії об'єктів, що включає запит – виконання завдання – відповідь. B. Тривалий за часом цикл взаємодії об'єктів, що включає запит – виконання завдання – відповідь. C. Тривалий за часом цикл взаємодії комп’ютерів, що включає встановлення з’єднання – виконання завдання – розірвання з’єднання. D. Не обмежений у часі цикл взаємодії об'єктів, що включає встановлення з’єднання – виконання завдання – розірвання з’єднання.
ЗАВДАННЯ НА ЗАЛІКЗавдання 1. Дати характеристику бізнес-моделей електронної комерції. Завдання 2. Описати організаційну структуру підприємства електронної комерції. Завдання 3. Описати алгоритм складання бізнес-плану. Завдання 4. Описати структуру електронного магазину. Завдання 5. Описати структуру корпоративного сайту. Завдання 6. Дати характеристику систем електронних платежів. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |