Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 462 Навчальна програма з курсу Система інформаційних технологій для спеціальності Облік і аудит, Фінанси, КСУ

Навчальна програма з предмету Система інформаційних технологій для спеціальності Облік і аудит

« Назад

Київський славістичний університет

ДЕПАРТАМЕНТ РЕГІОНАЛЬНИХ ПІДРОЗДІЛІВ

та перспективного розвитку

КАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ І УПРАВЛЯЮЧИХ СИСТЕМ

 

Система інформаційних технологій

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

СПЕЦІАЛЬНОСТІ: облік і аудит, фінанси, менеджмент організацій, маркетинг

 

Київ – 2005

 

Системи інформаційних технологій – навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності  облік і аудит, фінанси, менеджмент організацій, маркетинг. Укладачі: В. М. Антоненко,  доцент кафедри ІУС МІЕМ   КСУ,  А. Ю.Рисцова доцент кафедри ІТ МГ КСУ    

Рецензенти :                

Канд. техн. Наук, доцент  кафедри ІУС КСУ, О.Г.Станевич

Кандидат тех. Наук, доцент кафедри Національної академії ДПС України

С. Д.  Мамченко

 

ЗМІСТ

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА .........................................................

ФОРМИ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ......................................................

ФОРМИ ТА ПЕРІОДИЧНІСТЬ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ.....................

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ТА НАВИЧОК СТУДЕНТІВ.

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ДИСЦИПЛІНИ.................

ЛЕКЦІЙНИЙ КУРС..............................................................................

КУРС ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ.........................................................

ТЕМАТИКА САМОСТІЙНИХ РОБІТ ...............................................

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ.1...............................................................

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ.........................................................................

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА...................................................

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Сучасний стан економіки, динамізм реформ та ритм суспільного життя вимагає від студентів формувати в портфелі своїх практичних навичок не стільки конкретні "книжкові" знання, а вміння аналізувати співставляючи ситуації з наявним багажем знань та формувати авто завдання для освоєння нових предметів, інструментів та базових знань з метою вирішення поточних проблем. Особливо це актуально для спеціалістів економічною профілю.|

Найбільш динамічним явищем сучасною світу є формування інформаціної ноосфери, включення знань кожної окремої людини до» цього нового, інтегрованого способу здобуття, обробки та збереження знань людства  про навколишній світ. Саме тому майбутнім економістам потрібно приділяти  значно увагу власній інформаційній освіті.

Фундамент інформаційної практичної діяльності у студентів економічного профілю закладає такий предмет як "Система інформаційних технологій ".

В процесі даного курсу студент повинен ознайомитися з\ більшістю основних інформаційних засобів збирання, обробки, зберігання та аналізу економічної інформації в довільному електронному форматі, опанувати найбільш розповсюдженими програмними засобами обробки інформаційних систем, набути практичних навичок обробки різних видів електронної інформації.

Для дистанційної форми навчання предмет "Система інформаційних технологій" складає: лекції - 18 годин, лабораторно-практичні роботи - 16 годин.

самостійна робота: 47 годин.

Студенти  повинен знати:

  1. Сфери застосування інформаційних систем;

  2. Поняття про баних табази знань;

  3. Розрахункові системи.

  4. Системи обробки Інформації.

  5. Економічні методи та їх впровадження В базу знань.

  6. Поняття про інтеграцію баз  даних,

  7. Перспективи розвитку інформаційних систем.

Студент повинен уміти:

1. Збирати інформацію для створення структури віртуального підприємства.

2. Розробити структуру бази даних балансу віртуального підприємства.

3. Вести віртуальне підприємство.

4. Захищати роботу власного віртуального підприємства.

5. Розробити підсумкове завдання.

ФОРМИ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ

Курс складається з трьох складових: лекційний курс, лабораторні заняття та самостійна робота студентів. Кожна зі складових є обов'язковою та має на меті вирішення певних завдань. Лекційний курс повинен сформувати розуміння принципів використання класичного 8оіЬуаге, сформувати у студента поняття про принципи застосування програмних засобів в майбутній професійній діяльності. Лабораторні заняття мають на меті сформувати практичні навички використання програмних засобів в майбутній професійній діяльності, навчити застосовувати на практиці різні форми програмних продуктів. Цикл самостійної роботи повинен закріпити знання, вміння та навички, сформовані на лекційних та лабораторних заняттях, довести вміння студента в використанні можливостей в інформаційних технологій до рівня практичних навичок.

