Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 239 Методичні вказівки до практичної роботи №7 - Розробка плану збуту в системі Project Expert

Методичні вказівки до практичної роботи №7 - Розробка плану збуту в системі Project Expert

« Назад

 Практична робота № 7

Тема: Моделювання фінансово-економічної діяльності виробничого підприємства, яке створюється засобами системи Project Expert.

Мета: Набути практичних навичок використання засобів Project Expert для моделювання фінансово-економічної діяльності виробничого підприємства.

Постановка задачі

Розглянемо проект створення нової фірми по виробництву персональних комп'ютерів (ПК). Проект розрахований на реалізацію з 01.01.2005 по 31.12.2006. У результаті маркетингового дослідження прийнято рішення організувати виробництво двох типів ПК - Pentium III і Pentium IV і встановити ціну для них $450 і $700.

Процес створення імітаційної моделі створюваної фірми аналогічний розглянутому раніше проекту консалтингової фірми, але на відміну від цього проекту відразу встановлюються всі необхідні параметри розділів Проект і Окружение, причому величини основних параметрів залишаються тими ж, які прийняті у підсумковому проекті консалтингової фірми.

Хід виконання

  1. Завантажити програму Project Expert.

  2. Для створення нового проекту вибрати команду меню Проект – Новый.

  3. В діалоговому вікні Новый проект вказати назву проекту (Виробництво персональних комп'ютерів), дату початку проекту (01.01.05 р.), тривалість проекту (2 роки), назву файлу.

  4. Вибрати в розділі Проект режим Заголовок і ввести тривалість проекту 2 роки.

  5.  У вікні Продукты/Услуги задати два вироби ПК Pentium III з початком продажів 01.07.2005 і ПК Pentium IV з початком продажів 01.08.2005.

  6.  У вікні Отображение данных ввести відображення даних по місяцях до 2005 р. (включно) і по кварталах до 2006 р. (включно). Курсову інфляцію потрібно встановити на рівнях 8 % у 2005 р. і 6 % у 2006 р.

  7. Далі потрібно скласти календарний план робіт із проекту створення комп'ютерної фірми, що включає наступні етапи:

  • Об'єднаний етап «Підготовчі роботи», який включає наступні етапи:

1 етап: Оформлення ліцензії (15 днів з 01.01.2005 вартістю 1800 грн.);

2 етап:  Маркетингові  дослідження (30 днів з 01.01.2005 вартістю 18000 грн.);

3 етап:  Розробка проекту (27 днів з 01.02.2005 вартістю 27 000 грн.)

  • Об'єднаний етап «Створення комп'ютерного центру», що включає наступні етапи:

1 етап: Оренда приміщення для центра на 2 роки (15 днів з 01.03.2005 вартістю 5 000 дол.);

2 етап: Ремонт і модернізація приміщення (30 днів з 16.03.2005 вартістю 23 800 грн.);

3 етап: Придбання і монтаж устаткування (30 днів з 16.04.2005 вартістю 4 800 дол.);

4 етап: Підбор і прийняття на роботу персоналу (20 днів з 10.04.2005 вартістю 2700грн.).

  • Об'єднаний етап «Зборка і тестування дослідних зразків включає наступні етапи:

1 етап: Придбання комплектуючих виробів (16 днів з 15.05.2005 вартістю 2 250 дол.);

2 етап: Зборка і тестування ПК Pentium III (29 днів з 01.06.2005 вартістю 1 440 грн.);

3 етап: Зборка і тестування ПК Pentium IV (29 днів з 01.07.2005 вартістю 1 800 грн.).

  • Виробництво [ПК Pentium III];
  • Виробництво [ПК Pentium IV].

Для створення об'єднаного етапу потрібно виділити етапи другого рівня і натиснути кнопку Згруппировать панелі інструментів вікна Календарный план. Введений у вікно Календарный план список етапів.

Для введення етапів Производство потрібно скористатися спеціальною командою або спеціальною кнопкою панелі інструментів Добавитьпроизводство. У діалоговому вікні, що з'явилося, вказується дата початку виробництва і встановлюється прапорець Привязать дату начала продаж к  дате  начала производства.

Діаграма Гантта, що відповідає цим етапам, показана на рис.3.49. Зверніть увагу на особливе позначення на цій діаграмі етапів виробництва (трикутники в нижній частині діаграми). Праворуч від прямокутників, що характеризують послідовність і тривалість етапів, зазначені вартості етапів у гривнях, при цьому вартості етапів, зазначені при описі етапів у доларах, автоматично перетворяться в гривні за заданим курсом.

У модулі План сбытапотребно ввести ціни комп'ютерів (430 і 690 дол.), а також плановані обсяги збуту.

Для ПК Pentium III планується випуск 240 шт. щомісяця протягом 12 місяців з нарощуванням і спадом обсягів виробництва протягом двох місяців. Для введення обсягів виробництва зручно скористатися кнопкою Быстрый ввод в діалоговому вікні План сбыта. Вид діалогового вікна Быстрый ввод обсягу продажів для розглянутого випадку.

В іншому випадку плановані обсяги продажів можна ввести безпосередньо з клавіатури для кожного місяця життєвого циклу. Саме таким способом варто ввести дані по планованих обсягах продажів комп'ютера ПК Pentium IV: 80 шт. протягом 11 місяців і 160 шт. протягом наступного періоду до кінця проекту зі спадом об’єму за 1 місяць до кінця проекту.

Потім у розділі План производства потрібно ввести для комп'ютерів ПК Pentium III і ПК Pentium IV наступні величини "сумарних прямих витрат":

- за матеріалами - 300 і 500 дол.;

- по відрядній зарплаті - 324 і 360 грн.;

- по інших витратах – 81 і 90 грн.

  1. Виробничий цикл встановити рівним нулю. У картці График производства встановити прапор на режимі Неограниченное производство (означає, що виробництво здатне реалізувати плановані обсяги продажів).

  2. Після виконання розрахунку проекту потрібно провести за допомогою кнопки Дефицит діалогового вікна Кредиты аналіз дефіциту наявних коштів проекту.

Отриманий дефіцит зручно характеризувати графіком, показаним на Рис. 3.52. Відзначимо, що для побудови такого графіка варто виділити відповідний рядок даних, викликати спливаюче меню і вибрати команду График. З графіка видно, що дефіцит має місце протягом 9 місяців і досягає максимального розміру близько 120 тис. грн.

У програмі Project Expert передбачена можливість автоматичного підбору найкращих умов фінансування проекту, що забезпечують відсутність дефіциту готівки при мінімальних величинах кредиту. Для реалізації цієї процедури варто натиснути кнопку Подбор у діалоговому вікні Кредиты та у діалоговому вікні, що з'явилося на екрані, ввести необхідні дані. Слід зазначити, що в даному випадку вирішено передбачити залишок на рахунку 8500 грн. для зменшення ризику необхідності додаткових витрат наявних засобів.

З результатів автоматичного підбору умов фінансування проекту видно, що пропонується взяти кредит 125 798,47 грн. з одержанням сум і виплатою заборгованості за встановленою схемою.

З таблиці Прибыли-Убытки розділу Результаты (рис.3.53) можна одержати графік чистого прибутку проекту (у грн.).

Показники ефективності інвестицій для розглянутого проекту є досить високими.

Зробимо аналіз чутливості проекту до можливих змін ряду факторів: обсягу збуту, ціни збуту і ставки податків. Результати аналізу впливу цих факторів на індекс прибутковості можна побачити на графіку. Побудуйте його самостійно.

Видно, що проект найбільш чуттєвий до ціни збуту і при зниженні ціни збуту на 10 % проект стає збитковим. Тому для забезпечення більшої стійкості проекту доцільно провести роботи, що сприятимуть зниженню витрат і  збільшенню обсягів збуту.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!