Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 229 Методичні рекомендації до лабораторної роботи, OLAP-технології, Використання засобів MS Excel для оперативного аналізу даних

Методичні рекомендації до лабораторної роботи, OLAP-технології, використання засобів MS Excel для оперативного аналізу даних

« Назад

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №

 OLAP-технології

Використання засобів MS Excel для оперативного аналізу даних

Мета роботи: вивчити можливості використання MS Excel як OLAP-клієнта.

Завдання на лабораторну роботу:

1. Створити базу даних MS Access, яка складатиметься з трьох таблиць, зв'язаних схемою типу «зірка». Надрукувати схему даних.

2. У MS Excel створити запит до бази даних Access і на основі запиту — куб із збереженням зв'язку між БД і кубом даних.

3. Дослідити можливості подання даних у кубі та їх аналітичної обробки: створення зрізів, конкретизації та узагальнення даних, до­даткових розрахунків. Надрукувати результати OLAP-аналізу.

4. Створити діаграми на базі кубу даних. Надрукувати діаграми.

5. Випробувати можливості оновлення куба при змінюванні вмісту джерела даних — БД Access.

6. Оформити звіт з лабораторної роботи. Звіт вміщує титуль­ний аркуш, короткий опис виконаної роботи, надруковані матері­али. Захистити звіт.

 

Інструкція до створення куба OLAP в MS Excel

1. Створити на робочому столі папку OLAP, а в ній базу даних у MS Access з назвою OLAP.

2. За допомогою конструктора створити таблиці:

- «Покупець»з полями: Код покупця, Найменування покупця, Код області, Область, Адреса, Телефон контактний;

- «Товар»з полями: Код товару, Найменування товару, Ціна, Виробник;

- «Продаж»з полями: Код покупця, Найменування покупця, Код товару, Найменування товару, Код області, Область, Ціна, Дата, Кількість продажу, Дохід від продажу.

3. Заповніть таблиці. Встановіть зв‘язки між таблицями.

4. Відкрийте MS Excel.

5. В меню вибрати команду Данные/Импорт внешних данных/Создать запрос.Запуститься MS Query.

6. У діалоговому вікні Выбор источника данных у вкладці Базы данных вибрати База данных MS Access. Простежити, щоб був встановлений прапорець Использовать мастер запросов.

7. Вибрати файл бази даних Access. Запуститься майстер запитів.

8. У вікні майстра запитів відібрати дані для запиту і натиснути кнопку Далее.

8. У наступному вікні можна задати правило відбору (не обов'язково). Натиснути Далее.

9. У наступному вікні майстра запитів задати правила впоряд­кування даних.

10. В останньому діалоговому вікні майстра запитів вибрати режим Создание куба OLAP из выбраного запроса. Запу­ститься майстер куба OLAP.

11. У діалоговому вікні майстра куба OLAP вибрати розрахо­вувані поля і вибрати функцію для кожного поля.

12. У наступному вікні вибрати виміри куба і визначити їх ієрархію.

13. У наступному вікні зберегти файл куба. Запуститься майстер зведених таблиць і діаграм. У діалоговому вікні майстра натиснути кнопку Параметри і визначити параметри зведеної таблиці. Далі натиснути кнопку Макет і визначити макет таблиці.

14. 3а допомогою панелі інструментів Сводные таблицы та контекстного меню здійснити операції над кубом даних: розгор­тання і згортання ієрархічних полів таблиці, одержання зрізів, додаткові розрахунки. Для виконання додаткових розрахунків слід виділити область таблиці; далі у контекстному меню вибрати Параметри поля і у випадаючому списку Дополнительные вычисления вибрати тип розрахунків.

15. Побудувати діаграми для куба даних, використовуючи па­нель інструментів Сводные таблицы.

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ

  1. Дайте визначення основних понять технології OLAP.

  2. Які групи особливостей технології OLAP виділяв Е. Ф. Кодд? На­звати їх складові.

  3. Визначте характеристики OLAP за тестом FASMI.

  4. Порівняйте особливості збереження даних у системах ROLAP, MOLAP,HOLAP.

  5. Наведіть характеристику засобів OLAP корпорацій Microsoft, Oracle, Informix.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!