Методичні вказівки до програми проходження тренінгу з курсу Облік і аудит, ЖДТУ
« Назад Міністерство освіти і науки України Житомирський державний технологічний університетФакультет обліку і фінансівКафедра обліку і аудиту ПРОГРАМАпроходження тренінгудля студентів факультету обліку і фінансівнапряму підготовки 6.030509 “Облік і аудит”Затверджено на засіданні кафедри обліку і аудиту протокол № 2 від “27” серпня 2014 р. Житомир 2014 Програма проходження тренінгу регламентує систему організаційних заходів, порядок проведення та підведення підсумків тренінгу студентів напряму 6.030509 “Облік і аудит”. Програма проходження тренінгу розроблена на основі Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерством освіти України від 02.06.1993 р. № 161 та Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 08.04.1993 р. № 93 зі змінами та доповненнями. 1. Мета тренінгу 1.1. Тренінг є ланкою практичної підготовки студентів, яка проводиться у процесі вивчення циклу економічних дисциплін. Під час проходження тренінгу студентами поглиблюються та закріплюються теоретичні знання з дисциплін навчального плану (“Основи бізнесу”), здійснюється підготовка теоретичного та практичного матеріалу для початку вивчення курсу “Бухгалтерський облік (загальна теорія)”. 1.2. Метою тренінгу є оволодіння студентами існуючими підходами до організації підприємницької діяльності, формування у них на базі одержаних у вищому навчальному закладі знань, професійних умінь та навичок для прийняття самостійних рішень під час організації власної справи, реєстрації підприємства та планування його господарської діяльності, виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо застосовувати їх в практичній діяльності. 2. База тренінгу 2.1. Тренінг проводиться на базі кафедри обліку і аудиту Житомирського державного технологічного університету. 3. Організація і керівництво тренінгом 3.1. Навчально-методичне керівництво та виконання програми тренінгу забезпечують випускаючі кафедри. 3.2. До керівництва тренінгом від вищого навчального закладу залучаються досвідчені викладачі кафедр, що брали безпосередню участь в підготовці студентів, які проходять тренінг. 3.3. Керівник тренінгу від університету забезпечує проведення всіх організаційних заходів: інструктаж про порядок проходження тренінгу, видачу студентам необхідних документів (календарного плану, програми), інформує студентів про систему звітування про проходження тренінгу. 3.4. Студенти при проходженні тренінгу зобов’язані: до початку тренінгу одержати завдання для його проходження, своєчасно прибути на базу проведення тренінгу, в повному обсязі виконувати всі завдання, передбачені програмою тренінгу, своєчасно здати та захистити Звіт про проходження тренінгу. 4. Завдання на проходження тренінгу та підведення його підсумків 4.1. При проходженні тренінгу студент повинен: 1) описати юридичну основу функціонування підприємства та сформувати його установчі документи: Статут підприємства; Засновницький договір; Протокол зборів учасників; 2) описати технологію виробництва продукції, створюваної підприємством, підібрати ксерокопії статей фахових журналів, роздруковані статті з Інтернет-джерел, які пропонують бізнес-ідею та надають економічну характеристику організації виробництва відповідної продукції та системи технологій; 3) описати стратегію діяльності та плани розвитку підприємства, що передбачає складання бізнес-плану за такою структурою: 1. Резюме. 2. Опис підприємства та галузі, до якої воно відноситься: – опис галузі народного господарства із зазначенням статистичних даних щодо її розвитку; – характеристика місця підприємства на ринку, аналіз його конкурентних переваг. 3. Характеристика продукції, що виробляється: – асортимент продукції, що виробляється; – роздрібні та оптові ціни на продукцію, пропоновані підприємством, та ціни на аналогічну продукцію на ринку; – витрати на виробництво одиниці продукції; – величини прибутку від одиниці продукції. 4. Оцінка ринків збуту, конкурентів у галузі. 5. Виробничий план: – опис та схематичне представлення технології виробництва; – дані про сировину, її ціну та постачальників; – склад обладнання, необхідного для виробництва; – розрахунок річних витрат на виробництво, виходячи з планових показників обсягу виробництва, в т.ч.: витрат основних матеріалів; витрат допоміжних матеріалів; витрат на оплату праці; витрат на електроенергію для технологічних цілей; величини амортизаційних відрахувань; витрат на оренду приміщення; – зведені дані для розрахунку собівартості виробленої продукції на рік; – розрахунок виробничої собівартості одиниці кожного виду продукції; – визначення середніх ринкових цін кожен вид продукції та оптових і роздрібних цін на продукцію даного підприємства; – розрахунок виручки від реалізації кожного виду готової продукції; – розрахунок прибутку від реалізації кожного виду готової продукції; – розрахунок рентабельності кожного виду готової продукції; 6. Організаційний план: – організаційну структуру підприємства, зображену схематично; – штатний розклад; 7. Фінансовий план: – прогноз витрат на виробництво продукції; – прогноз обсягів реалізації продукції; – баланс грошових витрат та надходжень; 4.3. За результатами проходження тренінгу студенти складають та подають на кафедру Звіт про проходження тренінгу, структура якого наведена у Додатку 1, підписаний керівником від бази тренінгу. 4.4. Звіт повинен містити: – Щоденник про проходження тренінгу; – розділи Звіту, наведені в Додатку 1; – висновки та пропозиції. 4.5. Звіт про проходження тренінгу здається в терміни, встановлені Графіком роботи зі студентами напряму “Облік і аудит”. 4.6. Звіт з проходження тренінгу захищається студентом в комісії, призначеній завідувачем випускаючої кафедри. До складу комісії входять керівники тренінгу від університету та викладачі кафедри, які викладали студентам спеціальні дисципліни. Додаток 1 СТРУКТУРА ЗВІТУ ПРО ПРОХОДЖЕННЯ ТРЕНІНГУ Звіт про проходження тренінгу, обов’язково повинен містити: 1) щоденник про проходження тренінгу (ЗАПОВНЕНИЙ ЗА СТАНДАРТНОЮ ФОРМОЮ. РОЗДРУКОВАНИЙ У ФОРМІ БРОШУРИ); Звіт повинен містити наступні розділи ЧАСТИНА 1 1. Установчі документи підприємства Основою опис юридичної основи функціонування підприємства є його установчі документи:
2. Документи, що характеризують технологію виробництва, обрану підприємством Опис технології виробництва продукції, що виготовляється на підприємстві, полягає у підшитті до звіту ксерокопій фахових журналів, роздруковані статті з Інтернет-джерел, які пропонують бізнес-ідею та надають економічну характеристику організації виробництва відповідної продукції та системи технологій. 3. Документи, що характеризують стратегію діяльності та плани розвитку підприємства Опис стратегії діяльності та планів розвитку підприємства передбачає складання бізнес-плану за такою структурою: 3.1. Резюме (містить мету бізнес-плану, характеристику етапів розвитку підприємства, планові обсяги його діяльності, характеристику ринків збуту). 3.2. Опис підприємства та галузі, до якої воно відноситься. В даній частині наводиться: – опис галузі народного господарства із зазначенням статистичних даних щодо її розвитку; – характеристика місця підприємства на ринку, аналіз його конкурентних переваг. 3.3. Характеристика продукції, що виробляється. Необхідно вказати: – асортимент продукції, що виробляється; – роздрібні та оптові ціни на продукцію, пропоновані підприємством, та ціни на аналогічну продукцію на ринку; – витрати на виробництво одиниці продукції; – величини прибутку від одиниці продукції. 3.4. Оцінка ринків збуту, конкурентів у галузі. 3.5. Виробничий план. Дана частина Звіту повинна містити: – опис та схематичне представлення технології виробництва; – дані про сировину, її ціну та постачальників, зведені у таблиці:
– склад обладнання, необхідного для виробництва, зведений у таблиці:
– розрахунок річних витрат на виробництво, виходячи з планових показників обсягу виробництва, в т.ч.:
витрат допоміжних матеріалів:
