Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 478 Навчальна програма з курсу Електронна комерція для спеціальності Менеджмент організацій, КСУ

Навчальна програма з предмету Електронна комерція для спеціальності Менеджмент організацій, КСУ

« Назад

Київський славістичний університет

ДЕПАРТАМЕНТ МІЖРЕГІОНАЛЬНИХ ПІДРОЗДІЛІВ та перспективного розвитку

КАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ І УПРАВЛЯЮЧИХ СИСТЕМ 

ЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

СПЕЦІАЛЬНІСТЬ:  менеджмент організацій

СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ: інформаційні системи в менеджменті

Форма навчання: очна

Київ – 2009

 

Навчальна програма дисципліни “Електронна комерція” призначена для вивчення теоретичних і практичних основ створення і використання систем електронної комерції та інформаційної підтримки комерційної діяльності, які дозволяють підвищити ефективність існуючих підприємств і розширити сфери їх діяльності.

Розробники: О.Є. Коваленко, к.т.н., доцент кафедри Інформатики і управляючих систем МІЕМ КСУ.

Рецензенти: Канд. фіз. мат.  наук доцент кафедри ІУС МІЕМ КСУ.

Ю. В. Рогушина, Канд. техн. наук,  доцент Національного  університету ДПС  України, С. Д. Марченко.

 

ЗМІСТ

МЕТА І ЗАВДАННЯ ВИВЧЕННЯ КУРСУ

Тема 1. Цілі і бізнес-моделі електронної комерції

Тема 2. Специфіка організації підприємств електронної комерції різних видів

Тема 3. Електронні платіжні системи

Тема 4. Маркетингові дослідження і планування у електронній комерції

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА


МЕТА І ЗАВДАННЯ ВИВЧЕННЯ КУРСУ

Навчальною програмою передбачено вивчення теоретичних і практичних основ створення і функціонування систем електронної комерції, які дозволяють підвищити ефективність і розширити сферу підприємницької діяльності.

Мета дисципліни  “Електронна комерція” - формування у студентів системи теоретичних і практичних знань у галузі побудови і функціонування систем і комп’ютерних технологій у комерційній діяльності.

Завдання дисципліни  “ Електронна комерція ”:

-вивченнябізнес-моделей електронної комерції;

-  вивчення основних видів електронної комерції;

- вивчення основ організації електронної комерції;

- набуття навичок у створенні систем електронної комерції.

Робоча програма з дисципліни поряд з навчальною програмою є нормативним документом, в якому для виконання  визначених мети і завдань відповідно до програми, містяться тематичні плани вивчення дисципліни із погодинним розподілом на лекційні, лабораторні та семінарські заняття, структурна декомпозиція змісту дисципліни, яка визначає основні вимоги до вивчення кожної теми; визначені форми, методи і завдання для перевірки знань студентів.

До складу робочої програми також входять рекомендації щодо змісту практичних занять, індивідуальної та самостійної роботи студентів, контролю знань; контрольні питання з курсу; орієнтовна тематика індивідуальних завдань; перелік рекомендованої основної та додаткової літератури.

Предмет дисципліни – цеорганізація електронних підприємств з використанням технологій Інтернет.

Зміст дисципліни охоплює 4 теми, під час вивчення яких студенти (курсанти) мають засвоїти основи інформаційних систем і нових технологій електронної комерції.

Матеріал дисципліни базується на знаннях навчальних курсів “Інформатика та комп`ютерна техніка”, “Технології Інтернет” тощо і є основою для подальшого навчання та професійної діяльності, а також виконання курсових, дипломних і магістерських робіт.

Викладач при погодженні з кафедрою має право вносити зміни у зміст, послідовність вивчення навчального матеріалу та розподіл годин за темами у межах загального бюджету часу (до 12 %).

Вимоги до основних знань й умінь

У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:

  • бізнес-моделі електронної комерції;

  • основні види електронної комерції;

  • основи організації підприємств електронної комерції.

У результаті вивчення дисципліни студенти повинні уміти:

  • створювати елементи систем електронної комерції;

  • організовувати ефективну роботу систем електронної комерції. 

 

ТЕМАТИКА ТА  ЗМІСТ КУРСУ ЗА ТЕМАМИ

Тема 1. Цілі і бізнес-моделі електронної комерції

Цілі і концепції електронної комерції. Бізнес-моделі електронної комерції. Модель B2C: комерція орієнтована на кінцевих споживачів. Модель B2B: підтримка комерційної діяльності. Модель С2С: електронні торгівельні площадки. Модель С2В: електронні каталоги. Модель В2А: організація взаємодії комерційних і державних організацій. Модель С2А: електронний уряд.   

Література [1-12]

Тема 2. Специфіка організації підприємств електронної комерції різних видів

Корпоративні сайти. Інтернет- магазини. Електронні каталоги, рейтинги, пошукові системи. Електронна інформація та інформаційна діяльність. Електронна фінансова діяльність. Електронна реклама. Електронний зв’язок і спілкування. Електронні торгівельні площадки. Електронне навчання та електронні консультації. Організація електронних розваг.

Література [1-12]

Тема 3. Електронні платіжні системи

Види електронних платіжних систем. Види електронних грошових розрахунків. Організація електронних розрахунків. Електронні платіжні системи. Електронні гроші. Безпека електронних платежів.

Література [1-12]

Тема 4. Маркетингові дослідження і планування у електронній комерції

Аналіз ринку електронної комерції. Дослідження сегментів ринку. Вивчення мотивацій партнерів і споживачів. Методи маркетингових досліджень. Складання бізнес-плану електронної комерції.

Література [1-12]

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

  1. Біленчук П.Д., Романюк Б.В., Цимбалюк В.С. та ін. Комп'ютерна злочинність. Навчальний посібник. - К.:Атіка, 2002. - 240 с.

  2. Гудман Донни. JavaScript. Библия пользователя, 4-е издание.– М.: Диалектика, 2002. – 960с

  3. Киселев Ю.Н. Электронная коммерция: практическое руководство. - СПб: ООО "ДиаСофт", 2001. - 224 с.

  4. Костяев Р.А. Бизнес в Интернете: финансы, маркетинг, планирование. - СПб: БХВ-Петербург, 2002. - 656 с.

  5. Макарова М.В. Електронна комерція. Посібник для студентів вищих навчальних закладів. - К.:Видавничий центр "Академія", 2002. - 272 с.

  6. Міщенко В.І., Шаповалов А.В., Юрчук Г.В. Електронний бізнес на ринку фінансових послуг. Практичний посібник. - К.: Знання, КОО, 2003. - 278 с.

  7.  Плескач В.Л. Технології електронного бізнесу. - К.: КНТЕУ, 2004. - 223 с.

  8. Плескач В.Л., Рогушина Ю.В., Кустова Н.П. Інформаційні технології та системи: Навч.посібник. - К.: КНТЕУ, 2003.

  9. Пономаренко Л.А., Філатов В.О. Електронна комерція. Підручник. - К.: КНТЕУ, 2002. - 443с.

  10. Томсон Л., Веллинг Л. Разроботка Web-приложений на PHP и MySQL. – К.: „ДиаСофт”, 2001. – 672 с. 

  11. Успенский И. Энциклопедия Интернет-бизнеса. - СПб:Питер, 2001. - 432 с.

  12. Юрасов А.В. Электронная коммерция. Учебное пособие. - М.:Дело, 2003. - 480 с.

Додаткова література.

  1. ГОСТ 19.701-90. Схемы алгоритмов, программ, данных и систем.

  2. ДСТУ 3146 – 95. Коди і кодування інформації. Вимоги до побудови.

  3. ДСТУ 3329 – 96 (ГОСТ 34.320 – 96) Концепції та технологія для концептуальної схеми та інформаційної бази.

  4. КНД 50 – 028 – 94. Порядок розроблення державних класифікаторів техніко - економічної та соціальної інформації.

  5. КНД 50 - 054 – 95. Правила побудови та написання назв об’єктів в державному класифікаторі техніко – економічної та соціальної інформації.

  6. РД 50-34.698-90. Информационная технология. Комплект стандартов и руководящих документов на автоматизированные системы. Требования к содержанию документов.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!