ФОРМИ ТА ПЕРІОДИЧНІСТЬ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

Контроль по курсу можна поділити на три категорії: поточний, проміжний та завершальний. Поточний контроль складається в заповненні робочих електронних звітів студента та їх періодичної перевірки викладачем. Поточний контроль проводиться постійно під час всіх видів занять. Проміжний контроль складається з виконання рубіжної та комплексної контрольних робіт. Результати виставляються викладачем і як результати проміжного контролю подаються до деканату. Завершальний контроль - залік в кінці курсу.

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ТА НАВИЧОК СТУДЕНТІВ

Шкала оцінок контролю знань студентів має наступний вигляд:

- двобальна ("зараховано", "не зараховано") за виконання заліку,

- чотирьохбальна за виконання практичних, лабораторних, самостійних робіт.

Критерії оцінки знань, отримання заліку і оцінки успішності повинні відповідати навчальній програмі й найбільш важливим вимогам до знань студентів є наступні:

1. Знання фактів, явищ. Вірне, науково достовірне їх пояснення;

2. Оволодіння науковими термінами, поняттями, законами, методами, правилами; вміння користуватися ними при пояснені нових фактів, розв'язуванні різних питань і виконанні практичних завдань;

3. Максимальна ясність думки, вміння відстоювати свої погляди, захищати їх;

4. Знання повинні мати практичну значимість: застосування їх безпосередньо на комп'ютері.

Усні відповіді повинні бути повними, логічними, доведеними.Письмові відповіді, у тому числі звіти з лабораторних, самостійних робіт повинні бути виконані з точним дотриманням методичних вказівок, інструкцій, акуратно оформлені.

 

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ДИСЦИПЛІНИ

№ п/п

 

Назва розділу та теми курсу

Кільк год.

 

 Всього

Лекц.

Лаб.

Сам.

1

2

3

4

5

6

1

Інформаційні системи. Типи. Класифікація. Сфери використання

12

1

3

8

2

Економічні застосування інформаційних систем

12

1

3

8

3

Бази даних. Бази знань

12

1

3

8

4

Розрахункові системи

12

1

3

8

5

Текстові та графічні інформаційні системи

12

1

3

8

6

Структура бази даних

12

1

3

8

7

Інтеграція баз даних з розрахунковими системами. Поняття про форми та запити.

12

2

2

8

8

Інтеграція баз даних з текстово-графічними інформаційними системами.

12

2

2

8

9

Перспективи розвитку інформаційних систем

12

2

2

8

Всього

108

12

24

72

ФОРМА КОНТРОЛЮ – ЗАЛІК


ЛЕКЦІЙНИЙ КУРС

Лекції проводяться протягом семестру з постійним застосуванням засобів електронної демонстрації.

Тема

Короткий зміст

Кільк годин

Прим

1

Інформаційні системи.

Типи.  Класифікація.

Сфери використання

Поняття про інформаційні системи. Порівняльна характеристика  інформаційних систем. Класифікація  інформаційних систем. Сфери застосування інформаційних систем._

1

 

2

Економічні   застосування  інформаційних

систем

Класифікація  та типи інформаційних систем економічного профілю. Виділення в економічних інформаційних системах елементарних типів інформаційних систем. Класифікація програмного забезпечення економічних інформаційних систем.

1

 

3

Бази даних.

 Бази знань

Поняття про бази даних як інформаційні системи. Типи та класифікація баз даних.

Поняття про бази знань та експертні системи.

1

 

4

Розрахункові системи

 

Класифікація розрахункових інформаційних систем. Електронні таблиці та їх типи.

1

 

5

Текстові та графічні

інформаційні системи

Текстова інформація. Графічна інформація. Інтегровані системи для їх обробки.

1

 

6

Структура бази даних

Аналіз структури реляційної бази даних. Економічні методи та їх впровадження в бази даних. Таблиці. Типи даних  

1

 

7

Інтеграція баз даних з розрахунковими системами. Поняття про форми та запити.

Поняття про інтеграцію баз даних. Розрахункові можливості баз даних. Інтеграція баз даних з розрахунковими системами. VBA. Модулі. Форми. Запити.

2

 

8

Інтеграція баз даних з текстово - графічними інформаційними системами.

Використання баз даних по обробці текстово-графічної інформації. Поняття про звіти. Методи формування звітів в реляційних базах  даних.

2

 

9

Перспективи розвитку

інформаційних систем

Сучасний стан та перспективи розвитку інформаційних систем.

2

 

Разом

12

 

 

КУРС ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ

Лабораторні роботи проводяться на базі комп'ютерних класів . Результатом виконання лабораторної роботи є звіт на паперовому, магнітному чи оптичному носієві.

Тема

Головні питання роботи

Примітка

1

Розробка структури віртуального підпри- ємства

Збір інформації, необхідної для розробки структури віртуального підприємства. 1 етап організації інформаційної системи - ідея.

Ознайо- мче за- няття

2

Розробка економіч- ного обгрунтування віртуального підпри- ємства

Економічне обґрунтування життєздатності віртуального підприємства. Розрахункова частина інформаційної системи. Електронні таблиці.

 

3

Розробка документа- льної частини вірту- ального підприємст- ва.

Обробка масиву тестової інформації з метою вивчення необхідної частини та формування на її основі необхідних тестових документів.

 

4

Інтеграція розрахун- кової та документа- льної частин віртуа- льного підприємства.

Інтеграція розроблених розрахункової та документальної частин з метою їх взаємо підтвердження та доведення життєздатності віртуального підприємства . 2 етап організації інформаційної системи - документальна підтримка.

 

5

Розробка структури бази даних балансу віртуального підпри- ємства.

Баланс підприємства. Виділення складових балансу для конкретного підприємства. Розробка таблиць бази даних.

 

6

Розробка бази даних балансу віртуального підприємства.

Розробка розрахункових модулів бази даних. Форми та модулі.

Ознайо- мче за- няття

7

Розробка бази даних балансу віртуального підприємства.

Розробка перехідних модулів між частинами балансу в базі даних. Запити та макроси.

 

8

Розробка бази даних балансу віртуального підприємства.

Розробка звітної документації з балансу підприємства в базі даних. Звіти.

 

9

Розробка бази даних балансу віртуального підприємства.

Тестування бази даних балансу підприємства.

 

10

Розробка бази даних балансу віртуального підприємства.

Моделювання роботи підприємства в базі даних. 3 етап розробки інформаційних систем - моделювання.

 

 

11

Ведення віртуально- го підприємства.

Інтеграція документальної, розрахункової частини та бази даних. Тестування повної системи ведення віртуального підприємства.

 

12

Ведення віртуально- го підприємства.

Ведення періодів в комплексній інфор- маційній системі віртуального підпри- ємства. 4 етап розробки інформаційних систем - супровід.

 

13

Ведення віртуально- го підприємства.

Інтенсифікація роботи віртуального підприємства. Реклама. Текстові засоби реклами.

 

14

Ведення віртуально- го підприємства.

Інтенсифікація роботи віртуального підприємства. Реклама. Графічні засоби реклами.

Ознайо- мче за- няття

15

Ведення віртуально- го підприємства.

Поняття про електронну комерцію. Принципи, класичні підходи та проблеми. Інтернет  - магазини. Ресурси, необхідні для їх організації.

 

16

Ведення віртуально- го підприємства.

Програмування в Web – прост  орі. Розробка Інтернет - підтримки віртуального підприємства.

 

17

Ведення віртуально- го підприємства.

Моделювання ситуацій банкрутства

 

18

Розробка підсумко- вого завдання

Захист роботи власного віртуального підприємства

 

 

КУРС ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ

Лабораторні роботи проводяться на базі комп'ютерних класів . Результатом виконання лабораторної роботи є звіт на паперовому, магнітному чи оптичному носієві.

Тема

Головні питання роботи

Примітка

1

Розробка структури віртуального підпри- ємства

Збір інформації, необхідної для розробки структури віртуального підприємства. 1 етап організації інформаційної системи - ідея.

Ознайо- мче за- няття

2

Розробка економіч- ного обгрунтування віртуального підпри- ємства

Економічне обґрунтування життєздатності віртуального підприємства. Розрахункова частина інформаційної системи. Електронні таблиці.

 

3

Розробка документа- льної частини вірту- ального підприємст- ва.

Обробка масиву тестової інформації з метою вивчення необхідної частини та формування на її основі необхідних тестових документів.

 

4

Інтеграція розрахун- кової та документа- льної частин віртуа- льного підприємства.

Інтеграція розроблених розрахункової та документальної частин з метою їх взаємо підтвердження та доведення життєздатності віртуального підприємства . 2 етап організації інформаційної системи - документальна підтримка.

 

5

Розробка структури бази даних балансу віртуального підпри- ємства.

Баланс підприємства. Виділення складових балансу для конкретного підприємства. Розробка таблиць бази даних.

 

6

Розробка бази даних балансу віртуального підприємства.

Розробка розрахункових модулів бази даних. Форми та модулі.

Ознайо- мче за- няття

7

Розробка бази даних балансу віртуального підприємства.

Розробка перехідних модулів між частинами балансу в базі даних. Запити та макроси.

 

8

Розробка бази даних балансу віртуального підприємства.

Розробка звітної документації з балансу підприємства в базі даних. Звіти.

 

9

Розробка бази даних балансу віртуального підприємства.

Тестування бази даних балансу підприємства.

 

10

Розробка бази даних балансу віртуального підприємства.

Моделювання роботи підприємства в базі даних. 3 етап розробки інформаційних систем - моделювання.

 

 

11

Ведення віртуально- го підприємства.

Інтеграція документальної, розрахункової частини та бази даних. Тестування повної системи ведення віртуального підприємства.

 

12

Ведення віртуально- го підприємства.

Ведення періодів в комплексній інфор- маційній системі віртуального підпри- ємства. 4 етап розробки інформаційних систем - супровід.

 

13

Ведення віртуально- го підприємства.

Інтенсифікація роботи віртуального підприємства. Реклама. Текстові засоби реклами.

 

14

Ведення віртуально- го підприємства.

Інтенсифікація роботи віртуального підприємства. Реклама. Графічні засоби реклами.

Ознайо- мче за- няття

15

Ведення віртуально- го підприємства.

Поняття про електронну комерцію. Принципи, класичні підходи та проблеми. Інтернет  - магазини. Ресурси, необхідні для їх організації.

 

16

Ведення віртуально- го підприємства.

Програмування в Web – прост  орі. Розробка Інтернет - підтримки віртуального підприємства.

 

17

Ведення віртуально- го підприємства.

Моделювання ситуацій банкрутства

 

18

Розробка підсумко- вого завдання

Захист роботи власного віртуального підприємства

 

 

ТЕМАТИКА САМОСТІЙНИХ РОБІТ

З метою поглиблення знань та формування практичних навичок на самостійну роботу з ПК виноситься ряд поглиблених питань, які можуть бути виконані як в межах комп'ютерного класу так і поза ним. В якості звіту здаються електронні версії на магнітному чи оптичному носієві.

1. Створення WEB-сайту для інтеграції інформаційної системи.

2. Реклама засобами Adobe Photoshop.

3. Програмування макрокоманд в середовищі Ms Word.

4. Програмування макрокоманд в середовищі Мs Excel.

5. Програмування макрокоманд в середовищі Мs power Point.

6. Робота з макросами Мs Access

7. Робота з модулями Мs Access.

 

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ

1. Пояснити зміст термінів «система», «управління», «інформація».

2. В яких формах може споживатись інформація?

3. Які основні етапи процесу оперативного управління підприємством?

4. Що таке автоматизована інформаційна система управління підприємством?

5. Яка основна мета створення інформаційної системи на підприємстві?

6. Із яких основних компонент складається інформаційна система?

7. Що таке інформаційна технологія?

8. Які апаратні засоби використовуються в інформаційних системах?

9. Чим відрізняються сервери від робочих станцій?

10. На які класи розділяється програмне забезпечення?

11. Що таке бази знань?

12. Що таке експертні системи?

13. Що таке системи підтримки прийняття рішень?

14. Назвіть основні сучасні корпоративні системи.

15. К якому класу програм відноситься Excel?

16. Які можливості відбору даних у Excel надає авто фільтр і розширений

фільтр?

17. Які можливості підбивання підсумків по групах даних надає Excel?

18. Що таке зведені таблиці і як вони використовуються?

19. Як побудувати діаграму в Excel і додати на неї лінію тренду?

20. Які фінансові функції використовуються в Excel?

21. Як підібрати параметр щоб задовольнялось задане рівняння?

22. Як вирішуються задачі лінійного програмування в Excel?

23. Які статистичні функції використовуються в Excel?

24. Як спрогнозувати курс акцій або курс валют в Excel?

25. К якому класу програм відноситься Access?

26. Яки типи даних можуть бути в таблиці, що таке поле МЕМО і поле OLE?

27. Що таке ключові поля в таблиці?

28. Які типи зв'язків існують між таблицями в Access і як їх визначити?

29. Що таке цілісність даних в базі?

30. Що таке каскадне відновлення та віддалення даних в таблицях?

31. Що таке запит і які види запитів існують в Access?

32. Що таке форма в Access і які способи створення форм існують в Access?

33. Як додати фотографію особи в форму?

34. Що таке звіт і як його створити в Access?

35. Як виконати обчислення та підвести підсумки в звіті?

36.3 яких розділів можуть складатися звіти?

37. Як групуються дані і підбиваються підсумки по групам в звітах?

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

0. Андердал Б. Самоучитель Windows  98. - СПб.: Питер» 1999.-400с

1. Бартків А.Б., Гринчишин О .Я., Гринчишин Я.Т. Англо-українсько-російський словник з інформатики, програмування, обчислювальної техніки. -К.: Вища шк., Ї 995.-445с.

2. Гарнаев А.Ю. Использование М8 Ехсеl й УВА в зкономике й финансах. - СПб.: БХВ - Санкт-Петербург, 2000. - 336с.

3. Додж М., Кината К., Стинсон К. Зффективная работа с Ехсеl 97. - СПб.:

Питер, 1998.-1072с.

4. Келли Дж. Самоучитель Ассе55 97. - СПб.: Питер, 1999. -336с.

5. Колесников А. Ехсеl 7.0 для \Windows 95. - К: ВНУ, 1996. - 480с.

6. Николь Н., Альбрехт Р. Ехсеl 5.0. Для профессионалов. - М.: Зком. 1995. -30с.

7. Новейший самоучитель работьі на компьютере. Под ред. Симоновича С. -

М.: Десс; Инфорком-Пресс, 1999. -656с.

8. Роберт Шнейдер. Ассеss для  Windows 95 (серия "Без проблем!" Пер. с англ. - М: Бином. - 336с.: ил.

9. Руденко В.Д., Макарчук О.М., Патланжоглу М.О. Практичний курс

інформатики. - К.: Фенікс, 1997. - 304с.

10. Ю.Следзінський І.Ф., Ломакович А.М., Зароський Р.І. Техніка обчислень і алгоритмізація. - К: Вища школа,1990. - 199с.: -іл.

11. П.Симонович С., Евсеев Г. Практическая информатика: универсальньїй курс . -М.: АСТ-ПРЕСС; Инфорком-Пресс, 1999.-480с.

12. Симонович С., Евсеев Г., Алексеев А. Общая информатика. - М.: АСТ-

ПРЕСС; Инфорком-Пресс, 1998. - 592с.

1З. Симонович С., Евсеев Г., Алексеев А. Специальная информатика: универсальньїй курс. - М.: АСТ-ПРЕСС; Ияфорком-Пресс, 1999. - 480с.

14. Н.Стинсон К. Зффективная работа в Windows 98. - СПб.: Питер, 1999. - 784с.

15. Стоцкий Ю. Самоучитель Office 2000. - СПб.: Питер, 1999. - 576с.

17. Фигурнов В.З. ІВМ РС для пользователя (Изд.7-е, перераб. й доп. — М.:

Инфра-М, 1997.-640с.

18. Флорес Й. Структурьі й управление данньїми. - М.: Финансьі й статистика, 1992.-319с.

19. Шафран 3. Создание  Web-страниц: Самоучитель (+СО). - СПб.: Питер,

1999.-320с.

20. Шнейдер Р. Ассеss для \^іпс1о^5 95 (серия "Без проблем"). — М.: БИНОМ, 1996.-336с.

21. Інформаційні системи у фінансово-кредитних установах: Навч. посібник для сам. вивчення дисц ./1 Ф Рогач і інші.-К.: КНЕУ, 2001.

22. Галудзинський Г Й , Гордієнко І В Перспективні технологічні засоби оброблення інформації: Навч. посібник для сам. вивчення дисц. .- К.:КНЕУ,2002.

23. Гордієнко І В Інформаційні системи в менеджменті: Навч. посібник для сам. вивчення дисц .-К.:КПЕУ, 1999.

24. Береза А М Інформаційні системи і технології в економіці Навч. посібник для сам. вивчення дисц . - К.:КНЕУ,2000.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!