витрат на оплату праці (дані витрати включають в себе основну та додаткову заробітну плату, а також відрахування на соціальні заходи – додаткова заробітна плата основних робітників приймається рівною 20% від основної заробітної плати, рівень відрахувань на заробітну плату становить 37% від суми основної та додаткової заробітної плати)
витрат на електроенергію для технологічних цілей (кількість робочих днів на рік Î витрати електроенергії за 1 робочий день (дані про витрати див. у таблиці нижче) Î вартість 1 кВт електроенергії)
величини амортизаційних відрахувань:
витрат на оренду приміщення (сума орендної плати за рік = щомісячна ставка орендної платиÎ12 місяців) – зведені дані для розрахунку собівартості виготовленої продукції на рік:
– розрахунок виробничої собівартості одиниці кожного виду продукції; – визначення середніх ринкових цін кожен вид продукції та оптових і роздрібних цін на продукцію даного підприємства; – розрахунок виручки від реалізації кожного виду готової продукції (обсяг реалізованої продукції Î ціну продукції); – розрахунок прибутку від реалізації кожного виду готової продукції (виручка від реалізації – собівартість готової продукції); – розрахунок рентабельності кожного виду готової продукції, який визначається за формулою: РЕНТАБЕЛЬНІСТЬ = (П/(ВС+АВ+ВЗ))Î100%, де П – прибуток підприємства; ВС – виробнича собівартість виробленої продукції; АВ – планові адміністративні витрати за рік; ВЗ – планові витрати на збут готової продукції за рік. 3.6. Організаційний план. Він повинен містити наступні дані: – організаційну структуру підприємства, зображену схематично; – штатний розклад, складений у вигляді таблиці:
3.7. Фінансовий план. Цей розділ бізнес-плану має узагальнити матеріали минулих частин та представити їх у вартісному виразі: – прогноз витрат на виробництво продукції:
– прогноз обсягів реалізації продукції:
– баланс грошових витрат та надходжень:
Висновки За результатами проходження тренінгу: 1) визначити напрями організації господарської діяльності суб’єкта господарювання; 2) оцінити можливості здійснення ефективної діяльності суб’єктом господарювання на основі розроблених планових документів. Додатки Містять прайслисти, аналітичні огляди, статистичні показники, використані для проведення аналізу. Список використаних літературних джерел.
ЧАСТИНА 2 Звіт повинен містити наступні розділи 1. Система нормативно-правового регулювання господарських операцій з об’єктом дослідження При ознайомленні з системою нормативно-правового регулювання господарських операцій з об’єктом дослідження необхідно:
2. Система документування господарських операцій з об’єктом дослідження При ознайомленні з особливостями системи документування господарських операцій з об’єктом дослідження необхідно:
3. Опис порядку оцінки та облікового відображення господарських операцій з об’єктом дослідження Опис порядку оцінки та облікового відображення господарських операцій з об’єктом дослідження передбачає:
4. Аналіз оподаткування господарських операцій з об’єктом дослідження Аналіз оподаткування господарських операцій з об’єктом дослідження передбачає:
5. Характеристика нетипових господарських операцій з об’єктом дослідження Опис нетипових господарських операцій з об’єктом дослідження передбачає:
6. Опис порядку відображення господарських операцій з об’єкт дослідження в звітності підприємства Опис порядку відображення господарських операцій з об’єкт дослідження в звітності підприємства передбачає:
Висновки На підставі проведеного дослідження: 1) оцінити організацію роботи органу державного управління та надати пропозиції щодо її удосконалення; 2) визначити напрями співпраці суб’єктів господарювання з досліджуваними органами державного управління. Список використаних літературних джерел Оформлюється відповідно до встановлених вимог та містить перелік використаних нормативно-правових документів, публікацій в практичних фахових виданнях, інших джерел інформації, використаних для роботи при проходженні тренінгу. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |