Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 194 Програма з виробничої практики, Фінанси і кредит, РКЕБ

Програма з виробничої практики з предмету Фінанси і кредит, РКЕБ, Рівненський коледж економіки та бізнесу

« Назад

Державний вищий навчальний заклад

«Рівненський коледж економіки та бізнесу»

"Затверджую"

заступник директора по

навчальній роботі

Гусевик С.О. ____________

                                                                                                  "____"______20____р.

                                                                                                     Заступник директора з навчально – виробничої роботи по економічному відділенню Михасюк К.В._____________

«____» _______ 20____р.

 

ПРОГРАМА

з виробничої  практики

 для молодших спеціалістів денної форми навчання

спеціальності 503050801 "Фінанси і кредит"

Програму розробили викладачі: Кадубець Д.З., Логин М.О.

Розглянуто і затверджено на засіданні  циклової  комісії фінансово-кредитних дисциплін протокол   № 6 від  25 лютого 2014р.

голова циклової комісії

Самсон Л.С.____________ _______

Рівне -2014р.

 

Виробнича практика. Програма для студентів вищих навчальних закладів першого рівня акредитації  / Кадубець Д.З., Логин М.О.  –  Рівне:  РКЕБ,  2014р.

Укладачі:  Кадубець Д.З. – викладач РКЕБ циклу «Фінансово – кредитних дисциплін», Логин М.О. - викладач РКЕБ циклу «Фінансово – кредитних дисциплін».

Рецензенти: Михасюк К.В. - Заступник директора з навчально – виробничої роботи по економічному відділенню.

Самсон Л.С – Голова циклової комісії «Фінансово – кредитних дисциплін».

 

1.  Мета і завдання виробничої практики

Метою практики є поглиблення знань, які одержали студенти в процесі навчання, оволодіння сучасними формами та методами економічної і контрольної роботи, формування у них професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в банківських установах, виховання потреби систематично поповнювати свої знання та творчо застосовувати їх в практичній діяльності.

Практика організується відповідно до навчального плану підготовки молодших спеціалістів, згідно з якими її тривалість складає: - для студентів денної форми навчання 3 тижнів по 6 робочих днів (108 годин), які передбачають практичну роботу студентів в конкретній банківській установі та самостійне опрацювання ними основних нормативних і інструктивних матеріалів, якими керуються банківські працівники у процесі своєї роботи, а також для написання звіту з практики;

Після проходження практики студент повинен:

ЗНАТИ:

♦♦♦ види банківських операцій, порядок їх документального оформлення та законність здійснення;

♦♦♦ порядок ведення аналітичного та синтетичного обліку банківських

операцій;

♦♦♦ порядок   відкриття,   ведення   та   закриття      поточних   рахунків

господарюючим суб'єктам;

♦♦♦ порядок складання та оформлення щоденної та періодичної звітності

установ банку;

♦♦♦ взаємовідносини та зв'язок комерційних банків з Національним банком України та іншими банками.

ВМІТИ:

  • складати, оформляти і перевіряти первинні та узагальнюючі документи клієнтів та банківських установ;

  • здійснювати розрахунково-касове обслуговування клієнтів;

  • здійснювати контроль за станом розрахунків та виконання умов кредитування;

  • складати   і   обробляти   аналітичні   таблиці,   баланси   банків,   робити фінансово-економічні розрахунки;

  • вести внутрішньобанківський облік, складати бухгалтерські і статистичні звіти, здійснювати поточний та подальший контроль;

  • надавати відповідні консультації і послуги щодо оформлення первинних банківських документів і порядку та технології здійснення операцій.

 

2. Бази та робочі місця практики

Базою практики студентів є банківська установа, куди вони направляються згідно з наказом по коледжу.

Робочими місцями ознайомчої практики є структурні підрозділи установи банку.

Робочий день студентів-практикантів встановлюється згідно з розпорядком і режимом роботи установи банку.

Тривалість практики на окремих робочих місцях визначається індивідуальним календарним планом її проходження, який складається до початку практики на базі тематичного плану.

Працюючи у конкретному структурному підрозділі банку, студент повинен у першу чергу ознайомитись з нормативною базою, тобто знати основні регламентуючі документи, які даний відділ використовує в своїй роботі. Крім того, студент повинен знати, яку роботу чи операції здійснює цей структурний підрозділ: ознайомитись із функціональними обов'язками працівників, навчитись заповнювати відповідні документи і реєстри, знайомлячись з документальним оформленням тих чи інших операцій, знати послідовність їх руху і обробки. Заповнені документи підшиваються в окрему папку як додатки до кожної конкретної теми, перелік і послідовність яких приведений в тематичному плані.

 

Програма та зміст виробничої  практики

3.1 Тематичний план

 

Назва розділів і тем.

Дні

           Розділ 1. Організаційна структура установи банку.

3

1.1.

1.2.

1.3.

Організаційна структура банку. Види здійснюваних операцій.

Документація і документообіг

Аналітичний і синтетичний облік в банках, його автоматизація.

 

 

                 Розділ 2. Організація і облік платіжного обороту.

3

 2.1.

 

 

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

 

 

 

2.3.

Операції за рахунками господарюючих суб’єктів, оформлення та облік безготівкових розрахунків клієнтів банку за їх формами:

розрахунки платіжними дорученнями;

розрахунки платіжними вимогами-дорученнями;

розрахунки за допомогою чеків;

розрахунки векселями;

 

Операції за рахунками господарюючих суб"єктів, оформлення та облік безготівкових розрахунків клієнтів банку за їх формами:

розрахунки з використанням акредитивів;

розрахунки через електронні системи типу " Клієнт-банк";

клірингові розрахунки;

особливі форми розрахунків, що пропонуються банком

(інтернет-банкінг, телебанкінг та ін.)

 

Операції банків з пластиковими картками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 3. Оформлення та облік пасивних операцій КБ.

2

        3.1.

 

3.2.

Поточні та інші рахунки юридичних осіб : відкриття особових   рахунків, оформлення та облік операцій за цими рахунками.

Загальна характеристика депозитних операцій банку.

 

           Розділ 4. Оформлення та облік активних операцій КБ.

2

4.1.

4.2.

Оформлення та облік операцій з кредитування юридичних осіб

 Операції з кредитування фізичних осіб

 

          Розділ 5. Касово-емісійна діяльність КБ

1

5.1.

Організація, документальне оформлення, технологія здійснення таоблік касових операцій банку.

 

 

Розділ 6 . Обслуговування зовнішньоекономічної діяльності, облік  цих  операцій

2

 

6.1.

6.2.

Відкриття та ведення валютних рахунків клієнтів

Операції  з торгівлі та обміну іноземної валюти

 

 

 

 

         Розділ 7. Звітність комерційних банків.

2

7.1.

Звітність комерційних банків, порядок її оформлення і подання.

 

                                Розділ 8. Банківський нагляд та аудит

3

8.1.

8.2.

 

Організація роботи служби внутрішнього аудиту

Ревізія установи банку та її результати

 

 

 

Всього :

18 днів

 

3.2.Зміст виробничої практики за тематичним планом

Розділ 1.  Організаційна структура установи банку.

1.1.

Організаційна структура банку.

  Питання для вивчення і ознайомлення:

Характеристика банківської установи. Основні функції банку. Організаційна структура банку,склад клієнтури, організація робочого дня і документообігу. Права та обов'язки працівниківвідділів.

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Ознайомлення зі статутом банку. Вивчення штатного розкладу і розподілу обов'язків між працівниками певних структурних підрозділів.

1.2.

Документаціяідокументообіг.

Питання для вивчення і ознайомлення:

Перевірка правильності оформлення грошово-розрахункових документів, прийнятих від клієнтів і тих, що надійшли від інших установ банків; контроль за законністю здійснення операцій; ведення оперативного обліку, зміни залишків за рахунками після кожної операції; вивчення вимог щодо оформлення документів; графіки документообігу, формування документів дня.

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Скласти графіки документообігу, обігу з прийому та видачі грошової готівки та з безготівкових розрахунків; перевірити та заповнити:

-  Касовий прибутковий та видатковий ордер

-  Об'яву на внесення готівки;

-  Грошовий чек;

-  Меморіальний ордер;

- Платіжне доручення;

-  Вимогу-доручення;

Позабалансові прибуткові та видаткові документи.

1.3.

Аналітичний і синтетичний облік в банках, його автоматизація.

Питання для вивчення і ознайомлення:

Призначення та взаємозв'язок аналітичного і синтетичного обліку. Основні об'єкти, форми і реєстри аналітичного обліку: особові рахунки, журнали, картки за балансовими та позабалансовими рахунками. Використання первинних документів для ведення обліку. Особові рахунки, їх види, призначення, нумерація і порядок ведення.

  Основні об'єкти, форми і реєстри синтетичного обліку: зведені картки, оборотно-сальдові відомості, баланси.

Необхідність і порядок звірення матеріалів аналітичного і синтетичного обліку. Порядок виправлення помилок у реєстрах аналітичного та синтетичного обліку.

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Оформити особові рахунки по балансових та позабалансових рахунках синтетичного обліку; оформити виписку із рахунку СГД; заповнити касовий журнал приходу та видатків за день; здійснити перевірку оборотів за день; скласти щоденний бухгалтерський баланс; здійснити перевірку даних аналітичного і синтетичного обліку; виписати сторнувальний ордер на виправлення помилок в особовому рахунку

Розділ 2.    Організація і облік платіжного обороту.

2.1.

Операції за рахунками господарюючих суб'єктів, оформлення та облік безготівкових розрахунків клієнтів банку за їх формами:

розрахунки платіжними дорученнями;

розрахунки платіжними вимогами-дорученнями;

розрахунки за допомогою чеків;

розрахунки векселями;

Питання для вивчення і ознайомлення:

Загальна характеристика безготівкових розрахунків. Характеристика форм безготівкових

розрахунків та рахунків обліку.

  • порядок проведення операцій із використанням наступних форм безготівкових розрахунків: розрахунки платіжними дорученнями (документальне оформлення, приймання, оплата, порядок здійснення, облік і контроль розрахунків платіжними дорученнями);
  •  розрахунки  платіжними  вимогами-дорученнями  (документальне  оформлення,  умови погодження   чи   відмови   оплати   вимоги   платником,   приймання;   оплата,   порядок здійснення, облік і контроль розрахунків платіжними-вимогами дорученнями);
  •  розрахунки чеками (види розрахункових чеків; порядок видачі чекових книжок клієнтам банку з депонуванням суми ліміту та без депонування коштів, під гарантію банку; порядок розрахунків чеками   за товари і послуги, прийом чеків банками для оплати; оформлення додаткового ліміту; повернення чекових книжок з невикористаним лімітом);
  • розрахунки векселями (види векселів, документальне оформлення, порядок здійснення розрахунків за допомогою векселів, порядок врахування векселів, облік операцій з векселями та порядок опротестування векселів);

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Заповнити і перевірити платіжне доручення, скласти бухгалтерські проводки по операціях, пов'язаних з розрахунками платіжними дорученнями.

Заповнити платіжну вимогу-доручення за постачальника і за платника; скласти бухгалтерські проводки по операціях, пов'язаних із розрахунками платіжними вимогами-дорученнями.

Заповнити заяву  на одержання лімітованої чекової книжки,  платіжного доручення  на відкриття ліміту, об'яву на внесення готівкою на плату за лімітовану чекову книжку, чек із лімітованої чекової книжки, реєстр та інші документи. Скласти бухгалтерські проводки. Оформити простий та переказний вексель. Скласти бухгалтерські проводки по операціях, пов'язаних з розрахунками векселями.

2.2.

Операції за рахунками господарюючих суб'єктів, оформлення та облік безготівкових розрахунків клієнтів банку за їх формами:

розрахунки з використанням акредитивів;

розрахунки через електронні системи типу "Клієнт-банк";

клірингові розрахунки;

особливі форми розрахунків, що пропонуються банком (інтернет-банкінг,

телебанкінг та ін.).

Питання для вивчення і ознайомлення:

Загальна характеристика безготівкових розрахунків. Характеристика форм безготівкових розрахунків та рахунків обліку.

  • розрахунки з використанням акредитивів (акредитив, його суть і види; оформлення та облік відкриття акредитиву в банку платника та в банку одержувача; документація з акредитиву   та   її   перевірка;   порядок   оформлення   і   облік   оплати   розрахункових документів за рахунок коштів акредитиву в банку постачальника і платника);
  • розрахунки через електронні системи типу „Клієнт-банк" (документальне оформлення, умови, порядок здійснення, облік і контроль розрахунків з використанням електронних систем типу „Клієнт-банк");
  • клірингові розрахунки (техніка здійснення, документальне оформлення та облік розрахунків по заліку взаємних вимог);
  • особливі форми розрахунків, що пропонуються банком (загальна характеристика, умови та порядок здійснення, оформлення та обліку особливих форм безготівкових розрахунків, що пропонуються банком).

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Заповнити заяву на відкриття акредитиву , реєстр розрахунків, записати операції в особові рахунки постачальника і платника, скласти бухгалтерські проводки.

Заповнити договір на обслуговування по електронній системі типу „Клієнт-банк". Скласти бухгалтерські проводки за операціями з використанням електронної системи.

Документальне   оформлення   та   складання   бухгалтерських    проводок   за   операціями, пов'язаними із заліком взаємних вимог.

Оформити необхідні документи та відобразити в обліку операції, пов'язані з використанням особливих форм безготівкових розрахунків, які використовуються банком.

 

 

У звіті з виробничої  практики необхідно показати:

- порядок проведення операцій із використанням платіжних доручень;

- розрахунки  платіжними  вимогами-дорученнями;

-  розрахунки чеками та їх документальне заповнення;

- розрахунки векселями та порядок врахування векселів.

- розрахунки з використанням акредитивів

- розрахунки через електронні системи типу „Клієнт-банк"

- клірингові розрахунки

- особливі форми розрахунків, що пропонуються банком

2.3.

Операції банків з пластиковими картками.

Питання для вивчення і ознайомлення:

Характеристика банківських пластикових карток та їх класифікація. Порядок оформлення та видачі пластикових карток фізичним та юридичним особам. Порядок емісії спеціальних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням. Бухгалтерський облік безготівкових розрахунків з використанням банківської платіжної картки. Облік операцій з приймання та видачі готівки із застосуванням платіжних карток.

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Оформити необхідні банківські документи для відкриття карткового рахунку фізичним та юридичним особам та відобразити в бухгалтерському обліку.

Розділ 3. Оформлення та облік пасивних операцій КБ.

3.1.

Поточні і інші рахунки юридичних осіб: відкриття особових рахунків, оформлення та облік операцій за цими рахунками.

Питання для вивчення і ознайомлення:

Порядок відкриття поточних рахунків клієнтам банків із різною формою власності. Оформлення юридичної справи клієнта. Порядок здійснення, облік та документальне оформлення операцій на особових рахунках клієнтів. Порядок видачі виписок з рахунків та додатків до них. Нарахування процентів за залишками на рахунках клієнтів. Особливості обліку операцій по рахунках окремих організацій. Порядок закриття рахунків.

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Перевіряти  документи   клієнтів,   надавати   юридичні   консультації  при   відкритті   рахунку, оформленні чекової книжки; оформити договір на розрахунково-касове обслуговування.

3.2.

Загальна характеристика депозитних операцій банку.

Питання для вивчення і ознайомлення:

Загальна характеристика депозитних операцій банку, їх види. Порядок відкриття, ведення і закриття депозитних рахунків.

Технологія здійснення, документальне оформлення та облік операцій на рахунках. Порядок нарахування та облік процентів по депозитних вкладах. Створення резерву за депозитами. Активні депозитні операції банків.

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Оформити депозитний договір. Вести облік і здійснювати контроль операцій з депозитами юридичних осіб

 

У звіті з виробничої  практики необхідно показати:

- порядок відкриття і закриття поточних рахунків клієнтів банку;

- процес нарахування відсотків за залишками на рахунках клієнтів;

- особливості обліку операцій по поточних рахунках деяких організацій.

- порядок відкриття і закриття депозитних рахунків;

- порядок нарахування та облік процентів по депозитних вкладах.

           Розділ 4. Оформлення та облік активних операцій КБ.

4.1.

Оформлення та облік операцій з кредитування юридичних осіб

Питання для вивчення і ознайомлення:

Порядок    здійснення    кредитування    господарюючих    суб'єктів.    Досьє    позичальника.

Організація  кредитування  з  простого  і  спеціального  позичкового  рахунку.  Технологія здійснення, документальне оформлення та облік кредитних операцій. Порядок видачі та погашення кредиту.    Порядок нарахування процентів за користування кредитом. Облік погашення позичкової заборгованості і процентів за позиками. Контроль за своєчасними і повним погашенням заборгованості позичальником. Облік пролонгованих і прострочених позичок.  Облік сумнівних до  повернення  позичок.  Порядок створення   і використання резерву на можливі втрати за позичками.

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Оформлення   кредитного   договору,   перевірка  документів,   поданих   клієнтом,   надання консультацій клієнтам, до оформлення клієнтських документів. Відкрити позичкові рахунки господарюючим суб'єктам, оформити строкові зобов'язання.

Вести облік і  контроль операцій за позичковими рахунками  господарюючих суб'єктів.Скласти проводки по позичкових операціях і здійснити відповідні розрахунки.

4.2.

Операції  кредитування фізичних осіб.

Питання для вивчення і ознайомлення:

Загальний порядок кредитування фізичних осіб на споживчі цілі та на будівництво (ремонт та купівлю) житлових та садових будинків. Порядок та документальне оформлення видачі кредиту. Нарахування процентів. Порядок погашення позичок та процентів за ними. Контроль за своєчасним погашенням позичок.

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Оформлення   кредитного   договору,   перевірка  документів,   поданих   клієнтом,   надання консультацій клієнтам.

Відкрити позичкові рахунки фізичним особам, оформити строкові зобов'язання. Скласти проводки по позичкових операціях і здійснити відповідні розрахунки.

 

          Розділ 5. Касово-емісійна діяльність КБ

5.1.

Організація, документальне оформлення, технологія здійснення та

облік касових операцій банку.

Питання для вивчення і ознайомлення:

Характеристика касових операцій та побудова структури касового апарату. Вимоги до устрою приміщення каси, комори та сховищ банків, порядок їх відкриття та закриття.

Матеріальна відповідальність працівників касового апарату. Відповідальність керівника та головного бухгалтера за організацію касової роботи та збереження цінностей.

Технологія здійснення, документальне оформлення та, аналітичний та синтетичний облік касових операцій та операцій, пов'язаних із інкасацією грошової виручки, перевезенням і пересиланням цінностей.

Технологія  здійснення, документальне  оформлення та облік операцій  з  пластиковими картками, включаючи видачу готівки через банкомати.

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Оформити об'яву на внесення готівки, приходний та видатковий касовий ордер. Ознайомитись з порядком ведення касової книги обліку прийнятих і виданих грошей, довідкою касира про суму прийнятих грошей та кількості грошових документів, які надійшли до каси, книгою обліку показників лічильників контрольно-касового апарату та сум готівки, що прийнята вечірньою касою. Ознайомитись з книгою обліку операційної каси.

Розділ 6 . Обслуговування зовнішньоекономічної діяльності, облік  цих  операцій

6.1.

Відкриття та ведення валютних рахунків клієнтів

Питання для вивчення і ознайомлення:

Відкриття   валютних   рахунків   клієнтам.   Порядок   здійснення   розрахунково-платіжних операцій на валютних рахунках.

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Надавати клієнтам юридичні консультації, оформляти договори валютних рахунків. Відкривати валютні рахунки господарюючим суб'єктам і здійснювати на них безготівкові розрахунки та готівкові операції.

6.2.

Операції  з торгівлі та обміну іноземної валюти

Питання для вивчення і ознайомлення:

Особливості обліку операцій з готівковою іноземною валютою, пов'язаних з прийманням та видачею готівки. Облік купівлі-продажу готівкової інвалюти. Порядок ведення банками відкритої валютної позиції з купівлі-продажу безготівкової інвалюти. Обмінні та конверсійні операції обмінних пунктів комерційних банків.

 

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Надавати   консультації  щодо  зміни   курсів   валют,  оформляти   необхідні   документи   на купівлю-продаж валюти та вести облік цих операцій.

Розділ 7 Звітність КБ

7.1.

Звітність комерційних банків, порядок її оформлення і подання.

Питання для вивчення і ознайомлення:

Суть і склад звітності КБ. Види звітності та характеристика її основних форм. Порядок складання і подання звітності банку. Табель звітності.

Щодення та поточна звітність, квартальна звітність, склад і строки їх подання. Порядок складання додатків.

Річна звітність, її склад, призначення і строки подання. Порядок проведення інвентаризації та оформлення інвентаризаційних результатів. Порядок вивірки балансових і позабалансових рахунків в кінці року. Складання річного оборотного балансу. Складання додатків до річного звіту і звірення їх з даними річного балансу. Пояснювальна записка до річного звіту.

Порядок розглядання і затвердження звітів. Порядок зберігання документів у поточному архіві бухгалтерії і здача документів у постійний архів, підбір документів для знищення.

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Складати форми щоденних, місячних, квартальних і річних звітів та додатків до них.

Ознайомитися   з   порядком   складання   річної   бухгалтерської   звітності   і   проведенням інвентаризації грошей, цінностей і майна.

Дати оцінку структури кредитів за термінами його надання, характером забезпечення та повернення. Проаналізувати структуру доходів, витрат та прибутку банку.

 

У звіті  з виробничої  практики необхідно показати:

- суть і склад звітності КБ;

- порядок складання і подання звітності банку;

- щодення та поточна звітність, квартальна звітність, склад і строки їх подання;

- порядок проведення інвентаризації та оформлення інвентаризаційних результатів;

- порядок розглядання і затвердження звітів

Розділ 8 Банківський нагляд та аудит

8.1.

Організація роботи служби внутрішнього аудиту.

Питання для вивчення і ознайомлення:

Проведення внутрішнього аудиту окремих банківських операцій, відображення результатів аудиту та вжиття заходів за його результатами.

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Ознайомитись з аудиторським висновком та проаналізувати стан виконання та виправлення недоліків і зауважень відображених у висновку

8.2.

Ревізія установи банку та її результати.

Питання для вивчення і ознайомлення:

Порядок проведення ревізії діяльності банку. Оформлення матеріалів ревізії та реалізація її результатів.

Орієнтовні види самостійної роботи студента:

Вивчити акт попередньої ревізії, планові та звітні дані. Проаналізувати стан виконання недоліків роботи виявлених під час ревізії та виправлення вказаних зауважень

Підведення підсумків практики

 

4. Керівництво практикою

Для керівництва практикою залучаються досвідчені викладачі, а також керівні працівники коледжу, які брали безпосередньо участь у навчальному процесі студентів, що виходять на практику.

4.1. Керівник практики від коледжу:

  • встановлює зв'язок з керівником практики від банківської установи та погоджує складений ним та студентом-практикантом календарно-тематичний план проведення практики;

  • забезпечує проведення всіх організаційних заходів перед від'їздом студента на практику;

  • забезпечує інструктаж про порядок проходження практики та з техніки безпеки;

  • надає студентам-практикантам всі необхідні документи (направлення, програма практики);

  • надає методичні рекомендації щодо проходження практики, оформлення звіту та додатків до нього, захисту звіту з практики;

  • контролює відвідування студентами баз практики, виконання ними внутрішнього трудового розпорядку, забезпечення їм належних умов праці та надає поточні консультації і методичні рекомендації;

  • перевіряє та аналізує звіт з практики кожного студента. Результати перевірки (оцінка за зміст, оцінка за оформлення, оцінка за індивідуальне завдання , оцінка за захист, загальна оцінка) відображаються на титульному аркуші звіту з практики; загальна оцінка переноситься до заліково-екзаменаційної відомості та залікової книжки студента; до кожного звіту додається відгук встановленого зразка з аналізом переваг та недоліків роботи.

 

4.2. Керівник практики від банківської установи:

  • організовує практику відповідно до цієї програми;

  • до початку практики проводить інструктаж з техніки безпеки та з виконання правил внутрішнього розпорядку;

  • забезпечує виконання графіка проходження практики по структурних підрозділах банківської установи;

  • надає практикантам можливість користування наявною літературою інструктивними, законодавчими і бланковими матеріалами;

  • забезпечує необхідні умови для засвоєння практикантами сучасних методик, практичних прийомів і методів праці спеціалістів банківської системи;

  • перед закінченням практики надає письмову характеристику, згідно із зразком (Додаток№3), яка підписується керівником практики від банківської установи та керівником банківської установи.

 

5. Методичні рекомендації студентові-практиканту до проходження виробничої практики

1. Перед від'їздом на практику студенти повинні:

- прослухати  інструктаж  з  організаційних  питань  проходження  практики,  техніки

безпеки та правил поведінки в установі банку;

- ознайомитись з наказом про вихід на практику і призначення керівників практики від технікуму;

- одержати посвідчення про відрядження на практику та супроводжувального листа від технікуму.

2. Прибувши на місце практики, студент повинен:

- повідомити адміністрацію установи банку про прибуття на практику;

- ознайомитись з наказом про оформлення на практику та про призначення керівника практики від установи банку;

- ознайомити керівника практики від банку з програмою практики;

- разом з керівником практики від банку скласти календарно-тематичний план.

3. Під час проходження практики кожен студент повинен:

- ознайомитися з правилами внутрішнього розпорядку установи банку і суворо їх дотримуватися;

- добросовісно  ставитися до  збору  матеріалів для  оформлення  звіту з  практики, ввічливо просити від керівника щоденного забезпечення роботою за програмою;

-  підбирати матеріали для написання звіту з практики;

-  вести щоденник практики, в якому необхідно щоденно вказувати зміст і обсяг виконаної повсякденної роботи;

- керівники практики від технікуму контролюють її проходження студентами і роблять свої  зауваження.   Вони   перевіряють   присутність   студентів   на  робочих   місцях, дотримання студентами режиму роботи, трудової дисципліни, якість проходження практики і наявність записів у щоденнику.

4. При підведенні підсумків проходження практики студент повинен:

  • до закінчення практики оформити звіт і підписати його керівника практики від банку, який на титульному листі ставить свою оцінку і підпис, завірений печаткою;

  • отримати характеристику, підписану керівником установи банку та загальним керівником практики від банку;

  •  відмітити посвідчення на відрядження про вибуття з практики та завірити його печаткою;

  • здати звіт керівнику практики від технікуму на перевірку та рецензування;

  • ознайомитися з графіком захисту звітів про практику;

  • відмітити посвідчення на відрядження про прибуття в технікум;

  • здійснити захист звіту згідно з графіком.

 

6. Порядок написання та оформлення звіту з практики та його зміст

Практика завершується складанням звіту, в якому на фактичному матеріалі конкретної установи банків студент складає всі питання програми.

Звіт з практики складається з двох частин: текстової і додатків. Перша частина звіту виконується згідно з програмою. Звіт пишуть на стандартних листах формату А-4. Об'єм текстової частини не менше 30 надрукованих сторінок.

Дублювання і переписування звітів, подача одного і того ж звіту двома і більше студентами забороняється.

Матеріал текстової частини звіту брошурується і зшивається в такому порядку:

1) титульна сторінка (Додаток № 1);

2) зміст, у якому перераховані структурні складові розділи звіту з посиланням на сторінку;

3) календарно-тематичний план проходження практики (Додаток №4);

4) щоденник, підписаний керівником практики від банку (Додаток №5);

5) характеристика (Додаток №3);

6) вступ;

7) розділи програми практики;

8) висновки;

9) список використаної літератури.

Титульний лист виконують друкованим шрифтом, тушшю чи чорнилом чорного кольору або роздруковують на ПЕОМ за формою, наведеною в Додатку №1. На титульній сторінці звіту повинні бути підписи практиканта і керівників від банку та коледжу.

Назва тем і сторінок у змісті і тексті роботи повинні точно співпадати.

Календарно-тематичний план складається у відповідності до програми практики, але з урахуванням специфіки банківської установи та умов проходження практики. Календарно-тематичний план затверджується керівником практики від установи банку, який контролює його дотримання та погоджується з керівником практики від технікуму. У процесі готовності окремих тем студент подає їх керівнику практики від установи банку. Недоліки, знайдені керівником у звіті, потрібно виправити.

Під час проходження практики студенти повинні регулярно заповнювати щоденник, у якому систематично робити записи про конкретно виконану роботу з кожної окремої тем, згідно з календарно-тематичним планом. При заповненні щоденника студент повинен вести записи щодня від власного імені. У графі 3 вказується вид та обсяг робіт, зміст та пояснення з конкретним практичним матеріалом. Опис суті питання в щоденнику повинен бути стислим і базуватись на конкретному матеріалу банку. Студент повинен представляти щоденник безпосередньому керівникові практики, який вказує про метод виконання робіт (самостійно, під наглядом, шляхом спостереження, шляхом вивчення документів) в графі 4. У графі 5 керівник записує зауваження до виконаної роботи, знань і записів у щоденнику та виставляє оцінку із пройденої теми, яку завіряє підписом. При цьому він враховує об'єм і якість роботи, самостійність її виконання, своєчасне проведення записів у щоденнику, грамотність, правильність та наявність оформлення додатків.

Студенти повинні отримати характеристику, підписану керівником установи банку та загальним керівником практики від банку і завірену печаткою. В характеристиці описуються такі дані:

- ставлення до роботи (зацікавленість, ініціатива, акуратність, дисциплінованість тощо)

- якість виконання робіт;

- ступінь самостійності;

- оволодіння навичками роботи;

- недоліки в теоретичній підготовці, виявлені під час практики;

- на якій роботі може бути використаний після закінчення технікуму майбутній фахівець.

У вступі  (обсяг  1-2  сторінки) дається  загальна характеристика установи,  в якій студент проходить практику і перелік операцій, які здійснює дана установа.

У текстовій частині звіту кожна тема повинна починатися з нової сторінки і мати чіткий заголовок. Описання суті теми має бути стисле і базуватись на конкретному матеріалі банку. Необхідною умовою опису діяльності банку є наведення в текстовій частині звіту графічних матеріалів - таблиць, графіків, малюнків, схем, які б наочно розкривали стан, структуру чи динаміку роботи банківської установи. Не допускається описання тільки теоретично; до кожної теми потрібно додати додатки (первинні та узагальнюючі документи, розрахунки, схеми тощо).

У кінці звіту наводиться перелік використаних нормативних законодавчих матеріалів, інструкцій та спеціальної літератури. Перелік подається в алфавітному порядку. До кожного джерела, вказують прізвище та ініціали авторів, повну  назву роботи, місце видання, видавництво і рік. При використанні статей вказують прізвище та ініціали автора, назву статті, рік видання і номер журналу (або назву, рік і дату випуску газети).

На останній сторінці списку використаної літератури студент ставить свій підпис і дату написання звіту.

Нумерація сторінок текстової частини наскрізна і починається з титульної сторінки, на якій номер не ставиться.

До другої частини звіту входять нормативні, законодавчі, первинні, узагальнюючі документи, розрахунки, схеми, тощо. Титульна сторінка додатків до звіту оформлюється за формою, наведеною в Додатку №2. Додатки нумеруються в порядку їх складання і на кожному документі в правому верхньому куті вказується його порядковий номер (Додаток №...). у текстовій частині теж необхідно посилатись на додатки (див. Додаток №...). Підшиваються додатки в окрему папку в порядку написання тем практики.

Звіт повинен бути написаний чорнилом або надрукований, грамотно, розбірливо, без скорочення слів (крім загальноприйнятих), на аркушах стандартного формату, з полями: зліва - 30 мм, справа - 10 мм, зверху і знизу - 20 мм.

 

7. Підбиття підсумків практики

Після закінчення терміну практики студенти звітують про виконання програми практики та індивідуального завдання шляхом подання письмового звіту, оціненого і підписаного безпосереднім керівником практики.

Звіт має містити відомості про виконання студентом усіх розділів програми, висновки та пропозиції а також додатки у вигляді первинних, узагальнюючих та звітних документів.

Звіт захищається студентом перед комісією, до складу якої входять керівники практики від технікуму, а також викладачі спеціальних дисциплін. При захисті виставляється диференційована оцінка за чотирибальною шкалою: „відмінно", „добре", „задовільно", „незадовільно".

В зауваженнях представників коледжу  вказується:

відсутність записів у щоденнику;

- необґрунтовані відхилення від складеного календарно-тематичного плану; невиконання визначених завдань у календарно-тематичному плані або неправильне його оформлення;

відсутність або неправильність оформлення додатків;

- оцінка якості і об'єму виконаної роботи, відношення до обов'язків і роботи, виконання режиму роботи і дотримання трудової дисципліни.

Студенти, які не виконали програму практики з поважних причин, направляються на практику повторно у вільний від навчання час, при виконанні умов, що зазначаються навчальним закладом.

У разі невиконання програми практики без поважних причин, або якщо студент отримав незадовільну оцінку при захисті звіту, він може проходити практику повторно у вільний від навчання час при виконанні певних умов, що визначаються технікумом. Студент, який в останнє отримав негативну оцінку з практики, відраховується з навчального закладу.

 

Додаток№1

 Державний вищий навчальний заклад

«Рівненський коледж економіки та бізнесу»

Звіт

з виробничої практики

 студента групи:____

____________________________

(Прізвище, ім'я, по батькові)

Спеціальність:_______________________

Місце практики:______________________

Початок практики:   "___"________ 20_ р.

Кінець практики:      "___"_________20_ р.

Керівник практики від банку:___________

                      (Прізвище, ім'я, по батькові)

Керівник практики від навчального закладу:  ________________

                                                                (Прізвище, ім'я, по батькові)

Звіт зданий: "___"__________20_ р.

Оцінка____(_______)____________

                             (підпис викладача)

Рівне-20__р.

 

Додаток №2

Державний вищий навчальний заклад

«Рівненський коледж економіки та бізнесу»

Додатки до звіту

з виробничої практики

 студента групи:____

__________________________

(Прізвище, ім'я, по батькові)

Спеціальність:_______________________

Місце практики:______________________

Початок практики:   "___"__________ 20_ р.

Кінець практики:      "___"___________20_ р.

Керівник практики від банку:______________

                                  (Прізвище, ім'я, по батькові)

Керівник практики від навчального закладу:  ________________

                                                         (Прізвище, ім'я, по батькові)

Звіт зданий: "___"__________20_ р.

Оцінка____(_______)_____________

                              (підпис викладача)

Рівне-20__р.

 

Додаток №3

ХАРАКТЕРИСТИКА

на практиканта РКЕБ

_________________________________

                                     (прізвище, ім'я, по батькові)

який(а) проходив(ла) практику____________________________

                                                                (назва установи банку)

 ___________________________________

(область, район)

 

з „___"_________по „___"___________20_ року

 

Загальна оцінка з практики: „____" (_____________)

Керівник практики від банку  __________ (______________)

                                                (підпис)

Керуючий _____________ (______________)

                    (підпис)                   М.П.

 

Додаток №4

 Календарно-тематичний план

п/п

Назва розділів, тем

Місце

проходження

практики

Строки виконання та кількість днів

Оцінка з теми і підпис керівника

практики від установи банку

Оцінка

викладача за

результатами

співбесіди

 

 

 

 

 

 

за планом

Фактич­но

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

Рекомендовано керівником практики від банку ______     _____________

                                                            (підпис)  (прізвище, ім'я, по батькові, посада)

 

Додаток №5

ЩОДЕННИК-ЗВІТ

Дата

Місце (відділ)

проходження

практики

Докладний зміст

роботи згідно з і

програмою та темою

Метод

виконання

роботи

Зауваження та підпис

керівника практики від

банку

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

Підпис студента __________________

Підпис керівника практики від банку ________________

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!