Завдання до практичних та індивідуальних і самостійних робіт з курсу Основи інформатики та обчислювальної техніки
« НазадДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИНаціональна академія державної податкової служби УкраїниЗатверджую Перший проректор ________Л. А. Савченко “___”_________ 2006 р. ЗАВДАННЯдо практичних, індивідуальних і самостійних робіт студентівз курсу „Основи інформатики та обчислювальної техніки”для підготовки бакалаврівза напрямом 0601“Право”спеціальності 6.060100 “Правознавство”Ірпінь — 2006 Завдання до практичних, індивідуальних і самостійних робіт з курсу „Основи інформатики та обчислювальної техніки” для підготовки бакалаврів за напрямом 0601 “Право” спеціальності 6.060100 “Правознавство” складені на основі навчальної програми”, затвердженої у 2006 році. Укладач: О. В. Гладченко, ст. викладач. Рецензент: В. М. Антоненко, к. т. н., доцент. Розглянуто і схвалено на засіданні кафедриінформаційних систем і технологій протокол №_____ від __ __________2006 р. Зав. кафедрою _________________ В. А. Одинець Розглянуто і схвалено на засіданні вченої ради факультету економіки та оподаткування протокол №_____ від __ __________2006 р. Зав. навчально-методичним відділом А. А. Чілікін ЗМІСТ Передмова Техніка безпеки при роботі з ПК Завдання до змістового модуля 2 “Комп’ютерна техніка” Практична робота №1 Завдання до змістового модуля 3 “Операційні системи та сервісні програми” Практична робота № 2 Практична робота № 3 Практична робота №4 Завдання для самостійного виконання Завдання для індивідуального виконання Завдання до змістового модуля “Комп’ютерні мережі” Практична робота № 5 Практична робота № 6-7 Завдання до змістового модуля 5 “Системи обробки текстових даних” Практична робота № 8 Завдання для самостійного виконання Практична робота № 9 Завдання для самостійне виконання Практична робота № 10 Завдання для самостійного виконання Завдання для індивідуального виконання Завдання до змістового модуля 6 “Системи обробки табличних даних” Практична робота № 11—12 Завдання для самостійного виконання Практична робота № 13 Завдання до змістового модуля 7 “Експертні та навчальні системи” Завдання для самостійного виконання з теми „Експертні та навчальні системи” Завдання до змістового модуля 8 “Системи створення презентацій” Завдання для самостійного виконання з теми „Системи створення презентацій” Завдання до змістового модуля 9 “Бази даних та СУБД” Практична робота № 13 Практична робота № 14 Практична робота № 15-16 Завдання для самостійно–індивідуального виконання з теми СУБД Література
Передмова Дана розробка завдань з дисципліни „Основи інформатики та обчислювальної техніки” призначена для підготовки бакалаврів за напрямом 0601 “Право” спеціальності 6.060100 “Правознавство” відповідно до вимог, відображених в державних освітніх стандартах та робочої програми курсу, затвердженої 1.02.2006 року. Як наука „Інформатика” має глобальний і універсальний характер застосування у всіх соціальних і економічних напрямках. Виховання у студентів інформаційної культури містить у собі насамперед виразне уявлення ролі цієї науки в розвитку цивілізації в цілому та у їхній професійній юридичній діяльності зокрема. В даному посібнику підібрані завдання для виконання практичних, самостійних та індивідуальних робіт за наступним навчально–тематичним планом:
Організація виконання практичних робіт студентамиДопуск, виконання та захист практичних робіт може проходити наступним чином:
Звіти з практичних робіт мають бути оформлені на папері формату А4 або у електронному варіанті. Звіт повинен містити тему роботи, детальний опис дій по виконанню тієї чи іншої операції, а також відповіді на контрольні питання до практичної роботи. Кожна сторінка звіту в колонтитулах повинна містити власні атрибути студента: у верхньому — прізвище та ім’я, назва групи; номер сторінки; у нижньому — дата створення документу. Перша сторінка комплекту звітів повинна бути титульна. Вона має бути надрукована за зразком наведеним нижче. Зразок оформлення титульної сторінки звіту (реферату, індивідуальної роботи)
Реферати пишуться з тем курсу, наприклад, історія розвитку інформатики, апаратні засоби, операційні системи, текстові або табличні процесори, СУБД, мережі, експертні системи, засоби створення презентацій або на довільну тему, погоджену з лектором. Реферат повинен містити: вступ, основні відомості з вибраної теми, це цікаво знати, висновок, перелік літературних джерел (в алфавітному порядку), тестові завдання по матеріалу даного реферату або контрольні питання. Об’єм 10 — 15 сторінок. Техніка безпеки при роботі з ПК Приступаючи до роботи з ПК, необхідно завжди пам'ятати, що це дуже складна і дорога апаратура, яка потребує акуратного й обережного ставлення до неї, високої самодисципліни на всіх етапах роботи з комп'ютером. Напруга живлення ПК (220 В) є небезпечною для життя людини. Через це конструкції блоків комп'ютера, міжблочних з'єднувальних кабелів передбачена достатньо надійна ізоляція від струмопровідних ділянок. Користувач практично має справу лише з декількома вимикачами живлення і, здавалось би, застрахований від ураження електричним струмом. Однак в практичній роботі можуть зустрічатись непередбачені ситуації, і щоб вони не стали небезпечними для користувача, необхідно знати та чітко виконувати ряд правил техніки безпеки. Це допоможе не тільки уникнути нещасних випадків зберегти здоров'я, але й гарантує збереження апаратури. Особливо уважним треба бути при роботі з дисплеєм, електронно-променева трубка якого використовує високу напругу і є джерелом електромагнітного випромінювання. Неправильне поводження з дисплеєм та іншою електронною апаратурою може призвести до тяжких уражень електричним струмом, спричинити загоряння апаратури. Через це суворо ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
В разі появи запаху горілого, незвичайних звуків або самовільного вимкнення апаратури треба негайно вимкнути комп'ютер і повідомити про це вчителя. Робота на комп'ютері потребує постійної уваги, чітких дій і самоконтролю. Через це на комп'ютері не можна працювати при недостатньому освітленні, високому рівні шуму. Під час роботи на комп'ютері НЕОБХІДНО:
Під час роботи комп'ютера електронно–променева трубка дисплея є джерелом електромагнітного випромінювання, яке при роботі близько від екрана руйнівно діє на зір, викликає втому і знижує працездатність. Через це треба працювати на відстані 60-70 см від екрана, дотримуватись правильної постави, не сутулячись і не нахиляючись. Пам'ятайте, що тривала робота на комп'ютері призводить до перенапруження зору. Контрольні питання 1. Які існують правила безпеки при роботі з ПК? 2. Які дії заборонені при роботі з ПК? 3. Які апаратні засоби ПК є джерелом електромагнітного випромінювання? Завдання до змістового модуля 2 “Комп’ютерна техніка”Практична робота №1 Тема: Основи роботи на клавіатурі ПК „сліпим” десятипальцевим методом Мета: Познайомитися з основними теоретичними прийомамироботи на клавіатурі ПК „сліпим” десятипальцевим методом, набути практичних вмінь і навичок ударів по клавішам всіма десятьма пальцями Хід роботи 1. Завантажити текстовий редактор Word.Примітка. Встановіть розмір шрифту 14 пт 2. Виконати поступово вправи 1–8.Вправа 1. Установити пальці лівої руки на клавіші: Ф І В А, а пальці правої руки на клавіші: О Л Д Ж. Це повторити декілька раз (2 друковані рядки) всліпу. Вправа 2. Надрукувати сукупність символів, дотримуючись правил а) – f): a) не дивитися на клавіатуру при друкуванні; b) уявити подумки місцезнаходження відповідного знаку і лише потім натискати клавішу клавіатури; c) якщо забули його місцезнаходження, постарайтеся згадати; d) якщо згадати не вдалося, скористайтеся схемою клавіатури; e) по клавіші пропуск натискати великим пальцем вільної від друкування руки; f) помилки не виправляти фіва ждло — 2 рядки; аоаоа аооао — 2 рядки; ооаоа оааоа — 2 рядки; авава ваваа — 2 рядки; ололо лооло — 2 рядки; влвлв лввлв — 2 рядки; лава вола — 2 рядки. овал лов — 2 рядки. Вправа 3. Набрати підряд слова (на 2 рядки): - алло вал вола лава овал вол лов олово. Вправа 4. Надрукувати сукупність символів, дотримуючись правил: ідіді дііді— 2 рядки; вівві вііві— 2 рядки; лдлдл дллдл — 2 рядки. Вправа 5. Набрати підряд слова (на 2 рядки): - дав два вода ввід вдова довід дол лад овід віддав ода віл. Вправа 6. Надрукувати сукупність символів, дотримуючись правил а) —f) жффжф фжжфж— 2 рядки; фіфіі фіфіф— 2 рядки; ллдлд дллдл — 2 рядки; фіва ждло — 2 рядки. Вправа 7. Набрати підряд слова (на 2 рядки): фал ложа вояжі вожді жажда жало фол фалда жал. Примітка: Слова з найбільшою кількістю помилок набрати повторно. Вправа 8. Здійснити таку послідовність дій: - встановити курсор в середині рядка жффжф фжжфж; - натиснути почергово на клавіші управління курсором Home і End. Зробити висновки про дії вказаних клавіш; - встановити курсор на початок третього „слова” в даному рядку і натиснути двічі клавішу Delete. Зробити висновки про дії вказаних клавіш; - встановити курсор на початок п’ятого „слова” в даному рядку і натиснути двічі клавішу BackSpace. Зробити висновки про дії вказаних клавіш; - встановити курсор на самий початок тексту і двічі натиснути клавішу Page Down. Зробити висновки про дії вказаних клавіш; - натиснути декілька раз клавішу Page Up. Зробити висновки про дії вказаних клавіш; - встановити курсор на початок тексту і надрукувати ффффффф. Що відбулося? - встановити курсор на початок тексту, натиснути клавішу Insert і надрукувати жжжжж. Що відбулося? Ще раз натиснути клавішу Insert. 3. Оформити звіт і захистити дану роботу. Література: 7, 12 Контрольні питання
Завдання до змістового модуля 3 “Операційні системи та сервісні програми”Практична робота № 2 Тема: Операційна система WINDOWS. Робота з вікнами, папками та файлами. Мета: Набути практичних умінь та навичок по роботі з об’єктами WINDOWS. Хід виконання роботи
Література: 5, 10 Контрольні питання
Практична робота № 3Тема: Робота з папками та файлами в програмі Провідник ОС WINDOWSМета: Набути практичних умінь та навичок по роботі з папками та файлами в програмі Провідник. Хід виконання роботи
Література: 5, 10 Контрольні питання
Практична робота №4 Тема: Операційна оболонка NORTON COMMANDER (NC), або Total Commander, або Far. Мета: Оволодіти практичними вміннями та навичками роботи з каталогами та файлами в операційній оболонці NC. Хід виконання роботи
Література: 5, 7 Контрольні питання
Завдання для самостійного виконання Тема: Операційна система MS–DOS. Мета: Набути практичних умінь та навичок по використанню сервісних команд, команд роботи з каталогами та файлами в операційній системі MS–DOS. Хід виконання роботи
Література: 5, 7 Контрольні питання
Завдання для індивідуального виконанняВиконайте завдання 1, 2, 3 свого варіанту. Варіант виберіть у відповідності до номеру в списку підгрупи. Завдання 1. Створіть в кореневому каталозі диска С: наступне дерево каталогів. Завдання 2. По дереву каталогів Вашого варіанту виконайте завдання a)–d): варіант 1. a) Зробити активним каталог PRINTFX. b) Перейти по дереву каталогів на два рівні вище. c) Переглянути вміст каталогу UTIL. d) Знищити каталог SERV. варіант 2. a) Переглянути вміст каталогу EXAMPLES. b) Зробити активним каталог MSQUERY. c) Перейти по дереву каталогів на три рівні вище. d) Знищити каталог XLSTART. варіант 3. a) Очистити екран дисплею. b) Переглянути вміст каталогу OLE. c) Знищити каталог POSONTY. d) Зробити активним каталог SCREENS варіант 4. a) Зробити активним каталог TOOLS b) Знищити каталог HEPTREE. c) По дереву каталогів перейти на один рівень вище. d) Відформатувати диск А:. варіант 5. a) Перейти в каталог REPARTS. b) Вивести на екран мітку диска С:. c) Знищити каталог REPARTS. d) Перейти в кореневий каталог. варіант 6. a) Вивести на екран дисплея системну дату. b) Переглянути вміст каталогу OLGA. c) Зробити активним каталог PROGRAMS. d) Знищити каталог DOSONLY. варіант 7. a) Переглянути вміст каталогу MUSIK. b) Знищити каталог TRACEL. c) Очистити екран дисплея. d) Зробити активним каталог A1. варіант 8. a) Переглянути вміст каталогу STARTUP. b) Зробити активним каталог TEMPLATE. c) Перейти по дереву каталогів на три рівні вище. d) Знищити каталог STARTUP. варіант 9. a) Зробити активним каталог PROOF. b) Перейти по дереву каталогів на два рівні вище. c) Переглянути вміст каталогу FOXPRO2. d) Знищити каталог MSAPS. варіант 10. a) Очистити екран дисплею. b) Переглянути вміст каталогу MSGRAPH. c) Знищити каталог EQUATION. d) Зробити активним каталог WINDOWS. варіант 11. a) Зробити активним каталог PRINTFX. b) Перейти по дереву каталогів на два рівні вище. c) Переглянути вміст каталогу UTIL. d) Знищити каталог SERV. варіант 12. a) Переглянути вміст каталогу EXAMPLES. b) Зробити активним каталог MSQUERY. c) Перейти по дереву каталогів на три рівні вище. d) Знищити каталог XLSTART. варіант 13. a) Очистити екран дисплею. b) Переглянути вміст каталогу OLE. c) Знищити каталог POSONTY. d) Зробити активним каталог SCREENS варіант 14. a) Зробити активним каталог TOOLS b) Знищити каталог HEPTREE. c) По дереву каталогів перейти на один рівень вище. d) Відформатувати диск А:. варіант 15. a) Перейти в каталог REPARTS. b) Вивести на екран мітку диска С:. c) Знищити каталог REPARTS. d) Перейти в кореневий каталог. Завдання 3. Знаходячись на диску С: в кореневому каталозі, виконати завдання a)–е) користуючись командами MS DOS: варіант 1. a) переглянути зміст файлу class.txt, який знаходиться в кореневому каталозі диска С: b) зробити активним пристрій D: c) створити в кореневому каталозі пристрою D: підкаталог NOVCLASS; d) скопіювати всі файли з розширенням .EXE, які знаходяться на пристрої D: в підкаталозі MAK, на пристрій D: в підкаталог UFEI; e) перейменувати всі текстові файли, які знаходяться в кореневому каталозі пристою D:, в файли з розширенням .SAM. варіант 2. зробити активним пристрій E: створити в кореневому каталозі пристрою E: підкаталог PROBA; скопіювати всі текстові файли з пристрою E: підкаталога TOOLS на пристрій E: в підкаталог BOS; на пристрої E: в підкаталозі BOS знищити всі файли, імена яких складаються з п’яти символів і починаються літерою “a”. переглянути файл autoexec.bat, який знаходиться в кореневому каталозі пристрою C:. варіант 3. a) очистити екран дисплея; b) зробити активним пристрій A:; c) створити в кореневому каталозі диска A: підкаталог TEXNIC; d) скопіювати всі текстові файли з пристрою E: підкаталогу LEX на диск A: в підкаталог TEXNIC; e) в підкаталозі TEXNIC, який знаходиться на пристрої A:, знищити всі файли, імена яких складаються з шести символів і починаються з літери “n”. варіант 4. a) зробити активним пристрій D:; b) переглянути файл command.com, який знаходиться на диску С: в кореневому каталозі; c) створити в кореневому каталозі пристрою D: підкаталог NAME; d) скопіювати всі файли з розширенням .exe з диска А: підкаталогу В2 на пристрій D: в підкаталог NAME; e) на пристрої D: в підкаталозі NAME знищити всі файли з розширенням .bak. варіант 5. a) створити в кореневому каталозі пристрою E: підкаталог з ім’ям своєї групи; b) скопіювати всі файли з пристрою E: підкаталогу DOC на пристрій E: в підкаталог з ім’ям своєї групи; c) на пристрої E: в підкаталозі DOC знищити всі файли, імена яких складаються з п’яти символів і закінчуються цифрою “6”; d) переглянути файл a1.txt, який знаходиться на пристрої E: в підкаталозі з ім’ям групи; e) переіменувати всі файли з розширенням .sys, які знаходяться на пристрої E:, в підкаталозі з ім’ям групи на файли з розширенням .bak. варіант 6. a) зробити активним диск A:; створити в кореневому каталозі диска A: підкаталог PHOTOS; b) створити в підкаталозі PHOTOS на диску A: підкаталог DANCE; c) скопіювати всі файли з пристрою D: з підкаталогу TX в підкаталог DANCE каталогу PHOTOS диска A:; d) переіменувати всі текстові файли, які знаходяться на диску А: в підкаталозі DANCE на файли з розширенням .doc; e) знищити всі файли з розширенням .txt каталогу DANCE на диску А:, імена яких містять шість символів. варіант 7. a) відформатувати диск А:; b) зробити активним пристрій D:; c) переглянути в кореневому каталозі диска С: підкаталог DD; d) скопіювати всі файли з розширенням .bak з пристрою С: на пристрій D:; e) переіменувати всі файли на диску С: з розширенням .bak з підкаталогу DD на файли з розширенням .doc. варіант 8. a) створити в кореневому каталозі диска А: підкаталог О–22; b) скопіювати всі файли з пристрою Е: підкаталогу В–56 на диск А: в підкаталог О–22; c) зробити активним пристрій D:; d) переглянути файл з розширенням .pac та ім’ям q22, який знаходиться в кореневому каталозі пристрою D:; e) скопіювати файл q22.pac, який знаходиться на пристрої Е: в підкаталог О–22 пристрою Е:. варіант 9. a) переглянути файл b44.bas, який знаходиться в кореневому каталозі диска А:; b) створити в кореневому каталозі пристрою Е: підкаталог WW; c) зробити активним диск В:; d) скопіювати всі текстові файли з диска А: підкаталогу Q11 на пристрій Е: в підкаталог D65; e) переглянути каталог D65 на пристрої Е:; варіант 10. a) переглянути файл lit.txt, який знаходиться в кореневому каталозі диска В: на диску В: переіменувати файл lit.txt на файл litw.txt; b) скопіювати всі файли з диска В: підкаталогу TEST на диск А: в кореневий каталог; c) створити на диску А: підкаталог PROGR; d) скопіювати всі текстові файли з підкаталогу TEST диска В: в підкаталог PROGR диска А:. варіант 11. a) переглянути зміст файлу class.txt, який знаходиться в кореневому каталозі диска С: b) зробити активним пристрій D: c) створити в кореневому каталозі пристрою D: підкаталог NOVCLASS; d) скопіювати всі файли з розширенням .EXE, які знаходяться на пристрої D: в підкаталозі MAK, на пристрій D: в підкаталог UFEI; e) перейменувати всі текстові файли, які знаходяться в кореневому каталозі пристою D:, в файли з розширенням .SAM. варіант 12. зробити активним пристрій E: створити в кореневому каталозі пристрою E: підкаталог PROBA; скопіювати всі текстові файли з пристрою E: підкаталога TOOLS на пристрій E: в підкаталог BOS; на пристрої E: в підкаталозі BOS знищити всі файли, імена яких складаються з п’яти символів і починаються літерою “a”. переглянути файл autoexec.bat, який знаходиться в кореневому каталозі пристрою C:. варіант 13. a) очистити екран дисплея; b) зробити активним пристрій A:; c) створити в кореневому каталозі диска A: підкаталог TEXNIC; d) скопіювати всі текстові файли з пристрою E: підкаталогу LEX на диск A: в підкаталог TEXNIC; e) в підкаталозі TEXNIC, який знаходиться на пристрої A:, знищити всі файли, імена яких складаються з шести символів і починаються з літери “n”. варіант 14. a) зробити активним пристрій D:; b) переглянути файл command.com, який знаходиться на диску С: в кореневому каталозі; c) створити в кореневому каталозі пристрою D: підкаталог NAME; d) скопіювати всі файли з розширенням .exe з диска А: підкаталогу В2 на пристрій D: в підкаталог NAME; e) на пристрої D: в підкаталозі NAME знищити всі файли з розширенням .bak. варіант 15. a) створити в кореневому каталозі пристрою E: підкаталог з ім’ям своєї групи; b) скопіювати всі файли з пристрою E: підкаталогу DOC на пристрій E: в підкаталог з ім’ям своєї групи; c) на пристрої E: в підкаталозі DOC знищити всі файли, імена яких складаються з п’яти символів і закінчуються цифрою “6”; d) переглянути файл a1.txt, який знаходиться на пристрої E: в підкаталозі з ім’ям групи; e) переіменувати всі файли з розширенням .sys, які знаходяться на пристрої E:, в підкаталозі з ім’ям групи на файли з розширенням .bak.
Завдання до змістового модуля “Комп’ютерні мережі” Практична робота № 5
Тема: Internet. Електронна пошта Мета: Вміти користуватися ресурсами Internet та працювати з електронною поштою Хід виконання роботи
На індексній сторінці “Наукового вісника” завантажте програму пошуку через зображення лупи. Задайте ключове слово, наприклад, “банк”. Ознайомтесь з переліком знайдених статей. Відкрийте одну з них. Скопіюйте стислий зміст статті в електронний звіт.
Література: 5, 7 Контрольні питання
Практична робота № 6-7Тема: Основи Web-дизайну.Мета: Познайомитись з мовою програмування HTML. Хід виконання роботи 1. Створити за допомогою текстового редактора наведений текст і збережіть його з назвою File1.html. <HTML> <HEAD> <TITL> Назва вікна Web-сторінки </TITL> </HEAD> <BODY TEXT=”red”> <! Далі йде текст, наприклад > Мене звуть “Введіть Ваше ім’я”, я навчаюсь в Національній Академії ДПСУ на 1 курсі, мені 18 років. Я хочу займатись Web-дизайном. Це моя перша Web-сторінка. Пізніше я вставлю в документ фотокартку, картинки, звуки, відеозображення шляхом гіперпосилань. Моя сторінка поки що некрасива і нецікава. Я розташую свій файл на сервері і його зможуть побачити всі. </BODY> </HTML>
<H1> Перша проба </H1>
<HTML> <HEAD> <TITL> My Web-page </TITL> </HEAD> <BODY BGCOLOR=”yellow” TEXT=”navy”> <CENTER><H1> Привіт </H1> <H2>Мене звуть “Введіть Ваше ім’я” </H2></CENTER> <HR> <H3>Mені 18 років </H3> <H4> Я хочу займатись Web-дизайном </H4> <HR> Я навчаюсь в Національній Академії ДПСУ на 1 курсі. Це моя <B> друга </B> спроба створити Web-сторінку. Я вже вмію користуватись заголовками, форматувати текстові абзаци. Пізніше я вставлю <I> фотокартку, картинки, звуки, відеозображення </I> шляхом гіперпосилань. <U> Я розташую свій файл на сервері і його зможуть побачити усі </U>. <P> Я збережу цей файл на диску і відкрию його у браузері. <P> Цю Web-сторінку я буду удосконалювати, її ще рано розміщувати на сервері. <HR> </BODY> </HTML>
<HTML> <HEAD> <TITL> My new Web-page </TITL> </HEAD> <BODY BGCOLOR=”aqua” TEXT=”red”> <H2>Це Web-сторінка “Введіть Ваше ім’я та прізвище”</H2><HR> <CENTER> <B> Привіт </B> Мене звуть <B>Світлана</B> </CENTER><P> Я навчаюсь в <I> Національній Академії ПСУ </I> на 1 <SUP><I> му</I></SUP> курсі. Мені 18 років. Мій улюблений предмет — інформатика. Я також люблю слухати музику, читати пригодницькі романи, подорожувати влітку, ходити в театр, дивитись пригодницькі і історичні фільми. <BR> Я навчаюсь на відмінно і отримую підвищену стипендію. Мрію поступити в аспірантуру і займатись науковою діяльністю. <P> <CENTER> Tут буде моя фотокартка. </CENTER><P> Моя адреса: <B><U> 08292, м. Ірпінь , в. Садова 61</U></B><HR> </BODY> </HTML> Переробити File3.html, використавши два види списків і назвіть новий файл File4.html. Переглянути файл у браузері. У файлі File4.html створіть таблицю з оцінками і назвіть новий файл File5.html. Перегляньте його у браузері. Створіть звуковий файл і вставте звук в основу сторінки. Вставте у файл File5.html гіперпосилання на об’єкти (графічні, звукові, відео а також на File4.html). Застосовуйте гіперпосилання на початок і кінець сторінки. Закінчити роботу з програмою, оформити звіт і відповісти на контрольне питання згідно варіанту. Виконати контрольне завдання. Література: 2. Контрольні питання
Завдання до змістового модуля 5 “Системи обробки текстових даних”Практична робота № 8Тема: Завантаження, збереження та пошук символів у текстовому процесорі MS WordМета: Набути навичок завантаження, зберігання та виконання пошуку у документі Хід виконання роботи
Перемістити курсор на середину третьої сторінки. Виконати послідовно всі дії з першого стовпчика таблиці і вписати результати у другий стовпчик таблиці:
1. Закрити документ (файл) Заготовка_12. Як називається вікно, яке щойно з’явилося?_________________ Розписати що буде зроблено табличним процесором Word вибравши ту чи іншу кнопку. Переконатися у правильності своєї відповіді. 2. Створити новий документ. Яке ім’я він має? А розширення?________________________________ 3. У вікні нового документа набрати наступний текст, дотримуючись формату абзаців і шрифтів (Times New Roman, 14 пт, міжрядковий інтервал — одинарний) та не вводячи зайві пропуски: Податки — це найважливіше джерело формування доходів держави, які, в свою чергу, використовуються на вирішення економічних, соціальних, оборонних завдань, на розвиток освіти, науки, культури. Податки за формою оподаткування класифікуються на прямі та непрямі. Непрямі податки — це податки, закладені в ціні реалізованого товару чи наданої послуги. Одним із основних видів непрямих податків є акцизи (специфічні та універсальні). Акцизи — це непрямі податки, які встановлюються державою на високорентабельні та монопольні товари (продукцію) і сплачуються покупцем. У податковій формі існують три форми універсальних акцизів: § податок з продажу (купівлі) у сфері оптової або роздрібної торгівлі; § податок з обороту; § податок на добавлену вартість. Обчислення та стягнення ПДВ потребує чіткого визначення об’єкта оподаткування — добавленої вартості. Вона є часткою нової вартості товару чи послуги. Повна вартість товару чи послуги має такі складові: 1. вартість матеріалів чи сировини, а також послуг виробничого характеру, що відносять на собівартість; 2. заробітна плата працівників, які займаються виготовленням цього товару чи наданням послуги; 3. прибуток. Блок–схема у=sinx+a2-di
Примітка. Пам’ятайте, що файл спочатку необхідно зберегти на Робочому столі і лише потім перенести у папку із власним прізвищем.
Контрольні питання
Завдання для самостійного виконання Створити новий документ. Скласти алгоритм розв’язання завдання відповідного варіанту у вигляді блок–схеми. Намалювати блок–схему у Word та зберегти під іменем Індивідуальна_Word_Прізвище.
Практична робота № 9 Тема: Форматування документів у текстовому процесорі MS Word. Мета: Набути практичних навичок форматування документів. Хід виконання роботи
Таблиця 1
Ці ж дії виконати за допомогою миші. Яким способом легше? Чому?
Контрольні питання
Завдання для самостійне виконання Створити новий документ з урахуванням елементів форматування, який би містив титульну сторінку до звіту з лабораторних робіт. Роздрукувати даний документ та вставити у перший файл папки з лабораторними роботами. Примітка. Розмір файлу повинен бути якомога меншим, тобто не потрібно вводити лишні пропуски (Space) та знаки абзацу (Enter). Практична робота № 10 Тема: Робота з таблицями та об’єктами у текстовому процесорі MS Word. Мета: Набути навичок роботи з таблицями та об’єктами. Хід виконання роботи1. Завантажити текстовий процесор MS Word. 2. Створити таблицю (рис. 1): Кількість малих підприємств по регіонах у 2002—2005 рр.
3. Скопіювати щойно створену таблицю нижче та здійснити перетворення шапки другої таблиці відповідно до зразка:
Контрольні питання
Завдання для самостійного виконання Тема: Робота з вставками в текстовому процесорі MS Word. Мета: Набути навичок та закріпити практичні вміння по роботі з об’єктами у текстовому процесорі MS Word. Хід виконання роботи
Контрольні питання
Завдання для індивідуального виконання До власного реферату створити автоматизований зміст. Пронумерувати сторінки реферату, починаючи з четвертої сторінки документу. Розставити колонтитули, починаючи з другої сторінки, наступним чином: на непарних сторінках відобразити назву реферату, на парних сторінках — прізвище автора реферату та дату друку реферату. Організувати по матеріалу реферата зсилку (Перекресная ссылка) на список літератури. Завдання до змістового модуля 6 “Системи обробки табличних даних”Практична робота № 11—12 Тема: Створення таблиць, їх редагування та форматування у табличному процесорі Excel. Складання найпростіших формул. Операція автозаповнення. Логічна функція Если Мета: Набути та закріпити вміння та навички стосовно редагування, форматування та збереження таблиць у табличному процесорі MS Excel, опанувати матеріалом щодо побудови формул. Хід виконання роботи
Пам’ятайте, що при наявності двійок, навіть при високому середньому балі стипендія не нараховується.
Контрольні питання 1. Дати визначення поняттям: таблиця, електронна таблиця, табличний процесор. 2. Екранна сторінка Excel. Рядок формул. Назви та кількість рядків і стовпці кожного листа. 3. Типи даних в Excel. 4. Представлення числових даних у різних форматах. 5. Формули. Абсолютні та відносні посилання у формулах. 6. Функції. Їх категорії, назви, аргументи.
Завдання для самостійного виконання Тема: Представлення числових даних у різних форматах. Ряди значень, прогресії та списки. Мета: Набути практичних умінь та навичок по темі даної практичної роботи. Хід роботи
Практична робота № 13 Тема: Побудова діаграм у табличному процесорі MS Excel for Windows Мета: Набути практичних умінь та навичок по створенню діаграм різних типів у табличному процесорі MS Excel. Навчитися їх редагувати Хід заняття
11. Оформити звіт, в якому потрібно висвітлити відповіді на контрольні питання. 12. Захистити роботу викладачу. Контрольні питання
Завдання до змістового модуля 7 “Експертні та навчальні системи” Завдання для самостійного виконання з теми „Експертні та навчальні системи” Познайомтесь з електронним підручником „Інформатика в Україні”. Знайдіть в цьому електронному підручнику теоретичні відомості по даній темі. Завдання до змістового модуля 8 “Системи створення презентацій” Завдання для самостійного виконання з теми „Системи створення презентацій” Створіть електронну презентацію власної фірми засобами програми Power Point.
Завдання до змістового модуля 9 “Бази даних та СУБД”Практична робота № 13Тема: Створення баз даних та їх опрацювання засобами Access. Мета: Набути практичних умінь та навичок по створенню та опрацюванню баз даних засобами Access for Windows Хід заняття 1. Запустити Access, створити нову базу даних з власним прізвищем – 2. В щойно створеній базі даних за допомогою конструктора створити таблицю з назвою „Оцінки” з такими полями і відповідними типами: Номер (числовий), Прізвище (текстовий), Ім'я (текстовий), Мат (числовий), Інф (числовий), Фіз, Літ, Мова (числовий). Для поля Мат задаємо властивості: умову на значення та повідомлення у разі помилки. Текст повідомлення придумайте самі. 3. Ви сформували структуру таблиці. Збережіть її під іменем Оцінки, поки що не задавайте ключові поля 4. Перейдіть в режим таблиці і наповніть таблицю даними про себе та ще чотирьох студентів групи, прізвища яких йдуть в списку підгрупи після вашого прізвища. 5. Виконати певні дії над таблицею: заховати перший стовпець, поновити його, вилучити другий запис з таблиці, доповнити таблицю ще двома записами, впорядкувати введені дані за зростанням по полю Інф, за спаданням по полю Номер. 6. Модифікувати структуру таблиці Оцінки, для цього перейти у режим конструктора і написати назву першого поля великими літерами НОМЕР. Порада: Полю Тип тел в режимі конструктора дайте тип — мастер подстановок і задайте режим Будет введен фиксирований набор значений, далее. Введіть в один стовпець три значення — домашній, мобільний, батьків. 7. Створити таблицю Адреси з такими полями: Номер, Місто, Вулиця. 8. Між таблицями можуть бути встановлені зв'язки: між таблицями Оцінки і Адреси встановити зв'язок по полю НОМЕР типу один до одного і тоді програма буде однозначно розуміти, яка адреса в деякого студента. Між таблицями Оцінки і Телефони можна встановити зв'язок по полю Прізвище типу один до багатьох. Тоді програма зможе автоматично визначити для даного студента всі його номери телефонів. Для налагодження зв'язків між таблицями призначена команда Сервіс => 9. Схема даних. 10. Збережіть БД на сервері 11. Оформіть звіт. Контрольні питання
Практична робота № 14 Тема: Робота з формами. Мета: Набути практичних умінь та навичок по створенню форм, уміти вставляти у форми елементи керування, вводити дані у форму, створювати підпорядковані форми Хід заняття 1. Створити форму Форма_Оцінки_Прізвище на основі таблиці Оцінки: Закладинка Формы > Створити нову форму за допомогою майстра форм > джерелом даних є таблиця Оцінки > ОК> вибрати усі поля серед доступних > зовнішній вигляд — в один стовпець> стиль форми — Международный > ОК>. 2. Вставити в кінець форми новий запис. Перейти в режим конструктора для вставки нових елементів у форму. ВИД => Конструктор абоза допомогою кнопки Конструктор на панелі інструментів БД. Переконайтеся, що на екрані є панель элементов управления. Якщо її немає, то виконайте команди Сервис =>Настройки => Панель элементов. 3. Форма може містити заголовок і примітки. Підготуйте форму для введення заголовка і приміток. Вид => Заголовок/примечание формы. Наведіть вказівник миші на розмежувальні лінії частин форми і перетягніть їх, щоб підготувати місце для вставки об'єктів. Уведіть заголовок форми і розмалюйте його. Уведіть великими буквами заголовок: ОЦІНКИ СТУДЕНТІВ. Для цього натисніть на кнопку Аа на панелі елементів і клацніть у полі заголовка, введіть текст заголовка, натисніть на клавішу вводу. Клацніть над текстом, щоб перетворити заголовок в об'єкт. Відформатуйте заголовок: змініть його розміри і розташування, змініть розмір шрифту і його стиль, кольори букв, фону, меж тощо. У правому нижньому куті форми вставте текст з назвою групи чи взводу (великим шрифтом). Вид => Режим форм. Вид => Конструктор. 9. Вставте у форму обчислювальний елемент керування. Вставте поле з назвою Сума, значення якого є сумою балів одного студента з усіх предметів. Для цього на панелі елементів натисніть на кнопку аб/. Клацніть на формі там, де має бути значення поля Сума. Перемістіть об'єкти, якщо треба, на вільні місця. Введіть ліворуч назву (підпис) поля Сума, а в рамку праворуч — формулу для обчислення суми оцінок =[Мат]+[Інф]+[Фіз]+[Літ]+[Мова]. 10. Розташуйте на формі кнопку для переходу до наступного запису і назвіть її Вперед. Натисніть на кнопку Кнопка на панелі управління елементів і клацніть на формі в тому місці, де треба розмістити кнопку. Відкриється вікно майстра створення кнопок. У категорії Переходы по записям виберіть дію Следующая запись => Далее. Введіть текст підпису кнопки: Вперед, і виберіть рисунок кнопки з меню зразків. Робочу назву кнопці можете не давати => ГОТОВО. Розташуйте на формі кнопки з назвами Назад, Створити новий запис, а також кнопку Закрити форму з категорії Работа с формой. Спочатку побудуємо зв’язки головної таблиці Оцінки та підпорядкованої таблиці Телефони: вкладинка БД Таблицы ==> кнопка Схема данных. Задайте зв'язок між даними з двох таблиць по ключовому полю Номер (перетягніть це поле з першої таблиці на відповідне поле в другій). Тепер перейдіть для таблиці Оцінки у режим конструктора. Клацніть на кнопці Подчиненная Форма/Отчет на панелі елементів керування і в основній формі обведіть контур для підпорядкованої форми. Виконуючи вказівки майстра, зв'яжіться з таблицею Телефони і відберіть для підпорядкованої форми лише поля Прізвище, Телефон і Типтел. Поверніться в режим форм і погортайте форму. Стежте за змінами в підпорядкованій формі. Перейдіть у режим конструктора і методом перетягування і вирівнювання розташуйте всі об'єкти на формі якнайкраще. Контрольні питання:
Практична робота № 15-16Тема: Access. Робота з фільтрами і запитами.Мета: Уміти конструювати фільтри і запити для відшукання інформації у базі даних. Знати різницю між запитами: на вибірку, з параметром, на внесення змін у БД, на доповнення, вилучення, копіювання, створення та обчислення. Хід заняття 1. Запустіть програму Access і відкрийте БД, що містить таблицю Оцінки чи створіть подібну таблицю. 2. Розгляньте таблицю і зробіть в ній зміни. Якщо в таблиці немає відмінників, змініть дані так, щобвонибули, а також, щоб були студенти, які вчаться лише на "4" і "5", а також, щоб були такі, що мають "2" з математики. У таблиці повинно бути не менше десяти записів. 3. Проекспериментуйте з командою Найти, щоб відшукати записи, де прізвища студентів починаються на букву М. Клацніть у полі Прізвище і виконайте команду Правка => Найти => У поле Образец введіть М* і увімкніть перемикач С начала поля => Найти далее. 4. Знайдіть записи студентів, які мають "5" з математики. 5. Усі студенти виправили "2" з математики на "З". Внесіть зміни в БД, використовуючи команду Правка=>Заменить. 6. Виведіть на екран (відфільтруйте) записи про студентів, які мають з математики оцінку "5". Виберіть потрібне поле (клацніть мишею у будь-якій клітинці з оцінкою "5" з математики будь-якого студента) і натисніть на команду-кнопку Фильтр по выделенному. Перепишіть номери записів у звіт. Відновіть вигляд таблиці кнопкою Удалить фильтр. 7. Відфільтруйте записи про студентів, що не мають "3" з математики. Виберіть поле з оцінкою "З" з математики і виконайте команду з меню Записи => Фильтр => Исключить выделенное. Вилучіть фільтр. 8. Відфільтруйте записи з оцінкою "4" в полях математики і фізики. Тут умова складніша, тому виконайте команду Записи => Фильтр => Изменить фильтр. Задайте оцінки (4 і 4) в полях умов для математики і фізики. Застосуйте фільтр: Записи => Применить фильтр. Перепишіть номери записів у звіт. Вилучіть фільтр. 9. Застосуйте розширений фільтр, щоб вивести записи про студентів, які вчаться на "4" або "5" з математики або інформатики. Записи => Фильтр => Расширенный фильтр => У поля фільтрування Мат і Інф введіть умову 4 or 5 або введіть 4 та 5 у двох рядках => Застосувати фільтр => Перепишіть номери шуканих записів => Удалить фильтр. 10. Виведіть записи про відмінників. 11. Створіть і виконайте Запит1 на вибірку записів про студентів, які мають "5" з інформатики. Вікно БД => Запросы=> Создать => Конструктор => OK => Додайте таблицю Оцінки => Закрийте вікно Добавить таблицю. Заповніть бланк запиту, виконайте його і перепишіть номери знайдених записів. Закрийте вікно запиту зі збереженням структури запиту з назвою Запит1. 12. Модифікуйте Запит1, щоб вибрати записи про студентів, які вчаться на "4" або "5" з математики і мови. Вікно бази даних => Запросы => Виберіть існуючий Запит1 => Конструктор. Оцінки "4" і "5" введіть одну під одною (у двох рядках) в умовах для полів математики і мови. Запустіть запит. Перепишіть номери записів. Закрийте запит без збереження. 13. Створіть і виконайте новий Запит2 на вибірку лише номерів і прізвищ студентів, у яких сьогодні день іменин. Запит1 за основу не брати. Створіть новий запит. Виберіть якесь ім'я і введіть його у поле Ім'я бланку запиту як умову пошуку (наприклад, Юрій, якщо сьогодні 6 травня, чи інше). Вимкніть режим виведення на екран оцінок, якщо їхні поля занесені в бланк запиту. Виконайте і збережіть Запит2. 14. Створіть ЗапитЗ з параметром для пошуку записів про студентів, які мають деяку, задану параметром, оцінку з математики. Значення параметра користувач буде вводити в окремому діалоговому вікні після запуску запиту. Виконайте цей пункт методом модифікації Запиту1. У полі Мат задайте у квадратних дужках такий текст: [Введіть оцінку]. Ліквідуйте числову умову в іншому полі (Інф). 15. Запустіть ЗапитЗ двічі, щоб визначити, хто має з математики "5", а хто — "2". Прізвища й оцінки занотуйте у звіт. 16. Модифікуйте ЗапитЗ на випадок двох параметрів, наприклад для полів Мат та Інф, та проекспериментуйте з ним. 17. Закрийте ЗапитЗ, зберігаючи його. 18. Доповніть структуру таблиці Оцінки полем Дата і введіть дати народження студентів, наприклад 25.1.83 тощо. 19. Сконструюйте запит для вияснення, хто зі студентів може бути скерований на стажування за рубежем, якщо умова стажування така: оцінки "4" і "5" з усіх предметів і дата народження між 1.1.83 і 31.12.84 включно. 20. Сконструюйте і виконайте Запит4 на створення нової таблиці Відмінники, куди треба з таблиці Оцінки скопіювати записи про усіх відмінників за алфавітом. Відкрийте конструктор звичайних запитів (можна на основі Запит1) і задайте умову вибірки відмінників. Змініть тип запиту на запит Создание таблицы. Введіть назву нової таблиці Відмінники і запустіть запит. Закрийте конструктор запиту, зберігаючи його, і переконайтесь, що на закладці Таблицы є нова таблиця. Відкрийте цю таблицю і переконайтесь, що в ній є записи про відмінників. 21. Доповніть таблицю Відмінники записами про студентів, що вчаться на "4" або "5" з усіх предметів. Відкрийте в конструкторі Запит4, змініть умови вибірки, змініть тип запиту — Добавление і запустіть його на виконання. Перегляньте таблицю Відмінники. Скільки в ній є записів? Чи є записи, що повторюються? Закрийте запит без збереження. 22. Створіть на базі таблиці Оцінки нову таблицю з назвою Рейтинг і з обчислювальним полем Сума — сумою оцінок студентів з усіх предметів. Відкрийте Запит1 у режимі конструктора або створіть новий. Ліквідуйте старі умови. У рядку Поля після поля Мова чи Дата у порожню клітинку введіть вираз Сума: [Мат]+[Інф]+[Фіз]+ [Літ]+[Мова]. 23. Виконайте запит. 24. Упорядкуйте список студентів за рейтингом. Поверніться в конструктор запиту. Увімкніть режим Сортировка по убыванию для поля Сума. Виконайте запит. Перепишіть номери студентів за спаданням рейтингу у звіт. 25. Збережіть отримані результати в таблиці Рейтинг. Конструктор запиту => Змініть тип запиту на тип Создание таблицы =>Дайте таблиці назву "Рейтинг" => ОК => Запуск запиту => Закрийте запит зі збереженням як Запит5. 26. Відкрийте і перегляньте таблицю Рейтинг. 27. Виконайте запит на відшукання в таблиці Відмінники записів, що повторюються. Вікно бази даних => Закладка Запросы (але нічого не вибирати) => Создать => Виберіть режим Повторяющиеся записи =>ОК =>Виберіть таблицю Відмінники => Далее =>Задайте поля, де можна виявити небажані повторення, наприклад. Номер, перевівши цю назву у поле пошуку повторень => Готово. Перепишіть номери записів, що повторюються, враховуючи кратність повторень, у звіт. Закрийте запит як Запит6. 28. Вилучіть з таблиці Відмінники записи, що повторюються, за допомогою запиту на вилучення. Відкрийте Запит1 у режимі конструктора. Доповніть запит таблицею Відмінники. Вилучіть з конструктора таблицю Оцінки, клацнувши у ній і застосувавши команду Удалить. В умові пошуку по полю Номер зазначте один під одним номери записів, які треба вилучити, враховуючи кратність (число повторень). Запустіть на виконання запит на вилучення. 29. Збережіть таблицю Відмінники як новостворену без записів, що повторюються. 30. Створіть нову таблицю Оцінки2, відобразивши у ній три перші поля з таблиці Оцінки тих студентів, які мають хоча би одну двійку (чи трійку, якщо двійок немає) з будь-якого предмета. Створіть новий Запит7, у якому відмініть режим виведення на екран усіх полів крім перших трьох, а умову (=2) зазначте в різних рядках у полях оцінок. Змініть тип запиту на Создание таблицы. Таблицю назвіть Оцінки2. Запустіть запит. 31. Відкрийте таблицю Оцінки2 і перегляньте її. 32. Сконструюйте Запит8 для виявлення записів у таблиці Оцінки, які не мають підпорядкованих записів у таблиці Оцінки2, тобто, виясніть, хто зі студентів не має заборгованостей. На закладці Запросы натисніть на кнопку Создать і виберіть останній тип запиту "Записи без подчиненных" => ОК. Виконайте вказівки майстра. Виберіть таблицю Оцінки як основну => Далее, а Оцінки2 як підпорядковану => Далее. У наступному вікні встановіть зв'язок (<=>) між полями НОМЕР в обох таблицях. Між таблицями буде встановлено зв'язок у даному випадку один до одного => Далее. Занесіть усі поля таблиці Оцінки для відображення в запиті => Далее. Змініть назву запиту на Запит8 => Готово. 33. Закрийте базу даних. Закінчіть роботу. Здайте звіт. Контрольні питання
Завдання для самостійно–індивідуального виконання з теми СУБД Виконайте завдання згідно варіанту: Варіант 11.Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створювати в режимі конструктора.
2. Створити запит з полями “Шифр виробів” та “Собівартість одиниці виробів”, в якому б відображались записи із собівартістю більше від 50 грн. та менші від 100 грн. Запит створити в режимі конструктора. 3. У даному запиті створити розрахункове поле Собівартість одиниці виробів. Варіант 2 Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створити в режимі Майстра таблиць.
Створити запит з полями “Номер деталі”, “Ціна за одиницю” та “Сума”, в якому б відображалися записи з ціною більше 3 грн. та кількістю менше 60 шт. Варіант 3 1. Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створити в режимі безпосереднього введення даних до таблиці.
2. Створити запит з полями “Вироби”, “Кількість” та “повна собівартість”, в якому б відображалися записи з назвою виробу, що починається на “А” та кількість більше 500 шт. 3. У даному запиті створити розрахункове поле Сума прибутку. Варіант 4 1. Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створювати в режимі конструктора.
2. Створити запит з полями “Вироби” та “Сума прибутку”, в якому б відображались записи із сумою прибутку, що більша від 150 грн. та менша від 200 грн. 3. У даному запиті створити розрахункове поле Сума прибутку. Варіант 5 1. Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створити в режимі Майстра таблиць.
2. Створити запит з полями .“Вироби”, “Плановий випуск” та “Сума прибутку”, у якому б відображалися записи з виробами, назви яких закінчуються на “У” та сумою прибутку в межах від 1000 до 2000 грн. 3. У даному запиті створити розрахункове поле Сума прибутку. Варіант 61. Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створити в режимі безпосереднього введення даних до таблиці.
2. Створити запит з полями “Номер деталі” та “кількість деталей”, в якому б відображались записи з кількістю деталей, що більша від 50 шт. та менша від 70 шт. 3. У даному запиті створити розрахункове поле Сума. Варіант 7 1. Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створювати в режимі конструктора.
2. Створити запит з полями “Найменування” та “Дивіденд”, в якому б відображались записи з дивідендами, які більші від 500 грн. та менші від 1000 грн. 3. У даному запиті створити розрахункове поле Дивіденди. Варіант 81. Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створити в режимі Майстра таблиць.
2. Створити запит з полями “Місяць” та “Обсяг реалізації”, в якому б відображались записи з для 2 та 5 місяців, та обсягом реалізації в межах від 500 грн. до 1000 грн. 3. У даному запиті створити розрахункове поле Сума податку з обороту. Варіант 9 Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створити в режимі безпосереднього введення даних до таблиці.
2. Створити запит з полями “Найменування продукції” та “Собівартість продукції”, в якому б відображались записи з найменуванням продукції, що починається на “к”, та собівартість яких більша від 5000 грн. та менші від 6000 грн. 3. Створити розрахункові поля Прибуток та Рівень рентабельності.Варіант 10Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створювати в режимі конструктора.
2. Створити запит з полями “Номер рахунку” та “Процентна виплата”, в якому б відображались записи з процентною ставкою в межах від 100 до 125.3. У даному запиті створити розрахункове поле Процентна виплата. Варіант 111. Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створити в режимі Майстра таблиць.
2. Створити запит з полями “Найменування продукції” та “Маса продукції”, в якому б відображались записи з найменуванням продукції, яке закінчується на “и” та масою від 1000 до 2000 кг.3. У даному запиті створити розрахункові поля Обертальність продукції та Річна пропускна спроможність. Варіант 12 1. Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створити в режимі безпосереднього введення даних до таблиці.
2. Створити запит з полями “Код устаткування” та “Дата прийняття”, в якому б відображались записи з датою прийняття – травень 1997 року.3. У даному запиті створити розрахункове поле Сума амортизації. Варіант 131. Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створювати в режимі конструктора.
2. Створити запит з полями “Матеріал” та “Вартість матеріалів”, в якому б відображались записи з ціною, що більша за 200 грн. та менша за 500 грн. 3. У даному запиті створити розрахункове поле Вартість матеріалів. Варіант 141. Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створити в режимі Майстра таблиць.
2. Створити запит з полями “Випуск у плановому році” та “Вироби”, в якому б відображались записи кількістю випуску у плановому році в межах від 2000 до 5000 т. 3. У даному запиті створити розрахункове поле Річна сума податків з обороту. Варіант 151. Створити засобами MS Асcess базу даних з власним прізвищем, яка б містила нижче представлену таблицю. Таблицю створити в режимі безпосереднього введення даних до таблиці.
2. Створити запит з полями “Номенклатурний номер матеріалу” та “Кількість деталей за планом”, в якому б відображались записи з кількістю деталей за планом в межах від 100 до 1500 шт. 3. У даному запиті створити розрахункове поле Сума. Література
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |