Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 30 Методичні вказівки до виконання курсових робіт

Методичні вказівки до виконання курсових робіт

« Назад

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

ДО ВИКОНАННЯ КУРСОВИХ РОБІТ

Курсова робота виконується на 4 курсі навчання. Студенти, що спеціалізуються на аранжуванні, виконують роботу з предмету «Творча майстерня аранжувальника» і мають на меті продемонструвати знання інформаційних і аналітичних жанрів, продюсерських методів, історії аранжування та технології, особливостей роботи в системі студійного комплексу, опанованих на індивідуальних заняттях у попередніх семестрах. Метою написання курсових робіт є також відпрацювання навичок письмового дослідження. Курсова має навчально-пізнавальне спрямування і містить такі чотири структурних частини: вступ, основна частина, висновки, список літератури. Список літератури має містити 20-25 джерел.

Обсяг роботи становить 25-30 сторінок, або 40-55 тисяч знаків.

Вимоги до змісту. Загальні фрази не можуть бути ключовими твердженнями у роботі. Найкращі студентські дослідження у вступі висувають суперечливу тезу або кілька тез, які варто і потрібно обґрунтувати і довести. Наприклад, теза «студії звукозапису відіграють важливу роль у шоу-бізнесі» навряд чи викликає сумнів, а тому робота у такому ключі дістане низький бал. А от теза «аранжування музики із використанням українського мелосу має великі перспективи в культурному розвитку Європи» передбачає низку запитань, а відтак очікується продуктивне обґрунтування з боку студента-дослідника.

Вимоги до викладу. Кожна сторінка вступу, висновків, основної частини в ідеалі повинна містити 1-2 цитати на підтвердження думки студента-дослідника. Посиланнями слугують наукові тексти або цитати з досліджуваних періодичних видань. Оформлювати цитати за таким зразком. «Жодна із доступних нам мистецтвознавчих газет не має постійної оглядової рубрики», зазначає В.Здоровега.[2, с.201]. 2 – порядковий номер наукової праці у вашому списку літератури, с. – номер сторінки, на якій стоїть цитата.  Цитати з періодичних видань можна  подавати у тексті без квадратних дужок, позначивши лише назву видання і день виходу у звичайних дужках.

Вимоги до оформлення. Правила оформлення курсових робіт відповідають стандартним вимогам до академічних документів, що затверджені Всеукраїнською атестаційною комісією. Робота друкується на одній стороні аркуша білого паперу формату А4 шрифтом Times New Roman текстового редактора Word розміру 14 з полуторним міжрядковим інтервалом. Береги на аркуші: лівий, верхній і нижній не менше 20 мм,  правий не менше 10 мм. Помилки і неточності можна виправляти підчищенням або забілювати коректором. Допускається наявність не більше двох виправлень на одній сторінці. Заголовки структурних частин курсової роботи  друкують великими літерами (ВСТУП, ВИСНОВКИ, СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ). Відстань між заголовком і текстом становить 3-4 інтервали. Кожну структурну частину курсової роботи треба починати з нової сторінки.

Орієнтовні теми курсових робіт

1. Основи аранжування на комп’ютері.

2. Активізація мисленнєвої діяльності слухача, як функція музикознавчої аналітики.

3. Технологія MIDI. Технологія і суб’єктивний фактор.

4. Поняття комп’ютерної фактури. Історичний нарис та майбутнє.

5. Прогнозування як функція музикознавчої аналітики.

6. Морально-етичні аргументи в музикознавчих матеріалах (тематика і періодика за вибором).

7. Емоційно-образні аргументи в музикознавчих матеріалах (тематика і періодика за вибором).

8. Майстерність при написанні хіта Р.Квінти/ Д.Клімашенка/ М.Фадєєва/ К.Меладзе/ І.Крутого/ Д.Гершензона/ та ін. (обрати одного впливового або  улюбленого аранжувальника і довести його майстерність).

9. Основа аранжувальницьких традицій (на прикладі...)

10. Стиль як фундамент аранжування (на прикладі...)

11. Адресність і призначення аранжування (на прикладі...)

12. Співвідношення логічного і образного мислення в аранжуванні.

13. Особливості музикознавчого аналізу в аранжуванні.

14. Композиція і стиль при написанні ХІТА (на прикладі...)

15. Єдність думок і почуттів в аранжуванні (на прикладі...)

16. Співзвучність тексту і музики (на прикладі...)

17. Актуальність і конкретика сучасної пісні (на прикладі...)

18. Психологія викладу музичного матеріалу в сучасному аранжуванні (з досвіду роботи ...)

19. Тональність і модуляція міра критики в сучасному аранжуванні (на прикладі...)

20. Соціальна відповідальність і майстерність аранжувальника (на прикладі...)

21. Єдність інтелектуального і емоційного в сучасному аранжуванні (на прикладі...)

22. Етапи музикознавчого і технологічного аналізу музичного добутку.

23. Майстерність роботи аранжувальника з клавірами (на прикладі…)

24. Культурно-естетична діяльність сучасного аранжувальника.

25. Автоаранжувальники. Вчора, сьогодні, завтра.

26. Використання комп’ютерних технологій у сучасній композиторській практиці

27. Звукові редактори. Інноваційні технології.

Література:

1. Авдеев, В.М. Влияние музыкального произведения и его интерпретации на компоненты музикального восприятия : автореф. дис. … канд. психол. наук / В.М. Авдеев. – М., 1982.

2. Беляева-Экземплярская, С.Н. О психологии восприятия музыки / С.Н. Беляева-Экземплярская. – М. :Русский книжник, 1924.

3. Бонфельд, М.Ш. Музыка как речь и как мышление / М.Ш. Бонфельд. – М., 1993.

4. Бочкарев, Л.Л. Психология музыкальной деятельности / Л.Л. Бочкарев. – М., 1997.

5. Гаранян, Г. Мы – «Мелодия» / Г. Гаранян // Мелодия (каталог-бюллетень). – 1980. – № 3.

6. Довідник здобувача наукового ступеня. – К., 2000.

7. Здоровега В.Й. Теорія і методика журналістської творчості. – Львів, 2004

8. Есаков, М. Основы джазовой импровизации / М. Есаков. – М., 1993.

9. Карпенко В.О. Основи професіональної комунікації. – К.: “Либідь”, 2001.

10. Крайнікова Т.С. Студентські науково-дослідні роботи. – К., 2005.

11. Музыкальный энциклопедический словарь. – М. : Сов. энциклопедия, 1990.

12. Норинская, Л. Рэгтайм, блюз, буги-вуги : учеб. пособие / Л. Норинская. – М. : МГУКИ, 1997.

13. Пономарів О.Д. Культура слова. – К.: “Либідь”, 1999.

14. Проблемы музыкального мышления / под ред. М. Г. Арановского. – М., 1974.

15. Проблемы музыкальной науки. – М. : Советский композитор, 1985. – Вып. 6.

16. Фрид, Г. Музыка, общение, судьбы / Г. Фрид. – М., 1987.

17. Хижняк, И. Парадоксы рок-музыки: мифы и реальность / И. Хижняк. – Киев, 1989.

18. Цагарелли, Ю.А. Психология музыкально-исполнительской деятельности : автореф. дис. … д-ра психол. наук / Ю.А. Цагарелли. – Л., 1989.

19. Цукер, А. Рок и симфония / А. Цукер. – М., 1989.

20. Чередниченко, Т.В. Музыка в истории культуры / Т.В. Чередниченко. – М., 1994. – Вып. 2.

21. Чернов, А. О легкой музыке. О джазе. О хорошем вкусе / А. Чернов, М. Бялик. – М.-Л., 1965.

22. Чугунов, Ю. Эволюция гармонического языка в джазе / Ю. Чугунов. – М., 1997.

23. Шадриков, В.Д. Психология способностей / В.Д. Шадриков. – М., 1997.

24. Юэн, Д. Джордж Гершвин. Путь к славе / Д. Юэн. – М. : Музыка, 1989.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!