Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 431 Лабораторна робота №5 на тему Створення користувальницького web-інтерфейсу задачі, НУДПСУ

Лабораторна робота №5 на тему Створення користувальницького web-інтерфейсу задачі, НУДПСУ

« Назад

Лабораторна робота №5. Створення користувальницького web-інтерфейсу задачі

Заключний етап лабораторного практикуму має на меті доведення вихідної інформації задачі до користувача. На відмінність від попередніх систем обробки інформації сучасні корпоративні системи інтенсивно використовують для транспортування даних засоби Інтернет. Ці технології базуються на організації загальних ресурсів, різноманітних сервісів та інформаційних порталів. Тому в лабораторній роботі №5 треба розробити користувальницький web-інтерфейс, за допомогою якого можна отримати результати рішення задачі безпосередньо у вікні браузера Інтернет з будь якої відстані та на будь якому робочому міс і.

В цілях наступництва етапів, рекомендованим для застосування інструментальним засобом створення користувальницького web-інтерфейсу доступу до даних обрано MS Access, а засобом дизайну веб-сторінок - MS Word, хоча допускається використання інших програмних засобів (MS FrontPage, Macromedia Dreamweaver та ін.).

Користувальницький інтерфейс задачі повинен починатися з головної сторінки проекту на якої розташовуються:

□ Навігаційна панель - для виклику той чи іншої функції.

□ Назва проекту (задачі).

□ Стисла характеристика та призначення задачі.

□ Допомога користувачу - інструкції, як користуватися інтерфейсом задачі та результатами її роботи.

□ Відомості про виконавця (включаючи адресу електронної пошти) та керівника лабораторного проекту.

На сторінках доступу до розподіленої базі даних повинні знаходитися результати виконання бізнес-логіки, створені на 4-му етапі лабораторного проекту.

Для створення головної (стартової) web-сторінкі лабораторного проекту засобами MS Word необхідно:

□ вибрати пункт «Создать» в пункті «Файл» головного меню.

□ У списку «Общие шаблоны» вибрати закладку «Веб-страницы» та активізувати піктограму «Мастер веб-страниц».

□ В ході діалогу вказати назву веб-узла (наприклад: LIBRARY), а в поле «Папка для размещения...» занести адресу своєї папки на файловому сервері кафедри.

□ У вікні майстра «Способ перехода» вибрати один з 3-х запропонованих варіантів організа ії навіга ійного меню (рекомендується «горизонтальная» або «вертикальная» навіга ійна панель).

□ В секції «Текущие страницы веб-узла» наступного вікна зарезервувати необхідну кількість веб-сторінок, виходячи з правила:

Кількість сторінок = Кількість запитів + 1 (головна сторінка)

□  У вікні «Ссылки», натискаючи послідовно на кнопку «Переименовать» задаємо ім'я кожної проектованої сторінки.

□   В останньому вікні майстра вибираємо стиль головної сторінки, та, після натискання

кнопки «Готово», в ручному режимі доводимо макет сторінки до необхідної якості. Приклад головної веб-сторінки задачі „Облік руху книжкового фонду".

Тема работы

«Разработка фрагмента корпоративной сети библиотеки»

Основные функции системы..

Мои компьютер

При створенні сторінок, які реалізують окремі функ ії та для свого виконання потребують доступу к ресурсам розподіленої бази даних, можна використати засоби MS Access. Для цього необхідно виконати наступні дії (приклад реалізації функції „Перевірка наявності /залишку книги"):

□  Відкриваємо інтерфейс керування розподіленою базою даних „РБД-библиотека.ггкІЬ".

□ В меню «Объекты» натискаємо на пункт «Страницы» та обираємо режим «Создание страни ы доступа к данным с помощью мастера».

□ У випадаючому меню «Табли ы и запросы» обираємо, створений в лабораторній роботі №4 запит «Залишок книг», та переносимо усі поля цього запиту у секцію «Выбранные поля».

□ Далі визначаються рівні групування та сортування вихідних результатів, та табли я, яка буде оновлюватись у випадку запуску запиту на модифіка ію.

□ По завершенні роботи майстра в ручному режимі доводимо дизайн сторінки до необхідної якості с урахуванням стилю, прийнятому при проектуванні головної сторінки проекту. Також необхідно встановити гіперпосилання на головну сторінку проекту.

□  Використовуючи пункт «Предварительный просмотр веб-страницы», який розташовано в головному меню «Файл», перевіряємо коректність роботи функції та, при необхідності, провадимо виправлення помилок.

Приклад готової сторінки доступу до даних наведено на малюнку 15.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!