Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 294 Методичні вказівки до практичної роботи №11 - Про табличний процесор MS Excel, НУДПСУ

Методичні вказівки до практичної роботи №11 - Табличний процесор MS Excel, НУДПСУ

« Назад

 Завдання 1

I. У табличному процесорі MS Excel:

  1. Створити табл. 1, 2, що містять вхідні дані.

  2. Сформувати вихідний документ (табл. 3). Макет вихідного документу наведено нижче.

a) Вихідний документ повинен містити всі необхідні дані табл. 1, 2.

b) Для розрахунків використати формулу  SUMMA=KOL*CENA.

c) У вихідному документі виконати групування даних поля ОBOR та створити рядки з про міжними та підсумковими результатами для полів: КOL, SUMMA.

Таблиця 1

 

Заявка на продаж устаткування

 

Номер

замовлення

Код

клієнта

Устаткування

Кількість

Ціна

NZ

KOD

OBOR

KOL

CENA

202

35

AT/МINI

5

1115

203

39

386/STANDARD

4

980

205

44

386/SUPER

8

1200

207

45

LAPTOP

6

4000

209

44

LAPTOP

4

4000

211

47

TELEFAX

4

1025

204

50

AT/MINI

13

1115

206

54

386/SUPER

10

1200

212

67

TELEFAX

12

1025

 

Таблиця 2

Довідник клієнтів

Код клієнта

Клієнт

KOD

KLIENT

35

ЕЛЕКС МАРКЕТИНГ

39

ПРАГМА

44

ЕКСИМЕР

45

ТЕМП

47

КАМІ

50

ЛАНИТ

54

ХІТОН

67

ЛОГОВАЗ

1.1       Таблиця 3

ЗАЯВКА НА ПРОДАЖ УСТАТКУВАННЯ ПО МАГАЗИНУ

Устаткування

Клієнт

Замовлення

Кількість

Ціна

Сума

OBOR

KLIENT

NZ

KOL

CENA

SUMMA

386/STANDARD

x

x

x

x

x

  Всього 386/STANDARD

 

x

 

x

  Всього 386/SUPER

 

 

x

 

x

  Всього AT/MINI

 

 

x

 

x

  Всього LAPTOP

 

 

x

 

x

  Всього TELEFAX

 

 

x

 

x

  ВСЬОГО

 

 

x

 

x

2. Виконати аналіз даних табл. 3 (розглянути табл. 3 без рядків з проміжними та підсумковими результатами).

3. Використовуючи команду Данные/Фильтр/Автофильтр, відібрати дані, що містять інформацію про замовлення, в яких

a) номер замовлення (NZ) знаходиться в інтервалі [203; 211];

b) номер замовлення (NZ) знаходиться за межами інтервалу [205; 208], а кількість замовлених товарів (KOL) більша, ніж 5;

c) найменування клієнта (KLIENT) починається з літери “Е”;

d) вартість замовлення (SUMMA) перевищує 12000.

За допомогою команди Данные/Фильтр/Расширенный фильтр

a) виконати завдання  п. 1;

b) знайти дані, що містять інформацію про замовлення, вартість (SUMMA) яких перевищує середню вартість замовлень тих клієнтів, котрі подали заявку на придбання чотирьох одиниць устаткування.

Використовуючи функції статистичного аналізу бази даних: БСЧЕТ(.), БДСУММ(.), ДМАКС(.), ДМИН(.) та команду Данные/Таблица подстановки, побудувати табл. 4.

Таблиця 4

OBOR

OBOR

KLIENT (Кількість)

KOL (Всього)

SUMMA (Всього)

SUMMA (Макс.)

SUMMA (Мінім.)

 

 

x

x

x

x

x

 

386/STANDARD

x

x

x

x

x

 

386/SUPER

x

x

x

x

x

 

AT/MINI

x

x

x

x

x

 

LAPTOP

x

x

x

x

x

 

TELEFAX

x

x

x

x

x

Використовуючи команду Данные/Сводная таблица, побудувати табл. 5.

 

 

Таблиця  5

KLIENT

cе)

 

 

Дані

OBOR

Сума по SUMMA

Сума по KOL

386/STANDARD

x

x

386/SUPER

x

x

AT/MINI

x

x

LAPTOP

x

x

TELEFAX

x

x

ЗАГ. ПІДСУМОК

x

x

 

3. Виконати аналіз даних табл. 1, 2.

  1. За допомогою команди Данные/Фильтр/Расширенный фильтр виконати завдання II.1 c), II.1 d), II.2 b).

  2. У таблицях, що одержані в результаті фільтрації, виконати перевірку вибраних даних.

  3. Підрахувати кількість (шт.) устаткування: AT/MINI, LAPTOP, TELEFAX, 386/STANDARD, 386/SUPER - та всього разом, замовленого клієнтом ЛОГОВАЗ. Виконати це за допомогою:

a) функції БДСУММ(.) та команди Данные/Таблица подстановки (з одним параметром). Результати подати у вигляді табл. 6;

Таблиця 6

Область критерія для БДСУММ(.) та клітина для вхідного параметру команди Данные/Таблица подстановки

Результат застосування функції БДСУММ(.) та команди  Данные/Таблица подстановки

Перевірка даних стовпця OBOR

Перевірка даних стовпця KOD

 

OBOR

Сума по стовпцю KOL

 

 

 

 

x

 

 

386/STANDARD

x

 

 

386/SUPER

x

 

 

AT/MINI

x

 

 

LAPTOP

x

 

 

TELEFAX

x

b) команди Данные/Фильтр/Расширенный фильтр та функції СУММ(.) або команди Данные/Итоги.

Підрахувати кількість (шт.) устаткування: AT/MINI, LAPTOP, TELEFAX, 386/STANDARD, 386/SUPER, замовлених клієнтами ЛОГОВАЗ, ПРАГМА, ТЕМП. Виконати це за допомогою: функції БДСУММ(.) та команди Данные/Таблица подстановки (з двома параметрами). Результати подати у вигляді табл. 7.

Таблиця 7

Область критерія для БДСУММ(.) та клітини для вхідних параметрів команди Данные/Таблица подстановки

Результат застосування функції БДСУММ(.) та команди  Данные/Таблица подстановки

Перевірка даних стовпця OBOR

Перевірка даних стовпця KOD

 

 

 

ЛОГОВАЗ

ПРАГМА

ТЕМП

 

 

 

 

386/STANDARD

x

x

x

 

 

 

386/SUPER

x

x

x

 

 

 

AT/MINI

x

x

x

 

 

 

LAPTOP

x

x

x

 

 

 

TELEFAX

x

x

x

4 Побудувати діаграми.
За даними табл. 3 побудувати діаграму змішаного типу, на якій:

a) відносно основної вісі ОУ у вигляді стовпчиків відобразити загальну кількість замовленого устаткування кожного виду (дані поля KOL, що знаходяться у підсумкових рядках для видів устаткування);

b) відносно альтернативної вісі ОУ у вигляді ліній відобразити загальну вартість замовлень для кожного найменування устаткування (дані поля SUMMA, що знаходяться у підсумкових рядках для видів устаткування);

c) на вісі OX вивести позначки з відповідними найменуваннями устаткування;

d) на лінії для точки, що відповідає максимальному значенню суми замовлень, вивести відповідне числове значення та виділити її особливою позначкою та кольором;

e) вивести назву діаграми, назви координатних вісей та легенду рядів даних;

f) вміти змінювати кольорову політру елементів та форматувати ряди даних.

За даними табл.3 побудувати кругову діаграму вартостей замовлень (SUMMA), на якій:

a) сектор відображає вартість деякого замовлення;

b) біля кожного сектору вивести числове значення та номер замовлення;

c) відокремити сектор, що відповідає найбільшому значенню;

d) вміти змінювати вимірність та кут нахилу діаграми.



1 Завдання до лабораторної роботи 1

2 Завдання до лабораторної роботи 2

3 Додаткове завдання до лабораторної роботи 2

4 Завдання до лабораторної роботи 3

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!