Лекція №2 на тему Електронна пошта, НУДПСУ
« НазадIII. Електронна поштаOutlook пропонує користувачеві систему електронної пошти, повністю інтегровану з іншими додатками Office. На цьому занятті ви навчитеся набудовувати її, відправляти повідомлення й переглядати вхідну пошту. У вэтом розділі розглядаються наступні теми:
3.1. Настроювання електронної поштиДля використання електронної пошти необхідно мати зареєстровану поштову скриньку в одного із провайдерів електронної пошти, зв'язок з яким здійснюється через локальну мережу або модем. Для правильного настроювання поштової системи Outlook необхідно знати ім'я поштового сервера, ім'я й пароль реєстрації. При модемному з'єднанні потрібно також знати телефонний номер для зв'язку з комп'ютером провайдера. Відповідну інформацію можна одержати в службах технічної підтримки провайдера або в адміністратора локальної мережі. Щоб мати можливість одержувати й відправляти електронних повідомлень за допомогою Outlook, необхідно настроїти параметри зв'язку із провайдером. Для додавання служби електронної пошти виконаєте наступні дії:
3.2. Зв'язок із провайдеромЩоб одержати вхідну пошту й відправити свої електронні повідомлення, потрібно зв'язатися із сервером провайдера, зазначеним службою, настроєної в попередній вправі. Для цього виконаєте наступні кроки:
Після однократного настроювання зв'язку із провайдером за допомогою майстра вилученого з'єднання при кожному наступному запуску Outlook буде автоматично зв'язуватися з поштовим сервером й обмінюватися з ним наявними повідомленнями. Крім того, для відправлення або одержання термінової пошти ви завжди можете вручну з'єднатися із провайдером.
3.3. Відправлення поштиOutlook пропонує зручний інтерфейс для відправлення вихідних повідомлень. Для завдання адрес можна користуватися адресною книгою або списком контактів. Список розсилання дозволяє настроїти розклад відправлення листів. До будь-якого електронного повідомлення можна приєднати один або кілька файлів даних, які дійдуть до адресата разом із самим листом. Щоб створити новий електронний лист і відправити його по призначенню, досить заповнити кілька полів спеціальної форми Outlook і надрукувати текст.
Крім адресу, змісту й прапорів кожне повідомлення має набір додаткових параметрів, керуючих шифруванням, алгоритмом розсилання й правилами підтвердження повідомлень. Щоб одержати доступ до параметрів електронного листа, створеного в попередній вправі, виконаєте наступні кроки: 1. У панелі ярликів Outlook розкрийте групу папок Пошта 2. Клацніть на значку Вихідні. 3. У списку повідомлень двічі клацніть на рядку листа з темою Запрошення на семінар. 4. У панелі інструментів вікна повідомлення клацніть на кнопці Параметри (Options). Відкриється вікно діалогу, у якому є набір прапорців і полів, що задають наступні режими розсилання:
5. Настроївши потрібні режими, клацніть на кнопці Закрити 6. Закрийте вікно повідомлення. 7. Щигликом на кнопці Так підтвердите необхідність збереження виконаних змін. Модифікацію повідомлення і його параметрів необхідно виконувати до моменту передачі листа на сервер провайдера. Після того як лист піде, змінити його вже не можна. Outlook пропонує для відправлення й читання повідомлень два формати - звичайний й RTF. У звичайному форматі лист являє собою простий текст, подібний тому, що набирається в програмі Блокнот (Notepad). Такий текст не може містити елементів оформлення. Тобто цей режим не дає можливості вибирати шрифт або призначати певним фрагментам особливе накреслення (курсив, напівжирний текст). Варіант RTF пропонує користувачеві досить більші оформлювальні можливості. Цей режим дозволяє набудовувати шрифт і накреслення, формувати маркіровані списки, змінювати кольори й відступи фрагментів. Однак формат RTF сприймається не всіма поштовими системами. Крім того, повідомлення в цьому форматі виявляються істотно длиннее, ніж звичайні листи. Із цієї причини формат RTF варто вибирати тільки в тому випадку, якщо точно відомо, що одержувач зможе його відтворити. Щоб змінити формат повідомлення, розкрийте меню Формат (Format) і виберіть пункт Звичайний текст (Plain Text) або Формат RTF (Rich Text). У сучасній поштовій системі для подання символів національних алфавітів використається безліч різних кодувань. Для російського тексту в Інтернеті звичайно застосовується кодування KOI8-R, але іноді доводиться вибирати інше кодування. Якщо більшість одержувачів не може прочитати ваші повідомлення, порадьтеся із провайдером, яку кодування варто вибирати при відправленні електронних листів. Для зміни кодування розкрийте підменю Формат списки Важливість і Позначка дозволяють указати рівень важливості листа й ступінь офіційності повідомлення; Кодування Додатково й виберіть потрібний варіант. Вибирати нестандартне кодування звичайно доводиться при читанні тих листів, які через збої в поштовій системі або через помилки в настроюваннях поштової програми відправника в стандартному режимі не читаються.
3.5. Приєднання файлів Незважаючи на можливість форматування тексту повідомлення за допомогою режиму RTF, все-таки досить важко (а точніше кажучи, неможливо) передати таким способом многостраничный документ, що містить складне форматування. Тим більше не можна перетворити в текст двійковий файл або зображення. На щастя, Outlook пропонує простий механізм приєднання до листа будь-якого файлу. Такий файл передається через Інтернет разом з повідомленням. Одержувач може витягти його з листа й помістити на жорсткий диск свого комп'ютера. Щоб створити лист із приєднаним файлом, виконаєте наступні кроки:
При необхідності в одне повідомлення можна вставити кілька різних файлів. Але не забувайте, що відправлення довгих файлів за допомогою модему може зайняти багато часу. Тому перед приєднанням великого файлу, наприклад зображення, виконаного з високим дозволом, корисно зменшити його розмір за допомогою програми архівації, погодивши з одержувачем формат даних.
3.6. Читання пошти При першому запуску Outlook відкривається папка Вхідні (Inbox), що містить повідомлення, що прийшли по електронній пошті. Щоб повернутися до цієї папки в процесі роботи з Outlook і переглянути нові листи, що прийшли на вашу адресу, виконаєте наступні кроки:
Після цього вам, імовірно, прийде почекати кілька хвилин, поки ваш комп'ютер і сервер провайдера обмінюються інформацією. По закінченні сеансу зв'язку заголовки нових листів з'являться в списку папки Вхідні При цьому непрочитані листи відзначаються значком запечатаного конверта, а прочитані — значком відкритого. Дата одержання листа виводиться праворуч від назви теми. Листа із приєднаними файлами позначаються значком канцелярської скріпки . 4. Щоб прочитати лист, клацніть у списку папки Вхідні на його заголовку. Уміст повідомлення з'явиться в нижній половині вікна Outlook. 5. Якщо ви хочете вивести вміст листа в окреме вікно, клацніть на тім же заголовку двічі. 6. Щоб витягти з повідомлення приєднаний до нього файл, клацніть на значку цього файлу правою кнопкою миші й виберіть у контекстному меню команду Зберегти як (Save As). 7. У вікні, що з'явилося, діалогу відкрийте ту папку жорсткого диска, у якій потрібно зберегти приєднаний файл, уведіть ім'я, під яким потрібно записати цей файл, і клацніть на кнопці Зберегти (Save). Outlook автоматично раскодирует інформацію й збереже неї у вигляді зазначеного файлу. Контекстне меню значків приєднаних файлів містить кілька команд. З їхньою допомогою можна скопіювати файл, відкрити його у вікні інструмента швидкого перегляду, відкрити файл у його додатку, що породив, роздрукувати інформацію або переглянути властивості приєднаного файлу. 8. Outlook автоматично відслідковує ті листи, які були прочитані, і позначає їхнім відповідним значком. Якщо ви хочете в майбутньому ознайомитися з текстом більш уважно, має сенс залишити листу позначку непрочитаного. Для цього варто клацнути на заголовку листа правою кнопкою миші й вибрати в контекстному меню команду Позначити як непрочитані.
