Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 176 Положення про організацію виконання та захист дипломних робіт, Захист проектів, КДІДПМД Бойчука

Положення про організацію виконання та захист дипломних робіт, захист проектів, КДІДПМД Бойчука

« Назад

Київський державний інститут декоративно-прикладного мистецтва

і дизайну імені Михайла Бойчука

ЗАТВЕРДЖУЮ

В.о. ректора  Київського державного інституту декоративно- прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука

________________ Р. М. Салімов

«_____» ________________ 2012 р.

ПОЛОЖЕННЯ

про організацію виконання та захист дипломних робіт (проектів) у Київському державному інституті декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука

УХВАЛЕНО

Протокол засідання

Вченої ради інституту

__________________№ ______

        (дата) 

Київ – 2012

 

Зміст

1. Загальні положення

2. Затвердження тем дипломних робіт (проектів)

3. Керівництво та консультування виконання дипломної роботи (проекту)

4. Виконання дипломної роботи

5. Загальні рекомендації щодо змісту пояснювальної записки

6. Вимоги до оформлення пояснювальної записки

6.1. Загальні вимоги

6.2.Оформлення сторінки друкованого тексту

6.3. Оформлення заголовків та підзаголовків

6.4. Нумерація

6.5. Ілюстрації

6.6. Таблиці

6.7. Посилання

6.8. Список використаних джерел

6.9. Додатки

7. Попередній захист

8. Захист дипломної роботи

9. Зберігання дипломних робіт (проектів)

Додаток А

Додаток Б

Додаток В

Додаток Г

Додаток Д

Додаток Е

Додаток Ж

Додаток З

Додаток К

Додаток Л

Положення про організацію виконання та захист дипломних робіт (проектів) студентів у Київському державному інституті декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука  (далі – Положення) базується на основі вимог Закону України «Про вищу освіту» від 17.01.2002, Тимчасового положення про організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців, затвердженого наказом МОН України від 23.01.2004 № 48, Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах, затвердженого наказом МОН України від 02.06.93 № 161, Рекомендацій про порядок створення, організацію і роботу державної екзаменаційної (кваліфікаційної) комісії у вищих навчальних закладах України, розроблених МОН України, лист від 29.12.93 № 83-5/1259, інших чинних нормативних актах України з питань освіти.

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Положення про організацію виконання та захист дипломних робіт (проектів) студентів у Київському державному інституті декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука є нормативним документом інституту, який визначає вимоги до організації виконання та змісту дипломних (випускних) робіт (проектів) випускників відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів (далі – ОКР) та форм навчання.

1.2. Дипломна робота (проект) – це комплексна кваліфікаційна самостійна робота  науково-дослідного, творчого, проектно-конструкторського характеру, яку виконує студент на завершальному етапі фахової підготовки і яка є однією з форм виявлення теоретичних і практичних знань, вмінь застосовувати їх при розв’язанні конкретних наукових, технічних, творчих, економічних, соціальних і виробничих завдань та містить елементи наукової новизни в даній галузі знань або напрямку практичної діяльності.

Захист дипломної роботи (проекту) є формою державної атестації студента після завершення теоретичної та практичної частини навчання, а також виконання індивідуального плану виконання дипломної роботи (проекту) за відповідним освітньо-кваліфікаційним рівнем з метою встановлення фактичної відповідності рівня освітньої та кваліфікаційної підготовки випускника вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики спеціальності (напряму підготовки).

1.3. Процес виконання дипломної роботи (проекту) передбачає:

– розвиток вмінь і навичок студентів систематизувати, закріплювати, розширювати теоретичні знання з професійно-орієнтованих та спеціальних дисциплін  та використовувати  їх при вирішенні конкретних наукових, технічних, економічних, правових, виробничих та інших завдань відповідно до специфіки обраного об’єкту проектування;

– формування вмінь виявляти проблеми наукового і практичного змісту та пропонувати шляхи їх вирішення;

– розвиток навичок самостійної роботи й оволодіння методами дослідження та експерименту, пов’язаних з темою дипломної роботи;

– розвиток здібностей до порівняння, узагальнення  та класифікації отриманої інформації для розв'язання  конкретного завдання, навичок пошуку та систематизації інформації, її оброблення із застосуванням комп’ютерних інформаційних систем, аналітичних методів її оброблення, моделювання та прогнозування, а також формування навичок створення технічної документації;

– розвиток умінь та навичок у проведенні самостійних аналітичних робіт,

оволодіння методами їх виконання та оформлення наукової документації;

– визначення рівня підготовленості студента до самостійного аналізу та викладу матеріалу, вміння захищати свою роботу перед Державною екзаменаційною комісією.

1.4. Тема дипломної роботи (проекту) повинна бути актуальною, науково обґрунтованою, охоплювати окремі сучасні й перспективні теоретичні та практичні напрямки розвитку певної галузі науки, мистецтва, виробництва тощо.

1.5.  Складові частини дипломної роботи (проекту):

−  завдання на дипломну роботу (проект) (додаток Б);

− пояснювальна записка;

− демонстраційно-графічна проектна розробка;

− практична частина: оригінал-макети виробів чи комплектів виробів, колекції, натурні зразки, робота в матеріалі тощо відповідно до завдання на дипломну роботу (проект).

 

2. ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТЕМ ДИПЛОМНИХ РОБІТ (ПРОЕКТІВ)

2.1. Тематика дипломних робіт (проектів) повинна відповідати темі науково-дослідної та практичної роботи випускової кафедри, завданням та умінням, що передбачені варіативною компонентою освітньо-кваліфікаційної характеристики бакалавра, спеціаліста за відповідною спеціальністю.

Дипломні роботи також можуть виконуватися за тематикою, яку замовляють підприємства, установи та організації, що уклали з інститутом контракти на навчання студентів, мають із ним відповідні угоди, або з якими пов’язана трудова (підприємницька) діяльність студентів.

2.2. Тематика дипломних робіт (проектів) повинна відповідати сучасному науковому теоретичному та практичному рівню розвитку відповідних напрямів культури, мистецтва, галузей виробництва, науки, техніки  та враховувати наявність теоретичної, методичної бази для її виконання.

2.3. Тематика (перелік можливих тем) дипломних робіт (проектів) розробляється щорічно та затверджується рішенням випускової кафедри.

Кількість тем повинна перевищувати кількість студентів, яким вони пропонуються в цьому навчальному році, принаймні на 30%. Теми можуть повторюватись лише на четвертий рік після їх попереднього використання.

2.4. Студент може обрати тему, що не входила до переліку тем, запропонованих кафедрою, попередньо узгодивши її з завідувачем кафедри та керівником дипломної роботи (проекту).

2.5. Тематику дипломних робіт спеціалістів перед затвердженням на засіданні кафедри погоджує декан факультету, який контролює їх відповідність кафедральним темам дипломних робіт.

Відповідальність за подання на погодження тематики дипломних робіт спеціалістів несе завідувач випускової кафедри[1].

2.6. Затверджена кафедрою тематика дипломних робіт за 30/38 тижнів[2] до терміну захисту дипломних робіт[3], згідно з графіком проведення державної атестації оприлюднюється через стенди кафедр та факультетів, студенти яких повинні їх виконувати.

Відповідальність за своєчасність оприлюднення тематики дипломних робіт згідно із встановленими вимогами несе завідувач випускової кафедри.

2.7. Тематика дипломних робіт передається старостам груп для вибору студентами тем робіт. За наявності кількох груп тематика передається старостам усіх груп одночасно.

2.8. Розподіл дипломних робіт серед студентів, відбувається за принципом тем наступництва керівництва студентською науковою, дослідницькою, практичною  роботою на попередніх курсах навчання, а також із урахуванням наукових, творчих та практичних інтересів студентів. Вони самостійно обирають тему роботи із запропонованої тематики або пропонують свою з обґрунтуванням доцільності її розроблення (наприклад, в інтересах підприємства чи організації, де працює студент або проходить практику), про що подають до випускової кафедри заяву на ім’я ректора інституту (додаток З). У заяві може бути вказано прізвище бажаного наукового керівника, що потребує його візи-погодження. Методисти випускових кафедр реєструють заяви студентів.

У разі неподання заяви про вибір теми дипломної роботи (проекту) без поважної причини студентом у термін 24/35 тижнів студент вважається порушником графіка навчального процесу і тема дипломної роботи (проекту) закріплюється на розсуд кафедри відповідно до планового розподілу навчального навантаження викладачів кафедри.

2.9. За необхідності зміни теми дипломної роботи (проекту)  студент подає на кафедру відповідну мотивовану заяву з візою наукового керівника на ім’я ректора інституту. У разі позитивного висновку завідувача кафедри готується проект відповідного наказу ректора. При зміні теми дипломної роботи (проекту) менше ніж за 12 тижнів до захисту достатність вмотивованості заяви студента мають спільно розглянути завідувач випускової кафедри та декан факультету. Рішення приймається не пізніше ніж за 8 тижнів до початку роботи Державної екзаменаційної комісії. У разі відмови у задоволенні заяви студент зобов’язаний подати роботу за раніше затвердженою темою.

2.10. Заміна керівника дипломної роботи (проекту) або призначення консультанта (додаткового консультанта) проводиться в такому ж порядку (крім візи керівника). Заміна керівника менше ніж за 12 тижнів до дати планового захисту не припускається, крім випадку неможливості виконання керівником своїх функцій.

2.11. Керівників дипломних робіт (проектів) призначає випускова кафедра зі складу науково-педагогічних працівників інституту (для освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста з науковим ступенем або вченим званням) та

висококваліфікованих фахівців-практиків (які не є науково-педагогічними працівниками інституту за сумісництвом) із урахуванням достатності їх кваліфікації та відповідності наукових та практичних інтересів.

Науково-педагогічні працівники інституту призначаються керівниками дипломних  робіт  (проектів)  відповідно  до  планового  розподілу навчального навантаження.

Першочергово призначаються керівники дипломних робіт (проектів), які вказані в заявах студентів і дали відповідну візу-погодження. Кафедра має право призначити керівником іншу особу, ніж вказана в заяві студента. Кафедра може відмовити в затвердженні теми дипломної роботи в разі претензії двох чи більше студентів на виконання однакових або споріднених тем (перевагу рекомендується надавати кращому за академічною успішністю студенту) або в разі невідповідності запропонованої студентом теми змісту спеціальності або вимогам до дипломних робіт певного освітньо-кваліфікаційного рівня. Студенту при цьому може бути запропоновано скоригувати тему.

2.12. Висококваліфіковані фахівці-практики, які не є науково-педагогічними працівниками інституту за сумісництвом, можуть бути призначені керівниками дипломних робіт (проектів) за згодою деканів факультетів. У протоколі засідання кафедри повинен бути висновок про достатність їх кваліфікації та відповідність наукових та практичних інтересів для виконання цієї роботи.

2.13. Не дозволяється призначати одному керівникові більше восьми дипломних робіт кожного з освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр» і «спеціаліст» на одному потоці, а також не рекомендується призначення понад вдвічі більшої кількості робіт відповідного рівня упродовж року.

2.14. Призначення консультантів у випадку виконання дипломної роботи (проекту) спеціаліста на стику галузей наук допускається тільки за згодою декана факультету.

2.15. Для передання досвіду та забезпечення дотримання вимог інституту щодо організації виконання працівником інституту, який вперше призначається керівником дипломних робіт (проектів) певного освітньо-кваліфікаційного рівня, кафедра призначає куратора з найбільш досвідчених працівників (завідувачів кафедр, їх заступників, професорів).

2.16. Витяг із протоколу засідання кафедри про розподіл тем дипломних робіт (проектів)  та призначення їх керівників та консультантів є підставою для підготовки проекту відповідного наказу ректора.

У протоколі засідання кафедри та відповідному наказі ректора поруч із прізвищем керівника (консультанта) зазначається його науковий ступінь та/або вчене звання. До протоколу також додається таблиця із зазначенням кількості дипломних робіт, закріплених за кожним науковим керівником на цьому потоці, зокрема з урахуванням раніше виданих по цьому потоку наказах.

2.17. Наказ ректора оприлюднюється на стендах кафедри і факультету за 20/25 тижнів до терміну захисту дипломних робіт (проектів).

Відповідальність за своєчасність призначення тем та керівників (консультантів) дипломних робіт (проектів) та підготовку проекту відповідного наказу несе завідувач випускової кафедри.

 

3. Керівництво та консультування виконання дипломної роботи (ПРОЕКТУ)

3.1. Для викладачів, які здійснюють керівництво та консультування виконання дипломних робіт (проектів) (упродовж тижня після видання наказу ректора) методист кафедри готує інформаційні пам’ятки із зазначенням прізвищ та ініціалів студентів, факультету, курсу, спеціальності, спеціалізації, групи та затверджених тем дипломних робіт (проектів), а також розклад проведення вступної настановної індивідуальної співбесіди та графік проведення щотижневих консультацій.

3.2. Обов’язки керівника дипломної роботи (проекту):

– скеровувати складання студентом плану пояснювальної записки до дипломної роботи (проекту);

– здійснювати керівництво студентом при проходженні ним виробничої (фахової) практики;

– рекомендувати спеціальну, нормативну літературу та інформаційні джерела за обраною темою дипломної роботи (проекту);

– регулярно консультувати студента з питань виконання дипломної роботи (проекту), а за необхідності організовувати консультації інших викладачів;

– контролювати дотримання студентом календарного плану, якість та самостійність виконання роботи, інформувати завідувача кафедри про хід підготовки роботи (проекту) до захисту;

– давати відгук на дипломну роботу (проект) та сприяти в отриманні зовнішньої рецензії на неї.

3.3. Обов’язки консультантів дипломної роботи:

– надання необхідної допомоги з теоретичних, практичних та методичних питань дипломної роботи (проекту);

– участь у погодженні теми та розробленні календарного плану виконання роботи (проекту);

– надання рекомендацій щодо пошуку та вивчення інформаційних джерел.

3.4. Керівник та консультанти повинні допомогти студенту визначити найбільш ефективні шляхи дослідження, всебічно стимулювати творчість і самостійність при виконанні ним дипломної роботи (проекту).

3.5. План виконання дипломної роботи (проекту) складається студентом-дипломником разом з керівником дипломної роботи (проекту) індивідуально та відповідно до змісту і обсягу обраної теми.

3.6. Планом виконання дипломної роботи (проекту) обов'язково визначаються за часом такі етапи:

- ознайомлення з тематикою, вибір теми дипломної роботи (проекту);

- збір інформаційного матеріалу;

- робота з аналогами;

- концептуальне вирішення теми;

- визначення обсягу складових частин дипломної роботи (проекту) для представлення  на захист;

- робота над розділами пояснювальної записки;

- робота над графічною частиною проекту;

- виконання макетів, роботи в матеріалі тощо;

- формування експозиційних площин;

- комплексне завершення дипломної роботи (проекту), подача дипломної роботи (проекту) на допуск до захисту, попередній захист.

Етапи роботи над дипломною роботою (проектом) можуть бути розширені і змінені, враховуючи характер і специфіку завдання на дипломну роботу (проект) відповідно до спеціалізації, але повинні бути чітко сформульовані та визначені за конкретним терміном їх виконання.

3.7. План виконання дипломної роботи (проекту) підписується студентом та керівником і в одному примірнику здається на кафедру.

 

4. Виконання дипломної роботи (ПРОЕКТУ)

4.1. Для контролю організації виконання дипломних робіт (проектів) випускова кафедра складає План-графік організації виконання дипломних робіт (проектів) окремо для кожного потоку випускників, який затверджує декан факультету (додаток А). План-графік затверджується за 32/40 тижнів до терміну захисту дипломних робіт (проектів) та оприлюднюється на стендах факультету та/або кафедри.

4.2. Обов’язковою компонентою керівництва виконанням студентами дипломних робіт (проектів) є:

– вступна настановна індивідуальна співбесіда з погодженням об’єкта, предмету, мети і завдання дослідження, виконання дипломної роботи (проекту), а також переліку обов’язкових питань для розроблення у дипломній роботі (проекті) та календарного плану її виконання.

Відповідна інформація вноситься до Завдання на дипломну роботу (проект) (додаток Б), яке після цього підлягає схваленню на засіданні кафедри і затвердженню завідувачем випускової кафедри не менше ніж за 18/23 тижнів до терміну захисту дипломних робіт (проектів). Оригінал завдання на дипломну роботу видається студентові;

– консультації у зручний для студентів час у приміщенні інституту (за розкладом консультацій, який оприлюднює кафедра на початку кожного семестру).

Ці години включаються в загальний час на керівництво і консультування з підготовки дипломних робіт (проектів) до захисту.

У разі нехтування керівником обов’язковими компонентами керівництва виконанням дипломних робіт (проектів) завідувач випускової кафедри зобов’язаний (із власної ініціативи або за зверненням студентів) замінити керівника.

4.3. Попередній захистдипломних робіт (проектів) проводиться за 2/4 тижні до захисту дипломних робіт (проектів). Участь студента у попередньому захисті є обов’язковою.

5. Загальні рекомендації щодо змісту ПОЯСНЮВАЛЬНОЇ ЗАПИСКИ  

5.1. Пояснювальна записка містить виклад основних теоретичних положень науково-практичних досліджень студента відповідно до обраної теми дипломної роботи (проекту). Пояснювальна записка повинна коротко і чітко розкривати творчий задум, теоретичні аспекти та практичне втілення задуму роботи.

5.2. Обсяг пояснювальної  записки для бакалаврської роботи  повинен становити 35 – 40  сторінок, для роботи спеціаліста – 50 – 65 сторінок без урахування ілюстрацій (не менше 20% обсягу текстової частини), списку використаної літератури та додатків. У додатки виносяться схеми, креслення, рисунки, зразки матеріалів, графічні ескізи моделей-пропозицій, що можуть бути виготовлені в оригіналі, а також у вигляді ксерокопій з авторського оригіналу.

5.3. Пояснювальну записку необхідно переплести у жорстку палітурку у поліграфічній майстерні. Додатки надати в окремій папці з файлами. До захисту робота подається з електронним диском формату CD-RW або DVD-RW з записом всієї текстової і графічної частини роботи та презентацією.

5.4. Пояснювальна записка до дипломної роботи (проекту) має бути підписана керівником не пізніше встановленого терміну і в порядку, визначеному змістом роботи, планом-графіком організації виконання дипломних робіт (проектів) та індивідуальним календарним планом виконання дипломної роботи (проекту).

5.5.Змістпояснювальної записки визначає тема дипломної роботи (проекту). Відповідно до передбачуваної теми студент самостійно або за рекомендацією керівника добирає літературні джерела (книги, брошури, статті, Інтернет-ресурси та інші) і відповідні нормативні документи, складає проект плану, який обговорює з керівником.

5.6. Зміст пояснювальної записки передбачає наявність наступних розділів:

Вступ

– обґрунтування актуальності обраної теми, доцільність створення роботи в заданому напрямку;

– чітке визначення предмету дослідження та об’єкту дослідження;

– встановлення мети дослідження та завдань із виконання наукових досліджень, які забезпечать досягнення визначеної мети.

Ретроспектива

– короткий науково-аналітичний огляд інформаційних джерел, нормативно-правового матеріалу про виникнення і сучасний стан досліджуваної проблеми, промислового розвитку та культурного рівня і в його контексті – тенденцій у дизайні, декоративно-прикладному мистецтві, а також аналіз насиченості ринку товарами, розробка яких є завданням проекту;

– вивчення та узагальнення досвіду, пов’язаного із створенням аналогічних чи подібних об’єктів, як в  теоретичних наукових положеннях і рекомендаціях, так і за результатами самостійно проведених досліджень і аналогій, помічених в практичних розробках.

Проектно-композиційна частина

 – формулювання творчої концепції, на фундації якої має відбуватися  побудова образного вирішення проекту, а також методичних засад і етапів створення і опрацювання проектної розробки;

– тип та структура роботи (проекту);

–композиційні принципи побудови (принцип формоутворення, базова форма, стильове рішення, композиційний центр, колористичне оформлення тощо).

Технологічна частина

– опис технологічних процесів і операцій, необхідних для  промислового виготовлення проекту, а також матеріалів,   використаних в процесі його створення, їх назв, характеристик і кількості;

– переконливе обґрунтування доречності застосування тих чи інших матеріалів, а також особливі (в разі необхідності) фізико-механічні якості.

Економічна частина

– автор має зазначити та оцінити вартість власної творчої проектної роботи в залежності від рівня її новизни, актуальності та технологічної рентабельності при втіленні у матеріалі.

Висновки

– стислий виклад результатів виконаної роботи і  пропозиції щодо їх науково-практичного використання в умовах виробництва, супроводжувані оцінкою соціальної і техніко-економічної ефективності їх впровадження, оптимальності та практичної реальності.

  В разі неможливості визначення техніко-економічного ефекту, слід обґрунтувати суспільну цінність результатів виконаної роботи.

Додатки  

– сюди можуть входити як  результати пошукової роботи і дослідження аналогічних об’єктів проектування так і  власні авторські ескізи, що репрезентують процес творчих пошуків і його послідовність.

Список використаної літератури

 

6. Вимоги до оформлення ПОЯСНЮВАЛЬНОЇ ЗАПИСКИ

6.1.Загальними вимогами до викладення матеріалу у пояснювальній записці до дипломної роботи (проекту)  є чіткість побудови, логічна послідовність, переконлива аргументація, точність у визначеннях, конкретність у викладенні результатів роботи, обґрунтування висновків та рекомендацій.

На її оформлення поширюються вимоги Державного стандарту України (ДСТУ) 3008-95 «Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення».

Пояснювальну записку  необхідно надрукувати за допомогою комп'ютерної техніки та переплести у жорстку палітурку (колір значення не має).

Матеріал пояснювальної записки до дипломної роботи (проекту) слід подати у такій послідовності:

– авантитул;

– титульний аркуш;

– завдання до кваліфікаційної роботи;

– зміст (із зазначенням сторінок);

– основний текст;

– додатки;

– список використаної літератури.

6.2. Оформлення сторінки друкованого тексту пояснювальної записки

Пояснювальна записка виконується за допомогою комп'ютерної техніки на одному боці аркуша білого паперу формату А4 (210 Х 297 мм). Текст розташовується через півтора міжрядкових інтервали до тридцяти рядків на сторінці у текстовому редакторі Word шрифтом Times New Roman, розмір шрифту – 14 друкарських пунктів.

Допускається розміщувати таблиці та інші ілюстративні матеріали на аркушах формату А3 (не більше 40 рядків на сторінку).

Друкована сторінка пояснювальної записки повинна мати такі береги:

30 - лівий;

10 - правий;

20 - верхній та нижній.

Абзаци в тексті потрібно починати з відступу, що дорівнює 5-ти знакам. Відступи мають бути однаковими впродовж всього тексту.

Роздруковані на комп’ютері тексти комп’ютерних програм мають відповідати формату А4, включатися до загальної нумерації сторінок і розміщуватися, як правило, у додатках.

Текст основної частини роботи поділяється на розділи, підрозділи, пункти та підпункти згідно з планом, затвердженим у завданні на виконання дипломної роботи (проекту).

6.3. Оформлення заголовків та підзаголовків

Заголовки структурних частин дипломної роботи  «ЗМІСТ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ», «ДОДАТКИ», друкуються великими літерами симетрично до тексту. Заголовки підрозділів друкуються маленькими літерами (крім першої великої) з абзацу. Крапка після заголовка не ставиться.

Відстань між заголовком (за винятком заголовка пункту) та текстом має дорівнювати 3 – 4 інтервалам в основному тексті. Відстань між заголовком і підзаголовком – два інтервали, а від підзаголовка до тексту – три чи чотири.

Кожний розділ пояснювальної записки слід починати з нової сторінки.

6.4. Нумерація

Нумерацію сторінок, розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів, рисунків, таблиць, формул подають арабськими цифрами без знака №.

Першою сторінкою пояснювальної записки є титульна сторінка, яка включається до загальної нумерації сторінок і на якій номер сторінки не ставиться. Нумерація наступної сторінки проставляється у правому нижньому куті.

ЗМІСТ, ВСТУП, ВИСНОВКИ, СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ, ДОДАТКИ не нумерують як розділи. Номер розділу ставиться арабськими цифрами після слів «РОЗДІЛ». (РОЗДІЛ 1), підрозділи нумерують у межах кожного розділу, використовуючи номер розділу і порядковий номер підрозділу, між якими ставиться крапка, наприклад, «1.4» (четвертий підрозділ першого розділу). Потім у тому ж рядку розміщують заголовок підрозділу, який починається з великої літери.

6.5. Ілюстрації

Ілюстрації (схеми, графіки тощо) і таблиці слід подавати в роботі безпосередньо після тексту, де їх згадано вперше або на наступний сторінці.

Якщо вони містяться на окремих сторінках пояснювальної записки, їх включають до загальної нумерації сторінок. Ілюстративні або табличні матеріали, розміри яких є більшими за формат А4, враховують як одну сторінку і розміщують у відповідних місцях після згадування у тексті або в додатках. На всі ілюстрації мають бути посилання у тексті.

Ілюстрації позначають словом «Рис.» і нумерують послідовно в межах розділу за винятком ілюстрацій у додатках. Номер ілюстрації має складатися з номера розділу і порядкового номера ілюстрації, між якими ставиться крапка, наприклад, «Рис. 1.2» (другий рисунок першого розділу). Номер ілюстрації, її назва і пояснювальні підписи розміщуються послідовно під ілюстрацією.

Графічний матеріал кожного додатку позначають окремою нумерацією арабськими цифрами з додаванням перед цифрою позначення додатка (наприклад, Рис. А.1).

За наявності у тексті таблиць, які доповнюють графічний матеріал, таблиці слід розміщувати після графічного матеріалу.

За необхідності під графічним матеріалом розміщують пояснювальні дані. Слово «Рис.», номер рисунка і його назву подають після пояснювальних даних.

6.6. Таблиці

Таблиці застосовуються для уточнення та зручності порівняння показників. Назва таблиці має точно і стисло відображати її зміст.

Таблиці розміщують відразу після закінчення абзацу, у тексті якого є перше посилання на таблицю (наприклад, таблиця 1.1), або на наступній сторінці (за необхідності – у додатку). Таблиці нумерують послідовно у межах розділу. У правому верхньому куті над таблицею розміщують напис «Таблиця» із зазначенням її номера, який складається з номера розділу і порядкового номера таблиці, між якими ставиться крапка, наприклад, «Таблиця 2.3» (третя таблиця другого розділу). Нижче симетрично до тексту вказується назва таблиці. Назву і слово «Таблиця» починають з великої літери. Під назвою подається зображення самої таблиці.

Якщо рядки або графи таблиці виходять за формат сторінки, то таблицю ділять на частини, які розміщують одна під однією, при цьому в кожній частині таблиці повторюють її заголовок. На першій частині пишуть слово «таблиця» із зазначенням відповідного номера, а на наступних – «Продовження табл. 2.3» або «Закінчення табл. 2.3», використовуючи створену на початку таблиці нумерацію колонок, яку зазначають відразу після назви таблиці.

Допускається розміщення таблиці вздовж довгого боку аркуша.

Таблиці кожного додатку позначають окремою нумерацією арабськими цифрами з додаванням перед цифрою позначення додатка (наприклад, Таблиця А.1 ).

Заголовки граф і рядків таблиці слід друкувати з великої літери, підзаголовки граф – з малої, якщо вони є продовженням заголовку, або з великої, якщо вони мають самостійне значення. У кінці заголовків і підзаголовків таблиць крапки не ставлять, заголовки і підзаголовки граф друкують в однині. Заголовки граф і рядків таблиці, як правило, розміщують горизонтально.

6.7. Посилання

Оскільки, в кваліфікаційній  роботі є обов'язковим зазначення джерел отримання інформації, необхідно після закінчення речення або абзацу робити посилання на авторів, вказувати, на основі яких літературних (або електронних) джерел сформований зміст цієї  кваліфікаційної роботи.

Посилання у тексті пояснювальної записки на джерела інформації слід зазначити порядковим номером посилань за переліком посилань у списку використаних джерел та сторінки, які виділені двома квадратними дужками, наприклад: «.......» [8, c. 12-14], [6,38], де 6 - це номер літературного джерела  в списку використаної літератури, а 38 - це номер сторінки, з якої взято дане посилання. Список літературних джерел надається  окремо в кінці роботи і  не входить до її загального нормативного обсягу.

Тема кваліфікаційної роботи розкривається на основі дослідження наукової  літератури (1-2 монографії, 10-12 статей з теми роботи з залученням  обов'язкової періодичної й навчальної літератури, чинних та альтернативних підручників).

За необхідності посилання на нормативні акти слід вказати відповідні розділи або статті із зазначенням повної назви акта. Якщо в тексті пояснювальної записки наведено всі реквізити нормативного акта, а саме: назву, вид, номер та дату прийняття, то виноски не наводяться, але є обов'язковим наведення даного джерела в списку літератури. При виконанні дипломної роботи забороняється дослівне списування тексту з літературного джерела, нормативних матеріалів.

Якщо за текстом необхідно навести цитату, вона береться в лапки з посиланням на відповідне джерело.

6.8. Список використаних джерел

Список використаних джерел повинен містити всі джерела, використані при написанні дипломної роботи, та розміщуватись за їх значущістю в алфавітному порядку (російськомовні джерела включаються до загального списку). Відомості про включені до списку джерела слід подавати відповідно до державного стандарту ДСТУ ГОСТ 7.1: 2006. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис – Загальні вимоги та правила складання, введеного в дію 7 січня 2007 року.

Формуючи список літератури за темою роботи, студент обов'язково повинен зазначити прізвище та ініціали автора, назву роботи, видавництво, місце та рік видання. Якщо до списку входять періодичні публікації, то обов'язково слід зазначити прізвище та ініціали автора, назву статті, журналу, газети тощо, рік видання, номер та сторінки, на яких надрукована стаття (додаток Л). Якщо студент використовував Інтернет-ресурси, то слід зазначити прізвище та ініціали автора матеріалу, назву та Website.

Список використаних джерел формується у такій послідовності:

1) Закони України;

2) Постанови Верховної Ради України;

3) Укази Президента України;

4) Постанови Кабінету Міністрів України;

5) нормативні акти міністерств та відомств;

6) роз'яснення Президії Вищого Господарського суду України, постанови

Пленуму Верховного Суду України;

7) монографії, підручники, навчальні посібники, наукові видання, статті у

наукових журналах, автореферати дисертацій тощо;

8) іншомовні джерела;

9) Інтернет-ресурси;

10) матеріали практики.

Іноземні літературні джерела на рідну  мову не перекладаються.                    

Наприклад:

1. Douglas K. Stevenson American Life and Institutions. Washington. 1994. – 144p.

2. Кандинський  В. К. О духовном в искусстве. СПб.: Азбука. 1999.– 116 с.

Відомості про видання записуються в такій послідовності:

- Прізвище та ініціали автора;

- Назва книги;

- Місце видання;

- Назва видавництва;

- Рік видання;

- Кількість сторінок у примірнику.

Наприклад:

3. Почепцов Г.Г. Теория  коммуникации. М.: Рефл-бук Ваклер.2003. – 605 с.

При описуванні журнальних  статей або статей в збірниках вказують:

- Прізвище та ініціали автора;

- Назву статті ;

- Підзаголовок;

- Назву журналу або збірника (без скорочень);

- Рік випуску;

- Номер;

- Номери сторінок, на яких розміщено статтю.

Бібліографічний опис цих робіт повинен мати знак //, який означає: у книзі, в журналі, за умови використання не всього  збірника, а лише однієї статті.

Наприклад:

1. Петренко О.Б. Удосконалення професійної підготовки готовності вчителів до виховної діяльності у системі вищої освіти // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. – 2001., – №14. – с.146 – 148.

6.9. Додатки

Додатки оформлюються як продовження пояснювальної записки до дипломної роботи (проекту) і розміщуються у порядку розташування посилань у тексті пояснювальної записки. До додатків необхідно включати допоміжні матеріали. Кожний додаток починають із нової сторінки.

На першому чистому аркуші посередині великими літерами пишуть «Додатки».

Додаток повинен мати заголовок, надрукований малими літерами з першої великої літери симетрично відносно тексту сторінки. У правому верхньому куті сторінки (над заголовком додатку) пишуть слово «Додаток». Всі додатки послідовно нумеруються великими літерами української абетки. Наприклад, Додаток А. Посилання на додатки в текстовій частині дипломної роботи є обов’язковим.

Додатки оформляються як продовження дипломної роботи і розміщуються після списку літератури. Додатками можуть бути таблиці, графічний матеріал, розрахунки тощо, які можуть бути рекомендованого або довідкового характеру. Додатки позначаються великими літерами української абетки, починаючи з літери А, за винятком літер ґ, Є, З, І, Ї, Й, О, Ч, Ь.

6.10. На обкладинку пояснювальної записки до дипломної роботи (проекту) з внутрішнього боку наклеюється білий поштовий конверт (формату А5), у який потрібно вкласти: довідкову картку випускника, висновок кафедри на дипломну роботу (проект) (додаток Б.1.1,  додаток Б.2.1),  (відгук керівника дипломної роботи (проекту), рецензію, завдання на дипломну роботу (проект), диск (CD-RW або DVD-RW) із повним текстом пояснювальної записки та презентацією.

У тексті не повинно бути граматичних помилок, а виправлення (обмежені) мають бути зроблені акуратно чорною пастою або чорнилом.

6.11. Завершуючи роботу, необхідно прочитати її, звернути особливу увагу на взаємозв'язок між частинами, літературну редакцію, виправлення помилок, повтори, суперечності, невдало підібрані порівняння тощо. Особливо детальної перевірки потребують цитати, цифри, бібліографічні посилання. За необхідності потрібно доопрацювати рукопис.

Завершену та належно оформлену пояснювальну записку до дипломної роботи (проекту) підписують студент і  керівник.

6.12. Подання текстової частини дипломної роботи (проекту) державною мовою в друкованій формі та дотримання зразка титульного листа (додаток В) – обов’язкові вимоги інституту.

6.13. Підготовку тексту пояснювальної записки до дипломної роботи (проекту) студент здійснює відповідно до графіка подання окремих розділів керівнику, який затверджується в складі Завдання на дипломну роботу (проект) (Додаток Б).

6.14. У разі затримки виконання графіка подання окремих розділів на два і більше тижнів керівник повідомляє про це деканові факультету для проведення відповідної роботи. У разі неможливості подальшого виконання графіка студенту надається академічна відпустка (за наявності об’єктивних обставин) або студент відраховується за невиконання графіка навчального процесу (за відсутності об’єктивних обставин).

6.15. Керівник подає відгук (додаток Г) на дипломну роботу (проект), в якому в довільній формі зазначається:

1. Характер виконання дипломної роботи (в ініціативному порядку, за замовленням підприємства, організації, установи тощо).

2. Мету дипломної роботи (проекту).

3. Актуальність обраної теми.

4. Відповідність виконаної дипломної роботи (проекту) затвердженому завданню.

5. Ступінь самостійності студента(ки) при виконанні дипломної роботи (проекту).

6. Повнота розкриття теми, втілення задуму, наявність використання в роботі (проекті) матеріалів базового підприємства, передового досвіду у відповідній сфері, галузі тощо.

7. Характеристика теоретичної підготовки (уміння випускника працювати з літературними джерелами, аналізувати теоретичний та практичний матеріал, приймати обґрунтовані рішення, застосовувати сучасні комп'ютерні інформаційні технології тощо).

8. Характеристика практичної підготовки.

9. Знання та дотримання вимог ДСТУ при виконанні та оформленні пояснювальної записки дипломної роботи (проекту).

10. Результати поетапного контролю виконання розділів  дипломної роботи (проекту).

11. Виявлені недоліки. Висновок з пропозиціями, оцінкою та критичними зауваженнями з аналітичним обґрунтуванням кожного спірного чи сумнівного моменту.

12. Мотивована оцінка дипломної роботи (проекту) за 100-бальною та національною шкалою і шкалою ECTS рівня виконаної дипломної роботи (проекту), відповідність набутих випускником знань, умінь та навичок (компетенцій) вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики фахівця і можливість присвоєння йому кваліфікації фахівця певного освітньо-кваліфікаційного рівня за даним напрямом (спеціальністю).

6.16. У разі неподання керівником відгуку на дипломну роботу (проект) студента завідувач кафедри вирішує питання про його підготовку іншим викладачем, який набуває статусу наукового консультанта роботи.

6.17. У зовнішній рецензії в довільній формі зазначається актуальність роботи, короткий аналіз її структури, ступінь виконання поставлених завдань, оцінка запропонованих студентом пропозицій та висновків, зауваження до роботи, дається узагальнена оцінка дипломної роботи (проекту). Рецензії повинні бути підписані рецензентом та завірені печаткою установи, в якій він працює (співпрацює) у встановленому там порядку (додаток Д).

6.18. Відповідальність за організацію зовнішньої рецензії на дипломну роботу (проект) та її якість несе керівник та завідувач випускової кафедри. Студент має право самостійно організувати зовнішню рецензію на виконану дипломну роботу.

6.19. Рецензентами випускних робіт бакалавра та дипломних робіт спеціалістів можуть бути наукові працівники або керівники підприємств, організацій, установ за профілем дипломної роботи.

7. Попередній захист

7.1. Попередній захист дипломних робіт (проектів) відбувається на  засіданні випускової кафедри, рішенням якої студенти допускаються або не допускаються до захисту дипломних робіт (проектів) перед Державною екзаменаційною комісією.

7.2. У разі організації одночасного численного випуску студентів за однією спеціальністю допускається проведення попереднього захисту перед кафедральною комісією у складі двох (для ОКР «бакалавр» та «спеціаліст») висококваліфікованих викладачів випускової кафедри. Результати попереднього захисту оформлюються у вигляді відомості проведення попереднього захисту (додаток Е), у якій зазначається рівень готовності роботи та рішення про допуск (недопуск) до захисту перед Державною екзаменаційною комісією. За результатами попереднього захисту кафедра ухвалює рішення про допуск дипломної роботи до захисту в ДЕК, робить висновок на дипломну роботу (проект) для подання в ДЕК.

7.3. Для проведення попереднього захисту студент повинен подати на випускову кафедру завдання на дипломну роботу (проект), пояснювальну записку  у друкованому вигляді, не переплетену у жорстку палітурку, графічну частину, макети, виконану роботу в матеріалі на завершальній стадії та повинен бути готовим коротко доповісти про основний зміст роботи.

7.4. Кафедра може вимагати від студента доопрацювання дипломної роботи (проекту) та визначити відповідні завдання. Рішення про допуск дипломної роботи (проекту) до захисту в ДЕК після доопрацювання приймають спільно керівник та завідувач кафедри.

8. Захист дипломної роботи

8.1. Захист дипломних робіт та оформлення відповідних документів регулюють п. 3.12.3 Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах, Рекомендації про створення, організацію і роботу державної екзаменаційної (кваліфікаційної) комісії у вищих навчальних закладах України (лист Міносвіти України від 29 грудня 1993 року № 83- 5/1259), Положення про порядок створення, організацію роботи і функціонування Державної екзаменаційної комісії в Київському державному інституту декоративно-прикладного мистецтва та дизайну імені Михайла Бойчука, нормативні документи інституту.

Захист дипломних робіт (проектів) проводиться на відкритому засіданні Державної екзаменаційної комісії за участю не менше як половини її складу з обов’язковою присутністю голови комісії.

8.2. Процедура захисту передбачає:

− доповідь студента про зміст роботи;

− запитання до автора;

− відповіді студента на запитання членів ДЕК та осіб, присутніх на захисті;

− оголошення відгуку наукового керівника та рецензентів;

− заключне слово студента;

− оголошення рішення комісії про оцінку роботи.

8.3. Доповіді студентів необхідно підготувати заздалегідь у формі виступу, в якому доцільно висвітлити такі важливі питання: обґрунтування актуальності теми дослідження; мета, завдання, об'єкт, предмет дослідження; що вдалося встановити, виявити, довести; якими методами це досягнуто; елементи новизни у теоретичних положеннях та в практичних рекомендаціях; з якими труднощами довелося зіткнутися в процесі дослідження, виконання графічної частини,  роботи в матеріалі, які положення не знайшли підтвердження.

У виступі мають міститися також відповіді на основні зауваження керівника та рецензента. Доповідь студента на захисті дипломної роботи (проекту)  бакалавра повинна тривати 7-10 хвилин, на захисті дипломної роботи (проекту)   спеціаліста − 10-15 хвилин.

Захист дипломної роботи фіксується у протоколі ДЕК.

8.4. Студент готує до захисту ілюстративний матеріал у вигляді презентації за допомогою програмного продукту Microsoft Office PowerPoint, аналогічних програмних продуктів та/або роздаткового матеріалу, який містить таблиці, ескізи,  графіки, діаграми, схеми тощо, на які посилається автор у своїй доповіді, а також основні висновки та пропозиції, сформульовані в результаті дослідження, виконання графічної частини, роботи в матеріалі тощо. Необхідну кількість та зміст ілюстрацій студент визначає самостійно, але погоджує з керівником. Роздатковий матеріал оформлюється на окремих аркушах формату А4. На титульній сторінці необхідно вказати тему дипломної роботи (проекту) та її виконавця. Таблиці та рисунки разом мають наскрізну нумерацію роздаткового матеріалу.

Кількість папок із роздатковим матеріалом відповідає кількості членів ДЕК.

8.5. При оцінюванні випускної кваліфікаційної роботи слід зважати на те, що студент повинен уміти:

− формулювати мету і завдання дослідження, дипломної роботи (проекту);

− складати план дослідження, виконання графічної частини, макетів, роботи в матеріалі дипломної роботи (проекту) тощо;

− вести бібліографічний пошук із застосуванням сучасних інформаційних

технологій;

− використовувати сучасні методи наукового дослідження, модифікувати наявні та розробляти нові методи з огляду на із завдання конкретного дослідження;

− обробляти отримані дані, аналізувати і синтезувати їх на базі відомих літературних джерел та показників роботи підприємства, установи, галузі тощо;

− оформлювати результати досліджень відповідно до сучасних вимог у вигляді звітів, рефератів, статей.

8.6. Рішення про оцінювання підготовки та захисту дипломної роботи (проекту) приймається на закритому засіданні ДЕК і оголошується головою ДЕК на відкритому засіданні в день захисту. Тоді ж оголошується рішення ДЕК про присвоєння випускникам відповідної кваліфікації.

8.7. У випадках, коли захист дипломної роботи (проекту) визнається незадовільним, державна комісія встановлює, чи може студент подати на повторний захист ту саму роботу з доопрацюванням, чи він зобов’язаний опрацювати нову тему, визначену відповідною кафедрою.

8.8. Студенти, які не захистили дипломну роботу (проект), мають право на повторну державну атестацію з наступного навчального року протягом трьох років після відрахування з ВНЗ у період роботи ДЕК з відповідного напряму, спеціальності згідно з затвердженим графіком.

В інших випадках повторний захист дипломного проекту (роботи) допускається з дозволу Міністерства освіти і науки України, якому підпорядковується інститут.

8.9. Студентам, які не складали державні екзамени або не захищали дипломну роботу з поважної причини (документально підтвердженої), ректор вищого навчального закладу може продовжити термін навчання до наступного терміну роботи державної комісії, але не більше, ніж на один рік.

 

9. ЗБЕРІГАННЯ   ДИПЛОМНИХ   РОБІТ   (ПРОЕКТІВ)

Дипломні роботи (проекти) зберігаються в приміщенні сховища музею інституту протягом п'яти років. Порядок обліку, умови зберігання, відповідальних осіб визначає «Положення про зберігання і використання дипломних проектів (робіт)». 

Після закінчення термінів зберігання зазначені роботи (проекти) знищуються, про що складається відповідний документ (акт). Окремі роботи, що мають наукову,  практичну та мистецьку цінність передаються на зберігання до сховища музею інституту. У разі необхідності передачі атестаційної роботи підприємству (установі) для впровадження у виробництво, з роботи знімається копія.

Відгуки керівника та рецензії на дипломні роботи (проекти) зберігаються на кафедрах протягом двох років.

 

ДОДАТКИ

 Додаток А

ЗАТВЕРДЖУЮ

Декан факультету                                                                         ________________________________

(назва факультету)

__________  _____________________

(підпис)          (ініціали, прізвище)

«___» ____________________ 20__ р.

(32-40 тижнів)

 

ПЛАН-ГРАФІК

організації виконання дипломних робіт

Освітньо-кваліфікаційний рівень  ______________________________

Спеціальність (напрям підготовки)  ____________________________

Спеціалізація ______________________________________________

Форма навчання  ___________________________________________

Шифр(и) груп(и)  __________________________________________

Термін захисту дипломних робіт  ______________________________

з/п

Етапи

Термін

виконання

(число, місяць)

Відповідальний за виконання

(посада, вчене звання, прізвище, ініціали)

Відповідальний за контроль (посада, вчене звання, прізвище, ініціали)

  1.  

Затвердження на засіданні кафедри тематики дипломних робіт (проектів) та оприлюднення тематики дипломних робіт (проектів) на стендах кафедри та факультетів, передача тематики старостам груп

30 - 38 тижнів до захисту

Завідувач кафедри

 

Декан факультету

  1.  

Подання студентами заяв про вибір теми дипломної роботи (проекту)

24 - 35 тижнів до захисту

Методист кафедри

Завідувач кафедри

  1.  

Затвердження на засіданні кафедри тем дипломних робіт (проектів) та призначення наказом ректора керівників та закріплення тем дипломних робіт (проектів). Оприлюднення наказу про затвердження тем дипломних робіт (проектів) та призначення керівників

20 - 25 тижнів до захисту

Завідувач кафедри

 

Декан факультету

  1.  

Затвердження завдання на дипломну роботу (проект). Оприлюднення графіка консультацій керівників, консультантів дипломних робіт

18 - 23 тижні до захисту

Завідувач кафедри

 

Декан факультету

  1.  

Попередній захист дипломних робіт (проектів)

2 - 4 тижні до захисту

Завідувач кафедри

Декан факультету

 

Додаток Б.1

Київський державний інститут декоративно-прикладного мистецтва

і дизайну імені Михайла Бойчука

  Факультет дизайну  

ЗАТВЕРДЖУЮ

Декан факультету

__________ _____________________

 (підпис)       (ініціали, прізвище)

 «___» ___________________ 201__ р.     (18 – 23 тижні)

ЗАВДАННЯ НА ДИПЛОМНУ РОБОТУ (ПРОЕКТ)

студенту_______________________________________

(прізвище, ім’я, по батькові студента)

 Освітньо-кваліфікаційний рівень  ______________________________

Спеціальність __________________________________________________________

Спеціалізація __________________________________________________________

Форма навчання  ___________________________________________

 Керівник ____________________________________________________

(посада, науковий ступінь, вчене звання, прізвище, ініціали)

Тема дипломної роботи (проекту)___________________________

__________________________________________________________

Термін захисту дипломної роботи  «___» ____________ 200_ р.

1. Об’єкт дослідження _________________________________

___________________________________________________

2. Предмет дослідження _______________________________

___________________________________________________

3. Мета і завдання дослідження ________________________

4. Зміст завдань, що підлягають дизайнерській розробці,

відповідно до розділів:

4.1. Осмислення завдання, збір матеріалів за темою: _______________

_______________________________________________________________

4.2. Виконання пошукових ескізів концептуально-композиційного вирішення ідеї. Вибір кращого варіанту: ____________________________

______________________________________________________________

4.3. Виконання чистових ескізів у масштабі:

______________________________________________________________

4.4. Практичне виконання оригіналів графіки, макету:

______________________________________________________________

5. Обсяг дипломної роботи:

5.1. Графічна частина проекту:____________________________________

______________________________________________________________

5.2. Оригінал-макети:____________________________________________

______________________________________________________________

5.3. Пояснювальна записка:

Розділи: І – Загальна частина. ІІ – Спеціальна частина (ретроспектива, аналіз аналогів). ІІІ – Обґрунтування проектних рішень. ІV – Шляхи реалізації, технологічні, економічні аспекти. V – Висновки. VІ – Джерела інформації, використана література.

_______________________________________________________________

6. Методичні рекомендації по темі:

_______________________________________________________________

Дата допуску до захисту дипломного проекту «____» __________20___  р.

Керівник дипломного проекту ____________  _______________

                                                      (підпис)                      (розшифрування підпису)

Завідувач кафедри ____________ _______________________

                                    (підпис)                 (розшифрування підпису)

ЗАТВЕРДЖУЮ                                                

Зав. кафедри ______________________________________________

         (назва кафедри)

__________ ___________________

(підпис)         (ініціали, прізвище)

«____»__________20__ р. 

КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН ВИКОНАННЯ ДИПЛОМНОЇ РОБОТИ (ПРОЕКТУ)

№ п/п

Зміст роботи

Граничний термін виконання етапів проекту (роботи)

Відмітка керівника про виконання

  1.  

Затвердження теми дипломної роботи (проекту) та керівника

 

 

  1.  

Затвердження завдання на дипломну роботу (проект)

 

 

  1.  

Затвердження календарного плану виконання дипломної роботи (проекту)

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

Дата отримання завдання      

«___»_________20___ р.                                     

 Керівник дипломної роботи (проекту) _____________  _____________

                                                                         (підпис)             (ініціали, прізвище)

Завдання прийняв до виконання студент _____________  ___________

                                                                        (підпис)              (ініціали, прізвище)

ЗАТВЕРДЖЕНО                                                

Наказ МОН України

02.06.93 № 161 

 

ВИТЯГ ІЗ ПОЛОЖЕННЯ ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Дипломні (кваліфікаційні) роботи виконуються на завершальному етапі навчання студентів у вищому навчальному закладі і передбачають:

- систематизацію, закріплення, розширення теоретичних і практичних знань зі спеціальності та застосування їх при вирішенні конкретних наукових, технічних, економічних, виробничих й інших завдань;

- розвиток навичок самостійної роботи і оволодіння методикою дослідження та експерименту, пов’язаних з темою роботи.

Студенту надається право обрати тему дипломної роботи, визначену випускаючими кафедрами, або запропонувати свою з обґрунтуванням доцільності її розроблення.

Керівниками дипломних робіт призначаються професори і доценти (викладачі) вищого навчального закладу, висококваліфіковані спеціалісти виробництва…

До складання державних екзаменів та до захисту дипломних робіт допускаються студенти, які виконали всі вимоги навчального плану та успішно пройшли попередній захист…

Державній комісії перед початком захисту дипломних робіт деканом факультету подаються такі документи: … відгук керівника про дипломну роботу; рецензія на дипломну роботу спеціаліста відповідної кваліфікації…

Студенту, який отримав підсумкові оцінки «відмінно» не менше як з 75 відсотків усіх навчальних дисциплін та індивідуальних завдань, передбачених навчальним планом, а з інших навчальних дисциплін та індивідуальних завдань - оцінки «добре», склав державні екзамени з оцінками «відмінно», захистив дипломну роботу з оцінкою «відмінно», а також виявив себе в науковій (творчій) роботі, що підтверджується рекомендацією кафедри, видається документ про освіту з відзнакою.

Студент, який при складанні державного екзамену або при захисті дипломної роботи отримав незадовільну оцінку, відраховується з вищого навчального закладу і йому видається академічна довідка.

У випадках, коли захист дипломної роботи визначається незадовільним, державна комісія встановлює, чи може студент подати на повторний захист ту саму роботу з доопрацюванням, чи він зобов’язаний опрацювати нову тему, визначену відповідною кафедрою.

Студент, який не склав державного екзамену або не захистив дипломну роботу, допускається до повторного складання державних екзаменів чи захисту дипломної роботи протягом трьох років після закінчення вищого навчального закладу.

Студентам, які не складали державні екзамени або не захищали дипломну роботу з поважної причини (документально підтвердженої), ректором вищого навчального закладу може бути продовжений строк навчання до наступного терміну роботи державної комісії із складанням державних екзаменів чи захисту дипломних робіт відповідно, але не більше ніж на один рік… .

 Дипломна робота подана для захисту

Керівник дипломної роботи (проекту)  ____________  _____________

                                                                    (підпис)                (ініціали, прізвище)

Студент _____________  _____________________

                      (підпис)                   (ініціали, прізвище)

  «____»_____________20___ р.   

 

Додаток Б.1.1

Київський державний інститут декоративно-прикладного мистецтва

і дизайну імені Михайла Бойчука

Факультет дизайну

 

КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН ВИКОНАННЯ ДИПЛОМНОЇ РОБОТИ (ПРОЕКТУ)

№ п/п

Зміст роботи

Граничний термін виконання етапів проекту (роботи)

Відмітка керівника про виконання

  1.  

Затвердження теми дипломної роботи (проекту) та керівника

 

 

  1.  

Затвердження завдання на дипломну роботу (проект)

 

 

  1.  

Затвердження календарного плану виконання дипломної роботи (проекту)

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

Дата отримання завдання

«____»_____________20___ р.                                     

Керівник дипломної роботи (проекту) _____________  _____________

Завдання прийняв до виконання студент _____________  ___________

 

ВИТЯГ ІЗ ПОЛОЖЕННЯ ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Дипломні (кваліфікаційні) роботи виконуються на завершальному етапі навчання студентів у вищому навчальному закладі і передбачають:

- систематизацію, закріплення, розширення теоретичних і практичних знань зі спеціальності та застосування їх при вирішенні конкретних наукових, технічних, економічних, виробничих й інших завдань;

- розвиток навичок самостійної роботи і оволодіння методикою дослідження та експерименту, пов’язаних з темою роботи.

Студенту надається право обрати тему дипломної роботи, визначену випускаючими кафедрами, або запропонувати свою з обґрунтуванням доцільності її розроблення.

Керівниками дипломних робіт призначаються професори і доценти (викладачі) вищого навчального закладу, висококваліфіковані спеціалісти виробництва…

До складання державних екзаменів та до захисту дипломних робіт допускаються студенти, які виконали всі вимоги навчального плану та успішно пройшли попередній захист…

Державній комісії перед початком захисту дипломних робіт деканом факультету подаються такі документи: … відгук керівника про дипломну роботу; рецензія на дипломну роботу спеціаліста відповідної кваліфікації…

Студенту, який отримав підсумкові оцінки «відмінно» не менше як з 75 відсотків усіх навчальних дисциплін та індивідуальних завдань, передбачених навчальним планом, а з інших навчальних дисциплін та індивідуальних завдань - оцінки «добре», склав державні екзамени з оцінками «відмінно», захистив дипломну роботу з оцінкою «відмінно», а також виявив себе в науковій (творчій) роботі, що підтверджується рекомендацією кафедри, видається документ про освіту з відзнакою.

Студент, який при складанні державного екзамену або при захисті дипломної роботи отримав незадовільну оцінку, відраховується з вищого навчального закладу і йому видається академічна довідка.

У випадках, коли захист дипломної роботи визначається незадовільним, державна комісія встановлює, чи може студент подати на повторний захист ту саму роботу з доопрацюванням, чи він зобов’язаний опрацювати нову тему, визначену відповідною кафедрою.

Студент, який не склав державного екзамену або не захистив дипломну роботу, допускається до повторного складання державних екзаменів чи захисту дипломної роботи протягом трьох років після закінчення вищого навчального закладу.

Студентам, які не складали державні екзамени або не захищали дипломну роботу з поважної причини (документально підтвердженої), ректором вищого навчального закладу може бути продовжений строк навчання до наступного терміну роботи державної комісії із складанням державних екзаменів чи захисту дипломних робіт відповідно, але не більше ніж на один рік… .

Дипломна робота подана для захисту

Керівник дипломної роботи (проекту)  ___________  ____________

                                                                      (підпис)            (ініціали, прізвище)

Студент _____________  _____________________

                      (підпис)                   (ініціали, прізвище)

«____»_____________20___ р.                                     

Додаток Е

 МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І  НАУКИ УКРАЇНИ

Київський державний інститут декоративно-прикладного мистецтва

 і дизайну імені Михайла Бойчука

Факультет__________________________________________________

(повна назва факультету)

Навчальний рік: 201__/201__  Семестр ______     «____» ______ 20__ р.

ВІДОМІСТЬ   ПОПЕРЕДНЬОГО ЗАХИСТУ   № _______

Спеціальності _______________________ курсу ______ групи _______

Кафедри  ___________________________________________________

(повна назва випускової кафедри)

Склад комісії з попереднього захисту:

_____________________________________________________________

(прізвище, ініціали, посада)

_____________________________________________________________

(прізвище, ініціали, посада)

_____________________________________________________________

(прізвище, ініціали, посада)

з/п

Прізвище, ім'я, по батькові студента

Номер

залікової

книжки

студента

Підсумкова оцінка

Підписи членів комісії

Рівень готовності роботи до захисту

Рішення про допуск до захисту в ДЕК

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Результати  попереднього захисту

Студентів усього:

 

з них:

Допущено до захисту в ДЕК

 

Не допущено до захисту в ДЕК

 

Декан факультету

____________ __________________

      (підпис)           (ініціали, прізвище)

«____»_____________20___ р.                                     

 

Додаток Ж

КИЇВСЬКИЙ   ДЕРЖАВНИЙ   ІНСТИТУТ   ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА   І   ДИЗАЙНУ   ІМЕНІ   МИХАЙЛА   БОЙЧУКА

Факультет_________________________________________________

(повна назва факультету)

                           ДОВІДКОВА КАРТКА ВИПУСКНИКА        

1. Прізвище  ____________________________________________

2. Ім’я  _________________________________________________

3. По батькові ___________________________________________

4. Рік народження ________________________________________   

5. Роки навчання_________________________________________

6.Спеціальність ___________________________________________

7.Спеціалізація ___________________________________________

8. Тема дипломної роботи та її девіз __________________________

________________________________________________________

9. Кількість планшетів  _____________________________________

10. В якому матеріалі виконана графічна частина _______________

________________________________________________________

11. Кількість макетів ______________________________________

12. В якому матеріалі виконані макети ________________________

13. Робота в матеріалі (вказати, де виконана, розмір, асортимент, матеріал, кількість) ______________________________________

________________________________________________________

14. Керівник дипломної роботи _____________________________

15. Рецензент ___________________________________________

16. Оцінка державної екзаменаційної комісії ___________________

17. Домашня адреса, контактний телефон випускника

__________________________________________________

18. Місце зберігання дипломної роботи ______________________

_______________________________________________________

19. Відповідальний за зберігання ___________________________

20. Фотокопії дипломної роботи додаються у кількості: _________

21. Собівартість роботи __________________________________

Дипломник ______________  ______________________________

(підпис)         (ініціали, прізвище)      

Зав. метод фондом ______________ _________________________

22. Практичне втілення дипломної роботи:____________________

 

Додаток Л

 Зразок оформлення списку використаних джерел

Книги

Один автор

Коренівський Д. Г. Дестабілізуючий ефект параметричного білого шуму в неперервних та дискретних динамічних системах / Коренівський Д.Г. — К.: Ін-т математики, 2006. — 111с. — (Математика та її застосування) (Праці/Ін-т математики НАН України; т. 59).

 

Два автори

Ромовська 3. В. Сімейне законодавство України/3.В. Ромовська, Ю.В. Черняк. — К.: Прецедент, 2006. — 93 с. — (Юридична бібліотека. Бібліотека адвоката) (Матеріали до складання кваліфікаційних іспитів для отримання Свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю; вип. 11).

 

Три автори

Акофф Р. Л. Идеализированное проектирование: как предотвратить завтрашний кризис сегодня. Создание будущего организации / Акофф Р.Л., Магидсон Д., Зддисон Г.Д.; пер. сангл. Ф.П. Тарасенко. — Днепропетровск: Баланс Бизнес Букс, 2007. — ХІЛІ, 265 с.

 

П’ять і більше авторів

Психология менеджмента / [ Власов П.К., Липницкий А.В., Лущихина И.М. и др.]; под ред. Г.С. Никифорова. — [3-е изд.]. — X.: Гуманитар. центр, 2007. — 510 с.

 

Без автора

Проблеми типологічної та квантитативної лексикології: [зб.наук.праць/наук. ред. Каліущенко В. та ін.]. — Чернівці: Рута, 2007. — 310 с.

 

Багатотомний документ

Межгосударственные стандарты: каталог в 6 т. / [сост. Ковалева И.В., Рубцова Е.Ю.; ред. Иванов В.Л.]. — Львов: НТЦ «Леонорм-Стандарт», 2005. — (Серия «Нормативная база предприятия»).Т. 1 . — 2005. — 277 с.

 

Матеріали конференцій, з’їздів

Ризикологія в економіці та підприємництві: зб. наук. праць за матеріалами міжнар. наук.-практ. конф., 27-28 берез. 2001 р. / М-во освіти і науки України, Держ. податк. адмін. України [та ін.]. — К.: КНЕУ: Акад. ДПС України, 2001. — 452 с.

 

Препринти

Панасюк М. І. Про точність визначення активності твердих радіоактивних відходів гамма-методами/Панасюк М.І., Скорбун А.Д., Сплошной Б.М. — Чорнобиль : Ін-т пробл. безпеки АЕС НАН України, 2006. — 7, [1] с. — (Препринт/НАН України, Ін-т пробл. безпеки АЕС ; 06-1).

 

Депоновані наукові праці

Разумовский В. А. Управление  маркетинговыми исследованиями в регионе/В.А. Разумовский, Д. А. Андреев. —  М., 2002. — 210 с. — Деп. в ИНИОН Рос. акад. наук 15.02.02, № 139876.

 

Законодавчі та нормативні документи

Кримінально-процесуальний кодекс України: за станом на 1 груд. 2005 р./Верховна Рада України. — Офіц. вид. — К.: Парлам. вид-во, 2006. — 207 с. — (Бібліотека офіційних видань).

 

Стандарти

Якість води. Словник термінів : ДСТУ ІSО 6107-1:2004 — ДСТУ ІSО 6107-9:2004. — [Чинний від 2005-04-01]. — К.: Держспоживстандарт України, 2006. — 181 с. — (Національні стандарти України).

 

Автореферати дисертацій

Нгуен Ші Данг. Моделювання і прогнозування макроекономічних показників в системі підтримки прийняття рішень управління державними фінансами: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук: спец. 05.13.06 «Автоматиз. системи упр. та прогрес. інформ. технології» / Нгуен Ші Данг. — К., 2007. — 20 с.

 

Електронні ресурси

Бібліотека і доступність інформації у сучасному світі: електронні ресурси в науці, культурі та освіті: (підсумки 10-ї Міжнар. конф. «Крим-2003») [Електронний ресурс] / Л.Й. Костенко, А.О. Чекмарьов, А.Г. Бровкін, І.А. Павлуша // Бібліотечний вісник — 2003. — № 4. — С. 43. — Режим доступу до журн.: http://www.nbuv.ua/articles/2003/03klinko.htm.

 

Примітка Більш повну інформацію можна знайти, зокрема, у книзі Василишин Д.В. Рекомендації зі складання й оформлення списку використаних джерел і літератури [текст]: навч.-метод. реком./Д.В. Василишин, О.М. Василишин. – Львів: Укр. акад. друкарства, 2008. – 169 с. або за адресою http://lp.edu.ua/tc.terminology/TK_Wisnyk_biblopys.htm

 

Навчально-методичне видання

Козинець Тетяна Миколаївна

 Савіна Лариса Миколаївна

ПОЛОЖЕННЯ

 про організацію виконання та захист

дипломних робіт (проектів)

Київський державний інститут декоративно-прикладного мистецтва

і дизайну імені Михайла Бойчука

Україна, 01103, Київ, вул.  Кіквідзе, 32; тел. (044) 285-77-16, факс (044) 285-32-75



[1] Якщо випускових кафедр більше однієї, то усі рішення приймаються на спільних засіданнях кафедр.

[2] Тут і далі терміни до захисту дипломних робіт вказуються для освітньо-кваліфікаційних рівнів бакалавра/спеціаліста послідовно.

[3] Термін захисту дипломних робіт – перший день періоду захисту дипломних робіт, встановленого робочим навчальним планом.

[4] Якщо рецензент не є співробітником інституту, то його підпис має бути завірений печаткою організації, в якій він працює.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!