Методичні вказівки до практичної роботи №9 - АРМ Облік платників, АРМ Тах, АРМ Аудит
« НазадПрактична робота №9. АРМ “Облік платників”.Мета роботи: Придбання навичок по реєстрації та пошуку платників - юридичних осіб в АРМ “Облік платників”, отримання різної реєстраційної інформації про платників.Завдання. Зареєструвати платника податку - юридичну особу, відкрити картку особового рахунку по видам платежів, відпрацювати режими Пошук та Довідковий друк, cформувати довідкову інформацію про платників - юридичних осіб за вказівкою викладача. Зареєструвати платника податку – фізичну особу -СПД, cформувати довідкову інформацію про платників – фізичних осіб за вказівкою викладача. Основні теоретичні та довідкові відомості. Нормативне забезпечення - це наказ/інструкція ДПАУ від 19.02.1998 року №80 “Про затвердження інструкції про порядок обліку платників податків”. Програмний комплекс (ПК) цього АРМу призначений для реєстрації юридичних осіб як платників податків після їх державної реєстрації. ПК забезпечує можливість введення інформації з пакету документів, який платник надає податковому органу. У особову картку платника заноситься наступна інформація: - код підприємства; - код організаційно-правової форми підприємства; - назва підприємства (повна назва і скорочена та, при наявності, назва іноземною мовою); - юридична і фактична адреса; - П.І.Б. директора і головного бухгалтера, їхні номера телефонів, факсу, ідентифікаційні коди; - значком “Х” підтвердити, що це підприємство юридична особа, або це філія, або це підрозділ; - код форми власності; - код органу управління; - код форми фінансування; - сума статутного фонду; - коди видів діяльності; - дані про реєстрацію у виконавчому комітеті й у ДПІ; - дані про відкриття рахунків у банках; - дані про види платежів, які платник сплачує; - тип підприємства; - % іноземного капіталу, якщо він є; - інформація про засновників (ідентифікаційний код, П.І.Б. або назва підприємства, фактична і юридична адреса, телефон, сума статутного фонду й у якій валюті); - код стану функціонування підприємства на сучасний момент; Номер особової картки платника повинен відповідати ідентифікаційному коду Державного реєстру, що присвоюється згідно з Положенням "Про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 року № 118. При введені в особисту картку платника усіх перелічених даних максимально використовується інформація довідників, натискуючи клавішу F2 і обираючи потрібний параметр із запропонованого переліку. Інформація в облікову картку платника вводитися за довідниками загальнодержавного користування, таких як:
При реєстрації адреси платника (юридичної або фактичної), технологія її введена така: 1) кнопкою ¯ помічається поле <Н. пункт>, кнопками Enter та ¯ із довідників області, райони, населені пункти послідовно вибирається потрібна адреса; 2) кнопкою ¯ помічається поле <Район міста>, кнопкою Enter та ¯ із довідника районів міста, при наявності таких, вибирається потрібний район; 3) кнопкою ¯ помічається поле <Вулиця>, кнопкою Enter із довідника кодів вулиць, натискуючи першу літеру назви вулиці, кнопкою ¯ вибирається потрібна назва; 4) кнопкою ¯ помічається поле <Тип вулиці>, кнопкою Enter та ¯ із довідника кодів типів вулиць вибирається потрібний тип; 5) поле <Індекс>, при заповненні поля <Н. пункт>, заповнюється із довідника поштових індексів автоматично, останні поля заповнюються в ручну. Пошук зареєстрованого платника виконується у режимі Платник/Пошук. Пошук швидкий здійснюється тільки по коду, а пошук повний - лише по якомусь одному значенню реквізиту, а саме: коду підприємства; назві підприємства ( по декількох буквах з назви); МФО банку; розрахунковому рахунку; прізвища директора, або бухгалтера, або засновника; номеру телефону або факсу тощо. Програмний комплекс АРМ надає можливість отримання різноманітної інформації, наприклад: списки та кількість платників за різними вибірками, які необхідні при наданні звітності (режим “Довідковий друк”). ПК має можливість обміну інформацією з зовнішніми організаціями: Нацбанком України, Держкомстатом України, з Митними органами України, що допомагає БД підтримувати в актуальному стані. ПК впроваджений в усіх районних ДПІ країни. У режимі “Пошта” дані передаються з районного рівня на обласний рівень, а далі - до ДПА України в ЦБД. БД цього ПК є основою для використання в усіх інших ПК, які експлуатуються у податковій системі: АРМ “Звіт” (“Податкова звітність”), АРМ “Свідоцтво ПДВ”, АРМ “Тах” (“Держдоходи”), АРМ “Облік податків та платежів”, АРМ “Аудит”, АРМ “Касі апарати”, АІС “Галузь”, АІС “Пільги” тощо. Пошукова довідкова система ( режим “ПДС”) надає змогу з допомогою телекомунікаційної мережі або модемного зв’язку використовувати інформацію ЦБД ДПСУ на всіх рівнях. Кожній зареєстрованій юридичній особі за допомогою цього АРМ в режимі “Звітність”/ ”Довідка” друкується довідка про взяття на облік у ДПІ для відкриття рахунків в банках. Усі платники розносяться за реєстрами: - реєстр платників податків; - реєстр неприбуткових організацій; - реєстр постійних представництв нерезидентів в Україні. Увага! В АРМ для введення інформації на українській мові використовується програма-драйвер keyrus.com. Для переключення на українську мову потрібно натиснути праву кнопку Cntr – в результаті на екрані повинна з’явитись голуба або зелена рамка; для переключення на англійську – праву кнопку Shift. ( На клавіатурі: українська літера “і” – кнопка з відображенням російської «Э», літера “ї” – російський твердий знак «ъ», літера “Є” – кнопка справа від літери “ю”). Завдання 1. Зареєструвати платника податку - юридичну особу, відкрити картку особового рахунку по видам платежів, відпрацювати режими Пошук та Довідковий друк, cформувати довідкову інформацію про платників - юридичних осіб за вказівкою викладача. Хід виконання роботи. 1.1. Увійдіть до каталогу OBLIK по вказаному викладачем шляху ( Наприклад: С:\ARM_DPS\OBLIK), запустіть командний файл OBLIK.BAT. На запит пароль – набрати пароль, вказаний викладачем. На екрані виконується індексація довідників та інформаційних файлів, а потім з’являється головне меню АРМ. 1.2. Перейдіть у режим Системні функції/Довідники. Перегляньте усі довідники та ознайомтесь з їх змістом та структурою, особливу увагу зверніть на довідник - види платежів. 1.3. Для реєстрації підприємства перейдіть у режим роботи Платник/ Реєстрація платника /Юридичної особи/ Введіть код нового платника. Введіть умовні реєстраційні дані платника, а саме: Код – набрати умовний код, який складається з номера числа та місяця і року Вашого народження (тобто ввести 8-ми значний умовний код) і на повідомлення: Помилковий код платника, підтвердити: Продовжити. Увага! При введені реєстраційних даних платника максимально використовуйте інформацію з довідників, натискуючи клавішу “F2” та вибираючи потрібний параметр із запропонованого переліку. Код організаційно- правової форми – приватне підприємство. Повна назва – ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО “БУДІВЕЛЬНИК ДОРІГ”; Назва – ПП «БУДДОРІГ». Назва іншою мовою – не заповнюєте бо не має. Адреси платника – м.Ірпінь, вул. 1-а Лінія, 10 (юридична та фактична адреса). Телефони та посадові особи платника – введіть свої прізвища великими літерами(директор та бухгалтер) та умовні номери телефонів і ідентифікаційних кодів. Форма власності – приватна. Орган управління – код 7774 – ПІДПРИЄМСТВА УКРАЇНИ, ЗАСНОВАНІ ФІЗИЧНИМИ ОСОБАМИ. Є юридичною особою – відмітьте значком (Х). Форма фінансування – відповідь згідно відомих Вам характеристик підприємства. Статутний фонд – 50000 грн. Види економічної діяльності – будівництво доріг (код - 45.23 та 60000), ознаки ЗЕД та ліцензії не має. Реєстраційні дані – у ДПІ (код-1031) за № 130 від 20.01.2001р. та РВК - Ірпінський міськвиконком (код-05408846), за № 110 від 10.01.2001р.; стан платника - підприємство функціонує; Засновники – засновниками являєтесь Ви, введіть свої прізвища. Додаткові дані – тип підприємства доля іноземного капіталу, код інспектора, стан платника, кількість працівників – при введені цих даних орієнтуйтесь на характеристики, які ви вбачаєте у даному підприємстві. Додаткові дані/Рахунки – у режимі Додати введіть код банку (МФО) 321165, розрахунковий рахунок 2600707, від 22.01.2001р., код валюти – українські грн.(980), зробіть відмітку (Х)- основний, тобто з цього рахунку будуть сплачуватись податки та збори. Для коригування помилкових даних використовуйте режими Редагувати або Вилучити. Примітка: введення розрахункового рахунку також можливе через функціональну клавішу F7. Додаткові дані/Платежі – у режимі Додати введіть вид платежу ПДВ (14010100), податку на прибуток (11021100) та комунальний податок (16010200). Виберіть коду бюджету по F2, виберіть код глави по F2 - підприємства місцевого підпорядкування (200); натискуючи кнопку Enter, з пред’явленого списку виберіть код платежу; по F2 виберіть код форми: 05 для ПДВ, 04 для податку на прибуток, 06 для комунального податку; введіть рахунок по платежу для ПДВ - 2500001, для податку на прибуток 2500002, а для комунального податку - 2500003; введіть відповідно скільки разів подає платник звіт (тобто сплачує) по відповідному податку в квартал та за рік. Для коригування помилкових даних використовуйте режими Редагувати або Вилучити. Примітка: введення видів платежів також можливе через функціональну клавішу F6. Додаткові дані/Об’єкти – на стадії реєстрації платника – не заповнюється. Додаткові дані/Ознаки неприбутковості – на стадії реєстрації платника – не заповнюється. Додаткові дані/Реєстри – на стадії реєстрації платника – не заповнюється. Після виконання режиму Повернення до головних даних обов’язково виконати режим Записати, тобто записати всю інформацію по реєстрації в базу даних. 1.4. Відпрацюйте режим пошуку платника податку через режим Пошук/ Повний і переконайтесь, що реєстраційна картка Вашого підприємства є і усі введенні дані відображаються в ній. Крім того знайдіть платника по реквізиту, вказаного викладачем. По кожному із знайдених підприємств, у звіті відобразити (з облікової картки платника) основні характеристики підприємств: код, назву, организаційно-правову форму, форму власності, функціонує чи не функціонує підприємство, якщо не функціонує, то яка причина, який основний вид діяльності, чи має ЗЕД, які платежі має, які має рахунки і у яких банках. 1.5. Виберіть з головного меню режим роботи Звітність/Довідковий друк. Завдання: ознайомтесь з усіма формами та змістом звітної та довідкової інформації. Формуйте інформацію для ознайомлення тільки на екран (відеокадр). Завдання 2. Зареєструвати платника податку – фізичну особу-СПД, cформувати довідкову інформацію про платників – фізичних осіб за вказівкою викладача. Хід виконання роботи. 2.1.Увійдіть до каталогу OBL_FIZ по вказаному викладачем шляху ( Наприклад: С:\ARM_DPS\OBL_FIZ), запустіть командний файл OBLIK.BAT. На запит пароль – набрати пароль, вказаний викладачем. На екрані з’являється головне меню АРМ. 2.3. Для реєстрації підприємця перейдіть у режим роботи Облік СПД/Реєстрація/ Реєстрація платників. На екрані пуста облікова картка в яку занесіть умовну інформацію про себе, як підприємця, мова - українська. 2.4. Увійдіть у режим роботи Облік СПД/ Довідки. Завдання: ознайомтесь з усіма формами та змістом довідкової інформації. Формуйте довідкову інформацію тільки на екран (відеокадр). Результатом роботи повинен бути звіт, у якому повинно бути відображені результати виконання практичної роботи, а також відповіді на контрольні питання. Оцінка за виконання роботи формується на основі захисту звіту з демонстрацією на екрані результатів виконаної роботи. Контрольні питання: 1. Призначення АРМ “Облік платників” в загалі та кожного режиму головного меню. Практична робота № 3. Оперативний облік нарахувань та сплачених податків, формування довідкової та звітної інформації (АРМ “Тах”).Мета роботи: Придбання навичок роботи автоматизованого оперативно-бухгалтерського обліку податків в ДПІ.Завдання. По зареєстрованому Вами підприємству та підготовленому звіту по податкам (це повинні бути результати виконаних попередніх практичних робіт), ввести суми нараховано та сплачено по цим податкам за відповідними датами (згідно законодавства), та навчитись читати картка особового рахунку (КОР) по кожному платежу, тобто розібратись у динаміці проведення операцій відображених в ній з початку року. Сформувати довідкові відомості про недоїмку та переплату, проаналізувати кожну довідку і зробити висновки. Самостійно сформувати на екран акт звірки даних інспекції з платником. Основні теоретичні та довідкові відомості. Функціональне призначення АІС «Облік податків і платежів» є автоматизація основних функцій районних органів державної податкової служби по веденню оперативно-бухгалтерського обліку податків і платежів юридичних осіб (а в частині податку на додану вартість - по юридичних та фізичних особах-суб’єктах підприємницької діяльності). До складу таких функцій належать: - Введення та облік нарахувань згідно звітних документів платників податків. - Облік платіжних документів, що фіксують сплату податків та платежів. - Ведення карток особових рахунків по платежах. - Адміністрування податку на додану вартість (облік та формування документів, пов’язаних з відшкодуванням ПДВ). - Функції, пов’язані з проведенням реструктуризації та наданням відстрочок (розстрочок). - Ведення обліку надходжень без наявної сплати (векселі/ взаємозаліки). - Формування довідок (для потреб користувачів та для надання платникам податків). - Формування звітності за встановленим регламентом ДПА України. - Функції, пов’язані з проведенням розрахункових операцій (нарахування пені, закриття року, поновлення ставок пені). - Початкова організація баз даних. - Ведення нормативно-довідкової інформації. - Системні функції. В умовах автоматизованого обліку податків і зборів інформація між ДПІ та ДПА всіх рівнів, органами державного казначейства, фінансовими органами та установами банків передається електронними засобами. Державні податкові інспекції для введення оперативного обліку податків і зборів (обов'язкових платежів) одержують необхідні документи від установ банків, органів державного казначейства, фінансових органів, контролюючих органів та платників податків. Подані платниками податків звітні документи (в електронному та паперовому вигляді) про нарахуванні податки та збори, реєструються у ДПІ і обліковуються у картках особових рахунків по видах платежів, також обліковуються донараховані суми податків і зборів за результатами перевірок, суми штрафів та інших санкцій, пені тощо. Щоденно у податкових інспекціях проводиться автоматизована розноска платежів на підставі одержаного від установ банку електронного реєстру (файлу). За допомогою АРМ “ТАХ” на суб'єкта оподаткування формується електронна папка, яка складається з карток особових рахунків по кожному виду платежу за відповідними формами, згідно бюджетної класифікації, і яка в подальшому доповнюється різними даними, що характеризують господарсько-фінансову діяльність підприємств, установ, організацій. Головне меню АРМ включає такі режими:
При вході в головне меню спочатку відмічається режим з якими платниками відбудеться робота: ( ) Юр. особи ( ) Пiдприємці ( ) Сумісники Тобто, ця автоматизована система по веденню оперативно-бухгалтерського обліку податків і платежів працює з юридичними особами, підприємцями та сумісниками. Принцип роботи полягає в використанні одних і тих же програмних модулів. Переключення режимів здійснюється тільки на основі заміни значень даних, що визначають шлях до необхідних реєстраційних таблиць вибраного режиму. Режим Нарахування призначено для вводу, перегляду і коригування сум нарахувань зі звітних документів платників та відображення цієї інформації в картці особового рахунку. Режим Платіжні документи призначено для вводу, перегляду та коригуванню інформації платіжних документів. В цьому режимі передбачено як ручне, так і автоматичне їх рознесення. У режимі Ведення карток особових рахунків виконуються перегляд та друк картки особових рахунків та формування акту звірки з платником. У режимі перегляд та друк картки особових рахунків користувачу надається можливість перегляду та друку карток особових рахунків платників форми №05,5А,03,04,05,06,15,1Р. Для перегляду картки за період необхідно вибрати місяць початку та кінця періоду. Якщо виставлено прапорець “Розрахунок”, буде проведено розрахунок пені та переплат, якщо виставлено прапорець “Записати розрахунки”, розрахунки будуть записані в базу. У режимі формування акту звірки з платником формується стан картки особового рахунку платника на конкретну дату по конкретному платнику по одному або по всіх податках в залежності від бажання або регламентному режимі для всіх платників по всіх платежах. Режим Облік ПДВ призначений для формування та обліку документів, пов’язаних з відшкодуванням податку на додану вартість, і містить основні наступні режими: - реєстри декларацій, довідки; - контроль достовірності сум, заявлених до відшкодування; - зміна порядку відшкодування; - відшкодування ПДВ. У режимі Реструктуризація та відстрочки користувачу надається можливість введення реструктуризованих сум та відстрочок, перегляд карток особових рахунків по реструктуризації та відстрочкам, ведення журналу обліку реструктуризованих та відстрочених сум та графіку їх погашення, формувати довідки про боржників по сплаті реструктуризованих та відстрочених сум. У режимі Довідки користувачу надається можливість отримати різноманітні довідки про нараховані та сплачені суми по платникам по видам платежів, про стан їх платіжної дисципліни, про наявність на конкретну дату недоїмок чи переплат, про наявність пені тощо. У режимі Звітність користувачу надається можливість формувати звіти по ф. 1-П, 1-ПТ, 1-ПД, по податку на додану вартість, по відстрочках (розстрочках), по реструктуризації по Ф.1-РР, формувати звітний файл для АІС "Галузь" тощо, для передачі до обласної ДПА. Режим Проведення розрахункових операцій містить три окремих режими, які призначено для коректного відображення в картках особових рахунків даних, пов’язаних з нарахуванням пені та закриттям року. Режим Початкова організація баз даних призначений для організації таблиць бази даних при початковому впроваджені АРМу, для організації таблиць бази даних у новому році, для коригування сальдо на початок року по результатам звірки між роками, коригуванню коду платника при необхідності, для виконання процедури закриття картки платника з передачею даних в іншу ДПІ та отримання даних платника з іншої інспекції. У режим Нормативно-довідкова інформація користувачу надається можливість перегляду різноманітних довідкових файлів. У режимі Інші довідники передбачено перегляд нормативно-довідникової інформації, яка використовується в АРМ "Облік платників". Режим Системні функції містить основні режими по адмініструванню прав доступу користувачів до окремих пунктів меню, по проведенню індексації, пакуванню, архівуванню та відновленню, аналізу стану баз даних, по налагодженню шляхів зв’язку з таблицями інших АРМів, по веденню журналу подій та роботи в АРМ тощо. Функціональне призначення режиму Робота з карткою боржника є автоматизація ведення оперативного обліку боржників, формування оцінки роботи підрозділу примусового стягнення, формування звітних файлів. Режим Торгові патенти призначений для реєстрації та обліку торгових патентів, обліку виданих дублікатів, організації та ведення карток особових рахунків платників по торгових патентах, контролю та перерахування нарахувань по торгових патентах, одержання різноманітних довідок та формування звітів. Режим Спрощена система оподаткування (Єдиний податок) призначений для реєстрації заяв та свідоцтв єдиного податку фізичних осіб (підприємців), контролю та перерахування нарахувань єдиного податку, одержання різноманітних довідок та формування звітів. Режим Прибутковий податок з громадян призначений для здійснення нарахування СПД – фізичним особам авансових платежів по прибутковому податку, введення фіксованих платежів, введення квартальних декларацій, проведення квартальних перерахунків, введення даних по торгових патентах із інших ДПІ, а також формування довідок та протоколів. Режим Річні перерахунки призначений для введення інформації з підсумкової (річної) декларації та проведення перерахунку прибуткового податку по сукупному доходу фізичної особи. Хід виконання роботи: Знайти папку TAX(англійські букви) і запустити командний фай – tax.bat. При вході в систему користувачу пропонується ввести ім’я і пароль (на екрані буде виведене діалогове вікно для ідентифікації користувача), які вкаже викладач. На екрані: Початкова установка дати, змінити дату, згідно вказаної викладачем, та клацнути кнопку Так. На екрані, після сканування файлів бази даних (БД), з’являється головне меню АРМ. Завдання №1: По зареєстрованому Вами підприємству та підготовленому звіту по комунальному податку (це повинні бути результати виконаних попередніх практичних робіт), ввести суми нараховано та сплачено по комунальному податку за відповідними датами (згідно законодавства), та навчитись читати особову картку по кожному платежу, тобто розібратись у динаміці проведення операцій, відображених в ній, з початку року 1.Виконати нарахування. Для цього перейдіть у режим Нарахування/ Ввід та коригування нарахованих сум/ Ввід нарахованих сум/ виберіть Звіт. Ваші відповіді на екрані запитання повинні бути згідно змістовної характеристики Вашого підприємства та запропонованих екранних підказок (F2). У разі введення помилкової суми - виконати коригування нарахованої суми. Для цього перейдіть у режимНарахування/ Ввід та коригування нарахованих сум/ Коригування нарахованих сум. Ваші відповіді на екрані запитання повинні бути згідно змістовної характеристики Вашого підприємства та запропонованих екранних підказок (F2). Для того, щоб переконатись у тому, що нараховані суми правильно введенні або відкориговані, необхідно перейти у режим Ведення карток особових рахунків/Перегляд та друк картки особових рахунків і зробити перегляд картки по комунальному податку Вашого підприємства. 2. Виконати введення сплати податку. Для цього перейдіть у режим меню Платіжні документи/ Ввід та коригування платіжних документів/ Ввід платіжних документів. На екрані список типів платіжних документів, виберіть: 01. Платiжне доручення. Після цього на екрані з’являється вікно для безпосереднього вводу реквізитів платіжного документу. Ваші відповіді на екрані запитання повинні бути згідно змістовної характеристики Вашого підприємства та запропонованих екранних підказок (F2). Через режим Ведення карток особових рахунків/Перегляд та друк картки особових рахунків переконайтесь у безпомилковості введеної сплати. При виявлені якихось помилок виконайте коригування їх у режимі Платіжні документи/Ввід та коригування платіжних документів/Коригування платіжних документів. 3. Навчитись читати особову картку платника по податку. Для цього увійдіть у режим Ведення карток особових рахунків/Перегляд та друк картки особових рахунків. На прикладі підприємства, код якого вкаже викладач, виберіть режим Друк ( вивести звіт - на дисплей, формат сторінки - ОК ) і прочитайте зворотній бік облікової картки платника по даному податку станом на відповідну дату. У картці відображено стан податку по операціям с початку року. Увага! Сальдо на відповідну дату необхідно продивлятись у полі Недоїмка або Переплата. Завдання №2: Сформуйте довідкові відомості про недоїмку та переплату. Проаналізуйте кожну довідку і зробіть висновки. Для цього увійдіть у режим Довідки/ Довідка про недоїмку і переплату та: 1. Сформуйте на дисплей (на екран), станом на поточну дату, по всім платежам, недоїмку та переплату, запропонованого викладачем платника. Для цього, згідно Рис. 1, помічаєте клавішею Enter ( ·) для певного платника і введіть код платника, ( ·) по всіх платежах, ( ·) недоїмка та переплата і на Формувати. На екрані інформація по даному платнику про стан та поведінку відносно сплати податків до бюджету. 2. Сформуйте на екран, станом на поточну дату, довідку про недоїмку по вибраному платежу (наприклад ПДВ, код платежу якого14010100) по усіх платниках. Для цього помічаєте клавішею Enter ( ·) для всіх платників, ( ·) по платежу, по F2 вибираєте вид бюджету, потім по F2 вид податку (розділ, параграф, стаття по ПДВ), відмічаємо ( ·) недоїмка та переплата, сортувати ( ·) по кодах і на Формувати. На екрані інформація про стан сплати до бюджету вибраного податку по даній інспекції. 3.Сформуйте на екран, станом на поточну дату, довідку про недоїмку, яка перевищує 10000 грн., по вибраному платежу (наприклад: 14010100) по всіх платниках. Ваші дії аналогічні діям, які Ви виконувати при формуванні попередньої довідки, але відмічаєте тільки ( ·) недоїмка та клавішею Enter (Х) – Недоїмка по платежу більше 10000 . 2.Перейдіть у режим ДОДАТКОВІ ВІДОМОСТІ ДЛЯ ІНСПЕКТОРІВ та сформуйте на екран інформацію про недоїмку. Проаналізуйте одержані дані та зробіть висновки, які також необхідно відобразити у звіті. 3.Увійдіть у режим ЗВІТНІСТЬ/ Формування файлу для АІС “Галузь”/ Формувати файл G306OTCH - на поточну дату, а потім Перегляд файлу G306OTCH. Занотуйте собі у зошит, яка інформація відображається у цьому файлі, з метою, щоб потім відобразити висновки у звіті. Завдання №3: Самостійно сформувати на екран акт звірки з платником по усіх податках. Результатом роботи повинен бути звіт, у якому повинно бути відображено результати виконання та висновки по кожному пункту практичної роботи, а також відповіді на контрольні питання. Оцінка за виконання роботи формується на основі захисту звіту з демонстрацією на екрані результатів виконаної роботи. Контрольні питання: 1. Призначення АІС «Облік податків та платежів». 2. Призначення нормативно-довідкової інформації. 3. Яка інформація відображається у картці особового рахунку ? 4. Як отримати відомості про нараховані (донараховані) та сплачені суми податків, про суми недоїмки та переплати по платежах тощо ? 5. Що за файл - G306OTCH ? 6. Що таке база даних та її складові?
Практична робота №4. Формування плану документальних перевірок, реєстрація фінансових та адміністративних санкцій, формування довідкової інформації (АРМ “Аудит”)Мета роботи. Надбання навичок автоматизованого формування планів документальних перевірок, реєстрації результатів перевірок, формування довідкової інформації. Завдання. Ознайомитись з системою формування планів перевірок на період вказаний викладачем, зі змістом та призначенням довідників, з можливостями режиму Картка платника, з системою обліку результатів проведених перевірок, з режимом Аналіз роботи інспектора. Основні довідкові відомості. Метою створення АРМ “Аудит” була автоматизація процесу обліку документів по перевіркам, накопичення інформації історії перевірок по кожному платнику, аналізу порушень, формування звітності. Програмний комплекс АРМ «Аудит» призначений для: - формування планів документальних перевірок та оперативного контролю в цілому по інспекції, функціональних відділів, з доведенням його до інспекторів; - вводу результатів проведеного оперативного контролю та документальних перевірок; - проведення аналізу роботи інспекторів ; - формування файлу з інформацією про донараховані суми по видам платежів для роботи АРМ “Облік податків” ; - формування звітів (2ПТ, 2ПК, 2П). В управлінні документальних перевірок юридичних осіб, у відділі валютного контролю у сфері зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) та у відповідних підрозділах податкової міліції, урахування результатів перевірок здійснюється за допомогою АРМ “Аудит”. З допомогою АРМ проводиться формування спільного плану перевірок на рік, із наступним автоматизованим формуванням квартальних планів, планів відділів і кожного інспектора; здійснюється реєстрація результатів перевірок: актів, рішень, протоколів, постанов, довідок, на підставі яких і формується база даних донарахованих сум по кожному платнику та виду платежу. Інформація про донараховані суми податків із АРМ «Аудит» переноситься у картки особових рахунків платників. Головне меню АРМ включає наступні режими:
У режимі План виконується формування плану на поточний рік з початку року. На основі розроблених планів кожної ДПІ, у ДПА України формується річний Національний план проведення документальних перевірок. Корегування плану податкових інспекцій виконується керівниками управління документальних перевірок. На основі даних проведеного корегування відбувається внесення змін та доповнень до Національного плану. У режимі Контрольна робота виконується введення та корегування результатів документальних перевірок та оперативного контролю. Програмний комплекс надає можливість перегляду та друку журналу зареєстрованих актів-рішень, протоколів-постанов, довідок за певний проміжок часу. Підлягають введенню не тільки результати перевірок, проведеними відділами податкової інспекції, а й відділами податкової міліції і іншими державними контролюючими органами. Для забезпечення однозначності читання введених документів, а також швидкості вводу інформації з цих документів, розроблені єдині довідники, що і склали нормативно-довідкову інформацію (НДІ) АРМ. Перегляд їх виконується у режимі Сервіс/Нормативно-довідкова інформація. В своїй роботі АРМ використовує інформацію, в тому числі і довідників, бази даних АРМ “Облік платників”, “Облік податків і платежів”, “Свідотство ПДВ” тощо. Усі довідники, крім довідників “відділи” та “прізвища перевіряючих”, розробляються централізовано в ДПА України і передаються на обласні та районні рівні разом з пакетом прикладних програм відповідної версії. Довідник “відділи” повинен обов’язково вміщувати коди перевіряючих відділів податкової інспекції, податкової міліції та також коди контролюючих державних органів, наприклад: контрольно-ревізійна служба, митна служба тощо. Програмний комплекс АРМ у режимі Картка платника надає можливість перегляду загальних відомостей про платника, його реєстраційних даних, основних показників фінансово-господарської діяльності, а також результатів перевірок. У режимі Звітність виконується формування термінових, квартальних та загальних звітів, згідно термінів їх подачі. Для виключення несанкціонованого доступу до інформації ( з АРМом працює широке коло перевіряючих відділів інспекції) в системі використовується метод паролів. Кожен із відділів інспекції має свій пароль та доступ до інформації, яка йому санкціонована. Завдання 1. Ознайомитись зі змістом та призначенням довідників. Переглянути реєстраційні дані платника та його основні показники фінансово-господарської діяльності на поточний момент, історію проведений перевірок в минулому. Хід виконання завдання: 1. Увійдіть у АРМ “Аудит” по шляху вказаному викладачем і запустіть командний файл – audi.bat. При вході в систему Вам пропонується ввести поточний рік та пароль, який вкаже викладач. 2. Для ознайомлення зі змістом та призначенням довідників та визначенням, які довідники підлягають корегуванню, а які ні, увійдіть у режим СЕРВІС/ Нормативно-довідкова інформація. 3. Перегляньте усі дані про платника, код якого Вам надасть викладач. Для цього увійдіть у режим Картка платника та у підрежими: - Загальні відомості/Загальні відомості про платника. - Основні показники фінансово-господар. діяльності / Звітні дані (АІС “Галузь”). - Результати перевірок. Завдання 2.Сформувати план перевірок на четвертий квартал. Хід виконання завдання: Увійдіть в АРМ під паролем, який вкаже викладач, виберіть режим ПЛАН/ Формування плану або План/ Коригування плану (конкретно вкаже викладач). На запит: ВКАЖІТЬ ЗВІТНІЙ ПЕРІОД – Приклад відповіді: 01.10.2000 31.12.2000 (конкретно вкаже викладач). Із запропонованого списку виберіть ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО – Enter. На екрані перелік підприємств, які неперевірені в продовж 2-х останніх років. Перелік підприємств, які Ви включите до плану, надасть викладач. На запит : ВИБІРКОВО чи ЗАГАЛОМ виконувати вибір платників, відповідь: ВИБІРКОВО – Enter. Курсивом та клавішею Enter (символом 4 ) відмітьте підприємства, а потім натисніть кнопку Esc і на екрані з’явиться перелік вибраних підприємств; у поле код перевіряючого, натискуючи кнопку вибору F2, внесіть код та прізвище перевіряючого. Таким чином, план сформовано. Коригування його виконується у режимі Коригування плану, а перегляд та друк - у режимі Друк плану. Увійдіть у ці режими і ознайомтеся з ними. Завдання 3. Ознайомитись з системою обліку результатів проведених перевірок. Хід виконання завдання: Увійдіть у режим роботи “Контрольна робота” /“Реєстрація документів” і введіть Акт і рішення результату перевірки, введеного Вами до плану підприємства, згідно повідомлень та відповідей, відображених у таблиці№1. Таблиця №1
Виведіть на екран та перегляньте введений акт. Для цього увійдіть у режим Перегляд та друк журналу. При виявленні помилок - відкоригуйте помилкову інформацію у режимі Коригування журналу. Завдання 4. Самостійно, під паролем вказаним викладачем, у режимі Друк плану ознайомитись з режимом Аналіз роботи інспектора. Результатом роботи повинен бути звіт, у якому повинно бути відображено результати виконання кожного завдання практичної роботи. Оцінка за виконання роботи формується на основі захисту звіту з демонстрацією на екрані результатів виконаної роботи. Контрольні питання: 1. Функціональне призначення АРМ «Аудит». 2. Як формується план документальних перевірок? 3. Як реєструються результати документальних перевірок? 4. Які характеристики можна отримати про платника з допомогою АРМ «Аудит»? 5. Функціональне призначення нормативно-довідкової інформації? З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |