Навчально-методичні матеріали з дисципліни Корпоративні інформаційні системи, НУДПСУ
« НазадНАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИз дисципліни “Корпоративні інформаційні системи”Укладач: Татарчук М.І., канд. екон. наук, доцент 1. ВСТУП Дисципліна «Корпоративні інформаційні системи» — одна з професійно орієнтованих дисциплін, що завершує фундаментальну підготовку магістрів за фаховим спрямуванням з економічної кібернетики. Мета вивчення дисципліни — надання студентам поглиблені знання з теорії та практики побудови і використання інформаційних систем на великих підприємствах, у фірмах і корпораціях, ознайомити їх з передовими методами комп’ютеризації управлінських процесів. Значна увага приділяється вивченню досвіду впровадження сучасних інтегрованих систем управління корпоративними бізнес-процесами: R/3, Галактика, Sсаlа, Baan IV. Крім того, студенти знайомляться з сучасними пакетами програм для управління офісом, бухгалтерського обліку, оперативного аналізу інформації. Завдання. Основними завданнями дисципліни є:
Лекційна частина дисципліни призначена для формування теоретичних знань студентів з організації побудови КІС і сфер їх застосування в бізнесі. Практична частина дисципліни призначена для закріплення, розширення і поглиблення знань, отриманих на лекціях, при самостійному вивченню літературних джерел і практичних матеріалів на базах виробничої практики. Результати практичної роботи оформляються у вигляді рефератів і звітів, передбачених “Організаційно-методичними матеріалами” для магістрів з економічної кібернетики. Предметом навчальної дисципліни є економічна інформація систем управління корпоративними бізнес-процесами. 2. Тематичний план дисципліни Таблиця 1.
3. ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ ТА РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Тема 1. Стан та перспективи розвитку інформаційних систем керування бізнесом
Поняття і роль корпоративних інформаційних систем в управлінні бізнесом. Становлення та етапи розвитку корпоративних інформаційних систем. Стан і перспективи комп’ютеризації інформаційних процесів на великих підприємствах і в корпораціях. Мета, предмет і завдання дисципліни. Структура дисципліни. Тема 2. Архітектура корпоративних інформаційних системПоняття бізнес-архітектури та інформаційної архітектури у корпоративних інформаційних системах (КІС). Основні інформаційні платформи корпоративних інформаційних систем. Моделі архітектури клієнт-сервер. Файл-серверна модель доступу до інформаційних ресурсів. Риси нових моделей архітектури клієнт-сервер. Моделі віддаленого доступу, моделі серверу бази даних і моделі прикладного серверу. Особливості архітектури клієнт-сервер при роботі в неоднорідному середовищі й роботі на багатьох платформах. Програмне забезпечення моделей КІС. Фактори, що впливають на вибір програмного забезпечення для КІС. Тема 3. Базисна технологія корпоративних інформаційних систем Поняття базисної технології і її особливості.. Технологія доступу, зберігання та адміністрування у RDA, DBS та АS-моделях. Методи й засоби розробки додатків клієнт-сервер на базі програмних продуктів корпорацій Oracle та Informix. Технологія створення складних систем за допомогою засобів реінжинірингу. Інтелектуальний аналіз у КІС. Технологія тиражування даних. Синхронне та асинхронне тиражування даних. Моделі тиражування. Схеми тиражування даних. Технологія створення, підтримки та використання інформаційних сховищ. Архітектура інформаційних сховищ. Принципи і технологія проектування інформаційних сховищ. Адміністрування інформаційних сховищ: наповнення інформаційних сховищ, екстракція, трансформація та завантаження даних. Метадані та їх використання. Інструментальні засоби архівації та очистки інформаційних схов Тема 4. Реалізація промислової логістики в корпоративних інформаційних системах Поняття логістики як основи організаційно-економічної стійкості підприємства. Компоненти логістик Показники організаційно-економічної стійкості підприємства. Класифікація логістичних процесів і їх характеристика. Методи та моделі управління логістичними процесами. Склад і характеристика основних функціональних підсистем промислової логістики: логістики постачання, виробничої логістики, логістики збуту, транспортної логістики, логістики планування та управління виробництвом. Практичне використання логістики в різних промислових системах. Тема 5. Конгролінг у корпоративних інформаційних системах Поняття контролінгу як інструменту управління підприємством. Контролінг напрямів діяльності корпоративних інформаційних систем. Стратегічний та оперативний конгролінг. Контролінг маркетингу. Основні інструментальні засоби контролінгу маркетингу. Контролінг забезпечення ресурсами. Інструментальні засоби контролінгу. Контролінг в області логістики. Задачі контролінгу логістики та інструментальні засоби. Інформаційна підтримка контролінгу. Тема 6. Управління матеріальними потоками корпорації Загальна характеристика підсистеми управління матеріальними потоками УМП. Структура і функції підсистеми (УМП). Склад і характеристика основних задач підсистеми. Методи прогнозування та плануваня потреби в матеріалах, розрахунок оптимального розміру партії матеріалів. Інформаційна база підсистеми УМП. Алгоритми і технологія автоматизованого розв’язання задач з планування потреби в матеріалах і закупки матеріалів, управління запасами, оцінки запасів, контролю рахунків і управління складами. Тема 7. Організація обліку і звітності в корпоративних інформаційних системах Модулі обліку та звітності у КІС і їх загальна характеристика. Фінансова бухгалтерія і її організаційна структура. Характеристика основних задач з обліку фінансів, алгоритми й технологія їх автоматизованого розв’язання. Складові модуля контролінгу витрат на виробництво та їх загальна характеристика. Алгоритми й технологія автоматизованого розв¢зання задач з обліку витрат на виробництво. Фінансовий менеджмент. Загальна характеристика задач з управління фінансовими операціями, ринковим ризиком і обліку фінансових коштів. Загальна характеристика підсистеми управлінського обліку і її складових елементів. Автоматизоване розв’язання основних задач з управлінського обліку. Тема 8. Управління персоналом у корпоративних інформаційних системах Характеристика підсистеми управління персоналом і її складових елементів. Інформаційне забезпечення підсистеми управління персоналом. Алгоритми й технологія автоматизованого розв’язання основних задач з планування потреби в персоналі та витрат на його утримання, обліку наявності та руху персоналу, використання робочого часу, розрахунку заробітної плати, управління винагородами, пільгами для співробітників та витратами на відрядження. Тема 9. Телекомунікаційні процеси в корпоративних інформаційних системах Основні принципи функціонування програмних засобів КІС у мережах Інтернет, переваги використання Інтернет, організація безпосереднього зв’язку між бізнес-додатками КІС в Інтернеті за допомогою відкритого інтерфейсу BAPI (BUSINESS APPLICATION PROGRAMMING). Використання Інтернету як інструментарію для розподілу й обробки господарських операцій за допомогою технологій ALE (Application Link Enabling). Побудова варіантів телекомунікаційних процесів у КІС. Тема 10. Використання сучасних програмних комплексів в управлінні корпоративними бізнес-процесами Загальна характеристика та сфера застосування програмного комплексу R-3 і реалізація функцій управління на їх основі. Застосування багатокористувацького мережового комплексу «Галактика», характеристика основних модулів і виконуваних завдань. Загальна характеристика і функціональні можливості системи «Baan IV” Універсальна система управління бізнесом для національних і міжнародних компаній «SKALA». Склад і характеристика основних модулів системи. Система обліку й управління підприємством. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА Основна
Додаткова
4. Плани лекцій Тема 1 (1 год.)
a) Планування матеріальних ресурсів (MRP); б) Планування виробничих ресурсів (MRP II в) Планування ресурсів підприємства (ERP); г) Планування ресурсів, сінхронізоване зі споживачем. Література: 1, с.3-50 Тема 2 (2 год.) 1. Поняття бізнес-архітектури та інформаційної архітектури КІС. 2. Файл-серверна модель доступу до інформаційних ресурсів (FS). 3. Моделі архітектури клієнт-сервер: a) Віддаленого доступу (RDA); б) Сервера бази даних (DBS); в) Прикладного сервера (AS). 4. Особливості архітектури клієнт-сервер при роботі в неоднорідному середовищі та на багатьох платформах. 5. Програмне забезпечення модулів КІС. Література: 1 Тема 3 (2 год.) Поняття базисної технології і її особливості. Технологія доступу, зберігання та адміністрування даних у RDA, DBS та AS-моделях. Створення інформаційних систем за допомогою реінженірингу. Інтелектуальний аналіз у КІС. Синхронне та асинхронне тиражування даних. Моделі і схеми тиражування. Архітектура інформаційних сховищ. Адміністрування інформаційних сховищ. Засоби архівації та очистки інформаційних сховищ. Література: 1 Тема 4 (2 год.) 1. Поняття логістики та її компоненти. 2. Показники організаційно-економічної стійкості підприємства. 3. Класифікація логістичних процесів. 4. Склад і характеристика основних функціональних підсистем промислової логістики. Література: 1, 6, 7. Тема 5 (2 год.) 1. Поняття контролінгу як інструменту управління підприємством. 2. Стратигічний та оперативний контролінг. 3. Контролінг маркетингу, забезпечення ресурсами в області логістики та інші види контролінгу. 4. Інструментальні засоби контролінгу. Література: 1, 2, 5. Тема 6 (1 год.) 1. Загальна характеристика підсистеми управління матеріальними потоками (УМП). 2. Склад і характеристика основних задач підсистеми УМП. 3. Інформаційна база підсистеми УМП. 4. Алгоритми і технологія автоматизованого розв’язання задач з планування потреби в матеріалах, їх закупівлі, управління запасами, оцінки запасів, обліку та управління складами. Література: 1, 10. Тема 7 (2 год.) 1. Модулі обліку та звітності у КІС та їх загальна характеристика. 2. Фінансова бухгалтерія і її організаційна структура. 3. Характеристика основних задач з обліку фінасів, алгоритми і технологія їх автоматизованого розв’язання. 4. Алгоритми і технологія автоматизованого розв’язання задач з обліку витрат на виробництві. 5. Загальна характеристика задач з управління фінансовими операціями, ринковим ризиком і оьліку фінансових коштів. 6. Характеристика підсистеми управлінського обліку і її складових елементів. Література: 1, 5. Тема 8 (1 год.) 1. Характеристика підсистеми управління персоналом і її складових елементів. 2. Інформаційне забезпечення підсистеми управління персоналом. 3. Алгоритми і технологія автоматизованого розв’язання задач з планування потреби в персоналі та витрат на його утримання, обліку наявності і руху персоналу, використання робочого часу та розрахунку заробітної плати. 4. Автоматизація обліку витрат за пільгами, винагородами та на відрядження. Література: 1 Тема 9 (1 год.) 1. Організація функціонування програмних засобів КІС у мережі Інтернет. 2. Організація зв’язку між бізнес-додатками за допомогою відкритого інтерфейсу BAPI. 3. Використання Інтернет для розподілу й обробки господарських операцій за допомогою технологій ALF. 4. Побудова варіантів телекомунікаційних процесів у КІС. Літеретура: 14 Тема 10 (2 год.) 1. Характеристика та сфера застосування програмного комплексу R/3. 2. Застосування КІС “Галактика”, характеристика основних модулів і виконуваних завдань. 3. Загальна характеристика і функціональні можливості системи Baan IV. 4. Універсальна система управління бізнесом для національних і міжнародних компаній “SKALA” Література: 1, 8.
5. Плани СЕМІНАРСЬКИХ (практичних, лабораторних) занять.5.1. Практичні заняття Тема 4. Реалізація промислової логістики в КІС. (2 год.) Експрес опитування студентів за матеріалами теми. Аналіз методів і моделей управління логістичними процесами. Розробка структури підсистеми промислової логістики. Тема 7 Організація обліку і звітності в КІС. (2 год.) Розгляд виробничих ситуацій з автоматизації облікових задач. Складання алгоритмів і технології автоматизованого розв’язання з фінансового обліку, управлінського обліку, ринкового ризику. Тема 8 Управління персоналом в КІС. (2 год.) Експрес опитування студентів за матеріалами теми. Складання алгоритмів і технології автоматизованого розв’язання задач з планування і обліку персоналу, використання робочого часу, розрахунку заробітної плати. Тема 10 Використання сучасних програмних комплексів в управлінні корпоративними бізнес-процесами. (2 год.) Розгляд виробничих ситуацій з функціонування КІС: R/3, Галактика, Baan IV, “SKALA”.
5.2 Лабораторні заняття.
Лабораторна робота виконуються з теми 10 на ПК в середовищі КІС “Галактика”. Кожному студенту видається окреме завдання для лабораторної роботи. Склад і зміст завдань, а також правила їх виконання визначаються навчально-методичними розробками і викладачем, який проводить заняття [9].
6. Самостійна робота студентівСамостійна робота студентів передбачає самостійне вивчення окремих тем і розділів дисципліни, повторення пройденого матеріалу на лекційних заняттях, роботу з літературними джерелами, розвиток навиків самостійного творчого мислення. Основними її видами є: - вивчення програмного матеріалу за літературними джерелами і текстами лекцій; - підготовка до практичних і лабораторних занять; - підготовка для контрольних робіт і комплексної перевірки знань з дисципліни; - виконання індивідуальних домашніх завдань, підготовка до розгляду виробничих ситуацій;
КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТАз дисципліни “Корпоративні інформаційні системи”для спеціальності 8102 “Економічна кібернетика”Таблиця 2.
Завдання 1 (реферативне) Провести аналіз визначеного згідно прізвища студента завдання з нижченаведеної таблиці. Дати розгорнуту характеристику предметного завдання, відмітити переваги і недоліки досліджуваної теми. Форма контролю завдання 1: написання реферату (12-15 с.) Студент вибирає завдання відповідно букви алфавіту, на яку починається прізвище. Таблиця 4.
Завдання 2 (ЛР)Для опрацювання теоретичного матеріалу застосовується модульний контроль, який включає перелік питань, що стосуються корпоративної системи «Галактика». Кожний студент отримує Індивідуальне завдання (модуль системи «Галактика»), яке визначається для прізвища студента згідно з наведеною нижче табл. 1. Перелік завдань для поточного контролю знань студентів спеціальності «Економічна кібернетика» денної та вечірньої форм навчання з дисципліни «Корпоративні інформаційні системи». Таблиця 1
Виконуючи отримане предметне завдання (модуль системи «Галактика»), необхідно: — проаналізувати завдання, зокрема дати розгорнуту харак — визначити задачі, які реалізуються в цьому модулі, їх зміст — побудувати структурну схему модуля, відобразивши в ній — дати характеристику математичних і машинного алгоритмів, за потреби навести розрахункові формули; —- вказати, які дані (масиви, показники) використовуються під час реалізації задач модуля, а також результатну інформацію; — роздрукувати екранні форми первинних документів, що — зробити висновки щодо застосування модуля на практиці, Форма контролю — написання звіт (12—15 с. формату А4). Звіт має містити: титульний аркуш, зміст, вступну частину, назву параграфів, висновки, список літератури, додатки. У додатках можуть бути роздруковані на комп'ютері форми документів, результатна інформація у вигляді відомостей, таблиць, діаграм тощо. Завдання 3 (на базі практики чи місця роботи):
5. За результатами проведеного аналізу розробити контрольний приклад (за реальними даними підприємства чи установи) для програмної реалізації задачі (комплексу задач), вибраної відповідно теми магістерської роботи; підготувати необхідні вхідні дані і програмні засоби, скориставшись існуючими СУБД, ППП чи власноручно підготовленими модулями і реалізувати задачу на ЕОМ. Результати виконання даної роботи, включаючи вихідні машинограми, включити до звіту окремим розділом, який має містити лістинги структури вхідних даних, лістинги змісту вхідних даних (цифровий матеріал довідників), лістинги екранних форм роботи програми, вихідні машинограми. Форма контролю завдання 2: підготовка звіту (17-20 с. Формату А4). Форма і порядок оформлення звіту аналогічні завданню 2.
7. Індивідуально-консультативна робота
Індивідуально – консультативна робота проводиться під контролем викладача з тем дисципліни. Основною метою індивідуальних занять є створення умов для повної реалізації творчих можливостей студентів, поглиблення, узагальнення та закріплення знань, одержаних студентами в процесі навчання, а також застосування цих знань на практиці. Практичне застосування отриманих знань за фахом реалізується студентом при підтримці викладача в таких видах роботи: підготовка реферату, наукової статті чи доповіді на наукову конференцію, виконання лабораторної роботи, індивідуальних завдань. Графік проведення індивідуально-консультативної роботи з дисципліни „Корпоративні інформаційні системи ” на 9-10 семестри Таблиця 3.
8. Методики активізації процесу навчанняДля активізації навчально – пізнавальної діяльності студентів при вивчені дисципліни “Корпоративні інформаційні системи” застосовуються слідуючі навчальні технології. Проблемні лекції. Проблемні лекції використовуються для висвітлення начального матеріалу, що має, як правило, дискусійний характер і не знайшов відображення в навчальних посібниках і підручниках. Джерелом для підготовки проблемних лекцій є наукові статті, монографії, дискусійні матеріали конференцій і семінарів, світовий досвід вирішення проблемних питань з організації корпоративних інформаційних систем. Для проблемних лекцій виносяться слідуючи питання даної дисципліни: - визначення оптимальних параметрів інформаційної архітектури КІС; - критерії вибору моделі і архітектури клієнт – сервер; - розробка складних інформаційних систем за допомогою засобів реінжирінгу; - технологія підтримки та використання інформаційних сховищ у КІС; - практичне використання логістики у різних промислових інформаційних системах; - проблеми вибору архітектури і змісту складних інформаційних систем; - використання Інтернет для функціонування корпоративних інформаційних систем; - сфера застосування сучасних КІС (R/3, Галактика, Baan IV, “SKALA”) в бізнесовій діяльності. Аналіз виробничих ситуацій. Метод аналізу конкретних виробничих ситуацій використовується при проведенні практичних занять для активізації роботи студентів, наближеної до реальних умов, а також розвитку мислення і уміння застосовувати отримані знання у майбутній практичній діяльності. Для проведення таких занять використовується практичний матеріал реальних інформаційних систем, що діють на промислових підприємствах, в корпораціях, фінансових і банківських установах та ін. Практично з усіх тем прикладного характеру є можливість застосовувати дану технологію навчання, а саме теми 2-10. Презентації. Даний метод передбачає підготовку студентом чи групою студентів рефератів заздалегіть виданою викладачем тематикою і виступом перед аудіторією з доповіддю про проведену роботу і отримані результати. Тематика для підготовки рефератів видається студентам на початку семестру. Студент має можливість за погодженням з викладачем запропонувати власну тему. Яка має проблемний характер. Ділові ігри. Ділові ігри, як форма активізації роботи студентів, використовується для відпрацювання певної виробничої ситуації у ролі конкретного виконавця і безпосереднього учасника подій Ділові ігри проводяться з проблем, в яких функції з оброблення інформації розподілені між окремими автоматизованими робочими місцями. Сценарій ділової гри, інструктивний матеріал і необхідні первинні документи та об’єктні показники видаються студентам заздалегіть для вивчення і підготовки до виконання певної виробничої операції. 9. Система поточного і підсумкового контролю знань студентів9.1 Перелік питань, що охоплюють зміст робочої програми ддисципліни
9.2. Приклади типових завдань, що виносяться на іспит На іспиті, в складі білету шостим питанням є задача, яку він виконує відповідно до предметної області, що досліджується в дипломній роботі магістра чи на виробництві. Приклад задачі наведено нижче. Задача. Розробити структурну схему інформаційної системи для предметної області, досліджуваної в дипломній роботі магістра чи на виробництві, указавши при цьому інформаційні взаємозв’язки між окремими її елементами(АРМ). Визначити основні функції і економічні задачі, які реалізуються в ІС, і дати пояснення щодо функціонування системи. 9.3. Порядок поточного і підсумкового оцінювання знань з дисципліни. 9.3.1.Організація поточного контролю знань студентів. Основним завданням поточного контролю знань студентів з дисципліни «Корпоративні інформаційні системи» є перевірка засвоєння та розуміння програмного матеріалу дисципліни, здатності осмислити її теми, вміння в усній формі чи письмово представити повний матеріал (відповіді на практичних заняттях, при виконанні контрольних робіт,написанні звітів, виконанні лабораторних робіт тощо); перевірка набутих навичок проведення проектно-розрахункових робіт із визначення основних параметрів КІС (обсяг інформації, структури інформаційної системи) і реалізації задач на ПК у середовищі сучасних інформаційних систем. Отже, система поточного контролю знань магістрів передбачає їхнє оцінювання за двома основними напрямками: перевірка теоретичних знань; перевірка виконання індивідуальних практичних завдань. У процесі підготовки до поточного контролю знань слід ретельно опрацювати відповідні теми за конспектом лекцій і рекомендованою літературою. Усі пропущені з будь-яких причин практичні та лабораторні заняття студент повинен відпрацювати і захистити викладачеві. Усі завдання слід виконувати та оформляти у спеціальному зошиті для практичної і самостійної роботи. Для поточної перевірки засвоєння матеріалу з дисципліни КІС студентами денної та вечірньої форми використовуються такі обов’язкові позиції контролю: - Виконання індивідуального практичного завдання на базі практики чи місця роботи з побудови КІС за вибраною предметною областю (завдання 3) - максимально 20 балів; - Виконання лабораторної роботи з використанням КІС “Галактика” (завдання 2) - максимально 10 балів. Для поточної перевірки засвоєння матеріалу з дисципліни КІС студентами денної та вечірньої форми можуть обрати такі вибіркові позиції: Написання реферату за темами дисципліни (завдання 1) - максимально 10 балів; Підготовка тез доповіді та участь у наукових студентських конференціях - максимально 10 балів.
9.3.2.Система підсумкового контролю знань студентів Підсумковий контроль знань студентів з дисципліни КІС здійснюється у формі письмового іспиту. Кожний білет включає 5 теоретичних питань і одну задачу, які охоплюють різні розділи програми. Послідовність відповідей не має значення. На екзаменінедозволяється користуватись допоміжними матеріалами: довідниками, навчально-методичними посібниками, конспектами, тощо. Кожне питання і задача оцінюється окремо за 10-ти бальною системою, яка в свою чергу, передбачає диференціацію балів за такою шкалою: 10, 5, 0 балів. Максимальна сума балів за відповіді на білет-60 балів. Відповідь на теоретичні питання оцінюється в 10 балів за умови, що студент дав повну, теоретично правильну та аргументовану відповідьна поставлені питання, вона свідчить про глибоку обізнаність студента в області побудови і використання корпоративних ІС, знання сучасного стану та перспектив розвитку інформаційних систем. Така відповідь розкриває сутність та структуру питання і включає: - розгорнутий, вичерпний виклад змісту виділеного питання; - чітке знання теоретичного матеріалу і практичного його застосування; - здатність студента здійснювати порівняльний аналіз різних підходів до побудови КІС і самостійно робити логічні висновки та узагальнення; - використання існуючих корпоративних програмних комплексів для розв’язання відповідного класу задач; - обізнаність студента з літературними джерелами даного питання; - здатність студента висловити та аргументувати своє ставлення до альтернативних поглядів на дане питання. Оцінка 5 балів ставиться за відповідь, яка є достатньо повною та обґрунтованою, логічно побудованою, але містить ряд недоліків, основними з яких є: - часткові недоліки при розкритті змісту питання і пояснень його складових елементів; - незнання окремих складових елементів КІС і їх застосування; - недостатнє знання сутності економічних задач з автоматизованого управління виробничими і невиробничими системами, їх взаємозв'язку і технології розв’язання в умовах мережі АРМ; - недостатня обізнаність студента з літературними джерелами з даного питання і практичного використання ППП; Оцінка “0” балів ставиться, коли відповідь носить поверхневий, безсистемний характер і не розкриває сутності питання, має грубі помилки і перекручування його змісту або зовсім не відповідає поставленому питанню, що свідчить про незнання студентом матеріалу з даного питання. В разі, коли студент на іспиті набрав менше ніж 30 балів, він отримує незадовільну оцінку за результатами іспиту та незадовільну загальну підсумкову оцінку. В цьому випадку отримані результати поточного контролю не враховуються. Загальна підсумкова оцінка з дисципліни складається з суми балів за результатами поточного контролю знань та отриманих на іспиті. До екзаменаційної відомості заносяться сумарні результати в балах поточного контролю та іспиту. Переведення даних 100-бальної шкали оцінювання в 4-х бальну та шкалу за системою ЕСТS здійснюється в такому порядку:
Складання академічної заборгованості студентами всіх форм навчання з дисципліни КІС у формі іспиту передбачає виконання всіх завдань, предбачених даними методичними матеріалами для денної, вечірньої та заочної форм навчання. Ліквідація заборгованості проводиться згідно порядоку ліквідації академічних заборгованостей студентів, ухваленого Вченою радою університету (віл 30.09.2004, протокол № 2), зі змінами та доповненнями, ствердженими ухвалою Вченої ради від 28.04.2005, протокол №9). 9.4. Завдання для поточного контролю знань студентів заочної форми навчання Студенти заочної форми навчання обов’язково виконують завдання 1, 3. Завдання 1 оцінююється максимально 10 балами, а завдання 3 - оцінюються максимально 20 балами. Всього максимальна кількість балів за обов’язкові завдання – 30. Детальна шкала оцінювання поточного контролю знань (обов’язкових завдань) студентів заочної форми навчання: Завдання 1 оцінюється: - 10 балами, якщо звіт повністю відповідає вимогам, грамотно і акуратно оформлений; опис досліджуваної проблеми підтверджується виводами, зробленими на основі літературних джерел чи існуючих практичних розробок; робота містить порівняльний аналіз переваг і недоліків досліджуваної теми, виконана правильно або з незначними помилками, які студент в процесі бесіди з викладачем самостійно виправляє; - 5 балів – звіт до контрольної роботи містить суттєві помилки, але в процесі співбесіди з викладачем демонструє задовільні знання і окремі помилки може самостійно виправити; - 0 балів – звіт не відповідає вимогам, студент представляє звіт чужого індивідуального завдання, завдання повністю списане або ж виконане сторонньою особою, при цьому студент не може пояснити суті виконаної роботи, дає неправильні відповіді, припускається грубих помилок, ухиляється від захисту роботи. Завдання 3 оцінюється: - 20 балами, якщо структура ІС, інформаційні потоки між її структурними елементами (АРМ), обсяги інформації, що циркулюють в інформаційній системі розроблені правильно, студент чітко відповідає на питання викладача з приводу роботи програми; - 15 балів – звіт до лабораторної роботи є повним , але має незначні помилки при визначені обсягів інформації для програмної реалізації; - 10 балів – розроблена інформаційна система, контрольний приклад і прикладна програма мають суттєві помилки. В процесі співбесіди з викладачем студент показує задовільні знання, окремі помилки виправляє самостійно. - 5 балів – робота не реалізована в повному обсягу, але студент намагався її реалізувати, про що свідчать окремі фрагменти, наприклад роздруковані розрахунки обсягу масивів, структура ІС, структура вихідної машинограми тощо. - 0 балів – повністю відсутні розробки структури ІС, розрахунки об’єктів інформації, реалізація задачі на комп’ютері, не підготовлені контрольний приклад і прикладна програма, студент взагалі не приступав до реалізації задачі на ЕОМ. Студенти заочної форми навчання на вибір виконують наступні завдання: - самостійне вивчення програмної системи “Галактика” та підготовка контрольного прикладу для розв’язання економічної задачі; - огляд літературних джерел присвячених КІС; R/3, Baan IV, Scala, Галактика та ін., та підготовка реферативного звіту; Кожне з цих вибіркових завдань оцінююється максимально 10 балами. Всього максимальна кількість балів за вибіркові завдання – 10. Всі самостійно виконані завдання перевіряються викладачем і захищаються студентом в ході співбесіди з викладачем. Звіти з виконаних завдань здаються студентом на кафедру ІСЕ не пізніше як за тиждень до її захисту. При цьому, оцінюванню підлягають слідуючи складові: - повнота розробки і належне оформлення текстового матеріалу; - новизна виконаної роботи, її обгрунтування, аналіз літературних джерел та практичного матеріалу; - практична цінність проведеної роботи в частині визначення структури інформаційної системи, інформаційних потоків між її елементами, обгрунтованості технічного та програмного забезпечення тощо. Письмовий звіт з кожного завданя має містити: титульний аркуш, зміст, вступну частину, результати виконаної роботи згідно завдань, виводи, список літературних джерел. 9.5. Зразок екзаменаційного білету Білет № N 1. RDA- модель архітектури клієнт-сервер і її загальна характеристика. Переваги і недоліки моделі. 2. Компоненти логістики і їх загальна характеристика. 3. Контролінг напрямів діяльності КІС. Стратегічний та оперативний контролінг. 4. Технологія створення складних систем за допомогою ре інжинірингу. 5. Склад характеристика основних контурів системи „Галактика” 6. Розробити структурну схему інформаційної системи для предметної області, досліджуваної в дипломній роботі магістра чи на виробництві, указавши при цьому інформаційні взаємозв’язки між окремими її елементами(АРМ). Визначити основні функції і економічні задачі, які реалізуються в ІС, і дати пояснення щодо функціонування системи. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |