Методичні вказівки до практичної роботи №4 - Середовище MS Access, програмне забезпечення в MS Access
« НазадІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯЗавдання 1 Діяльністю деякої фірми є продаж комп’ютерів з використанням замовлень. Клієнти (фірми) мають можливість одночасно замовити декілька комп’ютерів та сплатити замовлення протягом деякого періоду. У середовищі СУБД MS Access створити програмне забезпечення, за допомогою якого виконується: Введення даних у таблиці БД СУБД MS Access.
Для вводу, модифікації та перегляду даних створити такі форми:
! поле зі списком Комп’ютер для вводу даних у поле Код комп’ютера. Список будується за таблицею Характеристики комп’ютерів; ! поля (тільки для перегляду) Оптова ціна та Роздрібна ціна; ! поле Кількість; ! розрахункове поле Вартість - значення поля обчислюються як добуток ціни комп’ютера на кількість замовлених комп’ютерів. Якщо кількість комп’ютерів одного типу у замовленні перевищує 10, то ціна дорівнюватиме оптовій ціні, в іншому випадку - роздрібній ціні; ! розрахункові поля ВСЬОГО, що містять загальну кількість та загальну вартість комп’ютерів для вибраного замовлення.
! поля Номер замовлення, Дата; ! прапорець Примітка; ! розрахункові поля ВСЬОГО, що вміщують кількість усіх та кількість оплачених замовлень вибраної фірми; Елементи управління іншої підпорядкованої форми (для форми Замовлення) розміщуються на вкладці Вміст замовлення і аналогічні елементам управління одноіменної підпорядкованої форми в ієрархічній формі Замовлення та їх вміст. Вони відображають інформацію стосовно замовлення, вибраного на вкладці Замовлення фірми. II. Пошук даних. 1. Побудувати динамічні набори записів, що містять: 1.1. Інформацію про комп’ютери, до конфігурації яких входить привід для читання компакт-дисків (CD-ROM), а оптова ціна не перевищує 800 у.о. Динамічний набір записів повинен містити поля таблиці Характеристики комп’ютерів. Дані впорядкувати по зростанню оптової ціни комп’ютерів. 1.2. Замовлення комп’ютерів фірмами “ЛДС” та “Промрегіон” за перший квартал. Динамічний набір записів повинен містити такі поля: Номер замовлення, Найменування комп’ютера, Назва фірми, Кількість, Ціна, Вартість. Значення полів Вартість та Ціна обчислюються за правилами, що наведені в ієрархічній формі Замовлення та їх вміст. Дані впорядкувати по алфавіту назв фірм. 1.3. Не сплачені замовлення комп’ютерів, що замовлені до 02.05.99. Динамічний набір записів повинен містити такі поля: Номер замовлення, Назва фірми, Телефон, Дата. 2. Створити групові запити, які визначають для всіх фірм загальну кількість та загальну вартість замовлених комп’ютерів 2.1. Усіх типів (правило для розрахунку вартості комп’ютерів одного типу в замовленні наведено вище); 2.2. Деякого типу (найменування комп’ютера повинно задаватися під час виконання запиту у вигляді параметра); 2.3. За деякий проміжок часу (нижнє та верхнє обмеження для значень поля Дата повинні вводитись під час виконання запиту у вигляді параметрів); 2.4. За деякий місяць деякого року (значення параметрів для розрахункових полів Рік та Місяць, що будуються по полю Дата, повинні вводитись під час виконання запиту). Вивести дані, що містять інформацію про кількість замовлених комп’ютерів, найменування яких починається зі слова “Intel”, для кожної фірми по місяцях. Результати подати у вигляді перехресної таблиці, в якій елементами першого стовпця будуть назви фірм, а назвами стовпців – значення поля Дата у такому форматі “yyyy mm”, де “yyyy” означає рік, а “mm” - номер місяця. Визначити типи комп’ютерів та їх характеристики, для яких не було замовлень у січні. За допомогою запитів-дій: 1. Зменшити на 10% оптову ціну та на 5% роздрібну ціну комп’ютерів, об’єм оперативної пам’яті (RAM) яких менший, ніж 32 Mb. 2. З таблиці Замовлення комп’ютерів видалити записи, в яких замовлення сплачено. До видалення даних зберегти в окремій таблиці записи, що підлягають видаленню. IV. Створення вихідних документів.
Примітка. Розрахункові поля звітів Вартість та Ціна будуються аналогічно полям Вартість та Ціна динамічного набору записів запиту II.1.2. У звітах для кожної групи додати проміжні результати для обчислення загальної кількості та загальної вартості замовлених комп’ютерів. Звіти також повинні містити підсумки названих показників по всіх записах. Вимоги до інтерфейсу користувача Для запуску побудованих об’єктів створити форму Головна форма, що містить декілька вкладок (див. розділи “Приклад індивідуального завдання” та “Лабораторна робота 5”). Під час перегляду звітів передбачити фільтрацію даних по полях Дата та Примітка. Фільтр для звітів будується на основі значень елементів управління форми Головна форма. Для створення фільтра по полю Дата використати поля форми, а для створення фільтра по полю Примітка – групу перемикачів. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |