Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 271 Методичні вказівки до виконання курсової роботи з курсу Туроперейтинг, КНУКіМ

Методичні вказівки до виконання курсової роботи з курсу Туроперейтинг, КНУКіМ

« Назад

МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ

 КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ

 Інститут готельно-ресторанного і туристичного бізнесу

 Кафедра міжнародного туризму

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

ДО ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ

З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ТУРОПЕРЕЙТИНГ

для студентів IV курсу напряму підготовки «Туризм»

КИЇВ – 2013

 

Укладач: Ткаченко Т.І. к.геогр.н., доц.

Рецензент: проф., д.г.н. Антоненко В.С.

Рекомендовано кафедрою «міжнародного туризму»,  протокол   № 2  від   11.09.2013р.

 

Вступ

Однією з важливих складових фахової підготовки менеджерів туристичної сфери є написання і захист курсової роботи студентами ІV курсу з навчальної дисципліни “Туроперейтинг”.

Сучасне бачення туроперейтингу як дисципліни, що має найбільш практичне значення при підготовці фахівців туристичної галузі, вимагає вивчення та аналізу теоретичних аспектів механізму формування, групових та індивідуальних турів, а також різноманітні технології просування турів як на рівні туроператора, так і на рівні турагента.

Основною метою дисципліни – є набуття студентами практичних вмінь та навичок з особливостей турагентської та туроператорської діяльності, яка визначена сучасним баченням наступних питань:

- формування системи знань про існуючі інформаційні технології, що впроваджуються в галузі туризму та в сфері гостинності;

- формування туристських концернів, що обіймають всі етапи виробництва, просування та реалізації туристичних послуг;

- розвиток електронної комерції при посередницькій діяльності глобальних комунікаційних мереж;

- активне використання в діяльності туристичних підприємств інноваційних технологій;

- сучасні напрямки використання мережних технологій в туризмі;

- технології автоматизованого управління підприємствами в туристській індустрії;

- використання найбільших комп’ютерних систем резервування;

- мультимедійні технології в туризмі тощо

Більшість цих питань розглянуті під час удиторних занять. Закріплення матеріалу його систематизація передбачена виконанням курсової роботи, яка обґрунтовується актуальністю та доцільністю виконання для розвитку туристичної галузі на користь нашої держави –України.

Метою методичних вказівок є допомога студенту обрати тему курсової роботи з урахуванням особистих уподобань, складання плану дослідження, збір, систематизування та опрацювання матеріалу й письмового оформлення отриманих результатів, крім того головна увага приділяється теоретико-методологічним питанням, питанням методики проведення досліджень із застосуванням новітніх методів та методичних прийомів дослідження, щодо розкриття основних наукових положень роботи. Результати курсової роботи ґрунтуються на глибокому, осмисленому вивченні наукової літератури, висновки роботи повинні містити пропозиції щодо перспективи подальших наукових розвідок у цьому напрямку.

Ознайомившись з поданими рекомендаціями, студент зможе більш конкретно уявити вимоги до написання курсової роботи, як з точки зору її відповідності до складеного змісту, так і розкриття головних питань теми, її оформлення, оцінки, порядку та захисту.

 

МЕТА І ЗАВДАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ

Метою курсової роботи – є перевірка ступеня засвоєння студентом теоретичних і практичних питань навчальної дисципліни «Туроперейтинг», а також вироблення у студентів навичок самостійного наукового дослідження, на основі ретельного опрацювання загальнонаукових джерел із теорії, методології туризму і методики наукових досліджень та спеціальної літератури з питань функціонування об’єкту дослідження на основі аналізу й осмислення дослідженого матеріалу, систематизації статистичних, картографічних та архівних даних. Курсова робота спрямована на отримання елементарних навичок із розробки інноваційного туристичного продукту, формування системи знань про існуючі інформаційні технології, що впроваджуються в галузі туризму та в сфері гостинності; механізму складання пакету обслуговування, споживання та реалізації.

Курсова робота є важливим підготовчим етапом до виконання дипломної роботи, тому у процесі виконання курсової роботи студент у відповідності до кваліфікаційних вимог повинен вирішити такі завдання:

- виявити знання відповідних загальнотеоретичних, загальноекономічних, професійноорієнтованих дисциплін і дисципліни варіативної компоненти навчального плану, які розкривають теоретичні основи та практичні питання навчально-виховних дисциплін;

- відібрати, систематизувати та обробити інформацію у відповідності до мети дослідження;

- розробити наукові висновки і конкретні пропозиції щодо вдосконалення інноваційних технологій та систем у туроперейтингу;

- визначити і використати причинно-наслідкові зв’язки процесів та явищ щодо менеджменту туристичної діяльності;

- доповісти в максимально стислому вигляді про результати дослідження.

Курсова робота виконується з використанням відповідної інформаційної бази: чинного законодавства України, вітчизняної та зарубіжної літератури з організації та менеджменту туристичної діяльності та економіки праці, мотиваційного менеджменту з туризму звітних матеріалів туристичних організацій.

 

ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ

Мова курсового проекту – державна, стиль – науковий, чіткий, без орфографічних і синтаксичних помилок, послідовність – логічна. Викладати матеріал треба від третьої особи однини («автор вибрав», «автор визначив») або в невизначеній формі «приймається», «вибирається», «визначається» тощо). Першочерговою вимогою до курсової роботи є її науковість, яка забезпечується творчим підходом до дослідженої проблематики, глибоким висвітленням усіх її аспектів. Вона передбачає також вміння робити узагальнення і висновки на основі отриманих результатів, що дають підстави для відповідних рекомендацій.

Основні етапи виконання курсової роботи

-   Вибір і затвердження теми курсової роботи; (з керівником) (Додаток А)

-  Розробка завдань до курсової роботи, складання календарного плану виконання; (з керівником)

-   Опрацювання літературних джерел і складання плану роботи;

- Написання першого варіанта тексту, подання його на ознайомлення науковому керівнику; (з керівником)

-   Усунення недоліків, написання остаточного варіанта тексту, оформлення курсової роботи;

-   Подання роботи на кафедру;

-   Захист курсової роботи.

Курсова робота повинна бути логічно побудованою й мати характер цілісного й завершеного самостійного дослідження. Всі розділи роботи повинні бути пов'язані між собою. Графічний, статистичний та інший матеріал, який наводиться в роботі, є продовженням, доповненням і, навіть, певним узагальненням, викладу основного матеріалу, і повинен виглядати логічним продовженням основного текстового викладу, не переобтяжуючи його надмірною деталізацією.

Характер роботи вимагає не лише розкриття проблеми на основі розгляду фактичних даних, а й критичного аналізу дослідженого матеріалу.

Зміст роботи повинен відповідати темі.

Виклад тексту роботи повинен відповідати плану (змісту) і не повинен зводитися до набору непов'язаних між собою окремих положень, фактів. При написанні тексту слід звернути увагу на стиль викладу: не потрібно використовувати довгих, заплутаних речень; не слід користуватись надто часто вживаними, мало інформаційними штампами; намагатися викладати думки просто і образно; абзаци не повинні складатися з одного речення.  

Робота повинна бути оформлена відповідно до ГОСТ 7.32-2003, а дані таблиць і графіків опрацьовано за допомогою пакету програм Microsoft Office. В тексті таблиці, схеми, графіки, діаграми, що використовують, повинні обов'язково мати відповідні коментарі й мають бути проаналізовані. Якщо такого аналізу немає, то наведені наочні засоби не тільки не зараховуються рецензентом в актив роботи, а й відносяться в пасив, через що оцінка знижується за невміння подати вивчений матеріал.

Кожне запропоноване положення необхідно теоретично обґрунтувати, підтвердити підібраним та систематизованим фактичним і статистичним матеріалом.

Обов’язковою вимогою є самостійність виконання курсової роботи. Використання літератури та інших джерел передбачає не механічне їх переписування, а цілеспрямований відбір фактичних даних із їх подальшим самостійним аналізом. Робота, що не спирається на відповідні джерела, а змістовно і текстуально їх повторює, повертається студентові для переробки.

Курсова робота має відповідати також критеріям грамотності і правильності оформлення. Її текст повинен бути акуратно надрукованим, не містити орфографічних помилок, ілюстративний матеріал має бути графічно чітким. Значне перевищення встановленого обсягу може бути свідченням недостатнього орієнтування студента в матеріалі, його невміння відмежовувати головне від другорядного, тобто свідчить не стільки про ретельність підготовки наукової роботи, скільки про невміння узагальнювати та логічно будувати дослідження. В той же час надто малий обсяг роботи не дозволяє з достатньою повнотою розкрити тему.

Загальний обсяг курсової роботи складає 35-40 сторінок друкованого тексту (редактор Microsoft Word, редактор NTR, шрифт 14, інтервал 1,5). Під час виконання роботи треба дотримуватись рівномірної щільності, контрастності й чіткості зображення упродовж усієї роботи текст має бути чорного кольору; щільність вписаного тексту повинна максимально наближуватись до щільності основного зображення.

Недопускається розміщувати назву розділу або підрозділу в нижній частині сторінки, якщо після неї знаходиться тільки один рядок тексту. Остання сторінка розділу має бути заповнена текстом не менш ніж наполовину. Скорочення слів у тексті не допускається, окрім загальноприйнятих термінів (ОАЄ, США, ВТО тощо). Допускається використовувати скорочення вузькоспеціалізованих термінів у тому випадку, коли їх загальна кількість дорівнює або більша 20 і кожний термін повторюється в тексті не менше 3 - 5 раз. У цьому випадку, при першому згадуванні терміну наводиться його повна назва і в дужках дається скорочений варіант, наприклад, Всесвітня туристська організація (ВТО), а далі по тексту термін дається у скороченому варіанті, наприклад, «...згідно статистичних даних ВТО...».

Всі сторінки курсової роботи, включаючи додатки, повинні мати суцільну нумерацію. Титульний аркуш включають до загальної нумерації сторінок роботи, але номер сторінки на ньому не проставляють. Номери сторінок (починаючи з сторінки вступу) ставлять у правому верхньому кутку арабськими цифрами без знака №. Не допускається заключати номери сторінок в лапки та інші знаки. Ілюстрації (рисунки, графіки, схеми, діаграми тощо) слід розміщувати в роботі безпосередньо після тексту, де вони згадуються вперше, або на наступній сторінці.

На всі ілюстрації мають бути посилання в роботі. Ілюстрації позначають словом "Рис." і нумерують послідовно в межах розділу, за винятком ілюстрацій у додатках. Номер ілюстрації має складатися з номера розділу і порядкового номера ілюстрації, між якими ставиться крапка, після номера ставиться тире: наприклад, «Рис. 1.2 - » (другий рисунок першого розділу). Номер ілюстрації, її назва і пояснювальні підписи розміщують під ілюстрацією

Цифровий матеріал, як правило, оформлюють у вигляді таблиць. Таблиця являє собою такий спосіб подання інформації, при якому цифровий або текстовий матеріал групується в рядки і графи, відокремлені одна від одної вертикальними й горизонтальними лініями.

Крім того, має бути витримане оптимальне співвідношення між структурними складовими роботи. Так, зокрема, сумарний обсяг вступу і висновків не повинен перевищувати 15% загального обсягу курсової роботи.

Після кожного розділу роботи повинні бути висновки, що узагальнюють викладену у відповідному розділі інформацію. В розширеному та доповненому вигляді дані висновки будуть знаходити своє відображення у загальних висновках.

При наявності значних відхилень від викладених вище вимог робота повертається студентові для доопрацювання чи переробки.

Курсова робота, яка не відповідає вимогам щодо змісту та оформлення, написана без дотримання затвердженого змісту, не містить відповідних матеріалів, до захисту не допускається.

 

ВИБІР ТЕМИ ТА ЇЇ СХВАЛЕННЯ КАФЕДРОЮ

При обранні теми курсової роботи (під керіництвом викладача) студент повинен виходити з індивідуальних наукових інтересів, її осмислення та обґрунтування актуальності з огляду на рівень своєї ознайомленості з даною проблематикою. При цьому слід враховувати також характер і обсяг доступних літературних, статистичних та інших джерел і матеріалів; можливість виїзду на місце розташування об'єкту з метою безпосереднього ознайомлення з ним і збирання первинних даних. Слід мати на увазі й такі складові вибору теми як її актуальність, наукове і практичне значення, можливість використання результатів дослідження в наукових і практичних цілях. Вибір теми курсової роботи ґрунтується, перш за все, на можливості доступу до аналітичної інформації.

Студент може обрати тему з запропонованого переліку (Додаток А), а може сам запропонувати тему курсової роботи, яка буде затверджена після узгодження з науковим керівником. Тематику курсових робіт затверджує завідувач кафедрою за поданням викладача, що веде лекційний курс. Для опрацювання певної теми призначається керівник – викладач кафедри. Теми курсових робіт щорічно поновлюються та затверджуються на засіданні кафедри міжнародного туризму.

 

ПОШУК І ОПРАЦЮВАННЯ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ

Написання курсової роботи вимагає ретельного підбору літератури та інших джерел, складання бібліографії. Ознайомлення з літературою здійснюється під час вивчення теми, передбаченої навчальним планом. Необхідно ознайомитися з відповідною інформацією в мережі Іnеtnеt. Слід звернути увагу, що часто переоцінюється роль intеrnеt-джерел, як при виборі теми роботи, так і безпосередньо в процесі дослідження. Використані у роботі матеріали не містять посилань на конкретних авторів та не підтверджуються науковими фактами.

Перелік використаних джерел, який може бути первинною базою при виборі і написанні курсової роботи з дисципліни «Туроперейтинг» наведено в Додатку Б.

Безпосередньо в ході виконання курсової роботи слід систематизувати наявні джерела: зформувати робочу картотеки з обраної проблематики. Складену картотеку студент опрацує, вивчає. Після ознайомлення з джерелами загального характеру (підручники, довідники, енциклопедичні видання) логічно перейти до спеціальної літератури (монографії, статті, періодичні видання, путівники) і розглянути додаткові джерела – картографічний та ілюстративний матеріал, статистичні дані тощо.

Після підбору літератури можна розпочати її аналіз, систематизацію, робити нотатки. При цьому слід пам'ятати, що механічне засвоєння інформації не дасть бажаного результату: вивчення джерел – це активний творчий процес, підпорядкований досягненню поставленої наукової мети. Працюючи над тією чи іншою монографією або статтею, необхідно конспектувати основні її положення, супроводжуючи цю роботу власними висновками з їх обґрунтуванням. Нотатки рекомендується робити на окремих аркушах із зазначенням вихідних даних опрацьованих видань, що полегшить оформлення посилань на джерела. Робота з літературними джерелами передбачає вміння аналізувати прочитане, критично оцінювати викладені положення. Після вивчення і конспектування матеріалу його необхідно ще раз переглянути, щоб склалося цілісне уявлення про предмет вивчення та сформувати попередній план роботи, який обов'язково погодити з керівником і доопрацювати завдання до курсової роботи.

Належний рівень виконання курсової роботи забезпечується опрацюванням не одного, а декількох літературних джерел. Кожну виписку рекомендується робити на окремих аркушах з вказівкою всіх вихідних даних, що дасть змогу зробити правильне посилання на джерело. Необхідно відобразити: прізвище та ініціали автора (або авторів), назву книги (статті), місце видання, назву видавництва, рік видання, кількість сторінок (або номери сторінок для статті). Як зразок оформлення вихідних даних можна використати Додаток В.

Під час роботи над літературою студент повинен дати аналіз прочитаної праці, критично розібрати концепції автора, відзначивши її слабкий або сильний бік. Особливу увагу слід звернути на питання, що не знайшли вичерпної відповіді у літературі. Якщо з цієї проблеми існує кілька точок зору, то студент має стисло викласти кожну з них, обґрунтувати, дати їм оцінку, або висунути та довести власну точку зору.

 

СКЛАДАННЯ ЗМІСТУ РОБОТИ

Після опрацювання літератури за темою курсової роботи складається робочий план (зміст), визначаються основні пріоритетні напрямки дослідження, окреслюється коло наукових питань-положень, які необхідно висвітлити.

Поступово план коригується, формулюють мету роботи і завдання, які необхідно вирішити для досягнення поставленої мети; об’єкт, предмет дослідження, а також методи, практичне значення одержаних результатів тощо, складається варіант змісту курсової роботи за її розділами та підрозділами. Важливо, щоб зміст був логічним і послідовним, чітко відбивав структуру роботи.

В усіх випадках кожен розділ, підрозділ (пункт) повинен містити закінчену інформацію. Виклад матеріалу в розділах має бути підпорядкований головній ідеї, що визначена темою курсової роботи.

 

НАПИСАННЯ ТЕКСТУ РОБОТИ

Після вивчення та осмислення наукової літератури інформації intеrnеt-джерел та складання плану (змісту) роботи, студент переходить до написання тексту курсової роботи.

Загальними вимогами до текстової частини є:

  • чіткість побудови, логічна послідовність та конкретність викладу матеріалу;

  • аргументованість положень та доказовість висновків.

Структура курсової роботи:

  • Титульний аркуш;

  • Зміст;

  • Перелік умовних позначень (за необхідності);

  • Вступ;

  • Основна частина з декількома підрозділами;

  • Висновки;

  • Список використаних джерел;

  • Додатки (за необхідності).

Кожна із цих структурних одиниць роботи починається з нової сторінки та великими літерами (CapsLock).

Курсова роботи повинна бути оформлена відповідно до змісту і правильно грамотно виконана.

Титульний аркуш оформлюється відповідно до зразка (ДОДАТОК Г).

Перед вступом при потребі необхідно дати перелік умовних позначень, термінів, скорочень, символів, використаних у курсовій роботі. Перелік друкують двома колонками, в яких зліва за абеткою наводять – визначення, скорочення; а справа – їх детальну розшифровку.

При виконанні курсової роботи достатньою увагу слід  приділити  вступу роботи, який дає уявлення про рівень загальнонаукової та професійної підготовки майбутнього фахівця туристичної галузі. У вступі формулюється та обґрунтовується актуальність обраної тематики, дається оцінка сучасного стану наукової проблеми, що досліджує студент, визначається мета курсової роботи й завдання, вказується предмет та об'єкт дослідження. Зазначається зв'язок з науковими програмами, планами, вказують та характеризують обрані методи та методичні прийоми, розкривають сутність даної роботи та значущість отриманих результатів При з'ясуванні об'єкта, предмета і мети дослідження необхідно зважати на те, що між ними і темою курсової роботи є система логічної ув'язки. Об'єкт дослідження – це процес або явище, що породжує проблемну ситуацію й обране для вивчення. Предмет дослідження міститься в межах об'єкта. Це лише суттєві зв'язки та відношення, властивості, аспекти, функції, які є визначальними для даного дослідження (управління, кадрове забезпечення, ефективність). Іншими словами, об'єктом виступає те, що досліджується, а предметом – те, що в цьому об'єкті має наукове пояснення, тобто як категорії наукового процесу вони співвідносяться між собою як загальне і часткове, предмет визначає тему дослідження.

Мета дослідження пов'язана з об'єктом і предметом дослідження, а також його кінцевим результатом і шляхами його дослідження, вона співпадає з формулюванням теми. Для досягнення поставленої мети дослідження студент визначає послідовне виконання відповідних завдань, як то: вирішення та обґрунтування теоретичних питань проблеми дослідження; всебічне вивчення практики, при потребі проведення експерименту з даної проблеми; накопичення даних, аналіз і систематизація їх, математичне опрацювання, виявлення типового стану, недоліків, упущень, вивчення передового досвіду; обґрунтування системи заходів щодо вирішення проблеми, розробка методичних рекомендацій та пропозицій щодо використання результатів дослідження в практиці відповідних туристичних установ та організаці.

Методи дослідження. Подають перелік використаних методів для досягнення поставленої мети не відірвано від змісту роботи, а коротко та змістовно визначаючи, що досліджувалось тим чи іншим методом. У вступі варто також звернути увагу на рівень вивченності теми у вітчизняній та зарубіжний літературі, виділити дискусійні питання й невирішені проблеми. Рекомендований обсяг вступу – 2-3 сторінки.

В основній частині викладають власне суть роботи за розділами та підрозділами, які є її структурними елементами. Їх назви маютьбути стислими та відповідати меті та змісту роботи.

В основній частині, поділеній на окремі розділи, викладають зміст теми дослідження. В кожному розділі повинна бути завершеність змісту, головна ідея, а також тези підтверджені фактами, думками різних авторів, результатами анкетування, експерименту, аналітичних даних практичного досвіду. Думки мають бути пов'язані між собою логічно, увесь текст має бути підпорядкований одній головній ідеї. Основна частина роботи поділяється на 3-4 розділи.

Перший розділ, як правило, присвячується теоретико-методологічним аспектам організації туристичної діяльності (туроперейтингу) у ранзі наукового підходу до планування діяльності туристичних установ, підприємств (суб’єкти та обєкти туристичної діяльності) й методичним підходам, діагностичним засобам, подається матеріал у вигляді огляду літератури за темою й вибору напрямків дослідження, основні методи дослідження. В огляді літератури студент окреслює основні етами розвитку наукової думки за своєю проблематикою.стисло, критично висвітлюючи роботи попередників, студент повинен знайти своє місце у вирішенні проблеми. Закінчують перший розділ коротким резюме стосовно необхідності проведення досліджень у данній галузі туристичної діяльності.

Розділ другий – обґрунтування обраного напрямку досліджень з використанням методологічних рівнів наукового дослідження, наводять методи вирішення задач, розробляють загальну методику проведення досліджень щодо курсової роботи.

У третьому розділі з вичерпною повнотою викладають результати власних досліджень із обов’язковим висвітленням того нового, що було розроблено самим студентом: оцінка повноти вирішення поставлених завдань, оцінка достовірності одержаних результатів, їх порівняння з аналогічними результатами вітчизняних та зарубіжних праць тощо.

Четвертий – рекомендаціям та пропозиціям щодо вирішення досліджуваної проблеми. Висновки й рекомендації базуються на результатах аналізу. Рекомендації можуть торкатись також теоретико-методологічних основ, понятійного апарату й інструментарію дослідження. До кожного розділу курсової роботи необхідно зробити висновки, а по закінченні роботи – формулюють загальні висновки до всієї роботи в цілому. Кожний висновок повинен логічно підкріпляти попередній, один доказ випливати з іншого. Інакше текст втратить свою єдність.

Заключна частина роботи – висновки – це коротке резюме з усього змісту курсової роботи. У висновках потрібно наголосити на якісних та кількісних показниках здобутих результатів, обґрунтувати достовірність результатів дослідження, викласти пропозиції, рекомендації, що показують, якою мірою вирішено кожне завдання роботи й досягнуто мети, що сформульовано у вступі, крім того висновки повинні нести наукову новизну чи особисту думку автора до уже відомого матеріалу як результату проведеного дослідження. Обсяг заключної частини – 2-3 сторінки.

Невід'ємною частиною курсової роботи є список використаних джерел, який складається на основі робочої картотеки і є «візитною карткою» автора роботи, його професійним обличчям, свідчить про рівень володіння навичками роботи з науковою літературою.

При складанні списку використаних джерел необхідно дотримуватися вимог державного стандарту. Кожний бібліографічний запис починають з нового рядка з порядковою нумерацією. Літературу розташовують в алфавітному порядку авторів та назв праць, спочатку видання українською мовою, потім – іноземною

Окремі частини тексту, що мають самостійне значення (об'ємні розрахунки, методики, алгоритми), можуть бути вміщені в додатки. Додаткистворюються для запобігання перевантаження тексту таблицями, картографічними, розрахунковими даними, схемами, діаграмами, фотографіями тощо.

В додатки, зазвичай, подають матеріали, що несуть другорядне, допоміжне значення. Вони повинні відповідати змісту роботи і підтверджуватися  посиланнями у тексті.

 

ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ

Під оформленням роботи слід розуміти не лише її зовнішні атрибути – обкладинку, титульну сторінку, грамотність викладу, а й правильне використання наукового апарату (цитування, посилання на наукові джерела, список використаних джерел).

Курсову роботу виконують на комп'ютері і друкують з одного боку аркуша білого паперу формату А4 (210х297 мм). Загальний обсяг роботи становить 35-40 сторінок друкованого тексту (редактор Microsoft Word, Times New Roman, шрифт 14, інтервал до і після абзацу – 0 пт, а міжрядковий - 1,5), без додатків.  Поля сторінки повинні мати такі розміри: ліве, верхнє і нижнє – 2,5 см, праве – 1 см. Відстань між попереднім і наступним підрозділом – 2 міжрядкові інтервали.

Значне перевантаження обсягу курсової роботи свідчить про те, що студент не вміє працювати з матеріалами, не може відібрати головного, найбільш суттєвого. Разом з тим, занадто малий обсяг роботи не дозволяє достатньо розкрити тему.

Потрібно дотримуватися пропорцій обсягу всіх структурних одиниць роботи. Зокрема, вступ і висновки в сумі не повинні перевищувати 15% загального обсягу розділів роботи.

Заголовки структурних частин курсової роботи ЗМІСТ, ВСТУП, РОЗДІЛ, ВИСНОВКИ, СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ, ДОДАТКИ друкують великими літерами (розмір кегля 14), вирівнювання по ширині.

Заголовки підрозділів друкують малими літерами (крім першої великої) з абзацу. Крапку в кінці заголовка не ставлять.

Відстань між заголовком та текстом повинна дорівнювати двом інтервалам.

Нумерацію розділів, підрозділів, рисунків, таблиць, формул подають арабськими цифрами (без знака “№”).

Нумерація сторінок починається з титульної сторінки, але порядковий номер на ній не ставиться, друга сторінка роботи – зміст. Сторінки починають нумерувати з третьої арабськими цифрами у верхньому правому куті аркуша. 

Першою сторінкою курсової роботи є титульний аркуш,на якому вказується офіційна назва міністерства, навчального закладу, інституту та кафедри, повна назва теми, позначається курс, прізвище та ініціали автора і наукового керівника, вчений ступінь і звання останнього, а також місце й рік виконання роботи (Додаток Г).

Структурні одиниці роботи (зміст, вступ, розділи, висновки, список використаних джерел, додатки)  обов’язково нумерують.

Наступна сторінка – зміст, у якому відображена структура дослідження (розділи, підрозділи) із зазначенням сторінок.

Номер розділу ставлять після слова РОЗДІЛ, після номера ставлять крапку та друкують його назву (без крапки).

Підрозділи нумерують у межах кожного розділу. Номер підрозділу складається з номера розділу й порядкового номера підрозділу, між якими ставлять крапку. У кінці номера підрозділу повинна стояти крапка. Потім у тому ж рядку йде заголовок підрозділу (без крапки)

Ілюстрації (фотографії, карти, креслення, схеми, діаграми, графіки) і таблиці в курсовій роботі необхідно подавати безпосередньо після тексту, де вони згадані вперше, якщо їх обсяг не переобтяжує роботу.

Ілюстрації позначають словом Рис. і нумерують послідовно у межах кожного розділу (за винятком ілюстрацій, поданих у додатках). Номер ілюстрації повинен складатися з номера розділу і порядкового номера ілюстрації, між якими ставиться крапка. Наприклад: Рис. 1.2. (другий рисунок першого розділу). Номер ілюстрації, її назва і пояснювальні підписи розміщують послідовно під ілюстрацією.

Таблиці нумерують послідовно (за винятком таблиць, поданих у додатках) у межах розділу. У правому верхньому куті над відповідним заголовком таблиці розміщують напис Таблиця із зазначенням її номера. Номер таблиці повинен складатися з номера розділу і порядкового номера таблиці, між якими ставиться крапка, наприклад: Таблиця 1.2. (друга таблиця першого розділу).

При переносі частини таблиці на іншу сторінку слово Таблиця і номер її вказують один раз праворуч над першою частиною таблиці, над іншими частинами пишуть слова Продовження таблиці і вказують номер таблиці, наприклад: Продовження таблиці 1.2.

Формули в курсовій роботі (якщо їх більше однієї) нумерують у межах розділу. Номер формули складається з номера розділу і порядкового номера формули у розділі, між якими ставлять крапку. Номери формул пишуть біля правого краю аркуша на рівні відповідної формули у круглих дужках, наприклад: (3.1.) (перша формула третього розділу).

У курсовій роботі ілюстрації повинні мати назву, яку розміщують після їх номера. При потребі ілюстрації доповнюють пояснювальними даними (підрисунковий текст).

При написанні курсової роботи студент повинен робити посилання на першоджерела, матеріали або окремі результати, які запозичені у інших авторів і використовувалися при виконанні роботи. Такі посилання дають можливість відшукати документи і перевірити достовірність відомостей щодо цитування документа, дозволяють перевірити необхідну інформацію щодо нього, допомагають з’ясувати його зміст, мову, текст, обсяг. Посилатися потрібно на актуальні видання публікацій.

Використовуються відомості, матеріали з монографій, оглядових статей, інших джерел, необхідно точно вказати номери сторінок, ілюстрацій, таблиць, формул з джерела, на яке посилаються в курсовій роботі.

Посилання на джерела потрібно зазначати порядковим номером за переліком посилань, виділеним двома квадратними дужками, наприклад, [1, с. 25].

Список використаних джерел оформляється відповідно до Додатку В.

Додатки оформлюють як продовження курсової роботи на наступних її сторінках, розміщуючи їх у порядку посилань у тексті.

Кожен додаток повинен починатися з нової сторінки і мати заголовок, надрукований угорі малими літерами з першої великої, вирівнювання по правому краю сторінки. Наприклад, Додаток А.

Додатки слід позначати послідовно великими літерами української абетки (за винятком літер ґ, Є, І, Ї, Й, О, Ч, Ь).

 

ЗАХИСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ

Після написання і належного оформлення курсової роботи студент здає її або ж надсилає (при заочній формі навчання) на кафедру. Керівник пише відзив на курсову роботу. В разі необхідності робота повертається студентові на доопрацювання.

Курсова робота допускається до захисту при наявності позитивного відзиву на неї наукового керівника.

Під час захисту курсової роботи студент у своїй доповіді (8-10 хв.) інформує комісію про основні завдання дослідження з викладом загального змісту роботи і формулюванням висновків, окремо зупиняючись на вказаних керівником недоліках. Якщо студент не погоджується з деякими зауваженнями, він повинен навести вагомі аргументи на захист своєї точки зору. Доповідь студента, його відповіді на запитання і зауваження членів комісії мають бути науково обґрунтованими.

Остаточна оцінка курсової роботи виноситься комісією за результатами захисту і з урахуванням оцінки наукового керівника, вказаної у відзиві.

При незадовільній оцінці комісією ухвалюється рішення про повторний захист або про зміну теми курсової роботи.

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВИХ РОБІТ

Об'єктивне оцінювання знань студентів у межах кредитно-модульної системи в умовах впровадження ідей Болонського процесу має сприяти підвищенню якості підготовки і конкурентоспроможності фахівців туріндустрії, стимулювати самостійну та систематичну роботу студента протягом навчального семестру. Досягається така об'єктивність запровадженням відповідних критеріїв оцінювання, тобто системи вимог до рівня знань та вмінь студента, які він повинен продемонструвати для підтвердження набутих ним компетенцій за 100-бальною шкалою.

Оцінка «відмінно» (91-100 балів) ставиться:

1) студент показав глибокі теоретичні знання дисципліни, з якої виконана курсова робота;

2) оволодів первинними навичками науково-дослідної роботи, як то: збір данних та їх аналіз, творче осмислення, формулювання висновків тощо;

3) висуває свої пропозиції та рекомендації щодо предмету дослідження;

4) оформив роботу у відповідності до головних вимог та подав її до захисту у визначений кафедрою термін;

5) на захисті продемонстрував глибокі знання теми дослідження, твердо та впевнено відповідав на питання комісії;

6) виконав роботу грамотною українською мовою;

Оцінка « добре» (76-90 балів) ставиться:

1) студент показав досить високі теоретичні знання дисципліни, з якої виконана курсова робота;

2) оволодів первинними навичками досліджень, але не завжди з науковою критичністю ставився до використаної літератури та Інтернет-джерел;

3) виконав роботу грамотною науково-публіцистичною, українською мовою, але допустив незначні та малочисельні граматичні та стилістичні помилки;

4) висуває свої пропозиції і рекомендації щодо предмету дослідження, однак відчуває труднощі щодо їх обґрунтування;

5) оформив роботу у відповідності до вимог і подав її до захисту у визначений кафедрою термін;

6) на захисті продемонстрував добрі знання щодо теми дослідження, давав правильні відповіді на запитання членів комісії.

Оцінка «задовільно» (61-75 балів) ставиться:

1) студент показав достатні теоретичні знання дисципліни, з якої виконується дана робота;

2) оволодів первинними навичками науково-дослідної роботи, однак допускає в роботі порушення принципів логічного і послідовного викладу матеріалу, крім того, мають місце окремі фактичні помилки і неточності;

3) відсутні елементи наукової новизни, нечітко сформульовані або відсутні власні пропозиції та практичні рекомендації; не може сформулювати пропозиції і рекомендації з теми дослідження, або обґрунтувати їх;

4) помилки в оформленні роботи;

5) численні граматичні та стилістичні помилки:

6) на захисті продемонстрував задовільні знання з теми дослідження, не зумів впевнено та чітко відповісти на основні  й  додаткові питання членів комісії.

Оцінка «незадовільно» (менше 61 балу) ставиться:

якщо на захисті студент проявив повне незнання дослідженої проблеми, написав роботу українською літературною мовою, але допустив велику кількість русизмів, орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок; не зумів задовільно відповісти на поставлені питання, що свідчить про несамостійне виконання курсової роботи.

 

Додаток  А

ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ З ДИСЦИПЛІНИ ОРГАНІЗАЦІЯ ТУРИЗМУ (ТУРОПЕРЕЙТИНГ)

  1. Рецептивна туроператорська фірма як основний виробник специфічного туристського продукту України.

  2. Монопрофільні та багатопрофільні туристські оператори українського ринку.

  3. Провідні туристські оператори вітчизняного ринку (туристські компанії) як інноваційні бренди України.

  4. Аналіз туристського продукту провідних туроператорів, що формують масові тури українців до Туреччини, Єгипту, Таїланду, ОАЄ, Греції.

  5. Аналіз основних маршрутних карт, що пропоновані туроператорами на ринку для масового відпочинку українських туристів у Туреччині, Єгипті, Таїланді, ОАЄ, Греції.

  6. Аналіз туристського продукту провідних туроператорів, що формують масові екскурсійні тури українців до Західної Європи, на прикладі Франції, Італії, Австрії; Німеччини.

  7. Аналіз основних маршрутних карт, що пропоновані туроператорами на ринку екскурсійного туризму для українських туристів до Парижу, Відню, Лондону, США.

  8. Аналіз туристського продукту провідних туроператорів, що організовують прийом іноземних туристів в Україні, обслуговування їх за традиційними маршрутами.

  9. Аналіз основних маршрутів, що пропоновані українськими туроператорами на ринку екскурсійного туризму для іноземних туристів на прикладі міст Києва, Львова, Одеси, Ялти.

  10. Провідні українські інсайдінгові туроператори, характеристика, сучасні потреби, просування та реалізація .

  11. Дослідження туристського продукту провідних українських туроператорів, що формують масові тури до Криму та Карпат.

  12. Аналіз комп'ютерних систем резервування CRS авіаквитків, готелів та туристських послуг, що використовують на українському ринку (GDS Amadeus, Galileo, УДС, Сирена – 2000).

  13. Аналіз провідних українських туроператорів, що спеціалізуються на круїзному та річковому туризмі.

  14. PR – акції у туроперейтингу під час просування туристичного продукту на вітчизняному ринку.

  15. Провідні українські інкамінгові туроператори, характеристика, сучасні потреби, просування та реалізація

  16. Промоушн-інструменти туроперейтингу туристичного ринку України.

  17. Оцінка переваг та недоліків web-сайтів українських та зарубіжних туроператорів.

  18. Централізована автоматизація документообігу, відділу продажів і маркетингу в туроперейтингу (S&C, OPERA PMS і OPERA RS)

  19. Порівняльна характеристика популярних глобальних мереж обчислювальних і комунікаційних технологій телекомунікаційних комплексів у туроперейтингу.

  20. Технологія розробки, просування та збуту замовного туристичного продукту українського туроперейтинга на туристичному ринку.

  21. Ініціативна туроператорська фірма як основний виробник специфічного туристського продукту України.

  22. Аналіз розвитку залізничних турів від провідних туристичних операторів на українського ринку

  23. Аналіз розвитку українського ринку морських та річкових круїзів-турів від провідних туристичних операторів.

  24. Удосконалення сучасної нормативно-правової бази регулювання туристичної діяльності в Україні (туроператорська та турагенська діяльность).

  25. Розробка етногеокультурної літературної екскурсії як засіб розвитку міжнародного туризму в Україні (на прикладі створення ексклюзивного маршруту)

  26. Створення, просування та збут туристичного пакету-проекту екскурсійного маршруту "--------"

  27. Оцінка впливу іноземного туризму на платіжний баланс країни (країна на вибір)

  28. Основи креативності у рекламі та сучасні PR технології у вітчизняному туроперейтингу.

  29. Напрямки державної політики щодо підвищення конкурентної спроможності українського туристського продукту на світовому рівні.

  30. Сучасні можливості та перспективи розвитку турагентської діяльності в Україні.

  31. Сучасні можливості та перспективи розвитку діяльності туристичного оператора в Україні.

  32. Інноваційний науковий та інформаційний супровід головних технологій та систем туроперейтингу в Україні.

  33. Інноваційний науковий та інформаційний супровід головних технологій та систем туроперейтингу у світі,     регіон

  34. Технології створення атрактивних програм туроперейтингу в Україні

  35. Технології створення атрактивних програм туроперейтингу  регіон-----------

  36. Сучасний портрет користувача туристських послуг (клієнта): технології досліджень, потреб, психофізіологічні особливості.

  37. Туроперейтинг як міжгалузевий комплекс економіки регіонів України.

  38. Проблеми «національного туроперейтинга»: зміст, характеристика, приклади.

  39. Сучасний стан та перспективи розвитку туроператорської та турагентської діяльності в Україні.

  40. Екологічний туроперейтинг: сучасні концепції менеджменту і маркетингу.

  41. Сучасна технологія розробки турів в системі «Туроперотор-Турист»

  42. Реклама та PR – технології у туроперейтингу та сервісі: проблеми, перспективи.

  43. Сучасні можливості та перспективи розвитку національного туроперейтингу  (регіон на вибір).


Додаток  Б

РекомендованІ ЛІТЕРАТУРНІ ДЖЕРЕЛА

Нормативно-правові акти
Закон України «Про туризм» від 15.09.1995 р. № 324/95-ВР.

Закон України „ Про внесення змін до закону України „Про туризм” від 18.11.2003 р. №1282-IV.

Закон України „Про державний кордон України” від 3 квітня 2003 р. N 662-IV.

Закон України «Про захист прав споживачів» Із змінами від 17.12.2009.

Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»

Закон України „Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України”  від 3 червня 2004 р. N 1742-IV

Закону України «Про порядок ввезення в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться громадянами на митну територію України» від 2001 р.

ГОСТ Р 50690-2000 «Організація туристської діяльності. Туристські послуги. Загальні вимоги».

ГОСТ Р 50644-94 „Туристско-экскурсионное обслуживание. Требования по обеспечению безопасности туристов и экскурсантов”.

ГОСТ Р-50681-94 „Туристско-экскурсионное обслуживание. Проектирование туристских услуг”.

ГОСТ Р 50690-94 «Туристско-экскурсионное обслужимание. Туристские услуги. Общие требования».

ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА розвитку туризму на 2002 - 2010 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2002 р. N 583. 

ДСТУ 4268:2003 „Засоби розміщення”.

ІНСТРУКЦІЯ про порядок оформлення ваучера на надання туристичних послуг та його використання. затверджена Наказом Держтурадміністрації України від 06.06.2005, N 50.

ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження туроператорської та турагентської діяльності, затверджені Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва та Міністерства культури і туризму України від 11.09.2007 № 111/55

Основна

Агафонова Л.Г., Агафонова О.Є. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: Ціноутворення, конкуренція, державне регулювання / Навч. посібник. - К., 2002. - 358 с.

Байлик С.І., Сегеда І.В. Технологія туристської діяльності, Конспект лекцій, Харків: ХНАМГ, 2007. – 139 с.

Додаткова

Долматов Г. М. Международный туристский бизнес: история, реальность и перспективы , Ростов-на-Дону: “Феникс” -2001 (http://buklib.net)

Дурович А.П. Организация туризма. – СПб.: Питер, 2009. – 320 с.

Ильина Е.Н. Туроперейтинг: организация дкятельности: Учебник. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 256 с.

Квартальнов В.А. Туризм: теория и практика: Избр. труды. – М.: Финансы и статистика, 1998. – 256 с.

Квартальнов В.А., Федорченко В.К. Туризм социальный: История и современность: Учебное пособие. – К.: Вища школа, 1989. – 342 с.

Кифяк В.Ф. Організація туристичної діяльності в Україні. - Чернівці: Книги - XXI, 2003. – 300 с.

Лук’янова Л. Г., Дорошенко Т. Т., Мініч І. М. Уніфіковані технології готельних послуг: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. – К.: Вища школа, 2006. – 236 с.

Любіцева О.О. Методика розробки турів. Навчальний посібник. - К.: Альтерпрес, 2003. - 104.

Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг. К.: Альтерпрес, 2002. - 436 с.

Мальська М.П., Худо В.В., Цибух В.І. Основи туристичного бізнесу: Начальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2004. – 272 с.

Мініч І.М. Навчально-методичний посібник для вивчення дисципліни «Технологія туристської галузі». – К.: КУТЕП, 2006. – 163с.

Правик Ю.М. Маркетинг туризму: підручник. – К.: Знання, 2008. – 303с.

Пуцентейло П.Р. Економіка і організація туристично-готельного підприємництва: Навчальний посібник. – К.: ЦУЛ, 2007. – 344с.

Роглєв Х.Й. Основи готельного менеджменту: Підручник. – К.: Кондор, 2009. – 408 с.

Смаль І.В. Туристичні ресурси світу. Ніжин: Видавництво Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, 2010. - 336 с.

Сокол Т.Г. Основи туристичної діяльності: Підручник / За ред.. В.Ф Орлова. – К.: Грамота, 2006. – 264 с.: - Бібліограф. 260 с.

Устименко Л.М., Афанасьєв І.Ю. Історія туризму: Навч. посібник. – К.: Альтер-прес, 2005. – 320 с.

Федорченко В.К., Мініч І.М., Туристський словник-довідник: Навчальний посібник. – К.: Дніпро, 2000. – 160 с.

Фоменко Н.В. Рекреаційні ресурси та курортологія, К.: Центр навчальної літератури, 2007. - 312 с.

Черных Н.Б. Технология путешествий и организация обслуживания клиентов: Учебное пособие. – М.: Советский спорт, 2002. – 320 с.

Чорненька Н.В. Організація туристичної індустрії: Навчальний посібник. - К.: Атіка, 2006. - 264 с.

Чудновский А.Д. Туризм и гостиничное хозяйство. – М.: ЮРКНИГА, 2005. - 448 с.

Додаткова література

Александрова А. Международный туризм. - М.: Аспект-Пресс, 2002. - 470 с.

Барчукова Н.С. Международное сотрудничество государств в области туризма. - М.: Международ. отношения, 1986. - 130 с.

Бейдик О.О. Словник-довідник з географії туризму, рекреалогії та рекреаційної географії. - К.: Палітра, 1998. - 130 с.

Биржаков М.Б и др. Железнодорожные туры // Туристские фирмы. Вып. 16. - СПб, ОЛБИС, 1998. С. 69-118.

Биржаков М.Б и др. Речные круизы // Туристские фирмы. Вып. 11. – СПб. ОЛБИС, 1996, с. 69-83..

Биржаков М.Б. и др. Автобусные туры // Туристские фирмы. Вып. 14. – СПб. ОЛБИС, 1997.-С.43-77.

Браймер Роберт А. Основи управлення в индустрии гостеприимства. - М.: Аспект Пресс, 1995. - 382 с.

Бутко И.И., Ситников В.А. Транспортное обслуживание туризма: Учебное пособие (Серия «Туризм и сервис»).- М.: ИКЦ «МарТ, Ростов на Дону Издательский центр 2МарТ», 2006. – 336с.

Герасименко            В.Г. Основи туристического бизнеса. - Одесса: Черноморье, 1997. - 160с.

Гостиничный и туристический бизнес / Под ред. А. Чудновского.  М.: Экмос, 2001. - 400 с.

Дементьев С. Высокие «классы» океанских лайнеров // Турбизнес. – 2005. - № 5. – С. 63-64.

Емельянов Б.В. Экскурсоведение. - М: Советский спорт, 2007. - 216 с.

З історії вітчизняного туризму: Зб. наук. ст. -- К.: ФПУ, Ін-т туризму, 1997. -280 с.

Зорин И.В., Квартальнов В.А. Энциклопедия туризма: Справочник. -М.: Финансы и статистика, 2003. 368с.

Ильина Е.Н. Организация железнодорожных путешествий. – М., 2003.-104с.

Ильина Е.Н. Туризм - путешествия. Создание туристической фирмы. Агентский бизнес: Учебник для турист, колледжей и вузов. - М., 1998.-170 с.

Ильина Е.Н. Туроперейтинг. Организация деятельности. - М.: ФиС, 2001.-256 с.

Исмаев Д.К. Работа туристической фирмы по организации зарубежных поездок. -М.: ВШТГХ, 1996. - 135 с.

Крачило М.П. Основы туризмоведения. - К.: Вища шк., 1980. - 110 с.

Монтехано Монтанеро. Структура туристического рынка: Уче пособие: Пер. с исп. - Смоленск: Изд-во СГУ, 1997. - 230 с.

Николаенко Д. Рекреационная география: Учебное пособие. - М.: Владос, 2001.-288 с.

Правове регулювання туристичної діяльності в Україні / За ред. В.К. Федорченко. - К.: Юрінком Інтер, 2002. - 635 с.

Туризм в Україні - 2000 = Tourism in Ukraine - 2000: Стат. бюл. - К.: Держкоммолодьспорттуризму, 2001. - 44 с.

Ресурси Internet-мережі

www.world-tourism.org

www.travel-web.com

www.hotels.net

www.tourism.gov.ua - Державна служба туризму і курортів

www/travel.com.ua

www.karpaty.net.ua - Журнал "Карпаты. Туризм. Отдых" . Всеукраїнский туристичний журнал

bj.kiev.ua - Журналы "Большая прогулка" и "Украинский туризм". Відпочинок, оздоровлення

www.mirtu.com - Журнал "Мир туризма"

www.tourlib.columb.net.ua - Наукові статті, методичні посібники і навчальні програми для студентів

www.uatrip.com.ua - Інформація про мандрівки по Україні. Фотографії міст.

www.tourism.ru - Журнал «Туризм».

www.itravel.ru/biblio - Бібліотека літератури з туризму.

www.buklib.net - Бібліотека літератури

www.euro-2012.if.ua/

http://euro2012.ukrinform.ua/news/

http://www.ukt.zhitomir-region.gov.ua/

 

Додаток  В

ПРИКЛАДИ ОФОРМЛЕННЯ БІБЛІОГРАФІЧНОГО ОПИСУ В СПИСКУ ДЖЕРЕЛ, ЩО НАВОДЯТЬ В РОБОТІ

Характеристика джерела

Приклад оформлення

Монографії:

(один автор)

Бжезінський З. Вибір: світове панування чи світове лідерство / Збігнєв Бжезінський; [пер. з англ. А. Іщенка]. – К.: Вид.дім «Києво-Могилянська академія», 2006. – 203 с.

Василій Великий. Гомілії / Василій Великий; [пер. з давньогрец. Л. Звонська]. – Львів: Свічадо, 2006. – 307 с. – (Джерела християнського Сходу. Золотий вік патристики IV–V ст.; № 14).

Коренівський Д.Г. Дестабілізуючий ефект параметричного білого шуму в неперервних та дискретних динамічних системах / Коренівський Д.Г.  – К.: Ін-т математики, 2006. – 111 с. – (Математика та її застосування) (Праці / Ін-т математики НАН України; Т. 59).

Матюх Н.Д. Що дорожче срібла-золота / Наталія Дмитрівна Матюх. – К.: Асамблея діл. кіл: Ін-т соц. Іміджмейкінгу, 2006. – 311 с. –  (Ювеліри України; т.1).

Сирота М.Д. Україна у геополітичному просторі третього тисячоліття / Михайло Дмитрович Сирота. – К. Унів. Вид-во ПУЛЬСАРИ, 2007. – 216 с.: портр. – [Бібліогр.: С. 212-213].

Шкляр В. Елементал: [роман] / Василь Шкляр. – Львів: Кальварія, 2005. – 196, [1] с. – (Першотвір).

Два автори

Матяш І.Б. Діяльність Надзвичайної дипломатичної місії УНР в Угорщині: історія, спогади, арх. док. / І. Матяш, Ю. Мушка. – К.: Києво-Могилян.акад., 2005. – 397, [1] с. – (Бібліотека наукового щорічника «Україна дипломатична»; вип. 1).

Ромовська З.В. Сімейне законодавство України / З.В. Ромовська, Ю.В. Черняк. – К.: Прецедент, 2006. – 93 с. – (Юридична бібліотека. Бібліотека адвоката) (Матеріали до складання кваліфікаційних іспитів для отримання Свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю; вип. 11).

Суберляк О.В. Технологія переробки полімерних та композиційних матеріалів: підруч. [для студ. вищ. навч. закл.] / О.В. Суберляк, П.І. Баштанник. – Львів: Растр-7, 2007. – 375 с.

Три автори

Герасимчук Т., Киридон А., Троян С. Концептуальні основи теорії політики: Навч. посібник / Таміла Герасимчук, Алла Киридон, Сергій Троян. – Рівне: видавець Зень О.М., 2008. – 307 с.

Акофф Р.Л. Идеализированное проектирование: как предотвратить завтрашний кризис сегодня. Создание будущего организации / Акофф Р.Л., Магидсон Д., Эддисон Г.Д.; пер. с англ. Ф.П. Тарасенко. – Днепропетровск: Баланс Бизнес Букс, 2007. – ХLIII, 265 с.

Чотири автори

Методика нормування ресурсів для виробництва продукції рослинництва / [Вітвіцький В.В., Кисляченко М.Ф., Лобастов І.В., Нечипорук А.А.]. – К.: НДІ «Украгропромпродуктивність», 2006. – 106 с. – (Бібліотека спеціаліста АПК. Економічні нормативи).

Механізація переробної галузі агропромислового комплексу: [підруч. для учнів проф.-техн. навч. закл.] / О.В. Гвоздєв, Ф.Ю. Ялпачик, Ю.П. Рогач, М.М. Сердюк. – К.: Вища освіта, 2006.  – 478, [1] с. – (ПТО: Професійно-технічна освіта).

П'ять та більше авторів

Психология менеджмента / [Власов П.К., Липницкий А.В., Лущихина И.М. и др.]; под ред Г.С. Никифорова. – [3-е изд.]. – Х.: Гуманитар. центр, 2007. – 510 с.

Колектив авторів

Глобальные вызовы, угрозы и опасности современности. Приоритеты политики обеспечения национальной безопасности России / [А.В. Возжеников, М.А. Выборнов, А.Б. Малюткин, и др.]; под общ. ред. А.В. Возженикова.: Савлук М.І., Мороз А.М., Коряк А.М. / Під ред. Савлука М.І. – К.: Вид-во "Лібра", 1998. – 342 с.

Современные международные отношения и мировая политика: Учебник / [А.В. Торкунов, И.Г. Тюлин, А.Ю. Мельвиль и др.]; Моск. гос. ин-т междунар. отношений (университет) МИД России / Отв. ред. А.В. Торкунов. – М.: Просвещение : МГИМО, 2004.  – 991 с.

Перекладні видання

Мишкін Ф.С. Економіка грошей, банківської справи і фінансових ринків: Підручник / Пер. з англ. [С. Панчишина та ін.]; Наук. редакція пер. С. Панчишина. – К.: Основи, 1998. – 963 с.

Багатотомні

видання

Історія Національної академії наук України, 1941–1945 / [упоряд. Л.М. Яременко та ін.]. – К. : Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського, 2007 – . – (Джерела з історії науки в Україні).

Ч. 2 : Додатки. – 2007. – 573, [1] с.

Межгосударственные стандарты : каталог в 6 т. / [сост. Ковалева И.В., Рубцова Е.Ю.; ред. Иванов В.Л.]. – Львов: НТЦ «Леонорм-Стандарт», 2005 – . – (Серия «Нормативная база предприятия»).

Т. 1. – 2005. – 277 с.

Дарова А.Т. Неисповедимы пути Господни…: (Дочь врага народа): трилогия / А. Дарова. – Одесса: Астропринт, 2006 – . – (Сочинения : в 8 кн. / А. Дарова; кн. 4).

Кучерявенко Н.П. Курс налогового права: Особенная часть : в 6 т. / Н. П. Кучерявенко. – Х. : Право, 2002 – . –

Т.4 : Косвенные налоги. – 2007. – 534 с.

Реабілітовані історією. Житомирська область: [у 7 т.]. – Житомир: Полісся, 2006 – . – (Науково-документальна серія книг «Реабілітовані історією»: у 27 т. / голов. редкол.: Тронько П.Т. (голова) [та ін.]). Кн.1 / [обл. редкол.: Синявська І.М. (голова) та ін.]. – 2006. – 721, [2] с.

Бондаренко В.Г. Теорія ймовірностей і математична статистика. Ч. 1 / В.Г. Бондаренко, І.Ю. Канівська, С.М. Парамонова. – К. : НТУУ «КПІ», 2006. – 125 с.

Стандарти

Графічні символи, що їх використовують на устаткуванні. Покажчик та огляд (ISO 7000:2004, IDT):  ДСТУ ISO 7000:2004. – [Чинний від 2006-01-01]. – К.: Держспоживстандарт України України, 2006. – IV, 231 c. – (Національний стандарт України).

Якість води. Словник термінів: ДСТУ ISO 6107 - 1:2004 – ДСТУ ISO6107-9:2004. – [Чинний від 2005-04-01]. – К.: Держспоживстандарт України, 2006. – 181 с. – (Національні стьандарти України).

Словники

Англо-український дипломатичний словник: Понад 26 000 слів і словосполучень / [За ред. І.С. Бика]. – К.: Знання, 2006. – 579 с.

Библиотечное дело: терминол. словарь / [ сост. И.М. Суслова, Л.Н. Уланова]. – 2-е изд. – М.: Книга, 1986. – 224 с.

Географія: словник-довідник / [авт.-уклад. Ципін В. Л.]. – Х.: Халімон, 2006. – 175, [1] с.

Європейський Союз : словник-довідник / [ред.-упоряд. М. Марченко]. – 2-ге вид., оновл. – К.: К.І.С., 2006. – 138 с.

Матеріали конференцій, з’їздів

Концептуальні засади сучасної міжнародної політики: «константи» і «змінні»: тези українсько-польського наукового семінару, (Рівне, 29–30 жовтня 2007 р.) / Рівненський інститут словянознавства Київського славістичного університету, Жешувський університет (Польща). – Рівне: РІС КСУ, 2007. – 24 с.

Матеріали ІV Міжнародної наукової конференції «Польща та Україна на шляху демократичних перетворень: історія, сучасність, майбутнє», 9–10 листопада 2007 р., Житомир. Т. 2 / відп. ред. С. А. Рудницький. – Житомир: Тов-во «Спільнота польська», 2007. – С. 233–569, ХІІ, [2] с.

УНР: нове воскресіння державності: зб. наук. праць / наук. ред. Р.П.Іванченко. – К.: КиМУ, 2007. – 215 с.

Складові частини книги

Зеров М. Поетична діяльність Куліша // Українське письменство ХІХ ст. Від Куліша до Винниченка: (нариси з новітнього укр. письменства): статті / Микола Зеров. – Дрогобич, 2007. – С. 245–291.

Публікації у журналах, вісниках, газетах

Науменкова С. Ринок фінансових послуг: основні тенденції розвитку / С. Науменкова // Вісник НБУ. – 2000.– № 1.– С. 36–43.

Олейник А. Домашние хозяйства в переходной экономике: типы и особенности поведения на рынке / А. Олейник // Вопросы экономики. – 1998. – №12. – С. 56–67.

Безкоровайний В.Г. Ядерні загрози для без’ядерної України / Володимир Герасимович Безкоровайний // Наукові записки Київської школи сценування: Всеукр. наук. журн. – 20008. – №1(4). –  С.18–28.

Зеров М. Поетична діяльність Куліша // Українське письменство ХІХ ст. Від Куліша до Винниченка: (нариси з новітнього укр. письменства): статті / Микола Зеров. – Дрогобич, 2007. – С. 245–291.

Валова І. Нові принципи угоди Базель ІІ / І. Валова; пер. з англ. Н.М. Середи // Банки та банківські системи. – 2007. – Т.2, № 2. – С.13–20.

Енциклопедії

Прохоров А.М. Финансы // Советский энциклопедический словарь. – 3-е изд – М.: Советская энциклопедия, 1988. – С. 72.

Дисертації

Жерноклеєв О. С. Національні секції австрійської соціал-демократії  в Галичині й на Буковині (1890–1918 рр.): Дис. … доктора іст. наук: 07.00.02 / Жерноклеєв Олег Станіславович. – Чернівці, 2007. – 476 с.

Автореферати дисертацій

Новосьолов О. В. Політика Румунії щодо українських земель у період диктатури І. Антонеску (1940–1944 рр.): Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. іст. наук: спец. 07.00.02 «Всесвітня історія» / О. В. Новосьолов. – Чернівці, 2008. –20 с.

Лесняк В.Ю. Трансформація системи владних інститутів в Іспанії при переході від франкізму до демократії: Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. політ. наук: спец. 23.00.02 «Політичні інститути та процеси» / В.Ю. Лесняк . – Чергівці, 2008. – 20 с.

Препринти

Шиляев Б.А. Расчеты параметров радиационного повреждения материалов нейтронами источника ННЦ ХФТИ/ANL USA с подкритической сборкой, управляемой ускорителем электронов / Шиляев Б. А. , Воеводин В. Н. – Х. ННЦ ХФТИ, 2006. – 19 с. – (Препринт / НАН Украины, Нац. науч. центр «Харьк. физ.-техн. ин-т» ; ХФТИ 2006-4 ).

Законодавчі

та нормативні

документи

Кримінально-процесуальний кодекс України: за станом на 1 груд. 2005 р. / Верховна Рада України. – Офіц. вид. – К.: Парлам. вид-во, 2006. – 207 с. – (Бібліотека офіційних видань).

Медична статистика: зб. нормат. док. / упоряд. та голов. ред. В.М. Заболотько. – К.: МНІАЦ мед статистики: Медінформ, 2006. – 459 с. – (Нормативні директивні правові документи).

Експлуатація, порядок і терміни перевірки запобіжних пристроїв посудин, апаратів і трубопроводів теплових електростанцій: СОУ-Н ЕЕ 39.501.2007. – Офіц. вид. – К. ГРІФФЕ: М-во палива та енергетики  України, 2007. – УІ, 74 с. – (Нормативний документ Мінпаливенерго України. Інструкція).

Про приєднання України до Женевської конвенції 1930 року, якою запроваджено Уніфікований закон про переказні векселі та прості векселі: Закон України від 06.07.99., № 826-XIV // Голос України. – 1999 . – 13липня. – N 126.

Про лізинг: Закон України // Відомості Верховної Ради України. –1998.– N 16.– С.68.

Статистичні видання

Статистичний щорічник  України за 2006 рік / Державний комітет статистики України: Під ред. О.Г. Осауленка. – К.: Українська енциклопедія, 2007.– 624 с.

Електронні  ресурси

Богомольний Б.Р.  Медицина екстремальних ситуацій [Електронний ресурс]: Навч. посіб.для студ.мед. вузів III–IV рівнів акредитації / Б.Р. Богомольний, В.В. Кононенко, П.М. Чуєв. – 80 Min / 700  MB. – Одеса: Одес. мед. ун-т, 2003. – (Бібліотека студента-медика) – 1 електрон опт. Диск (CD-ROM); 12 см. – Систем. вимоги: Pentium; 32 Mb RAM;  Windows 95, 98, 2000, XP; MS Word 97-2000. – Назва з контейнера.

Розподіл населення найбільш численних національностей за статтю та віком, шлюбним станом, мовними ознаками та рівнем освіти [Електронний ресурс]: за даними Всеукр. перепису населення 2001 р. / Держ. ком. статистики України; ред. О. Г. Осауленко. – К. : CD-вид-во «Інфодиск», 2004. – 1 електрон. опт. диск (CD-ROM): кольор.; 12 см. – (Всеукр.перепис населення, 2001). – Систем. вимоги: Pentium-266; 32 Mb RAM; CD-ROM Windows 98/2000/NT/XP/. – Назва з титул. екрану.

Бібліотека і доступність інформації у сучасному світі: електронні ресурси в науці, культурі та освіті: (підсумки 10-ї Міжнар. конф. «Крим-2003»)  [Електронний ресурс] / Л.Й. Костенко, А.О. Чекмарьов, А.Г. Бровкін, І. А. Павлуша // Бібліотечний вісник. – 2003. – № 4. – С. 43. – Режим доступу до журн.:

http: // www.nbuv.gov.ua/ articles/2003/03klinko.htm.

 

Додаток  Г

Приклад оформлення титульної сторінки курсової роботи

МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ

 КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ

 ІНСТИТУТ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО І ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ

 КАФЕДРА МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ

НАЗВА ТЕМИ 

КУРСОВА РОБОТА З ДИСЦИПЛІНИ           

«ОРГАНІЗАЦІЯ ТУРИЗМУ

(ТУРОПЕРЕЙТИНГ)»

студента (ки) IV курсу

денної (заочної) форми навчання

групи ММТ

О.Д. Іваненка

Науковий керівник:

кандидат географічних наук, доцент

Т.І.Ткаченко

Київ – 201___

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!