Методичні рекомендації до лабораторної роботи, OLAP-технології, використання засобів MS Excel для оперативного аналізу даних
« НазадЛАБОРАТОРНА РОБОТА № OLAP-технології
Використання засобів MS Excel для оперативного аналізу данихМета роботи: вивчити можливості використання MS Excel як OLAP-клієнта. Завдання на лабораторну роботу: 1. Створити базу даних MS Access, яка складатиметься з трьох таблиць, зв'язаних схемою типу «зірка». Надрукувати схему даних. 2. У MS Excel створити запит до бази даних Access і на основі запиту — куб із збереженням зв'язку між БД і кубом даних. 3. Дослідити можливості подання даних у кубі та їх аналітичної обробки: створення зрізів, конкретизації та узагальнення даних, додаткових розрахунків. Надрукувати результати OLAP-аналізу. 4. Створити діаграми на базі кубу даних. Надрукувати діаграми. 5. Випробувати можливості оновлення куба при змінюванні вмісту джерела даних — БД Access. 6. Оформити звіт з лабораторної роботи. Звіт вміщує титульний аркуш, короткий опис виконаної роботи, надруковані матеріали. Захистити звіт.
Інструкція до створення куба OLAP в MS Excel1. Створити на робочому столі папку OLAP, а в ній базу даних у MS Access з назвою OLAP. 2. За допомогою конструктора створити таблиці: - «Покупець»з полями: Код покупця, Найменування покупця, Код області, Область, Адреса, Телефон контактний; - «Товар»з полями: Код товару, Найменування товару, Ціна, Виробник; - «Продаж»з полями: Код покупця, Найменування покупця, Код товару, Найменування товару, Код області, Область, Ціна, Дата, Кількість продажу, Дохід від продажу. 3. Заповніть таблиці. Встановіть зв‘язки між таблицями. 4. Відкрийте MS Excel. 5. В меню вибрати команду Данные/Импорт внешних данных/Создать запрос.Запуститься MS Query. 6. У діалоговому вікні Выбор источника данных у вкладці Базы данных вибрати База данных MS Access. Простежити, щоб був встановлений прапорець Использовать мастер запросов. 7. Вибрати файл бази даних Access. Запуститься майстер запитів. 8. У вікні майстра запитів відібрати дані для запиту і натиснути кнопку Далее. 8. У наступному вікні можна задати правило відбору (не обов'язково). Натиснути Далее. 9. У наступному вікні майстра запитів задати правила впорядкування даних. 10. В останньому діалоговому вікні майстра запитів вибрати режим Создание куба OLAP из выбраного запроса. Запуститься майстер куба OLAP. 11. У діалоговому вікні майстра куба OLAP вибрати розраховувані поля і вибрати функцію для кожного поля. 12. У наступному вікні вибрати виміри куба і визначити їх ієрархію. 13. У наступному вікні зберегти файл куба. Запуститься майстер зведених таблиць і діаграм. У діалоговому вікні майстра натиснути кнопку Параметри і визначити параметри зведеної таблиці. Далі натиснути кнопку Макет і визначити макет таблиці. 14. 3а допомогою панелі інструментів Сводные таблицы та контекстного меню здійснити операції над кубом даних: розгортання і згортання ієрархічних полів таблиці, одержання зрізів, додаткові розрахунки. Для виконання додаткових розрахунків слід виділити область таблиці; далі у контекстному меню вибрати Параметри поля і у випадаючому списку Дополнительные вычисления вибрати тип розрахунків. 15. Побудувати діаграми для куба даних, використовуючи панель інструментів Сводные таблицы.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |