« Назад
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
КАФЕДРА ЕКОНОМІЧНОЇ КІБЕРНЕТИКИ
Розглянуто і схвалено
на засіданні Вченої ради університету
Протокол №___ від “___”_______ 2011р.
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
«Системи інформаційних технологій»
для підготовки бакалаврів
в галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво»
за напрямом підготовки:
6.030502 «Економічна кібернетика»
денної форми навчання
статус дисципліни: вибіркова
Ірпінь – 2011
Робоча навчальна програма курсу «Система інформаційних технологій» складена навчального плану підготовки бакалаврів в галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво» за напрямом підготовки 6.030502 «Економічна кібернетика», затвердженого у 2010 році.
Автори: Антоненко В.М., к.т.н., доцент, Сьомка Н К , ст.. викладач.
Рецензент: О.В.Поденежко, к.ф.-м.н., доцент.
Розглянуто і схвалено на засіданні кафедри
економічної кібернетики
Протокол № 1 від «31 » 08 2011 р
Зав. кафедри: В.М. Антоненко.
Погоджено:
На засіданні вченої ради факультету економіки та оподаткування
Протокол № 1 від «19 » 09 2011 р.
Голова вченої ради факультету економіки Г.М. Калач
та оподаткування к.е.н., доцент
Завідувач навчально - методичного відділу О.О. Бойко Реєстраційний №_______
ЗМІСТ
ПЕРЕДМОВА
ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
СТРУКТУРА ДИСЦИПЛІНИ
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ЗМІСТОВИМИ МОДУЛЯМИ
МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ ТА РОЗПОДІЛ БАЛІВ ЗА РЕЙТИНГОВОЮ СИСТЕМОЮ
РЕКОМЕНДАЦІЇ СТУДЕНТАМ ЩОДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ
Рекомендована література
ПЕРЕДМОВА
Сучасний стан економіки, динамізм реформ та ритм суспільного життя вимагає від студентів формувати в портфелі своїх практичних навичок не стільки конкретні "книжкові" знання, а вміння аналізувати спів ставляючи ситуації з наявним багажем знань та формувати завдання для освоєння нових предметів, інструментів та базових знань з метою вирішення поточних проблем. Особливо це актуально для спеціалістів напряму підготовки «Економічна кібернетика».|
Найбільш динамічним явищем сучасною світу є формування інформаційної ноосфери, включення знань кожної окремої людини до» цього нового, інтегрованого способу здобуття, обробки та збереження знань людства про навколишній світ. Саме тому майбутнім економістам потрібно приділяти значно увагу власній інформаційній освіті.
Фундамент інформаційної практичної діяльності устудентів напряму підготовки «Економічна кібернетика» закладає такий предмет як "Система інформаційних технологій ".
В процесі даного курсу студент повинен ознайомитися з більшістю основних інформаційних засобів збирання, обробки, зберігання та аналізу економічної інформації в довільному електронному форматі, опанувати найбільш розповсюдженими програмними засобами обробки інформаційних систем, набути практичних навичок обробки різних видів електронної інформації.
Предмет "Система інформаційних технологій" складає: лекції - 18 годин, лабораторні роботи - 18 годин , перевірка контрольних робіт: 8 годин, індивідуально - консультативна робота: 5 годин, самостійна робота : 59 годин .
Студенти повинен знати:
-
Економічні застосування інформаційних систем.
-
Статистичний аналіз і прогнозування.
-
Системи обробки текстової інформації.
-
Системи обробки графічної інформації.
-
Розрахункові системи. Табличний процесор EXCEL.
-
Поняття про бази даних,бази знань та сховища даних. Проектування баз даних. Технологію OLAP для аналітичної обробки даних.
-
Системи управління реляційними базами даних. СУБД ACCESS.
-
Сумісне використання різних систем обробки інформації.
-
Підтримка персональної ІС за допомогою MS Outlook. Електронний документообіг.
-
Поняття про моделювання процесів.
- Перспективні методи обробки інформації.
Студент повинен уміти:
-
Створювати і обробляти текстові та графічні документи. Використовувати технологію OLE.
-
Використовувати табличний процесор EXCEL для імітаційного та оптимізаційного моделювання та OLAP аналізу..
-
Використовувати СУБД ACCESS для автоматизації роботи підприємства.
-
Сумісно використовувати різні системи обробки інформації.
-
Забезпечити електронний документообіг власного офісу.
-
Захищати роботу власного віртуального підприємства.
- Виконати підсумкове завдання.
ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«СИСТЕМА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ»
для підготовки бакалаврів
на 2011/2012 навчальний рік
в галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво»
за напрямом підготовки:
6.030502 «Економічна кібернетика»
(денна форма навчання)
1. Предмет: технології обробки різних видів інформації.
2. Мета: отримати знання і набути практичних навичок застосування різних технологій обробки інформації.
Змістово-модульна структура дисципліни
Курс: 3
Семестр: 6
|
Галузь знань,
Напрям підготовки,
освітньо-кваліфікаційний рівень
|
Характеристика навчальної дисципліни
|
Кількість кредитів:
2 - національних 3 - ЕCTS
|
Галузь знань
0305 «Економіка і підприємництво»
Напрям підготовки:
6.030502 «Економічна кібернетика»
Освітньо-кваліфікаційний рівень - бакалавр
|
Вибіркова
Лекції: 18
Лабораторні: 18
Самостійна робота: 67
Індивідуальні: 5
Вид контролю:
6 семестр – ПМК
|
Модулів: 2
|
Змістових модулів: 2
|
Загальна кількість годин: 108
|
Попередні дисципліни: «Інформатика», «Економічна кібернетика», «Основи дискретної математики», «Введення в спеціальність».
|
СТРУКТУРА ДИСЦИПЛІНИ
«СИСТЕМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ»
№ п/п
|
Змістові модулі
|
Кільк год.
|
Всього
|
Лекц
|
Лаб.
|
Інд. –конс.
|
Сам.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
7
|
Модуль 1 = 2 залікових кредити
|
Змістовий модуль 1. Обробка текстової, графічної, числової інформації
|
Тема 1
|
Інформаційні мережеві технології обробки і збереження даних. Технологія OLE.
|
9
|
2
|
|
|
7
|
Тема 2
|
Статистичний аналіз і прогнозування
|
10
|
2
|
2
|
|
6
|
Тема 3
|
Системи обробки графічної інформації
|
10
|
2
|
|
|
8
|
Тема 4
|
Розрахункові системи. Використання MS Excel як OLAP – клієнта
|
19
|
4
|
6
|
3
|
6
|
Тема 5
|
Бази даних, знань. Сховища даних. Проектування, заповнення та використання. База даних ACCESS як джерело даних для OLAP аналізу
|
22
|
4
|
2
|
|
16
|
|
Контрольний захід – модульна контрольна робота
|
2
|
|
2
|
|
|
|
Всього по змістовому модулю 1
|
72
|
14
|
12
|
3
|
43
|
Модуль 2= 1 заліковий кредит
|
Змістовий модуль 2.Підтримка персональної ІС за допомогою MS Outlook. Безпаперовий документообіг.
|
Тема 6
|
Електронний документообіг.
Підтримка персональної ІС за допомогою MS Outlook.
|
34
|
4
|
4
|
2
|
24
|
|
Контрольний захід – модульна контрольна робота
|
2
|
|
2
|
|
|
|
Всього по змістовому модулю 2
|
36
|
4
|
6
|
2
|
24
|
Всього
|
108
|
18
|
18
|
5
|
67
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Форма контролю – ПМК у семестрі 6
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ЗМІСТОВИМИ МОДУЛЯМИ
Змістовий модуль 1. Обробка текстової, графічної, числової інформації
Тема 1. Інформаційні мережеві технології обробки і збереження даних.
Лекція 2 год.
План
-
Поняття інформаційної технології та технологічного забезпечення.
-
Вплив параметрів задач та режимів оброблення економічної інформації на інформаційну технологію.
-
Інтегровані технології у розподілених системах опрацювання даних. Технологія “ клієнт - сервер ”.
-
Логічна схема глобальної мережі Internet.
-
Технологія універсального користувацького спілкування у вигляді електронної пошти.
-
Архітектура Internet. Способи доступу до Internet. Ресурси Internet.
Самостійна робота (2 год)
-
Сутність та особливості економічної інформації.
-
Подання економічної інформації на носіях.
-
Класифікація економічної інформації: поняття та основні системи класифікації; класифікатори економічної інформації.
-
Кодування економічної інформації: основні методи кодування; розробка кодів, методи контролю їх правильності.
-
Економічна інформація як об’єкт автоматизованої обробки.
-
Структуризація економічної інформації.
- Формалізоване подання економічної інформації.
Література [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14]
Тема 2. Системи обробки текстової інформації
Лекція 2 год.
План
1. Статистичний аналіз
2. Регресійний аналіз
3. Кореляційний аналіз
4. Дисперсійний аналіз
5. Статистичні функції і передбачення даних
Самостійна робота
Застосування вбудованих функцій табличного процесора MS Excel для прогнозування
Лабораторна робота (2 год.)
Практична робота № 1
Тема: Використання статистичних функцій MS Excel для розв’язування задач прогнозування.
Мета: Отримати навички використання засобів прогнозування та аналізу даних в MS Excel.
Література [15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27]
Тема 3. Системи обробки графічної інформації.
Лекція 2 год.
План
-
Cфери застосування комп'ютерної графіки
-
Теоретичні основи комп’ютерної графіки
-
Колір в комп’ютерній графіці.
-
Програми піксельної графіки Adobe Photoshop.
-
Програми векторної графіки CorelDraw .
-
Редактор CorelPHOTO-PAіNT і додаток Paіnter.
- Программа фірми Macromedіa Fіreworks.
Самостійна робота
Література [28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41]
Тема 4. Розрахункові системи. Використання MS Excel як OLAP – клієнта
Лекція 4 год.
План
-
Побудова реляційної бази даних в MS Excel.
-
Засоби роботи з базою даних: сортування та фільтрація даних. Різновиди фільтрів.
-
Засоби роботи з базою даних: створення проміжних підсумків.
-
Засоби роботи з базою даних: створення зведених таблиць та зведених діаграм та їх використання. Зведені таблиці як інструмент OLAP технології.
-
MS Excel. Засоби роботи з базою даних: застосування стандартних функцій для роботи з базою даних.
-
Аналіз даних з використанням засобу Подбор параметра та Сценарии.
-
MS Excel. Аналіз даних з використанням засобу Таблица подстановки.
-
MS Excel. Аналіз даних з використанням засобу Консолидация данных.
-
Аналіз даних та підтримка прийняття управлінських рішень шляхом використанням засобу Поиск решения.
-
Прогнозування та імітаційне моделювання засобами Excel.
-
Основні поняття OLAP.
- Використання засобів MS Excel для оперативного аналізу даних.
Самостійна робота:
Індивідуальна робота:
Аналіз даних у середовищі MS Excel з використанням OLAP технології.
Лабораторні роботи:
Лабораторна робота № 4.1
Тема: імітаційне моделювання на основі даних за допомогою електронних таблиць Microsoft Excel.
Мета роботи: вивчити основи використання засобу Excel «Підбір параметра» з елементами моделювання, що може бути застосовано для вирішення широкого спектра управлінських задач.
Лабораторна робота № 4.2
Тема: Імітаційне та оптимізаційне моделювання впливу факторів на зміну чистого прибутку торгівельного підприємства при різних варіантах сценаріїв засобами "Підбір параметра" та "Пошук рішення" табличного процесора MS Excel.
Мета: Оволодіти методикою проведення імітаційного та оптимізаційного моделювання засобами табличного процесора MS Excel.
Лабораторна робота № 4.3
Тема: використання зведених таблиць як інструмента OLAP - технології
Мета: оволодіти методикою проведення OLAP –аналізу засобами табличного процесора MS Excel.
Лабораторна робота № 4.4-5
Тема: створення куба OLAP в MS Excel.
Мета: на основі бази даних ACCESS у MS Excel створити запит до БД і на основі запиту – куб із збереженням зв’язку між БД і кубом даних. Дослідити можливості подання даних у кубі та їх аналітичної обробки.
Література [42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51]
Тема 5. Бази даних, знань. Сховища даних. База даних ACCESS як джерело даних для OLAP аналізу.
Лекція 4 год.
План
-
Поняття бази даних, бази знань та сховища даних.
-
Різновиди моделей даних.
-
Програмні засоби роботи з базами даних. СУБД.
-
Структура сховищ даних та програмні засоби роботи зі сховищами даних.
-
Побудова реляційної бази даних в MS Excel.
-
Засоби роботи з базою даних в MS Excel.
-
Створення БД та робота з БД в СУБД Microsoft Access.
- Основи мови структурованих запитів SQL. Розробка SQL –запитів.
База даних ACCESS як джерело даних для OLAP аналізу.
1. Розв’язання економічних задач, аналіз даних та прогнозування економічних показників в MS Excel та в MS Access.
Самостійна робота:
-
СУБД Microsoft Access: запуск, віконний інтерфейс. Шаблони баз даних Microsoft Access та їх використання.
-
Використання алгебраїчних та логічних виразів для створення запитів та звітів. “Построитель” виразів та робота з ним: метасимволи, арифметичні оператори, оператор подібності, оператори порівняння та логічні оператори.
Лабораторні роботи:
Лабораторна робота № 5.1
Тема: нарахування заробітної плати (ЗП) співробітникам власної фірми з 5 таблиць --- Посади, Контингент, Нараховане, Утримано, Розрахунково-платіжна відомість . .
Мета: оволодіти методикою створення бази даних засобами СУБД Access і
шляхом імпорту цих же таблиць створених ТП Excel (Задача 4.5).
Лабораторна робота № 5.2
Тема: створити базу даних Access та імпортувати її в ТП Excel для OLAP аналізу.
Мета: оволодіти методикою використання бази даних Access як джерела даних для OLAP аналізу.
Змістовий модуль 2.Підтримка персональної ІС за допомогою MS Outlook. Безпаперовий документообіг.
Тема 6. Підтримка персональної ІС за допомогою MS Outlook. Безпаперовий документообіг
Лекція 2 год.
План
-
Засоби управління файлами, розширені можливості пошуку файлів в Microsoft Outlook. Використання фільтрів, сортування та групування файлів.
-
Робота з електронною поштою. Перевірка надходження нових повідомлень. Упорядкування кореспонденції (сортування, групування).
-
Ведення календаря та електронного щоденника. Планування робочого часу за допомогою календаря, призначення зустрічі, планування зборів, позначення подій.
-
Довідник контактів, введення та редагування даних.
-
Призначення доручення. Прийняття та відхилення доручення, звітування про хід виконання доручення.
-
Управління документообігом за допомогою MS Outlookтапрограмних серверів MS Exchange і Lotus Notes.
Самостійна робота.
Індивідуальна робота:
На створеному віртуальному робочому місті побудувати власну ІС з використанням програми Microsoft Outlook та серверів MS Exchange і Lotus Notes..
Лабораторна робота 6.1.
Тема: робота з програмою Microsoft Outlook та серверами MS Exchange і Lotus Notes. Ведення електронного щоденника, планування робочого часу, призначення зустрічі, планування зборів, позначення подій, призначення доручень, опрацювання вхідних і вихідних документів.
Мета: оволодіти методикою створення зручного середовища для роботи офіс-менеджера.
Література [67, 68, 69, 70, 71]
МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ ТА РОЗПОДІЛ БАЛІВ ЗА РЕЙТИНГОВОЮ СИСТЕМОЮ
При визначенні підсумкової оцінки за кредитно – модульною системою при заключному контролі враховується загальна кількість балів, отриманих студентом при поточному контролі у процесі виконання навчального плану дисципліни. Передбачено один підсумкових контроль: 6-й семестр – ПМК.
Максимальна сумарна кількість балів підсумкового модульного контролю становить 100 балів.
На підставі отриманої кількості балів за кредитно – модульної системи згідно до вимог Болонської декларації застосовується наступна шкала оцінки знань:
Оцінка за 100-бальною шкалою
|
Оцінка за шкалою ECTS
|
Оцінка за розширеною національною шкалою
|
Оцінка за 5-бальною шкалою
|
90-100
|
A
|
«відмінно»
|
5
|
80-89
|
B
|
«дуже добре»
|
4,5
|
65-79
|
C
|
«добре»
|
4
|
55-64
|
D
|
«задовільно»
|
3,5
|
50-54
|
E
|
«достатньо»
|
3
|
35-49
|
FX
|
«незадовільно»
|
2
|
1-34
|
F
|
«неприйнятно»
|
1
|
Поточний контроль засвоєння матеріалу з кожної теми здійснюється у відповідності з навчальним планом дисципліни і включає:
Враховується дисциплінованість студента: за несвоєчасність виконання завдань кількість запланованих з даної теми балів може бути зменшена.
Нижче наведена таблиця розподілу балів по темі, змістовому модулю, модулю та загалом по курсу.
Модуль 1
|
|
|
|
ЗМ1 (40 БАЛІВ)
|
ЗМ2 (10 БАЛІВ)
|
МОДУЛЬНА КОНТРОЛЬНА (50 БАЛІВ)
|
ПМК (100 БАЛІВ)
|
Тема
Вид роботи
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
Робота на лекційних заняттях
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Виконання Лабораторних робіт
|
|
8
|
8
|
7
|
6
|
5
|
Виконання індивідуальних робіт
|
|
|
|
6
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РЕКОМЕНДАЦІЇ СТУДЕНТАМ ЩОДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
Самостійна роботадопомагає студентам максимально ефективно використати навчальний час, виробити навички самостійного вивчення окремих питань, зосередити увагу на фаховій літературі, сформувати власну точку зору для самостійного вирішення проблем проектування інформаційних систем у менеджменті. Працюючи самостійно, студент повинен вивчити елементи створення інформаційних систем, обробляти дані, вміти створювати математичні моделі, а також вміти впроваджувати інформаційні технології.
Самостійна робота студентів проводиться за такими формами:
-
Опрацювання лекційного матеріалу та його засвоєння.
-
Доповнення конспекту лекцій із літературних джерел по окремим і визначеним викладачем питаннями.
-
Робота на ПК з програмними продуктами та Internet.
-
Підготовка до виконання контрольних робіт.
-
Підготовка і доопрацювання лабораторних робіт.
- Підготовка студентів до ПМК.
Індивідуальна робота
Кожен студент повинен виконати індивідуальне завдання за погодженням із викладачем. Особлива увага під час самостійної роботи повинна приділятись набуттю навичок практичної роботи з програмними комплексами та роботі з Inernet-технологіями. Перед практичною роботою студенти мають ознайомитися з методичним забезпеченням (лекційний, методичний, довідковий матеріал на паперових та електронних носіях, демонстраційні ролики). Після цього можна виконувати конкретні практичні завдання згідно вимог.
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ
Контрольні питання до теми 1:
-
Пояснити зміст термінів «система», «управління», «інформація».
-
В яких формах може споживатись інформація?
-
Які основні етапи процесу оперативного управління підприємством ?
-
Що таке автоматизована інформаційна система управління підприємством?
-
Яка основна мета створення інформаційної системи на підприємстві?
-
Із яких основних компонент складається інформаційна система ?
-
Що таке інформаційна технологія?
-
Які апаратні засоби використовуються в інформаційних системах?
-
Чим відрізняються сервери від робочих станцій?
-
На які класи розділяється програмне забезпечення ?
-
Глобальне інформаційне суспільство.
-
Поняття про інформаційні системи.
-
Основні ресурси інформаційних систем.
-
Типи інформаційних систем.
-
Системний підхід до планування інформаційних систем менеджменту
-
Функціональні модулі інтегрованих систем управління. Основна ідея створення інтегрованих систем.
-
Поняття і особливості економічної інформації, оцінка економічної інформації.
-
Загальна характеристика інтелектуальних інформаційних систем Функціональне забезпечення системи ПАРУС в умовах автоматизації бізнес-процесів.
-
Поняття масштабованості, модульності та відкритості інформаційних систем менеджменту.
-
Загальна характеристика інформаційних пошукових систем.
-
Поняття інформаційної технології, класифікація інформаційних технологій.
-
Етапи розвитку інформаційних систем, інформатизація суспільства.
-
Характеристика інформаційного забезпечення. Поняття інформаційної бази.
-
Внутрімашинна інформаційна база. Характеристика і структура.
-
Загальні відомості про корпоративні інформаційні системи.
-
Цифрова економіка, принципи організації. Поняття програмних агентів.
-
Поняття економічної інформації, її види та властивості.
-
Загальна характеристика позамашинної інформаційної бази.
-
Структура економічної інформації, особливості економічної інформації.
-
Методи класифікації і моделювання економічної інформації
-
Загальна характеристика систем підтримки прийняття рішень.
-
Кодування економічної інформації, штрихова система кодування.
-
Загальна характеристика експертних інформаційних систем.
-
Характеристика нейромережевих і мультимедійних інформаційних технологій.
-
Поняття і класифікація інформаційних систем.
-
Єдина система класифікації і кодування економічної інформації.
-
Поняття, класифікація та принципи побудови інформаційних систем, їх структура.
- Поняття та основні принципи праці в Internet
Контрольні питання до теми 2:
-
Розробка структурованих документів у текстових процесорах (MS Word). Режими відображення документу. Структура тексту. Панель. Структура та технологія її використання.
-
Розробка структурованих документів у текстових процесорах (MS Word).
-
Розробка презентацій на основі структурованих документів (MS PowerPoint).
-
Технологія роботи з буфером обміну Office.
-
Створення змісту великого текстового документа з гіперпосиланнями засобами MS Word.
-
Технологія створення та використання закладок в текстових документах MS Word .
-
Технологія створення таблиць та виконання обчислень в таблицях засобами текстового процесора MS Word.
-
Технологія впровадження в текстовий документ MS Word графічних об’єктів та схематичних діаграм.
-
Розробка структурованих документів у текстових процесорах (MS Word). Режими відображення документу. Структура тексту. Панель Структура та технологія її використання.
-
Розробка структурованих документів у текстових процесорах (MS Word).
-
Розробка структурованих документів у табличному процесорі (MS Excel).
-
Розробка презентацій на основі структурованих документів (MS PowerPoint).
-
Технологія роботи з буфером обміну Office.
-
Створення змісту великого текстового документа з гіперпосиланнями засобами MS Word.
-
Технологія створення та використання закладок в текстових документах MS Word .
-
Технологія створення таблиць та виконання обчислень в таблицях засобами текстового процесора MS Word.
-
Технологія впровадження в текстовий документ MS Word графічних об’єктів та схематичних діаграм.
-
Технологія створення та використання макетів документів видавничою системою Page Maker.
Контрольні питання до теми 3:
-
Знайдіть кількість пікселів у рядку зображення, якщо довжина рядка дорівнює 29 см, а роздільна здатність екрана -72 dpi.
-
Обчисліть кількість кольорів, при глибині кольору d=24, та d=32.
-
Чому дорівнює обсяг графічних даних у зображенні 300*400 пікселів, якщо кольорова інформація описується 4 байтами.
-
Знайдіть кількість графічної інформації в ярлику розміром 30*20 пікселів який виконаний в палітрі з 256 кольорів.
-
При роздільної здатності монітора 1024*768 пікселів, кроку сітки растра 1/96 дюйма якій розмір екрана монітора у см.
-
Сформуйте першій, другій та третій закони Гросмана формування кольорової моделі.
-
Намалюйте в тримірної координатної системі зображення кольорової моделі RGB та iї аналітичний опис.
-
Намалюйте в тримірної координатної системі зображення кольорової моделі CMYK та Ії аналітичний опис.
-
Чим відрізняється растрова графика від векторной?
-
Від яких параметрів залежать розміри графічних файлів?
-
Який принцип подання зображення у векторних файлах?
-
Назвіть характеристики растрового зображення.
-
Що таке основний та фоновий кольори? Як ними користуватися?
-
Як намалювати пряму лінію, лінію нахилену під кутом 45 градусів?
-
Як змінити масштаб зображення малюнка?
-
Назвіть елементи вікна Adobe Photoshop.
-
Опишіть операції копіювання і вставки фрагмента за допомогою буфера обміну.
-
Які дії можно виконувати з графічними формами?
-
Як створити маркетингову діаграму?
-
Як побудувати план офису?
-
Як створить блок – схему?
-
Як створить організаційну діаграму?
-
Що таке графічна презентація?
-
Способи створення слайда графічной презентації?
-
Які є режими роботи зі слайдами?
-
Що таке анімаційні ефекти та для чого віх використовують в слайдах?
-
Що таке шаблон оформлення фону слайда?
-
Як вставити діаграму в слайд?
-
Для чого призначена кнопка керування показом слайдів де вона є?
-
Як перейти до потрібного слайда в режимі слайдів?
-
Як весті заголовок і текст у слайд?
-
Як вставити графічне зображення у WEB- сторінку?
-
Як деяке графічне зображення зробити гіперпосиланням?
-
Як запустити звук одночасно з відкриванням сторінки?
-
Як створити рамку навколо картинки?
-
Чому рекомендують у гіперпосиланнях обмежувати обсяги звукових чи відео файлів?
-
Як створити динамічний ефект біжучого тексту
-
Назвіть основні елементи вікна програми MS Front Page.
-
Назвіть основні елементи вікна програми Adobe Photoshop/
-
Назвіть основні інструменти виділення елементів зображення
-
Adobe Photoshop.
-
Назвіть основні інструменти растрового малювання елементів зображення
-
Назвіть основні інструменти переміщення елементів зображення
-
Назвіть основні інструменти векторного малювання елементів зображення
-
Назвіть основні інструменти масштабування елементів зображення
-
Назвіть основні інструменти вимірювання елементів зображення
-
Як виконується огляд зображень в Adobe Photoshop?
-
Що таке маски і канали?
-
Що таке прошарки, віх призначення?
-
Як виконуються ретушування та корекція кольору в Adobe Photoshop?
-
Що таке векторні контури та форми?
-
Для чого використаються векторні контури?
Контрольні питання до теми 4:
-
Поняття електронної таблиці (ЕТ), основні елементи її. Типи даних в ЕТ.
-
Класифікація та стисла характеристика стандартних функцій Еxcel.
-
Типи діаграм у ТП Еxcel та їх призначення. Технологія створення діаграм і графіків на основі табличних даних.
-
Характеристика засобів управління даними в ТП Еxcel.
-
Поняття про макроси, їх можливості для автоматизації управління розв‘язування фахових задач.
-
Що розуміють під формулою у MS Excel?
-
Як редагувати формули у MS Excel?
-
Які типи посилань існують у MS Excel? Відмінності між ними.
-
Як виконується копіювання формул на інший робочий лист в MS Excel?
-
Що розуміють під функцією у MS Excel?
-
Як працювати з Майстром функцій у MS Excel?
-
Як можна створити функцію користувача у MS Excel?
-
Яких правил необхідно дотримуватися при роботі зі списками в табличному процесорі MS Excel?
-
Які способи існують для доповнення списку новим рядком?
-
Як виконати доповнення списку новим рядком за допомогою форми?
-
Як виконати знищення рядку в списку за допомогою форми?
-
Як виконати сортування по стовпчику?
-
Як використати автофільтр?
-
Чим автофільтр відрізняється від розширеного фільтру?
-
Які правила запису критеріїв для розширеного фільтру?
-
Як зняти фільтр з списку?
-
Як забезпечити каскадне оновлення даних якщо книга складається з декількох сторінок?
-
Призначення програми MS Query.
- Призначення програми Pivot Table.
Контрольні питання до теми 5:
-
Структури даних. Поняття про бази даних, бази знань та сховища даних.
-
Властивості баз даних. Запис. Відношення. Таблиця. Кортеж. Домен.
-
Модель предметної області.
-
Правила побудови схеми даних. Підсхема даних.
-
Моделі даних. Характеристика ієрархічної, реляційної, сіткової моделей даних.
-
Структури баз даних. Фактографічні і інформаційно-пошукові бази даних.
-
Набір даних. Тип набору даних. Відношення (реляція): бінарне, тернарне, парне.
-
Нормалізація: 1HФ, 2НФ, ЗНФ.
-
Семантичний підхід до побудови моделі предметної області. Об'єкт, ключ, таблиця. Ідентифікація об'єктів.
-
Концептуальні засоби моделювання предметної області.
-
Відношення. Властивості відношень.
-
Подання типів. Мінімальне подання.
-
Функціональні залежності. Операції над типами. Entity-Relation (ER)
-
моделі. Таксон.
-
Визначення реляційної моделі даних. 12 правил Кодда.
-
Первинні (внутрішні) ключі. Зовнішні ключі. Складні ключі.
-
Переваги реляційної моделі даних. Моделювання на реляційній моделі ієрархічних і сіткових моделей даних.
-
Поняття про SQL. Характеристика SQL. Схема використання SQL.
-
Можливості SQL. Роль (значення) SQL. Приклад.
-
Переваги SQL.
-
Проблеми і стандарти SQL.
-
Поняття про технологію "клієнт-сервер".
-
SQL на ПК і в локальних мережах.
-
Поняття про об'єктно-орієнтовані СУБД. Класифікація інформаційних задач.
-
Принципи побудови автоматизованих інформаційних систем (АІС).
-
Поняття про штучний інтелект та бази знань.
-
Людино-машинний інтерфейс - поняття і правила побудови.
-
Інформаційне забезпечення (ІЗ) автоматизованих систем. Склад і вимоги до ІЗ. Функції ІЗ.
-
Позамашинне інформаційне забезпечення. Класифікація: вимоги, види, системи. Кодування: методи і системи кодування.
-
Внутрішньомашинне інформаційне забезпечення. Інформаційна база. Вимоги до інформаційної бази. Форми інформаційної бази.
-
Масиви даних. Класифікація масивів даних.
-
Організаційне забезпечення інформаційних систем.
-
Поняття про безпеку інформаційних систем (ІС).
-
Загрози безпеці ІС. Поняття і класифікація.
-
Найбільш поширені загрози безпеці ІС.
-
Заходи забезпечення безпеки ІС.
-
Універсальні способи захисту ІС.
-
Системи управління базами даних (СУБД). Структура БД. Поняття запису і поля.
-
Система упрвльїння базами даних (СУБД) МS Ассеss. Основні об'єкти МS Ассеss. Характеристика таблиць.
-
Система управління базами даних (СУБД) МS Ассеss. Основні об'єкти МS Ассеss. Характеристика запитів.
-
Система управління базами даних (СУБД) МS Ассеss. Основні об'єкти МS Ассеss. Характеристика форм.
-
Система управління базами даних (СУБД) МS Ассеss. Основні об'єкти МS Ассеss. Характеристика звітів.
-
Продемонструвати процес створення таблиці і запиту в МS Ассеss.
-
Продемонструвати процес створення таблиці і форми в МS Ассеss.
- Продемонструвати процес створення таблиці і звіту в МS Ассеss.
Контрольні питання до теми 6:
1. Як помістити на панелі OUTLOOK необхідні папки і файли
2. Як здійснюється пошук файлів в OUTLOOK?
3. Як включити різні режими переглягляду календаря?
4. Планування робочого часу в OUTLOOK
5. Як створити нову задачу?
6. Як створити новий контакт?
7. Як назначити періодичну подію?
8. Використання електронного щоденника.
9. Яка інформація знаходиться в адресній книзі?
10. Планування зустрічей і зборів
11. Які можливості надає OUTLOOK для роботи з електронною поштою?
12. Що таке SMTP і POP3?
13. Як відправити запрошення на нараду?
14. Що таке «список розсилки»?
15. Де шукати листи, що приходять?
16. Яке призначення папок «Входящие», «Исходящие» и «Отправленные»?
17. Як відсортувати список повідомлень?
18. Як занести інформацію до адресної книги?
19. Як відповісти на лист?
20. Для чого потрібен перегляд кореспонденції і як його здійснити?
21. Як приєднати файл до листа?
22. Що таке автопідпис і як його вставити в повідомлення?
23. Введення інформації про контакти.
24. Введення телефонних номерів і адрес E-mail
25. Як скласти для себе розклад на тиждень?
26. Як вікористувати список контактів в якості адресної книги?
27. Як призначити зустріч, що повторюється?
28. Створення події в календарі.
29. Створення задачі, робота зі списком задач.
30. Як закінчити і видалити задачу?
31. Для чого призначений щоденник?
32. Як забезпечити автоматичний запис в щоденник?
33. Як ввести запис у щоденник вручну?
34. Застосування і складання нотаток.
Рекомендована література
Література до теми 1:
-
Антоненко В. М., Рогушина Ю.В. Сучасні інформаційні системи і технології. Навчальний посібник. - К.: КСУ МГІ, 2005. – 131 с.
-
Антоненко В.М., Булига К.Б., Сафронова І.О., Філіппова Л.Л. Робочий зошит з основ інформатики та комп`ютерних технологій (для молодших спеціалістів): Навч. посібник. – Ірпінь: Національна академія ДПС України, 2007. – 178 с. (Рекомендовано МОН).
-
Антоненко В.М., Терейковський І.А., Терейковська Л.О. Сучасні Internet-технології. Курс лекцій та лабораторний практикум. Частина І. Основи Web-дизайну: Навчальний посібник. – Ірпінь: Національна академія ДПС України, 2007. – 206 с. (Рекомендовано МОН).
-
Антоненко В.М., Б.Д.Пацай, Терейковська Л.О., Терейковський І.А.Internet для користувача. – Ірпінь: НУ ДПС України, 2010. – 246 с.
-
Автоматизация управления предприятием / В.В. Баронов и др. – М.Ж ИНФРА-М, 2000
-
Береза А М Інформаційні системи і технології в економіці. Навч. посібник для сам. вивчення дисц . - К.:КНЕУ,2000.
-
Галудзинський Г Й , Гордієнко І В Перспективні технологічні засоби оброблення інформації: Навч. посібник для сам. вивчення дисц.- К.:КНЕУ,2002.
-
Информационные технологи управления: Учеб. пособие. Для вузов / Под ред. проф. Г.А. Титаренко. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002.
-
Лігоненко Л.О., Кустова Н.П., Клоченок Л.В. Сучасні інформаційні технології економічних досліджень. – К. КНТЕУ, 2001.
-
Мамченко С.Д., Одинець В.А. Економічна інформатика: Практикум: Навч. посіб. – К.: Знання, 2008. – 710 с. (Рекомендовано МОН).
-
Павленко Л.А. Корпоративні інформаційні системи: Навч. посіб. / Х.: ІНЖЕР, 2003
-
Основи інформаційних систем. Підручник/ В.Ф.Ситник, Т.А.Писаревська, Н.В.Єрьоміна, О.С.Краєва. – К.: КНЕУ, 1997.
-
Терещенко Л.О, Гушко С.В., Шайкан А.В. Управлінські інформаційні системи: Підручник. – КНЕУ, 2008.
-
Флорес Й. Структурьі и управление данными. - М.: Финансьі и статистика, 1992.-319с.
Література до теми 2:
-
Антоненко В М , Астаф’єва М М , Гавриленко О В, Цуканов І М Ком’ютерні технології у розв’язанні задач теорії ймовірностей: Навч. посібник.-К.:КСУ, 2010.-125 с.
-
Информационная культура: Кодирование информации. Информационные модели. / А.К.Кушниренко и др. –М.: Дрофа, 2000.– 208с.
-
Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології: Підручник / За ред. О.І.Пушкаря.– К.: Академія, 2002.—703с.
-
Л.М.Дибкова. Інформатика та комп’ютерна техніка: Посібник.– К.: Академвидав, 2002.– 318с.
-
Інформаційні системи і технології в економіці: Посібник / За ред. В.С.Пономаренка.– К.: Академія, 2002.— 542 с.
-
Мамченко С.Д., Одинець В.А. Економічна інформатика. Практикум: Навч.посібник-К.:Знання, 2006.-460с.
-
Мамченко С.Д., Одинець В.А. Індивідуальні завдання з економічної інформатики: Навч.посібник - Ірпень: Національний університет ДПС України, 2009. – 268 с.
-
Экономическая информатика / Под ред. П.В. Конюховского и Д.Н. Колесова. – СПб.: Питер, 2001. – 560 с.
-
Гиляревський Р.С. Основы информатики: Курс лекций. – М., «Экзамен», 2003.– 320с.
-
Галузинський Г.П. Перспективні технологічні засоби оброблення інформації: Навч.– метод. посібник для самостійного вивчення дисципліни.– К.:КНЕУ, 2002.– 280с.
-
В.М.Беспалов та ін. Інформатика для економістів: Навч. посібник.– К.: ЦУЛ, 2003.– 799с.
-
Клименко О.Ф., Головко Н.Р., Шарапов О.Д. Інформатика та комп’ютерна техніка: Навч.– метод. посібник.– К.: КНЕУ, 2002.– 534с.
-
Городенко Л. Системи верстки. QuarkXPress. Adobe PageMaker. Adobe InDesign: Практичний посібник для студентів інститутів (факультетів) журналістики і відділень видавничої справи та редагування. – К.: Центр Вільної Преси, 2006. – 520 с.
Література до теми 3:
-
Антоненко В.М., Терейковський І.А., Терейковська Л.О. Сучасні Internet-технології. Курс лекцій та лабораторний практикум. Частина І. Основи Web-дизайну: Навчальний посібник. – Ірпінь: Національна академія ДПС України, 2007. – 206 с. (Рекомендовано МОН).
-
Глинський Я.М. Практикум з інформатики. Навч. посіб.- 8-ме оновл. вид.- Львів: Деол, СПД Глинський, 2005. -296 с.
-
Следзінський І.Ф., Василенко Я.П. Основи інформатики. Пособник для студентів.- Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2003. - 160 с.
-
Информатика. Базовый курс. 2-е издание / Под ред. С.В. Симоновича. - СПб.: Питер, 2004. - 640 с.
-
Кишик А.Н. Adobe Photoshop 6.0. Эффективный самоучитель.: - К.: Издательство "ДиаСофт", 2001 - 304 с.
-
Руденко В.Д., Макарчук О.М., Патланжоглу М.О. Практичний курс інформатики.- К.: Фенікс, 2001.-370 с.
-
Хабрейкен Дж. Изучи Microsoft PowerPoint 2002 за 10 минут.: Пер. с англ.-М.: Изд. «Вильямс»,2004.-192 с.
-
Петров М.Н., Молочков В.П. Компьютерная графика: Учебник для вузов.- СПб.: Питер, 2003.- 736 с.
-
Рейнбоу В. Компьютерная графика. Энциклопедия: перев.с англ.-
-
СПб.: Питер,2003.-763 с.
-
Дик. Мак-Клелланд.Photoshop 6 для Windows. Библия пользователя: Пер. с англ. - : М. : Издательский дом «Вильямс», 2001
-
Пономаренко С. И. Adobe Illustrator 9 . — СПб.: БХВ-Пе-тербург, 2000.
-
Пономаренко С. И. Adobe Photoshop 6 в подлиннике. — СПб.: БХВ-Петербург, 2001.
- Шарыгин М. Е. Понятно о программе CorelDraw.. / Под ред. И. В. Шишигина. — СПб.: БХВ-Петербург; Артлит, 2002 .
Література до теми 4:
-
Гарнаев А.Ю. Использование MS Excel и VBA в экономике и финансах. – СПб.: БЧВ-Санкт-Петербург, 2000. – 336 с.
-
Антоненко В.М., Булига К.Б., Сафронова І.О., Філіппова Л.Л. Робочий зошит з основ інформатики та комп`ютерних технологій (для молодших спеціалістів): Навч. посібник. – Ірпінь: Національна академія ДПС України, 2007. – 178 с. (Рекомендовано МОН).
-
Мамченко С.Д., Одинець В.А. Економічна інформатика. Практикум: Навч.посібник-К.:Знання, 2006.-460с.
-
Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології: Підручник / За ред. О.І.Пушкаря.– К.: Академія, 2002.—703с.
-
Л.М.Дибкова. Інформатика та комп’ютерна техніка: Посібник.– К.: Академвидав, 2002.– 318с.
-
Экономическая информатика / Под ред. П.В. Конюховского и Д.Н. Колесова. – СПб.: Питер, 2001. – 560 с.
-
Гиляревський Р.С. Основы информатики: Курс лекций. – М., «Экзамен», 2003.– 320с.
-
Клименко О.Ф., Головко Н.Р., Шарапов О.Д. Інформатика та комп’ютерна техніка: Навч.– метод. посібник.– К.: КНЕУ, 2002.– 534с.
-
Вальдрат О. Робота з Microsoft Excel 2000: Навч. посібник.– К.:ЦУЛ, Фітоосоціоцент, 2002. – 186с.
-
Галузинський Г.П. Перспективні технологічні засоби оброблення інформації: Навч.– метод. посібник для самостійного вивчення дисципліни.– К.:КНЕУ, 2002.– 280с.
Литература до теми 5 :
-
Харрингтон Д.Л.Проектирование реляционных баз данных. Пер. с англ.- М.: Издательство «Лори», 2006. -230.
-
Гаврилова Т. А., Хорошевский В. Ф. Базы знаний интеллектуальных систем: Учебник для вузов:–СПб.: Питер, 2001.– 384с.
-
Хоменко и др. Базы данных: Учебное пособие для высших учебных заведений.– СПб.: Корона Принт, 2003.– 672с.
-
Архипенков С. Хранилища данных. От концепции до внедрения.– М,: Диалог Мифи, 2002.– 528с.
-
Ситник В.Ф. та ін. Основи інформаційних систем: Навч. посібник. - К.: КНЕУ, 2001. - 420 с.
-
Михеев В. MS Access 2000. Разработка приложений. - СПб.: BHV. - 2000.
-
Куртер Дж., Маркви A. Microsoft Office 2000: Учебный курс - СПб.: Изд. "Питер", 2000. - 640 с.
-
Інформатика: Комп'ютерна техніка. Комп'ютерні технології. Посібник / за ред. О.І. Пушкаря – К.: Видавничий центр "Академія", 2001. - 696 с.
-
Гудман Донни. JavaScript. Библия пользователя, 4-е издание. - М: Диалек-тика, 2002. - 960 с.
-
Інформаційні системи і технології в економіці: Посібник. / За ред. Пономаренка В. С. - К.: Видавничий центр «Академія» , 2002. - 542 с.
-
Куправа ТА. Создание и программирование баз данньїх средствами СУБД, М.,Мир,1991.-109с.
-
Когаловский М.Р. Технология баз данных на персональних ЗВМ, -М.:"Финансьі и статистика", 1992, - 223 с. 1983.
-
П.Узлдон Дж. Администрирование баз данных. - М.: Финансы и статистика, 1984.
-
Келли Дж. Самоучитель Access 97. - СПб.: Питер, 1999.
-
Харитонова И.А. Microsoft Access 2000. СПб.: БХВ Санкт-Петербург, 2001.
Література до теми 6:
-
С.В.Глущук, О.В.Дияк, С.В.Шевчук Сучасні ділові папери, Київ , А.С.К.,2002.
-
Дизель Б. OUTLOOK 2002 для «для чайников».-СПб.:Вильяьмс,2003.
-
Журин А.А. Мicrosoft OUTLOOK 2000 Инструкции для новичков – СПб: Акваріум ЛТД 2001.
-
Келли Дж. Mscrosoft Outlook 2000 и Outlook Express. Проблемы и решения._СПб.;Эком., 2002.
-
Эдвард Виллет, Дэвид Кроудер, Ронда Кроудер Мicrosoft Office 2000. Библия пользователя. Москва – Санкт-Петербург – «Диалектика», 2001.
-
Бібліотека ВР України http://www.rada.kiev.ua/LIBRARY/index.htm
-
Національна парламентська бібліотека України http://nplu.kiev.ua/
-
Електронна бібліотека України http://www.lib.com.ua/
-
Бібліотека економічної та ділової літератури http://ek-lit.agava.ru/
-
Українська система науково-технічної та економічної інформації http://www.uintei.kiev.ua/
-
Бібліотека Києво-Могилянської Академії http://library.div.ukma.kiev.ua/
-
Бібліотека Консорціума економічної освіти та досліджень (EERC) http://intranz.eerc.kiev.ua/
-
Застосування інформаційних технологій у фінансово-економічній сфері http://www.consulting.ru/mag/
-
Новини бізнесу в Україні http://www.dinai.com/
-
Ділова Україна. http://www.inf.kiev.ua/
-
Інформаційно-довідкова система http://www.trader.utlc.com/
-
Інформаційно-пошукова система законодавства України http://www.liga.kiev.ua/
РЕСУРСИ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ
Adobe http://www.adobe.com, http://www.adobe.ru
Corel http://www.corel.com, http://www.corel.ru
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|