3.7. Відповідь на листЗа допомогою дій, розглянутих вище, можна відправити лист будь-якому адресатові. Однак для формування відповідей на повідомлення, що прийшли, варто користуватися спеціальними інструментами, що значно прискорюють процедуру формування листа. 1. Щоб відповісти на повідомлення, що прийшло, виділите його у вікні папки Вхідні або відкрийте в окремому вікні. 2. Клацніть на кнопці Відповісти . Відкриється вікно нового вихідного повідомлення. У його адресне поле автоматично буде уведена електронна адреса відправника вихідного листа. У поле Тема з'явиться копія теми листа, на яке ви відповідаєте, але перед нею будуть додані символи Re (від англійського слова reply - відповісти). В основне поле повідомлення буде вставлена копія листа, що прийшло. Відповідаючи на електронні листи, завжди залишайте таку копію вхідного повідомлення (можливо, небагато урізавши її). Вона допомагає адресатові зрозуміти, на яке з його листів прийшла відповідь. Це особливо актуально для тих, хто любить писати лаконічні відповіді типу «Так, я згодний». 3. Клацніть на кнопці Відправити панелі інструментів. Відповідь буде записаний у папку Вихідні й відправлена по призначенню при черговому сеансі зв'язку із сервером. У панелі інструментів вікна вхідного повідомлення й папки Вхідні (Inbox) є ще дві важливі кнопки, показані на мал. 21.13. Перша з них - Відповісти всім генерує повідомлення, аналогічне описаному вище, однак у поле Кому додається не тільки адреса відправника вихідного листа, але й адреси всіх його одержувачів (крім ваш). Це дозволяє швидко ознайомити з відповіддю всіх осіб, зацікавлених в одержанні інформації з даного питання. Кнопка Переслати генерує копію повідомлення, що прийшло, залишаючи рядок Кому порожній. Ви самі повинні ввести в неї потрібна адреса. Ця кнопка використається в тих випадках, коли отримане лист потрібно просто переслати іншій людині. Ранее були розглянуті папки Вихідні (Outbox) і Вхідні (Inbox) поштової системи Outlook. Але цим список папок групи Пошта (Травень) не обмежується. За замовчуванням Outlook створює в ній ще дві спеціальні папки: • Вилучені — зберігає всі повідомлення, стерті користувачем. Вона подібна до Кошика Windows і дозволяє відновлювати повідомлення, вилучені через неуважність. Щоб ця папка автоматично очищалася при кожнім завершенні роботи Outlook, виберіть команду Сервіс > Параметри, розкрийте вкладку Додатково (Other) і встановите прапорець Очищати папку Вилучені при виході. • Відправлені— містить копії повідомлень, відправлених з папки Вихідні на поштовий сервер провайдера. Зверніть увагу, що сама папка Вихідні зберігає тільки невідправлені листи. Крім стандартних папок у групі Пошта можна розмістити будь-яке число додаткових папок, призначених для зберігання прочитаних листів або чернеток. Наявність декількох папок дозволяє ділити вхідні повідомлення по темах. Щоб додати нову поштову папку, виконаєте наступні кроки: 1. Виберіть команду Файл > Створити > Папка (File > New Folder). 2. У поле Ім'я папки вікна, що відкрилося, діалогу введіть назву нової папки. 3. У списку, що розкривається, Уміст папки виберіть пункт Елементи типу Пошта 4. У списку Помістити папку у виділите пункт Вхідні (Inbox). 5. Клацніть на кнопці ОК. 6. У вікні діалогу, що запитує про необхідність розміщення значка нової папки в панелі ярликів, клацніть на кнопці Так Щоб у процесі роботи з Outlook перемістити лист із однієї папки в іншу, виконаєте наступні дії: 7. Відкрийте папку, що містить повідомлення, яке потрібно перемістити. 8. У списку листів клацніть на переміщуваному повідомленні правою кнопкою миші й виберіть у контекстному меню команду Перемістити в папку . 9. У вікні діалогу Переміщення елементів двічі клацніть на тій папці, у якій потрібно помістити повідомлення. За допомогою описаної послідовності кроків можна переміщати не тільки поштові повідомлення, але й лементы будь-яких інших папок Outlook. Контрольна вправа Скориставшись підказками цієї контрольної вправи, створіть і відправте кілька листів за допомогою Outlook. 1. Створіть нове повідомлення й адресуйте його відразу декільком своїм друзям або колегам. 2. Додайте ще одного адресата в поле СК (Вага). 3. Приєднаєте до повідомлення файл Microsoft Excel. 4. Призначте листу низький ступінь важливості. Якими двома способами можна понизити важливість листа? 5. Додайте в Outlook додаткову папку для вихідних повідомлень, назвавши її Чернетки. 6. Перемістите тільки що створене повідомлення в цю папку. 7. Переглянете вміст папки Вхідні. 8. Якщо в цій папці занадто мало листів, відправте кілька повідомлень самому собі. 9. Розсортуйте вхідні повідомлення по ступені важливості. Як упорядкувати повідомлення по деякій ознаці? Видалите кілька листів. Відкрийте папку Вилучені, знайдіть у ній стерті повідомлення й відновите їх, перемістивши назад у папку Вхідні. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |