Методичні вказівки до лабораторної роботи №6 з Індивідуальним завданням, НУДПСУ
« НазадЛабораторна робота 6Індивідуальні завданняІндивідуальні завдання - це стислий опис задачі, який в скороченому та спрощеному вигляді моделює технічне завдання у відповідності документам.Студенти обирають варіанти відповідно номеру у журналі. Допускається, погоджена з викладачем, модифікація завдання та пристосування предметної області до конкретних умов. Варіант 1 Мета задачі Банк має мережу банкоматів. Необхідно автоматизувати ділянку, яка відповідальна за контроль наявності коштів та аналіз середньодобового обігу грошей по кожному банкомату. Банкомати розташовані розподілено та з'єднуються з центральним офісом за допомогою виділених ліній зв'язку. Джерела вхідної інформації. Кожен банкомат оснащено автономною системою обліку операцій, яка має вигляд таблиці, в який знаходиться інформація про ріп-код клієнта, час та кількість знятих грошей. В кінці кожної доби я інформа ія з кожного банкомата пересилається у головний сервер банку, де накопичується для подальшої обробки. На сервері банку розташована також довідкова інформація по кожному банкомату: тип (модель), адреса (міс езнаходження), відповідальна особа та ін. Очікуваний результат. За допомогою реаліза ії ієї задачі менеджер банку, який керує мережею банкоматів, повинен мати вичерпну інформа ію щодо залишку грошей в банкоматах по номіналам, та на основі середньодобового обороту мати можливість прогнозувати часи максимального навантаження на кожний банкомат. Інформація повинна бути доступна менеджеру на його ноутбук з будь-якого робочого місця, обладнаного доступом до Інтернет. Варіант 2 Мета задачі Автоматизувати задачу інтегрального обліку товарів на складах підприємства оптової торгівлі товарами побутової електроніки. Склади підприємства розташовані на відстані від ентрального офісу та закріплені за окремими групами товарів: Склад №1 - телевізори, магнітоли, комп'ютери та ін. Склад №2 - холодильники, пральні машини, СВЧ-пічі та ін. Джерела вхідної інформації. Інформаційні джерела центрального офісу та складів з'єднані між собою віртуальною приватною мережею на загальних каналах Інтернет. На кожному з складів є в наявності власна система обліку: на складі №1 - в середовищі MS Access, на складі №2 - за допомогою таблиць в форматі MS Excel. Очікуваний результат. В результаті рішення задачі пра івник бухгалтерії ентрального офісу буде мати наступну інформа ію: 1) відомості про рух будь-якого товару. 2) загальний вартісній рух товарів по усіх складах за деякий період (доба, декада, місяць). Варіант 3 Мета задачі Мережа аптек, яка поєднує три магазини, потребує розробки задачі оперативного інформування населення про наявність ліків через свій власний корпоративний веб-сайт. Кожна аптека має власну систему обліку ліків, та адмініструє свою базу даних окремо. Аптеки з'єднані між собою через Інтернет, та орендують веб-площадку у провайдера, де розташовують бізнес-логіку рішення задачі. Джерела вхідної інформації. Системи обліку ліків в аптеках включають табли і в форматі MS Excel, які містять довідники (код, назва, ціна та ін.) та відомості про залишки. На корпоративному сайті консоліда ія інформа ії забезпечується в середовищі MS Access. Очікуваний результат. Задача повинна забезпечувати Інтернет-доступ будь-якого користувача до наступної інформа ії: 1) Наявність деяких ліків у мережі аптек з вказівкою адреси аптеки. 2) Пошук аптеки, де товар має найнижчу іну. Варіант 4 Мета задачі Автоматизувати ділянку інтегрального обліку руху грошей в пунктах обміну валюти деякого банку. Пункти обміну розташовані в межах міста, оснащені власною комп'ютерізованою системою обліку та з' єднуються з банком за допомогою віртуальної приватної мережі на загальних каналах Інтернет. Джерела вхідної інформації. Кожен пункт обміну накопичує відомості про рух грошей у базі даних MS Access, яка включає наступні табли і: 1) Довідник валют 2) Довідник текучих курсів 3) Відомість купівлі/продажу На сервері банку розміщується довідник пунктів обміну та накопичується загальна інформа ія про рух грошей в обмінних пунктах. Очікуваний результат. Алгоритм задачі повинен вирішувати та представляти на корпоративному веб-сайті наступну інформа ію: 1) Довідка про наявність та залишок деякої валюти в будь-якому обмінному пункті. 2) Узагальнюючі відомості про продаж/купівлю валют в обмінних пунктах банку за деякий період (добу, декаду та т.п.). Варіант 5
Мета задачі Торговельне об'єднання має декілька магазинів роздрібної торгівлі. Треба спроектувати задачу обліку робочого часу та нарахування заробітної плати для ентральної бухгалтерії об'єднання. Магазини з'єднані з центральною бухгалтерією виділеними каналами зв'язку та утворюють єдину інтранет мережу з власним корпоративним порталом. Джерела вхідної інформації. Кожний магазин веде облік робочого часу у власній базі даних, яка представлена табли ями в форматі MS Excel. В центральній бухгалтерії на на сервері MS SQL Server розташовані наступні довідники: □ Довідник магазинів; □ Довідник працівників; □ Довідник службових посад і окладів. Очікуваний результат. В результаті рішення задачі в оперативному режимі (тобто по запиту) пра івник бухгалтерії через веб-інтерфейс повинен отримувати наступну інформа ію: 1) Нарахування заробітної плати по кожному магазину, та об' єднанню в ілому. 2) Оперативні відомості про відсутність на робочому місці працівників будь-якого магазина. Варіант 6 Мета задачі Розробити систему обліку та резервування місць в готелі, яка може виконувати свої функції в режимі безпосередньої взаємодії з потенційним клієнтом через засоби Інтернет. Готель має 3 корпуси в який є власна служба поселення та ведеться облік завантаженості. Джерела вхідної інформації. Служби поселення накопичують відомості про завантаженість номерів в таблицях формату MS Excel, які містять наступну інформа ію: код номеру, категорія номеру, кількість кімнат, вартість, наявність броні, час виселення/поселення та ін. На сервері адміністра ії готелю в середовищі MS Access накопичується консолідована інформа ія про стан готельного фонду. Очікуваний результат. Автоматиза ія ієї задачі повинна передбачити одержання через Інтернет наступних відомостей та послуг: 1) Наявність вільних номерів різних категорій на конкретну дату по готелю в ілому. 2) Бронювання номера, який відповідає наперед заданому критерію (категорія, корпус, кількість кімнат та т. п.).
Варіант 7 Мета задачі Турагенство має декілька філій, розташованих в різних містах. Потребується автоматизувати про цедуру підбору туру, та здійснити попереднє оформлення проїзних квитків. Філії з'єднані з центральним офісом за допомогою віртуальної приватної мережі, побудованої на технології інтранет, але здійснюють комерційну діяльність самостійно та мають власні бази даних клієнтів. Джерела вхідної інформації. Увесь перелік турів та їх характеристик розташовано на центральному сервері турагенства, який обслуговується в середовищі MS SQL Server. Філії ведуть облік замовлень та розрахунків з клієнтами у електронних таблицях формату MS Excel. Очікуваний результат. Введення в експлуатацію цієї задачі дозволить філіям турагенства автоматизовано виконувати наступні функції: 1) Перевіряти наявність турів, які відповідають наперед заданому критерію (напрям, дата, ціна або ін.) 2) Бронювати вибраний тур та здійснювати остаточний підрахунок його вартості з урахуванням трансферу.
Варіант 8 Мета задачі Розробити інформаційно-довідкову службу для райдержадміністрації в функції якої входило б інформування працівників центрального апарату про стан оплати населенням житла та комунальних послуг. В районі є три ЖЕК, які накопичують дані про стан оплати та мають зв'язок з райдержадміністрацією за допомогою організованої через Інтернет віртуальної приватної мережі. Джерела вхідної інформації. Кожна ЖЕК має наступну інформаційну базу, реалізовану у середовищі MS Access: 1) Довідник мешканців/квартиронаймачів. 2) Довідник квартирного/подомового фонду. 3) Довідник-тарифікатор фіксованих комунальних платежів. В райдержадміністра ії встановлено сервер, який пра ює на платформі MS SQL Server, виконує консоліда ію розподіленої інформа ії та підтримує бізнес-логіку її обробки. Очікуваний результат. Працівники райдержадміністрації через веб-інтерфейс повинні мати наступні результати: 1) Динаміку сплати комунальних послуг по кожній ЖЕК по міся ях. 2) Отримання відомостей про 10 найбільших боржників по кожній ЖЕК.
Варіант 9 Мета задачі Автоматизувати ділянку кредитного відділу меблевого торговельного об'єднання в склад якого входять два магазини територіально віддалені від ентрального офісу. Магазини виконують первинне оформлення кредиту та продаж товару, а розрахунки здійснюються в ентральній бухгалтерії на основі даних, які надають магазини. Зв'язок з центральним офісом забезпечується за допомогою віртуальної приватної мережі через Інтернет. Джерела вхідної інформації. Магазин №1 веде інформаційну базу товарів в середовищі MS Excel, а магазин №2 в базі даних MS Access. Довідники річних відсотків, покуп ів та інша необхідна інформа ія зберігається на сервері ентрального офісу. Очікуваний результат. За допомогою даної задачі за ікавлені пра івники магазинів та керівни тво об' єднання повинні через веб-інтерфейс отримувати наступні відомості: 1) Розрахунок погашення кредиту за придбаний товар. 2) Динаміку продажу товарів в кредит по магазинам та об'єднанню в цілому. Варіант 10 Мета задачі Супермаркет має деяку кількість електронних кіосків з сенсорним екраном, за допомогою яких покупе ь може зробити вибір необхідних товарів, а потім отримати сформований кошик товарів та провести оплату. Кіоск представляє собою „тонкого" клієнта, не має власної інформа ійної бази та приєднаний до головного серверу, де скон ентрована уся інформа ійна база. Треба розробити веб-інтерфейс такого кіоску, який дозволяє покуп еві якнайшвидше вибрати необхідні товари, та отримати рахунок. Джерела вхідної інформації. В обчислювальному центрі в середовищі MS SQL Server розміщені відомості по товарним групам, інам, залишкам окремих товарів та інша супроводжувальна інформа ія. Очікуваний результат. В результаті рішення ієї задачі покупе ь отримує послугу яка включає: 1) Віддалений пошук в базі даних супермаркету необхідних товарів та формування віртуального кошику. 2) Розрахунок вартості заказаних товарів окремо та кошика в цілому. Варіант 11 Мета задачі АЗС деякої нафтової компанії з'єднуються з головним офісом виділеними каналами зв'язку утворюючи на них мережу за технологію інтранет . Кожна АЗС має власну систему обліку паливно-мастильних матеріалів. Треба розробити систему оперативного контролю руху та залишків паливно-мастильних матеріалів для головного офісу з метою поліпшення процесів їх постачання та обліку. Джерела вхідної інформації. Інформація, яка накопичується на АЗС включає відомості про продажі паливно-мастильних матеріалів по групам та довідники цін. Ці дані представлені таблицями в форматі MS Excel. На головному сервері компанії, який працює в середовищі MS SQL Server розміщена інформація про кожну АСЗ, яка включає адресу, об'єм сховищ, потужність та інші технічні характеристики. Очікуваний результат. Результати рішення цієї задачі повинні у довільний момент часу надаватися персоналу головного офісу через веб-інтерфейс у вигляді наступного звіту: 1) Залишок будь-якого виду ПММ на будь-який АЗС в довільний момент часу. 2) Інтегрований звіт про динаміку продаж ПММ по компанії в цілому. Варіант 12 Мета задачі Регіональна митниця має мережу пунктів митного контролю та розмитнення, які з'єднані з нею виділеними захищеними каналами зв'язку. Кожний з цих пунктів виконує первинний облік товарів, усі розрахунки провадяться централізовано в регіональній митниці. Необхідно автоматизувати ділянку розмитнення таким чином, щоб працівники пунктів мали можливість оперативно з'єднуватись з головним сервером та провадити розрахунки безпосередньо в режимі віддаленого доступу до бази даних регіональної митниці. Джерела вхідної інформації. На пунктах митного контролю та розмитнення накопичується наступна первинна інформація: перелік товарів, що потребують розмитнення, реквізити імпортерів/експортерів та ін. Відомості акумулюються у файлах формату MS Excel. На головному сервері регіональної митни і у середовищі MS SQL Server розташовані довідники товарних груп, товарів, ставки ак изів та інша, необхідна для розмитнення інформа ія. Очікуваний результат. За допомогою ієї задачі: 1) працівники пунктів отримують через веб-запит інформа ію для проведення митних розрахунків; 2) керівництво регіональної митни і має можливість отримувати інтегровані оперативні дані о стані руху товарів через пункти митного контролю та розмитнення. Варіант 13 Мета задачі Міська податкова адміністра ія має зв' язок з районними інспек іями за допомогою організованої на мережі Інтернет віртуальної приватної мережі. Кожна інспек ія має власну автоматизовану систему обліку податків. Треба розробити задачу, за допомогою якої пра івники міської податкової служби могли б набути можливості оперативного консолідованого аналізу збору податків. Джерела вхідної інформації. Інформа ійна база районних інспек ій базується в середовищі MS Access та містить відомості про юридичних та фізичних платників податків даного району. Інформаційна база міської податкової адміністрації розташована в середовищі БД MS SQL Server та містить зведені відомості по районам, баланси, нормативні документи та довідники, необхідні для інтегрованого аналізу стану виконання податкового бюджету. Очікуваний результат. Використовуючи можливості даної задачі пра івники міської податкової служби отримують в оперативному режимі (тобто по запиту) наступні відомості: 1) Текучий стан збору та відшкодування податків по будь-якому підприємству міста. 2) Відомості про динаміку сплати ПДВ в розрізі районів та по місту в ілому. Варіант 14 Мета задачі Фундація, яка займається соціальними дослідженнями, має свої представництва у декількох містах. Представни тва мають власні системи уведення та первинної обробки результатів опитувань та через мережу Інтернет, засобами віртуальної приватної мережі здійснюють зв' язок з головним ентром. Розробити задачу, яка автоматизує про едури оперативного аналізу результатів опитувань та доступу до них за ікавлених осіб з будь-якого робочого міс я, оснащеного доступом в Інтернет. Джерела вхідної інформації. Представництва накопичують результати опитувань у таблицях формату MS Excel, та провадять первинну обробку за допомогою інструментарію зведених табли ь та графіків. Головний офіс фундації консолідує інформацію представництв в середовищі MS Access та провадить детальний аналіз сукупності отриманих даних. Очікуваний результат. Розроблена задача повинна забезпечувати доступ через веб-інтерфейс до наступної інформа ії: 1) Оперативні відомості про стан опитування в будь-якому представництві на довільний момент часу. 2) Узагальнений звіт по результатам опитування в табличній та графічній формах. Варіант 15 Мета задачі Авіакомпанія має мережу представництв у декількох містах. Представництва виконують, поміж іншим, функції реалізації квитків та мають постійний зв'язок з обчислювальним центром компанії за допомогою супутникових засобів зв'язку та віртуальної приватної мережі. Потребується автоматизувати послугу по наданню відомостей про наявність та бронювання квитків на авіарейси, які здійснює я компанія. Джерела вхідної інформації. Кожне представництво оснащене власною системою обліку та реалізації квитків, яка базується на використанні БД MS Access, та містить таблиці обліку реалізації, бронювання та повернень, довідники ін, пільг, та іншу супроводжувальну інформа ію. На головному сервері обчислювального центру авіакомпанії у середовищі БД MS SQL Server знаходяться відомості о наявнім парку літаків, розкладі польотів, маршрутах та т.п. Очікуваний результат. Реалізація задачі повинна створити будь-якому користувачеві доступ через веб-інтерфейс до наступних відомостей та послуг: 1) Перелік авіарейсів з указівкою кількості вільних місць на конкретну дату. 2) Динаміку завантаженості літаків на маршрутах за декаду, місяць та т.п. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |