Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 240 Методичні вказівки до практичної роботи №8 - Аналіз проекту в системі Project Expert

Методичні вказівки до практичної роботи №8 - Аналіз проекту в системі Project Expert

« Назад

 Практична робота № 8

Тема: Аналіз моделі фінансово-економічної діяльності акціонерного товариства, що модернізується засобами Project Expert.

Мета: Набути практичних навичок використання засобів Project Expert для аналізу моделі фінансово-економічної діяльності акціонерного товариства, що модернізується.

Постановка задачі

Створити за допомогою Project Expert фінансово-економічну модель промислового підприємства, що модернізується, тобто планує перейти на виробництво нового виду продукції - автопричепів. Для розвитку підприємства вирішено орендувати додаткові площі й установити нове високопродуктивне устаткування. Для реалізації цього проекту і залучення інвестиційного капіталу створюється акціонерне товариство і випускаються акції. Проект розрахований на початок 01.01.2006 і на тривалість 3 роки. Маркетингове дослідження показало, що доцільно робити високоякісні автопричепи і реалізовувати їх за ціною 4600 грн. Обсяг виробництва, що рекомендується та може бути досить легко реалізований на ринку, складає 30-40 шт. на місяць.

У даному проекті врахуємо такі важливі (і раніше невраховані) складові проекту, як стартовий баланс, створення активів і їхня амортизація, інфляція, умови оплати і постачань, деталізація витрат, облік витрат на персонал і на загальні витрати, акціонерний капітал і ряд інших складових.

Хід роботи

1. Завантажити програму Project Expert.
2. Для створення нового проекту вибрати команду меню Проект – Новый.
3. В діалоговому вікні Новый проект вказати назву проекту (Виробництво автопричепів), дату початку проекту (01.06.06 р.), тривалість проекту (4 роки), назву файлу.

4. Вибрати в розділі Проект режим Заголовок. У діалоговому вікні Продукты/Услуги вказати початок виробництва автопричепів з 01.06.06 р., у діалоговому вікні Отображение данных - показ результатів по місяцях до 2006 р. включно і по кварталах до 20010 р. включно, а в діалоговому вікні Настройка расчета - ставки дисконтування для гривни - 25 % і для доларів - 10 % із кроком дисконтування 1 місяць.

5. У розділі Окружение в діалоговому вікні Валюта варто ввести курс 5,3 грн./дол. і курсову інфляцію за 3 роки проекту – 8%, 6% і 5 % відповідно - і в діалоговому вікні Інфляція (рис. 3.54) встановити прапорець Использовать для всех объектов і ввести рівні інфляції за 3 роки проекту – 10%, 9% і 8 % відповідно.

6. У розділі Компания в модулі Стартовый баланс(рис.3.55)увести в картці Активы у полі Денежные средства 8 160 грн., а в картці Пассивы в таблиці Счета к оплате - кредиторську заборгованість 4930 грн., а в полі Нераспределенная прибыль - 3230 грн.

7. У розділі Инвестиционный план у діалоговому вікні Календарный план  увести 4 основних етапи:

1 етап: Оренда і підготовка приміщення тривалістю 30 днів з 01.06.2006 і вартістю 34 000 грн.;

2 етап:  Придбання, монтаж і налагодження устаткування тривалістю 74 дня з 15.06.2006 вартістю 20 400 грн. і 8 000 дол.;

3 етап:  Виготовлення штампів і пристосувань тривалістю  16 днів з 15.09.2006 вартістю 8500 грн.;

4 етап: Виробництво з датою початку виробництва 01.10.2006 (з установкою прапорця Прив'язати дату початку продажів до дати початку виробництва).

Для другого і третього етапів установлюються прапорці Етап є активом.

8. У модулі Список активов в діалоговому вікні Характерестики актива увести тип активу - Оборудование - і лінійну амортизацію з періодом до ліквідації 6 місяців для другого етапу і 12 місяців для третього етапу.

9. У розділі Проект у модулі Список продуктов увести дані по автоприцепам.

10. У розділі Операционный план у модулі План сбыта ввести ціну автопричепа 4600 грн. і обсяг збуту в 6-му місяці проекту - 15 шт. автопричепів, з 7-го по 18-й місяць проекту - по 30 шт., з 19-го по 35-й місяць проекту - по 40 шт. і в 36-м місяці проекту - 30 шт.

11. У картці Условия оплаты задати затримку платежів - 3 дні - і продаж авансом з терміном 30 днів з передоплатою 50 %.
12. У картці Условия поставок установити час на збут - 1 день, рівномірні постачання протягом місяця і запас готової продукції - 10 % від місячного обсягу продажів.
13. Наступним кроком створення імітаційної моделі фінансово-економічної діяльності підприємства є етап формування плану виробництва.

У розділі Операционный план у модулі План производства ввести тривалість виробничого циклу - 30 днів.

У картці Материалы увести величину сумарних прямих витрат - 995 грн.

У картці Сдельная зарплата встановити перемикач Список операций і ввести наступні операції: лазерне різання - 323 грн., токарські роботи - 136 грн., складальні роботи - 595 грн. і фарбування -68 грн. У вікні сумарних прямих витрат з'явиться автоматично підрахована сума - 1122 грн. У картці  Другие издержки  ввести сумарні прямі витрати - 765 грн., а в картці График производства встановити перемикач Неограниченое производство.

11. У модулі Сировина, матеріали і комплектуючі ввести Метал в асортименті - 1 комплект вартістю 400 грн.  та Комплектуючі вироби - 1 комплект вартістю 595 грн.

У картці Общие данные ввести для кожного із зазначених елементів передоплату 2 дні.

12. Дані про кадровий склад підрозділів служб керування, виробництва і маркетингу підприємства занести в діалоговому вікні План персонала.

У картку Управление ввести:

- директор (1) із зарплатою 1700 грн./міс.;

- головний бухгалтер (1) із зарплатою 1 530 грн.;

- начальник відділу (1) із зарплатою 1190 грн.

У картку Производство ввести:

- начальник цеху (1) із зарплатою 1190 грн.;

- технолог (2) із зарплатою 850 грн.

У картку Маркетинг увести:

- начальник відділу (1) із зарплатою 1190 грн.

Для всіх установити режим щомісячних періодичних виплат протягом періоду виробництва, лише для начальника відділу маркетингу встановити режим щомісячних виплат на період з 1-го по 8-й місяць проекту.

13. У модулі Общие издержки для усіх трьох карток (Керування, Виробництво і Маркетинг) потрібно ввести "Комунальні послуги" із щомісячною оплатою 102, 119 і 85 грн. відповідно протягом усього проекту.

Таким чином, імітаційна модель фінансово-економічної діяльності підприємства взагалі створена - залишилося тільки вирішити питання фінансування проекту.

14. Приймемо, що при формуванні акціонерного товариства випущені акції з номінальною вартістю 17 грн. і що фізичні особи (Литвиненко, Петренко і Горбатенко) придбали 01.06.2006 по 1000, 700 і 500 акцій відповідно. Привілейовані акції не використовувалися. Введення цих даних виконується в модулі Акционерный капитал.

15. За допомогою модулю Распределение прибыли необхідно установити розмір і порядок виплати дивідендів акціонерам.Уведіть частку прибутку, що йде на виплату дивідендів, - по 20 % щорічно наприкінці року.

16. Після проведення розрахунку проекту за допомогою процедури Дефицит отримаємо величину дефіциту наявних засобів у графічному виді.

17. Далі потрібно підібрати необхідне фінансування позиковими коштами за допомогою процедури автоматичного підбору (кнопка Подбор у діалоговому вікні Кредиты). У діалоговому вікні Подбор кредита необхідно ввести вимогу підбору кредиту для періоду з 1-го по 21-й місяць із забезпеченням залишку на рахунку 5100 грн. із процентною ставкою кредиту 20 % і з відстрочкою першої виплати 6 місяців. У результаті автоматичного розрахунку необхідних позикових коштів отримано, що розмір кредиту складає 157 927 грн., що надходять і повертаються по пропонованих раціональних схемах.

Одержаний в процесі реалізації цього проекту чистий прибуток показує, що починаючи з 21-го місяця має місце стійкий чистий прибуток, що досягає значення близько 11000 грн. на місяць.

Аналіз результатів та створення звітів

Деякі результати проведеного аналізу чутливості проекту до змін основних факторів (обсягу збуту, ціни збуту, прямих витрат і зарплати персоналу) показані на рис. 3.58. Більш детально отримані результати розрахунків по розробленій моделі й аналізу результатів подані в звітах. Можна переглянути всі складові стандартних фінансових звітів про очікувані результати діяльності підприємства, що модернізується, за час реалізації проекту. Найважливішими фінансовими звітами є звіт про прибутки і збитки (таблиця Прибутки-збитки), звіт про рух коштів (Кеш-фло), бухгалтерський баланс (таблиця Баланс) і звіт про використання прибутку.

У цьому розділу також приведені таблиці фінансових показників для кожного періоду часу реалізації проекту, що включають показники ліквідності, показники рентабельності, показники ділової активності, показники структури капіталу й інвестиційні показники. Ці показники для даного проекту мають прийнятні значення.

Отримані для даного інвестиційного проекту показники ефективності інвестицій (для розрахункового періоду 36 місяців) свідчать про високу економічну привабливість цього проекту.

Видно, що на показники ефективності інвестицій найбільший вплив роблять ціна збуту і прямі витрати. При зменшенні ціни збуту на 3-5 % чи при збільшенні прямих витрат на 5-10 % проект стає не вигідним. Дуже помітний вплив на показники ефективності інвестицій роблять також прямі витрати і зарплата персоналу. Для підвищення стійкості проекту варто провести додаткові роботи по зниженню витрат виробництва, а також по підвищенню якості автопричепа, що дозволило б збільшити його ціну збуту і (чи) обсяг збуту. Варто також дуже обережно підходити до росту кількості персоналу і до зарплати персоналу.

Контрольні питання

  1. Назвіть всі розділи проекту та їх призначення.

  2. Як зробити розрахунок проекту та подивитись результати?

  3. Як зробити деталізацію результатів та яка деталізація може бути зроблена?

  4. Що таке “Аналіз чутливості” проекту?

  5. Назвіть складові проекту, з якими ви ознайомились в цій роботі.

  6. Які стандартні фінансові звіти ви знаєте?

  7. Які фінансові показники для кожного періоду часу реалізації проекту отримані? Охарактеризуйте їх.

  8. Які фактори найбільш впливають на ефективність?

  9. Яке призначення має програма Project Expert? 

  10. Які можливості підприємству надає програма Project Expert? 

  11. Що є основою побудови бізнес-плану в системі Project Expert?

  12. Яке призначення розділу «Інвестиційний план» в системі Project Expert?

  13. Які модулі включає опис операційного плану в системі Project Expert?

  14. Які фінансові звіти можна отримати в результаті  виконання розрахунків в системі Project Expert?

  15. Які фінансові показники можна отримати в результаті розрахунку проекту в системі Project Expert?

  16. Яке призначення має додаток  Project Integrator?

  17. Яке призначення має додаток  "What-if аналіз"?

  18. Які функції виконують команди меню програми Project Expert?

  19. Які можливості надає модуль «Деталізація результатів»?

  20. Опишіть інтерфейс  програми Project Expert.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!